Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption

956 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Red Dead Redemption (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8,51 (56) Inga priser
Red Dead Redemption - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,94 (15) Inga priser
Red Dead Redemption: Undead Nightmare (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,89 (8) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 01 maj 2010 - 23:52

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

MIni Ninjas och Godfather II.

Finns en del spel på the hut som kostar under 10£ och inte är med på GameStops exkluderingslista. Än.


Tackar för svaret, känner inte att jag har is nog i magen för att beställa från thehut. Med upp till tre veckors leveranstid så är det mycket som kan hinna exkluderas hos Gamestop.

#102

Postad 02 maj 2010 - 20:48

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Cliffnotes:
- Only a few seconds of load time to start the game (so no picture slideshow like GTA)
- No noticeable hitches in framerate in seven hours of play time
- Only real loading comes from fast travel
- Very little pop-in despite the draw distance
- Very detailed texturing with smooth load-ins
- No two areas of the map are alike. Everything is unique.
- The game is generous with mid-mission checkpoints and if you fail you can restart from the last checkpoint
- Dying warps you to your nearest owned or rented property, and there is ample property to buy
- In your safehouse you can restock on ammo, sleep (which saves and fast forwards the game clock by six hours) and change clothes
- Robust clothing options, though nothing super specific like mixing and matching
- Can visit general stores, gun shops, clinics, the tailor and more.
- Can buy chewing tobacco, apples (to feed your horse), medicine (to heal yourself) and bandannas (to disguise yourself)
- Money is harder to come by than in GTA but its more useful
- Can sell items you find, along with animal skins
- Loads of sidequests to be discovered by simply exploring and living in the world with less repitition and more depth than you'd think
- The difficulty system is based on how much computer assistance you get in the aiming. The easiest difficulty is full lock on, the hardest is full free aim
- "This isn't just "GTA in the West", it's a genre-defining experience that utterly raises the bar for all open-world games to follow."



#103

Postad 02 maj 2010 - 21:39

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
"No two areas of the map are alike. Everything is unique."
Det där älskar en utforskare som mig rejält! Utforskningen var största delen av spelupplevelsen (och -glädjen) för mig i Fallout 3!

#104

Postad 03 maj 2010 - 17:24

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Låter nice, fast jag hoppas bara att det inte blir så att omgivningarna förändras lite för drastiskt, det är svårt att kombinera variation utan att spelaren måste transportera sig för länge.
K'nns ju lite off om det tar 5 minuter att transportera sig från ett bergigt vinterlandskap till stekheta mexico...

#105

Postad 03 maj 2010 - 17:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
hoppas inte att det blir som det är i far cry 2, bara en massa åkande fram och tillbaka

#106

Postad 05 maj 2010 - 16:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Rockstar Games Announces ‘Outlaws To The End’ Co-Op Mission Pack for Red Dead Redemption



Free-to-download co-op game play coming to Red Dead Redemption



New York, NY - May 5, 2010 - Rockstar Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), is proud to announce the ‘Outlaws To The End’ Co-Op multiplayer Mission Pack for Red Dead Redemption. Available FREE this June simultaneously for Xbox LIVE® and PlayStation® Network, this brand new co-op mode adds an entirely new dimension to Red Dead Redemption’s game play.



“Multiplayer in Red Dead Redemption offers players a whole new way to encounter the massive open world we’ve created, but we felt the experience would not be complete without co-op game play,” said Sam Houser, Founder of Rockstar Games. “With these missions, we wanted to create new ways for players to share in the experience of engaging with this amazing landscape.”



One of three downloadable content packs, the ‘Outlaws To The End’ Co-Op Mission Pack features six all-new multiplayer missions full of outlaws, epic gunfights, and revolution for 2-4 players. The ‘Outlaws to the End’ Co-Op Mission Pack offers additional multiplayer XP rewards and brand new Achievements and Trophies to unlock. These six explosive and epic missions will play out across the game world, including:

“Walton’s Gold”

Walton’s Gang have taken control of a mining camp rich with gold. Fight through the camp and load your mine cart with as much gold as you can carry and get out as fast as you can – Walton’s boys have rigged the place to blow.



“The River”

Ride a raft down river, taking out rebel encampments along the way until you reach the rebel stronghold of Nosalida and a final epic battle for the town’s massive weapons caches. Watch out for Gatling gun-equipped enemy rafts.



“Ammunition”

The Mexican Army has the town of Tesoro Azul under siege. Storm the gates under heavy cannon, Gatling gun and sniper fire to destroy the Mexican artillery placements.



#107

Postad 05 maj 2010 - 16:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
väldigt trevligt med co-op tycker jag, alla spel borde ha de.
längtar grymt mycket efter de här spelet och ändå är det nog bara jag här inne som inte har förbokat det än ;)

#108

Postad 06 maj 2010 - 10:44

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Låter nice, fast jag hoppas bara att det inte blir så att omgivningarna förändras lite för drastiskt, det är svårt att kombinera variation utan att spelaren måste transportera sig för länge.
K'nns ju lite off om det tar 5 minuter att transportera sig från ett bergigt vinterlandskap till stekheta mexico...


Finns det inte några uppgifter om storleken på "spelvärlden"?
Men hoppas man inte på en "hugemongus" spelvärd som är hur stor som helst så spelet räcker länge när man väl klarat det och bara free-roamar =) Funkar fast-travel som på fallout 3 så är det ju inte ett problem med väldigt stor värld.


Coolt att det kommer co-op missions med (det som Zoiler länkade till) nästan så man skulle kunna tro att Rockstar läst mitt inlägg i början där man önskade det ;)

väldigt trevligt med co-op tycker jag, alla spel borde ha de.
längtar grymt mycket efter de här spelet och ändå är det nog bara jag här inne som inte har förbokat det än :D


Jag har köpt/förbokat det på axelmusic men är orolig för att dom inte klarar av att hålla leveranstiden så man har det på släppdagen (tog tid för att få GTA-episoderna). Måste nog ta och förboka det typ på Siba också såg dom hade Limited edition för 499:- Fast verkar inte gå att välja att hämta i butik. Så det kanske är en chansning det med.

Redigerat av HenkeEdge, 06 maj 2010 - 10:59.


#109

Postad 06 maj 2010 - 11:10

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
499kr inkl frakt på elgiganten och pccity

#110

Postad 06 maj 2010 - 13:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Trophy list

#111

Postad 06 maj 2010 - 13:19

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Trophy list

Red Dead Rockstar
Kill a Rockstar or someone with this achievement in a public multiplayer match.

Börjar detta bli en standard-trophy i Rockstars spel? :)

#112

Postad 06 maj 2010 - 15:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

499kr inkl frakt på elgiganten och pccity


kan man räkna med att få spelet på releasedagen om man beställer från någon av dom ställena?

#113

Postad 06 maj 2010 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Funkar fast-travel som på fallout 3 så är det ju inte ett problem med väldigt stor värld.

Det lär vara självklart med ett fast travel system, hade de ju t o m i GTA4 med taxis.

#114

Postad 06 maj 2010 - 16:03

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

kan man räkna med att få spelet på releasedagen om man beställer från någon av dom ställena?


Jag har inte haft problem förr.

#115

Postad 06 maj 2010 - 16:11

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag har inte haft problem förr.


låter bra de. då lägger jag in en beställning idag tror jag

#116

Postad 06 maj 2010 - 22:44

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

låter bra de. då lägger jag in en beställning idag tror jag


Jag beställde GOW 3 på Elgiganten sist, fick det 1 dag innan release, så jag kommer köra samma sak på detta spel.
Funkade helt utmärkt. :)


Fråga till er, jag vet inte mycket om CO-OP hur funkar det, kommer man kunna spela 2 st på samma ps3a?
Hade varit roligt isåfall.

#117

Postad 06 maj 2010 - 22:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0
Inte troligt att man kör två på samma, finns nog ingen splitscreen.

#118

Postad 07 maj 2010 - 06:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
http://www.gametrail...-red-dead/65299

#119

Postad 07 maj 2010 - 08:31

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
@Soffan: Du kan kanske uppdatera första inlägget med releasedatum.

18/5 för US
21/5 för EU

#120

Postad 07 maj 2010 - 13:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

@Soffan: Du kan kanske uppdatera första inlägget med releasedatum.

18/5 för US
21/5 för EU


fixat, bra du håller koll brittan :) hadfe glömt att det var jag som startade tråden ;)

#121

Postad 07 maj 2010 - 19:22

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Jag är taggad som tusan och kul att många av er verkar skaffa det. Har ju knappt lirat någonting med er sen jag ledsnade på MW2 för några månader sen. Fast nu när det kommit mappack till det så kanske ni har att göra hela sommaren :)

#122

Postad 07 maj 2010 - 19:54

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Förbokat! Har totalt missat det här lovande spelet som jag fick nys om i en annan tråd, så det är ju trevligt att man för en gångs skull slipper vänta i flera månader innan man får hugga in på det. :)

#123

Postad 07 maj 2010 - 21:30

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Har varit sjukt taggad sen november när dom första haksläppsklippen släpptes och daaaamn, nu är det nära. Nu är det exakt 2 veckor kvar. Hypen är OLIDLIG!

Magasinet Game Informer har gett spelet 9.75 i betyg av 10 möjliga.

Vi snackar olympisk klass på det här spelet.
Hysénklass. Eller vad har ni för superlativ att slänga på det?

#124

Postad 07 maj 2010 - 23:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Vi snackar olympisk klass på det här spelet.
Hysénklass. Eller vad har ni för superlativ att slänga på det?

Jag sparar mina :)

#125

Postad 07 maj 2010 - 23:55

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0

Jag sparar mina :)


Har du fått ett ex att testa redan?

#126

Postad 08 maj 2010 - 05:40

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Tog mig friheten att skapa en PSN ID - tråd :) Signa gärna om ni ska skaffa RDR:

https://www.minhembi...howtopic=261700

#127

Postad 08 maj 2010 - 09:10

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Jag vet att spelet har liknats vid GTA i western miljö, samma utvecklare med mera. Men om vi sätter upp GTA serien och Fallout 3 som två olika poler, vart däremellan tror ni att RDR kommer placera sig?

Rent hypotetiskt självklart, mycket för att jag inte är särskilt förtjust i GTA men ett stort fan av Fallout 3.

#128

Postad 08 maj 2010 - 09:42

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Bokat och klart :)

#129

Postad 08 maj 2010 - 10:11

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Jag vet att spelet har liknats vid GTA i western miljö, samma utvecklare med mera. Men om vi sätter upp GTA serien och Fallout 3 som två olika poler, vart däremellan tror ni att RDR kommer placera sig?

Rent hypotetiskt självklart, mycket för att jag inte är särskilt förtjust i GTA men ett stort fan av Fallout 3.


Vad är det du inte gillar med GTA? Handlingen eller fysiken etc? Är väl samma grafikmotor i RDR så om det är "spelsättet" hur man kontrollerar gubben, skjuter etc så kanske du inte kommer att gilla detta heller.

Undra vad det kommer att vara för bakgrundsmusik i spelet, hoppas på att det finns lite Ennio Morricone låtar =P

#130

Postad 08 maj 2010 - 10:23

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Jag vet att spelet har liknats vid GTA i western miljö, samma utvecklare med mera. Men om vi sätter upp GTA serien och Fallout 3 som två olika poler, vart däremellan tror ni att RDR kommer placera sig?

Rent hypotetiskt självklart, mycket för att jag inte är särskilt förtjust i GTA men ett stort fan av Fallout 3.

Ja, enda likheten med Fallout 3 är väl den stora friheten+wastelandvärlden. Annars verkar det vara mer likt GTAIV. Det här är ju ingen RPG så dom elementen saknas. Man levlar väl bara i multiplayer?

#131

Postad 08 maj 2010 - 17:19

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Var 90% säker på att jag skulle köpa spelet.

GTTV

Nu är jag 100% säker. :)

#132

Postad 08 maj 2010 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Har du fått ett ex att testa redan?

Nej nej, det blir senare.

#133

Postad 08 maj 2010 - 22:46

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Scans från GIs recension:
http://s742.photobuc...nt=Reddead1.jpg

Redigerat av brottarkungen, 08 maj 2010 - 22:47.


#134

Postad 09 maj 2010 - 06:45

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Var 90% säker på att jag skulle köpa spelet.

GTTV

Nu är jag 100% säker. :)


Tackar. Där fanns det en hel del grym info. Nu är man verkligen sugen på att lira :P

#135

Postad 09 maj 2010 - 10:12

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Hypen är OLIDLIG!

Magasinet Game Informer har gett spelet 9.75 i betyg av 10 möjliga.

Vi snackar olympisk klass på det här spelet.
Hysénklass. Eller vad har ni för superlativ att slänga på det?

Jag väntar med att tro något tills jag spelat det. Hypen runt GTA IV gjorde att jag inte gillade det riktigt när det kom, förväntningarna var så sjukt höga... Det var inte ens snygg grafik på GTA IV imho... Hoppas att det inte är samma sak med RDR, överhype'at bara för att det är Rockstar.

#136

Postad 09 maj 2010 - 10:23

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Vad jag förstått av den senaste filmen från GTTV är att free roam INTE är som vanliga single player utan endast är den stora vida världen att ströva runt på men inte samma uppdrag.

Det vill säga lite som GTA 4 man åker runt och härjar lite i miljöerna och kan jaga speciella utvalda gäng men är inte samma uppdrag etc som singleplayer.

Detta är för mig ett stort minus då hype tills nu fått mig att tro att free roam var som ett stort co-op för singleplayer vilket det nu inte verkar vara.

#137

Postad 09 maj 2010 - 15:46

Arizona
  • Arizona
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vad heter ni på Xbox Live?

25 årig kille från Göteborg. Sugen på att hitta lite bra possen. Så adda mig gärna: Sangrean
Mitt främsta intresse kommer nog bli upptäcka världen och jaga. Men även allt annat såklart :D

http://live.xbox.com...merTag=Sangrean

#138

Postad 09 maj 2010 - 16:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad heter ni på Xbox Live?

25 årig kille från Göteborg. Sugen på att hitta lite bra possen. Så adda mig gärna: Sangrean
Mitt främsta intresse kommer nog bli upptäcka världen och jaga. Men även allt annat såklart :D

http://live.xbox.com...merTag=Sangrean


det här är ps3 forumet

#139

Postad 10 maj 2010 - 16:14

Arizona
  • Arizona
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

det här är ps3 forumet


Hahahaha. Fan.

EDIT: Varför har ni en tråd för varje konsollsort av spelet?

Redigerat av Arizona, 10 maj 2010 - 16:15.


#140

Postad 10 maj 2010 - 20:56

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Till exempel för att vi som spelar på ps3 ska slippa tjat om buggar som bara finns i 360-versionen och vice versa. Och sen för att vi ändå inte kan spela med varandra ;)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 10 maj 2010 - 20:57.


#141

Postad 10 maj 2010 - 21:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Och sen för att vi ändå inte kan spela med varandra :)

Nä och det beror inte på att spelen är inkompatibla heller ;)

#142

Postad 10 maj 2010 - 21:47

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Nä och det beror inte på att spelen är inkompatibla heller ;)

Precis, utvecklarna (konsolltillverkarna) vet att det inte är ngn idé att ha en sådan funktion :)

#143

Postad 11 maj 2010 - 13:15

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
jag vill ha spelet NU!! Sitter här och drömmer hur jag glider fram på min värsting häst med ett gevär på ryggen och ett par revolvrar i högsta hugg!

Någon som har info på hur mycket man kan modifiera karaktärerna i online delen? Eller kommer väldigt många se lika dana ut?

#144

Postad 11 maj 2010 - 20:21

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Längtar enormt efter detta spelet.

Någon som har en länk till någon härlig video om spelet som man kanske missat?
Har varit inne på IGN,Gametrailers och Gamespot. :blush:

Ska bli kul att spela med er online!

#145

Postad 11 maj 2010 - 23:10

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Längtar enormt efter detta spelet.

Någon som har en länk till någon härlig video om spelet som man kanske missat?
Har varit inne på IGN,Gametrailers och Gamespot. :blush:

Ska bli kul att spela med er online!

http://www.gamefaqs....mption/54726071
18 stycken, kanske någon du inte sett.

#146

Postad 12 maj 2010 - 08:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Lite mer som kommer få er att dregla, jag gör det iallafall.

The guys at Game Informer have their claws into the game and given a note 9.75

Task: Take the concept of Grand Theft Auto to a Wild West scenario.

Graphics: beautiful scenery, unique horse animations, and cinematic cutscenes greatly improved over GTA IV makes this Rockstar game the best so far.

Sound: From the perfect sound of gunfire, the rumble of storms on the prairie, the extraordinary attention to detail makes the audio all this world may have life.

Gameplay: The point-and-tight cover system will be familiar to anyone who has played GTA IV, and control of horses is the best I've seen in any other game.

Entertainment: Rockstar deftly recreates the life of the border and gives players enough variety to keep you glued for weeks and weeks to play.



#147

Postad 12 maj 2010 - 09:55

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Hahahaha. Fan.

EDIT: Varför har ni en tråd för varje konsollsort av spelet?


Vi ser ner på folk som äger en xbox :blush:

#148

Postad 12 maj 2010 - 10:49

Cyberz
  • Cyberz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Vi ser ner på folk som äger en xbox :D


Amen! :blush:

#149

Postad 12 maj 2010 - 11:44

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Tack för infon brittan! Inte lång tid kvar nu innan release och tur är väl det för jag längtar bara mer och mer för var dag som går. Det är bara dumt att dras med i hypen av ett spel, men jag kan inte hjälpa det. :blush:
Hmmm, man kanske blir sjuk nästnästa vecka. Jag känner det på mig. Verkar vara något lokalt magsjukevirus som härjar omkring här nu. :D

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 maj 2010 - 11:44.


#150

Postad 12 maj 2010 - 13:01

RudeBoyStig
  • RudeBoyStig
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Gamestop ringde precis, försenat till den 28:e :blush:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Nya duken på plats
    DPC
    2024-05-08 06:59:39
  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.