Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spelförslag?

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 februari 2007 - 11:18

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Möjligheterna med Wii's nya kontroll känns ju totalt oändliga. Vad vill ni spela för spel med denna kontroll?

- Star Wars. Tänk ljussabel och flyga rymdskepp samt. som man skjuter laser.
- Zorro. Rista Z i bröstet på klantiga soldater.
- Ninja Gaiden. Samurajsvärd och en smidig ninja att kontrollera.
- Track n' Field. En ny version VILL HA, Som ett Wii Sports 2, med fäktning, löpning osv.
- Ett riktigt Tennis spel. Visst Wii Sports i all ära, men bättre grafik och mer precis kontroll, mumma.
- Forsränning. Paddla som ett as med kontrollerna, haha.


Ja, kom med lite förslag, bara för skojs skull. Drömma kan man ju alltid...

#2

Postad 12 februari 2007 - 11:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tiger Woods 2007 kommer nästa månad. Verkar riktigt trevligt till Wii. 18 olika golfbanor.

#3

Postad 12 februari 2007 - 11:25

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Japp, verkar nice som 1000an. Läste samtidigt som jag precis postat min tråd att de arbetar på Zorro till Wii..... a dream come true.

#4

Postad 12 februari 2007 - 11:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ett pingisspel med precis kontroll. Tror det är rätt svårt dock men det hade varit grymt.

Ett snickarspel :wub: ?

#5

Postad 12 februari 2007 - 23:51

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Ett pingisspel är jag också lite sugen på, fast frågan är om det går att göra riktigt bra.

Ett riktigt tennisspel hade också vart lockande, men frågan är om det går att göra ett riktigt bra ett med bra styrning. Man vill ju kunna styra gubben lite mer än vad man gör i wii-sports.. men ska man styra den helt blir det nog himmla svårt.

#6

Postad 13 februari 2007 - 10:05

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Ett riktigt tennisspel hade också vart lockande, men frågan är om det går att göra ett riktigt bra ett med bra styrning. Man vill ju kunna styra gubben lite mer än vad man gör i wii-sports.. men ska man styra den helt blir det nog himmla svårt.

<{POST_SNAPBACK}>


Frågan är ändå om det blir så svårt.
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
ska man nog klara springa fram och tillbaka med en tennisnisse samtidigt som man vevar lite med remote-armen.

Redigerat av Unregistered6e6de3c9, 13 februari 2007 - 13:37.


#7

Postad 13 februari 2007 - 11:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Använd spoilerfunktionen :)

#8

Postad 13 februari 2007 - 13:38

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Använd spoilerfunktionen  :)

<{POST_SNAPBACK}>


OK. Tror iofs de flesta av de som vet vad zelda är redan visste det eller i alla fall hade listat ut att det var så i spelet.

#9

Postad 13 februari 2007 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#10

Postad 13 februari 2007 - 16:20

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Hoppas du inte tar detta som jag spoilar nånting mer nu Zoiler, men det finns inga drakar i Zelda.

Vad jag tror han menade (inte för dig Zoiler).
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#11

Postad 13 februari 2007 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jaha, då är allt lugnt igen då :)

#12

Postad 14 februari 2007 - 01:22

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Hoppas du inte tar detta som jag spoilar nånting mer nu Zoiler, men det finns inga drakar i Zelda.

Vad jag tror han menade (inte för dig Zoiler).

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#13

Postad 14 februari 2007 - 10:40

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
HAHA

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#14

Postad 15 februari 2007 - 13:11

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Vore så ruskigt coolt med ett riktigt välgjort Star Warsspel! Typ ur förtapersonsvinkel eller möjligen en close up tredjeperson. Har någon spelat det officiella spelet till Espisode 1? Det är inte särskilt bra, men det coola med det är ju att man själv svingar svärdet för att slå bort fiendens skott. Det minns jag att jag gillade. Vore så ruskigt coolt om man kunde göra ett spel där man fick vifta med Wiimoten för att slå bort laserskott samtidigt som man styr förflyttning med nunchucken. Och eftersom man inte har Jedireflexer direkt kanske någon typ av automatisk bullettime eller liknande vore möjligt? Tänk er bara så coolt det skulle kunna bli!!!

#15

Postad 16 februari 2007 - 10:24

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Vore så ruskigt coolt med ett riktigt välgjort Star Warsspel! Typ ur förtapersonsvinkel eller möjligen en close up tredjeperson. Har någon spelat det officiella spelet till Espisode 1? Det är inte särskilt bra, men det coola med det är ju att man själv svingar svärdet för att slå bort fiendens skott. Det minns jag att jag gillade. Vore så ruskigt coolt om man kunde göra ett spel där man fick vifta med Wiimoten för att slå bort laserskott samtidigt som man styr förflyttning med nunchucken. Och eftersom man inte har Jedireflexer direkt kanske någon typ av automatisk bullettime eller liknande vore möjligt? Tänk er bara så coolt det skulle kunna bli!!!

<{POST_SNAPBACK}>


håller HELT med dig och är inne på exakt samma spår. VILL HA VILL HA!

#16

Postad 16 februari 2007 - 13:14

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Jag vet att Splinter Cell blev lite av en miss, men det spelet har också stor potential, särskilt om Ubisoft kunde göra en titel speciellt anpassad för Wii. Skoj att dyrka lås och använda prylar med wiimoten. Vidare vore Thief väldigt kul. Där finns ju också momenten med att dyrka lås och använda småprylar, men även att skjuta pilbåge, kasta änterhake och använda vapen såsom svärd, kniv, kastkniv, (lasso) osv,osv... ja, tänker man på det finns det verkligen inga begränsningar! Längtar så tills fler unika och fantasifulla titlar dyker upp på marknaden.

#17

Postad 16 februari 2007 - 13:14

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Har ju inte Wii ännu, lär inte bli förrän prissättningen rättar till sig men har kommit på ett givet spelförslag. Ett BRA Harry Potter spel där man kan vifta med trollstaven / kontrollen för att utföra olika slags magi... kunde bara bli såååå bra... Eller en kopia på Silent Hill 1 där man hör den raspiga radion från kontrollen...

#18

Postad 16 februari 2007 - 13:26

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Har ju inte Wii ännu, lär inte bli förrän prissättningen rättar till sig men har kommit på ett givet spelförslag. Ett BRA Harry Potter spel där man kan vifta med trollstaven / kontrollen för att utföra olika slags magi... kunde bara bli såååå bra... Eller en kopia på Silent Hill 1 där man hör den raspiga radion från kontrollen...

<{POST_SNAPBACK}>

Inte för att vara sån, men förmodligen lär väl inte priset på Wii (om du tycker att den är för dyr nu) gå ner så värsta mycket den närmaste tiden.
Den är ju redan rätt billig! Jag skulle tro att om ett år har prissättningen på konsolen gått ner med några hundralappar.

Men vad vet jag...

#19

Postad 16 februari 2007 - 14:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kan ju hoppas PS2 dör ut så snabbt som möjligt så vi slipper halvtaskiga portningar och får unika spel gjorde för Wii. Det är en bra början iaf.

#20

Postad 16 februari 2007 - 15:28

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Nu är det väll fel tråd att diskutera pris på wii här men så vitt jag förstår gör nintendo en liten vinst på varje såld konsoll, när produktionen trimmas ytterligare och bättre komponenter kommer så sänks priset. Är helt övertygad att vi kommer se wii för runt 2000kr vid årets slut alternativt bundle för samma pris som idag. Jag skulle kunna fortsätta min argumentation men det är det fel tråd för så *THE END*.
Men mer spelförslag för wii mote skulle vara castlevania, tänk att få hantera piskan med wii, skulle leda till helt nya höjder av sadism!!! :lol:

#21

Postad 16 februari 2007 - 17:03

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Ett riktigt bra shoot´em up. En så länge e det väl bara början det här med precisionen i wiimoten. När denna är perfekt (inom en mycket snar framtid hoppas jag) Kommer tillverkarna att spotta ut alla möjliga spel. Och jag tror att alla spel i de olika genrerna kommer att ha sin charm. Tänk er att vara tandläkare och "råka" slinta lite med borren tex.. Framtiden avgör! Leve Wii!

#22

Postad 17 februari 2007 - 10:51

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Leisure Suit Larry Wii ...

#23

Postad 17 februari 2007 - 14:33

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Leisure Suit Larry Wii ...

<{POST_SNAPBACK}>


Hahahaha!! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.