Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty Modern Warfare [PS4]

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 27 oktober 2019 - 14:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

https://www.google.s...-battle-royale/

 

Kanske blir ett köp ändå... har ett par jag känner som köpt det...

Men blir till PC... att spela FPS med hankontroll är ju lika bra känsla som att spela biljard med en sopkvast :P (i mitt tycke)

Testade mus/tangentbord till betan på ps4... men va väldigt hög inputlag då... :/


Redigerat av Garrett, 27 oktober 2019 - 14:29.


#152

Postad 27 oktober 2019 - 17:20

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

https://www.google.s...-battle-royale/

Kanske blir ett köp ändå... har ett par jag känner som köpt det...
Men blir till PC... att spela FPS med hankontroll är ju lika bra känsla som att spela biljard med en sopkvast :P (i mitt tycke)
Testade mus/tangentbord till betan på ps4... men va väldigt hög inputlag då... :/


Det är ju crossplay så är du snäll kan du ju få lira med mig trots PC 😂😂😂

#153

Postad 27 oktober 2019 - 21:40

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Efter en helg med detta spelet måste sanningen fram.
Sämsta cod på många år, det är så j*vla tråkiga kartor... Men det är även mycket annat som är dåligt. Så j*vla synd för det hade kunnat blivit bra...

#154

Postad 27 oktober 2019 - 21:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Det är ju crossplay så är du snäll kan du ju få lira med mig trots PC 😂😂😂


Hehe, ja, kan hojta till här om jag köper det, så kan vi testa :) :P

#155

Postad 28 oktober 2019 - 08:45

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Efter en helg med detta spelet måste sanningen fram.
Sämsta cod på många år, det är så j*vla tråkiga kartor... Men det är även mycket annat som är dåligt. Så j*vla synd för det hade kunnat blivit bra...

 

hehehe ja mycket är dåligt med detta spel. eller iaf så är det många medvetna designval som inte passar mitt sett att spela tyvärr. Men det är beroendeframkallande. Man sitter mest och är sur på spelet men ändå vill man bara fortsätta spela. Precis som MW2 :)



#156

Postad 28 oktober 2019 - 16:42

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 1
Här var det ord och inga bananer. Själv är jag nöjdare än på länge.

Inga jetpacks, inget väggspringande, ingen löpning i 70km/h. Inga nanorobot-bikupor, etc.

Kängor till marken passar en gubbe som mig utmärkt. Har visserligen inte kört konstant hela helgen, men än så länge är jag nöjd :)

#157

Postad 28 oktober 2019 - 18:05

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Är också helnöjd!

Ser absolut inget fel på kartorna. Men dom kanske passar min spelstil också.

#158

Postad 28 oktober 2019 - 19:06

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Någon som vet hur lång kampanjen är?



#159

Postad 28 oktober 2019 - 21:08

ers
  • ers
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Körde genom kampanjen på ca 7h inkl alla film scener...

Någon som vet hur lång kampanjen är?



#160

Postad 28 oktober 2019 - 21:35

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Är också helnöjd!
Ser absolut inget fel på kartorna. Men dom kanske passar min spelstil också.


Gillat man att sitta i ett rum med 2x claymore så ja..... Men hur roligt e de?

#161

Postad 29 oktober 2019 - 00:35

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Körde genom kampanjen på ca 7h inkl alla film scener...
 

Ok, får bli att köpa när det sjunker i pris då.

Spelar inte online så bara kampanjen som gäller för mig.



#162

Postad 29 oktober 2019 - 09:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Gillat man att sitta i ett rum med 2x claymore så ja..... Men hur roligt e de?

 

Ja det är frustrerande mycket camping i detta spel. Massor med saker som gör att man tvingas spelas så. Helst vill jag bara springa omkring och kötta men det går verkligen inte. Jag går alltid minus k/d om jag spelar så men om jag springer in till närmaste byggnad och campar den så brukar jag ligga runt 2-3 i k/d. Lite tråkigt tyvärr.

 

Nu vill jag inte att detta spel ska vara som dom tidigare jetpack/väggspringar spelen men liiiite snabbare i ads (eller betydligt bättre hipfire) och sprint och lite längre TTK hade inte skadat. Dessutom hade jag gärna haft Dead Silience som perk istället för field upgrade. fixa detta och spelet hade varit mycket mycket roligare. iaf för mig ;)



#163

Postad 29 oktober 2019 - 11:16

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 1

Här var det ord och inga bananer. Själv är jag nöjdare än på länge.

Inga jetpacks, inget väggspringande, ingen löpning i 70km/h. Inga nanorobot-bikupor, etc.

Kängor till marken passar en gubbe som mig utmärkt. Har visserligen inte kört konstant hela helgen, men än så länge är jag nöjd :)

 

Håller med, bästa COD sen MW3  :)



#164

Postad 30 oktober 2019 - 09:13

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Gillat man att sitta i ett rum med 2x claymore så ja..... Men hur roligt e de?


Sitter absolut aldrig stilla.
Run n gun är det som gäller. Och massor av granater.
Tycker att det är enormt lite campande i förhållande till tidigare spel.

Håller med, bästa COD sen MW3 :)


Håller med!

#165

Postad 30 oktober 2019 - 12:34

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Sitter absolut aldrig stilla.
Run n gun är det som gäller. Och massor av granater.
Tycker att det är enormt lite campande i förhållande till tidigare spel.

Håller med!


Haha vad är det för spel du pratar om egentligen? Låter ju roligt 😉

#166

Postad 30 oktober 2019 - 16:46

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Haha vad är det för spel du pratar om egentligen? Låter ju roligt 😉


Minecraft! Vad pratar du om!? 😁

Nä...jag har ju spelat cod sen Call of duty 4. Och jag tycker campandet har lugnat ned sig.
Sen kör jag mest "vanlig" Team Deathmatch. Åker du på en snipe i nacken av en människa som campar i ett hörn så ser man ju var han sitter.
Och då är det bara en eller två välriktade granater så är problemet löst. 👌🏼

Sen är min gun n run-taktik inte särskilt bra för mig K/D-ratio, men det struntar jag fullständigt i. Jag blir inte ens sur längre när jag dör. Mest besviken på mina artros-tummar som inte är lika snabba längre!

#167

Postad 30 oktober 2019 - 19:48

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 1
Det har inte varit så mycket camping som nu på fler fler fleeeeera år.....
Det är tyvärr den fruktansvärt dåliga mapdesign som förstör allt... Att de kan vara så svårt att skapa bra kartor...
Ny info är att dlc 1 kommer innehålla kartor från cod4 och mw2. Då kan vi börja snacka...
De för halvera ljudet på fotsteg samt sätta DS som en perk, just nu e de e galet va de låter...

#168

Postad 30 oktober 2019 - 20:22

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Det har inte varit så mycket camping som nu på fler fler fleeeeera år.....
Det är tyvärr den fruktansvärt dåliga mapdesign som förstör allt... Att de kan vara så svårt att skapa bra kartor...
Ny info är att dlc 1 kommer innehålla kartor från cod4 och mw2. Då kan vi börja snacka...
De för halvera ljudet på fotsteg samt sätta DS som en perk, just nu e de e galet va de låter...


....är din åsikt...

#169

Postad 30 oktober 2019 - 21:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

....är din åsikt...

 

Det verkar dock vara ett större problem än vad du vill få det till. Men camping kommer det alltid vara i spel som CoD. :D


Redigerat av Zerox_no1, 30 oktober 2019 - 21:03.


#170

Postad 30 oktober 2019 - 21:23

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

....är din åsikt...


Ja? De e väl klart. Precis som din.

#171

Postad 31 oktober 2019 - 06:22

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Det verkar dock vara ett större problem än vad du vill få det till. Men camping kommer det alltid vara i spel som CoD. :D


Verkar det? Har du inte spelat nya mw själv?

#172

Postad 31 oktober 2019 - 06:26

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Ja? De e väl klart. Precis som din.


Kan vara bra att förtydliga bara eftersom du skriver på ett sätt som verkar representera samtliga människors åsikt.

Spelade några timmar igår igen och hade (som tidigare) inga problem med intensivt campande.

Eller så är det bara så att jag är ruskigt snabb runt banorna så dom inte hinner klippa mig.
Eller kanske jag bara inte reflekterar över att det sitter nån i ett hörn 75% av en match med kikarsiktet åt ett håll.
Oavsett spelar det ingen roll.
Är supernöjd med spelet och med crossplay innebär det att jag kan spela med många av mina vänner från både Frankrike och England/Wales som kör på PC och Xbox.

#173

Postad 31 oktober 2019 - 06:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Kan vara bra att förtydliga bara eftersom du skriver på ett sätt som verkar representera samtliga människors åsikt.

Spelade några timmar igår igen och hade (som tidigare) inga problem med intensivt campande.

Eller så är det bara så att jag är ruskigt snabb runt banorna så dom inte hinner klippa mig.
Eller kanske jag bara inte reflekterar över att det sitter nån i ett hörn 75% av en match med kikarsiktet åt ett håll.
Oavsett spelar det ingen roll.
Är supernöjd med spelet och med crossplay innebär det att jag kan spela med många av mina vänner från både Frankrike och England/Wales som kör på PC och Xbox.

 

 

Hur upplever du crossplayern?

Får man mer fördel av högre FPS, bättre grafik och mus/tangbord, eller fördel av att ha HK och aimassist?



#174

Postad 31 oktober 2019 - 08:15

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Hur upplever du crossplayern?
Får man mer fördel av högre FPS, bättre grafik och mus/tangbord, eller fördel av att ha HK och aimassist?


Jag tror spontant att man har fördel av mus/tangentbord. Framförallt om man är bekväm och lite duktig med det. Går oerhört snabbt i vändningarna för dom som spelar med detta.
En del av dom jag spelar med streamar på Twitch och där kan man tydligt se att det går snabbare än när jag spelar med handkontroll.

#175

Postad 31 oktober 2019 - 08:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Hur upplever du crossplayern?

Får man mer fördel av högre FPS, bättre grafik och mus/tangbord, eller fördel av att ha HK och aimassist?

 

Jag upplever att PC spelare med mus/tangentbord har betydligt bättre förutsättningar. Man märker det direkt när man möter sånna. Dom strejfar, hoppar och dropshotar mycket lättare och mer. Dom kan gå från ena fienden till den andra utan problem med inzoomat vapen (utan att sikta in och ut) om du förstår vad jag menar? Aimassist hjälper ju bara till att sakta ner siktet när man närmar sig fienden och kanske följer med lite men inte så att det håller sig fastlimmat på fienden så om den rör på sig lite etc så måste man ändå försöka hänga med och det med en analogspak. 

 

Det som gör att man ändå kanske kan gör bra ifrån sig mot dom är att det går så himla snabbt att döda. Och att detta spel handlar mycket om positionering. 



#176

Postad 31 oktober 2019 - 15:15

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Kan vara bra att förtydliga bara eftersom du skriver på ett sätt som verkar representera samtliga människors åsikt.

Spelade några timmar igår igen och hade (som tidigare) inga problem med intensivt campande.

Eller så är det bara så att jag är ruskigt snabb runt banorna så dom inte hinner klippa mig.
Eller kanske jag bara inte reflekterar över att det sitter nån i ett hörn 75% av en match med kikarsiktet åt ett håll.
Oavsett spelar det ingen roll.
Är supernöjd med spelet och med crossplay innebär det att jag kan spela med många av mina vänner från både Frankrike och England/Wales som kör på PC och Xbox.

 

Skrev det utifrån mitt perspektiv, rätt tydlig.. Men men.

 

Ruskigt snabb? Hahaha man är ju som en elefant runt banorna. Jag upplever att spelet är långsammare än cod4 och det var relativt slött men så bra. SÅ har inget emot att det är ett långsammare tempo på själva gubben. Dock så är mapdesignen gjord för camping- och clayälskare.

Känns som du spelar något helt annat spel eller på nått märkligt sätt...

 

Det finns massor av förbättringar gällande MP-delen



#177

Postad 31 oktober 2019 - 18:12

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Skrev det utifrån mitt perspektiv, rätt tydlig.. Men men.

Ruskigt snabb? Hahaha man är ju som en elefant runt banorna. Jag upplever att spelet är långsammare än cod4 och det var relativt slött men så bra. SÅ har inget emot att det är ett långsammare tempo på själva gubben. Dock så är mapdesignen gjord för camping- och clayälskare.
Känns som du spelar något helt annat spel eller på nått märkligt sätt...

Det finns massor av förbättringar gällande MP-delen


Jag tycker tempot är perfekt.
Spelade tonvis med cod 4 precis innan detta släpptes och det var verkligen som att springa i sirap.
Även positivt att det inte krävs 2,5 magasin i ansiktet på någon för att få död på honom. Framförallt om man, som jag, har en tendens att sikta mot knäna...

Kan bara tycka synd om dom som inte tycker om spelet. Känns som att det borde man insett redan vid betan i så fall.
Men men....

#178

Postad 31 oktober 2019 - 20:25

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 1
Vet inte om jag upplever just campandet så mycket värre än i andra COD

Däremot är ju folk försiktigare och smyger mer eftersom fotstegsljuden är så obalanserade. (Man låter ju som en elefant med damp även när man går nedhukad)

Vad jag personligen inte vill ha är ytterligare ett COD där var och varannan far fram som en duracell-kanin och knivar folk en hel match. Som en slags John Wick på crystal meth.

Edit:

Fast uppenbarligen går det även här...

https://www.reddit.c...utm_name=iossmf

Redigerat av {OLD}Reaper, 31 oktober 2019 - 20:31.


#179

Postad 31 oktober 2019 - 22:42

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Spelar på en original xbox one och jösses vad dålig framerate spelet har till och börja med! Piccadilly har max 30 fps skulle jag tro och jag pratar inte om ground war för det har jag ej testat, utan jag menar i free for all och tdm. Så grattis till er ps4 spelare för jag har förstått att det flyter bättre för er!

 

Men oavsett hur spelet flyter så måste jag säga att jag är oerhört besviken på multiplayerdelen. Spelade tyvärr aldrig betan, då hade jag sluppit slänga pengarna i sjön. Banorna är på tok för stora med alldeles för många vinklar, fönster och vrår att hålla reda på. Detta gör att det blir i stort sätt omöjligt att spela aggressivt för en sån som mig. Dessutom är det svårt att se motståndarna pga färgskalan som spelet är designat i. Ljudet från fotsteg är öronbedövande, hur kan detta ha passerat de interna testerna? 

 

Det är bara så otroligt frustrerande att springa runt på dessa stora banor och dö från någon i ett fönster, för att sedan respawna och springa i 30 sek och därefter dö för att man tittade åt fel håll. Jag menar ibland kan jag springa runt i ett par minuter och dö utan att ens ha avfyrat vapnet! Haha inte är det muntert framför bildskärmen vill jag lova...

 

Startade Cod ww2 nyss och spelade en omgång ffa. Wow det flöt på fantastiskt. Man siktade snabbare, laddade om snabbare och hade mycket lättare att täcka av vinklar i banan. Dessutom syntes motståndarna mycket bättre. Detta spelet passade mig bättre helt enkelt.

 

Självklart tycker alla olika och jag inser att mina åsikter inte är några sanningar för alla. Men jag tror ändå att den här upplagan av CoD, mer än tidigare,  kommer att splittra communityn i två läger. Dvs de som gillar, och de som avskyr. Jag får väl helt enkelt vänta på nästa spel från sledgehammer då det verkar vara deras versioner som passar mig bäst.

 

PS

Jag tillhör en av dom som faktiskt tyckte om Advanced Warfare när det begav sig! ;)

DS



#180

Postad 31 oktober 2019 - 22:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Spelar på en original xbox one och jösses vad dålig framerate spelet har till och börja med! Piccadilly har max 30 fps skulle jag tro och jag pratar inte om ground war för det har jag ej testat, utan jag menar i free for all och tdm. Så grattis till er ps4 spelare för jag har förstått att det flyter bättre för er!

Men oavsett hur spelet flyter så måste jag säga att jag är oerhört besviken på multiplayerdelen. Spelade tyvärr aldrig betan, då hade jag sluppit slänga pengarna i sjön. Banorna är på tok för stora med alldeles för många vinklar, fönster och vrår att hålla reda på. Detta gör att det blir i stort sätt omöjligt att spela aggressivt för en sån som mig. Dessutom är det svårt att se motståndarna pga färgskalan som spelet är designat i. Ljudet från fotsteg är öronbedövande, hur kan detta ha passerat de interna testerna?

Det är bara så otroligt frustrerande att springa runt på dessa stora banor och dö från någon i ett fönster, för att sedan respawna och springa i 30 sek och därefter dö för att man tittade åt fel håll. Jag menar ibland kan jag springa runt i ett par minuter och dö utan att ens ha avfyrat vapnet! Haha inte är det muntert framför bildskärmen vill jag lova...

Startade Cod ww2 nyss och spelade en omgång ffa. Wow det flöt på fantastiskt. Man siktade snabbare, laddade om snabbare och hade mycket lättare att täcka av vinklar i banan. Dessutom syntes motståndarna mycket bättre. Detta spelet passade mig bättre helt enkelt.

Självklart tycker alla olika och jag inser att mina åsikter inte är några sanningar för alla. Men jag tror ändå att den här upplagan av CoD, mer än tidigare, kommer att splittra communityn i två läger. Dvs de som gillar, och de som avskyr. Jag får väl helt enkelt vänta på nästa spel från sledgehammer då det verkar vara deras versioner som passar mig bäst.

PS
Jag tillhör en av dom som faktiskt tyckte om Advanced Warfare när det begav sig! ;)
DS


vad olika man kan tycka. Själv tycker jag att dom flesta banorna är för små i vanliga MP.

Sedan så blev fotstegen såhär pga att alla svettiga youtubers klagade under betan att man inte hörde folks fotsteg. Men se nu vad som hände istället. Under betan kändes det som man kunde springa mer obemärkt.

En sista sak oxå. Sledgehammers spel är nerlagt. Nästa år kommer Treyarch med nytt pastellfärgat CoD 😉

#181

Postad 31 oktober 2019 - 23:28

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

vad olika man kan tycka. Själv tycker jag att dom flesta banorna är för små i vanliga MP.

Sedan så blev fotstegen såhär pga att alla svettiga youtubers klagade under betan att man inte hörde folks fotsteg. Men se nu vad som hände istället. Under betan kändes det som man kunde springa mer obemärkt.

En sista sak oxå. Sledgehammers spel är nerlagt. Nästa år kommer Treyarch med nytt pastellfärgat CoD

 

Ja visst är det lustigt att man kan tycka så olika! 

 

Ok så inget från Sledgehammer, det hade jag missat.... Får satsa på nästa generations Xbox och nya Halo nästa år istället! Pastellfärgade CoD måste man akta sig för, dom är lömska :D



#182

Postad 01 november 2019 - 07:13

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag tycker tempot är perfekt.
Spelade tonvis med cod 4 precis innan detta släpptes och det var verkligen som att springa i sirap.
Även positivt att det inte krävs 2,5 magasin i ansiktet på någon för att få död på honom. Framförallt om man, som jag, har en tendens att sikta mot knäna...
Kan bara tycka synd om dom som inte tycker om spelet. Känns som att det borde man insett redan vid betan i så fall.
Men men....

Tycker de e bra man tål något mer, då blir de än mer tydligt vem som har gunskill då du måste vara mer consistent med träffarna. De är en fördel för mig.
Betan var bättre pga av att där fanns de banor som går att spela i stort.
Spelet är okej, det är kartorna som ställer till det i Stort. spelat cod sen första spelet typ 16 år sen?

#183

Postad 01 november 2019 - 07:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

De ha avsiktligt gjort det mer nybörjarvänligt med snabb ttk och camp spots.

 

https://www.dexerto....rations-1203270



#184

Postad 01 november 2019 - 07:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Då finns det iaf hopp för vissa här....

https://www.dexerto....are-dlc-1199121

#185

Postad 01 november 2019 - 07:41

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Något de måste fixa förutom elefantklampandet är alla call outs som sker i tid och otid.

Kul när gubben hojtar ”CONTACT!!!” precis innan man svänger runt ett hörn. Det som innan skulle lett till ett skönt nackskott på motståndaren blir ett hagelskott-i-ansiktet-antiklimax för min del...

#186

Postad 01 november 2019 - 08:41

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tycker de e bra man tål något mer, då blir de än mer tydligt vem som har gunskill då du måste vara mer consistent med träffarna. De är en fördel för mig.
Betan var bättre pga av att där fanns de banor som går att spela i stort.
Spelet är okej, det är kartorna som ställer till det i Stort. spelat cod sen första spelet typ 16 år sen?


Tråkigt att höra att spelet är för simpelt för dig som har gun skills x 2000 då.
Och bra för oss noobs som lever på snabba reaktioner och dåligt sikte. 👍🏼
Utgår från att det sista var en fråga till mig eftersom det var ett frågetecken efter...?
Jag har spelat samtliga spel från cod4 mw fram tills nu. Förutom ww2.

Något de måste fixa förutom elefantklampandet är alla call outs som sker i tid och otid.


Håller med. Det stressar mig bara.
Framförallt när dom skriker CONTACT! och det inte är någon i närheten. Åtminstone inte vad jag kan se.

#187

Postad 01 november 2019 - 08:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Går inte det att stänga av i audio settings?



#188

Postad 01 november 2019 - 09:24

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Något de måste fixa förutom elefantklampandet är alla call outs som sker i tid och otid.
Kul när gubben hojtar ”CONTACT!!!” precis innan man svänger runt ett hörn. Det som innan skulle lett till ett skönt nackskott på motståndaren blir ett hagelskott-i-ansiktet-antiklimax för min del...

Haha ja, de jobbar på de enligt skriverier på twitter. Vilket är bra, de e ju ett skämt så som det är nu

#189

Postad 01 november 2019 - 09:28

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Tråkigt att höra att spelet är för simpelt för dig som har gun skills x 2000 då.
Och bra för oss noobs som lever på snabba reaktioner och dåligt sikte.
Utgår från att det sista var en fråga till mig eftersom det var ett frågetecken efter...?
Jag har spelat samtliga spel från cod4 mw fram tills nu. Förutom ww2.

Håller med. Det stressar mig bara.
Framförallt när dom skriker CONTACT! och det inte är någon i närheten. Åtminstone inte vad jag kan se.


För enkelt är de inte, det är en annan sak. För mig e ni noobs ja ;)
Ne de sista va bara ett frågetecken om första cod kom för typ 16 år sen, började redan spela cod då. Men cod som vi känner till de började i princip vid cod4, de första tre e något annorlunda.

Kan de fixa ett antal saker så tror jag att man kan få upp tempot något.
Kartorna går tyvärr inget att göra åt.

#190

Postad 01 november 2019 - 12:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Trots att jag inte gillade betan så mycket och alla problem har jag ändå blivit sugen på ett köp. :ph34r:  :lol:  Vanans makt är stor...



#191

Postad 01 november 2019 - 14:04

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

De ha avsiktligt gjort det mer nybörjarvänligt med snabb ttk och camp spots.

 

https://www.dexerto....rations-1203270

 

Hörde den där intervjun när den var ny och måste säga att han har ju helt rätt inställning där men jag tror att även nybörjare skulle ha det roligare ifall det var lite längre TTK. Det är roligt att lyckas komma undan att bli dödad också, inte bara roligt att döda. Som det är nu tror jag många noobs och halvbra (som jag) upplever att man spawnar, springer 10m sedan insta-dör och så börjar det om. iaf när man möter duktiga spelare.

 

Intressant att Battlefield också hade denna diskussion i början av BFV men då ville Dice höja TTK för att dom trodde att nybörjare skulle bli mindre frustrerade ifall de kunde överleva lite längre. Jag tror Dice var inne på rätt spår.



#192

Postad 01 november 2019 - 14:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Mmm. Om det finns Hardcore så kan man ju köra det om man vill ha kort TTK.

Redigerat av hassesolo, 01 november 2019 - 14:10.


#193

Postad 01 november 2019 - 18:45

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Spelar på en original xbox one och jösses vad dålig framerate spelet har till och börja med! Piccadilly har max 30 fps skulle jag tro och jag pratar inte om ground war för det har jag ej testat, utan jag menar i free for all och tdm. Så grattis till er ps4 spelare för jag har förstått att det flyter bättre för er!


Har du crossplay på?

När jag mötte min första PC master (aimbot) race, slog jag av crossplay och tyckte flytet blev bättre. Kan vara inbillning dock.

#194

Postad 01 november 2019 - 19:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Mmm. Om det finns Hardcore så kan man ju köra det om man vill ha kort TTK.


Amen brother

#195

Postad 02 november 2019 - 15:56

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Tycker spelet som sådant är helt ok faktiskt. Kartorna är det som drar ner då jag håller med om mycket av det som redan skrivits, så som för många vinklar, vrår, fönster osv. Känns som man är oerhört exponerad vart man än befinner sig i princip. Jag lyckas ju givetvis alltid att välja att titta åt fel håll eller i fel fönster osv så jag är lättplockad frukt för motståndarna. 

Även svårt att se motståndare pga färgskala.

 

Om det är någon som vill ha hjälp av en personlig kulfångare så får ni gärna adda mig då jag bytt från Xbox till PS4 och inte har en enda "polare" att lira med. Jag garanterar att jag kommer bättra på er statistik då jag kommer dö x antal gånger per match istället för er.  :P

 

PSNid är samma som här, Polobyxa.



#196

Postad 02 november 2019 - 19:11

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tycker spelet som sådant är helt ok faktiskt. Kartorna är det som drar ner då jag håller med om mycket av det som redan skrivits, så som för många vinklar, vrår, fönster osv. Känns som man är oerhört exponerad vart man än befinner sig i princip. Jag lyckas ju givetvis alltid att välja att titta åt fel håll eller i fel fönster osv så jag är lättplockad frukt för motståndarna.
Även svårt att se motståndare pga färgskala.

Om det är någon som vill ha hjälp av en personlig kulfångare så får ni gärna adda mig då jag bytt från Xbox till PS4 och inte har en enda "polare" att lira med. Jag garanterar att jag kommer bättra på er statistik då jag kommer dö x antal gånger per match istället för er. :P

PSNid är samma som här, Polobyxa.


Det är ju visserligen crossplay så du borde kunna spela med dina Xbox-polare också.
Men jag spelar gärna med dig!
Skickar invite imorgon. Ps4:an är upptagen resten av kvällen.

#197

Postad 02 november 2019 - 20:12

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Det är ju visserligen crossplay så du borde kunna spela med dina Xbox-polare också.
Men jag spelar gärna med dig!
Skickar invite imorgon. Ps4:an är upptagen resten av kvällen.

Det har du iof rätt i. Men hur gör man då för att typ skapa ett ”party” och kunna spela tillsammans? Är det ens möjligt?

Edit: Nu är det ju så länge sen jag spelade på Xbox också för den delen så har förmodligen inga vänner kvar... 🤪

Redigerat av Polobyxa, 02 november 2019 - 20:26.


#198

Postad 02 november 2019 - 20:35

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Det har du iof rätt i. Men hur gör man då för att typ skapa ett ”party” och kunna spela tillsammans? Är det ens möjligt?



Edit: Nu är det ju så länge sen jag spelade på Xbox också för den delen så har förmodligen inga vänner kvar... 🤪


Man skapar ett Activisionkonto. Om du inte redan har det.
Sen bjuder man in folk via det. Om man nu söker efter xbox/pc-spelare.

#199

Postad 02 november 2019 - 20:51

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Man skapar ett Activisionkonto. Om du inte redan har det.
Sen bjuder man in folk via det. Om man nu söker efter xbox/pc-spelare.


Ah ok. Jo men det har jag för det var man ju tvungen att ha för att kunna spela öht.

Edit: Nog har väl vi kört ihop en hel del tidigare? Typ MW2/MW3?

Redigerat av Polobyxa, 02 november 2019 - 22:36.


#200

Postad 03 november 2019 - 11:05

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag är så såld på MW som jag först trodde.

Tycker kartorna är ENORMA och upplägget på HUDen känns lite grötigt, har sällan koll på vilket vapen jag har eller om jag plockat upp bomben.

 

Sen verkar jag vara en av de få (?) som stöter på campare i varje j*vla spelsätt. Körde lite HQ och Kill Confirmed igår och andra laget campade så det stod det härliga till, vilket förstör glädjen för mig. Vill man campa kan man väl köra något som inte är objective kan jag tycka.

 

Man är på rätt väg men jag hade hellre sett mindre kartor, högre tempo (tycker man springer så otroligt långsamt) och en annorlunda balansering på TTK. Men för de som gillar spelet är ju det kanon, själv vettefan hur mycket jag kommer fortsätta nöta.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.