Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv-bänk av faktum köksskåp

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 14 juli 2008 - 08:04

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 1
"Vanliga" bänkskåp i olika utföranden, 60 djupa (jag vill ha FA101 eller FA123 till min skrivare):
http://www.ikea.com/.../kitchen/10470/
Överskåp som är 60 djupa:
http://www.ikea.com/...ducts/S69810559
Faktum produktblad:
http://www.ikea.com/.../kok/FAKTUM.pdf

#52

Postad 11 augusti 2008 - 11:02

hbenke
  • hbenke
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 1
Hej.
Nu är jag klar med min tv-bänk som jag byggde av massiva bänkskivor och IKEA fläktskåp. Har betsat med en mörk bets för att likna valnöt.
Den är 180 cm bred, 60 djup och 39 cm hög. Har inte fixat ben på den än men kommer snart. ska vara en glashylla i mitten facket med till PS3. Sen ska det vara en skiva där bak med så man slipper se sladdarna där bak i mittenfacket.

Bifogad fil(er)



#53

Postad 28 oktober 2008 - 22:00

Unregisteredcf1ddbac
  • Unregisteredcf1ddbac
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Så här blev mitt resultat
https://www.minhembi...c_id=256494.jpg

#54

Postad 29 oktober 2008 - 18:33

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Så här blev mitt resultat
https://www.minhembi...c_id=256494.jpg


shashe(eget ord)
7styckan över en hel vägg xD billigt och bra förstår jag

#55

Postad 29 oktober 2008 - 22:05

Unregisteredcf1ddbac
  • Unregisteredcf1ddbac
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Betalade ca 5000:- med frakt. för sju skåp med luckor, två bänkskivor i bok och golvlisterna
Ganska billigt med tanke på att bänken är 4,20 meter lång och håller att sitta på, sitter 4 ben under varje skåp
Kolla dessa bilder vad tycker ni?

Redigerat av Unregisteredcf1ddbac, 29 oktober 2008 - 22:07.


#56

Postad 29 oktober 2008 - 22:11

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0

Hej.
Nu är jag klar med min tv-bänk som jag byggde av massiva bänkskivor och IKEA fläktskåp. Har betsat med en mörk bets för att likna valnöt.
Den är 180 cm bred, 60 djup och 39 cm hög. Har inte fixat ben på den än men kommer snart. ska vara en glashylla i mitten facket med till PS3. Sen ska det vara en skiva där bak med så man slipper se sladdarna där bak i mittenfacket.


Såg den där i senaste HemmaBio tidningen. Hade tänkt mig något liknande, men är kluven i om jag vill ha luckor elelr ej. Lutar åt att man får bygga från skratch med MDF,

Redigerat av JetJaguarr, 29 oktober 2008 - 22:12.


#57

Postad 31 oktober 2008 - 13:26

hbenke
  • hbenke
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Såg den där i senaste HemmaBio tidningen. Hade tänkt mig något liknande, men är kluven i om jag vill ha luckor elelr ej. Lutar åt att man får bygga från skratch med MDF,


Ja den kom med där. Gissa om man blev paff när man såg den i tidningen. Skickade in bilder på den, men trodde aldrig den skulle komma med.. :rolleyes:
Ja vill man inte ha luckor på den så är det inte och rekommendera att ha Ikea fläktskåp då de inte är så snygga inuti..

Men det går lika bra med mdf skivor. Anledningen till att jag valde massiva bänkskivor var att jag ville ha kvar strukturen från träet när man betsade det. Men det är en smaksak det.
Lycka till med bygget och glöm inte lägga upp bilder på det när det är klart. :D

#58

Postad 10 november 2008 - 16:08

Lomas
  • Lomas
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Har IKEA någon lösning för "tryck-öppning" av luckor?

Jag har planer på att bygga ihop en bänk av Faktum, men jag vill inte ha några handtag utan att det går att lösa på så sätt att jag kan trycka på själva luckan för att öppna den. (utseendemässigt i stil med hur Zchnigel har det hos sig

edit: eller hur gör folk i sådana fall? Öppnar "underifrån"? Ser bland annat här att så verkar vara fallet?

Redigerat av Lomas, 10 november 2008 - 16:57.


#59

Postad 10 november 2008 - 23:00

thid
  • thid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Byggde min på ungefär samma sätt (4x ikea faktum abstrakt vit...)

Körde dock inga ben, blev en vit MDF skiva som sockel, och en ek-fanerad MDF på toppen.
Bifogad fil  final.jpg   573,66K   95 Antal nerladdningar

#60

Postad 11 november 2008 - 11:44

thid
  • thid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Har IKEA någon lösning för "tryck-öppning" av luckor?


Jag har inte hittat något.
Jag kör med öppna underifrån på min bänk. Lite bökigt men duger är inte där inne så ofta.
Men hittar du någon lösning (nya gångjärn + magnet) ifrån annan leverantör så säg till :)

#61

Postad 12 november 2008 - 23:10

Baggelito
  • Baggelito
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Har IKEA någon lösning för "tryck-öppning" av luckor?

Jag har planer på att bygga ihop en bänk av Faktum, men jag vill inte ha några handtag utan att det går att lösa på så sätt att jag kan trycka på själva luckan för att öppna den. (utseendemässigt i stil med hur Zchnigel har det hos sig

edit: eller hur gör folk i sådana fall? Öppnar "underifrån"? Ser bland annat här att så verkar vara fallet?


Jodå, visst har de det.

Finns i bestå-serien
http://www.ikea.com/...oducts/70134242

#62

Postad 02 januari 2009 - 20:53

richmoijn
  • richmoijn
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hej,

Sitter nu med detta problem, förstår inte riktigt vilken skruv som menas i inlägget nedan, jag bifogar själva manicken så kanske någon kan peka ut och/eller förklara lite närmre...

Postad bild

Jag gjorde en bänk med vända 92 cm-skåp förra veckan.

Skåpen som öppnas uppåt har en "arm" som bromsar luckan, så det går lätt att öppna men trögt att stänga (så att den inte slås igen av sig själv.

Lossa helt på skruven mitt på armen och lyft över ena halvan över det lilla stoppet som sitter inuti. Skruva sen ihop allt igen och dra åt skruven lagom hårt.

Luckan hålls nu uppe eftersom det är trögt att öppna, men lätt att stänga.
Sen är det bara att skruva ihop skåpet efter beskrivningen och vända på det.
(Jag satte fästet till armarna ett hål längre upp, då stannar luckan 90 grader rakt ut.)



#63

Postad 02 januari 2009 - 22:40

Johan_81
  • Johan_81
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Det där är inte alls samma arm som jag menade i mitt gamla inlägg. Är det till IKEA/faktum horisontella skåp?
Den varianten jag har är bara två likadana halvor med skruv genom, och fjäderbrickor och spärrfunktion inuti.

Redigerat av Johan_81, 02 januari 2009 - 22:57.


#64

Postad 02 januari 2009 - 22:53

richmoijn
  • richmoijn
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Tack för svar!

Ja, det är ett horisontellt Faktumskåp...

Antar då att Ikea har utvecklat denna till att bli lite mer avancerad, och tyvärr, ej ombyggbar...

//Rickard

#65

Postad 02 januari 2009 - 22:59

Johan_81
  • Johan_81
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Synd att de har ändrat på det.. Kanske går att få tag i ett ändå? Det funkar ju trots allt ganska bra.

Här är en bild på "armen" i det gamla utförandet:
Bifogad fil  Arm.jpg   53,38K   12 Antal nerladdningar

#66

Postad 03 januari 2009 - 11:38

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

  • 2 661 inlägg
  • 0
Har dessa... och de har alla 4 slitits ut... (skåpen är typ 1-1,5 år gamla och öppnas runt 1-5 ggr om dagen...

Det som fallerade var gängorna i nämnda skruv. Så det var inte speciellt svårt att fixa bara att sätta i en annan skruv med låsmutter.

Så jag är inte förvånad att de bytts ut.

Redigerat av GrodanB, 03 januari 2009 - 11:41.


#67

Postad 08 januari 2009 - 13:25

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Även jag håller på med ett bygge med skåp i IKEA Faktum-serien. Jag har än så länge hunnit bygga ihop 3 st skåp 600*350*600 mm. Total bredd blir alltså 180 cm, djupet på bänken blir 60 cm och höjden 35 cm. Jag vill ha en ganska låg bänk så det blir bara några osynliga ben av överblivna parkettbitar (10 mm höga)

Som dörrar kör jag tre stycken IKEA Abstrakt-dörrar. (Glansig vit)

På toppen ska det fixas en bänkskiva av något slag. Antingen blir det färdigoljad ekskiva från Bauhaus. Kostar 795 kr för 2020*27*6250 mm. Eller så köper jag en obehandlad skiva av något slag och betsar den ganska mörkt.

Några tips jag kan bidra med:
1. Jag har sett en del köra med Faktumskåp utan bänkskiva på toppen. Ovansidan är inte särskilt snygg med flera synliga metalldetaljer. När man bygger ihop skåpen kan man lika gärna vända all synlig metall inåt i skåpet så att man får en slät yta ovanpå skåpen. Spelar ingen roll om man ska ha en skiva överst men vill man köra utan är detta att föredra.

2. Det har diskuterats tidigare i tråden men innermåtten på skåpen är bredd 562 mm och höjd 311 mm. Jag hade en högtalare som var 31 cm hög så den "gled" (knuffades) in med 1 mm till godo.

3. Jag skippade att sätta dit baksidorna och de metallbeslag som medföljde. Tycker inte det känns ostabilt alls men vill man vara på säkra sidan går det såklart att sätta dit senare.

4. Jag hade några vita hyllor över från IKEA Bestå där vi kör med glashyllor istället för de som medföljer. Det är på pricken lika som Faktum i båda färg och mått (förrutom djupet) så jag hade kunnat bygga ihop ett par skåp med bara de skivorna.

5. De dörröppnare som finns till IKEA Bestå funkar också till faktumskåpen så att man kan öppna dörrarna genom att trycka på skåpen.

Redigerat av daddydj, 08 januari 2009 - 15:39.


#68

Postad 08 januari 2009 - 18:43

Johan_81
  • Johan_81
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Har dessa... och de har alla 4 slitits ut... (skåpen är typ 1-1,5 år gamla och öppnas runt 1-5 ggr om dagen...


Ja.. Då var det kanske inte så konstigt att de funkade bra hos mig då, jag öppnar nästan aldrig mitt sånt skåp alls, så det bör hålla i några år till.. :)

#69

Postad 18 januari 2009 - 13:52

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
vad har ni använt för gångjärn till era byggen? för ikeas tar ju massvis me plats.
jag köpte vägg skåpen som är 35 djupa, så kan inte ha gångjärn som tar för mycke plats. dörran ska öppnas ner mot golvet.

#70

Postad 26 januari 2009 - 12:01

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag hade också planer på att göra ett sånthär bygge när vi flyttar till vår nya lägenhet (1april). Där kommer väggen för tvn vara 5m lång så en tv bänk på 2,4 alt. 3m skulle varit superfint.

Har en fråga till och börja med:
Vart köper man en billig ekskiva? Jag tyckte ikea var rätt dyra då de tog 1400kr för en på 2400mm.

#71

Postad 26 januari 2009 - 12:08

Nordan
  • Nordan
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Rusta har ekskiva 240x60cm för 800 spänn om jag inte minns fel. Tror även den finns i valnöt till det priset. Ska iväg till helgen och köpa en själv, har precis monterat ihop fyra fläktskåp 60x35cm som stomme till våran blivande möbel.

Jag löste stabilitetsproblemen genom att stäta i bakstyckena i de två yttre skåpen. Eftersom de är tight ihopskruvade viker sig inte de mellersta i första taget. Jag hoppas att det räcker, annars blir det ett stort brak. Höll för mig att sitta på och gunga iallafall.

#72

Postad 27 januari 2009 - 14:21

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Byggde min på ungefär samma sätt (4x ikea faktum abstrakt vit...)

Körde dock inga ben, blev en vit MDF skiva som sockel, och en ek-fanerad MDF på toppen.
Bifogad fil  final.jpg   573,66K   95 Antal nerladdningar


Riktigt snyggt!
Ska nog göra en sån själv, fast bänkskivan får va 40cm :S om de går..

#73

Postad 16 februari 2009 - 20:46

g-thang
  • g-thang
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Hej.
Nu är jag klar med min tv-bänk som jag byggde av massiva bänkskivor och IKEA fläktskåp. Har betsat med en mörk bets för att likna valnöt.
Den är 180 cm bred, 60 djup och 39 cm hög. Har inte fixat ben på den än men kommer snart. ska vara en glashylla i mitten facket med till PS3. Sen ska det vara en skiva där bak med så man slipper se sladdarna där bak i mittenfacket.


Det där var något jag gillade faktiskt...har sett en hel del här på forumet som använt sig av ikeaskåp och en skiva...det blir rätt snyggt.

Dock så har jag en del krav...jag har det ganska tajt på rummet och har max 147 cm mellan mina högtalare, vilket inte är så sort :/. Jag har en svag gipsvägg också så jag vågar/orkar inte hänga upp min TV på väggen, och för att TVn ska komma upp i rätt ögonhöjd så krävs det att jag har en TV bänk som är ca 60 cm hög. Detta är iaf vad jag inbillat mig.

jag sitter exakt 3.5 m från min 5090H (som jag förövrigt får imorgon!!) min soffa är 45 cm hög och mina högtalare är 105 cm höga, nu har jag iofs ingen TV att titta på men jag uppfattar det som att toppen på mina högtalare exakt ligger i min ögonhöjd. Vad tror ni, låter detta vettigt?

60 cm + (hälften av TVns höjd = 36cm) = 96cm?

Jag har blåa väggar, mina högtalare är bokfärgade, soffan och fåtöljen är svart. Antar att vitt inte gör sig så bra där? :blink:

Hur ska man få ihop något snyggt med hjälp av skåp och en fin träskiva (i Ek tex) och plats i mitten för dvd och stärkare när bredden inte får vara mer än 147 cm och höjden helst skall vara 60cm?

Den som kan svara på detta är jag evigt tacksam!

PS. Jag kan försöka slänga upp bilder på väggen där tvn skall stå, någon gång i veckan om detta behövs!

Redigerat av g-thang, 16 februari 2009 - 21:00.


#74

Postad 18 februari 2009 - 12:39

Burnert
  • Burnert
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej.

Köpte dessa beslag till mina faktumskåp, men de passar inte i de befintliga hålen.
Har du gjort nya hål?
Har du satt på ngt på insidan av luckan för att den ska "bygga" lite och komma åt beslaget?

Tacksam för svar!

//Niklas

5. De dörröppnare som finns till IKEA Bestå funkar också till faktumskåpen så att man kan öppna dörrarna genom att trycka på skåpen.



#75

Postad 28 februari 2009 - 16:56

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Hej.

Köpte dessa beslag till mina faktumskåp, men de passar inte i de befintliga hålen.
Har du gjort nya hål?
Har du satt på ngt på insidan av luckan för att den ska "bygga" lite och komma åt beslaget?

Tacksam för svar!

//Niklas


De befintliga hålen passade inte så jag borrade nya. Det räcker med två skruvar fast det är fyra hål.

#76

Postad 28 februari 2009 - 17:15

berabe
  • berabe
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Kolla in mitt galleri så ser ni hur jag gjorde med IKEA faktum överskåp och Betsad + lackad bänkskiva,

berabe

#77

Postad 10 mars 2009 - 23:27

Mackan2
  • Mackan2
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har en bänk av faktum även jag i mitt galleri...

#78

Postad 11 mars 2009 - 09:10

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja ha så jag öppnar skåpen horisontellt, fast upp och ner, går det är att lösa med fläktskåp eller måste man gå på väggskåpet?

#79

Postad 14 mars 2009 - 15:18

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Hello

Ni som byggt med tre faktum skåp, Och kört ikea bänk skiva på toppen. Måste man köpa täck skivor för gavlarna?

Ska göra tre skåp men mitten skåpet utan lucka "pg värmen".

#80

Postad 30 november 2009 - 12:53

tops
  • tops
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Är det någon som har byggt på höjden med köksskåp?

#81

Postad 01 december 2009 - 00:00

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Är det någon som har byggt på höjden med köksskåp?

Varför skulle man vilja bygga på höjden? Är ju på bredden man vill bygga.

#82

Postad 01 december 2009 - 19:58

mull
  • mull
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Betalade ca 5000:- med frakt. för sju skåp med luckor, två bänkskivor i bok och golvlisterna
Ganska billigt med tanke på att bänken är 4,20 meter lång och håller att sitta på, sitter 4 ben under varje skåp
Kolla dessa bilder vad tycker ni?

Sen feedback här, men jag tycker:
1) Skåpen borde monterats längre ner så man inte såg in under dem/över sockeln.
2) Socklarna borde slipas/sågas så de ligger tätt mot golvet.

Hade fö den bilden (som du postade här i tråden) som inspirationsbild inför min egen renovering.

#83

Postad 02 december 2009 - 09:07

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Har också byggt av ikeas köks skåp, se bilder i mitt galleri, finns även byggbilder.

#84

Postad 10 december 2009 - 20:25

Dusse
  • Dusse
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har också byggt av ikeas köks skåp, se bilder i mitt galleri, finns även byggbilder.

Jag stör mig på att luckorna hänger snett och att du inte har nån skiva ovanpå skåpen. Men de e ju lätt fixat.

#85

Postad 10 januari 2010 - 18:15

gtek890
  • gtek890
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Hej

Flyttar snart till en lgh och tänkte då göra en egen tv-bänk utav ikeas faktum överskåp. Men tänkte höra lite.. För det första är det någom som kör på höjden 57cm ? Blir höjden för hög då om man kör på ikeas ben med dvs 57 + 11 cm eller vad tror ni ( om man nu ska ha tv:n ovanför 40" ) ? Sen är det så med att sambon vill inte ha med enbart luckor, så vi sa att i ett skåp ska vi ha minst 1 låda. Men kan man köpa lådorna lösa, skena o allt eller ? Hur är det även med extra hyllor i skåpen, har sett en del att dom har glasshyllor ( stavning ) ?

// Gtek

Redigerat av gtek890, 10 januari 2010 - 18:19.


#86

Postad 11 januari 2010 - 09:03

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Jag stör mig på att luckorna hänger snett och att du inte har nån skiva ovanpå skåpen. Men de e ju lätt fixat.


Oj såg detta först nu, en skiva ska fixas men har ta mig tusan inte kommit på vad jag vill ha ännu så det återstår, att det ser ut som om luckorna är sneda beror på att dom inte är stängda riktigt på bilderna, hade höjt hyllorna så mycket att gångjärnen tog i, åtgärdat nu efter en ommöblering i skåpen.

#87

Postad 14 januari 2010 - 21:03

SirKingEdward
  • SirKingEdward
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har också byggt ett skåp, se mitt galleri!

#88

Postad 18 mars 2010 - 21:49

DerbyBoy
  • DerbyBoy
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Är ni säkra på att bestå tryck-öppna-beslag fungerar till faktum horisontalskåp?

Går det att modde gånggärnen "dörrlyft med spärr för mjukare stängning medföljer" så att det blir tvärtom dvs lätt att stäng men trögare att öpnna (sliter rimligtvis mindre på gånggärnen, som förövrigt ska innehålla gas).

Om det inte går att modda gånggärnen är det "värdelöst" att vända horisontalskåpet så att luckan hänger nedåt i öppet läge?

mvh D

#89

Postad 20 mars 2010 - 18:44

_rille
  • _rille
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är ni säkra på att bestå tryck-öppna-beslag fungerar till faktum horisontalskåp?


Jag använder dessa till min faktum-bänk och det fungerar utmärkt. Det är mycket smidigt och rekommenderas varmt!

#90

Postad 13 juli 2011 - 15:28

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Har också byggt av ikeas köks skåp, se bilder i mitt galleri, finns även byggbilder.


Hur blir det med luft/värme i skåpet för dig? Har du någon form av utblås på undersidan eller liknande? Jag tänkte också ev. hänga upp mitt skåp men lite orolig över värmen.

Har också byggt ett skåp, se mitt galleri!


Täckplugg var inte helt fel, ska jag också införskaffa :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan undrar jag vad alla har för bakstycke? Funderade lite på någon form av högtalartyg, fast tjockare, borde släppa igenom luft men samtidigt hålla ute dammet? Vill dock ha vitt och inte svart, någon som sett det någonstans?

Redigerat av Guarana, 13 juli 2011 - 15:29.


#91

Postad 13 augusti 2011 - 21:01

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Är det någon som har byggt en bänk med 3st stommar och har dörrar på vänster resp. höger sida och två lådor i mitten?

#92

Postad 17 januari 2012 - 22:55

velourfog
  • velourfog
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Skulle det gå att lägga en Prägel köksskiva från Ikea på en sån här bänk, eller skulle det se skumt ut? Blir ju lite billigare än ekskiva, man borde väl kunna lämna in hos nån trähandel eller dylikt så de kan såga den till rätt mått (till ~40cm djup) ? Tankar?

Länk

Redigerat av velourfog, 17 januari 2012 - 22:56.


#93

Postad 17 januari 2012 - 23:20

Anders R
  • Anders R
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Har IKEA tagit bort sina köksskåp som är ca 40 cm höga och 60 cm djupa? De enda jag hittar nu som är ca 40 cm höga har ett djup på 37 cm vilket känns lite snålt för förstärkaren... De som är 60 cm djupa verkar bara vara bänkskåp som då har höjden av en vanlig arbetsbänk vilket är på tok för högt.

Har jag missat något på hemsidan? :)

#94

Postad 18 januari 2012 - 08:52

velourfog
  • velourfog
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Har IKEA tagit bort sina köksskåp som är ca 40 cm höga och 60 cm djupa? De enda jag hittar nu som är ca 40 cm höga har ett djup på 37 cm vilket känns lite snålt för förstärkaren... De som är 60 cm djupa verkar bara vara bänkskåp som då har höjden av en vanlig arbetsbänk vilket är på tok för högt.

Har jag missat något på hemsidan? :)


Den här då? 35cm hög, 58 djup.

#95

Postad 18 januari 2012 - 09:19

Anders R
  • Anders R
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Där fanns det, stort tack!
Jag var inne bland väggskåp och bänkskåp och letade som det refererades till innan men hittade inget där. Det där ser ut att vara precis det som behövs :)

#96

Postad 18 januari 2012 - 09:38

velourfog
  • velourfog
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ha en mittensektion som är betydligt smalare än 60cm, kanske 20-30cm istället (har en liten center).
Finns det nån lämplig komponent i FAKTUM serien man kan använda, eller måste man såga upp en sån där fläktskåpsstomme?

#97

Postad 22 januari 2012 - 11:52

velourfog
  • velourfog
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Någon som vet om de röda Bestå skåpen är samma nyans som Abstrakt köksluckor, så att man kan kombinera dem? Tycker inte det ser ut att vara exakt samma på bilderna, men det är väl frågan om man kan lita på dem.

Bestå

Abstrakt

Edit: Ikeas kundtchatt var ingen hjälp, "Det vågar jag tyvärr inte svara på då de tillhör olika sortiment.". No shit :)

Redigerat av velourfog, 22 januari 2012 - 12:01.


#98

Postad 18 februari 2012 - 22:27

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Har nu bestämt mig för att köpa tre Faktum-skåp imorgon, 59.8x35x37 cms varianten. Hur stor skiva är rimligt att få tillsågad? Tänkte ta 180x37cm, vad använder ni andra för storlekar?

#99

Postad 20 februari 2012 - 20:20

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Vad använder ni som byggt med Faktum-skåp för hyllplan? Hemmasnickrade eller finns det några färdiga på IKEA som passar?

#100

Postad 20 februari 2012 - 23:26

Killis75
  • Killis75
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Vad använder ni som byggt med Faktum-skåp för hyllplan? Hemmasnickrade eller finns det några färdiga på IKEA som passar?


Jag köpte glashyllor finns säkert i annat mtrl oxå!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.