Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Video Browser för VMC

130 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 augusti 2008 - 09:10

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Ja där ser man, såg inte att det fanns publik källkod. Ska sätta upp Visual Studio så att jag kan extrahera alla filer direkt från googles sida.

C# koden verkar väldigt rättfram, det som stör mig lite att det verkar krävas väldigt mycket MCML för att göra till synes väldigt enkla ting... Inte riktigt vad man är van vid från MS. men men inget är ju omöjligt.

Och själva uppsättningen av utvecklingsmiljön verkar inte vara en dans på rosor den heller...nästa som på den "gamla goda tiden"...

återkommer när jag har kommit nån vart.

/Henrik

#52

Postad 21 augusti 2008 - 10:19

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
@Lando:
Instämmer. Den enda indikation jag har på att det skulle gå är diskussion på VB:s forum att default-sökvägen till Daemon borde justeras. Det tycker jag är ett rätt tydligt tecken på att det borde gå.
Det som är underligt är att någon sådan sträng inte finns med i den Config-fil som jag hittat och länkat till ovan.

@Smilfink
Det är ju en ganska omständlig lösning om man nu har alla filmer i ISO redan. För min del är det inte en lösning.

@Dyfa
Intressant att du fick en sån. Jag har givetvis tittat i den mappen men där fanns ingenting. Hur ser det ut i din fil som du hittade? Är det samma text som den som ligger på google code?

- Jag håller för övrigt med om dina omdömen om både program/programerare, men vill ju gärna lösa problemet med image-filer för att kunna använda programmet. Tyvärr tror jag inte jag kommer ha tid den närmsta femårsperioden att sätta mig in i något MCML.

@Mr North
- Strålande om du som verkar ha kunskap på området kan ge några tips om justeringar av filen.

#53

Postad 21 augusti 2008 - 10:56

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

@Dyfa
Intressant att du fick en sån. Jag har givetvis tittat i den mappen men där fanns ingenting. Hur ser det ut i din fil som du hittade? Är det samma text som den som ligger på google code?


Nu är jag på jobbet, men jag är rätt säker på att det var en XML-fil, och jag hittar inte någon som liknar den i källkoden. Så nej, jag tror inte det.

Hittade detta på VBs forum:

I figured out the issue.

After uninstalling Video Browser.
I did a search on my C: drive (including non-indexed and hidden files) for VideoBrowser.config
It found a bunch of instances in a few folders called something like .....\Virtual Store\.....

I removed the VideoBrowser.config files from the found folders and reinstalled.

It now works.


Kanske detta hjälper?

mvh,
Daniel.

#54

Postad 21 augusti 2008 - 13:00

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

har nu lyckats ladda ner källkoden och efter en snabbkoll här på jobbet *schhh*

1) .cs filer är C# källkodsfiler
2) Jag har jobbat med C# utveckling i 6 år men aldrig jobbat med MCML innan så det är en del att sätta sig in i gällande markup. En bra sak som jag direkt såg på MSDN dokumentationen gällande MCML är:

The SnapToDefaultPosition specifies whether to position the Now Playing inset in the same location, with the same size, as the Now Playing UI within Media Center.

Dvs det finns ett attribut som gör att "now playing" som jag retat mig en del på, placeras sig på default-position. Det kommer att bli mitt första mission att fixa.
3) I klassen Application finns det en metod som heter PlayFileWithoutTranscode() som kollar om säkvägen är till en iso fil. Om så, försöker den mounta med daemon tools. Jag ska testa detta hemma om jag får igång utv-miljön.

Dock är min privata tid kraftigt begränsad av familjegöra, och märker jag att Sam och hans kompanjoner vaknar till och börja fixa saker så kommer jag inte att lägga så mycket energi på detta. Nu kör jag på av ren nyfikenhet för att lära mig.

MVH
Henrik

#55

Postad 21 augusti 2008 - 14:47

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Det verkar som alla är väldigt tysta om det verkligen fungerar att mounta iso/img filer i VB, jag har ännu inte fått något rakty svar på att någon har en fungerande lösning så jag misstänker att det inte fungerar ännu.

Om det är någon där ute som sitter på en lösning så skulle jag väldigt gärna vilja veta hur ni gjort.

Enligt några poster i forumet så är default-sökvägen till Daemon fel. Detta skall gå att modda i config-filen, men jag har inte testat.

mvh,
Daniel.

#56

Postad 21 augusti 2008 - 17:21

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Enligt några poster i forumet så är default-sökvägen till Daemon fel. Detta skall gå att modda i config-filen, men jag har inte testat.

mvh,
Daniel.


cs-filen är ingen textil utan en källkodsfil som blir en binär rsurs vid kompilering, alltså inget ni kan editera. Leta efter VideoBrowser.config istället. Han verkar serialisera ner config-cs till en xml-fil. Har inte kollat var och när denna filen skapas, förmodligen där video browser blir installerat då han använder:

Path.Combine(System.Environment.GetFolderPath(System.Environment.SpecialFolder.C
ommonApplicationData), "VideoBrowser");


Jag ska sitta lite med detta till helgen. Och märk väl att om jag nu gör några ändringar av värde så kan jag inte bara släppa dem vid för våg. Koden är iofs öppen, men jag måste vara medlem i sourceforge projektet och ha tillåtelse att ändra i detta.

MVH
Henrik

#57

Postad 21 augusti 2008 - 18:44

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Tack för det MrNorth - och för PM. Nu har jag i vart fall hittat min Config-fil, i en undermapp till den dolda mappen programdata på:
C:\ProgramData\VideoBrowser

Av någon anledning gick den inte att söka fram med Vistas sökfunktion, trots att jag inkluderade dolda och systemfiler. Vid en googling på videobrowser.config så fick jag upp en tråd att även andra haft svårt att hitta filen.
Om någon annan letar menar jag.

Något värde som kan ändras till "%ProgramFiles%\Daemon Tools..." hittar jag dock inte i config-filen.

Attans :)

Redigerat av bjogul, 21 augusti 2008 - 18:52.


#58

Postad 21 augusti 2008 - 19:07

Unregisterede7c5c683
  • Unregisterede7c5c683
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Nån annan än jag som stört mig på att videobrowser ligger under kategorin bilder och videos?????

Skulle velat ha den brevid inspelade program istället....

Förslag????

#59

Postad 21 augusti 2008 - 19:35

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Nån annan än jag som stört mig på att videobrowser ligger under kategorin bilder och videos?????
Skulle velat ha den brevid inspelade program istället....


Det finns Vista Menu Mender, där du går in och redigerar helt fritt vilka lister och knappar du vill ha. Jag testade det en gång förut, men dribblade nog lite för mycket så att hela systemet hängde sig. Vet inte varför, men håller man bara skaparglädjen i rimlig kontroll så funkar det nog.

Kolla här

Ska själv göra ett förnyat försök.

Edit: Senaste version verkar vara 0.4, här är en direktlänk.

Redigerat av bjogul, 21 augusti 2008 - 19:37.


#60

Postad 21 augusti 2008 - 22:07

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Det finns Vista Menu Mender, där du går in och redigerar helt fritt vilka lister och knappar du vill ha. Jag testade det en gång förut, men dribblade nog lite för mycket så att hela systemet hängde sig. Vet inte varför, men håller man bara skaparglädjen i rimlig kontroll så funkar det nog.

Kolla här

Ska själv göra ett förnyat försök.

Edit: Senaste version verkar vara 0.4, här är en direktlänk.



Vista Menu Mender är ett direkt MÅSTE! Det bästa/viktigaste är att ta bort alla meningslösa funktioner i VMC så man kan bläddra mellan dom grejerna man verkligen använder lättare.

#61

Postad 22 augusti 2008 - 07:46

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Nån annan än jag som stört mig på att videobrowser ligger under kategorin bilder och videos?????

Skulle velat ha den brevid inspelade program istället....

Förslag????


Igår kväll fixade jag till den grejen jag stört mig mest på, NowPlaying är flyttat till det ställde där den ska vara på nämligen vänstra hörnet. Jag hann inte titta nåt på config-filen, fattar inte varför Vista vägrar att hitta den när jag söker. Är det nåt jag stör mig på när det gäller vista så är det just sökfunktionen. Skriver man in nåt så tar det en halv sekund, sen rapporterar den att "nu är jag klar hittade inget". I XP skulle samma sökning ta typ 10 minuter... kan det vara så att vista endast söker i indexerade kataloger? Har inte orkat sätta mig in i det, förutsätter att sånt som en sökfuntion *bara funkar*...

Nästa sak jag ska fixa med är

1) Se till att daemon tools fungerar...
2) Böblera om gränssnittet lite
3) Ändra i deploy-paketet så tt den lägger sig där den ska ligga under TV/Movies. Hade varit trevligt om den fick samma ikon som dvd gallery, och att man endast kör "play dvd" på den befintliga.

Projekt för överbliven tid i helgen och nästa vecka... denna helgen ryker pga massa kräftskivor... och *trivselkvällar* med jobbet. jag vill ju koda!!!!

/Henrik

#62

Postad 22 augusti 2008 - 09:15

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Igår kväll fixade jag till den grejen jag stört mig mest på, NowPlaying är flyttat till det ställde där den ska vara på nämligen vänstra hörnet. Jag hann inte titta nåt på config-filen, fattar inte varför Vista vägrar att hitta den när jag söker. Är det nåt jag stör mig på när det gäller vista så är det just sökfunktionen. Skriver man in nåt så tar det en halv sekund, sen rapporterar den att "nu är jag klar hittade inget". I XP skulle samma sökning ta typ 10 minuter... kan det vara så att vista endast söker i indexerade kataloger? Har inte orkat sätta mig in i det, förutsätter att sånt som en sökfuntion *bara funkar*...

Nästa sak jag ska fixa med är

1) Se till att daemon tools fungerar...
2) Böblera om gränssnittet lite
3) Ändra i deploy-paketet så tt den lägger sig där den ska ligga under TV/Movies. Hade varit trevligt om den fick samma ikon som dvd gallery, och att man endast kör "play dvd" på den befintliga.

Projekt för överbliven tid i helgen och nästa vecka... denna helgen ryker pga massa kräftskivor... och *trivselkvällar* med jobbet. jag vill ju koda!!!!

/Henrik

Bra jobbat. :)

Jag plockade hem koden i går och pillade lite. Som nybörjare på programmering för MCE har jag lite problem med att testköra koden i MCE. Kompileringen går fint, men jag kan inte köra Video Browser i MCE.

Har du några tips så vore jag tacksam.

mvh,
Daniel.

#63

Postad 22 augusti 2008 - 10:32

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Jag körde Menu Mender igår, som jag länkade till. Den här gången utan hängningar och med ganska gott resultat. Av När man ska flytta en knapp/funktion från en list till en annan så går det inte alltid. Exempelvis var det helt omöjligt att flytta MyMovies till samma list som Videobiblioteket osv. Det "blev inga gröna plus-tecken att släppa den på". Jag fick till slut nöja mig med två olika lister för filmer.

En annan sak jag tyckte var lite bökig var att försöka bestämma vilken funktion som skulle ligga som första prioritet på respektive list. Dvs. på jag vill på "Aktiviteter" oftast gå till "Stäng av" och inte till inställningar...

När jag testat att göra en "custom strip" så kunde jag bara släppa dit en funktion (sen blev det inga gröna plus-tecken).

Slutresultatet blev dock bättre än att behålla Windows default-inställningar. T.ex. att helt avaktivera vissa lister och funktioner som jag aldrig använder, och att samla olika funktioner som jag tycker hör ihop närmare varandra. Så kör gärna det. Blir det inte bra kan man alltid klicka på att återställa default-inställningarna.

Är det nån som har nåt tips om hur jag styr exakt som jag vill ha det så är tar jag tacksamt emot.

/b

#64

Postad 22 augusti 2008 - 10:57

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Jag körde Menu Mender igår, som jag länkade till. Den här gången utan hängningar och med ganska gott resultat. Av När man ska flytta en knapp/funktion från en list till en annan så går det inte alltid. Exempelvis var det helt omöjligt att flytta MyMovies till samma list som Videobiblioteket osv. Det "blev inga gröna plus-tecken att släppa den på". Jag fick till slut nöja mig med två olika lister för filmer.

En annan sak jag tyckte var lite bökig var att försöka bestämma vilken funktion som skulle ligga som första prioritet på respektive list. Dvs. på jag vill på "Aktiviteter" oftast gå till "Stäng av" och inte till inställningar...

När jag testat att göra en "custom strip" så kunde jag bara släppa dit en funktion (sen blev det inga gröna plus-tecken).

Slutresultatet blev dock bättre än att behålla Windows default-inställningar. T.ex. att helt avaktivera vissa lister och funktioner som jag aldrig använder, och att samla olika funktioner som jag tycker hör ihop närmare varandra. Så kör gärna det. Blir det inte bra kan man alltid klicka på att återställa default-inställningarna.

Är det nån som har nåt tips om hur jag styr exakt som jag vill ha det så är tar jag tacksamt emot.

/b

Det står i release-notsen till den senaste versionen att han har spärrat flyttmöjligheter som i alla fall skulle krascha. Det går helt enkelt inte att ändra allt. :) Märklig approach av MS, men inte mycket att göra åt.

mvh,
Daniel.

#65

Postad 22 augusti 2008 - 13:58

Unregisterede7c5c683
  • Unregisterede7c5c683
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Perfekt ...... precis vad jag behövde :P

#66

Postad 27 augusti 2008 - 10:59

Pesone
  • Pesone
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kan man använda detta till MCE 2005 eller är det endast till vista ?? eller finns det liknande?

#67

Postad 27 augusti 2008 - 14:46

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Angående ISO-biten så ska jag testa det som framgår av den här tråden när jag kommer hem.

/b
EDIT: Mjae - det gick sådär.

Redigerat av bjogul, 27 augusti 2008 - 18:16.


#68

Postad 28 augusti 2008 - 09:04

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Nu kommer jag släppa VideoBrowser till förmån för Open Media Library, där jag tycker prognosen för en bra lösning är mycket närmare än med Video Browser. Har hittat en gammal trådstart som jag tänker bumpa.

#69

Postad 28 augusti 2008 - 14:06

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag kommer stt skriva om video browser från grunden då den kod som finns är minst sagt rörig och osammanhängande. Abstrakta kkasser, arv, interface till höger och vänster. Märks att detta är något utvecklaren har lärt sig med tidens gång vilket lämnar väldig mycket skräp.
Det enda den kommer att ha gemensamt med video browser är att den kommer att kunna läsa från salamiprogrammets metadata. I övrigt eftersträvar jag att den ska bli så lik dvd library som möjligt.

Lämnar inga releasedatum eller annat, blir ett rent hobbyprojekt på ledig tid...

/henrik

#70

Postad 29 augusti 2008 - 09:13

anden416
  • anden416
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
När jag försöker installera Video Browser får jag bara felmeddelandet att det endast stöds av Home Premium eller Ultimate. Och jag har Home Premium..

#71

Postad 29 augusti 2008 - 09:17

anden416
  • anden416
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Oops, svaret på det stod ju i början av tråden. Sorry..

#72

Postad 29 augusti 2008 - 15:05

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag kommer stt skriva om video browser från grunden då den kod som finns är minst sagt rörig och osammanhängande. Abstrakta kkasser, arv, interface till höger och vänster. Märks att detta är något utvecklaren har lärt sig med tidens gång vilket lämnar väldig mycket skräp.
Det enda den kommer att ha gemensamt med video browser är att den kommer att kunna läsa från salamiprogrammets metadata. I övrigt eftersträvar jag att den ska bli så lik dvd library som möjligt.

Lämnar inga releasedatum eller annat, blir ett rent hobbyprojekt på ledig tid...

/henrik


DVD library? Den är ju dynga.. både prestanda och framförallt utseendemässigt..

Poster View är ett måste, "serie-viewn" också..

Förstår inte vad det skulle vara för fel på Video Library, det är ju fullständigt som inget annat

#73

Postad 29 augusti 2008 - 15:29

anden416
  • anden416
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Här kommer en, kanske fånig, fråga:
Jag har mappat Vistas "Filmer" till D:\Filmer. Under där kommer alla filmer i egna mappar, och det dyker upp fint i Video Browser. Sen har jag lagt till en genväg från "E:\TV-Serier" i "D:\Filmer", för att få det att dyka upp direkt när man startar Video Browser. (En mapp vid namn Filmer och en TV-Serier.) Det går strålande, men genvägen gör att man måste trycka två gånger när man väljer mappen TV-Serier. När man väljer den kommer det först upp en mapp "target" innan man kommer vidare till mapparna med TV-serierna. Sjukt petigt kanske, men kan man komma runt det på nåt sätt? Det ser inte lika snyggt ut som det andra...

#74

Postad 31 augusti 2008 - 08:48

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag kommer stt skriva om video browser från grunden då den kod som finns är minst sagt rörig och osammanhängande. Abstrakta kkasser, arv, interface till höger och vänster. Märks att detta är något utvecklaren har lärt sig med tidens gång vilket lämnar väldig mycket skräp.
Det enda den kommer att ha gemensamt med video browser är att den kommer att kunna läsa från salamiprogrammets metadata. I övrigt eftersträvar jag att den ska bli så lik dvd library som möjligt.

Lämnar inga releasedatum eller annat, blir ett rent hobbyprojekt på ledig tid...

/henrik

Bra initiativ. Det är aldrig lätt att ta över någon annans kod... :)
Postar du uppdateringar till den här tråden, så jag vet vad jag ska prenumerera på för nyheter?

#75

Postad 02 september 2008 - 13:43

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Här kommer en, kanske fånig, fråga:
Jag har mappat Vistas "Filmer" till D:\Filmer. Under där kommer alla filmer i egna mappar, och det dyker upp fint i Video Browser. Sen har jag lagt till en genväg från "E:\TV-Serier" i "D:\Filmer", för att få det att dyka upp direkt när man startar Video Browser. (En mapp vid namn Filmer och en TV-Serier.) Det går strålande, men genvägen gör att man måste trycka två gånger när man väljer mappen TV-Serier. När man väljer den kommer det först upp en mapp "target" innan man kommer vidare till mapparna med TV-serierna. Sjukt petigt kanske, men kan man komma runt det på nåt sätt? Det ser inte lika snyggt ut som det andra...

Använd virtuella foldrar. Du skapar en textfil i ditt standardvideobibliotek där du anger vilka foldrar som ska visas. Detaljer för hur filen ska se ut finns på video browsers hemsida.

#76

Postad 02 september 2008 - 16:08

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

DVD library? Den är ju dynga.. både prestanda och framförallt utseendemässigt..

Poster View är ett måste, "serie-viewn" också..

Förstår inte vad det skulle vara för fel på Video Library, det är ju fullständigt som inget annat


Ja smaken är som baken... brukar man ju säga. Jag tycker att DVD library är ett utmärkt program, dock bortsett från prestandan och att den inte stödjer något annat än VIDEO_TS. gränssnittet är rent, enkelt och helt enkelt bra.

Video browser tycker jag framför allt har ett rörigt gränssnitt, rörig kod och tja.. det passar inte mej helt enkelt. Det ser för amatörmässigt ut även om det funktionellt verkar kompetent. Och all heder till utvecklaren som har gjort ett bra jobb, MCML är inte det lättaste att lära sig. Jag tillhör den skaran personer som vill att saker ska vara snygga också :)

Sen har jag länge velat lära mig MCML också... och nu fick jag motivationen .-)

Ja, kommer posta kommenterer här...

MVH
Henrik

#77

Postad 02 september 2008 - 21:20

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Ja smaken är som baken... brukar man ju säga. Jag tycker att DVD library är ett utmärkt program, dock bortsett från prestandan och att den inte stödjer något annat än VIDEO_TS. gränssnittet är rent, enkelt och helt enkelt bra.

Video browser tycker jag framför allt har ett rörigt gränssnitt, rörig kod och tja.. det passar inte mej helt enkelt. Det ser för amatörmässigt ut även om det funktionellt verkar kompetent. Och all heder till utvecklaren som har gjort ett bra jobb, MCML är inte det lättaste att lära sig. Jag tillhör den skaran personer som vill att saker ska vara snygga också B)

Sen har jag länge velat lära mig MCML också... och nu fick jag motivationen .-)

Ja, kommer posta kommenterer här...

MVH
Henrik


Ingenting slår posterview. Ett medieplugin utan det är inget vettigt medieplugin..

DVD-library ger ju ingen översikt whatsoever över filmerna man har, blir bara ett ihärdigt scrollande till höger och vänster, fullständigt värdelöst.

#78

Postad 06 september 2008 - 12:53

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Har nu fått igång Video Browser, samt hämtat data via SMO samt TVScout (fattade inget av Ruby). Jag undrar nu bara om man alltid, för varje tillagd film, episod, etc. måste köra dessa program för att få uppdaterad information?

#79

Postad 07 september 2008 - 23:42

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Som jag fattar, ja. Dvs. att köra igång SMO och klicka "Refresh". Därigenom hämtas metadata och sparas till mappen där filen ligger, och som i sin tur kan läsas av VideoBrowser.
Lite otympligt.

#80

Postad 08 september 2008 - 11:54

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Som jag fattar, ja. Dvs. att köra igång SMO och klicka "Refresh". Därigenom hämtas metadata och sparas till mappen där filen ligger, och som i sin tur kan läsas av VideoBrowser.
Lite otympligt.

Hmm... När jag trycker refresh uppdateras endast listan med filmer på vänstersidan. För att sedan hämta data till den måste jag
1. Launch Metadata Search
2. Trycka på rätt film i sökningen på imdb
3. Save Movie Data
Vad gör jag för fel då?

#81

Postad 15 september 2008 - 19:57

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Nu har "sambo99" på Greenbutton postat om att han kommit med en ny version!

Nu finns bl.a. stöd för automounting av .iso mm.. kila in där o kolla vetja, på detta - världens bästa plugin till VMC! - (4 real).

#82

Postad 16 september 2008 - 19:05

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

1. Launch Metadata Search
2. Trycka på rätt film i sökningen på imdb
3. Save Movie Data
Vad gör jag för fel då?


Hmmm, nä visst det kanske inte är så oerhört smidigt. Jag vet inget annat sätt. Men å andra sidan så tycker jag det är ett bättre system än MyMovies, där kontrollen över datahämtningen är "sådär".

Nu har "sambo99" på Greenbutton postat om att han kommit med en ny version!
Nu finns bl.a. stöd för automounting av .iso mm.. kila in där o kolla vetja, på detta - världens bästa plugin till VMC! - (4 real).


;) :blink: :D Super!!:D :D :D
- Antar att det är nån av länkarna i början av tråden?

#83

Postad 16 september 2008 - 22:35

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Inget kul att installera om man har MC Menu Mender installerat och har styrt upp MCE.
- Troddejag förresten att du Smilfink hade också? Men inga problem alltså?

Installationen av nya versionen tog bort den gamla, installerade inget nytt utan avbröt i förväg.
Se även här

#84

Postad 17 september 2008 - 09:37

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Inget kul att installera om man har MC Menu Mender installerat och har styrt upp MCE.
- Troddejag förresten att du Smilfink hade också? Men inga problem alltså?

Installationen av nya versionen tog bort den gamla, installerade inget nytt utan avbröt i förväg.
Se även här


MC Menu Mender installerade åtminstone jag efteråt Video Browser.. funkar finfint.
Har installerat Music Browser också sedan dess och den gick att flytta i MC Menu Mender också, aldrig haft problem med det programmet. Har väl det mesta installerat som man bara kan ha vad gäller VMC, utom TV-pack Fiji, det har jag inte ens kollat åt än sålänge. Allt jag vill ha funkar prima nu ändå:

Musik - Music Browser + Flac-uppspelnings "hacket"
Film - Video Browser
HDTV - FireDTV Viewer plugin for VMC
MCE Menu Mender för att städa menyerna
+massa mindre "fix" för olika format mm.

#85

Postad 22 september 2008 - 10:36

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Är det möjligt att binda Video Browser till My Videos-knappen?

#86

Postad 22 september 2008 - 11:57

Nicoras99
  • Nicoras99
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Torvaldur: Om du hittar en sådan lösning måste du delge den här ;)

#87

Postad 22 september 2008 - 23:03

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Har nu ominstallerat systemet och fått till Video Browser, funkar fint. När nu ISO-kopplingen är på plats är det ett kanon-plugin!!
Instämmer att man skulle vilja ha direktåtkomst till VideoBrowser från MyMovies... :)

#88

Postad 23 september 2008 - 06:44

Nicoras99
  • Nicoras99
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Hej

Kan du inte berätta mer om ISO-kopplingen eller en länk dit det beskrivs?
Tack på förhand.

#89

Postad 24 september 2008 - 22:55

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Supportforumet för VideoBrowser är http://bbs.wasnotwas.com/
-Nu minns jag inte om man behövde göra någon särskild inställning i video browser för att mountning skulle funka, viktigt är att ha senaste versionen, eftersom detta inte funnits med tidigare.
Sen behöver du förstås ha Daemon tools. Du ska dessutom stänga av funktionen "säkert läge", den har jag för mig innebär att daemon ställer en kontrollfråga om du ska mounta filen. Och när du ligger i MCE så kommer den popup-frågan "bakom MCE-gränssnittet". Dessutom funkar det inte att mounta img filer. Det ska vara ISO. Har du IMG-filer kan du dock bara döpa om filändelsen till ISO så funkar de.

#90

Postad 19 oktober 2008 - 13:20

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Har lite problem med att få deamon tools att mounta korrekt.. När jag skall öppna filmen så får jag upp ett medelande som säger att "DaemonTools is not correctly configured.". :P Under inställningar i daemon tools så har jag bara kryssat i automontera och aktivitetsfältikon för autostart. Vad gör jag för fel? :)

#91

Postad 19 oktober 2008 - 23:04

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Att du missat att man ska bocka bort "säkert läge"?!
- Men eftersom jag skrev det i inlägget precis innan din fråga, så antar jag att du har gjort även det :)

Inga andra uppslag, testat olika versioner av Daemon?

Redigerat av bjogul, 19 oktober 2008 - 23:07.


#92

Postad 20 oktober 2008 - 20:37

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Att du missat att man ska bocka bort "säkert läge"?!
- Men eftersom jag skrev det i inlägget precis innan din fråga, så antar jag att du har gjort även det :)

Inga andra uppslag, testat olika versioner av Daemon?

Nädå, den är avbockad. :) Har bara testat med den senaste versionen.. Du har inte lust att ta en print på dina inställningar och vilken version du använder så kanske jag kan testa med samma?

#93

Postad 20 oktober 2008 - 21:54

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Jag har DAemon 4.30.1 Lite, men jag gissar att felet är att du har markerat "automontera" - för den har inte jag ifylld, och det har du (enligt förra inlägget).
De enda som är ifyllda för mig under inställningar är att kolla om det finns nyare version, och att det ska vara en ikon i aktivitetsfältet. Och de inställningarna lär ju varken göra till eller från.

Sen gäller förstås att det bara är ISO:s som funkar. Har du rippat dina dvd till IMG så får du byta filändelse.

#94

Postad 21 oktober 2008 - 08:08

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Ska genast testa att ta bort automontera! Jodå, har redan läst på genom dina inlägg och har ändrat alla filmerna till ISO. :(

EDIT: Det gick inge vidare.. Vad har du för inställningar under filassociationer då? Kan det kanske vara där det är något fel? Kör även med daemontools under uppstart av windows om det nu skulle kunna vara något fel.. :)

Redigerat av Explorer45, 21 oktober 2008 - 08:12.


#95

Postad 21 oktober 2008 - 11:30

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Mkt märkligt. Jag har inte associerat alls till Daemon tools - såvitt jag vet. Det borde inte heller behövas. VideoBrowser ska ju öppna filen, och känna av att det är en iso som behöver mountas/monteras, och då anropa Daemon att sköta detta.

Är du säker på att du har senaste versionen av VideoBrowser? Det är i och med (tror jag 1.3) den som stödet för mount infördes.

Kan felet kanske vara att du har svenskt os, och att Daemon därför ligger under C:/program istället för den engelska C:/program files?

Dvs. att VB då går till en mapp för att anropa Daemon, som inte finns?

#96

Postad 21 oktober 2008 - 13:25

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Mkt märkligt. Jag har inte associerat alls till Daemon tools - såvitt jag vet. Det borde inte heller behövas. VideoBrowser ska ju öppna filen, och känna av att det är en iso som behöver mountas/monteras, och då anropa Daemon att sköta detta.

Är du säker på att du har senaste versionen av VideoBrowser? Det är i och med (tror jag 1.3) den som stödet för mount infördes.

Kan felet kanske vara att du har svenskt os, och att Daemon därför ligger under C:/program istället för den engelska C:/program files?

Dvs. att VB då går till en mapp för att anropa Daemon, som inte finns?

Jodå, jag har den nya versionen och den säger att daemon inte är korrekt inställt så den försöker ju iaf. Det kan dock vara så att eftersom jag har 64-bit så har jag ju en mapp för 32-bit program och en för 64-bit. Det kan ju vara så att jag har installerat VB och daemon på olika platser där. Tack för tipset! Ska kolla när jag kommer hem sen. :(

#97

Postad 22 oktober 2008 - 08:06

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
De låg i samma mapp (Program x86). :blink: Det borde ju inte spela någon roll om de ligger i 32-bit eller 64-bit program mappen tycker man ju. Behöver man ha ett speciellt antal virtuella enheter för att det skall fungera?

#98

Postad 23 oktober 2008 - 16:01

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Nu har jag aldrig kört något 64 bitars Windows och vet inte hur det ser ut med mapparna. Menar du att de heter typ C:/program (64), resp C:/program (32) - och att vid installation så läggs programmen i de respektive mapparna??? Det borde ju inte vara avgörande för att de ska fungera i vilken mapp man installerar?!!

Kan du inte testa att avinstallera Daemon, och sen installera igen och då bestämma sökvägen för installation till C:/program?? Dvs. frångå default?
- Jag kan kolla exakt vad sökvägen ska vara när jag kommer hem. Dvs. vilken sökväg jag har till Daemon, eftersom det funkar för mig.

Jag har förresten bara en virtuell enhet.

Har du kollat på VideoBrowsers eget forum vad som gäller för 64-bitars Vista? Det verkar ju vara att du har 64 bitars som gör att det inte funkar. Inte inställningarna i Daemon.

#99

Postad 23 oktober 2008 - 18:08

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Nu har jag aldrig kört något 64 bitars Windows och vet inte hur det ser ut med mapparna. Menar du att de heter typ C:/program (64), resp C:/program (32) - och att vid installation så läggs programmen i de respektive mapparna??? Det borde ju inte vara avgörande för att de ska fungera i vilken mapp man installerar?!!

Kan du inte testa att avinstallera Daemon, och sen installera igen och då bestämma sökvägen för installation till C:/program?? Dvs. frångå default?
- Jag kan kolla exakt vad sökvägen ska vara när jag kommer hem. Dvs. vilken sökväg jag har till Daemon, eftersom det funkar för mig.

Jag har förresten bara en virtuell enhet.

Har du kollat på VideoBrowsers eget forum vad som gäller för 64-bitars Vista? Det verkar ju vara att du har 64 bitars som gör att det inte funkar. Inte inställningarna i Daemon.

I 64-bit så har man en mapp som heter bara program och en som heter program (x86). Ska testa att ominstallera och lägga daemon i program mappen.

#100

Postad 23 oktober 2008 - 21:19

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

- Jag kan kolla exakt vad sökvägen ska vara när jag kommer hem. Dvs. vilken sökväg jag har till Daemon, eftersom det funkar för mig.


C:\Program Files\DAEMON Tools Lite

och därunder ligger daemon.exe



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.