Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa sub för musik

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 september 2009 - 13:55

terence
  • terence
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tjena, som rubriken lyder. Några tips? har B&W CM5:or och har funderat på B&W PV-1 men frågarn är om den inte är mer design än ljud....

Vill ha ngt snabbt och snärtigt och som komplement till CM5:orna... inget stort och slappt..

tips? De flesta trådar här rör ju musik samt film..... jag vil ha den enbart för musik!

Pris? 5000-15000 sek

Redigerat av terence, 01 september 2009 - 13:55.


#2

Postad 01 september 2009 - 14:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
svaret på din fråga är att du köper minst 2st subbar som båda har bre integrations förmåga med frontarna, och ställer dom (minst 2st) i närheten av var sitt främre hörn eller på var sin 1/4 av rummets bredd.

då får du det bästa ljudet till musik, du får inte bra ljud till musik med 1st subb är min bestämda uppfattning...

#3

Postad 01 september 2009 - 14:17

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
gäller det även när priset ligger runt 4 tusen också? alltså att två stycken a 2k är bättre än en för 4k. eller blir de billiga bara skit?

mvh

#4

Postad 01 september 2009 - 14:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

gäller det även när priset ligger runt 4 tusen också? alltså att två stycken a 2k är bättre än en för 4k. eller blir de billiga bara skit?

mvh



Njaaa. det finns ju såklart en gräns (som är ganska otrydligt och svårt att dra), men för upp till 15k som det va i detta fallet så är det absolut minst 2st han ska köpa...

för 4k så kan det bli svårt...
Du vinner på vissa delar men komemr att förlora på andra i stället på grund av att 2k subbarna kommer att bli för mycket kompromiss (om det inte är hemmabyggen för 2k/st för då kan man få bra grejer ! :) )

kör 1st 4k sub och spara till 1st lika så att du får 2st ;)

Redigerat av DVD-ai, 01 september 2009 - 14:22.


#5

Postad 01 september 2009 - 14:25

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

svaret på din fråga är att du köper minst 2st subbar som båda har bre integrations förmåga med frontarna, och ställer dom (minst 2st) i närheten av var sitt främre hörn eller på var sin 1/4 av rummets bredd.

då får du det bästa ljudet till musik, du får inte bra ljud till musik med 1st subb är min bestämda uppfattning...


Visst får man oftast bättre ljud med 2 subbar men men bestämda uppfattning (helt subjektivt) är att det går att få mycket fint ljud ur endast en subba. Jag tror de flesta kan luta sig tillbaka och vara nöjda med en subba - jag vet att många kunde det förr innan multisubbande började diskuteras brett och vitt på forumet (och det var inte länge sedan).

#6

Postad 01 september 2009 - 14:28

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Njo, vist är det så, och man vet inte vad man saknar för en man får uppleva det... :)

och 1st subb anser jag att det inte går att få till det bra med, jag har inte hört någon anläggning någonsin som med bara 1st subb låtit bra, och då har jag hört mycket det ska alltid vara minst 2st anser jag...

Men har man inte plats, ja... då får man kompromissa...

men då väljer jag helt bort subb i stället !

#7

Postad 01 september 2009 - 14:33

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

Njo, vist är det så, och man vet inte vad man saknar för en man får uppleva det... :)


Visst du har så rätt! Jag ville bara bidra med lite nyans till diskussionen. Allt är inte svart eller vitt - särskilt när det kommer till åsikter.

Jag föreslår att köpa en lite dyrare subb... om man upplever att den inte räcker till så sparar man ihop till en till och vips så har man 2 bra subbar!

Redigerat av Frostbitaren, 01 september 2009 - 14:41.


#8

Postad 01 september 2009 - 14:35

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0

kör 1st 4k sub och spara till 1st lika så att du får 2st :)

men då är ju å andra sidan pristaket det dubbla ;) om jag måste välja mellan 2 stycken 2tusenkronorssubbor och en stycken 4tusenkronorssubba, och inte kan uppgradera senare, vilket skulle du rekommendera? kompromisser är jag väl medveten om, men det borde väl även finnas i den "dyrare" då 4k ändå inte är så mycket för en sub. då kommer ju följdfrågan: vilken prisklass behöver man närma sig för att det ska börja bli relativt kompromisslöst? (det finns ju alltid svinigt dyra lösningar också), skulle trådskaparens budget räcka? då kanske man även skulle kunna överväga en sådan istället för två med en hel del kompromisser?

jag undrar även jag om det är ett rätt nytt fenomen med multisubs. det är ju inte så länge sedan man inte hörde det alls, nu förespråkar var och varannan det

mvh

edit: nu vart jag lite seg och missade några inlägg märkte jag ;)

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 01 september 2009 - 14:35.


#9

Postad 01 september 2009 - 14:46

Heron
  • Heron
  • Veteran

  • 1 800 inlägg
  • 0
Kan man tänka sig beggade subbar så behöver det inte bli speciellt dyrt med 2 st.
Lite tålamod kanske behövs då man säkert inte finner 2 st likadana subbar på en gång.

#10

Postad 01 september 2009 - 14:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Sen beror det väl på vad det är för subwoofer också, en som inte har några automatiska inställningar och som är väldigt svårplacerad, den får det väldigt svårt att låta bra. Men har man 2 subbar så blir det lättare då ljudet kommer uppfattas som fylligare. Ska man vara väldigt noga så ska man helst kalibrera subbarna med någon slags utrustning, typ Velodyne SMS-1.
Jag tror att det vanliga är att man bara ställer den i hörnet, det har iaf dom flesta jag känner gjort. Sen beror det på användningsområdet, för musik tror jag inte enbart en sub kommer bli så bra, det finns ju en anledning till att man har 2 högtalare också. Men till film däremot tror jag att en sub kan räcka långt, för då är man inte lika beroende av ljudbilden, då är det mer mullret man vill åt. Sen är det väldigt svårt att sätta en prisklass tycker jag personligen, jag är också på väg att skaffa sub nämligen och vill egentligen inte överstiga 10.000kr sträcket, men det kommer bli svårt.

#11

Postad 01 september 2009 - 17:38

Kennethi
  • Kennethi
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Hej!
Jag tänkte köpa 2 subbar men vet inte riktigt vilka.
Unrdar om de är någon som har tips på vilka subbar som är bra för musik?
Dom ska såklart också funka bra till hemmabio men viktigast är att dom ska vara bra för musik.
Har lagt en kostnads ribba på 20 000:- för båda.

#12

Postad 01 september 2009 - 20:40

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0

Hej!
Jag tänkte köpa 2 subbar men vet inte riktigt vilka.
Unrdar om de är någon som har tips på vilka subbar som är bra för musik?
Dom ska såklart också funka bra till hemmabio men viktigast är att dom ska vara bra för musik.
Har lagt en kostnads ribba på 20 000:- för båda.

20 papp! Då snackar vi! Velodyne har sällan (eller aldrig?) gjort någon dålig sub. Till musik passar de perfekt med en trevlig blandning av rapp snärtighet och lågtgrävande kraftfullhet. Audiovector likaså. Deras K-subbar eller, ännu hellre, S-subbar har en fantastisk tajming och är lätta att integrera med högtalarparet. Fan, jag låter som en hybrid mellan en dammsugarförsäljare, hifi-skribent och nån presentatör för TV-shop-reklam...

#13

Postad 01 september 2009 - 21:12

Kennethi
  • Kennethi
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Fan, jag låter som en hybrid mellan en dammsugarförsäljare, hifi-skribent och nån presentatör för TV-shop-reklam...

Haha! Tack för tipsen!

#14

Postad 01 september 2009 - 21:41

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
svs brukar väl nämnas som bland de bästa när det gäller subbar? finns hos norska lsound iaf för priser mellan 500 och 1600 euro inklusive frakt

mvh

#15

Postad 02 september 2009 - 07:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

men då är ju å andra sidan pristaket det dubbla :D om jag måste välja mellan 2 stycken 2tusenkronorssubbor och en stycken 4tusenkronorssubba, och inte kan uppgradera senare, vilket skulle du rekommendera? kompromisser är jag väl medveten om, men det borde väl även finnas i den "dyrare" då 4k ändå inte är så mycket för en sub. då kommer ju följdfrågan: vilken prisklass behöver man närma sig för att det ska börja bli relativt kompromisslöst? (det finns ju alltid svinigt dyra lösningar också), skulle trådskaparens budget räcka? då kanske man även skulle kunna överväga en sådan istället för två med en hel del kompromisser?

jag undrar även jag om det är ett rätt nytt fenomen med multisubs. det är ju inte så länge sedan man inte hörde det alls, nu förespråkar var och varannan det

mvh

edit: nu vart jag lite seg och missade några inlägg märkte jag :blink:


för 2k så får du inget vettigt om du köper färdigt, men om du bygger själv eller köper beggat så kan du göra fynd !
då är 2x 2k subb bättre än 1x4k subb, men det beror på om 1x4k subben är otroligt bra för att bara en subb och då kanske den vinner... samma sak gälelr i alla prisklasser.. .
Men, köper man subbar som är bra och flera av dom så får man det bästa resultatet, det finns ingen tydlig gräns för vad man ska lägga...
Det beror på från fall till fall.

Nytt fenomen är det absolut inte, bara på detta forum...
runt om ivärlden och på grann forumen så är det redag "gammalt", men här på MHB så är det dagens nyhet att det skulle vara bra med flera subbs... :unsure:

#16

Postad 02 september 2009 - 19:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Fastna inte i myten om "musikaliska" subwoofrar. En bra subwoofer kan spela musik OCH film. Annars är det ingen bra högtalare.

Annars börjar debatten likna bra och dåliga teven för sport. Hua... :)

#17

Postad 02 september 2009 - 20:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Fastna inte i myten om "musikaliska" subwoofrar. En bra subwoofer kan spela musik OCH film. Annars är det ingen bra högtalare.

Annars börjar debatten likna bra och dåliga teven för sport. Hua... :)


Nja... Är det hela sanningen...? Hur många subbar upp till kanske 5000 spänn har bra med energi kvar ända nere i 15 hz....? Kan man inte kalla dom "musiksubbar" då...? Vanligtvis går väl inte lite billigare "subbar" mycket under 25 hz, och då är dom ju kanske inte så jättebra till film...? Eller...?

Velodyne har sällan (eller aldrig?) gjort någon dålig sub.


Hoppas du inte menar i alla prisklasser nu.. Jag köpte en begagnad Velodyne, och den kan man nog knappast kalla speciellt bra...

Redigerat av Bakerman, 02 september 2009 - 20:17.


#18

Postad 02 september 2009 - 21:25

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0

Hoppas du inte menar i alla prisklasser nu.. Jag köpte en begagnad Velodyne, och den kan man nog knappast kalla speciellt bra...

Njae, det var därför jag satte ett frågetecken efter aldrig... Dem jag har lyssnat till har sparkat riktigt bra, den billigaste kostade dock kring 15 k om jag inte missminner mig.

#19

Postad 02 september 2009 - 21:43

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Jaha, så Velodyne MiniTen som jag funderat på är inge bra eller? Den är lite väl dyr egentligen så har ni något bättre förslag för samma eller lägre pris så säg!
Har ingen koll på subwoofers så gick mest på omdömen här på forumet.

#20

Postad 02 september 2009 - 23:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Njae, det var därför jag satte ett frågetecken efter aldrig... Dem jag har lyssnat till har sparkat riktigt bra, den billigaste kostade dock kring 15 k om jag inte missminner mig.


Men i 15k-klassen och uppåt finns det väl inte så mycket skit över huvud taget eller ?? <_< Velodyne eller inte ?

#21

Postad 03 september 2009 - 07:39

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Fastna inte i myten om "musikaliska" subwoofrar. En bra subwoofer kan spela musik OCH film. Annars är det ingen bra högtalare.

Annars börjar debatten likna bra och dåliga teven för sport. Hua... :huh:



Absolut !

men "musikalitet" som dom flesta brukar beskriva det, är en kombination av br impulssvar och ett tillräkligt lågt GD.
Dessutom så blir basen mer följsam och "bra" om man får bra rumskoppling och utsläckning av rumsnodder. Och det får man med fler subbar/moduler.
En subb/subbar med dessa egenskaper blir automatiskt bättre ljudmässigt och "hänger med" lättare i musik, och kallas av dem flesta därför, för just musikaliska basar.
Hur fel det nu är är, för dom är ju inte musikaliska, dom har har bara bra parametrar... <_<

Dock så är dom flesta konstruktioner på marknaden ritkigt feta kompromisser...
Och en så kallad "musikalisk subb" är nästan alltid ritkigt dålig i djupbasområdet i stället. och blir där för dålig till film.. en "musik subb"
och film subbar tvingar dom ner lågt i frekvens, men som vanligt är det konstruktions missar och man får en "slå" bas (en bas med dåligt transiantsvar och gärna högt GD och dessutom kombinerat med ett element med alldeles onödigt fet upphängning och för mycket ineffekt/EQ för att tvinga ner den i frekvens= mycket disst... i stället för att bara göra en optimal konstruktion på en gång med en riktigt avgägd låga och ett element med noga optimerade parametrar..)
Dessa kombinationer ger subbar som antingen är bra på film eller bra till musik, så som folk uppfattar dom...
Men man kan få det bästa av två världar, om man köper rätt grejer, tyvärr så finsn det extremt dåligt med "rätt grejer" ute på marknaden....

#22

Postad 03 september 2009 - 19:35

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag vet att det är svårt att få tag i en kompromisslös subwoofer. Det är väldigt enkelt att slänga ur sig floskler som jag slängde ur mig igår. Ähum...

Jag vill avdramatisera sökandet efter en subwoofer bara.

#23

Postad 04 september 2009 - 17:47

Kennethi
  • Kennethi
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna subb? Någon som har erfarenhet av den?

http://avd.se/showpr...amp;product=302

Jag har resten av högtalarna i denna serie och är väldigt nöjd med dom, men har inte haft möjlighet och bekanta mig med subben.

#24

Postad 22 september 2009 - 10:03

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna sub http://www.hifiklubb...bbas_svart_.htm , Guld till musik?

Är bästa placeringen framför lyssningsplatsen? nu(och typ alltid) har jag mina subbar bakom soffan, har dåligt med plats framför.....inte nog med det så är det bilsubbar.

Redigerat av Unregistered68eeb4be, 22 september 2009 - 10:10.


#25

Postad 22 september 2009 - 10:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
den subben är inte bra på något...

ett stort: KÖP INTE! från min sida...

#26

Postad 22 september 2009 - 10:32

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Skojjar du med mig lr :) trodde verkligen den va bra men nähä........kan du rekommendera ngn annan i samma prisklass, vill ha 2 st för runt 10000:-

Kom å tänka på en sak....hur kan du vara så extremt säker på att den är SKIT, haft en själv lr

Redigerat av Unregistered68eeb4be, 22 september 2009 - 10:35.


#27

Postad 22 september 2009 - 10:58

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Varför inte 2st xtz XTZ 99 W12.18 P och ett billigt slutsteg. Borde landa på ca10k.

#28

Postad 22 september 2009 - 11:18

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Kanske dessa då med slutsteg å allt http://www.fyndborse...w.aspx?Key=7227


Hade ju tänkt ha 15" som sub då jag har dubbla 12" i frontarna.......

#29

Postad 22 september 2009 - 13:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Skojjar du med mig lr :) trodde verkligen den va bra men nähä........kan du rekommendera ngn annan i samma prisklass, vill ha 2 st för runt 10000:-

Kom å tänka på en sak....hur kan du vara så extremt säker på att den är SKIT, haft en själv lr


Har lyssnat på en på 2st olika affärer och en bekant hade 4st i sitt rum, och det lät verkligen skit, oavsett hur man gjorde med dom... Han blev lite iriteradm, men då han fått dom gratis (trasiga ljutsteg i dom, men han drev som med separata sluttsge) så va det inte värre än att han solde iväg dom och nu sitter han på 2x12" Peerless XlS + 2X12" slav. Och det låter betydligt mycket bättre på alla sätt... ;)

Jag rekomenderar dig att köra t.ex. tipsade XTZ eller något från SVS sortiment, jag har inte hört allt, men det jag har hört av dom är enbart possetivt för priset och därför så litar jag på dom som märke :)

Om du inet har lust med DIY för då kan du få än trevligare grejer och för 10kkr så kan det blir ritkigt trevligt... :P (och om du råkan ha gott om plats att ha modulet på så 6st SLS10" moduler på 42liter/st är väldigt trevligt !)

#30

Postad 08 november 2017 - 13:47

Unregistered26a36bdf
  • Unregistered26a36bdf
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej jag har kollat på lite system nu men är nybörjare när det gäller högtalare jag är i tonåren och vill ha ett högtalr system för ett bra pris vid max 5000 kr och jag tycker det är fräckt med bas så jag vill ha en bra bas också men som sagt jag vet inte man kan ju åka in och lyssna på högtalare men har dom något bra på elgiganten tacksam för svar ska endast ha det till att dunka musik.



#31

Postad 08 november 2017 - 13:57

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Hej jag har kollat på lite system nu men är nybörjare när det gäller högtalare jag är i tonåren och vill ha ett högtalr system för ett bra pris vid max 5000 kr och jag tycker det är fräckt med bas så jag vill ha en bra bas också men som sagt jag vet inte man kan ju åka in och lyssna på högtalare men har dom något bra på elgiganten tacksam för svar ska endast ha det till att dunka musik.

ett tips är, ha koll på elgiganten, ibland säljer de ut sony 10" subwooferns för halva priset, en bra billig subwoofer för ca 1250kr, det är denna jag menar:

https://www.elgigant...er-sa-cs9-svart

 

Black friday kanske om du har tur..



#32

Postad 11 november 2017 - 12:14

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Tjoho, om två veckor ska jag o damen spisa in uppgradering på sub. Just nu är det antingen Velodyne DD 18 Plus eller SVS PB16 som retar uppraderingsjävulen. Tips på andra i samma liga? Kanske bättre med två st Velodyne DD 12 Plus istället för en DD 18 Plus?

#33

Postad 11 november 2017 - 12:35

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Tjoho, om två veckor ska jag o damen spisa in uppgradering på sub. Just nu är det antingen Velodyne DD 18 Plus eller SVS PB16 som retar uppraderingsjävulen. Tips på andra i samma liga? Kanske bättre med två st Velodyne DD 12 Plus istället för en DD 18 Plus?

JL Audio har modeller i samma liga, eller varför inte någon av de större REL modellerna :).

 

Tror du har en del att vinna på att ha två något mindre än 1 stor, förutom den bättre basfördelningen så får du ju en 3dB höjning vid lägsta frekvens med två.
I vissa fall kanske det kompenserar för den bättre specen på en stor.



#34

Postad 13 november 2017 - 21:52

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Mitt tips är att kolla med V&L Audio.

De har precis släppt några burkar som blåser av faneret av DD-18 och är lika snygga i mitt tycke ialf.

Du får även mkt mer kapacitet per krona.


Redigerat av robert293, 13 november 2017 - 21:54.


#35

Postad 14 november 2017 - 08:09

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Blåtand, Robert,

Tackar för tipsen, ska kolla upp.

#36

Postad 14 november 2017 - 10:10

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Mitt tips är att kolla med V&L Audio.

De har precis släppt några burkar som blåser av faneret av DD-18 och är lika snygga i mitt tycke ialf.

Du får även mkt mer kapacitet per krona.

Kul att de börjar få igång sin verksamhet! :)  Verkar vara no-nonsens grejor som man kunde förväntat sig efter att ha följt DYI-delen på detta forum.

 

Hade jag varit i samma situation hade det nog blivit två Sub 2. Också en no-nonsens konstruktion med bra finish. Relativt stor, sluten låda med dubbla 13.8". Kan inte bli fel.


Redigerat av Supernaut77, 14 november 2017 - 10:11.


#37

Postad 15 november 2017 - 20:14

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Fasen, fick igång min Velodyne HGS10 att lira riktigt bra idag. Fasen. Får se vad hembiobutiken visar upp nästa helg.

#38

Postad 10 december 2017 - 15:45

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Gammal tråd.... Men ändå, jag gick från en sub till 2 och jag måste säg att skillnaden var ganska stor. Det är inte så att jag kan spela betydligt högre, men ljudet är betydligt behagligare, tightare, och det flyter ihop mycket bättre med mitt framsystem. Nu har jag i och för sig dom så ofta hatade Dali Sub E12, men principen blir säkert densamma vad du än använder. Så, kort sagt, i valet mellan 1 eller 2 subbar så hade jag sagt 2 st, alla dagar i veckan till musik !



#39

Postad 10 december 2017 - 17:19

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Gammal tråd.... Men ändå, jag gick från en sub till 2 och jag måste säg att skillnaden var ganska stor. Det är inte så att jag kan spela betydligt högre, men ljudet är betydligt behagligare, tightare, och det flyter ihop mycket bättre med mitt framsystem. Nu har jag i och för sig dom så ofta hatade Dali Sub E12, men principen blir säkert densamma vad du än använder. Så, kort sagt, i valet mellan 1 eller 2 subbar så hade jag sagt 2 st, alla dagar i veckan till musik !

Gjorde relativt nyligen samma erfarenhet men vill tillägga att det inte alltid behöver vara så lätta att få till placering och nivåjusteringar dem emellan som man lätt får för sig när man lyssnar i dessa trådar.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.