Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Media Browser

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 december 2008 - 14:24

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Det ser ut som att Video Browser är på väg att ersättas av Media Browser!

http://bbs.wasnotwas...c.php?f=5&t=311


Media Browser Beta Released
by paul777 on Thu Dec 18, 2008 10:59 pm

Well as some of you are already aware the Video Browser team have been busy working on a revamp of the Video Browser backend as well as a bunch on UI enhancements. We have decided at this point to rename the addin to Media Browser. It can be installed along side Video Browser but I would recommend uninstalling Video Browser first. In order to allow it to be installed side-by-side we have moved it to the menu strip with the recordedTv on it in the UI – VMC seems to have some strange limit of one add-in per strip.

Many thanks to those of you who have been following our work and helping with testing the SVN builds, you have helped ensure the quality of this release.

Highlights

Automatic metadata fetching
Faster performance generally
New views with backdrops
Banner view for tv series
Configuration though the interface
New triple tap implementation

New Feature Details

Recursive indicator of number of unwatched items in a folder
Configuration screen
New thumbstrip view
Backdrop support in Poster and Thumbstrip views
Option of using banners instead of posters
Sorting and indexing on a wider variety of fields (genres for series, rating etc.)
Genre metadata collected for series as well as movies
We have a range of metadata providers

Loading images from the media locations for folder, banner and backdrop
Loading TV metadata from TVScout style xml files
Loading Movie metadata from mymovies.xml files
Fetching data directly from tvdb (exact matches only, but is a series has been setup with an xml file using TVScout we should fetch all subsequent data ok)
Fetching movie data directly from themoviedb exact name matches only (allows for the year to be included in brackets at the end of the name)
folder, backdrop, banner support for people, genres, years etc. via a ImageByName provider that check a specific images folder for folder that match the item name and contain images for it (more on that in a separate post)
Thumbnail generator – for episodes we now generate thumbnails where one isn’t available for download
Hopefully more will be added over time
MPAA Ratings supported for Movies and TV Shows
New layout for Movie details page
Ability to play movies from the poster/list view using the play button
Clear button can be used to toggle the watched flag for an item, works recursively
Option to enable file system watching for detection of changes
New triple tap implementation that hopefully fixes the issues we were seeing before
You can add thing to filenames in [] as comments and then will be ignored when working out the name for looking for metadata etc.
Resume support for multiple file movies

Probably a bunch of other things I’ve forgotten.

Anyway download it, give it a go and let us know what you think...

http://videobrowser....ser_2_0_0_0.msi



#2

Postad 20 december 2008 - 10:39

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Fantastiskt!! Vilken julklapp!
Fungerar hur bra som helst den korta tid jag hunnit testa. Ser riktigt bra ut med bakgrundsbilderna mm.

Jag hittar bara inte inställningarna som man kunde ange första gången man startade programmet, hur når man dem? Nu använder jag fortfarande mymovies för att ladda ned omslag mm, hur ställer man in sådana saker i Mediabrowser?

#3

Postad 20 december 2008 - 11:54

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Fantastiskt!! Vilken julklapp!
Fungerar hur bra som helst den korta tid jag hunnit testa. Ser riktigt bra ut med bakgrundsbilderna mm.

Jag hittar bara inte inställningarna som man kunde ange första gången man startade programmet, hur når man dem? Nu använder jag fortfarande mymovies för att ladda ned omslag mm, hur ställer man in sådana saker i Mediabrowser?


Jo jag är också ganska nöjd :-) Förutom att min "recycle bin" visas...

Inställningarna når du längst upp i vänstra hörnet när du startar MB. Jag tror att nedladdningen sker per automatik, jag ska testa att tömma cachen och slita bort allt som är skapat med andra plugins.

#4

Postad 20 december 2008 - 19:51

RC75
  • RC75
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Nu hittade jag det lilla verktyget för inställningar, det syntes bara på första sidan, tack!

Ska testa lite mer med att även ha Mymovies installerat, jag har allt på en WHS server där jag har Mymovies installerat så den hinner liksom före Mediabrowser att lägga till bilder (och den gör det inget vidare tyvärr)

Men annars är jag klart nöjdare med denna lösning än tidigare videobrowser och även mymovies.

#5

Postad 21 december 2008 - 10:43

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Media Browser Beta 2.0.2 released

#6

Postad 28 december 2008 - 14:18

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Hmm, länken är bruten :(

#7

Postad 30 december 2008 - 11:40

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hmm, länken är bruten :)


Länk direkt till nedladdning:
Media Browser 2.0.4.0

Redigerat av Steeriks, 30 december 2008 - 11:42.


#8

Postad 31 december 2008 - 19:15

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Danke :lol:

#9

Postad 06 januari 2009 - 12:34

smatter
  • smatter
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Hej, jag har installerat Media Browser och tycker den fungerar fint. Men jag skulle gärna vilja koppla shortcuts till både MEdia Browser och Music Browser till min iMon pad fjärrkontroll. Nu är ju de kopplade mot MS default browsers men skulle gärna vilja koppla om dem till Media/Music Browser.Är det någon där ute som vet hur man kan göra?

Jag kör Media Browser 2.0.4.0.

#10

Postad 09 januari 2009 - 19:27

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att öppna Media Browser direkt istället för att gå genom MCE interfacet? Visst, det är bara två klick men ändå. MyMovies går ju att öppna separat så det vore smidigt med en liknande lösning.

Två frågor till:
1. Finns det något sätt att byta subtitles under tiden man tittar på en film?
2. Kan man skapa thumbnails för varje genre?

Redigerat av umehume, 09 januari 2009 - 23:28.


#11

Postad 10 januari 2009 - 14:09

rfd
  • rfd
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Såg att MCE_Media_Browser_2_0_5_0.msi nu finns!

Finns det inget "riktigt" forum för denna plugin eller åtminstonde en "readme" på förändringarna i versionerna?

#12

Postad 10 januari 2009 - 17:48

ChrilleBerg
  • ChrilleBerg
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Såg att MCE_Media_Browser_2_0_5_0.msi nu finns!

Finns det inget "riktigt" forum för denna plugin eller åtminstonde en "readme" på förändringarna i versionerna?

Changes här http://www.mediabrow...c.php?f=5&t=440

/Chrille

#13

Postad 18 februari 2009 - 10:03

Unregistered873b58ea
  • Unregistered873b58ea
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem att spela filmer som ligger på en nätverksdisk? Media Browser hittar filmerna och laddar ner metadata/posters men när jag försöker spela en film får jag ett felmeddelande att filen inte kan hittas.. Jag har en film per folder.

D:\Filmer\Film1
D:\Filmer\Film2
osv..

I SMO har jag satt "My Movies" till foldern Filmer.

Jag blir inte klok på detta.. kopplar jag in disken lokalt på min HTPC funkar det..

/Brum

Redigerat av Unregistered873b58ea, 18 februari 2009 - 10:04.


#14

Postad 20 februari 2009 - 23:48

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Har du gjort virtual folders i "My Videos -mappen" som pekar till disken?
Får du samma/rätt enhetsbeteckning på disken vid varje uppstart, dvs. samma som din virtual folder?

#15

Postad 26 februari 2009 - 13:51

Unregistered873b58ea
  • Unregistered873b58ea
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Har du gjort virtual folders i "My Videos -mappen" som pekar till disken?
Får du samma/rätt enhetsbeteckning på disken vid varje uppstart, dvs. samma som din virtual folder?


Ja det funkar alltså så långt att Media Browser hittar filmerna, listar dem med omslag och allt. Jag kan bläddra runt bland filmerna och även gå in på en film för att få lite mer detaljer, men om jag här väljer att spela filmen så säger Media Browser (eller Media Center?) att filen inte kan hittas.. kontrollera att nätverksdisken är startad osv.. vilket den är och med rätt enhetsbetäckning..

/Brum

#16

Postad 03 mars 2009 - 20:21

anonymo
  • anonymo
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är den här bättre än My Movies?

#17

Postad 03 mars 2009 - 21:30

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Är den här bättre än My Movies?


Användarmässigt slår den My Movies med ljusår, de spelar inte ens i samma liga. Däremot har ju MM även funktioner för att administrera filmsamlingar och en del annat som Media Browser saknar och där det behövs tilläggsprogram.

Efter att ha kört MB ett tag tycker jag att MM framstår som långsamt, gammalt och uppsvällt. :)

/P-O

#18

Postad 06 mars 2009 - 19:45

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jag kör faktiskt båda, då jag tycker att den ena klarar saker den andra inte gör och tvärt om. Skall kolla lite mer på mediabrowser, och se om den kan ersätta helt...

#19

Postad 06 mars 2009 - 23:28

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
järnspikar vilket bra program, kanon med möjlighet att enkelt kunna skilja mellan serier och filmer...

Och vilken förbluffande enkel installation ;) Inget krånglande med mysql eller annat tråkigt...

#20

Postad 15 mars 2009 - 00:00

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Fiffigt program som gör "nästan" det jag vill, men den fu**ade upp min MCE, tar en evighet att starta vissa högupplösta...hade inte problemet innan och det försvann dessvärre inte när jag avinstallerade.

Försöker hitta ett program som kan ge mig fullcovers i just videobiblioteket i MCE men det tycks inte finnas :-(

Men jösses vilket enkelt program...ladda hem, installera, peka ut mappar och kicka igång. Snyggt pressenterat oxå:-)

#21

Postad 16 mars 2009 - 19:24

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
synd bara att det är så nedra instabilt bara...

Men potentialen finns där :)

#22

Postad 29 mars 2009 - 09:31

Thermal
  • Thermal
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Är det nån annan som kör FloppyDTV och som installerat Mediabrowser? Jag installerade först mediabrowser, det funkade kanon rakt av, version 2.0.11.0. Sen var det dags för installation av tvkortet, det gick också smärtfritt fast nu kan jag inte komma åt mediabrowser i MCE längre! Ikonen är borta helt och hållet, jag är helt ställd faktiskt.
Allt ligger kvar i mappen C:\Program Files\MediaBrowser men i MCE finns det inte ett spår :)

#23

Postad 29 mars 2009 - 11:32

Mattiasz
  • Mattiasz
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Är det nån annan som kör FloppyDTV och som installerat Mediabrowser? Jag installerade först mediabrowser, det funkade kanon rakt av, version 2.0.11.0. Sen var det dags för installation av tvkortet, det gick också smärtfritt fast nu kan jag inte komma åt mediabrowser i MCE längre! Ikonen är borta helt och hållet, jag är helt ställd faktiskt.
Allt ligger kvar i mappen C:\Program Files\MediaBrowser men i MCE finns det inte ett spår :)


Hej. Hade ett liknande problem, det slutade med att jag fick installera mc menu mender och "aktivera" mediabrowser så fick jag fram den i MCE.

#24

Postad 29 mars 2009 - 22:35

Thermal
  • Thermal
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Hej. Hade ett liknande problem, det slutade med att jag fick installera mc menu mender och "aktivera" mediabrowser så fick jag fram den i MCE.


Tack för den, nu funkar det :) Jag förstod inte riktigt hur man skulle lägga till program/funktioner, men när jag tog bort FireDTV ikonen låg media browser under och allt fungerar som vanligt.

#25

Postad 30 mars 2009 - 22:18

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Nån som får den att funka i W7?
Jag har testat 0.10 och 0.11 i både 7057 och 7068 utan att jag får igång MB.

#26

Postad 30 mars 2009 - 22:22

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Nån som får den att funka i W7?
Jag har testat 0.10 och 0.11 i både 7057 och 7068 utan att jag får igång MB.

#27

Postad 02 april 2009 - 20:05

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Aktiverade Vanilla och kör Cover flow!

Riktigt nice faktiskt

#28

Postad 04 april 2009 - 11:58

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Automatic metadata fetching

Hur funkar detta?

#29

Postad 07 april 2009 - 15:48

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
finns det någon ny release? Media Browser har börjat fucka ur totalt för mig, efter att ha kollat på någon film eller serie-avsnitt så låser det sig varje gång... :) Har provat att rensa cachen utan framgång...

#30

Postad 10 april 2009 - 10:10

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Hur funkar detta?



Du lägger till mappar som programmet ska bevaka. Alla filmer, säsonger osv ska ligga i en egen mapp. Sedan hämtar medibrowser automatiskt info, omslag osv. Med "Vanilla" läget aktiverat (görs enkelt i inställningarna för programmet) får du också seriens/filmens poster som bakgrund när du bläddrar i programmet.

Kolla här:

http://www.mediabrow...tv/gallery.html

#31

Postad 12 april 2009 - 14:57

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Du lägger till mappar som programmet ska bevaka. Alla filmer, säsonger osv ska ligga i en egen mapp. Sedan hämtar medibrowser automatiskt info, omslag osv. Med "Vanilla" läget aktiverat (görs enkelt i inställningarna för programmet) får du också seriens/filmens poster som bakgrund när du bläddrar i programmet.

Kolla här:

http://www.mediabrow...tv/gallery.html

Använde Video Browser för ett bra tag sedan men fick det aldrig att automatiskt uppdatera, dvs själv hämta information om filmer och serier när nya tillkommer. Fungerar alltså detta utan tilläggsprogram och manuellt arbete?

#32

Postad 12 april 2009 - 15:16

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Använde Video Browser för ett bra tag sedan men fick det aldrig att automatiskt uppdatera, dvs själv hämta information om filmer och serier när nya tillkommer. Fungerar alltså detta utan tilläggsprogram och manuellt arbete?


japp... För de filmer & serier det finns data att ladda hem bör ju såklart tilläggas...

#33

Postad 12 april 2009 - 15:25

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

japp... För de filmer & serier det finns data att ladda hem bör ju såklart tilläggas...

Kanon! Då ska detta få en ny chans när man kommer hem från påskledigheten.

#34

Postad 17 april 2009 - 13:06

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Testade detta nyligen och blev mäkta imponerad! Klockrent utseende, klockren funktionalitet (med att den hämtar info och posters helt själv)! Hoppas bara att det är stabilt, vilket framtiden lär utvisa. En otrolig förbättring jämfört med Video Browser.

Redigerat av torvaldur, 17 april 2009 - 13:07.


#35

Postad 29 april 2009 - 09:54

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

har testat detta program nu i dess nya tappning, och även om man kan förbättra det ytterligare tycker jag det är så pass bra att det går att använda på ett bra sätt. Jag har några frågor som jag hoppas ni kan svara på:

1) Hur blir jag av med den första katalogen, exempelvis c:\Movies? I konfgurationsprogrammet har jag ställt in att i denna katalogen finns alla mina filmer, i sin egen underkatalog. Men när jag startar mediabrowser visas endast katalogen "Movies" och jag måste trycka på den en gång för att komma till galleriet. Snälla säg att det går att göra något åt detta?

2) Vilket anser ni är bästa sättet att lägga till metadata till filmer som inte hittas automatiskt? Jag vill ha en lösning där jag inte måste sitta i vardagsrummet med mitt tangentbord och trixa och fixa, jag vill kunna generera en metadatafil och kopiera över den til vald katalog. Jag testade ett av programmen "metabrowser" men den kräver att man har direkt access till alla filmer. Jag vill ha något som är helt bortkopplat från min mediasamling. Jag vill kunna söka efter en film, förhandsgranska metadata spara till fil och kopiera över till filmens katalog och sen kan mediabrowser använda det. Jag har framför allt problem med svenska filmer som media browser inte alls hittar info för. Och för vissa filmer är folder art helt värdelös...

MVH
Henrik

#36

Postad 06 september 2009 - 19:49

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Ett otroligt sent svar, men jag tycker Media Center Master funkar jättebra. För både film och TV.

Men jag tycker att själva Video Browser är segt i respons, och hänger sig titt som tätt. Har en känsla att det blivit värre än för nåt halvår sen.

#37

Postad 06 september 2009 - 21:34

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Angående din första punkt, hur blir man av med steget att knappa förbi den första katalogen.

Som jag fattar har man skapat ett grafiskt gränssnitt som gör virtuella foldrar, och av någon anledning fastnat för att dessa ska vara i C:\ProgramData\MediaBrowser\StartupFolder.
Om du nu har din film i C:\MrNorth\MyMovies, så lägger programmet en VF-folder som pekar till dit, i mappen "startupfolder". Men detta kan du alltså slippa genom att lägga in en eller flera VF-foldrar direkt till startupfolder. Eller om detta möjligen går att fixa i configuration Wizarden.

Där finns förresten under fliken "advanced" också en möjlighet att stänga av eller sätta på EHS, Extended home screen eller liknande. Dvs. det här att du inte får se alla dina VF-foldrar på en gång. Möjligen är det denna funktion du irriterat dig på. Bocka då bort den (fliken "display". På samma flik kan du också ställa in vilken stads väder som ska redovisas på startskärmen för MEdiabrowser.

#38

Postad 07 september 2009 - 12:43

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Anledningen till att jag inte använder media browser (efter omfattande utvärdering) är att det känns lite instabilt, samt att det hänger hela media center om man trycker stop + back när man kolla rpå en film. I värsta fall blir det till att koppla in tangentbordet och köra en ctrl+alt+del.

Nu ska man börja ta betalt för programmet, det är väl okej anser jag om det bara hade fungerat.

Tydligen fungerar det inte till 100 % även i WIndows 7. Och jag lägger inte pengar på något som inte funkar någorlunda i alla fall.

MVH
henrik

#39

Postad 07 september 2009 - 12:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag inte använder media browser (efter omfattande utvärdering) är att det känns lite instabilt, samt att det hänger hela media center om man trycker stop + back när man kolla rpå en film. I värsta fall blir det till att koppla in tangentbordet och köra en ctrl+alt+del.

Nu ska man börja ta betalt för programmet, det är väl okej anser jag om det bara hade fungerat.

Tydligen fungerar det inte till 100 % även i WIndows 7. Och jag lägger inte pengar på något som inte funkar någorlunda i alla fall.

MVH
henrik


Senaste versionen funkar bra med W7 har inte haft en hängning sen jag installera den för nån vecka sedan.
Även musicbrowser finns i uppdaterad version nu, lite ot men iaf :lol:

#40

Postad 09 september 2009 - 09:20

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Senaste versionen funkar bra med W7 har inte haft en hängning sen jag installera den för nån vecka sedan.
Även musicbrowser finns i uppdaterad version nu, lite ot men iaf :unsure:


Vad händer om du kollar på en film och trycker "stop"?

MVH
Henrik

#41

Postad 09 september 2009 - 12:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vad händer om du kollar på en film och trycker "stop"?

MVH
Henrik


Skärmen blir svart så får man trycka bakåt på fjärren så kommer man tillbaka till mediabrowser, kan dock ta några sekunder ibland, men har alltid kommit tillbaka.

#42

Postad 10 september 2009 - 11:42

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Senaste versionen funkar bra med W7 har inte haft en hängning sen jag installera den för nån vecka sedan.
Även musicbrowser finns i uppdaterad version nu, lite ot men iaf ;)

Vardå? Har surfat runt och det senaste jag hittar är en version 1.3 från september -08, men jag antar att du menar något nyare?

#43

Postad 10 september 2009 - 11:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Varför inte prova Media browser 2.1

#44

Postad 10 september 2009 - 15:15

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Ah, då missförstod jag dig nog. Jag trodde musicbrowser var ett separat program, med samma grund som mediabroser - inte att mediabrowser också stödde musik (i mp3 och annan ren audio-form alltså).

Jag kör alltså 2.1.1 av Mediabrowser redan, men hade inte fattat att det också ska hantera musik. Intressant läsning i länken. Två saker som känns givet att utforska mer är att koppla externa spelare till Mediabrowser, och vilka plugin som finns.

#45

Postad 10 september 2009 - 18:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ah, då missförstod jag dig nog. Jag trodde musicbrowser var ett separat program, med samma grund som mediabroser - inte att mediabrowser också stödde musik (i mp3 och annan ren audio-form alltså).

Jag kör alltså 2.1.1 av Mediabrowser redan, men hade inte fattat att det också ska hantera musik. Intressant läsning i länken. Två saker som känns givet att utforska mer är att koppla externa spelare till Mediabrowser, och vilka plugin som finns.


Och jag missa dig, använder ju music browser 1.3 men har inte haft ett enda problem, om du provar att ladda den på nytt så har de gjort en ändring i installationsprogrammet så den inte klagar på att det är W7.

Artikiel om music browser hos hack7

#46

Postad 11 september 2009 - 08:12

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Skärmen blir svart så får man trycka bakåt på fjärren så kommer man tillbaka till mediabrowser, kan dock ta några sekunder ibland, men har alltid kommit tillbaka.


Okej så man har fortfarande inte lyckats komma runt detta, synd då det verkar vara en bugg i SDK för WMC.
Nja jag ska nog avvakta tills man släpper nästa betal-version av media browser. Då får man hoppas att man hittat något sätt runt detta. För den ska ju givetvis hoppa tillbaka till den valda filmens meny.

/henrik

#47

Postad 11 september 2009 - 10:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Vad jag förstått efter att suttit på en del forum så är det mces hantering av codec som är det största problemet, av någon anledning vill inte mce släppa taget. Jag har haft samma problem i video-biblitoket och filmbiblioteket. Trycker man stop så blir det svart sen får man trycka på bakåt på fjärren så kommer man till biblioteket igen.

#48

Postad 04 oktober 2009 - 15:40

tuppen
  • tuppen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jag kör W7MC på en ION 330 (AsRock).
Kör jag en film i full skärm via media browser stannar filmen ibland en till två gånger/film.
Kör jag den i media browser men i ett mindre fönster dvs resize på W7MC fönstret så fungerar filmen.
Kör jag den däremot i Windows Media Player istf. W7MC (media browser) i full särm så fungerar det perfekt hela filmen.
Kan det bero på minnet där jag idag har 2Gb men ska uppgradera till 4GB?

#49

Postad 06 oktober 2009 - 09:36

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Det bör det inte göra (spela roll alltså) Jag har kört MB på 2gb utan problem rätt länge

#50

Postad 07 oktober 2009 - 20:16

tuppen
  • tuppen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Det bör det inte göra (spela roll alltså) Jag har kört MB på 2gb utan problem rätt länge

64 eller 32?
Jag kör WIN764



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.