Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba stoppar leverans av HD-XE1 till directsale.nl

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 september 2008 - 19:24

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som sitter och är förbannad på Toshiba för att dom vägrar leverera de utlovade HD-XE1 till directsale.nl?

http://www.directsal...newsdesk_id=127

Beställde en HD-XE1 från www.directsale.nl i April och Toshiba har krånglat och vägrat leverera och nu verkar directsale.nl ha gett upp så de erbjuder en Toshiba XD500e till rabatterat pris eller pengarna tillbaka. Toshiba har med detta agerande (och andra missar tidigare) fått mig att tycka de är ett riktigt kalkonföretag som skött hela HDDVD-affären oerhört klantigt.

Varför svika sina kunder på det här sättet? Oförståeligt och ett rent självmord reklam/marknadsmässigt.
Ska man tolka det så att det är så mycket problem med HD-XE1 att de till varje pris vill undvika att få ut fler enheter på marknaden? Eller ser de HD-XE1 som ett hot mot deras almost-HD-very-nice-player XD500e? :-)

#2

Postad 11 september 2008 - 19:37

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Jag kan förstå Toshiba om de inte vill sälja spelare till ett dött format.

#3

Postad 11 september 2008 - 20:14

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Jag kan förstå Toshiba om de inte vill sälja spelare till ett dött format.


Toshiba har x antal HD-XE1 spelare på lager som man lovat leverera till directsale.nl.
Dvs det är alltså ingen nyproduktion till en dött format vi pratar om utan det är helt enkelt lagerutförsälning till ett dött format som det är frågan om. Därför har jag svårt att förstå Toshiba...

#4

Postad 11 september 2008 - 23:43

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Det betyder även garantiåtaganden för Toshiba som jag förstår om de inte är intresserade av i nuläget...

#5

Postad 07 oktober 2008 - 19:46

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Förtydligande: Det handlar om avtalsbrott helt enkelt. Directsale har blivit lovada x antal spelare men Toshiba vägrar leverera i slutänden...dålig stil i mina ögon. Visst kanske det kostar dem garantiåtaganden men det visste de väl redan när de lovade leverans till Directsale...

Redigerat av SOGO, 07 oktober 2008 - 19:46.


#6

Postad 07 oktober 2008 - 21:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det är skillnad mellan moderbolaget och en del av moderbolaget i det här fallet Toshiba EU.
Toshiba Japan kör över alla andra parter eftersom det är där styrelsen sitter.
Beslutet att upphöra med HD DVD kom under mars månad om jag inte minns fel.

Diverse intern meddelanden bör ha gått liksom press meddelanden till alla parter och i det här fallet som jag förstår har EU delen missat och fallerat. Bolaget slutade tillverkningen på sekunden omedelbart i och med det beslutet.
Dom försöker gott göra detta med ett rabatterat pris på en XDE som ändå är en produkt man kanske kan dra nytta av.

Det finns tiotusentals filmer att nyttja via XDE men knappt 1000 titlar på HD DVD, det är den stora skillnaden.


Men visst är det trist.

#7

Postad 08 oktober 2008 - 18:30

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Det är skillnad mellan moderbolaget och en del av moderbolaget i det här fallet Toshiba EU.
Toshiba Japan kör över alla andra parter eftersom det är där styrelsen sitter.
Beslutet att upphöra med HD DVD kom under mars månad om jag inte minns fel.

Diverse intern meddelanden bör ha gått liksom press meddelanden till alla parter och i det här fallet som jag förstår har EU delen missat och fallerat. Bolaget slutade tillverkningen på sekunden omedelbart i och med det beslutet.
Dom försöker gott göra detta med ett rabatterat pris på en XDE som ändå är en produkt man kanske kan dra nytta av.

Det finns tiotusentals filmer att nyttja via XDE men knappt 1000 titlar på HD DVD, det är den stora skillnaden.


Men visst är det trist.


Ja, jag har förstått av Directsale att Toshiba inte har snackat ihop sig och att det är därför som situationen har uppstått. Jag har förstås gett upp mina försök att få en XE1 men faktum kvarstår att Toshiba har misskött den här dealen och jag tror det är rätt många som beställde på Directsale som är lika irriterade som jag är (finns inte på detta forumet dock). Jag tror att Toshiba i det långa loppet hade tjänat på att släppa ut apparaterna i stället...Goodwill. I-landsproblem är det ju dock... :blink:

Jo, jag blev erbjuden en XDE till ett hyfsat pris men den är inte intressant för mig så tji fick Toshiba. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Nya duken, låda 1
    DPC
    2024-05-03 07:22:16
  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.