Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Webguide4 är släppt!

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 oktober 2006 - 19:23

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Tyvärr inga otroligt revolutionerande nyheter jämfört med Webguide3 som att den kokar kaffe o går ut med hunden men fina putsningar på ett redan bra upplägg och stöd för Vista :-)

Nytt är tex inbyggt stöd för transcodning (till format din mobiltelefon stödjer tex!). Här ska testas!!!! ;) :D



Om han bara kunde lägga till live-tv stödet osså så va man ju i himlen :)



http://www.asciiexpress.com/webguide/


Postad bild

Redigerat av Magnus Thomé, 09 oktober 2006 - 19:25.


#2

Postad 10 oktober 2006 - 01:16

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej Magnus

Ja detta program verkar otroligt coolt. Jag har installerat det på min HTPC och kan komma åt gränssnitet via mitt nätverk på en bärbar dator men..

När jag försöker spela upp eller ladda hem ett inspelat program får jag felmeddelandet att:
"the server denied acces to the file, verify that you are using the right username and pwr"

Har du någon aning om vad som är felinställt?

Mvh/RC

#3

Postad 10 oktober 2006 - 09:53

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

När jag försöker spela upp eller ladda hem ett inspelat program får jag felmeddelandet att:
"the server denied acces to the file, verify that you are using the right username and pwr"

Om du tittar i filen c:\program files\WebGuide\WebGuide4\web.config så handlar en av dom första raderna om identity impersonate. Ändra denna till true och ange det användarnamn och lösenord som MCE körs som på din dator så borde det fungera.

Jag har visserligen inte sett att någon haft problem med detta för inspelade program men det brukar vara ett måste för att komma åt filmer, bilder och musik över nätverket.

//Elof

#4

Postad 10 oktober 2006 - 22:25

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej, (ursäkta min nybörjarfrågor, har ingen dunderkoll på dessa grejor) men jag provade det du föreslog men då ville inte webguide starta efter det.

Jag ändrade till "true" via notepad, jag har inget användarnamn och lösenord när jag loggar in på datorn så jag provade med anv namn och lösenord som jag använder till webguide men det fungerade inte heller.

Vad gjorde jag fel eller kan det vara något annat?

#5

Postad 10 oktober 2006 - 22:33

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Användarnamn har du ett garanterat :-) Och har du ett blankt lösenord så skriv in det dvs "" och se om det funkar. Annars så kan du ju sätta ett lösenord på ditt användarkonto? Gör ju inget.


Annars finns ett alternativ och det är att köra webservern som din användare i stället för vad den valde vid installationen, står i faq på webguides sida om allt det här :)

#6

Postad 11 oktober 2006 - 23:19

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
:( Jag får inte till det. Min webconfig fil ser ut så här:

Accessing files on network shares may require alternate permissions.
Enter login info below and change "impersonate" to true.
-->
<identity impersonate="true" userName="Ricard" password="julia"/>


Har jag gjort rätt?

Först fungerade det inte och programmet gick inte att starta men så skapade jag ett lösenord för mitt XP konto som Magnus sa och då kunde jag starta webguide på servern och även komma åt den på en annan dator.

Jag kan komma åt gränssnittet och stoppa en inspelning så kontakt har jag men jag kan inte komma åt filerna i nätverket utan får samma felmeddelande som förut.

Har ni mer förslag? Kan det ha att göra med DVR-MS filer och uppspelning på en annan dator?

#7

Postad 12 oktober 2006 - 05:04

perra_e
  • perra_e
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Den map som du har dina inpelade tvprogram i måste vara delad på nätverket.
Jag hinner inte förklara hur du gör då jag måste åka till jobbet NU!!! :(

#8

Postad 12 oktober 2006 - 16:08

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Jag kan komma åt gränssnittet och stoppa en inspelning så kontakt har jag men jag kan inte komma åt filerna i nätverket utan får samma felmeddelande som förut.
Har ni mer förslag? Kan det ha att göra med DVR-MS filer och uppspelning på en annan dator?

I konfigurationsprogrammet för WebGuide kan du, på Network-fliken, ställa in att din katalog för inspelade program ska delas ut (Enable Recorded TV sharing on LAN). Du får inte ha någon brandvägg eller liknande på dom inblandade datorerna som hindrar att du kopplar upp dig mot katalogen. Slutligen gäller det att du är behörig att komma åt katalogen, i ditt fall kanske enklast genom att se till att det finns ett konto på MCE-maskinen med samma användarnamn och lösenord som det du använder på datorn du vill titta på inspelningarna från.

DVR-MS-filer går generellt att spela upp på en fullt uppdaterat XP men jag, och andra med mig, har problem med SVTs kanaler och deras AC3-ljud. Fungerar det för dig eller du hittar en lösning är jag intresserad! :(

//Elof

#9

Postad 12 oktober 2006 - 17:04

Unregistered15cc4baf
  • Unregistered15cc4baf
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Om man inte har fullversionen så ser jag inte riktigt vittsen med uppgraderingen.

Visst det är snyggare men känns onödigt med en egen webbserver för bara den osv.
Enda funktionella fördelen jag kunde hitta var transcoding till mobilen (får man det i gratisversionen?) men den lär jag inte använda ändå. Sen verkar man vara tvungen att använda lösenord?

Tror det blir 3an för mig.

#10

Postad 12 oktober 2006 - 20:43

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej, tack för svar.

Den rutan var ibockad och jag kan se att D:\Recorde TV är utdelad. Alla andra rutor som ska vara ikryssadde är det (create windows firewall exception)

Jag har min HTPC (där webguide är installerat) i vardagsrummet. Har sedan dragit nätverkskabel in till ett arbetsrum där min andra jobb dator står, det är där jag inte kan spela upp filerna. Där inne har jag routern.

På webguide konfigurationen står det under Router config att "could not find firewall/router on your network" You will need to configue it manually... Jag har lagt till port 1283 i portforwarding i rotern och även port 80 i windows brandväggen.

Och jag kan som sagt se gränssnittet och stoppa en inspelning tex.


Slutligen gäller det att du är behörig att komma åt katalogen, i ditt fall kanske enklast genom att se till att det finns ett konto på MCE-maskinen med samma användarnamn och lösenord som det du använder på datorn du vill titta på inspelningarna från.


Jag har bara (och vill ha) ett konto på min htpc och jag är administratör med full acess. Räcker inte det eller måste det finnas samma konto på maskinerna??

Tacksam om någon har mera ideer om varför jag inte kan spela upp filerna.

Såg webconfig filen ut på rätt sätt?

#11

Postad 13 oktober 2006 - 08:07

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Jag har bara (och vill ha) ett konto på min htpc och jag är administratör med full acess. Räcker inte det eller måste det finnas samma konto på maskinerna??

Grejen är att din arbetsdator måste bli accepterad av din HTPC. När du försöker koppla upp dig mot den utdelade katalogen för inspelad TV så frågar din HTPC din kontorsdator efter användarnamn och lösenord. Din kontorsdator svarar då med det du är inloggad som. Stämmer det kommer du in, annars blir du nekad. Prova med att kolla vad din din katalog är utdelad som och skriv sedan

\\htpc-datorns namn\namnet som d:\recorded-TV är utdelat dom

i Start-Kör och se om du får upp katalogen eller inte. Får du upp den blir jag förbryllad, då borde det fungera i WebGuide också. :D Ett sätt att lösa detta är att skapa ett konto på HTPC med samma namn och lösenord som du har på arbetsdatorn, då blir den insläppt. Du kan även aktivera gästkontot på HTPC-burken och se till att det har rätt rättigheter men då är du ute på ganska farliga vägar rent säkerhetsmässigt.

Såg webconfig filen ut på rätt sätt?

Jo, men den är mest intressant om HTPCn ska hämta material på en annan dator, t.ex. spela upp en film som ligger på din arbetsdator.

//Elof

#12

Postad 13 oktober 2006 - 08:36

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Kan man ha detta program till MCE2005 eller är det bara för Mediaportal ?
Skulle vilja kunna streama mellan 2 datorer.

#13

Postad 13 oktober 2006 - 12:17

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0

Kan man ha detta program till MCE2005 eller är det bara för Mediaportal ?

Det är till MCE 2005.

#14

Postad 13 oktober 2006 - 18:52

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

DVR-MS-filer går generellt att spela upp på en fullt uppdaterat XP men jag, och andra med mig, har problem med SVTs kanaler och deras AC3-ljud. Fungerar det för dig eller du hittar en lösning är jag intresserad!  :)

//Elof

<{POST_SNAPBACK}>


Transcodningen funkar även med ac3 på svt1 o 2!!! Bra va :) :lol: :) Bara o transcoda med hög bitrate o sen är det klart.

Däremot har jag inte lyckats titta på tv på min Nokia N80 än :huh:

#15

Postad 13 oktober 2006 - 19:13

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Transcodningen funkar även med ac3 på svt1 o 2!!! Bra va  :)  :)  :)  Bara o transcoda med hög bitrate o sen är det klart. 

Vilken prx-fil använder du? Jag har provat dom flesta av dom som följer med och även gjort några egna men får inte transcodningen att fungera. Det vore intressant att prova den som du kör med.

//Elof

#16

Postad 14 oktober 2006 - 16:25

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Ok, nu har jag bytt namn så att båda mina datorer använder samma kontonamn (dock använder jag inget lösenord på dem). Jag har även dubbelkollat att recorded tv mappen är utdelad och även kört en guide för att dela ut den i nätverket..

Jag kommer fortfarande åt gränssnittet och kan starta och stoppa inspelningar men om jag trycker på "spela upp" får jag nu istället felmeddelandet att: "WMP can not access the file" .

Om jag däremot väljer knappen att "ladda ned filen" så går det utmärkt och jag kan titta på den.... :)

Jag har låtit webconfig filen vara orginal som den är när man installerar programmet.

Jag har bara hunnit försöka komma åt htpc utifrån nätverket (på jobbet) en gång och då fungerade det inte. Nu har jag iofs öppnat upp rotern bättre så det kan fungera nu.

Tacksam för all fortsatt hjälp jag kan få för att kunna titta på filerna utan att behöva ladda ned 1,4 gig varje gång.

#17

Postad 12 november 2006 - 23:04

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Jag brukar mest skriva här när saker inte fungerar men nu har jag fått igång webguide 4 hela vägen och tänkte bara dela med mig av detta.

Jag hade problem innan med att jag inte kunde kolla på de filer som var inspelade (över nätverket, kunde endast ladda ned dem). Fick ett tips av (mogster) och nu fungerar det !!

Det verkar som det hela gått i baklås vad det gäller utdelningen av recorded TV.

1. Jag tog bort utdelningen av mappen D: manuellt från utforskaren
2. Avbockade rutan för utdelning i configurationen för webguide4
3. Delade ut mappen igen manuellt via utforskaren
4. Bockade för rutan igen i webguide, sparade och sen kom jag helt plötsligt åt allt från min dator i ett annat rum via nätverket.

Imorgon ska jag testa från jobbet och se om jag kommer åt det hela utifrån...

Jag får dock inte program från kanal 1 och 2 att fungera, då skippar det bara framåt både ljud och bild.

#18

Postad 04 december 2006 - 22:18

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej igen

Jag har nu fått igång webguide 4 (med Live TV) :) sånär som på några punkter:

- Jag kan titta på ett inspelat program via LAN men inte via Internet.

- Jag kan dock titta på live TV både via LAN och via Internet tex från jobbet.

Det felmeddelande jag får är att webguide inte kommer åt filen och jag föreslås att ändra på rättigheterna i filen webguide.config. Jag har följt anvisningar och ändrat "false" till "true" och lagt in "user" och "password".

När jag gör det får jag ett elakt felmeddelande (vit sida med asp kod) när jag försöker komma åt weguide gränssnittet och den pekar på att felet är det som jag ändrat. Först när jag ändrar tillbaka den textfilen till orginalet kommer jag åt gränssnitet igen.

Från tidigare tips här, har jag samma kontonamn (inloggningsnamn) på min HTPC och min andra dator så jag borde ha rättighet att komma åt filen..?

Jag kan inte heller komma åt musik, bilder eller filmer utan får då samma felmeddelande. Jag har köpt en licens och ska kunna använda bild och musikfunktionen.

Jag är så nära och vill ha detta som lösning till TVn i sovrummet.

Vad göra? :lol:

#19

Postad 19 december 2007 - 21:01

Gfer
  • Gfer
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ursäkta den massiva bumpningen, men vart kan man få tag i detta fantastiska program? Den officiella hemsidan fungerar inte.

Redigerat av Gfer, 19 december 2007 - 22:00.


#20

Postad 20 december 2007 - 08:08

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Hejsan!

Här hittade jag en länk: http://www.asciiexpr...de/default.aspx

/Roger

#21

Postad 21 december 2007 - 15:04

Gfer
  • Gfer
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ja jo, det är den officiella hemsidan som låg nere för några dagar sen men nu är den uppe igen :) Bästa programmet nånsin!

#22

Postad 21 mars 2008 - 03:13

beejay
  • beejay
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Bump bump.

Jag får inte igång WebGuide4, har sökt på deras Wiki & Forum men inte hittat något svar...

Efter att jag installerat programmet och går in i konfigurationen och editerar user/pass så klickar jag på save varpå den börjar göra massa inställningar men sedan får jag upp "Couldn't stop/restart Cassini service. You can manually do this from the Cassini group in the 'Start' menu."

Hittar inget i startmenyn och under programappen så finns en fil "LocalStart.htm" som öppnar en html sida som skickar vidare mig till en sida som inte kan hittas, dvs servern verkar inte vara på? Har läst om fler som upplever samma men inte sett något svar. Någon här som kanske vet hur man kan lösa detta?

Använder Vista x86

#23

Postad 22 mars 2008 - 11:58

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Bump bump.

Jag får inte igång WebGuide4, har sökt på deras Wiki & Forum men inte hittat något svar...

Efter att jag installerat programmet och går in i konfigurationen och editerar user/pass så klickar jag på save varpå den börjar göra massa inställningar men sedan får jag upp "Couldn't stop/restart Cassini service. You can manually do this from the Cassini group in the 'Start' menu."

Hittar inget i startmenyn och under programappen så finns en fil "LocalStart.htm" som öppnar en html sida som skickar vidare mig till en sida som inte kan hittas, dvs servern verkar inte vara på? Har läst om fler som upplever samma men inte sett något svar. Någon här som kanske vet hur man kan lösa detta?

Använder Vista x86


Installera om, verkar som att inte Cassini blev installerat ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.