Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har prisjakt blivit en kanal för scammers? Finns det INGEN kontroll?

6 svar till detta ämne scam bluff scammers prisjakt
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juni 2017 - 20:55

JE3519
  • JE3519
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hittills så har prisjakt varit en trovärdig tjänst som hjälper till vid produktköp, men nu verkar bottenpluggen åkt....
På senare tid har prisjakt börjat lägga upp allsköns mer eller mindre ljusskygga bolag, som fullständigt skriker bedrägeri.
Hemmasnickrade hemsidor utan kontakt eller företagsinfo och blufföretag som systematiskt blåser kunder.
Det verkar som om prisjakt nu blivit en samlingskanal för scammers som vill göra snabba pengar.
Jag skulle alltså kunna använda prisjakt som en hävstång för min skumma verksamhet, snabbt snickra ihop en tafflig hemsida, lägga upp attraktiva produkter till vrakpriser för att snabbt få in ett stort antal ordrar, och sedan skicka paket med grus.
Är det någon fler som reflekterat över detta?

Exempel, se på de flesta handlarna med de lägsta priserna, en del har redan blåst åtskilliga prisjaktanvändare:
https://www.prisjakt...t.php?p=3499389



#2

Postad 24 juni 2017 - 08:28

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Har också sett det här!

#3

Postad 24 juni 2017 - 09:29

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med. Har försökt lyfta det ett par gånger, men intresset har varit något svalt...

#4

Postad 24 juni 2017 - 11:15

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Illa.

#5

Postad 27 juni 2017 - 13:18

Huzko
  • Huzko
  • Laktosintolerant

  • 157 inlägg
  • 0

Hej vi på prisjakt jobbar ständigt med våra listade butiker.  

Vi rekommenderar alltid användare att kolla på butikens omdömen om man är osäker innan ett köp.

https://www.prisjakt...or_stores_index
"

Krav för att listas på Prisjakt För att listas i standardvyn ska nätbutiken:
  • drivas av en näringsidkare registrerad för moms i det land där denna har sitt säte eller hemvist – för näringsidkare med säte eller hemvist utanför EU krävs momsregistrering i Sverige
  • ta emot beställningar via nätbutikens webbplats eller via e-post
  • rikta sig till konsumenter i Sverige
  • ange priser i svenska kronor
  • följa svensk konsumentlagstiftning
  • ansvara för import av beställda varor samt alla avgifter och skatter i samband med detta
  • inte missbruka Prisjakts metod för att lista eller sortera priser"


#6

Postad 29 juni 2017 - 21:59

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

http://www.swedroid....cammers.145764/

 

Jo Prisjakt diskuteras även på andra ställen och som jag skrev i en kommentar där så tror jag framtiden för prisjakt inte ser ljus ut. Tycker det är helt meningslöst att söka efter bästa pris när tex butiken "Riktigt bra priser" är billigast men tar fruktansvärt mycket i frakt. Gör det svårt att jämföra varor som liknar varandra.



#7

Postad 29 juni 2017 - 22:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 3
Vem handlar ifrån billigaste stället? Jag handlar bara ifrån billigaste företaget jag känner till eller vet någon bekant handlat av innan.

Borde väl vara sunt förnuft, kan ju inte lita blint på Prisjakt. Är det för bra för att vara sant, så är det oftast det.




Även taggad med scam, bluff, scammers, prisjakt

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.