Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

X-Box eller GameCube?

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 november 2004 - 07:08

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag funderar på och köpa ett TV-spel. Men kan EJ bestämma mig vilket.
Hade PS2 innan (så jag vill inte köpa den igen). Det får bli en X-Box eller GC.
Jag gillar GC med alla oförglömliga titlar som tex: (Zelda, Metroid, Sonic, Mario).
Jag gillar X-BOX med bättre grafik och mycket mer Vuxna spel.
Men jag har hört att X-Boxet buggar rätt mycket?? Är det sant??
Ge mig ett bra svar nu inför mitt val, ska köpa ett TV-spel idag eller imorgon!!
Tacksam För Seriösa svar!!

Mvh - Emir

#2

Postad 17 november 2004 - 07:32

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
tjena gc har sin god sidor samt sina negativa vi kan börja med dom bra är att bio ljud e en standard. den e bättre än ps2 dom trista sakerna e att man inte kan spela via internet(eller nån form av lan) och spelen går inte å kopiera. sen så blir man tröt på spelen efter ett tag.


xboxen har samt sina bra och dåliga sidor. vi kan börja med dom bra. man kan ex chipa sin byta ut hårddiksen till en större än den 8gb som e orginal. man kan ladda hem spelen. finns 2 olika kontroller en stor en mindre (själv så före drar man den mindre) tror att den stora modellen har utgåt.
sen xbox en e mer eller mindre en dator går att ha linux på den. har live funktionen. bra spel. dom trista grejerna e att man måste köpa en slad för att få DD ljud för ca 300. sen e dom mästa tillbehören rätt så dyra.

själv så hade man en gc som bara stod köpte den när den var ny för 2500 måste ha vart det smästa köp ja har gjort. har en xbox nu som ska chipas i januari om det blir som det e tänkt i dags läget. så mina ord te dej är att du ska köpa en xbox å sedan chipa den. xbox e bara mycket bättre ;)

#3

Postad 17 november 2004 - 07:34

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

  • 960 inlägg
  • 0
Jag anser att man enbart ska välja en konsol för dess spel och inget annat, jag tycket att krysslådan är mest kommersiellt skit eftersom den inte har NÅGRA unika spel och känns opersonlig som få.

PS2 och GC har massor av unika titlar och det känns verkligen att det ligger lite själ bakom spelen.

Själv har jag en PS2.a och en GC, främst för att få spela underbara spel som Gran Turismo, Final fantasy mfl, och till Nintendo, Zelda och mitt favvospel Metroid.

#4

Postad 17 november 2004 - 07:36

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hejsan!!

Jag är tacksam för din seriösa svar ;)
Men jag har en fråga till:
Har din X-Box nångång Buggat/Hängt sig?? Händer det ofta eller??
För jag har verkligen hört mycket snack om det! :S
Så jag är rädd och välja fel TV-Spel.
Men helst vill jag ha en X-Box.

Mvh - Emir

#5

Postad 17 november 2004 - 07:47

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
tjaa nee den har aldrig gjort nå sådant nån gång med det du har hört skulle kunna vara om den har blvit för varm skulle ja tror. om du e orloig för spelen så kan ja säga att man ska läsa på top listor ex den här http://www.webhallen...sol=8&genre=359 aja nu ska ja te skolan hejsvejs

#6

Postad 17 november 2004 - 07:54

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Okej!

Vad bra! Då blir det en X-Box senare idag! ;)

En fråga till:
Är det nån skillnad på X-Box (svart) och (crystal)??
DVS: har crystal fått nån bättre uppdatering eller så??

Mvh - Emir

#7

Postad 17 november 2004 - 14:43

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
crystal e mycket grymare åp äga en den tråkiga å svarta boxen enligt mej passar mycket bättre in bland mina hifi grejer. plus i kanten liksom:d ett tips köp halo 2 ass bra spel...bara så du vet:D

#8

Postad 17 november 2004 - 14:59

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
ojj jo dom felsta crystal e 1,6 Dvs att dom e svårare å chipa...då måste man lämna in dom till din lokala chipare eller höra med swemods.com eller console.se sen har crystal eller alla 1,6 en bättre dvd läsare läser mer format...

#9

Postad 17 november 2004 - 15:12

cooljbo
  • cooljbo
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

ojj jo dom felsta crystal e 1,6 Dvs att dom e svårare å chipa...då måste man lämna in dom till din lokala chipare eller höra med swemods.com eller console.se sen har crystal eller alla 1,6 en bättre dvd läsare läser mer format...

Jag vet inte om version 1,6 är nå svårare att chippa än dom äldre spelen är. Jag har en crystal som jag har chipat och int va det nå svårt tycker jag iaf (har chippat med smartxx v2.0). Sedan att dvd läsarna skall läsa fler format vet jag inte om jag kan hålla med om. Det är ju samma hårdvara i maskinerna. Men det finns ju tre st olika dvd läsare bla Philips, och den läsaren kan vara lite kinkig på vilken typ och märke på skiva man använder. Den som verkar vara den bästa dvd läsaren är sasmsungs.

Redigerat av cooljbo, 17 november 2004 - 15:14.


#10

Postad 17 november 2004 - 15:14

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Oster : Jag vill inte vara en sån som rättar till andras fel, men allvarligt, tag det lite lungt när du skriver, och använd punkter så att det blir lite lättare att läsa det som du skriver. Det går ju faktiskt att läsa igenom sitt inlägg innan man postar det.

Ta inte illa upp, men det underlättar för alla andra om det går att läsa utan att behöva anstränga sig.

#11

Postad 17 november 2004 - 15:59

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
okej:-P som du vill. men jag har aldrig chipat själv. den perssonen som gör det i min stad. sa att dom hade gjort om modekortet. så att det blir mycket svårare å chipa det. liksom bara va jag själv har hört. ja på dom äldre modellerna var samsung den bästa. Philip läsaren i dom nya 1.6 ska vara lite bättre än samsung'en. till dom äldre boxarna.

#12

Postad 17 november 2004 - 23:02

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
det stämmer att 1.6 är lite trixigare. Läs mer på psxcarforumet

#13

Postad 18 november 2004 - 08:57

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Xbox lätt! Några buggar har jag ej märkt, något spel har flippat ut någon enstaka gång.

#14

Postad 18 november 2004 - 15:22

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Jag anser att man enbart ska välja en konsol för dess spel och inget annat, jag tycket att krysslådan är mest kommersiellt skit eftersom den inte har NÅGRA unika spel och känns opersonlig som få.



.....FEL FEL FEL... För det första visst finns det spel som enbart släpps till ps2 och gc
Men xbox har ju FLER och MYCKET bättre spel! Med bättre menar jag att ljud/bild är överlägsen dem andra 2maskinerna...Samt om man jämför ps2 och xbox med samma spel så fattar man varför xbox e överlägsen!

Så är det bara...Har själv haft både ps1-2 samt lirat mycket på gc MEN ingen matchar xbox när det gäller SPEL...så det så :(

#15

Postad 18 november 2004 - 16:16

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag chippade en polares v.1.1:a samt min egen v.1.6:a med Xecuter3-chip (beställda från England, bra mycket billigare än från Sverige) och kan bara ytterligare konfirmera att det är mycket knepigare att chippa en v.1.6:a, speciellt då de extra lödpunkter som skall användas är så infernaliskt små.

#16

Postad 18 november 2004 - 16:54

Unregistered23ad15d6
  • Unregistered23ad15d6
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
XBOX så klart..
Sen köper du spelen: Ninja gaiden, Fable, halo 1 &2, så fruktansvärt bra spel...

#17

Postad 18 november 2004 - 19:23

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

  • 960 inlägg
  • 0

Jag anser att man enbart ska välja en konsol för dess spel och inget annat, jag tycket att krysslådan är mest kommersiellt skit eftersom den inte har NÅGRA unika spel och känns opersonlig som få.



.....FEL FEL FEL... För det första visst finns det spel som enbart släpps till ps2 och gc
Men xbox har ju FLER och MYCKET bättre spel! Med bättre menar jag att ljud/bild är överlägsen dem andra 2maskinerna...Samt om man jämför ps2 och xbox med samma spel så fattar man varför xbox e överlägsen!

Så är det bara...Har själv haft både ps1-2 samt lirat mycket på gc MEN ingen matchar xbox när det gäller SPEL...så det så :(

Vad ska man med en x-box till när man har en dator?

Grafiken må vara bättre på krysslådan, men kvaliteten på PS2 och GC-spelen överträffar det med hästlängder .. vad har hänt med personligheten ett spel?

Allt är inte grafik, ett spel kan vara bra fast det inte är utrustat med den senaste vertex shadern och bumpmapping.

#18

Postad 18 november 2004 - 21:49

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Tjena JohanK!!

Jag kan tyvärr inte hålla med dig!
Det du skriver är En mening man hör ofta:
"Vad ska man med en x-box till när man har en dator?"
Och det där stämmer inte alls! X-Box kanske är Microsoft.
Men det är absolut inte bara samma spel som till datorn.
Ta t.ex: Ninja Gaiden (Hur skulle den vara på datorn?)
Njaa!! Ingen spelkänsla, iallafall inte för mig.
Och där du säger: "Allt är inte grafik". Det har du rätt i.
Allt är faktiskt inte Grafik. Men vissa gillar att ha fin Grafik.
Och kom inte med samma fråga nu "Om du gillar grafiken, varför inte köpa en dator?"
Jag har en datorn! men det är inte ens i närheten av hur kul det faktiskt är att sitta framför tvn och lira X-Box.

Och dem som sitter och klagar på spel! Jag Förstår mig inte på er.
Ni sitter och säger att PS2 och GC har bättre spel, men där har ni/du fel!
X-Box spel: Ninja Gaiden, Fable, Halo 1&2, Chronicles of Riddick.
Dessa spel är Bra spel. Och tro mig! det finns mycket, mycket mer.

Iallafall så för min del blev det en X-BOX!! Och jag är NÖJD med den.
Absolut fina spel!! Och bästa grafiken hittills på min Widescreen! :)
Jag Väntar 2005 då spel verkligen börjar komma ut! Som:
Red Ninja, Unreal Championship 2, Prince of Persia: Warrior Within, Splinter Cell: Chaos Theory.
Och det finns mycket mycket mer som sagt.

Ha det gott alla!

Mvh - Emir

Redigerat av Unregistered4923b52b, 18 november 2004 - 21:54.


#19

Postad 18 november 2004 - 23:24

Unregisteredd681f0a2
  • Unregisteredd681f0a2
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
En chippad xbox med 200gb hårddisk och en massa spel är klockrent.
Sedan´att kunna köra progressiv signal via komponent samt optisk ljud gör inte saken sämre. Det är löjligt bra bild med komponent.

Det går inte att beskriva utan det måste upplevas att spela under sådana förutsättningar på en projektor och en bra ljudanläggning.

Jag har ca 60 spel, ett 30-tal filmer och ca 500 album inlagda på hårddisken.
Man behöver bara slå på boxen och sedan kan man byta spel eller skiva, vad man nu vill göra, från handkontrollen.

Sen så är en crystal xbox med alladin chip riktigt snygg i bänken.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  xbox.JPG   26,53K   1 Antal nerladdningar


#20

Postad 18 november 2004 - 23:43

nox
  • nox
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag tycker att det beror litet på vad man är ute efter.
Själv har jag en xbox.

Fördelen med xbox tycker jag att den är väldigt flexibel, iochmed att det hårdvarumässigt sätt /är/ en dator.
Det är väldigt lätt för tredje-parts utvecklare att utveckla program till det. (Så som t.ex. Xbox Media Center)
Nackdelen med xbox tycker jag är den att nästan alla utvecklare som släpper spel till xbox behandlar det som att släppa spel till en dator.

Även om dom släpper spelet enbart till xbox, så är det fortfarande mer datorspel än ett konsollspel.

Kineserna/Japanerna? pionjerar enligt mig konsollmarknaden med spel som verkligen är konsollspel.
Det finns tyvärr väldigt få spel, om ens inga, roliga arkadspel till xbox. Eller spel som man helt enkelt kan spela hur mycket som helst, eller mot kompisar hemma i soffan.
Fightingspel är en sak, men vart är godingarna som Nintendo's Monkey ball? :-)
Det är en väldigt stark svaghet med konsollen.
Praktiskt taget alla spel som släpps till xbox förutom fightingspel är gjorda för att spela singleplayer-uppdrag alà Halo eller Splintercell och sedan när man spelat ut spelet så testar man multiplayerfunktionerna ett tag, tröttnar, sedan får det damma på någon hylla någonstans, tyvärr.

Men du får DD5.1/DTS!...eller inte..
Eftersom spelen är i realtid så har dom inte gjort någon som helst riktig mixning utav kanalerna utan enbart gjort så att det som är bakom en hörs bakom en, och det som är framför en hörs framför en.
Litet kul kanske, men det är knappast något som inte Nintendo's prologic klarar av.
Eller ett par konventionella hörlurar i stereoläge.

Förutom det så är den extremt högljudd, men man kan ju självklart byta fläkt.
Till en som är nästan lika högljudd, annars kraschar xbox'en lätt...

Som ni märkt är jag litet xbox-negativ :)
Dock så har jag haft mycket nöje utav min xbox ändå!

Det jag primärt använt den till är Xbox Media Center och använt den som en liten HTPC vilket den har fungerat helt OK till. Jag hade en Pinnacle ShowCenter innan som inte var en bråkdel så bra som XBMC är. XBMC på en xbox blir iochförsig högljutt med fläktljudet, men det är något man kan stå ut med.
Pinnacle ShowCenter har en blå lysdiod som lyser upp rummet som en stårlkastare och ofta bländar en.

Sedan har jag ju givetvis spelat dom flesta spel som nämnts här: Splinter Cell 2, Chronicles of Riddick, Fable, Ninja Gaiden osv.

Dom enda riktigt bra spelen jag spelat till xbox har varit Splinter Cell 2 (Kändes som ett datorspel, vore troligtvis roligare att spela på datorn. Men klart mysigt att spela liggandes i soffan med.)

Ninja Gaiden (Känns ganska konsolligt faktiskt, väldigt imponerande om än frustrerande ;) )

Fable tyckte jag var årets besvikelse.

Chronicles of Riddick tyckte jag var väldigt tufft men tyvärr för svårt för lilla mig :-(

Bottom-line är att det finns fler hype'ade spel än riktigt bra spel till xbox.
Antalet bra spel kan man räkna på en hand, och när man spelat ut dom så kan man lika gärna sälja sin xbox, vänta på nästa roliga lir, eller använda den till annat.

Fördelen är helt enkelt att man kan warez'a spel enkelt.

MvH /nox

#21

Postad 19 november 2004 - 01:58

Unregisteredcaf76a05
  • Unregisteredcaf76a05
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Måste hålla med JohanK...
Man väljer ju vilken konsol efter vilka spel den har, inte efter om man kan använda den som HTPC eller inte, jag köper ju den för att jag vill spela!

GC Har väldigt många unika spel som Metroid, Zelda, Paper Mario, Viewtiful Joe, Pikmin, SSBM m.fl. Spel i denna mångfald tycker jag absolut inte finns till Xbox, men inte riktigt till PS2 heller.
Xbox tycker jag mest har sportspel, racingspel i överflöd, samt spel som även finns till andra plattformar (PC, PS2 eller GC). Givetvis finns det ett par undantag typ Ninja Gaiden, Halo1&2 och Riddrick. Men där slutar det ju också.

Grafiken är inte mkt bättre på xbox än GC, Inte många spel på xbox som är snyggare än vad Metroid Prime är på GC.

Men smaken är ju som baken... hoppas du blir nöjd med din xbox.

#22

Postad 19 november 2004 - 02:08

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Förutom det så är den extremt högljudd, men man kan ju självklart byta fläkt.
Till en som är nästan lika högljudd, annars kraschar xbox'en lätt...

Vad menar du med det där: Annars kraschar xbox'en lätt??
Kraschar den eftersom man inte byter fläkt, eller??

Mvh - Emir

#23

Postad 19 november 2004 - 09:45

nox
  • nox
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Förutom det så är den extremt högljudd, men man kan ju självklart byta fläkt.
Till en som är nästan lika högljudd, annars kraschar xbox'en lätt...

Vad menar du med det där: Annars kraschar xbox'en lätt??
Kraschar den eftersom man inte byter fläkt, eller??

Mvh - Emir

Att xbox'en kraschar lätt om man byter ut till en tyst fläkt iochmed att dom inte klarar av att flytta tillräckligt mycket luft.

MvH /nox

#24

Postad 19 november 2004 - 11:12

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Okej!

Tack för svaret!

Mvh -Emir

#25

Postad 19 november 2004 - 19:41

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Hej !

Min son har de flesta konsolerna (ej PS2), och av dessa så vinner Xbox:en helt klart. Det är väldigt sällan Game-Cube:en, PS-One, N64:an eller Dreamcaster:n används...det är mest Xboxen och/eller datorn.

mvh Mats N

#26

Postad 19 november 2004 - 20:05

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hej Mats!

Jag tackar för dit svar!! Verkar som om dem flesta väljer Boxet :)
Wiee!

Mvh - EMir

#27

Postad 19 november 2004 - 23:28

Unregistered16a490f5
  • Unregistered16a490f5
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Japp, Xboxen är bäst..

Varför?

Förutom stora titlar som Fable, Halo-serien och RalliSport Challenge så är den lite som en dröm för oss som gillar fler former av multimedia än spel. Film, musik, nätradio och tvguider är inga problem tack vare XBMC. Dessutom är den tyst. (nyare XBMC har möjligheten att ställa in fanspeed på en tiogradig skala) Och det bästa är att det fungerar så smidigt.

#28

Postad 21 november 2004 - 09:31

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Har själv en chippad X-box med 120gb hårddisk och är väldigt nöjd.Skitkul att spela på projektorn än på en sketen tv.
men det som alla säger är så bra med chippad + större hårddisk är inte bra alla ggr,inte för mig iallafall.Jag har säkert 40 spel på boxen men kanske bara spelar igenom max 4 st,dvs det kommer så mycket nytt att man bara hinner spela de "största" spelen som Halo,Colin mm (måste ju hinna se på film oxå)......
PS2:an går bort på en gång,tycker den påminner om en lightversion av en Xbox,dvs den kommer inte upp i Xboxens standard på något område.

Däremot så kan jag sakna ett Gamecube ibland för deras spel dom har ensamrätt på tex Mario cart.

#29

Postad 21 november 2004 - 11:19

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
att folk säger att gcan har bra spel titlar. kan jag hålla med. men dom har blivit trista å tråkiga. dom hade sin stor hets tid under N64an. den tiden då Rare gjorde spel te gc. men blev uppköpta av microsoft. men vet inte om dom har kommit med nå bra titel. det enda jag minns av Rare e perfect dark till N64. som hade den bästa grafiken då. men nu har nintendo bara en massa trista spel. som e japanskt animerade. helt trist. man får väll hoppas att microsoft köper upp skiten..å gör nå vättigt av företaget.

#30

Postad 22 november 2004 - 12:24

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hejsan!!

Kom igen nu! Få upp denna Tråd!!
Vad säger ni? Gamecube eller X-Box??
Motivera gärna vilket som är bättre och varför.

Mvh - Emir

#31

Postad 22 november 2004 - 12:38

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

  • 960 inlägg
  • 0

Hejsan!!

Kom igen nu! Få upp denna Tråd!!
Vad säger ni? Gamecube eller X-Box??
Motivera gärna vilket som är bättre och varför.

Mvh - Emir

Hade du inte bestämt dig för en kryssbox?

Jag hade iaf. lätt tagit cuben, men det är bara för att jag tycker att det finns så underbara spel till den, onlinespel, hårddisk och sånt trams intresserar mig inte alls, det har man datorn till..

#32

Postad 22 november 2004 - 12:40

Unregistered16a490f5
  • Unregistered16a490f5
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Hejsan!!

Kom igen nu! Få upp denna Tråd!!
Vad säger ni? Gamecube eller X-Box??
Motivera gärna vilket som är bättre och varför.

Mvh - Emir

Räcker det inte med motivation? :)


Gamecuben om du vill spela mario, zelda o dylikt. Spel som är exklusiva för Nintendo.

Xboxen om du vill ha ett brett utbud av spel med många starka titlar, samt även ha möjligheten att använda maskinen som en komplett HTPC.

#33

Postad 22 november 2004 - 15:26

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Hejsan!!

Kom igen nu! Få upp denna Tråd!!
Vad säger ni? Gamecube eller X-Box??
Motivera gärna vilket som är bättre och varför.

Mvh - Emir

Hade du inte bestämt dig för en kryssbox?

Jag hade iaf. lätt tagit cuben, men det är bara för att jag tycker att det finns så underbara spel till den, onlinespel, hårddisk och sånt trams intresserar mig inte alls, det har man datorn till..

Tjena!!

Jo! Jag har en X-Box!!
Men jag vill fortfarande höra andras åsikter.
Alltid lika kul med en Tråd som går uppåt!!

Mvh - Emir

#34

Postad 22 november 2004 - 15:47

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Jag valde iallafall xbox just för tillgängligheten på spel och kompabiliteten med projektor.

#35

Postad 22 november 2004 - 15:54

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
lär en sak xbox. inge Pokemon trams

#36

Postad 22 november 2004 - 21:32

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hejsan!

Eftersom jag är en sån som gillar mer barnspel, som t.ex:
Crash Bandicoot, Ty the Tasmanian Tiger, osv osv.
Kan ni rekomendera några såna spel till X-Box??
Förutom dom som jag nämnde!

Mvh - Emir

#37

Postad 22 november 2004 - 23:24

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Hejsan!

Eftersom jag är en sån som gillar mer barnspel, som t.ex:
Crash Bandicoot, Ty the Tasmanian Tiger, osv osv.
Kan ni rekomendera några såna spel till X-Box??
Förutom dom som jag nämnde!

Mvh - Emir

Detta är inget svar på din fråga men det fullkomligt smämmar över med sådana spel till Playstation 2 annars.

Angående ps2 vs xbox så tycker jag spelen till PS2 (ratchet and clank t.ex) är bättre medans xboxen har bättre möjligheter som media center.

Själv ska jag köpa en Xbox till mig själv i julklapp, har redan Ps2. xboxen kostar ju endast 1290:- nu.

Mvh
Henrik

#38

Postad 23 november 2004 - 09:46

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
behövs ingen motivation. Xbox slår alla de andra på fingrarna, tycker jag.

#39

Postad 23 november 2004 - 15:34

Unregistered16a490f5
  • Unregistered16a490f5
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Hejsan!

Eftersom jag är en sån som gillar mer barnspel, som t.ex:
Crash Bandicoot, Ty the Tasmanian Tiger, osv osv.
Kan ni rekomendera några såna spel till X-Box??
Förutom dom som jag nämnde!

Mvh - Emir

Sonic Heroes, Ty - The Tasmanian Tiger 2 - Bush Rescue, Scaler - The Shape Shifting Chameleon o.s.v. Sen har jag för mig att nåt Crash bandicootspel kommer till Xboxen också, "bilspelet" har ju iaf kommit redan.

#40

Postad 23 november 2004 - 19:26

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Tjipsen! :D

Jag tackar för dina svar "christianf"!!
Någon mer som vet några roliga barnspel #Plattform# till X-Box??

Mvh - Emir

#41

Postad 23 november 2004 - 20:38

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Har en moddad xbox och måste säga att det finns väldigt få spel jag gillar (rpg) trots att jag har 50-talet spel till boxen, ska nog satsa på ett PStwo nu efter lönen (finns MYCKET roligare spel till den konsollen) samtidig som den inte lär dåna som ett j..la lokomotiv. Dock är xboxen underbar som mediacentral.
Och nintendo.. Har inte gillat någon konsoll de gjort sedan SNES

#42

Postad 23 november 2004 - 21:20

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Tackar för dit svar!!
Jag har redan haft PS2 (sålde den för att jag var i behov av pengar).
Så nu ville jag prova nått nytt (blev X-Box!!) :lol:
Man vill ju inte köpa om alla spel Till PS2 som man redan hade.
Så jag föreslog X-Box! :D

Mvh -Emir

#43

Postad 23 november 2004 - 23:20

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Hejsan!!

Kom igen nu! Få upp denna Tråd!!
Vad säger ni? Gamecube eller X-Box??
Motivera gärna vilket som är bättre och varför.

Mvh - Emir

Kom igen själv :D.

Ingen av dessa spelkonsoler kostar ju direkt några pengar (om man jämför med det mesta andra i hembio/stereo-träsket), så varför inte slå till och köp bägge. Därefter köper du de spel som du fått tips om...oavsett plattform. Det är ju spelen som är dyra, en Xbox få du väl för 1200:- idagsläget, och en Gamecube ligger väl under 1000-lappen i pris.

Om du inte vill köpa bägge så satsa på Xbox:en...det är mer burk för pengarna, och både Xbox Live och XB-Connect är perfekt (om du har tillgång till bredband).

mvh Mats N

#44

Postad 23 november 2004 - 23:30

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

  • 786 inlägg
  • 0
Jag tycker helt klart att du skall satsa på gamecuben, om du vill ha kvalitet och inte kvantitet. Gamecuben är dålig pga att den inte har widescreen eller dolby digital. Men den har lett de bästa spelen.
Pluss att spelen flyter bra. Testat halo på xboxen? Det laggar rätt friskt.

På fredag kommer Metroid prime 2, fi fan va skoj det ska bli :D

#45

Postad 23 november 2004 - 23:53

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
[quote name='Manor' date='Nov 23 2004, 23:20 '] [quote name='x_emir_x' date='Nov 22 2004, 11:24 ']
Hejsan!!
Om du inte vill köpa bägge så satsa på Xbox:en...det är mer burk för pengarna, och både Xbox Live och XB-Connect är perfekt (om du har tillgång till bredband).

mvh Mats N [/quote]
1: Vissa ligger lite efter med ekonomin, så jag nöjjer mig med X-Box! :D
2: Jag har Bredband (Visit). Kan jag då spela (Live) när jag vill eller??
Alltså, utan extra kostnader?? Och vad ska man skaffa för att köra Online?.
Live startpaket, eller??

Mvh - Emir

#46

Postad 23 november 2004 - 23:58

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Jag tycker helt klart att du skall satsa på gamecuben, om du vill ha kvalitet och inte kvantitet. Gamecuben är dålig pga att den inte har widescreen eller dolby digital. Men den har lett de bästa spelen.
Pluss att spelen flyter bra. Testat halo på xboxen? Det laggar rätt friskt.

På fredag kommer Metroid prime 2, fi fan va skoj det ska bli :D

Hejsan!

Jag tänkte från hela början köpa GC!! Med tanke på alla bra speltitlar.
Men sen insåg jag att X-Box börjar få fina Spel.
Och det är väldigt roligt på min Widescreen TV, mycket fin grafik.
Tyvärr men vissa kollar efter bra spel, andra efter grafiken.
Och jag är en sån som är kräsen när det gäller grafik.
Men spel det kommer ut då och då, så det fixar sig.

mvh - Emir

#47

Postad 24 november 2004 - 08:32

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

  • 786 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag tänkte från hela början köpa GC!! Med tanke på alla bra speltitlar.
Men sen insåg jag att X-Box börjar få fina Spel.
Och det är väldigt roligt på min Widescreen TV, mycket fin grafik.
Tyvärr men vissa kollar efter bra spel, andra efter grafiken.
Och jag är en sån som är kräsen när det gäller grafik.
Men spel det kommer ut då och då, så det fixar sig.

mvh - Emir

Testa spela dem olika konsollerna, personligen tycker jag att graffan är sämre på xboxen. Kolla in lir som metroid, hur snyggt som helst.
Men widescreen är ju hur skönt som helst, men hittar man inga spel som är bra så gör det ju inget endå :D
En annan sak som är viktig är kontrollen. Jag har 5 olika xbox kontroller, inte en enda är jag nöjd med. Cub kontrollen är as fin.
Mja du kanske märker att jag försöker strya dig ifrån xboxen :lol:

Xboxen är ju fin om man moddar den, men jag kan inte förstå hur dem kan ha så kassa kontroller och spel.

#48

Postad 24 november 2004 - 09:28

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hejsan!!

Jag funderar faktiskt på och byta mitt X-Box mot en GameCube.

Mvh - Emir

#49

Postad 24 november 2004 - 10:46

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
ot: Viking..
Vilka kontroller och spel har du testat då ifall du avfärdar allt som kasst?
-Mest nyfiken..

#50

Postad 24 november 2004 - 14:03

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

  • 786 inlägg
  • 0
Jag kan inte namnen på alla kontrollerna, men jag kan ju svara på varför jag tycker dem är mindre bra.
Låt säga att du tex kör ett rally spel, då måste man riktigt hårt trycka in knappen för att man skall köra full fart, vilket iaf jag inte orkar göra länge. Det är som att det finns 2 lägen på xbox kontrollen. Ta till ex playstation kontrollen, bara trycka in lite lätt o sedan köra.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.