Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa Xbox chipet?

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 oktober 2004 - 21:43

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Har funderar på skaffa en Xbox enbart för det stora spelutbudet som man kan få mycket "billigt" :blink:

Vad är det bästa / prisvärdaste chipet ute idag?

#2

Postad 19 oktober 2004 - 06:23

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Att ens insuinera användadet av piratspel här på prisjakt är INTE tillåtet så jag hoppas att du omformulerar ditt inlägg ovan till ett bättre.

Sedan beror det lite på vad du vill betala för ett chip. Det finns ju chip i prisklassen från 150kr till en bit över 600kr beroende på vart du köper det, samt om du kan sätta in det själv eller om någon butik/firma ska montera det åt dig.

#3

Postad 19 oktober 2004 - 10:16

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0

Att ens insuinera användadet av piratspel här på prisjakt är INTE tillåtet så jag hoppas att du omformulerar ditt inlägg ovan till ett bättre.

Sedan beror det lite på vad du vill betala för ett chip. Det finns ju chip i prisklassen från 150kr till en bit över 600kr beroende på vart du köper det, samt om du kan sätta in det själv eller om någon butik/firma ska montera det åt dig.

vem har sagt nåt om piratspel?
med ett chip kan ja ju spelade importerade spel som vilket DÄR resulterar i billigare spel.

jo det finns ju massa olika chip... har kollat in Aladdin chipen och undrar om de kanske är nåt att ha?

#4

Postad 19 oktober 2004 - 11:43

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

vem har sagt nåt om piratspel?
med ett chip kan ja ju spelade importerade spel som vilket DÄR resulterar i billigare spel.

jo det finns ju massa olika chip... har kollat in Aladdin chipen och undrar om de kanske är nåt att ha?

Har man skrivit billigt inom citattecken och en smiliegubbe efter så kan man kallt räkna med vad det uppfattas som. Hade du menat importerade spel så hade du skrivit det. Dessutom så skrev du att du skulle chippa den för att du "enbart" skulle spela dessa "billiga" spel. Tar gärna en länk till detta ställe där man kan importera spelen såpass billigt att man bara köper importspel.
Men eftersom du inte nu inte menade detta utan importspel så okej :)

Har själv ett SmartXX som jag är mycket nöjd med. Kostade 529kr att köpa och installationen gjorde jag själv. Fungerar alldeles ypperligt.

Redigerat av Berggren, 19 oktober 2004 - 11:44.


#5

Postad 19 oktober 2004 - 15:03

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
Gillar och kan rekommendera X-Ecuter chip. I övrigt har de i stort samma funktion. Förresten glömde du bort alla billiga import-filmer samt all billig import-musik som du kan spela på din chippade xbox. Detta sagt utan smiley för att inte insinuera något..

#6

Postad 21 oktober 2004 - 20:13

badapple
  • badapple
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Med chippat kan man även spela regionsfria dvd filmer.

köpa billiga spel:
http://www.dvdboxoffice.com/

#7

Postad 21 oktober 2004 - 21:46

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
tack för tipsen om vad man mer kan göra.

ja de går vell att tolka det ja skrev lite hur man vill... men om man tar det direkt som att man ska spela piratspel när man chippar en Xbox, då kanske man själv är en "piratspelare"? :angry:

Men nog om detta...

Ja tror det blir ett Aladdin Advance XT ja ska köpa.. 198:- hittade jag det för inkl. frakt om man förskottsbetalar.

#8

Postad 21 oktober 2004 - 22:02

badapple
  • badapple
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
www.xbox-scene.com tar upp en del chip.
Vad de klarar av osv..

modchipen hittar du här

#9

Postad 22 oktober 2004 - 11:45

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Kör på Aladdin-chippet, jag har monterat en hel hög sånna och dom har funkat helt smärtfritt. Det har ju dessutom alla grundfunktioner en chippad box bör ha.

Var noga med vilket chipp du beställer, det finns olika beroende på vilken version du har på boxen. Har du en 1.6 box så är det lite djävligare att montera och det måste ligga en annan bios på chippet från början.

PMa mig om du har några funderingar.

#10

Postad 22 oktober 2004 - 21:41

Unregisteredc1ec26fb
  • Unregisteredc1ec26fb
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Jag har X-ecuter 2.3 Lite i min xbox.. fungerar mycket bra.. saken är att det enda man egentligen behöver kolla upp är om chippet stödjer den versionen av xbox du har (upp till 1.6) utöver det är det enda som skiljer chippen åt minneskapacitet på flash minnet, tillvägagångssätt att flasha chippet samt att några fåtal chip (t.ex. SmartXX) stödjer att man kopplar in en lcd display till chippet som kan visa t.ex. låt titel etc. i XBMC.

Slutsats: om du inte ska göra nått avancerat som t.ex. LCD så är det hugget som stucket.. alla gör samma sak

#11

Postad 22 oktober 2004 - 21:50

dragonball
  • dragonball
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Men allvarligt talat Berggren... Att överhuvudtaget modda Xbox och andra konsoller ses ju inte med blida ögon av Microsoft och Co. Om de får som de vill är det snart också olagligt. Då får du slänga ut din fina olagliga Xbox genom fönstret Berggren om du ska vara följa lagen ;) .

#12

Postad 29 oktober 2004 - 12:44

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Jag tänker köpa x-box till barnen nu i julklapp såg en genomskilig sak för nästan 1000 kr ..
Men är det svårt att chippa den själv måste man löda eller är det som typ i en data med minnen som man typ bara byter ut ??
Och vad har chippet för funktion förutom att man kan köra billiga spel och sånt i den ?

#13

Postad 29 oktober 2004 - 13:25

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Men allvarligt talat Berggren... Att överhuvudtaget modda Xbox och andra konsoller ses ju inte med blida ögon av Microsoft och Co. Om de får som de vill är det snart också olagligt. Då får du slänga ut din fina olagliga Xbox genom fönstret Berggren om du ska vara följa lagen :( .

Hmm, vet inte vad jag ska svara på detta?
Så länge det inte är olagligt att göra det så kan de ju inte hindra folk från att göra det.
Att vi sedan har strängare regler här på prisjakt än i verkligheten får ni som medlemmar acceptera. Gillar man det inte så kan man ta den diskussionen på ett form som tillåter sådant snack.
Här är det inte tillåtet att snacka piratgrejor i alla fall.

#14

Postad 31 oktober 2004 - 01:16

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Jag tänker köpa x-box till barnen nu i julklapp såg en genomskilig sak för nästan 1000 kr ..
Men är det svårt att chippa den själv måste man löda eller är det som typ i en data med minnen som man typ bara byter ut ??
Och vad har chippet för funktion förutom att man kan köra billiga spel och sånt i den ?

Nej, det är inte bara att lyfta i prylarna. Du måste löda fast chippet, det finns vissa lödfria chipp men det anser de flesta med mig vara ren skit. Jag tror inte det har kommit några lödfria chip till de nya boxxarna(1.6) som de flesta(läs alla) säljer nu. Dom är dessutom mycket krångligare att löda än de tidigare boxxarna(1.0=>1.4). Det bästa är nog att köpa en färdigchippad om du inte är händig med lödkolven.

Grundfunktionen hos alla chip som finns är att dom gör att boxen startar med ett annat bios än orginalbioset och genom att du startar med ett modifierat bios så kan din box köra osignerad kod, d.v.s. kod som MS inte har godkännt. Det gör att folk själva kan sitta och bygga egna program till boxxen för diverse olika ändamål, det vettigaste enligt mig är de program som gör att du kan använda boxen som mediaspelare(DivX, Xvid, VCD, mp3, jpg osv.).

Skriv här eller PMa mig om du har några fler funderingar.

#15

Postad 22 november 2004 - 00:05

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Har just satt in ett DuoX2 och det verkar funka bra. Tänker passa på att fråga om nån vet hur man tar sej ur spelen, alltså knappkombinationen vissa chip har.

#16

Postad 22 november 2004 - 07:57

badapple
  • badapple
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Left-trigger + right-trigger + start + back

Så var det på mitt och några andras iaf.
Det kallas "in game reset", förkortas igr.

#17

Postad 29 november 2004 - 16:37

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
IGR ligger inte i chippet direkt utan i antigen den bios du använder(xecuter 4981 osv) eller så ligger den i dashboarden du använder. Det är att föredra att ha den i bios eftersom det verkar fungera bättre för fler spel. Det är nog inte något problem eftersom de flesta som har xbox kör med xecuter-bios.

#18

Postad 13 december 2004 - 00:15

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Lånar denna tråden lite...

Funderar även jag på att köpa en xbox crystal. Pripps68 var såg du den för 1000 kr?

Har lite funderingar.

1. Hur gör jag för att köra progressive scan på xboxen?
2. Kan man köra wmvhd klipp på en moddad xbox?

#19

Postad 13 december 2004 - 09:19

badapple
  • badapple
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Lånar denna tråden lite...

Funderar även jag på att köpa en xbox crystal. Pripps68 var såg du den för 1000 kr?

Har lite funderingar.

1. Hur gör jag för att köra progressive scan på xboxen?
2. Kan man köra wmvhd klipp på en moddad xbox?

2. wmv går iaf

Redigerat av badapple, 13 december 2004 - 09:20.


#20

Postad 13 december 2004 - 17:26

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Jo, wmv vet jag att det går. Kan inte någon med moddad testa wmvhd?

#21

Postad 13 december 2004 - 20:30

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Det går inte att köra "ren" HDTVkodning i alla fall på en xbox, det finns helt enkelt inte nog med precessorkraft i den. Det sitter ju bara en 700MHz processor i den.
Men jag kan ladda hem en wmvhd snutt och kolla under kvällen så får vi svart på vitt om det funkar eller ej.

#22

Postad 15 december 2004 - 12:35

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Hur gick det? Antar att den inte klarade av wmvhd...

#23

Postad 15 december 2004 - 12:37

Unregistered8e3cf4b6
  • Unregistered8e3cf4b6
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har köpt en xbox 1.6 + ett Super Aladdin Live chip som en polare skulle hjälpa mig att fixa.
Nu ligger det till som så att han inte fattar hur han ska löda fast det, han fick tydligen inte med ett tillräckligt bra lödschema och vill inte in och pilla i den längre.
Finns det några affärer i Göteborg där man kan lämna in xboxen och få den moddad, helst till jul?

Mycket tacksam för svar då min polare har haft xboxen i över en månad och velat fram och tillbaka om han kan eller inte kan fixa den.

//Robin

#24

Postad 15 december 2004 - 16:26

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Frolic skrev detta i HTPC forumet.

http://multimediashopen.com/ och http://shop.it-shopen.se/ den senare dock i Mölnlycke.

#25

Postad 15 december 2004 - 20:44

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Hur gick det? Antar att den inte klarade av wmvhd...

Hej, sorry men jag hittade inte tråden igen ;)

Nej, tyvärr så funkade det inte bra att spela upp wmvhdklipp på xboxen. Det går men det hackar något alldeles fruktansvärt så det gick inte att titta på det.
Så svaret är nej.

#26

Postad 16 december 2004 - 12:52

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Svar på fråga 1;

1. Skaffa en komponentkabel(150:- på Game) + en moddad box(Chippad, flashad eller mjukvarumoddad)

2. Kör Enigma videoswitchmode... bla bla bla (Ligger oftast inlagd från start efterssom den är med på SuperDisc) och ställ om boxxen i NTSC-läge.

3. Starta MSDashboard(Orginal-dashen) och gå in under video, nu finns det alternativ för vilka upplösningar din CRT/LCD/Proj/Plasma klarar, välj dom som du kan köra.

4. Nästa gång du startar en film så kör boxxen ut den progressivt. Startar du ett spel så kör den spelet i max-upplösning.

Var enklare än jag trodde att få det att fungera. Är det nått du funderar på så är det bara att höra av sig.

#27

Postad 19 december 2004 - 16:41

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Får inte IGR att funka på min xbox , funkar när ja ska gå ur Media centret men inte i ett enda spel. Nån som kan ge mej tips på hur ja ska fixa detta??

#28

Postad 19 december 2004 - 20:59

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Får inte IGR att funka på min xbox , funkar när ja ska gå ur Media centret men inte i ett enda spel. Nån som kan ge mej tips på hur ja ska fixa detta??

Vad kör du med för dashboard till din Xbox?
Vilken version av densamma, finns det nyare att ladda ner?
Behöver lite mer info för att kunna ge några bra svar.

#29

Postad 28 december 2004 - 16:36

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
lånar tråden lite tvärt.

Om man ska chippa xboxen och sätta in en 120gigs maxtor. Kan man lägga in spelen man har på hårddisken och sedan montera hårddisken i xbox:en?

Funkar det, eller måste en hd som du ska montera i xbox:en vara formaterad?

Skulle ju vara enklast om det gick enligt alternativ 1, eftersom hårddisken redan sitter i datorn och jag bara behöver lägga in spelen manuellt via dvd:n.

Nån som har nån åsikt om Xecuter 2.6 lite 1Mb om det är nåt vettigt chip?



Tack på förhand!

Rockan!

*EDIT*

Förövrigt så är det v1.6 crystal edition jag har.

Redigerat av Unregistered29693, 28 december 2004 - 16:43.


#30

Postad 28 december 2004 - 18:07

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
ingen Xbox-guru på prisjakt?

Redigerat av Unregistered29693, 28 december 2004 - 18:07.


#31

Postad 28 december 2004 - 20:54

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Eftersom det rör sig om piratkopierade spel så kommer du inte få någon hjälp här på prisjakt då vi inte uppmuntrar till stöld av copyrightad material.
Inget tal om piratverksamhet får förekomma här.
PUNKT SLUT

#32

Postad 28 december 2004 - 23:38

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Då ställer jag samma fråga men byter ut "spel" emot "sparfiler" eller "filmklipp från morsans bröllop". ;)

#33

Postad 28 december 2004 - 23:43

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Då ställer jag samma fråga men byter ut "spel" emot "sparfiler" eller "filmklipp från morsans bröllop". ;)

Att man försöker sig på att vara "smart" eller vad det nu är genom att göra så här kommar man inte långt med. Speciellt inte när man redan har fått en varning under dagen.
Uppmanr till litemer eftertanke innan nästa inlägg postas.
Vi har nolltollerans mot piratkopiering här på prisjakt och det kommer vi att ha även i fortsättningen.

#34

Postad 29 december 2004 - 00:01

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0

Då ställer jag samma fråga men byter ut "spel" emot "sparfiler" eller "filmklipp från morsans bröllop". ;)

Att man försöker sig på att vara "smart" eller vad det nu är genom att göra så här kommar man inte långt med. Speciellt inte när man redan har fått en varning under dagen.
Uppmanr till litemer eftertanke innan nästa inlägg postas.
Vi har nolltollerans mot piratkopiering här på prisjakt och det kommer vi att ha även i fortsättningen.

Men skärpning!

Att jag vill lagra sparfiler på min hårddisk har väl inget med eran nolltolerans emot piratkopiering att göra? Otroligt infantilt sätt att missbruka auktoritet.

Tycker du att tråden lutar för mycket åt piratkopiering, så lås den! Men sitt inte och hota mig med varningar (hur seriöst nu ett forum kan tas, det finns ju trots allt ett liv utan skärm, det bör ses) för att jag ställer frågor är ju bara tragiskt.

Varna eller kasta ut mig bäst du vill, otroligt besviken på vissa av er mods.
Passar på att ge en ros till Nerevarine som är hjälpsam och har sinne för humor!

Tack för mig.

#35

Postad 29 december 2004 - 09:02

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Är det svårt att montera ett Xenium ICE chip själv?
Har lött en del men kan inte säga att jag behärskar det fullt ut....
Är det extremt "trångt" på moderkortet? Det är inte så extremt många lödpunkter vad jag kan förstå.... ;)

#36

Postad 29 december 2004 - 15:59

Überhacker
  • Überhacker
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Har monterat Xenium ICE i två v1.6-xboxar alldeles nyligen, utan problem.

Lödpunkterna är inte många, betydligt färre än vid montering av chip i PS2, men väldigt små.

Har du en äldre Xbox så är det enklare, eftersom de flesta av de små lödningarna inte är nödvändiga då, utan det räcker med att löda fast en stiftkontakt i färdiga hål på moderkortet.

Jag kan tillägga att jag använde en högst rudimentär lödkolv och grov lödtråd, men hade väldigt små och bra kablar.

Ritningarna finns att ladda ner, titta på dem noga och bilda dig en uppfattning innan du ger dig in på det...

#37

Postad 05 januari 2005 - 02:55

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Xenium ICE kan man ju montera lödfritt med rätt tillbehör...
Till skeptikerna av lödfria montage, läste en review där någon monterade ett lödfritt Xenium ICE chip och sedan skakat om boxen rejält för att se om det lossnade. Chippet satt kvar, men hårddisken gick sönder... ;)
Har just beställt mitt lödfria ICE chip, väntar på leverans, någon som kan dela med sig av erfarenheter av detta chip och dess OS?

/Anders

#38

Postad 05 januari 2005 - 12:29

Überhacker
  • Überhacker
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Såvitt jag vet går det inte att montera lödfritt i v1.6 än, dvs i stort sett alla Xboxar som säljs idag...

#39

Postad 05 januari 2005 - 12:34

Unregistered924f697d
  • Unregistered924f697d
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag har en moddad Xbox UTAN chip. Garanterat lödfritt... ;)

#40

Postad 05 januari 2005 - 12:47

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Vilket chip ska man köpa om man vill kunna spela sina gamla ps1 spel(ev ps2 spel oxå)?
Finns det överhuvudtaget, har för mig att jag sett men hittar inte det igen.

#41

Postad 05 januari 2005 - 14:18

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Vilket chip ska man köpa om man vill kunna spela sina gamla ps1 spel(ev ps2 spel oxå)?
Finns det överhuvudtaget, har för mig att jag sett men hittar inte det igen.

Det spelar ingen roll vilket chip du köper. Du kan spela PS1 spel på alla chip. Det är bara en emulator som du lägger in och sedan är det tuta och köra som gäller.
GC- och PS2-spel går inte och kommer inte heller någonsin att gå att spela på en Xbox.

#42

Postad 05 januari 2005 - 23:18

pgpg
  • pgpg
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Jag står i valet och kvalet mellan SmartXX v2 och Executer3. Vad tycker ni?

Spelar det någon roll egentligen vilken version man får av xboxen om man ändå inte ska montera in chippet själv?

#43

Postad 05 januari 2005 - 23:23

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Slänger in lite till i din fråga pgpg om det göt bra.


Jag står i valet och kvalet mellan SmartXX v2 och Executer3 å alladin typ XT. Vad tycker ni ? hur stor ät gentligen skillnaden mellan alldin å tex samrt xx

#44

Postad 06 januari 2005 - 18:45

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

  • 951 inlägg
  • 0

Slänger in lite till i din fråga pgpg om det göt bra. 


Jag står i valet och kvalet mellan SmartXX v2 och Executer3 å alladin typ XT. Vad tycker ni ?  hur stor ät gentligen skillnaden mellan alldin å tex samrt xx

har själv ett SmartXX v2 installerat i min xbox och det har fungerat klockrent sen jag köpte det, vad skillnaden är vet jag inte mer än att multimediashopen.se rekommenderade detta chippet som det bästa.

Någon som vet ifall det går att ställa in in-game-reset på något sätt på detta chippet förresten? Finns en meny där man kan aktivera det men vilka knappar skall man trycka på för att starta om den?

Redigerat av Unregistered1b42c15d, 06 januari 2005 - 18:45.


#45

Postad 06 januari 2005 - 22:32

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Ta en kik på SmartXX officiella forum för att få alla dina frågor besvarade vad det gäller detta chip.
De har till och med en OFFICIELL guide på deras sida, bra va?

#46

Postad 07 januari 2005 - 00:00

Perman_
  • Perman_
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

GC- och PS2-spel går inte och kommer inte heller någonsin att gå att spela på en Xbox.

Hur kommer det sig? Önskar att jag slapp ha två/tre konsoller, men vill kunna spela FF-, Zelda-, & GT-spelen, samtidigt som xBox e förstavalet pga mediacentral...

#47

Postad 07 januari 2005 - 00:28

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Tjena.

Även jag har numera ett SmartXX V2.0 i min krysslåda. Chippet verkar funka finfint inga problem än så länge. Man kan ha en väldans massa biosar på det om man vill samt köra linux etc etc.

Rekommenderas.

Mvh
Henrik

#48

Postad 07 januari 2005 - 01:16

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
biosar?? är inte så jätte hemma på detta ämen, är det mjukvara? typ xp på datorn?

#49

Postad 07 januari 2005 - 08:50

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

GC- och PS2-spel går inte och kommer inte heller någonsin att gå att spela på en Xbox.

Hur kommer det sig? Önskar att jag slapp ha två/tre konsoller, men vill kunna spela FF-, Zelda-, & GT-spelen, samtidigt som xBox e förstavalet pga mediacentral...

Därför att det helt enkelt inte finns tillräckligt med datorkraft för att emulera en PS2 eller GC i Xboxen.
När Xbox2 kommer kan det dock bli en annan sak, men då kommer ju PS3 istället så då har man ju det problemet.

#50

Postad 11 januari 2005 - 10:01

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Kommer jag ångra mig om jag köper ett Alladin Advance Chip (hos DvDirect)?
Är det några funktioner som det billigare chippet saknar jämfört med SmartXX? Eller är det bara bios bankerna som är mindre/färre till antaler... Och är det nåt som man kommer lida av om man inte är en "tweakande" typ? Vad kan kommande biosar kunna erbjuda som dagens inte kan? ;)

Om man nu gör så att man slänger in ett Alladin och sen vill byta, är det bara att lyfta det från pinheadern och trycka i exempelvis SmartXX? Eller skiljer det åt vad gäller installation och lödpunkter?


Den enda fördelen som SmartXX kan erbjuda mig och jag kan se att jag har användning av är möjligheten att välja om chippet skall vara på eller inte genom ett menyval.... Men åandrasidan har jag inte provat nån av lösningarna som chippen nyttjar, är det mkt enklare och intuitivt att starta boxen i chappat resp. ochippat läge med ett SmartXX? Skall nämligen användas av övriga familjen som en mediaspelare är det tänkt och XMBC fungerar om jag förstått det rätt inte i ochippat läge!? Eller?

Många funderingar blev det..... :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.