Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 22 april 2011 - 09:10

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Jag har nog äldre än 4.2.1, ska se om man kanske skall uppgradera till den då...

#252

Postad 22 april 2011 - 13:06

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Efter allt laggande tog jag bort jailbreaket och kör nu med Apples programvara. Plötsligt flyter all film via mitt hemmabibliotek på utan några som helst problem. Får avvakta bättre programvaror innan jag jailbreakar igen.

#253

Postad 22 april 2011 - 13:12

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Efter allt laggande tog jag bort jailbreaket och kör nu med Apples programvara. Plötsligt flyter all film via mitt hemmabibliotek på utan några som helst problem. Får avvakta bättre programvaror innan jag jailbreakar igen.


+ 1

#254

Postad 22 april 2011 - 19:51

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0

Efter allt laggande tog jag bort jailbreaket och kör nu med Apples programvara. Plötsligt flyter all film via mitt hemmabibliotek på utan några som helst problem. Får avvakta bättre programvaror innan jag jailbreakar igen.


-1 :)

#255

Postad 23 april 2011 - 08:54

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
JAilbreakade min igår med Pwnagetool, körde 4.2.1, och det var ju ruskigt smidigt att installera xbmc via nitotv, la även in programmet som blockar uppdateringar.

Funkar kanon, kollade på en 720p rulle trådlöst i sovrummet.

XBMC är ju lite segt i menyerna men inte så farligt och det lär ju komma mer anpassade versioner snart.

#256

Postad 26 april 2011 - 07:53

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Börjar bli trött på på min Apple tv. Allt bara kraschar...
Försökt med filmer = Krasch efter 3-4 min.
Försökt med bildvisning = Krasch efter 3-4 min.
Varför blir det så här?
Streama musik med Airplay och Airfoil funkar utmärkt!
Kan man uppdatera XBMC?
Har jag missat något?
Jailbreakad och XBMC, 4.2.1 fw i appletvn.
Streamar allt från min NAS.

Har kopplat så här:
Bild: AppleTV-->Marantz SR8001-->TV med Supra hdmi.
Ljud: AppleTV-->Cambridge DACmagic-->Marantz SR8001 med Supra Optisk kabel.
Kan detta göra att AppleTV blir ostabil? Kan det hjälpa att koppla bild direkt till min LG plasma? Känns som att det inte skall göra någon skillnad...


Ska jag behöva återställa till orginal?

#257

Postad 26 april 2011 - 10:10

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
I nitotv finns det ett program som blockar uppdateringar, utan det så kraschar XBMC hela tiden.

#258

Postad 26 april 2011 - 10:21

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Börjar bli trött på på min Apple tv. Allt bara kraschar...
Försökt med filmer = Krasch efter 3-4 min.
Försökt med bildvisning = Krasch efter 3-4 min.
Varför blir det så här?
Streama musik med Airplay och Airfoil funkar utmärkt!
Kan man uppdatera XBMC?
Har jag missat något?
Jailbreakad och XBMC, 4.2.1 fw i appletvn.
Streamar allt från min NAS.

Har kopplat så här:
Bild: AppleTV-->Marantz SR8001-->TV med Supra hdmi.
Ljud: AppleTV-->Cambridge DACmagic-->Marantz SR8001 med Supra Optisk kabel.
Kan detta göra att AppleTV blir ostabil? Kan det hjälpa att koppla bild direkt till min LG plasma? Känns som att det inte skall göra någon skillnad...


Ska jag behöva återställa till orginal?


Har även bråkat med min AppleTV en stund men fick det så småningom att fungera på följande vis, och allt fungerar perfekt!

1) Återställ den
2) JB med Seasonpass
3) Installera NitoTV
4) Kör med Plex istället

#259

Postad 26 april 2011 - 10:33

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Börjar bli trött på på min Apple tv. Allt bara kraschar...
Försökt med filmer = Krasch efter 3-4 min.
Försökt med bildvisning = Krasch efter 3-4 min.
Varför blir det så här?
Streama musik med Airplay och Airfoil funkar utmärkt!
Kan man uppdatera XBMC?
Har jag missat något?
Jailbreakad och XBMC, 4.2.1 fw i appletvn.
Streamar allt från min NAS.

Har kopplat så här:
Bild: AppleTV-->Marantz SR8001-->TV med Supra hdmi.
Ljud: AppleTV-->Cambridge DACmagic-->Marantz SR8001 med Supra Optisk kabel.
Kan detta göra att AppleTV blir ostabil? Kan det hjälpa att koppla bild direkt till min LG plasma? Känns som att det inte skall göra någon skillnad...


Ska jag behöva återställa till orginal?

Du måste köra en nightly build av xbmc om det ska fungera på 4.21. Annars kan du testa nedgradera till äldre ios då ska xbmc fungera bättre. Du kan ju gärna testa metoden som jag tipsa om i inlägg 238 och rapportera om det funkar :D

Redigerat av Unregistered47457d0f, 26 april 2011 - 10:35.


#260

Postad 26 april 2011 - 11:53

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Jag streamar från en HTPC med XBMC till ATV2 som kör XBMC, kan jag på något sätt synka biblioteken mot varandra? så jag slipper uppdatera båda maskinerna tänkte jag.

#261

Postad 26 april 2011 - 15:34

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Om ni har en Iphone/Ipad och en MAC/PC med hyfsade prestanda, så ser jag ingen direkt anledning att Jailbreaka Apple TV 2. Använd istället AirVideo och direktkonvertera/streama filmen från MAC/PC och spela upp den på Apple TV 2 m h a Airplay. Iphone/Ipad fungerar då som fjärrkontroll med kontroll över uppspelning, undertexter, konverteringsinställningar mm och har ni bara hyfsad prestanda på MAC/PC så startar videon nästan direkt. Man behöver inte kopiera eller konvertera några filer, man kör dem direkt från servern och hittills så har alla filformat fungerat utan bekymmer. Jag har Ethernet bredvid min Apple TV2 men jag har aldrig kopplat in det eftersom det fungerar utmärkt via N-wifi.

Redigerat av Veritas, 26 april 2011 - 15:35.


#262

Postad 26 april 2011 - 16:12

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Ska prova det ni säger. Men, får bli till helgen. Återkommer!
(Tack för hjälp)

#263

Postad 26 april 2011 - 18:34

choffee
  • choffee
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag har nyss köpt mig en Apple Tv gen2, den är jailbreakad och har xbmc inlagt.

Mitt problem är att när jag kryssar i i inställningarna för xbmc att förstärkaren klarar dolby digital och dts så får jag bara brus i högtalarna när jag sätter igång en film. Tar jag bort dom två alternativen så blir ljudet klockrent, dock bara stereo vilket inte är vad jag vill ha när jag spelar upp en HD film.

Jag har apple tvn kopplad via HDMI till en Marantz 4001 och från den upp till en Swedx tv.
Jag har sen tidigare en HTPC kopplad på samma sätt och när jag kör filmerna från den så funkar allt klockrent.

Någon som har haft samma problem eller har någon idé om vad som kan vara fel?

#264

Postad 02 maj 2011 - 13:54

Stigjohan76
  • Stigjohan76
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Om ni har en Iphone/Ipad och en MAC/PC med hyfsade prestanda, så ser jag ingen direkt anledning att Jailbreaka Apple TV 2. Använd istället AirVideo och direktkonvertera/streama filmen från MAC/PC och spela upp den på Apple TV 2 m h a Airplay. Iphone/Ipad fungerar då som fjärrkontroll med kontroll över uppspelning, undertexter, konverteringsinställningar mm och har ni bara hyfsad prestanda på MAC/PC så startar videon nästan direkt. Man behöver inte kopiera eller konvertera några filer, man kör dem direkt från servern och hittills så har alla filformat fungerat utan bekymmer. Jag har Ethernet bredvid min Apple TV2 men jag har aldrig kopplat in det eftersom det fungerar utmärkt via N-wifi.




Problemet med att bara köra AirVideo är ju att man går miste om IMG filer.

#265

Postad 05 maj 2011 - 16:11

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0

Problemet med att bara köra AirVideo är ju att man går miste om IMG filer.


Hmm, jaså? Jag kör ö h inga IMG-filer längre. Går det att mounta filen med Daemon tools och/eller köra makeMKV? AirVideo klarar det mesta i formatväg , jag testade att köra .trp filer på en USB-sticka från min sat-box: no problems!

#266

Postad 05 maj 2011 - 19:05

zmalex
  • zmalex
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Tjenare!

Jag har nyss köpt mig en Apple Tv gen2, den är jailbreakad och har xbmc inlagt.

Mitt problem är att när jag kryssar i i inställningarna för xbmc att förstärkaren klarar dolby digital och dts så får jag bara brus i högtalarna när jag sätter igång en film. Tar jag bort dom två alternativen så blir ljudet klockrent, dock bara stereo vilket inte är vad jag vill ha när jag spelar upp en HD film.

Jag har apple tvn kopplad via HDMI till en Marantz 4001 och från den upp till en Swedx tv.
Jag har sen tidigare en HTPC kopplad på samma sätt och när jag kör filmerna från den så funkar allt klockrent.

Någon som har haft samma problem eller har någon idé om vad som kan vara fel?


Detta är ett känt problem och kommer inte att fixas förrän nya AudioEngine är klart.
http://forum.xbmc.or...ead.php?t=78289

Tills dess är det stereo som gäller.

#267

Postad 06 maj 2011 - 11:33

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Tänkte höra med er om några har problem med att koppla ATV2 med HDMI genom stärkare till TV:n. När jag kopplar med HDMI via min Denon AVR-1610 och sedan vidare till min LG 50PK350 så får jag bara en 720p signal i 50Hz. Således blir det både lite soapopera-effect och stutter. Kopplar jag med HDMI direkt till TV:n får jag korrekt 720p 60Hz som det skall vara.

Det roliga är att kopplar jag via stärkaren till en annan TV får jag rätt 720p 60Hz. Det måste alltså vara nåt med HDMI handskakningen mellan alla tre komponenter som orsakar detta.

Ni som kopplat via stärkare till TV och har korrekt bild kanske kan svara i tråden eller via PM vilken kombination TV/stärkare ni har.

PS. Jag har ingen jailbreakad maskin utan senaste iOS FW för ATV2.

#268

Postad 08 maj 2011 - 10:42

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Hejsan....!


Jag har lite planer på att köpa en Apple TV, men jag har lite funderinga som jag hopppas någon schysst kan svara på ;)
  • Vilken av dem ska man välja, ettan eller tvåan?
  • Klara den lira .mkv, helst 720P och 1080P..?
  • Kan jag komma åt all musik/film på min NAS..?

Chippet som finns till ettan för 1080P, finns inte till Gen2 va?


Har sett att vissa kör med PLEX, vilket borde uppfylla de flesta av minna krav, men rullar det på fint?

#269

Postad 08 maj 2011 - 11:00

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Hejsan....!


Jag har lite planer på att köpa en Apple TV, men jag har lite funderinga som jag hopppas någon schysst kan svara på ;)

  • Vilken av dem ska man välja, ettan eller tvåan?
  • Klara den lira .mkv, helst 720P och 1080P..?
  • Kan jag komma åt all musik/film på min NAS..?

Chippet som finns till ettan för 1080P, finns inte till Gen2 va?


Har sett att vissa kör med PLEX, vilket borde uppfylla de flesta av minna krav, men rullar det på fint?


Apple TV2 kan inte göra något utav det du frågar om förutom kanske spela upp material från NAS OM du inte jailbreakar den först. När maskinen är jailbreakad kan du spela upp .mkv filmer i 720P men ej 1080P, detta kan du göra i Plex och det fungerar smidigt utan några problem. Har ingen erfarenhet av ATV1 så kan inte uttala mig om det . . .

#270

Postad 08 maj 2011 - 12:24

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Apple TV2 kan inte göra något utav det du frågar om förutom kanske spela upp material från NAS OM du inte jailbreakar den först. När maskinen är jailbreakad kan du spela upp .mkv filmer i 720P men ej 1080P, detta kan du göra i Plex och det fungerar smidigt utan några problem. Har ingen erfarenhet av ATV1 så kan inte uttala mig om det . . .


Okej, jo jag hajjade att man måste jailbreak först ;)

Men om PLEX rullar på smärtfritt så kan jag leva med 720P istället för att hålla på att bygga vidare på min Hackintosh....

När man har Plex installerat så är det endast det som rullar va? Man kan inte köra Airtunes eller via itunes va?


Edit: Läst att USB porten inte kan användas som utgång på externlagring på en HDD, gäller det även JB med PLEX?

Redigerat av Timpolanen, 08 maj 2011 - 12:49.


#271

Postad 08 maj 2011 - 19:42

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Okej, jo jag hajjade att man måste jailbreak först ;)

Men om PLEX rullar på smärtfritt så kan jag leva med 720P istället för att hålla på att bygga vidare på min Hackintosh....

När man har Plex installerat så är det endast det som rullar va? Man kan inte köra Airtunes eller via itunes va?


Edit: Läst att USB porten inte kan användas som utgång på externlagring på en HDD, gäller det även JB med PLEX?


Vet inte om jag uppfattat dig rätt men ATV2 fungerar exakt som vanligt om man har jailbreakat den, bara att du kan installera extra futures som t.ex. PLEX eller xbmc mm. Själv har jag installerat NitoTV där jag kan välja från en lista att installera och avinstallera "program" som jag vill använda mig utav. Men du kan bara ha en sak igång samtidigt dvs inte köra bild via itunes och bild via PLEX. Mini-usb för service är det enda som finns på ATV2, vill du har en HDD inkopplad får du köra nätdisk.

#272

Postad 08 maj 2011 - 19:51

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Apple TV2 kan inte göra något utav det du frågar om förutom kanske spela upp material från NAS OM du inte jailbreakar den först. När maskinen är jailbreakad kan du spela upp .mkv filmer i 720P men ej 1080P, detta kan du göra i Plex och det fungerar smidigt utan några problem. Har ingen erfarenhet av ATV1 så kan inte uttala mig om det . . .



Vad menar du med att man inte kan spela upp mkv i 1080p?

Jag klarar spela upp både 720 och 1080 utan problem i XBMC. Skillnaden mellan Plex och XBMC är att man måste ha Plex Media Server igång på en dator och att de flesta filmer blir "transcodade" innan de startar. XBMC däremot spelar upp filmen i dess vanliga format.

Atv2 kan däremot inte skicka ut en 1080 signal till tv´n utan den skallar ner/upp allt till 720.

#273

Postad 08 maj 2011 - 21:03

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Vad menar du med att man inte kan spela upp mkv i 1080p?

Jag klarar spela upp både 720 och 1080 utan problem i XBMC. Skillnaden mellan Plex och XBMC är att man måste ha Plex Media Server igång på en dator och att de flesta filmer blir "transcodade" innan de startar. XBMC däremot spelar upp filmen i dess vanliga format.

Atv2 kan däremot inte skicka ut en 1080 signal till tv´n utan den skallar ner/upp allt till 720.


korrekt ;)

#274

Postad 09 maj 2011 - 18:05

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Efter ha "upptäckt" Mac igen efter några trevande försök 1992 , så har jag åter igen återvänt till moderskeppet Apple !
Hur som helst, så är jag ingen expert på Mac .
Funderar på att skaffa en Apple tv 2, och då har jag lite frågor.
Hade försökt klara mig utan jailbreak så långt som möjligt.......

1, går det att köra Svt play ? Bildkvalite ?
2, kan jag köra allt från mitt iTunes bibliotek.?
3, kan jag köra saker från min iPad via AirPlay m typ filmer eller foton?
4, kan jag streama alla quicktime från iPad till apple tv


Tacksam för svar?

Deca

#275

Postad 09 maj 2011 - 18:19

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Efter ha "upptäckt" Mac igen efter några trevande försök 1992 , så har jag åter igen återvänt till moderskeppet Apple !
Hur som helst, så är jag ingen expert på Mac .
Funderar på att skaffa en Apple tv 2, och då har jag lite frågor.
Hade försökt klara mig utan jailbreak så långt som möjligt.......

1, går det att köra Svt play ? Bildkvalite ?
2, kan jag köra allt från mitt iTunes bibliotek.?
3, kan jag köra saker från min iPad via AirPlay m typ filmer eller foton?
4, kan jag streama alla quicktime från iPad till apple tv


Tacksam för svar?

Deca



På fråga 2 och 3 svarar jag, Ja! Det kan du!

#276

Postad 09 maj 2011 - 21:44

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

På fråga 2 och 3 svarar jag, Ja! Det kan du!


Och då svarar jag på nr.1: Ja det kan du, direkt via XBMC eller via Airplay från iOS. Jag upplever en bättre bild när man kör SVT-Play plugin i XBMC än via Airplay.

Nr.4 tror jag inte skall vara några problem med i heller.

Men för att köra XBMC krävs Jailbreak, men allt går att lösa utan JB men enligt min erfarenhet i lite sämre bildkvalité.

Redigerat av ImpreZa, 09 maj 2011 - 21:46.


#277

Postad 11 maj 2011 - 22:13

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Uppdatering av ATV2 man kanske ska hålla sig ifrån att uppdatera om man kör JB?

http://www.macrumors...e-for-apple-tv/

#278

Postad 17 maj 2011 - 17:13

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Det har avhandlats lite tidigare i tråden om VPN på DD-WRT router. Om npgon är expert på detta får ni gärna skicka ett PM. Lyckades fabriksåterställa min VPN router och får inte till det med VPN igen...

#279

Postad 28 maj 2011 - 00:29

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Någon som har installerat "Couch Surfer" på sin ATV2 eller vet hur man får installerar det? Verkar ju supertrevligt om man kan surfa på sin ATV2 så slipper man koppla dator ;)

#280

Postad 30 maj 2011 - 20:16

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Couch Surfer får man genom ATV Flash Black från Firecore. Jag försöker hitta ett sett att lösa det ändå eftersom jag inte vill köra ATV Flash.

#281

Postad 31 maj 2011 - 15:22

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Tack för info!

Jasså, då blir det inte aktuellt. Posta gärna om du hittar något annat sätt :)

#282

Postad 02 juni 2011 - 15:33

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Finns det möjligt att få med textning på filmer som man har delar ut via itunes till apple-tv:n?
Jag gör om samtliga filmer idag med handbrake och när jag har iso som source bränner jag in texten, men det går inte bränna in text (srt-filer) med mkv filmer i handbrake, däremot kan den lägga med texten som "bilaga" som kan väljas i ex. quicktime men hittar inte hur man får apple-tv att visa texten.
OBS, vill inte jailbreaka, har hållit på med det i 3 dagar och får inte xbmc att rulla utan konstanta buffringar i filmer eller krascher, bara jailbreaket strular så otroligt mycket.

Fick till det själv nu. Med mkv väljer man bara till texten (srt-filen) och när man sedan tittar på filmen på atv:n håller man ner mittenknappen på fjärren och väljer vilken text man vill ha. Dock fungerar detta inte med isos har jag märkt. Med handbrake ska tilläggas.

Redigerat av Termos, 02 juni 2011 - 15:58.


#283

Postad 03 juni 2011 - 08:22

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
HEJ har tänkt köpa en apple tv idag. vilket är det bästa Jailbreak? för vist måste man göra de för att kunna strema mkv filer?

#284

Postad 03 juni 2011 - 10:40

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

HEJ har tänkt köpa en apple tv idag. vilket är det bästa Jailbreak? för vist måste man göra de för att kunna strema mkv filer?

Är det 4.1 som är bästa firmware att ha om du ska köra xbmc så är det nog greanpoison eller seasonpass som gäller

#285

Postad 06 juni 2011 - 00:19

Dr_Moreau
  • Dr_Moreau
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Läst igenom tråden och Apple TV verkar ju riktigt intressant! Jag behöver nått som streamar musik och video till TV och stereo men jag vill inte hålla på med jailbreak! Men om jag fattar saken rätt så kan man via Apple TV och airvideo streama film i dom flesta format? Och hur fungerar streaming av musik via Spotify? Måste man använda airfoil?

mvh Jimmy

#286

Postad 06 juni 2011 - 08:39

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

HEJ har tänkt köpa en apple tv idag. vilket är det bästa Jailbreak? för vist måste man göra de för att kunna strema mkv filer?

Det var 4.2.2 på min atv2 när jag köpte den, jailbreakade med sn0wbreeze och det fungerade bra tycker jag.

#287

Postad 08 juni 2011 - 09:41

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Läst igenom tråden och Apple TV verkar ju riktigt intressant! Jag behöver nått som streamar musik och video till TV och stereo men jag vill inte hålla på med jailbreak! Men om jag fattar saken rätt så kan man via Apple TV och airvideo streama film i dom flesta format? Och hur fungerar streaming av musik via Spotify? Måste man använda airfoil?

mvh Jimmy

Det går att strömma musik från Spotify-appen för iPhone/iPad till Apple TV. Även video går bra att "airplaya" från vissa appar t.ex. SVT Play.
Från iTunes på PC eller Mac går det också att spela upp musik och video till Apple TV. Vill du strömma musik från andra program på PC/Mac, t.ex. Spotify, så är nog Airfoil det enda alternativet än så länge.

#288

Postad 16 juni 2011 - 20:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Nu eftersom Airplay protokollet har blivit "öppnat" så bör en hel del plugin komma så man kan strömma enkelt från datorn till Apple TV.

Någon som vet om det finns plugins för VLC eller liknande?

Där är ju Shareport för Linux:
https://github.com/albertz/shairport

- Bara Ljud och emulerar då så du kan streama till Linux som då är kopplat till högtalare

XBMC:
http://www.tuaw.com/...xbmc-linux-box/

Vad som skulle vara nice är t ex att har spotify i laptopen och sen streama till Apple TV.

#289

Postad 16 juni 2011 - 22:44

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Det finns redan en excellent lösning på det du efterfrågar, och som inte kräver att alla olika program ska implementera stöd i just sina program: Airfoil.

#290

Postad 17 juni 2011 - 06:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det finns redan en excellent lösning på det du efterfrågar, och som inte kräver att alla olika program ska implementera stöd i just sina program: Airfoil.


Ej Video ju

#291

Postad 18 juni 2011 - 00:36

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Nej, förvisso, men du efterfrågade ju om möjligheten att streama Spotify.

#292

Postad 18 juni 2011 - 09:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nej, förvisso, men du efterfrågade ju om möjligheten att streama Spotify.


Jo men vill mer än det :D

#293

Postad 20 juni 2011 - 13:52

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
iOS 5 innebär en del skoj för Apple TV och tex iPad. Bl a kan man spela på TV:n i 16:9 format och använda iPaden som handkontroll.

http://youtu.be/04kGRifBClA

#294

Postad 25 juni 2011 - 11:23

Kurtson
  • Kurtson
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Kostar ju under 600 i staterna nu, ingen som har vänner som är där?
Ni snackar Plex, men jag har läst att XBMC tydligen fungerar bra också, och då får man ju in svt play och vanlig nätverkszappande så man kommer åt saker på PC's, NAS osv...
Någon här som har erfarenhet av det?

#295

Postad 25 juni 2011 - 16:03

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
XBMC funkar fint!

#296

Postad 25 juni 2011 - 18:23

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Finns en del problem med xbmc för vissa (jag kan inte spela mkv tex.) finns mer infomom detta på xbmcs forum..

#297

Postad 26 juni 2011 - 12:52

Kurtson
  • Kurtson
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det var inte så kul, har en hel del mkv, men de går iofs att konvertera. har vi något alternativ till xbmx som fungerar på at2?

#298

Postad 26 juni 2011 - 14:45

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Ehhhhh? Mkv funkar för mig iaf....

#299

Postad 26 juni 2011 - 20:19

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Ehhhhh? Mkv funkar för mig iaf....

Ja men inte för mig...
Läste att på xbmcs forum att det var fler som hade samma problem men detta kanske är löst nu då..
Eller om det har med att göra vilken iOS man kör o vilket jailbreak man använde?

#300

Postad 27 juni 2011 - 17:16

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Testade igen bara för att vara helt säker, då det var ett par veckor sen jag senast använde atv2

film1:720p mkv med dts ljud - spelar utan problem!
film 2 1080p mkv med dd ljud- spelar utan problem!

Så testa att göra om din jailbreak och installera om senaste xbmc...

Redigerat av 22mc, 27 juni 2011 - 17:17.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.