Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8,33 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 5,92 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

#601

Postad 07 augusti 2011 - 18:37

juselius
  • juselius
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Till Octagon har nu den första officiella CI+ godkända mjukvaran släppts.
De kommer att i fortsättningen att finnas två varianter, en kastrerad med CI+ och en vanlig utan CI+.

Octagon är den tyska motsvarigheten till MiracleBox.


Här i finland dom har släppt CI+ mjukvaran. Är inte säker hur officiella den är men testat här i finland..?

Ny CI+ godkänd! Testad medFinnsat Conax CAM CI+ . Ladda här CI+ mjukvaren. http://www.satshop.f...4.2011Aug02.zip

Redigerat av juselius, 07 augusti 2011 - 19:18.


#602

Postad 10 augusti 2011 - 09:35

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Här i finland dom har släppt CI+ mjukvaran. Är inte säker hur officiella den är men testat här i finland..?

Ny CI+ godkänd! Testad medFinnsat Conax CAM CI+ . Ladda här CI+ mjukvaren. http://www.satshop.f...4.2011Aug02.zip


Är den testad av dig?

#603

Postad 10 augusti 2011 - 10:00

juselius
  • juselius
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Här i finland dom har släppt CI+ mjukvaran. Är inte säker hur officiella den är men testat här i finland..?

Ny CI+ godkänd! Testad medFinnsat Conax CAM CI+ . Ladda här CI+ mjukvaren. http://www.satshop.f...4.2011Aug02.zip

(quote name='tombox' date='Aug 10 2011, 11:35 ' post='3350966']
Är den testad av dig?
[/quote]



Har testat. Kan inspela samtidigt tex. 2 hd kanaler. Har två olika operatörer/kort, inga problem hittlls. Även om det inte passar eller du får problem med detta, du kan spara nuvarande firmware o sätta den tillbaka.

Redigerat av juselius, 10 augusti 2011 - 10:03.


#604

Postad 11 augusti 2011 - 09:22

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Här i finland dom har släppt CI+ mjukvaran. Är inte säker hur officiella den är men testat här i finland..?

Ny CI+ godkänd! Testad medFinnsat Conax CAM CI+ . Ladda här CI+ mjukvaren. http://www.satshop.f...4.2011Aug02.zip

(quote name='tombox' date='Aug 10 2011, 11:35 ' post='3350966']
Är den testad av dig?




Har testat. Kan inspela samtidigt tex. 2 hd kanaler. Har två olika operatörer/kort, inga problem hittlls. Även om det inte passar eller du får problem med detta, du kan spara nuvarande firmware o sätta den tillbaka.


Hos mig funkade det dåligt, hängde sig ett antal ggr på CI-info. Hängde sig ett antal ggr vid inspelning o.s.v.
Andra har likadana problem enligt MF. Däremot finns en ny FW som inte är released ännu.

Tittar man historiskt så brukar det bli mer problem än förbättringar vid FW-uppgradering. Vi får se.

#605

Postad 11 augusti 2011 - 17:30

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Ny mjukvara finns att ladda ner nu 1.09.35

http://miraclefiles....php?download=43

#606

Postad 13 augusti 2011 - 08:51

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Ny mjukvara finns att ladda ner nu 1.09.35

http://miraclefiles....php?download=43


Inte mycket blev bra med den heller. De kan inte ha en seriös avdelning som testar nyskriven FW. Lite amatörmässigt, faktiskt.

I ljuset av detta kan man konstatera att det är fler fel än rätt i denna FW också. Leksakslådan gör verkligen skäl för namnet.

Redigerat av tombox, 18 augusti 2011 - 13:34.


#607

Postad 18 augusti 2011 - 14:43

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
För att väga upp den negativa kommentaren ovan får jag säga att jag är nöjd med min box.
Jag har 2*T2 i min.

Visst finns det buggar, men att titta på TV, spela in, programmera inspelningar osv funkar bra. I alla fall så som den används hemma.

Jag förmodar att tombox har felrapporterat alla sina buggar?

#608

Postad 19 augusti 2011 - 09:32

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

För att väga upp den negativa kommentaren ovan får jag säga att jag är nöjd med min box.
Jag har 2*T2 i min.

Visst finns det buggar, men att titta på TV, spela in, programmera inspelningar osv funkar bra. I alla fall så som den används hemma.

Jag förmodar att tombox har felrapporterat alla sina buggar?


Folk är inte dummare än att de kan gå in på miraclefiles och konstatera fiaskot själva. Ni skröt om CI+, var tog det vägen? Försök spela in Animal och något annat på en gång. Hur många inlägg finns det inte på MF med svart bild?

En som är besviken på YouTube funktionen häcklas friskt o.s.v det är inte ett friskt sätt att driva en sajt.

#609

Postad 19 augusti 2011 - 09:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Folk är inte dummare än att de kan gå in på miraclefiles och konstatera fiaskot själva. Ni skröt om CI+, var tog det vägen? Försök spela in Animal och något annat på en gång. Hur många inlägg finns det inte på MF med svart bild?

En som är besviken på YouTube funktionen häcklas friskt o.s.v det är inte ett friskt sätt att driva en sajt.


Är inte CI+ på test nu?

#610

Postad 19 augusti 2011 - 10:21

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Är inte CI+ på test nu?

Det finns en CI+ version av mjukvaran, 09.14.
Denna är rätt buggig och inte officiellt släppt i Sverige.
Den är släppt i Finland och Tyskland.

Om det blir ordning på den så verkar den ha bra funktionalitet för att vara CI+.
- Titta på en kanal och spela in en annan.
- Kombinera CA/CI+ modul med andra kort. Har kört med Boxer CA/CI+ modul samt Viasat och Canal Digital via satellit i samma box.
- Den är inte helt sluten, det går att lägga till plugins.

#611

Postad 19 augusti 2011 - 11:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det finns en CI+ version av mjukvaran, 09.14.
Denna är rätt buggig och inte officiellt släppt i Sverige.
Den är släppt i Finland och Tyskland.

Om det blir ordning på den så verkar den ha bra funktionalitet för att vara CI+.
- Titta på en kanal och spela in en annan.
- Kombinera CA/CI+ modul med andra kort. Har kört med Boxer CA/CI+ modul samt Viasat och Canal Digital via satellit i samma box.
- Den är inte helt sluten, det går att lägga till plugins.



Låter som ett bra betyg, är detta bekräftat då? Rätt många har lovat att CI+ aldrig skulle komma.

#612

Postad 19 augusti 2011 - 13:01

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Låter som ett bra betyg, är detta bekräftat då? Rätt många har lovat att CI+ aldrig skulle komma.


Grejen är den att trenden hos MB är att de introducerar mer fel än rätt i sina uppgraderingar. Har testat den finska varianten av CI+ och som jag skrev så funkade inte mycket i den som det skulle.

När man här skriver att man spelar in fler kanaler på en gång o.s.v. så berättar man inte att det måste vara samma mux. Försök spela in Animal och en annan kanal samtidigt så skiter det sig direkt.

De har mycket att bevisa innan den blir användbar för 3900:- Idag tycker jag personligen att den är värd 800:- inte mer. Kom ihåg att den lanserades som full kompatibel med Boxer.

#613

Postad 19 augusti 2011 - 14:01

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Att du inte gillar MB9 har nog alla förstått nu :)

Med senast mjukvaran (1.09.35 ej CI+) så tycker jag att det rullar på riktigt bra, och mycket bra bild!
Det går ju alltid att önskar mer av Youtube, som det som det klagades på att man inte kan logga in på det egna kontot. Det kanske inte gå att få allt, men vi fick Youp*rn :lol:

Det har släppts en ny mjukvara med DLNA stöd till Octagon, så den dyker nog snart upp till MB9 också

#614

Postad 19 augusti 2011 - 14:21

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

När man här skriver att man spelar in fler kanaler på en gång o.s.v. så berättar man inte att det måste vara samma mux. Försök spela in Animal och en annan kanal samtidigt så skiter det sig direkt.


Det går bra att spela in två kanaler samtidigt på två olika muxar, så länge som det inte är MPEG4-kanaler.

#615

Postad 19 augusti 2011 - 14:38

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Det går bra att spela in två kanaler samtidigt på två olika muxar, så länge som det inte är MPEG4-kanaler.


Riktigt, dock är många det redan och fler blir det. Det är alldeles för många saker som inte funkar.

Tycker att istället för att lägga ner jobb på att försvara skrotet, lägg ner möda på att fixa till den så att den är värd 3900:-

#616

Postad 19 augusti 2011 - 15:16

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Kan det vara så att det är AES nyckeln som ställer till det, att den inte tillåter att man spelar upp krypterat material från hårddisken?

Vad går att göra med HD kanalerna som har CI+, går de att spela upp en krypterad inspelning?

#617

Postad 19 augusti 2011 - 16:38

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Kan det vara så att det är AES nyckeln som ställer till det, att den inte tillåter att man spelar upp krypterat material från hårddisken?

Vad går att göra med HD kanalerna som har CI+, går de att spela upp en krypterad inspelning?


Enligt tidigare i tråden och även på MF så är AES inblandat. Jag kan nada om detta så jag bara återger tidigare uppgifter. Enligt vissa som testat så går det att spela upp enligt andra inte. Själv laddade jag som sagt den finska utgåvan för jag var nyfiken, men i mitt fall hängde det sig för det mesta med CI-Info i displayen. Var tvungen att hårdboota därifrån och gick tillbaka till en tidigare FW.

Tyvärr så verkar som sagt MB inte ha något test-team som testar FW utan det verkar mest ske på en höft allting. Ny FW nya problem. Detta har nu fortgått under rätt så lång tid så jag upplever situationen som dyster, därav mina klagomål.

Istället för att göra något åt saken så förefaller det bättre att gå till personangrepp och insinuera att jag ingen box har t.ex. Efter att jag uttryckt min besvikelse på MF ett antal gånger så lät admin banna mig för evigt(snarare min IP). Dock finns det vägar runt det så varför h*n gjorde det kan man fråga sig?

Mina två cent.

#618

Postad 19 augusti 2011 - 17:00

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Kan du testa att spela in Animal + titta på Axess de sänder på samma MUX
Vad händer då med inspelningen?

Intressant att veta om det kan vara en spärr i krypteringen (AES) eller en bugg i mjukvaran

#619

Postad 19 augusti 2011 - 17:31

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Nu har jag en S2+T2 så kan inte tala om hur den uppför sig med två T2 tuners.
Det gick bra att spela in TV3 HD och titta på TV5 HD samtidigt eftersom dessa ligger på samma mux.
Eftersom TV3 spelades in kodat så måste man ha i CA/CI+ modulen för att titta på det inspelade.

CI+ programvaran är som sagt var rätt buggig och detta speciellt i samband med inspelningar.
Hände rätt ofta någon process löpte amok när man skulle spela in och då var det bara att boota om.

#620

Postad 19 augusti 2011 - 21:10

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Nu har jag en S2+T2 så kan inte tala om hur den uppför sig med två T2 tuners.
Det gick bra att spela in TV3 HD och titta på TV5 HD samtidigt eftersom dessa ligger på samma mux.
Eftersom TV3 spelades in kodat så måste man ha i CA/CI+ modulen för att titta på det inspelade.

CI+ programvaran är som sagt var rätt buggig och detta speciellt i samband med inspelningar.
Hände rätt ofta någon process löpte amok när man skulle spela in och då var det bara att boota om.

T2+T2 kör mjukvaran, 09.14 sedan några veckor.
den är klart beta så som jag ser det, finns buggar och en del kvar att göra innnan den är helt funktionell.
dock 1an, 2an 3an 4an 5an + några till HD-kanaler fungerar helt OK - vilket är grundfunktioner i denna version.
Animal funkar att spela in om den ligger i Main tillsammans med någon annan kanal, ligger den i bakgrund så blir det problem med uppspelningen enligt mina tester.
Den går dock att spela in i "bakgrund" men den ballar ur efter en stund, så detta borde vara lösbart för mjukvarusnubbarna.
Håller delvis med tombox att testteamet på MB kunde lägga ner mer krut på att verifiera mjukvarorna innan de släpps. Dock.. CI+ versionen är inte släppt ännu - den är enbart släppt till en testgrupp så att den inte är perfekt kan jag acceptera.

Redigerat av engeln99, 19 augusti 2011 - 21:19.


#621

Postad 20 augusti 2011 - 13:13

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Hej

Det är mycket tekniksnack i den här tråden.

Jag har läst att det verkar finnas någon begränsning i boxen,
men det jag undrar är...

Kan jag skaffa boxerabbonnemang och se alla kanaler?

Eller vad är det som inte fungerar? Är det vissa kanaler som inte kommer fungera?

#622

Postad 20 augusti 2011 - 15:02

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hej

Det är mycket tekniksnack i den här tråden.

Jag har läst att det verkar finnas någon begränsning i boxen,
men det jag undrar är...

Kan jag skaffa boxerabbonnemang och se alla kanaler?

Eller vad är det som inte fungerar? Är det vissa kanaler som inte kommer fungera?


Se alla kanaler kan du göra om du har fullt Boxerkort+en box+en CI+ cam från Boxer för ytterligare c:a 600:-

Vad som inte funkar riktigt och det står mycket om i tråden är att titta på en kanal och spela in en annan o.s.v. läs i tråden.

#623

Postad 20 augusti 2011 - 15:37

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Se alla kanaler kan du göra om du har fullt Boxerkort+en box+en CI+ cam från Boxer för ytterligare c:a 600:-

Vad som inte funkar riktigt och det står mycket om i tråden är att titta på en kanal och spela in en annan o.s.v. läs i tråden.



Det är väl ci+ som jag har hört inte ska vara godkänt, dvs fungera.

#624

Postad 20 augusti 2011 - 15:48

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Det är väl ci+ som jag har hört inte ska vara godkänt, dvs fungera.


Om du har en Boxer CI+ modul isatt, alltså +600 funkar det att titta på alla kanaler, inte samtidigt naturligtvis=skämt. Men det finns en begränsning i CI att den kan bara avkoda en kanal i taget och det är då det skiter sig med inspelning och tittande på en gång. Som det är nu kan den inte avkoda i efterhand säger en del, en del säger annat.

I mitt eget fall har jag inte Boxers HD-kanaler, bara de fria HD-kanalerna. Får en hel del inspelningar som blir svarta och inte går att se. Chefen blir skogstokig.

Skall du bara titta, fine, nema problema.

Redigerat av tombox, 20 augusti 2011 - 15:49.


#625

Postad 20 augusti 2011 - 16:03

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Om du har en Boxer CI+ modul isatt, alltså +600 funkar det att titta på alla kanaler, inte samtidigt naturligtvis=skämt. Men det finns en begränsning i CI att den kan bara avkoda en kanal i taget och det är då det skiter sig med inspelning och tittande på en gång. Som det är nu kan den inte avkoda i efterhand säger en del, en del säger annat.

I mitt eget fall har jag inte Boxers HD-kanaler, bara de fria HD-kanalerna. Får en hel del inspelningar som blir svarta och inte går att se. Chefen blir skogstokig.

Skall du bara titta, fine, nema problema.


tack för klargörandet!

Verkar lite trist med de problem som verkar finnas, men är ändå en intressant box.

När du säger att du får en del svarta inspelningar, är det när du ser på en annan kanal och samtidigt försöker spela in. Eller är det även när du enbart ska spela in och inte tittar på något annat?

#626

Postad 20 augusti 2011 - 16:11

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Se alla kanaler kan du göra om du har fullt Boxerkort+en box+en CI+ cam från Boxer för ytterligare c:a 600:-

Vad som inte funkar riktigt och det står mycket om i tråden är att titta på en kanal och spela in en annan o.s.v. läs i tråden.

CI+ behövs just nu för att se 3HD, 4HD och 5HD. Det finns en mjukvara (1.09.14) på gång med CI+ och den fungerar. Den är dock inte officiellt släppt. Kanske lika bra du väntar tills den släpps om du vill vara säker.

#627

Postad 20 augusti 2011 - 20:19

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

CI+ behövs just nu för att se 3HD, 4HD och 5HD. Det finns en mjukvara (1.09.14) på gång med CI+ och den fungerar. Den är dock inte officiellt släppt. Kanske lika bra du väntar tills den släpps om du vill vara säker.


samt Animal, BBC och en del andra.


tack för klargörandet!

Verkar lite trist med de problem som verkar finnas, men är ändå en intressant box.

När du säger att du får en del svarta inspelningar, är det när du ser på en annan kanal och samtidigt försöker spela in. Eller är det även när du enbart ska spela in och inte tittar på något annat?


Förstnämnda. Lite för dyr för allt schabbel. Gör som Engeln säger, vänta och se om de löser problemen.

Redigerat av tombox, 20 augusti 2011 - 20:22.


#628

Postad 20 augusti 2011 - 20:57

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

samt Animal, BBC och en del andra.




Förstnämnda. Lite för dyr för allt schabbel. Gör som Engeln säger, vänta och se om de löser problemen.



Yes det ska jag :o

#629

Postad 20 augusti 2011 - 21:38

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej

Det är mycket tekniksnack i den här tråden.

Jag har läst att det verkar finnas någon begränsning i boxen,
men det jag undrar är...

Kan jag skaffa boxerabbonnemang och se alla kanaler?

Eller vad är det som inte fungerar? Är det vissa kanaler som inte kommer fungera?


Du kan se alla kanaler utom MPEG4 och CI+ -kanaler. Ska du se MPEG4 så måste du skaffa dig en boxer-cam. Ska du se CI+ -kanaler så får du antingen köra beta eller vänta tills stödet finns i ordinarie FW.

Kör du utan cam så kan du utan hinder spela in två icke-MPEG4- kanaler samtidigt, och dessutom se eller spela in en tredje icke-MPEG4- kanal på samma mux som någon av de två du spelar in.

Problem finns med att spela in en MPEG4 samtidigt som du ser på en annan kanal. Inspelningen riskerar att bli svart. En del användare har rapporterat att det går att se inspelningen om man samtidigt ställer in mottagaren på samma kanal. Själv har jag ingen aning eftersom jag inte har någon cam, och därför inte kan se någon MPEG4.

Personligen funkar det väldigt bra för mig. Jag är annars såld på Toppy, men sen de drog sig ur svedala får man ta vad man har.

Nu verkar 3-4-5 fungera utan CI+ för övrigt, hoppas det håller i sig.

#630

Postad 21 augusti 2011 - 18:10

anosio
  • anosio
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
CI+ fungerar utmärkt och det har jag själv kört sen den inofficiella mjukvaran släpptes. Alla HD-kanaler från Boxer fungerar givetvis då också.

tombox tombox :lol: lika tragiskt och se dina inlägg som vanligt. Låt oss som är nöjda med mottagaren och överhuvudtaget äger en box (vilket bevisligen inte du gör av dina inlägg att döma) diskutera och hjälpa andra. OCH inte som dig som är involverad i konkurrerande mottagares företag med uppgift att smutskasta en mottagare pga rädsla :)

Alla vi som äger en Miraclebox vet vilket kanonbox det är. Möjligheter som inte finns i närheten av någon godkänd box som du skriver. Alla dessa extra plugins, att inspelningar blir okodade och kan föras över till en PC och ses där. Eller varför inte de nya funktionerna med FreeTV+ och nätverksfunktionerna.

Jag är supernöjd och det verkar ju dem flesta vara :o förutom tombox som inte har någon miraclebox hihi :)

#631

Postad 21 augusti 2011 - 20:27

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Jag är också jätte nöjd med min box!

Men sen finns ju problemet med att hantera krypterade inspelningar.
Har testat ganska mycket med CA-modul och CD. Och fått några inspelningar som inte har gått att spela upp. (Då vid inspelning av flera kanaler)
Har inte något Boxerkort och modul så jag kan testa, om problemet är större vid användning av Boxers CA-modul
Har du anosio testat detta med flera inspelningar och CA-modul?

Dessa fel inträffar ju bara för de som använder CA-modul. Då denna bara kan dekryptera en kanal åtgången

Tycker att både du och Tombox kanske kan tona ner er lite :o

#632

Postad 21 augusti 2011 - 21:17

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

CI+ fungerar utmärkt och det har jag själv kört sen den inofficiella mjukvaran släpptes. Alla HD-kanaler från Boxer fungerar givetvis då också.

tombox tombox :lol: lika tragiskt och se dina inlägg som vanligt. Låt oss som är nöjda med mottagaren och överhuvudtaget äger en box (vilket bevisligen inte du gör av dina inlägg att döma) diskutera och hjälpa andra. OCH inte som dig som är involverad i konkurrerande mottagares företag med uppgift att smutskasta en mottagare pga rädsla :)

Alla vi som äger en Miraclebox vet vilket kanonbox det är. Möjligheter som inte finns i närheten av någon godkänd box som du skriver. Alla dessa extra plugins, att inspelningar blir okodade och kan föras över till en PC och ses där. Eller varför inte de nya funktionerna med FreeTV+ och nätverksfunktionerna.

Jag är supernöjd och det verkar ju dem flesta vara :o förutom tombox som inte har någon miraclebox hihi :)

Fakta: Just nu fungerar alla HD kanaler på boxer utan CI+ godkänd mjukvara. Kommer knappast att vara så i framtiden - men det vore ju det bästa.
Med CI+ godkänd mjukvara tvivlar jag på att det kommer att gå att flytta ut inspelningarna utanför boxen och spela de i t.ex. PC. Det går inte i min testversion, då det läggs på ett extra krypteringslager. Har du provat detta anosio? Hur stort nackdel detta är får ju var och en avgöra, det är inte ett stort problem för mej.

#633

Postad 22 augusti 2011 - 07:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Fakta: Just nu fungerar alla HD kanaler på boxer utan CI+ godkänd mjukvara. Kommer knappast att vara så i framtiden - men det vore ju det bästa.
Med CI+ godkänd mjukvara tvivlar jag på att det kommer att gå att flytta ut inspelningarna utanför boxen och spela de i t.ex. PC. Det går inte i min testversion, då det läggs på ett extra krypteringslager. Har du provat detta anosio? Hur stort nackdel detta är får ju var och en avgöra, det är inte ett stort problem för mej.



Är det så? Boxer satte väl ingång CI+ för några månader sen och då försvann dessa från Miracleboxen.

#634

Postad 22 augusti 2011 - 08:57

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

CI+ fungerar utmärkt och det har jag själv kört sen den inofficiella mjukvaran släpptes. Alla HD-kanaler från Boxer fungerar givetvis då också.

tombox tombox :lol: lika tragiskt och se dina inlägg som vanligt. Låt oss som är nöjda med mottagaren och överhuvudtaget äger en box (vilket bevisligen inte du gör av dina inlägg att döma) diskutera och hjälpa andra. OCH inte som dig som är involverad i konkurrerande mottagares företag med uppgift att smutskasta en mottagare pga rädsla :D

Alla vi som äger en Miraclebox vet vilket kanonbox det är. Möjligheter som inte finns i närheten av någon godkänd box som du skriver. Alla dessa extra plugins, att inspelningar blir okodade och kan föras över till en PC och ses där. Eller varför inte de nya funktionerna med FreeTV+ och nätverksfunktionerna.

Jag är supernöjd och det verkar ju dem flesta vara :D förutom tombox som inte har någon miraclebox hihi :lol:


Du är desperat märker jag. Varför måste du ljuga? Jag behöver inte ljuga, bara berätta sanningen. Lägg ner din tid på att fixa till problemen istället. Skaffa dig en testfunktion som är värd namnet, inte den lekstuga som presenteras nu. Mer fel för varje FW som introduceras så går det inte till hos en seriös kodare.

Redigerat av tombox, 22 augusti 2011 - 09:01.


#635

Postad 22 augusti 2011 - 13:25

pbpb
  • pbpb
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Säkert en sjukt korkad fråga men jag känner mig korkad nog att ställa den.
Om man köper boxen på t ex webhallen. Plockar de då ihop vilka tuners man vill ha eller finns alla tuners med vid köpet och man får byta själv?
Eller kommer den utan tuners och man får köpa till?

#636

Postad 22 augusti 2011 - 17:43

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Tuners är redan monterade, välj mellan C/S2 eller T2. Lösa tuner moduler köper man om man vill kombinera C/S2 eller T2:

http://www.webhallen...ch_box_select=0

#637

Postad 22 augusti 2011 - 17:54

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Är det så? Boxer satte väl ingång CI+ för några månader sen och då försvann dessa från Miracleboxen.

helt riktigt att de satte igång CI+ för några månader sedan, men nu verkar de slagit av det igen, sedan några dagar verkar det som. Det funkar fortfarande ikväll Måndag.

#638

Postad 22 augusti 2011 - 17:55

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Är det så? Boxer satte väl ingång CI+ för några månader sen och då försvann dessa från Miracleboxen.

Det verkar som om CI+ kommer och går.
De har väl fått nån vajsning nånstans och var tvungna att slå av det kanske.

#639

Postad 04 september 2011 - 01:49

Unregistered76c435c2
  • Unregistered76c435c2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga, jag har alltid haft dreambox men nu krashade min 7025 och är inte så sugen på att köpa en till för 5000:- när man kanske kan få en miraclebox för 3500:-, frågan är, kan jag göra samma sak på miracleboxen som jag gjorde på dremboxen? Det ända jag gjorde var vell att egentligen kolla på tv och spela in lite prylar. Jag körde på enigma2, är enigma 2 till dreamboxen exakt samma som enigma2 till miraclebox? interface osv. Sen undrar jag om det här med cardsharing, jag har satt in mitt abb kort i en smartcard reader som jag sen kör mgcamd på till dreamboxen. Jag kör cardsharing för att canaldigital tyckte det var vettigt att man ska ge 1000:- för en CI modul, det tyckte inte jag, billigare att köpa en smartcard och dela ut kortet till dreamboxen. Iallafall, kan jag göra detta till mirakellådan också på samma sätt?

tacksam för svar!

Redigerat av Unregistered76c435c2, 04 september 2011 - 01:51.


#640

Postad 20 september 2011 - 18:46

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Angående boxer och CI+-moduler...
Mig veterligen så är boxers CI+-modul begränsad till att avkoda en ström (mux) åt gången. Så rimligtvis är det därför det inte går att spela in två olika muxar samtidigt.
Däremot är det inte säkert att deras äldre moduler har denna begränsning men då kan man å andra sidan inte avkoda HD-kanaler.

Det finns naturligtvis viaccess-moduler (boxer kör viaccess4 tror jag) som klarar många strömmar samtidigt. Men de kostar då lika mycket som en box...

#641

Postad 21 september 2011 - 18:13

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Miraclebox gör så att de spelar in utan att köra det igenom CA modulen.
När man sedan spelar upp så används CA modulen för avkodning.
Detta gör att man kan spela in från 2 muxar samtidigt.
Det finns också en funktion för att spela in samtidigt som man spelar upp så att man får en avkodad inspelning.

Detta gäller den vanliga programvaran, som inte klara av CI+.
Den sistnämda funktionen kommer antagligen inte att finns i CI+ programvaran.

#642

Postad 22 september 2011 - 17:59

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Miraclebox gör så att de spelar in utan att köra det igenom CA modulen.
När man sedan spelar upp så används CA modulen för avkodning.
Detta gör att man kan spela in från 2 muxar samtidigt.
Det finns också en funktion för att spela in samtidigt som man spelar upp så att man får en avkodad inspelning.

Detta gäller den vanliga programvaran, som inte klara av CI+.
Den sistnämda funktionen kommer antagligen inte att finns i CI+ programvaran.


Om ni vill titta på kanaler som t.ex Animal, BBC och en hel del andra som är beroende av CI+ modulen (som naturligtvis kostar extra)så funkar det inte med denna box att spela in och titta på en annan kanal samtidigt.

Redigerat av tombox, 22 september 2011 - 17:59.


#643

Postad 26 september 2011 - 18:27

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Jag har idag Boxer Max-abbonemang (ej HD) och en gammal Sagem 94160ta. Det funkar bra att se en kanal och spela in en annan.
1) Om jag skaffar en Miraclebox 9HD Twin PVR så har jag väl rakt av exakt samma möjlighet, jag kan bara flytta över CI modulen och köra eller?
2) Om jag vill se HD kanaler i Boxer så ber man dom lägga till den tjänsten + att dom skickar en ny CI modul eller?
Inga problem sen att se en HD kanal och spela in nån annan kanal, utan det blir exakt samma funktion?
Det snackas om CI+ men jag är inte så påläst...vad har det för påverkan - nåt jag bör veta innan jag skaffar en Miraclebox?

Hoppas nån kan svara för jag är sugen på en mer stabil box som kan visa\spela\lagra HD material på extern disk eller NAS, och som sen går att spela upp från vilken dator som helst - hoppas jag är på rätt spår!

#644

Postad 04 oktober 2011 - 08:43

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Nästan som vanligt utlovades förbättringar i slutet av månaden, men man glömmer alltid att nämna vid vilket månadsslut som
överraskningen skall dyka upp. Nu lovades det i mitten av september. Nu är vi i början på oktober och som vanligt är det mest
problem som dyker upp.

CI+ lovades ut för länge sedan, vad blev det av denna hit?

Leksakslådan gör skäl för namnet en än gång.

#645

Postad 04 oktober 2011 - 19:11

xpern
  • xpern
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Var hittar man vilka hårddiskar som stöds i boxen?
Jag funderar på att stoppa in en SSD, men är lite osäker på om det kommer att fungera.

Normalt brukar man väl se till att OS'et har stöd för Trim eller också installera ett speciellt program som kan utföra motsvarande funktion.
Nån som vet?

Vad använder ni för diskar? Jag provade med en 7200 varvare men det lät som faan, så det var inget kul alls. :'(

#646

Postad 04 oktober 2011 - 19:42

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Var hittar man vilka hårddiskar som stöds i boxen?
Jag funderar på att stoppa in en SSD, men är lite osäker på om det kommer att fungera.

Normalt brukar man väl se till att OS'et har stöd för Trim eller också installera ett speciellt program som kan utföra motsvarande funktion.
Nån som vet?

Vad använder ni för diskar? Jag provade med en 7200 varvare men det lät som faan, så det var inget kul alls. :'(


Jag har en Samsung SATAII 2,5” 5400rpm på 250Gb

#647

Postad 05 oktober 2011 - 20:42

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

Nästan som vanligt utlovades förbättringar i slutet av månaden, men man glömmer alltid att nämna vid vilket månadsslut som
överraskningen skall dyka upp. Nu lovades det i mitten av september. Nu är vi i början på oktober och som vanligt är det mest
problem som dyker upp.

CI+ lovades ut för länge sedan, vad blev det av denna hit?

Leksakslådan gör skäl för namnet en än gång.


Du verkar tycka om å leka eftersom du har leksakslådan kvar? Det kommer,var så säker på det,ci+ mjukvaran släpptes ikväll till octagon, så det dröjer nog inte länge innan det dyker upp samma för MB9.
Under tiden tills den gör det hinner du nog slänga in en å annan negativ kommentar om "leksakslådan".

#648

Postad 06 oktober 2011 - 10:09

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0


Du verkar tycka om å leka eftersom du har leksakslådan kvar? Det kommer,var så säker på det,ci+ mjukvaran släpptes ikväll till octagon, så det dröjer nog inte länge innan det dyker upp samma för MB9.
Under tiden tills den gör det hinner du nog slänga in en å annan negativ kommentar om "leksakslådan".


Negativa kommentarer? Sanningen min käre Watson, sanningen. Är du samtidigt samma Homery som på miracleforum blir jag verkligen fundersam.

Samma signatur, skilda åsikter, någon flerstavig åkomma? Samtidigt kan ni hälsa admin på miracleforum att det lär knappast hjälpa
banna IP-adresser. Då lär han få hålla på ett tag.

Det vore lämpligare att se till att leksakslådan motsvarar vad försäljaren lovar. Varje dag en ny som frågar hur man skall få igång lådan.
Idag en som får svart bild, svart bild har det nästan varit sedan dag ett med Boxer på många kanaler. Det har utlovats fixar hit och dit, men det enda som händer är att det blir fel än före ändringen.

Till den på miracleforum som tycker att man skall hålla käft, ställer jag frågan om du är läskunnig? Om du kan läsa måste du väl ha sett alla problem som denna leksakslåda dras med. Hur kan du köpa en sådan och sedan ställa en fråga som många ställt i över ett år och icke fått svar på?

Redigerat av tombox, 10 oktober 2011 - 09:58.


#649

Postad 13 oktober 2011 - 22:26

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Någon här som har mgcamd till miraclebox 8 verkar inte fungera att ladda ner på miraclefiles.

Isf kanske ni kan skicka filerna till [email protected]

#650

Postad 08 november 2011 - 12:47

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Boxen och miracleforumet verkar mer än lovligt dött. Undrar var överraskningen från slutet av september tog vägen? Antar att det går den vägen när man lovar runt och håller strunt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.