Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7,25 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8,31 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8,25 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 8,75 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8,1 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7,5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 7,87 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8,57 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 8,72 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6,2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 5,83 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5,67 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8,25 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 8,41 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8,19 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 7,79 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 6,7 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 6,67 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 8,82 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 7,61 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7,29 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 8,8 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 3,9 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7,33 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 4,67 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 6,7 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6,55 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#551

Postad 23 oktober 2011 - 22:01

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Det står i länken du postat:
Price: €699 for SR8950 and €799 for SR8980.
Den dyrare är självtömmande.

Lite väl dyr i övrigt riktigt fin

mm såg även att Alibaba listat $599 om man köper 10 st men vad kommer den att kosta i Sverige måntro?

#552

Postad 24 oktober 2011 - 14:24

sir_a
  • sir_a
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Slänger in några kommentarer om saker som har nämnts här.

Schemaläggning fungerar alldeles utmärkt en tid om dagen varje veckodag (eller valfri kombination) Men det är inte alla Roomba-modeller som har schemaläggning.

Vad jag har tänkt på som "förslitning" över tid är att ljudet blir högre. Angående sämre batteritid antar jag att man får räkna med, men jag har den alltid schemalagd när jag inte är hemma så det är inget jag märker av.

När den går tillbaka och laddar efter att ha städat 2 av 3 rum så kommer den inte ihåg att den ska ta det tredje efter laddning. Men eftersom den går helt random så är den ibland i två rum ibland i tre osv... så bara man kör den regelbundet så kommer den att hålla hela ytan ren.

Något som jag upptäckte nu (förutom stolsben, mattfransar och kablar) är att min nya hallmatta som har lite mer "borst" är en roombakiller. Det sliter väldigt mycket när den försöker dra runt borstarna när hon klättrat upp på den och oftast så stannar hon där.

Mitt stora aber med roomban är just långa hundhår. Den gör ett alldeles utmärkt jobb med att plocka upp dem från golvet. Men problemet är att håren lindar sig runt borstar och fästen. Man måste rengöra den noga efter varje körning,,, ett jobb som ändå tar sin lilla tid. Det är väldigt synd. Jag fick garantibyta min första på grund av att hon försökte dra runt borstarna som satt fast i hår så hårt att hon drog sönder fästena. Jag fick inte med specialverktyget till någon av mina båda.

Hade det inte varit för hårkänsligheten så hade jag tyckt att den var helt fantastisk... nu tycker jag bara att den är ganska fantastisk ;)

#553

Postad 30 oktober 2011 - 18:13

Unregistered4d3ed91d
  • Unregistered4d3ed91d
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0


Jag har beställt en Neato på Inges El i Värnamo och går här och väntar på en leverans.
Kan inte riktigt förstå att man kan bli så nyfiken på en "Dammsugare".
Dessa maskiner har ju inte direkt intresserat mig tidigare, men nu känns det spännande!

Vi har ett svart nylagt plastgolv i vårt kök så jag kan snart komma med ett besked om det fungerar eller ej.

Har läst en massa tester från USA och inget test ha nämnt att det är problem med svart underlag.

Hoppas att jag kan "städa" lite i eftermiddag så kan jag återkomma här på forumet.

/ Dudde

////


Nu har jag använt min Neato i snart två veckor och jag måste säga att jag är mycket positivt överaskad!

Den har kört övervåningen på ca 95 kvadrat varje dag och man blir förvånad varje gång man tömmer dammbehållaren!
Var kommer allt damm ifrån? (Sambon tycker ändå jag är lite pedant med städningen)

Naeaton har vid två tillfällen kört fast, den ena gången var det en trasmatt med långa fransar som den satte i sig och stannade.
Dden andra gången körde den in under vår tv bänk och kom inte loss själv utan den stannade och bad om hjälp.
Där har jag nu lagt en magnetlist så det är ingen risk att den ska stanna där igen.

Den kör emot ett fåtal saker,bland annat mitt soffbord som har böjda stålrör som ben.
Aantagligen "ser" inte Lasern dem förrän det är för sent.

En negativ grej kan jag nämna som det säkert finns andra robotar som är bättre på, och det är att den lämnar ca 1 cm utmed kanterna som den inte riktigt dammsuger.
Den kör ju inte mot väggarna utan lämnar lite "luft" i mellan.
Fördelen är ju och andra sidan att den lämnar inte fula märken efter sig på väggen heller.

i övrigt är den förvånansvärt logisk och kör en runda först och använder lasern. Sedan tar den rum för rum.
Klarar min övervåning på ca 95 kvadrat på en laddning, och blir ungefär 50 minuters arbete om jag hänger upp kökstolarna på köksbordet. Annars lite längre tid då det blir betydligt fler backmoment.

Mitt svarta plastgolv i köket är absolut inga problem.
När den kommer till trappan så kör den översta trappsteget och sedan vänder den tillbaka in i huset,
Det känns lite spännande varje gång den närmar sig trappan men än så länge har det alltid gått bra. (peppar,peppar)

En annan positiv grej har varit att den kan arbeta med villalarmet påslaget vilket inte är en självklarhet.
Det beror nog på vilket villarm man har men här fungerar det glädjande nog!

Andra har beskrivit här på forumet att det blir lättare att motivera Ungdomarna i huset att plocka i ordning på sina rum om de vet att det ska städas .
Än så länge fungerar det här hos oss och rummen ser riktigt trevliga ut redan innan "Sally" ska städa.

Jodå vi har döpt vår hemjälp till Sally och jag hoppas på ett samarbete som skall fungera under många år.

/ Dudde

#554

Postad 04 november 2011 - 00:36

trossnas
  • trossnas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
hej dudde66
kul att höra att du är nöjd med din neato..
tänkte ochså köpa en sån...
vad kostade din?

#555

Postad 13 november 2011 - 23:15

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan flytta Neato'n, mellan rum, dvs över trösklar eller blir den förvirrad då? Har läst någonstans att den måste utgå från sin laddningsstation, att man gör bäst i att ta med laddstationen upp till övervåningen och låta den utgå därifrån? Stämmer detta? Låter konstigt!

Det vore ju onekligen skönt om man kan böra iväg den till det rum man anser behöver städas och jag tycker det borde gå.

#556

Postad 15 november 2011 - 09:44

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan flytta Neato'n, mellan rum, dvs över trösklar eller blir den förvirrad då? Har läst någonstans att den måste utgå från sin laddningsstation, att man gör bäst i att ta med laddstationen upp till övervåningen och låta den utgå därifrån? Stämmer detta? Låter konstigt!

Det vore ju onekligen skönt om man kan böra iväg den till det rum man anser behöver städas och jag tycker det borde gå.

det går bra att flytta den till ovanvåning eller annat rum utan laddstation, den avslutar då städningen genom att köra till den possition den startade ifrån.

#557

Postad 26 november 2011 - 17:54

trossnas
  • trossnas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
har kört min neato några dagar nu...och är mycket nöjd...
men försökte uppdatare till 2.4 ..men går inte...kan ta ner updater tool
hade explorer 9 på datorn..men gick tillbaks till 8...då det gick att bara ha 7 eller 8
men hjälpte inte..'
hade ni som har neato några problem med uppdateringen?

#558

Postad 28 november 2011 - 13:24

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Någon som har en Neato XV-15 och har koll på hur terränggående de är?

Har ett gäng mattor som jag tror att det kanske kan bli problem med. Det är inga långhåriga ryamattor men de är däremot ganska tjocka. En 1.5~2.0 centimeters, lite rundad, kant som dammsugaren skall upp över.

Någon som har några liknande hinder hemma som kan säga vart gränsen går där den får problem?

//j

#559

Postad 28 november 2011 - 16:05

trossnas
  • trossnas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
jesperC är inga problem med 2cm mattor...

har en 4cm ryamatta här som den tog sig över...men gick sakta över.och fick med sig en del trådar...
så tar bort den mattan i fortsättningen....

men andra mattor klarar den bra...

#560

Postad 29 november 2011 - 22:57

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Precis beställt en Neato XV-15. Har förhoppningar att den ska klara det som inte samsung navibot klarade. Nämligen att sköta den dagliga dammsugningen.

#561

Postad 01 december 2011 - 18:52

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är nöjd efter att ha använt Neato xv-15 2 ggr idag. Den låter inte så mycket som jag trott, men det är heller inte speciellt viktigt, då man sällan är i det rummet den dammsuger (om inte för att se hur bra den rör sig och betar av rummet på ett effektivt och bra sätt).
Den dammsuger helt ok, den rör sig MYCKET bra. Nära kanter, bordsben och liknande och svänger snyggt (i motsats till Samsung navibot som är en katastrof och endast rör sig med 90 graders svängar. Kommer ej nära eller bra till kanter och bordsben).
Bra är också att den SUGER och borstar i motsats mot många andra. En liten nackdel kanske att den ej har en borste i sidan som tar längs golvlister och liknande.
Har ställt sig framför laddaren när den kommit tillbaka istället för att docka och ladda. Ska se om jag ska uppdatera mjukvara och fixa detta då?
Än så länge... REKOMMENDERAS STARKT!

#562

Postad 01 december 2011 - 20:29

trossnas
  • trossnas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Bigscreentv visst är den bra neaton :D bästa köpet här sen automowern....
du gärna säga hur det gick när du skulle uppdatera....för det har inte gått här...
hittar inget att uppdatera, har 2.0 här....vad har du på din Bigscreen...kolla på menu,support,show revisions
håller på och pratar med neato om det.....

#563

Postad 04 december 2011 - 21:26

Joppsky
  • Joppsky
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon som testat den väldigt billiga varianten från JULA? Kostar 1495, jag undrar om den gör sitt jobb?

#564

Postad 27 december 2011 - 19:47

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
har precis fått montera ner i princip hela min Neato xv-11 efter att infästningen till fjädern för hjulupphängning har gått av, den sitter fast i 2 klena plastdetaljer och hela konstruktionen är idotiskt klen... Det gick och fixa med en tavelkrok och en m5 bult och nu sitter den som berget men det drar helt klart ner betyget på hållbarhet.

#565

Postad 10 januari 2012 - 21:11

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Är där några nya robotdammsugare på gång från irobot eller samsung inom de närmsta månaderna, är sugen på att köpa men vill inte köpa om det kommer en ny modell inom ett halvår typ.

#566

Postad 11 januari 2012 - 11:55

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Är där några nya robotdammsugare på gång från irobot eller samsung inom de närmsta månaderna, är sugen på att köpa men vill inte köpa om det kommer en ny modell inom ett halvår typ.


Roomba 700 serie kom ju precis så där lär de inte komma någon ny på ett tag.
Den senaste jag har sätt från Samsung e dessa http://www.robotrevi...hp?f=22&t=15218

#567

Postad 25 februari 2012 - 14:02

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Hade en Navibot som inte var så bra, köpte en Neato XV-15 som var fullkomligt genial, körde rätt, hittade tillbaka och gjorde sitt jobb perfekt...i 27 dagar. Nu har den ballat ur totalt, hittar ingenstans, står och småjuckar på samma ställe, larmar om att den är vilse, och när den väl åker så kör den på samma ställe hela tiden.
Några mail till Neatorobotics så beslutar de att skicka mig en ny (från Irland). Hoppas den funkar i över en månad iallafall :-)
Den är verkligen en smart produkt, men frågan är hur kvaliteten på elektroniken är?

#568

Postad 28 februari 2012 - 01:56

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Hade en Navibot som inte var så bra, köpte en Neato XV-15 som var fullkomligt genial, körde rätt, hittade tillbaka och gjorde sitt jobb perfekt...i 27 dagar. Nu har den ballat ur totalt, hittar ingenstans, står och småjuckar på samma ställe, larmar om att den är vilse, och när den väl åker så kör den på samma ställe hela tiden.
Några mail till Neatorobotics så beslutar de att skicka mig en ny (från Irland). Hoppas den funkar i över en månad iallafall :-)
Den är verkligen en smart produkt, men frågan är hur kvaliteten på elektroniken är?


Har du testat med att rengöra laserfönstret? Det är annars den vanligaste orsaken till det beteendet då tyvärr kåpan lätt blir statisk och drar åt sig damm.

#569

Postad 28 februari 2012 - 08:12

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Min Roomba beter sig också lite mysko nuförtiden. Den snurrar bara runt och kör en liten bit av rummet och kör över samma ställen om och om igen. En omstart verkar hjälpa. Funderar påa tt kanske rengöra den lite... den har nog fått nån omvårdnad på ett tag... hoppas det hjälper.

#570

Postad 28 februari 2012 - 13:15

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Är de någon som testat
??

Den är ju riktigt billig nu.

#571

Postad 29 februari 2012 - 10:05

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Har du testat med att rengöra laserfönstret? Det är annars den vanligaste orsaken till det beteendet då tyvärr kåpan lätt blir statisk och drar åt sig damm.

Det hann jag faktiskt inte testa förrens den hämtades, men det tycker man ju att supporten borde ha föreslagit då före ett utbyte av maskinen.
Det ska jag testa på nästa maskin när/om den börjar bete sig likadant!
In med en tops och köra runt lite, eller vilken metod föreslår du?

#572

Postad 29 februari 2012 - 14:59

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

In med en tops och köra runt lite, eller vilken metod föreslår du?


Använd en blåsbälg för fotorengöring. Eller billigare, en sån där gummiblåsa som används ihop med Revaxör. Finns på apotek.
Blås rakt in i de två hålen med linserna, klart!
Sen blir Fido glad igen! (Min heter det) :)

Redigerat av perri, 29 februari 2012 - 15:03.


#573

Postad 29 februari 2012 - 17:06

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Sen blir Fido glad igen! (Min heter det) :)


Min heter skalman. :wub:
https://www.minhembi...c_id=103196.jpg

Vad heter Era städrobotar?

#574

Postad 29 februari 2012 - 23:27

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Klina (sammansättning av Clean + Lina)

#575

Postad 01 mars 2012 - 13:34

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
När dottern var liten döpte hon Automowern till "P-Pipparn"... Men nu är hon stor och sambon kallar både Neaton och Naviboten för "Idioten" för att den stör henne när hon pluggar.

#576

Postad 02 mars 2012 - 21:38

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0
En polare har en Roomba som han kallar Juholt då den går hit och dit och kolliderar med allt samt saknar styrfart... :)

#577

Postad 12 mars 2012 - 09:58

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Några nya modeller att sukta efter:
http://shop.vorwerk....bold-vr100.html
En vidareutveckling av Neaton.

Neato XV-21:
http://newstech24.co...a-new-age-snes/
Annan borste, och bättre batteri.

(Ca en månad tog utbytet av Neato med Irland. Trevlig personal har dem, men pakethanteringen är allt annat än snabb)

Redigerat av Haddirajan, 19 mars 2012 - 08:54.


#578

Postad 26 april 2012 - 18:42

Camelus76
  • Camelus76
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Några nya modeller att sukta efter:
http://shop.vorwerk....bold-vr100.html
En vidareutveckling av Neaton.

Neato XV-21:
http://newstech24.co...a-new-age-snes/
Annan borste, och bättre batteri.



Tyvärr säljs Vorwerk endast i Tyskland, har sido borste, bättre batteri och filter.
Nya XV-21 släpps i USA Maj månad och enligt Neato "probably be around June" för Europa

Redigerat av Camelus76, 26 april 2012 - 18:43.


#579

Postad 09 juni 2012 - 14:48

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Nån som hört något om den nya neaton och när den kanske ska släppas här? Känns segt att köpa den "gamla" versionen nu..

#580

Postad 09 juni 2012 - 15:17

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Kan säga att jag är mkt nöjd med min Neato :) Känns ljusår bättre än något ifrån Roomba

#581

Postad 10 juni 2012 - 21:09

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Nån som hört något om den nya neaton och när den kanske ska släppas här? Känns segt att köpa den "gamla" versionen nu..


Tidigast mitten/slutet av juli enligt vad jag hört.

//j

#582

Postad 12 juni 2012 - 21:22

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Tidigast mitten/slutet av juli enligt vad jag hört.

//j


Ah okej, jo jag fick samma info när jag hörde direkt med neaton. Dock lät det inte 100% säkert heller.

Någon av er som har fått byta ut era neatos, har dom betalat frakten för att skicka tillbaka den defekta eller har ni fått göra det själva?
Funderar mest om jag ska beställa direkt från deras eu shop eller från någon av våra svenska återförsäljare.

#583

Postad 12 juni 2012 - 21:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Hur är det med ljudnivån på dessa? Jag bor i flerfamiljehus och förhoppningsvis är väl inte alltför många hemma under vardagarna men i alla fall :)

#584

Postad 13 juni 2012 - 11:34

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Hur är det med ljudnivån på dessa? Jag bor i flerfamiljehus och förhoppningsvis är väl inte alltför många hemma under vardagarna men i alla fall :)


Inte mer än en vanlig dammsugare och vad jag vet så har ingen blivit vräkt för att ha dammsugit hemma så på den fronten är det nog rätt lugnt... :)

#585

Postad 13 juni 2012 - 21:40

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Klistrar in lite info från en konversation jag haft med neaton per mail. Verkar lite mysteriskt att dom inte vet såna saker när det är såpass nära lansering?

***************
Jag:

Okey. So the XV21 will be named XV25 in europe? But there will be no difference besides the brush and filters? Or will there be other improvements also?

One last question. Is it better to buy the XV15 directly from your european store or should i buy it from a local reseller?
Would you pay for return shipping if it the unit should brake down?


***************

Neaton:

Hi,



Yes, the XV25 is the European version but unfortunately I don't know yet if there will be any difference between the European version and the US version.



If you purchase the unit directly from us we will cover the guarantee and all the expenses if the unit is faulty. If you buy it from your local seller, they will be covering the guarantee.



Thank you!



Regards,


Sara


***************

Vad tror ni, kommer det vara någon skillnad på amerikanska och den europeiska modellen??


Redigerat av Nephisto, 13 juni 2012 - 21:41.


#586

Postad 02 juli 2012 - 04:50

Ametz
  • Ametz
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Tidigast mitten/slutet av juli enligt vad jag hört.
//j



Ah okej, jo jag fick samma info när jag hörde direkt med neaton. Dock lät det inte 100% säkert heller.


Det verkar som att man kan köpa Neato XV-21 härifrån:
http://www.robotshop...px?pc=RB-Nto-10
Kan det stämma?

Och 430 dollar = (ca) 2 974:- och det är ju mkt billigare än den gammla modellen XV-15 som är senaste i Europa.

Frakten verkar kosta:
Expedited - $197.23
Parcel Surface - $86.04 * - Estimated delivery date: 1 to 3 months
Xpresspost international - $169.31 Details

Det billigaste 86 dollar är ju ca 600:-, det var en dyr frakt.
Bästa vore kanske om man var 2-3 st som köpte isåfall


Tillägg:
Mailade och frågade när XV21 kommer till Europa och fick detta svar:

JUL 04, 2012 | 03:07PM IST
Sara Vazquez replied:
Hi,

Unfortunately we don't have a definite date but we should be expecting it in about 6 weeks.

Thank you,
Sara


Redigerat av Ametz, 04 juli 2012 - 19:56.


#587

Postad 15 juli 2012 - 12:32

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Tja. ÄR det någon som både haft en Roomba och en Neato? jag ahr en Roomba 581.
Jag är rätt så nöjd, dock så skulle jag vilja att den var lite smartare med städningen som Neaton verkar vara. Jag har satt min på automatisk städning när jag inte är hemma, men det är många gånger som den missar en del rum. Jag har dock inte ens packat upp Lighthouse fyrarna. Gissar att de drar en massa batterier.
Annars nån som kan tipsa om en bra inställning av Lighthouse grejorna så att den städar bättre?
Funderar på att annars testa att köpa en Neato. Suger Neaton upp mer skit?

#588

Postad 18 juli 2012 - 10:35

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
någon som testat Neato Pet and Allergy Upgrade Kit till Neato xv11/xv15?
http://www.robotshop...o-12&lang=en-US
Nya borsten skall tydligen förbättra städningen och göra den tystare på hårda golv och det nya filtret skall vara bättre också. Jag hoppas inte få samma problem som Roomba ägare har med konstant rengöring av borsten men dom säger att det inte skall ske med denna borste, men jag vill ju få det bekräftat innan man hostar upp pengar för ett sådant kit.

Uppgraderade firmware till v2.6 och nu hittar den tillbaka till laddstationen 100% av gångerna, genialt!!!
Fint med spot cleaning också, används ofta när ungarna har spillt ner köket...

#589

Postad 30 juli 2012 - 22:39

kristoffer_1
  • kristoffer_1
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
såg att den finns på tretti.se

http://www.tretti.se...tics-neato-xv25

#590

Postad 31 juli 2012 - 15:32

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

såg att den finns på tretti.se

http://www.tretti.se...tics-neato-xv25


blir billigare att köpa XV-15 och uppgraderingskitt med hepa filter och borste http://www.robotshop...o-12&lang=en-US

Xv-15 är exakt samma dammsugare som xv-25 men med ovan kitt.

#591

Postad 05 augusti 2012 - 17:57

Ametz
  • Ametz
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt XV-25 på netonnet, sitter på laddning tills imorgon nu :)

Lite dyrt, men vafan ja är dålig på att dammsuga så det är behövligt.

#592

Postad 05 augusti 2012 - 18:34

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt XV-25 på netonnet, sitter på laddning tills imorgon nu :)

Lite dyrt, men vafan ja är dålig på att dammsuga så det är behövligt.


Du får gärna skriva en recension om hur den fungerar sen :)

#593

Postad 06 augusti 2012 - 06:58

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Tja. ÄR det någon som både haft en Roomba och en Neato? jag ahr en Roomba 581.
Jag är rätt så nöjd, dock så skulle jag vilja att den var lite smartare med städningen som Neaton verkar vara. Jag har satt min på automatisk städning när jag inte är hemma, men det är många gånger som den missar en del rum. Jag har dock inte ens packat upp Lighthouse fyrarna. Gissar att de drar en massa batterier.
Annars nån som kan tipsa om en bra inställning av Lighthouse grejorna så att den städar bättre?
Funderar på att annars testa att köpa en Neato. Suger Neaton upp mer skit?

Nja... själv har jag en Roomba 581 med jag gav mina föräldrar en Neato och har lite erfarenhet av den också... båda har sina fördelar men skulle jag välja en så vägen fördelarna för Neaton över... (båda städar dock mycket bra)

Roombas fördelar:
- använder sidoborsten och kommer ut bra i hörnen
- lägre ljudvolym
- fjärrkontroll

Neatos fördelar
- Inga fyrar (som är i vägen / äter batteri)
- Känns stabilare (bättre kvalitet (?))
- Återstartar från den punkt den stannat om den måste ladda batteriet mitt i städningen
- Behöver inte rengöras lika mycket/ofta (på Roomba fastnar mycket skräp på och runt borstarna - det gör det inte på Neaton)

BTW - använd fyrarna så får du bättre städning av Roomba - bäst är om du kan placera dem så att det blir sekvensiell städning dvs såhär:

Yta 1 -> Yta 2 -> Yta 3 -> Yta 4...

Inte såhär:

Yta 1 -> Yta 2 eller Yta 3 -> Yta 5 eller Yta 6

Mvh
/Gelmax

Redigerat av Gelmax, 06 augusti 2012 - 07:12.


#594

Postad 06 augusti 2012 - 12:38

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt XV-25 på netonnet, sitter på laddning tills imorgon nu :)

Lite dyrt, men vafan ja är dålig på att dammsuga så det är behövligt.


Köpte en från tretti.se i förra veckan, de verkar dock ha leveransproblem och man får inte mycket information från dem. Skall se om jag lyckas annullera köpet där så jag kan lägga en order hos netonnet.se i stället, de verkar stabilare.

//j

#595

Postad 07 augusti 2012 - 11:18

davified87
  • davified87
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Köpte en XV-25, Ni som har XV-15 och XV-25, Hur fungerar er rumspositionering? Den ska enligt tillverkaren känna av varje rum och städa klart rummet och påka vidare. Min börjar städa i rum 1 och åker sedan och städar lite i rum 2 för att sedan åka till rum 3. Efter det åker den tillbaka till rum 2 och sedan tillbaka till rum 3. för att avsluta i rum 1.

#596

Postad 07 augusti 2012 - 19:35

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Köpte en XV-25, Ni som har XV-15 och XV-25, Hur fungerar er rumspositionering? Den ska enligt tillverkaren känna av varje rum och städa klart rummet och påka vidare. Min börjar städa i rum 1 och åker sedan och städar lite i rum 2 för att sedan åka till rum 3. Efter det åker den tillbaka till rum 2 och sedan tillbaka till rum 3. för att avsluta i rum 1.


Min XV-15 jobbar helt konsekvent från rum till rum om den får vara ifred och inte fastnar i något. Efter att man hjälpt loss den kan den bli lite förvirrad och tar då en extrarunda för säkerhets skull. Samma sak med reflekterande ytor typ kromade bordsben.
Orsaken är att den via lasern programmerar sig själv för varje session. Måste den omprogrammera mitt under en sådan blir det lätt fel och den får för sig både det ena och det andra.
Fast i ditt fall verkar det mer som om ett programmeringsfel så du borde nog höra med supporten.

#597

Postad 08 augusti 2012 - 09:13

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
köpte den nya borsten till min Neato xv-11, fick ge 280 kr för den och jag kan säga det var värt varenda krona. Dammsugaren fungerar bättre på mattor och den blev framförallt MYCKET tystare, nu hörs igentligen bara själva sugmotorn och ljudet från borstarna när den gick på hårda golv har försvunnit.

Köpte en XV-25, Ni som har XV-15 och XV-25, Hur fungerar er rumspositionering? Den ska enligt tillverkaren känna av varje rum och städa klart rummet och påka vidare. Min börjar städa i rum 1 och åker sedan och städar lite i rum 2 för att sedan åka till rum 3. Efter det åker den tillbaka till rum 2 och sedan tillbaka till rum 3. för att avsluta i rum 1.

min går från rum till rum, beror nog en hel del på hur komplicerad planlösning man har hemma

Redigerat av mype, 08 augusti 2012 - 09:16.


#598

Postad 09 augusti 2012 - 05:09

Haverchuck
  • Haverchuck
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Varifrån köpte du borsten?

#599

Postad 10 augusti 2012 - 13:34

mype
  • mype
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Varifrån köpte du borsten?

www.mondial-shop.com

#600

Postad 11 augusti 2012 - 08:00

Haverchuck
  • Haverchuck
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

www.mondial-shop.com

Tack!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.