Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HKTS 30

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 17 juli 2010 - 23:06

keenan
  • keenan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Är det någon som köp till några golvare till paketet?

Eller funderar på det?'

Undrar vad man ska titta på osv.

#102

Postad 27 juli 2010 - 06:25

glennevert
  • glennevert
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Köpte HKTS 30 igår på media markt i Valbo för 4890:- (eller något sådant, under 5000:- iaf).
Har inte testat de ännu då jag ej skaffat reciever ännu, men om någon är sugen på dessa så kolla med media markt.

#103

Postad 27 juli 2010 - 10:57

Unregistered32542
  • Unregistered32542
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Köpte HKTS 30 igår på media markt i Valbo för 4890:- (eller något sådant, under 5000:- iaf).
Har inte testat de ännu då jag ej skaffat reciever ännu, men om någon är sugen på dessa så kolla med media markt.



hhhmmmmm.....

Ringde kundtjänst idag för att kolla pris (dock ej specifikt Valbo)

5990:-

småsur dag idag

#104

Postad 27 juli 2010 - 12:11

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Lyssnade på HKTS30 i butik och tyckte centern lät ganska burkig och väldigt lätt att höra var ljudet kom ifrån. Kör med en större Proson idag och där upplever jag inte detta.

Vet inte om någon annan upplevt samma sak?

#105

Postad 27 juli 2010 - 13:42

jonntronn
  • jonntronn
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Lyssnade på HKTS30 i butik och tyckte centern lät ganska burkig och väldigt lätt att höra var ljudet kom ifrån. Kör med en större Proson idag och där upplever jag inte detta.

Vet inte om någon annan upplevt samma sak?


Jag har inte lyssnat på HKTS30 själv, men problemet du beskriver är vanligt vid såpass billiga system och är svårt att komma ifrån. Du kanske skulle kolla på detta systemet från ELAC också:

http://www.hembiocon.../Starlet-51.htm

Ligger i samma prisklass och har fått väldigt höga betyg i pressen. Lyssna själv och avgör :rolleyes:

#106

Postad 28 juli 2010 - 08:12

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Jag har inte lyssnat på HKTS30 själv, men problemet du beskriver är vanligt vid såpass billiga system och är svårt att komma ifrån. Du kanske skulle kolla på detta systemet från ELAC också:

http://www.hembiocon.../Starlet-51.htm

Ligger i samma prisklass och har fått väldigt höga betyg i pressen. Lyssna själv och avgör ;)

Tack för tipset, ser intressant ut! Såg även att HK har fläskigare system. Någon som testat dessa?

Annars ligger Triangle-systemet i bakhuvudet och gnager. Är ju dock som sagt en rejäl slant upp till dom. Men bra lät det! :P

#107

Postad 28 juli 2010 - 13:22

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0
Hur står sig HKTS 11 mot HKTS 30?

#108

Postad 28 juli 2010 - 14:18

keenan
  • keenan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
11 är väl några år äldre och är v'l att jämföra med 20.

Utan att säga allt för mycket skulle jag tippa att 30 slår 11 på fingrarna rejält, har en mindra sub som fått bättre betyg i de tester jag läst än vad t.ex. 11 har.

Själv kör jag med 30 och funderar på ett par golvare till. så någon som har ett tips på vad som kan funka med 30 och onkyo 608.

#109

Postad 04 augusti 2010 - 20:14

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Hur är det med takmontering av HKTS-30? Funkar det eller blir ljudbilden helt kass, det är enbart film som är aktuellt ingen musik. Skall de isåfall monteras "upp och ner" alá Mirage Nanosat/MX?

EK

#110

Postad 14 augusti 2010 - 20:38

Roggan83
  • Roggan83
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!, sitter och svettas efter detta paket efter en provlyssning på media markt.
Skulle min gamla förstärkare Technincs SA-DX930(ca15 år på nacken) klara av att driva detta paket eller känns en ny reciever som enda alternativ (förstår att det givetvis är bättre med en ny men svider i plånkan av bara högtalar paketet)

#111

Postad 15 augusti 2010 - 19:44

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Hej!, sitter och svettas efter detta paket efter en provlyssning på media markt.
Skulle min gamla förstärkare Technincs SA-DX930(ca15 år på nacken) klara av att driva detta paket eller känns en ny reciever som enda alternativ (förstår att det givetvis är bättre med en ny men svider i plånkan av bara högtalar paketet)


Så länge du spelar på normal nivå och inte pressar förstärkaren till distortion så kan jag inte se några problem.

#112

Postad 16 augusti 2010 - 20:08

Roggan83
  • Roggan83
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Så länge du spelar på normal nivå och inte pressar förstärkaren till distortion så kan jag inte se några problem.


Tack så mycket för svaret!
Ok så det är med andra ord ingen omöjlighet att den klarar av det så.
Men om du skulle vilja förklara vad du menar med att pressa förstärkaren till distortion!?

#113

Postad 17 augusti 2010 - 10:26

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Tack så mycket för svaret!
Ok så det är med andra ord ingen omöjlighet att den klarar av det så.
Men om du skulle vilja förklara vad du menar med att pressa förstärkaren till distortion!?


När man spelar så pass högt att förstärkaren inte längre kan leverera en ren störningsfri signal. Så när det börjar låta lite illa, inte så rent, då spelar du för högt. Detta inträffar ju snabbare om man har en svag förstärkare, men som sagt, vid låg volym så torde din technics fungera fint.

#114

Postad 19 augusti 2010 - 21:06

Roggan83
  • Roggan83
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

När man spelar så pass högt att förstärkaren inte längre kan leverera en ren störningsfri signal. Så när det börjar låta lite illa, inte så rent, då spelar du för högt. Detta inträffar ju snabbare om man har en svag förstärkare, men som sagt, vid låg volym så torde din technics fungera fint.


Okok lite klarare nu !
Hört att man kan förstöra högtalare med en för klen förstärkare är det samma som du menar med distortion.
Tack för hjälpen!

#115

Postad 20 augusti 2010 - 10:51

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Okok lite klarare nu !
Hört att man kan förstöra högtalare med en för klen förstärkare är det samma som du menar med distortion.
Tack för hjälpen!


Det kan man väl säga, i grova drag. Det är väl kanske lite mer komplicerat än så, men kolla wickipedia eller nått för fördjupning i ämnet.

#116

Postad 26 augusti 2010 - 17:15

cliff74
  • cliff74
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hur är kablarna som ingår i HKTS30 paketet. Tjänar man något ljudmässigt om man köper andra kablar? Någon som vet?

/Doolf

#117

Postad 29 augusti 2010 - 22:31

Videotejp
  • Videotejp
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Har länge varit sugen på HKTS 30, men har även sneglat på gamla HKTS11 nu då man kan få det 1500 kr billigare. Såg att en annan frågat om det är stor skillnad mellan dessa men inget svar. Så någon som vet?

Basen verkar ju mer lovande på 11an medan jag läst att 30an passar bra till både film & musik pga bättre mellanregister?
Kommer använda systemet främst till film/spel men även lite musik. Skulle säga 80/20.

Att det ska vara så svårt att välja ! :)

#118

Postad 02 september 2010 - 09:59

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hur är kablarna som ingår i HKTS30 paketet. Tjänar man något ljudmässigt om man köper andra kablar? Någon som vet?

/Doolf


Min personliga åsikt är att du ska lägga pengar på annat roligt än kablar!
Jag bytte mina bakre, enbart för att original kablarna var för korta (gick då också upp i tjocklek pga. längden).
Varför skulle Harman/Kardon leverera ett högtalarsystem med dåliga kablar kan du också fråga dig?

Redigerat av Unregistered31ed242e, 02 september 2010 - 10:01.


#119

Postad 21 oktober 2010 - 09:40

Orio
  • Orio
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Ursäkta om jag bumpar en äldre tråd men fråga till hkts 30 ägare.

Går högtalare bra att ställa som dom är på hyllor/skivor? Står dom stadigt eller bör dom hängas upp?

Orkar inte köpa såna ben till högtalarna för 1500kr paret , antar att man får 2 ben då? Ett par
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=144900

Redigerat av Orio, 21 oktober 2010 - 09:43.


#120

Postad 23 oktober 2010 - 11:22

humorix
  • humorix
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som vet vad HKTS 30 har för modell beteckning är det hkts 30bq\230? Blir nämligen lite orsäker eftersom jag sett lite olika beteckningar i olika butiker.

mvh
Kristian

#121

Postad 26 oktober 2010 - 20:56

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan få tag på ett combo-paket med Onkyo TX-SR608 och ddetta system?

Kollade först på XTZ 89 serien men satelliterna där va grymt otympliga! Kollar nu därför på ett lite mer diskret system!

Läste också om en fråga tidigare i tråden om man bör oroa sig för att grannen ska banka på dörren då elementet är riktakt ner åt eller det ha kanske samma verkan som om elementet skulle vara riktakt fram/bakåt?

#122

Postad 28 oktober 2010 - 19:45

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Va nere på vår lokala ljud och bild affär i stan!
Lyssnade på Elac starlet
https://www.prisjakt...kt.php?p=432686
och på HKTS 30!

Det är lite skillnad på dessa system vilket gör det svårt att välja!
HK systemet är det mycker mer kräm och väldigt kontrollerat ljud, drog på lite och det va jämt ljud hela tiden utan att diskant och mellanregister drog iväg även basen va det bra tryck i samt kontrollerad!
Elac kändes si sådär efter att man hört HK's system, men är grymt bra för film även bra för musik sa försäljaren (känner säljarna i butiken också)
HK's är också grymt bra för film och bra till musik också, formgivningen på HK's satelliter gör att man får bättre spridning i rummet!

Elac starlet vann dock testet i hemmabio men detta utesluter inte HK för det!

Jag frågade även vilket dom hade satsat på då jag fick svaret "är man finsmakare ska man nog ha elac då det är mer neutralt" men han tycker att HK's ts30 system är grymt bra också men ger mycket dunka dunka!
Det är en balansgång mellan dessa system!

Själv fastnade jag för HK's änsålänge för att allt va så jämt balanserat med diskant och mellan register men lite mycket bas kanske men det kan man ställa in på suben!
Elac starlet va det bra klang i också men suben strulade lite, förutom det så lät sateliterna bra men hade inte riktigt samma ljud som HK's, kändes som att mellanregistret och diskanten drog sig ifrån varandra lite men med sub blir det nog bättre då det kompenseras lite mer!

Inget är uteslutet än men just nu lutar det åt HK, ska ner på lördag och lyssna på systemen igen då de skulle koppla allt så det blir rätt då sub kabeln glappade till elacs sub! :P

Hoppas detta gav lite kött på benen, återkommer på lördag med slutsats:)


Kan tillägga att jag ska driva detta med Onkyos 608:a, det va tydligen den bästa receivern i den prisklassen och har vunnit många tester, grymt bra val fick jag till svars :P


Har lyssnat på båda systemen nu igen! Måste säga att hk systemet kändes lite tyngre, elac's sub vek sig vid inte alls hög volym samt att den inte riktigt hängde med (ej korrekt kallibrering möjligtvis samt att det spelades på musik) medans hkts 30 hängde med rätt bra, sjalv kollar jag just nu på KEF KHT 2005.3, vill höra och jämföra innan jag slår mig fast vid ett beslut! Någon som kan ge en liten kommentar om KEF KHT 2005.3 systemet, hade tänkt driva det med Onkyo tx-sr608 eller en marantz sr5005/6004!!!

Redigerat av Unregisteredec18f665, 15 november 2010 - 23:02.


#123

Postad 15 december 2010 - 23:56

Nightingale
  • Nightingale
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Precis som föregående talare så har jag också tittat på KEF 2005.3, som enligt diverse experter är av högsta klass. Omdömena för HKTS30 är å andra sidan inte pjåkiga de heller.

Media Mark (åtminstone i Malmö) kör ett erbjudande just nu, HKTS30 + skitsnygga recivern HK AVR 255 för 6 990 kr (jämfört med över 9k för billigaste alternativet på Prisjakt). KEF-paketet med en schysst reciver (typ SR 608) landar på en bit över 11 000 kr. Borde inte vara ett svårt val, eller?

#124

Postad 20 december 2010 - 18:40

heddy
  • heddy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Vi verkar vara många som är ute efter samma grejer märker jag:)
Är själv ute efter ett system för ca 10 000 och har några alternativ som jag väljer mellan.

Marantz NR1501 och Elac starlet: 7900:-
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=140900

Harman Kardon AVR255 och HKTS30:9990:- alternativt Onkyo TXSR608 och HKTS30
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=151640

Marantz NR1501 och KEF 1005.2 Ca 10 000.
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=126790

Jag har inte lyssnat på någon av dessa system utan har läst mycket här och fått info av vänner.

Marantz och Starlet läste jag om att de är väldigt bra ihop och är dessutom billigast i gänget, dock så tilltalar mig inte designen på högtalarna jättemycket, men de är ljudet som räknas.

HKTS30 och SR608 har jag sett många här som köpt och säger att de är riktigt bra, och matchar varrandra bra.

Marantz och KEF har en kompis till mig och säger att de lirar riktigt bra ihop plus att systemet är absolut snyggast, enligt mig då:)

Vad tycker ni andra om detta?
Jag kommer ha de till Film och nästan ingen musik, bor i en 1a. så vilket av dessa alternativ är bäst?

MVH
Andreas

#125

Postad 20 december 2010 - 19:21

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Är oxå sugen på ett litet mindre system och fastnat för kefs 2005.3 eller h/k hkts30.
Frågan är hur dom står sig mot varandra, vore intressant om någon jämfört dessa sida vid sida.
Elacs system känns på nåt sätt inte lika intressant, trots senaste tester.

#126

Postad 20 december 2010 - 23:12

Nightingale
  • Nightingale
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag köpte paketet med HKTS30 och AVR255 för ett par dagar sedan. Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd än så länge. Recivern känns supergedigen och är verkligen skitsnygg, rekommenderas. Men nu handlade ju tråden om HKT30. Tänkte bedöma paketet i tre steg (som är viktiga för mig och säkert många andra också); design, ljud till film, ljud till musik.

* Design: Inte riktigt samma gedigna känska som med recivern, men trots allt mycket bra. Själva högtalarna är snygga och ganska rejäla, lite sämre är det med de tillhörande fötterna och väggfästena, som känns billiga. Hade också föredragit skruvkontakter på högtalarna. Designmässigt är subwoofern paketets stora behållning. Riktigt stilren i sin högglans och med den lilla lampan som indikerar att den är aktiv. Kan tillägga att samma bas används i ett av HKs dyrare paket också. Sen tycker jag nog att det känns lite Samsung med tillhörande kablar...

* Ljud till film: Underbart, fantastiskt och skitbra! Efter lite egna inställningar (busenkla med HK-recivern) låter systemet mycket bättre än vad mitt gamla Dali-system (visserligen utan sub) gjorde. Basen är rapp och ljudet är kristallklart, även om man skruvar upp rejält. Basen räcker och blir över för mitt vardagsrum (ca 30 kvm).

* Ljud till musik: Sett till systemets storlek - oförskämt bra! Jag hade alltså ett Dali-system tidigare, med dubbla åttor på fronthögtalarna. HKTS30 förmedlar naturligtvis inte samma kraft, men det är inte jättelångt ifrån. Rent ljud även vid hög volym. Subwoofern drar jag ner till under hälften vid musiklyssning.

Hoppas det här kan vara till någon hjälp. Undrar ni något specifikt är det fritt fram att fråga.

#127

Postad 13 mars 2011 - 11:50

beastbreeder
  • beastbreeder
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag funderar på om jag ska köpa HKTS 30 eller HKTS 60. Nån som testat båda? Jag har lyssnat på båda men inte i samma miljö så jag kan inte jämföra.

#128

Postad 13 mars 2011 - 12:18

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Jag funderar på om jag ska köpa HKTS 30 eller HKTS 60. Nån som testat båda? Jag har lyssnat på båda men inte i samma miljö så jag kan inte jämföra.


Har du möjlighet att ta dig till mediamarkt dom har båda uppställda i samma rum så du kan jämföra !

#129

Postad 13 mars 2011 - 12:21

beastbreeder
  • beastbreeder
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att ta dig till mediamarkt dom har båda uppställda i samma rum så du kan jämföra !


Sant. Tycker dock det rummet är hemskt att testa högtalare i.

#130

Postad 13 mars 2011 - 12:30

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Sant. Tycker dock det rummet är hemskt att testa högtalare i.


Det har du rätt i men det kan ju ge ngt ändå kanske. Hade hkts30 innan och jag gillade det inte särskilt mkt och jag har inte hört hkts60 tyvärr

#131

Postad 15 mars 2011 - 02:20

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Var idag och provlyssnade både HKTS30 och 60 och jag vet vad jag vill ha nu!
Tyckte 60 versionen lät ganska mycket bättre plus att glappet mellan sub och sattelit var mindre.
Och det berrode inte på subben då vi körde samma sib i båda systemen.

#132

Postad 15 mars 2011 - 22:18

beastbreeder
  • beastbreeder
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Var idag och provlyssnade både HKTS30 och 60 och jag vet vad jag vill ha nu!
Tyckte 60 versionen lät ganska mycket bättre plus att glappet mellan sub och sattelit var mindre.
Och det berrode inte på subben då vi körde samma sib i båda systemen.



Vad synd, de blir ju dyrt ju :)

Fast i danmark kan man få ddm för nästan samma pengar som hkts30 i sverige.

#133

Postad 16 mars 2011 - 02:32

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Vad synd, de blir ju dyrt ju :)

Fast i danmark kan man få ddm för nästan samma pengar som hkts30 i sverige.


Har du nån länk?

#134

Postad 19 mars 2011 - 14:49

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Får planera ett ev inköp på semestern då!

#135

Postad 21 mars 2011 - 21:10

OveP69
  • OveP69
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är mycket sugen på dessa högtalare.
Funderar på någon utav dom här paketen med förstärkare och högtalare :
http://www.fyndborse...hkts-30-rx-v567
eller http://www.hallbacks.se/?pid=405831
Så vilken förstärkare är bäst till dessa högtalare Yamhn 567 eller HK 255 ?

#136

Postad 21 mars 2011 - 23:48

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Är mycket sugen på dessa högtalare.
Funderar på någon utav dom här paketen med förstärkare och högtalare :
http://www.fyndborse...hkts-30-rx-v567
eller http://www.hallbacks.se/?pid=405831
Så vilken förstärkare är bäst till dessa högtalare Yamhn 567 eller HK 255 ?


Tyckte dom lät bättre med Yamaha förstärkaren när jag prova!

#137

Postad 22 mars 2011 - 15:46

OveP69
  • OveP69
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tyckte dom lät bättre med Yamaha förstärkaren när jag prova!


Ja den har ju en massa mer funktioner som hdmi 1.4 om man skulle få för sig att uppgradera tvn nån gång.
Men det känns som att Harman har mer kraft i sig så det är svårt att välja :S

#138

Postad 22 mars 2011 - 16:19

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Ja den har ju en massa mer funktioner som hdmi 1.4 om man skulle få för sig att uppgradera tvn nån gång.
Men det känns som att Harman har mer kraft i sig så det är svårt att välja :S


Ganska lätt drivet system så varför prioritera kraft då?
Sen lät dom mer grötigt med Harman men det är ju en smaksak.

#139

Postad 22 mars 2011 - 21:14

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Ganska lätt drivet system så varför prioritera kraft då?
Sen lät dom mer grötigt med Harman men det är ju en smaksak.


E du säker på att dom e så lättdrivna ?? vad baserar du det på

#140

Postad 22 mars 2011 - 22:05

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

E du säker på att dom e så lättdrivna ?? vad baserar du det på


Satellites and cente impedance: 8 ohms; SPL @ 1 watt/meter: 86dB
Sen körde vi på en billigare Yamaha för ca 4000:- och en HK för 9000:-
Så det är vad jag baserar det på.

Kommer nog själv slå till på ett sånt här från Danmark.

#141

Postad 23 mars 2011 - 17:10

OveP69
  • OveP69
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har hittat ett erbjudande på en begagnat hkts 11 system med HK 255 För 4500 funderar på att köpa det i stället fast det har två år på nacken.
Är det stor skillnad på ljud mellan hkts 11 och hkts 30 ?

#142

Postad 27 april 2011 - 23:24

roger111
  • roger111
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag va på expert i kungens kurva idag och köpte hkts 30 för 4790 idag,dom har "justnupris". :)

#143

Postad 10 maj 2011 - 20:09

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
HAr en Denon 1911 och är på jakt efter nya högtalare då basen hemma inte hänger med.

Hade hemma kombon HKTS11+Onkyo607 för ett par år sedan, men va inte nöjd med ljudet som kändes som allt för "luftigt" och "luddigt" utan detaljer. Tyckte även subben kändes lite "svampig"
Jag är ingen audiofil (kör idag ett Sony högtalarpaket i 2500:- klassen), men va ändå inte nöjd.

Tror ni att jag skulle bli nöjd med HKTS30 till min Denon?
Måste byta gamla högalarna snarast eftersom basen skorrar även på låg nivå och trots MultiEQ kalibrering.

#144

Postad 28 november 2011 - 12:41

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Har canton GLE serien idag med 490 frontar, är lite sugen på ett mindre system.. kommer jag känna att man bytt ner sig i ljud märkbart ?

#145

Postad 13 januari 2012 - 15:27

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Har canton GLE serien idag med 490 frontar, är lite sugen på ett mindre system.. kommer jag känna att man bytt ner sig i ljud märkbart ?


Är i liknande situation. Testade du?

#146

Postad 15 maj 2012 - 22:46

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

  • 633 inlägg
  • 0
Testa annars ett Tangent Evo system, som enligt mig fullkommligt krossar ett HKTS30 paket på alla punkter.

-Byggkvalitet & Finnish
-Ljudkvalitet film & musik
-Klarar att spela högre

Mvh
EM

#147

Postad 08 juni 2012 - 10:27

whiteface81
  • whiteface81
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag kör samma kalas nu :).

Har kört uppsättnigen i lite drygt en vecka och nu hunnit testa det mesta. Som student har man tagit sig lite extra tid dessutom.

Har nog kört runt 20 h musik (mp3, flac, CD) 30 h CoD MW2 (med DD), och en jäkla massa film. Känner nog fortfarande att det inte riktigt släppt än men det kommer väl forhoppningsvis.

Onkyon blir inte i närheten så varm som många andra har upplevt. Kör på 6 ohm och enligt mina egna mätningar går temperaturen på förstärkaren aldrig över 45 grader. Nu har den iofs stått öppet men det var för att jag skulle testa den innan jag satte in den i Bestå-bänken för att se om det krävdes några fläktar eller inte.

Har spelat bl.a. Metallicas livekonsert med San Fransisco SO och The Kilers live från Royal Albert Hall genom Blu-ray och det blev ett sånt fantastiskt lyft mot mitt gamla Pioneer-system att jag nästan blev lite chockad. Jag visste att det skulle va stor skillnad men inte att den skulle va så enorm... HKTS 11 (för er som lyssnat på detta) är enligt mig inte ens i närheten att leverera ett så klart ljud som HKTS 30. Inte ens när man drar på ordentligt (riktigt j-kla ordentligt) börjar högtalarna ge efter. Helt enormt.

Subben har blivit betydligt mindre än föregångaren (55% tror jag att jag läste). Bara det är ett stort plus, men förutom det så tycker jag att den är väldigt rapp, både när jag lyssnar på musik och tittar film.

Är det nåt någon vill veta så fråga på!

hur har du ställt in högtalarna? har du först kört med microfonen och sen hur ? taksam för tips ?

#148

Postad 08 juni 2012 - 10:37

whiteface81
  • whiteface81
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
hur har ni ställt in hkts 30 till eran förstärkare ? kör en onkyo 609 till dom! tips nu :)

#149

Postad 10 juni 2012 - 16:13

whiteface81
  • whiteface81
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
är det nån som kör onkyo 609 till harman kardon hkts 30 ?

#150

Postad 13 juni 2012 - 22:24

fritte84
  • fritte84
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag köpte nyligen en Onkyo 809 ihop med HKTS 60. Är sjukt nöjd än så länge.
Problemet jag har är att de medföljande kablarna till bakhögtalarna är för korta.
Är det någon som vet vad det är för tjocklek på dessa kablar eller hur tjocka kablar man kan få plats med i de stativen som följer med?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.