Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Slutspelsdags i Elitserien!

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 mars 2008 - 13:07

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Nu drar du upp något som hände för 17 år sen? Lite desperat, thetias?

#52

Postad 15 mars 2008 - 13:09

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Nu drar du upp något som hände för 17 år sen? Lite desperat, thetias?


Desperat, nej, men jag har alltid svar på tal.

#53

Postad 15 mars 2008 - 14:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
;)

Men att dra upp något som hände 1991 känns ju lite passé, minst sagt.

#54

Postad 15 mars 2008 - 16:42

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Va nog mer att challe berglund sa det i en artikel i aftonbladet. Han menade att sportchefer verkar få säga vilken skit som helst men inte tränare. Och drog just upp det med Holmqvist avstängning kontra vad Loob själv gjorde.

#55

Postad 15 mars 2008 - 16:55

me_kramer
  • me_kramer
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Slog Loob av näsbenet på djurgårdaren från båset?

#56

Postad 15 mars 2008 - 19:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Va nog mer att challe berglund sa det i en artikel i aftonbladet. Han menade att sportchefer verkar få säga vilken skit som helst men inte tränare. Och drog just upp det med Holmqvist avstängning kontra vad Loob själv gjorde.

Har läst det nu, men förstår fortfarande inte vad det har med dagens hockey att göra.

#57

Postad 15 mars 2008 - 20:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Ser Timrå-Modo idag. VF-FBK går ju inte att köpa på PPV. Tycker inte om att man måste ha Canal+ för att kunna köpa säsongskortet.

Nåja, den här matchen riskerar att bli en smula avslagen i tredje.

VF-FBK 3-0 nu. Kan bli en lång matchserie där.

#58

Postad 15 mars 2008 - 22:32

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Hehe men snälla, ni verkar inte varit med förr? Varför verkar ni allmänt ckockerande över att det delas ut armbågar hit och dit m.m ...det är SLUTSPEL !
Det ska vara och är mycket sånt här i ett slutspel !

Värre saker kan man mest dra paralleller till NHL där det sker väldigt osportsliga saker på isen, som t.ex McSorleys slag med klubban mot T.Bertuzzis huvud, för antalet år sen!

Sen är elitserien för mesig, hade det som hände R.Wallin hänt i NHL hade det blivit halva laget på isen typ

;)

Redigerat av Graziano, 15 mars 2008 - 22:35.


#59

Postad 15 mars 2008 - 23:24

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Har väl bara en sak och säga efter dagens match, FRÖLUNDA KROSSAR !!!!!!!!!!!

#60

Postad 16 mars 2008 - 00:40

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Märkligt att du inte skrev något efter förra matchen, Robbazz.

Blir lite trött på folk som bara skriver kommentarer som din när deras lag vunnit och sedan vägrar diskutera när laget förlorat. Är man en riktig supporter om man bara är det när laget vunnit?

#61

Postad 16 mars 2008 - 09:05

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Gårdagens match hade betydligt renare spel. Hårt men ändå inga fulknep, förutom några enstaka ggr. Som en slutspelsmatch ska vara. Bara hoppas vi slipper se mer grishockey nu och att domaren tar utvisningar direkt vid sådana tillfällen så man får se bra spel ist.

#62

Postad 16 mars 2008 - 14:04

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Ojojoj, efter första 10 minuterna kör Frölunda över FBK fullständigt! :lol:

Grym stämning i borgen igår!

#63

Postad 16 mars 2008 - 22:07

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Ja vi får se om gubbarna i färjestad gör mer än att åka till jobbet och snöra på sig skridskorna och beta av 60 minuter. Förhoppningsvis så visar dom lite kampvilja i matcherna framöver men jag tvivlar på det tyvärr. Laget behöver en föryngring. Kan man inte besegra ett mediokert lag som frölunda är nu har man ändå ingen chans på smguld och då är det lika bra de åker ut. Förhoppningsvis så inser de allvaret och tar hem sina hemmamatcher nu.

#64

Postad 16 mars 2008 - 22:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Visst behövs föryngring. Men Frölundas gubbar har ju lyckats tända till, så nog borde Färjestads gubbar kunna göra detsamma.

#65

Postad 17 mars 2008 - 08:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Då var det bortamatch igen, det blir bra mycket tuffare som vanligt.

Med ett d###### anamma och lite flyt så tror jag VF kan ta en match i LL arena!

#66

Postad 17 mars 2008 - 14:39

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Undra om Timrå Vinner lika Lätt ikväll åsså? :P

#67

Postad 17 mars 2008 - 14:57

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0

Då var det bortamatch igen, det blir bra mycket tuffare som vanligt.

Med ett d###### anamma och lite flyt så tror jag VF kan ta en match i LL arena!



kopplar dom in "overdriven" så som dom gjorde i borgen härromdagen så kör dom lätt över Färjestad även ikväll!

#68

Postad 17 mars 2008 - 15:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Det är, förhoppningsvis, inte lika lätt att koppla på den overdriven på bortaplan. Man tycker ju att det inte borde vara någon skillnad, planerna är likadana, men det ÄR stor skillnad.

Tror och hoppas på FBK-seger i de närmaste två matcherna (blir oerhört tufft annars).

#69

Postad 17 mars 2008 - 19:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
1-0 efter första. Lite mer spel i Frölundas zon än i Färjestads, men FBK missar oroväckande mycket passningar i egen zon. Nervositet?

#70

Postad 17 mars 2008 - 20:33

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Tredje perioden snart, nu skall det avgöras!

#71

Postad 17 mars 2008 - 21:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Och avgjort blev det!

Har sagt det förr: Riktigt skönt med hemmaplansfördel i den här matchserien. Tror på 4-3 till FBK. Men då måste FBK få igång sitt powerplay, det var, idag liksom tidigare i slutspelet, helt värdelöst. Knappt pojklagsklass ens. Frölunda ser däremot vassa ut i powerplay.

FBK var illa ute ett tag i andra perioden, men jag tycker de var bättre än Frölunda i tredje.

Bäst på plan idag: Niklas Andersson och Ero Somervuori. Helt överlägset.

#72

Postad 17 mars 2008 - 21:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Kom precis hem från egen hockey träning så missade dagens match tyvär :) men vi tar FBK imorn ist :)

#73

Postad 17 mars 2008 - 22:24

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Tycker Frölunda ser bättre ut än FBK, men de får inte de farliga chanserna av pressen de skapar. Ser lite uddlöst ut idag. Hade man kommit in på mål mer så hade de fått in fler puckar. Gustavsson, om han stavar namnet så, spred returer som en sprinkler och såg mycket darrigare ut än vad jag sett förut.

Ahonen gjorde en ruskig tabbe på 1-0, skandal retur, men varvade med några riktigt bra räddningar.

Efter den här matchen tycker jag varken VF eller FBK ser att komma förbi semi.

Mycket konstiga studsar och hoppande puckar genom hela matchen, hoppas på bättre match imorgon.

Ja FBK var i brygga i andra, men när VF inte gjorde mål på sitt pp så blev de straffade med 3-2 snabbt av FBKs vassaste spelare. Sedan släppte VF på disciplinen, chansade.

Niklas A, var helt outstanding! Dags för Kallio att göra mål imorgon.

Junisarna är kul att se hur de tar för sig!

Redigerat av thetias, 17 mars 2008 - 22:26.


#74

Postad 18 mars 2008 - 00:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Tror inte att något av lagen tar sig förbi semi. Men det trodde jag inte innan den här matchserien heller.

Är det HV vinnaren av FBK-VF möter?

#75

Postad 18 mars 2008 - 00:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Går Linköping vidare så borde det väl bli så ja. Tycker dom ändrar så mycket varje år så det är svårt att ha koll.

#76

Postad 18 mars 2008 - 00:40

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Smålänning som man är blir det HV71 som gäller och de verkar komma igång efter en trög inledning på slutspelet.

#77

Postad 18 mars 2008 - 17:48

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Smålänning som man är blir det HV71 som gäller och de verkar komma igång efter en trög inledning på slutspelet.


Samma här, synd bara att de inte sänder hv på kanal9

#78

Postad 18 mars 2008 - 20:11

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Går Linköping vidare så borde det väl bli så ja. Tycker dom ändrar så mycket varje år så det är svårt att ha koll.

:)
Håller med.

Gustafsson fortsätter att släppa för mycket lätta returer.

Frölunda borde hålla igen med bentacklingarna, det är antagligen den mest skade-skapande tacklingen i hockey. Borde vara obligatorisk 2+2 på såna.

Kanal 9 har svarat på det där, dhanjel. De sänder de matcher som är intressanta och de får mest tittarsiffror på. HV-SAIK är inte intressant som matchserie, eftersom utgången är ganska given. Oddsen på att SAIK ska ta hem den måste ju ha varit någonstans i närheten av 2000:1 innan kvartsfinalerna satte igång och nu bör oddsen vara ännu mycket högre.

#79

Postad 18 mars 2008 - 21:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Gôtt!

Undrar om man, som FBK-fan, ska hata eller tacka pucko-Kahnberg? D######r vilken idiotiskt tillfälle att tackla målvakten. Antar att han får en rejäl utskällning av tränaren.

Tycker FBK var mer på tå idag. Förra matchen var jämnare spelmässigt. FBK hade dessutom fler spelare som var bra, Frölunda hade bara sina gubbar och Fredrik (? glömt efternamet), i övrigt inte mycket. Vilket ju säger en del om FBKs effektivitet.

FBK måste förbättra sitt powerplay! Även om de gör ett mål idag, så är deras pp riktigt dåligt. Där är Frölunda mycket bättre för tillfället.

#80

Postad 18 mars 2008 - 22:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Frölunda borde hålla igen med bentacklingarna, det är antagligen den mest skade-skapande tacklingen i hockey. Borde vara obligatorisk 2+2 på såna.


Och FBK borde hålla igen på döende svanen. :)

Lintners piruett hörde hemma i scandinavium och Göteborg en dag som denna. Isprinsessa!
Och den andra sk bentacklingen? Jag tror att det var draget när VF killen åkte förbi som gjorde ont... tragiskt att domaren går på det. Skulle varit diving på Lintner iaf, förstärka så fasten han eg kunde stå på benen.

Det här var en mjäkig match, passade FBK, mer fysiskt spel tack!

Domaren var tydligen butter på VF efter förra matchen i Frölundaborg.

Jaja, Kallio gjorde iaf mål som jag sa. ;)

Redigerat av thetias, 18 mars 2008 - 22:01.


#81

Postad 18 mars 2008 - 22:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Håller inte med om bentacklingarna. De var solklara båda två. Frölundaspelarna satsar med benen. Men visst dök Lintner, men han ville väl synas, för det gjorde han inte i övrigt. Riktigt osynlig.

Domaren butter på VF? Nä, VF hängde inte med i början och åkte på utvisningar pga det. Inget konstigt med det. Tycker utvisningarna var solklara.

Hoppas att publiken i Borgen beter sig som människor och inte som apor nästa gång. Det är inte snyggt att slänga in saker på isen och in i bortalagets klack. Inte mycket "goa gubba" över såna tilltag.

Redigerat av SC-Zap, 18 mars 2008 - 22:03.


#82

Postad 18 mars 2008 - 22:21

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Domaren butter på VF? Nä, VF hängde inte med i början och åkte på utvisningar pga det. Inget konstigt med det. Tycker utvisningarna var solklara.

Hoppas att publiken i Borgen beter sig som människor och inte som apor nästa gång. Det är inte snyggt att slänga in saker på isen och in i bortalagets klack. Inte mycket "goa gubba" över såna tilltag.


Tyckte du att den sista på Kahnberg med 2 min kvar var solklar oxå?

På torsdagar är inte folk lika fulla, men jag tror många är ganska uppretade. Goa gubbar var på andra sidan isen och jag kan lova att de inte kan kasta så långt... Sen om man står och pekar finger åt publiken så kan man gott få sig några femkronor i skallen.

Redigerat av thetias, 18 mars 2008 - 22:32.


#83

Postad 18 mars 2008 - 22:27

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Frågan är vilken match fbk avgör det hela i. Jag tror de vinner redan i frölundaborg på torsdag polarna tror på påskafton.. :)

#84

Postad 18 mars 2008 - 22:30

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Bra match synd Färjestad vann bara, klart det blir rundsmisk och vinst för Frölunda på hemmaplan :)

#85

Postad 18 mars 2008 - 22:38

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Jaha,får passa på å tacka modoiterna för visat intresse även om inte det var i massor direkt,vill även passa på å önska lycka till nästa säsong å hoppas att ni bjuder till lite bättre då,hoppas ni har nå annat å göra på kvällarna själv ska ja se timrå några matcher till allafall.Å sen vill ja önska hela Ångermanland ett riktigt trevligt å glatt Påsk!!

#86

Postad 18 mars 2008 - 23:06

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från LLA och med en skön vinst i ryggen :) Var en bra match, tur att FBK fick en utvisning med sig i slutet annars hade det lika gärna kunnat bli 3-3 där !

Anmärkningsvärt att det var ca 1200 lediga platser på matchen !! Jaja, folket väntar väl till finalen ;)

#87

Postad 19 mars 2008 - 00:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Domaren butter på VF? Nä, VF hängde inte med i början och åkte på utvisningar pga det. Inget konstigt med det. Tycker utvisningarna var solklara.

Hoppas att publiken i Borgen beter sig som människor och inte som apor nästa gång. Det är inte snyggt att slänga in saker på isen och in i bortalagets klack. Inte mycket "goa gubba" över såna tilltag.


Tyckte du att den sista på Kahnberg med 2 min kvar var solklar oxå?

På torsdagar är inte folk lika fulla, men jag tror många är ganska uppretade. Goa gubbar var på andra sidan isen och jag kan lova att de inte kan kasta så långt... Sen om man står och pekar finger åt publiken så kan man gott få sig några femkronor i skallen.

Den sista på Kahnberg var helt solklar. Han kör ner Gustafsson (målvakten alltså) efter signal (något han inte ens får göra i spel), bakifrån. Hur kan den INTE vara solklar? Man ger sig inte på målvakter, i synnerhet inte efter avblåsning. Ser du inte den utvisningen är du mer enögd än jag trodde.

En kompis stod ovanför FBK-klacken och de som stod ännu längre upp kastade ner halvfulla ölflaskor mot FBK-fansen. "Goa gubbar" i det här fallet var mer generellt menat än just klacken (klackarna är ju givetvis åtskilda).

Inte kan du tycka att det är bra av publiken att kasta in diverse saker på isen?

Redigerat av SC-Zap, 19 mars 2008 - 00:29.


#88

Postad 19 mars 2008 - 06:17

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Va det alltså några som inte kunde sköta sig denna ggn heller?. Spelar ingen roll vilket lag dessa "fans" säger sig tillhöra, helt förkastligt att man inte kan hantera sin besvikelse bättre än så. Båda matcherna i Karlstad har varit extremt dåliga ur Frölunda-synpunkt, ingen fart och passningarna har inte stämt alls. Tycker även att det varit "mesigt" spel från båda håll, smällde på betydligt mer i "borgen", hårt men rättvist spel vill man se i en kvartsfinal:).
SC-Zap du måste väl ändå också sett att FBK borde fått några mer utvisningar än de fick?, Sen kan det ju bero på isen... men vissa av FBK spelarna trillade väldigt lätt. ******** va dålig is ni har där i karlstad, trodde att Frölundaborg höll medelmåttig klass men detta va ju ngt extremt. Men det var ju lika åt båda håll så tro inte jag skyller på det.

Bara hoppas VF tar nya tag och vinner 2 raka nu.

#89

Postad 19 mars 2008 - 08:19

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Folk som kastar in saker på en ishockeyplan (annat än kepsar vid hat-trick) borde få kännbara straff. Förutom den uppenbara risken att skada någon om man träffar, så kan det man kastar in om ingen ser det skapa otäcka olyckor, t.ex. med spelare som ramlar okontrollerat in i sargen när det ligger mynt och liknande fastfrusna i isen.

Även om man skulle tycka sig ha rätt att skada någon på planen som man har retat upp sig på så är chansen ganska liten att det man kastar drabbar den man vill, lika stor chans att det drabbar en spelare i "egna" laget. Läktarkulturen överlag i Sverige tycker jag har blivit alldeles för hård och våldsam.
Hårdare videobevakning av publiken och rejäla böter och avstängningar för syndare tycker jag!

För övrigt går slutspelet som jag väntat mig, förutom att Timrå - MoDo var mindre ovisst än jag trott.
Även om MoDo inte spelade på topp så får nog Timrå gälla som min favorit till guldet i år om de fortsätter på samma sätt. Riktigt imponerande spel!
Hade väntat mig att "årets gris" i slutspelet skulle bli Ward, Jämtin, eller Ledin. Men hittills måste det vara Johan Andersson i timrå. Snacka om jobbig och ful spelare att spela mot. Plus att han är smart och relativt spelskicklig oxå. Motståndarsupportrarnas nya hat-objekt?

#90

Postad 19 mars 2008 - 12:31

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0

Är det HV vinnaren av FBK-VF möter?

Går Linköping vidare så borde det väl bli så ja. Tycker dom ändrar så mycket varje år så det är svårt att ha koll.


HV som seriesegrare möter det lag i semifinal som placerade sig sämst i serien. Länk

Alltså, om jag tolkar regler och sluttabell rätt:
om VF vinner kvarten blir semifinalerna HV - VF & LHC - Timrå
om FBK vinner blir det HV - Timrå & LHC-FBK i semi

#91

Postad 19 mars 2008 - 12:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Va det alltså några som inte kunde sköta sig denna ggn heller?. Spelar ingen roll vilket lag dessa "fans" säger sig tillhöra, helt förkastligt att man inte kan hantera sin besvikelse bättre än så. Båda matcherna i Karlstad har varit extremt dåliga ur Frölunda-synpunkt, ingen fart och passningarna har inte stämt alls. Tycker även att det varit "mesigt" spel från båda håll, smällde på betydligt mer i "borgen", hårt men rättvist spel vill man se i en kvartsfinal:).
SC-Zap du måste väl ändå också sett att FBK borde fått några mer utvisningar än de fick?, Sen kan det ju bero på isen... men vissa av FBK spelarna trillade väldigt lätt. ******** va dålig is ni har där i karlstad, trodde att Frölundaborg höll medelmåttig klass men detta va ju ngt extremt. Men det var ju lika åt båda håll så tro inte jag skyller på det.

Bara hoppas VF tar nya tag och vinner 2 raka nu.

De som inte skötte sig var i Frölunda Borg. Riskerar bli samma sak imorgon, det är ju helgdag på fredag.

FBK borde haft en utvisning på Lintner för filmning, men hur ofta tar domarna på sånt (tyvärr)?

Isen brukar inte vara så här dålig i Karlstad, förstår inte vad som hänt. Men visst, det har sett ut som om isen varit under all kritik de här två matcherna, helt klart.

#92

Postad 19 mars 2008 - 12:42

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Den sista på Kahnberg var helt solklar. Han kör ner Gustafsson (målvakten alltså) efter signal (något han inte ens får göra i spel), bakifrån. Hur kan den INTE vara solklar? Man ger sig inte på målvakter, i synnerhet inte efter avblåsning. Ser du inte den utvisningen är du mer enögd än jag trodde.

En kompis stod ovanför FBK-klacken och de som stod ännu längre upp kastade ner halvfulla ölflaskor mot FBK-fansen. "Goa gubbar" i det här fallet var mer generellt menat än just klacken (klackarna är ju givetvis åtskilda).

Inte kan du tycka att det är bra av publiken att kasta in diverse saker på isen?


Jag såg bara kampen om pucken innan avblås, kanske stämmer då.

Jag stod till höger om er klack i den matchen och buade åt dom, men visste inte att folk kastade öl på FBK klacken.
Gratis öl är gott ju...

Nej inte på isen såklart.

Rätt uppenbart att man trixat med isen för att få ner Frölundas fart i spelet, nu har det dock straffat sig med 1 mål pga knepiga studsar i båda matcherna så det var nog inte helt lyckat ändå.

Redigerat av thetias, 19 mars 2008 - 12:44.


#93

Postad 19 mars 2008 - 19:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen att de inte "trixat" med isen, utan att det har någon annan förklaring. Igår såg ju dessutom FBK piggare ut (så länge det var spel 5 mot 5, Frölunda har ju vaknat till ordentligt när det är spel 5 mot 4, samtidigt som FBK beter sig som pojklagsspelare i spel en man mer), tycker jag, och det brukar vara det piggare laget som har fördel av bra is.

Nåja, ni får antagligen revansch imorgon, har svårt att se FBK vinna i Borgen. Blir i så fall en spännande match på lördag som jag ska försöka få biljetter till (kan ju f-n inte bli bara drygt 7 000 åskådare en lördag sista avgörande matchen).

Igår var det förresten mellan 7008 och 7094 åskådare på alla fyra matcherna. Möjligen någon sorts rekord? :-)
Men att det bara är 7094 i LLA på en sån här match är konstigt, även om det var en match dagen innan och den här matchen inte, ensam, kunde avgöra matchserien.

#94

Postad 19 mars 2008 - 20:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Nåja, ni får antagligen revansch imorgon, har svårt att se FBK vinna i Borgen. Blir i så fall en spännande match på lördag som jag ska försöka få biljetter till (kan ju f-n inte bli bara drygt 7 000 åskådare en lördag sista avgörande matchen).


Det gick ju sist ni vann guld iaf, så varför inte.

Men det hade varit grymt kul med en sjunde avgörande match!

#95

Postad 20 mars 2008 - 13:14

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Nåja, ni får antagligen revansch imorgon, har svårt att se FBK vinna i Borgen. Blir i så fall en spännande match på lördag som jag ska försöka få biljetter till (kan ju f-n inte bli bara drygt 7 000 åskådare en lördag sista avgörande matchen).


Det gick ju sist ni vann guld iaf, så varför inte.

Men det hade varit grymt kul med en sjunde avgörande match!


Jag håller det inte för omöjligt att FBK kan vinna redan ikväll. Får de första målet så tror jag VF tappar humöret och stressar och drar på sig utvisningar. När spelare klagar på sina lagkamrater i tvintervjuer så tyder det på att harmonin inte är på topp i laget. Men vi får se ikväll helt enkelt... :rolleyes:

#96

Postad 20 mars 2008 - 14:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Kallio skulle gett sig själv den största skopan efter att ha bränt friläget innan FBK gör mål.

#97

Postad 20 mars 2008 - 16:02

erik_83
  • erik_83
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Kallio skulle gett sig själv den största skopan efter att ha bränt friläget innan FBK gör mål.


Bränt friläget eller...? såg du ens matchen? va ju en helt galet bra RÄDDNING, snacka om att Kallio va sönderläst!

#98

Postad 20 mars 2008 - 18:09

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Kallio skulle gett sig själv den största skopan efter att ha bränt friläget innan FBK gör mål.


Bränt friläget eller...? såg du ens matchen? va ju en helt galet bra RÄDDNING, snacka om att Kallio va sönderläst!


Vem fane du rent ut sagt? Ja jag såg matchen, kalla vad du vill, han skulle siktat mot krysset som han brukar, han kom för nära målvakten.

Redigerat av thetias, 20 mars 2008 - 18:10.


#99

Postad 20 mars 2008 - 19:03

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Det var en bra räddning.

#100

Postad 20 mars 2008 - 19:06

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Det var en bra räddning.


Kul att du tycker det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.