Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DATOR till ROUTER till XBOX

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 januari 2005 - 20:43

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Jag har gått in i inställningar och skrivit in 192.168.0.2 på ip som det står på chipper.se men jag får det inte till att funka när jag försöker connecta via flashfxp sedan.
Jag vet inte riktigt om man skall ha rak eller korsad kabel från router till xbox har provat båda.

När jag ställt in sakerna på xboxen och går ur så har inte ipnummer mm sparats heller.

Är det någon som vet vad jag skall göra `

#2

Postad 17 januari 2005 - 20:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Finns en liknande tråd här

Kör korsad, sen ska väl ip stå på statiskt i xboxen.

#3

Postad 17 januari 2005 - 20:58

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Endast korsad om du kör xbox mot xbox.

Kör du via router ska det vara RAK.

#4

Postad 17 januari 2005 - 20:58

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Din router har säkert en DHCP-server som delar ut ip-adresser till anslutna enheter. Ställ in så att inte xboxen får ett ip från dhcp-servern istället för att den har ett statiskt. Vill du köra med ett statiskt så måste du ställa in det i din router också.

Och du ska INTE ha en korsad kabel utan en rak om du kopplar från routern.

Lycka till!

#5

Postad 17 januari 2005 - 21:27

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
hur ställer jag in så att xboxen inte får ett ip från dhcp-servern ?
är det rak kabel som man har ifrån modem till dator ?
fick ingen mottagning med den isåfall men med korsad stod det
Linestatus: 100/full Duplex

#6

Postad 17 januari 2005 - 21:44

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Din router har säkert en DHCP-server som delar ut ip-adresser till anslutna enheter. Ställ in så att inte xboxen får ett ip från dhcp-servern istället för att den har ett statiskt. Vill du köra med ett statiskt så måste du ställa in det i din router också.

Och du ska INTE ha en korsad kabel utan en rak om du kopplar från routern.

Lycka till!

Jag kör korsad från routern det funkar. :rolleyes:

Men som sagt de ska inte vara statiskt utan som Foss säger låt routern få tilldela den ett ip. :D
Tänkte Xbox till datorn inte genom routern. :(

#7

Postad 17 januari 2005 - 23:04

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
så du kör korsad från router till xbox? :D

#8

Postad 17 januari 2005 - 23:17

Unregisteredc1ec26fb
  • Unregisteredc1ec26fb
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Ehhm, intressant att ni får det att fungera med korsad då det är för Dator till Dator (i detta fall dator till xbox, men det är samma sak)

För övrigt så kör jag en vanlig RAK kabel mellan xbox och router, se bara till att xboxen står som DHCP så ska det fungera :D

#9

Postad 17 januari 2005 - 23:24

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Ehhm, intressant att ni får det att fungera med korsad då det är för Dator till Dator (i detta fall dator till xbox, men det är samma sak)

För övrigt så kör jag en vanlig RAK kabel mellan xbox och router, se bara till att xboxen står som DHCP så ska det fungera  :D

Visst kan jag har en RAK men jag hör för mig att det var en korsad. Då har jag blandat ihop det :(

#10

Postad 17 januari 2005 - 23:27

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Jag har en d-link 604 router och den kan hantera både korsade och vanliga kablar så vitt jag förstått. Det är nog inte en självklarhet på alla routrar med funkar det så funkar det.

#11

Postad 17 januari 2005 - 23:30

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Jag har en d-link 604 router och den kan hantera både korsade och vanliga kablar så vitt jag förstått. Det är nog inte en självklarhet på alla routrar med funkar det så funkar det.

Skönt :(
Samma router som jag har :D

#12

Postad 17 januari 2005 - 23:34

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
ah ok men är det rak kabel som man har ifrån modem till dator ? för det är den jag använde när jag inte fick signal och den jag har nu är korsad.

Hur gör jag för att xboxen skall stå som DHCP ?

om routern tilldelade en ip borde jag inte se den i xboxen då eller vad gör jag för fel ?

har följt det som stod på chipper med det gäller för 2 nätverkskort och inte router

#13

Postad 17 januari 2005 - 23:38

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Ehhm, intressant att ni får det att fungera med korsad då det är för Dator till Dator (i detta fall dator till xbox, men det är samma sak)

För övrigt så kör jag en vanlig RAK kabel mellan xbox och router, se bara till att xboxen står som DHCP så ska det fungera  :D

Visst kan jag har en RAK men jag hör för mig att det var en korsad. Då har jag blandat ihop det :(

jaså du hade en rak iallafall.

#14

Postad 17 januari 2005 - 23:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Prova någon av dessa

SMB Sharing
Configuring XBMC for SMB

#15

Postad 18 januari 2005 - 00:21

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Jag har MS Dashboard
skall köpa en rak kabel imorrn ..
internett loggar ur hela tiden 3'e ggn jag skriver det här nu vet inte riktigt vad som har hänt.
kan inte ni med 604 dlink säga hur ni gjorde ?

#16

Postad 18 januari 2005 - 12:08

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Ang. 604 routern så har jag haft en sån (eller flera om man räknar dom gångerna jag var tvungen att byta) och den hade ständiga problem med att hålla nätet uppe. Det hände ofta att jag var tvungen att dra ut strömsladden och sätta i den igen för att få kontakt med WAN:et.

Innan jag bestämmde mig för att slänga den så gick den ner på apstadiet och började leka hubb dvs. DHCP slutade att fungera och jag fick ingen som helst kontakt med webbkonfiguratorn. Vet inte ens om den fick ett IP då mitt dsl modem är ett BBB modem och jag har ingen som helst aning om hur man kommer åt att konfigurera den. Iaf tog den över adresseringen, vilket både gjorde mitt LAN transparent men datorerna i nätet fick IP:n iaf.

Jag kan nog inte rekommendera den routern, inte ens för dom pengarna (300:-). Satsa på Linksys (Cisco dotterbolag) eller ev. Netgear (har ingen erfarenhet av dem). På så sätt kan man någorlunda undanröja att det är routern som spökar.

Vad gäller statisk/dynamisk Ip allokering på Xboxen så har jag märkt att flertalet Dashes INTE uppdaterar IP inställningarna om man ställer den dynamiskt (tex en router's dhcp tilldelar). I princip innebär det att ställer man tilldelningen via DHCP på Xboxen skall man inte lägga nån hänsyn till övriga nätinställningar (tex IP, gateway osv.)

/LillKille

#17

Postad 18 januari 2005 - 13:16

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Jag har MS Dashboard
skall köpa en rak kabel imorrn ..
internett loggar ur hela tiden 3'e ggn jag skriver det här nu vet inte riktigt vad som har hänt.
kan inte ni med 604 dlink säga hur ni gjorde ?

Klart det inte fungerar, MS dashboard har inte en FTP-server i sig.

följdfråga: är boxen chippad?

Ja den är moddad utav chipper och har en duoX2.

#18

Postad 18 januari 2005 - 13:18

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Ang. 604 routern så har jag haft en sån (eller flera om man räknar dom gångerna jag var tvungen att byta) och den hade ständiga problem med att hålla nätet uppe. Det hände ofta att jag var tvungen att dra ut strömsladden och sätta i den igen för att få kontakt med WAN:et.

Jag har hört samma saker utav andra med denna router och fick exakt samma problem som du beskriver nu så jag lämnar tillbaka den idag och tar ett nätverkskort istället.

#19

Postad 18 januari 2005 - 14:55

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
nu har jag köpt 2 nätverkskort istället och gjort som det står på chipper.se men det funkar inte ändå.
har detta att göra med att jag inte har evoxdashboard utan bara MSdashboar ?
den är somsagt chippad med DuoX2

#20

Postad 18 januari 2005 - 15:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

nu har jag köpt 2 nätverkskort istället och gjort som det står på chipper.se men det funkar inte ändå.
har detta att göra med att jag inte har evoxdashboard utan bara MSdashboar ?
den är somsagt chippad med DuoX2

Japp msdashboard har som sagt ingen FTP server.

Du måste lägga in en "riktig" dashboard ala Avalaunch , UnleashX eller XBMC eller i värsta fall den sämsta EVOX dashboard.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 18 januari 2005 - 15:05.


#21

Postad 18 januari 2005 - 15:43

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
ot: Vad är det för fel på evox?

#22

Postad 18 januari 2005 - 16:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Inget fel egentligen men den är bara underlägsen de nyare dashboards som finns som jag nämde.

Evox har i princip inte uppdaterats på över 1 år nu (kanske mer) medans de andra konstant uppdateras och får nya funktioner eller bugfixar och samt ser enormt mycke snyggare ut.

Evox är dock bra för en sak som de andra saknar och de är att flasha bios (behövs väldigt sällan dock).

#23

Postad 18 januari 2005 - 18:11

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
ah det ordnade sig, jag stod inte i uppstarten när jag skulle connecta

#24

Postad 20 januari 2005 - 17:22

centertanksen
  • centertanksen
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Ang. 604 routern så har jag haft en sån (eller flera om man räknar dom gångerna jag var tvungen att byta) och den hade ständiga problem med att hålla nätet uppe. Det hände ofta att jag var tvungen att dra ut strömsladden och sätta i den igen för att få kontakt med WAN:et.


Hade en dlink DI-624+ och den tappade också anslutningen, läste lite om den och det var fler som hade samma problem. Bytte till en netGear WGT624GE istället. Den har inte tappat uppkopplingen en enda gång än.


När det gäller korsade kablar så kan det funka beroende på vilken router man använder. Jag har t ex samma kabel nu som jag hade när jag överförde direkt mellan xbox och dator. Det brukar stå i specifikationen om den klarar av korsade kablar.

#25

Postad 20 januari 2005 - 19:21

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Har en Dlink 604 som ALDRIG har krånglat, jag måste ha haft tur för så mycket klagomål som jag har läst om denna maskin har jag inte hittat om något annat märke.
Nåväl, jag är nöjd i alla fall :)

#26

Postad 21 januari 2005 - 13:42

nasoshunter
  • nasoshunter
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Hur gör man för att byta dashboard. kör Evox nu skulle vilja köra XBMC?

mvh carl



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.