Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 08 juni 2011 - 07:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tror den släpps tidigare än så men den ska iofs hitta till Sverige också.

#152

Postad 08 juni 2011 - 07:42

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Då ska jag vara lite skeptiker då. Saker jag verkligen inte gillar:
- Handkontrollen är ju fan lika stor som en hel konsol. För att överdriva. :D
- Display på kontrollen? Nej, tack. Spelar ingen roll att man kan använda den till många "coola features".
- Den är inte trådlös?!

#153

Postad 08 juni 2011 - 07:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Då ska jag vara lite skeptiker då. Saker jag verkligen inte gillar:
- Handkontrollen är ju fan lika stor som en hel konsol. För att överdriva. :D
- Display på kontrollen? Nej, tack. Spelar ingen roll att man kan använda den till många "coola features".
- Den är inte trådlös?!


Givetvis är den trådlös. Frågan är vad den kör för batterier och hur man laddar och hur länge man måste ladda.

#154

Postad 08 juni 2011 - 08:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Då ska jag vara lite skeptiker då. Saker jag verkligen inte gillar:
- Handkontrollen är ju fan lika stor som en hel konsol. För att överdriva. :D
- Display på kontrollen? Nej, tack. Spelar ingen roll att man kan använda den till många "coola features".
- Den är inte trådlös?!



+1

Jag uppskattar att de försöker förnya det hela men jag föredrar en vanlig handkontroll och en riktigt maffig prestandakonsol.
Om de skall förbättra handkontrollen så borde de sikta på att göra något lika precist och lättstyrt som en PC-mus men som man ändå kan köra i fåtöljen. En handhålld fet och tung platta med skärm kommer aldrig att kunna ge en exakt kontroll (tror jag). Dessutom kan man inte fokusera optimalt om man skall titta på två skärmar med olika fokusavstånd och storlek. Tänk på alla som är 45+ och spelar (de blir fler och fler). Skall de ta på läsglasögonen varje gång de skall göra en kill i en shooter så får de det jobbigt. ;)

#155

Postad 08 juni 2011 - 08:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Mm märkte det när jag tittade igenom en gång till.
Tycker ändå tanken var helt ok ute

Ingen bra tanke eftersom det skulle innebära att kontrollen skulle ha egna processorer och minne etc - den är nog dyr nog som den är att ersätta när kidsen slänger den i väggen....

Zoiler>>

Nej, du måste ha kontrollen i samma rum.

Sa dom så?
Finns gott om trådlösa lösningar (WirelessHD etc) som ger hög bandbredd (runt 3 GBit) men som ändå klarar vissa väggar och säg kanske 20 meters räckvidd. Vet inte vad paddan har för upplösning men det borde väl krävs runt 0.5 GBit för att skicka okomprimerad (för att undvika latency) video till den - rätt mkt det med men det borde ju inte vara Area51-teknik i dagens läge.

#156

Postad 08 juni 2011 - 08:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Enligt IGN är den betydligt lättare än den ser ut att vara. Jag ser inte vikten som ett problem ändå. NI håller väl inte handkontrollerna i luften till ngn konsoll? Man vilar ju dem i knät eller på ett ben när man spelar. Det gör jag iaf.

#157

Postad 08 juni 2011 - 09:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Ja överlag verkar skillnaden mellan positiv resp negativ hållning till kontrollen vara att de förstnämda faktiskt har provat den... :D

#158

Postad 08 juni 2011 - 09:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0
Tyckte jag läste att nån hade sett nån filmsnutt med BF3 när dom presenterade Wii U, stämmer det?

#159

Postad 08 juni 2011 - 09:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tyckte jag läste att nån hade sett nån filmsnutt med BF3 när dom presenterade Wii U, stämmer det?


Ja men klippet var nog från PC. EA snackade om vad som var möjligt i framtiden. Det betyder inte att BF3 kommer till Wii U.

#160

Postad 08 juni 2011 - 09:17

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Tyckte jag läste att nån hade sett nån filmsnutt med BF3 när dom presenterade Wii U, stämmer det?


Japp. Hittar dock ingen video på det nu.

#161

Postad 08 juni 2011 - 10:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
när eas president (eller vad han var) kom ut så hade dom ju en massa bilder på spel i bakgrunden. men tror inte alla dessa kommer att komma utan det var nog bara sånt som var möjligt.

#162

Postad 08 juni 2011 - 11:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

när eas president (eller vad han var) kom ut så hade dom ju en massa bilder på spel i bakgrunden. men tror inte alla dessa kommer att komma utan det var nog bara sånt som var möjligt.


Så tolkade jag också det. Återstår att se vad som kommer portas till WiiU nästa år.

#163

Postad 08 juni 2011 - 13:55

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Ja men klippet var nog från PC. EA snackade om vad som var möjligt i framtiden. Det betyder inte att BF3 kommer till Wii U.



jo det är klart att bf3 kommer
http://bf3blog.com/tag/wii-u/

typ alla tredje parts som inte är exclusive kommer att komma i stort sett

dom har ju utlovat några riktiga överaskningar framöver oxo så blir nog mycket skojiga titlar som dyker upp

som sagt många av utvecklarna verkar smått lyriska över möjligheterna med denna konsoll när man ser olika intervjuver

Redigerat av Rumpnisse, 08 juni 2011 - 14:31.


#164

Postad 08 juni 2011 - 14:04

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
lite hands on http://www.vg247.com...nd-impressions/

The controller

The first thing you notice about the Wii U controller is how incredibly light it is – far lighter than an iPad. It’s really surprising when you pick up it. That 6.5” screen is covered in plastic like a DS screen, not glass like an iPad screen, but it’s extremely clear, and the picture quality is just as good as on the larger HD TV screen in front of me.

To the touch, it feels more like a DS screen than anything else. It’s comfortable to hold, and your fingers easily find the two analogue sticks and the buttons. The console unit itself was hidden inside the pod, connected to the pad by a giant wire for the purposes of the demonstration. We’re told that the form of the console itself is still being decided upon, and the controller prototypes aren’t quite final.


verkar riktigt lovande men konsollen behöver inte alls se ut som dom bilderna vi sett... som sagt dom är i ett tidigt stadie tror inte hårdvaran är spikad riktigt ennu det man vet är

CPU IBM PowerPC (45 nm) (Watson) (Hastighet okänd)
( http://www-03.ibm.co...lease/34683.wss )
med flera kärnor och integrerat DRAM ( http://www-03.ibm.co...photo/34681.wss ) (enligt IBM mycket)

GPU AMD Radeon HD (okänd modell) http://ir.amd.com/ph...m...&highlight=

Optisk enhet Proprietär High Density-skiva (120 mm)
Wii Optical Disc (120 mm)
Videoutgångar HDMI, komponent, S-video och komposit
Videoformat 1080p, 1080i, 720p, 480p och 480i
Ljudutgångar 6-kanals PCM via HDMI
AV Multi Out
Lagring Internt flashminne (okänd kapacitet)
SD-kortläsare
Stöd för externa hårddiskar (USB)
Anslutningar 4 st. USB 2.0
Handkontroll 6,2 tums pekskärm med stylus (16:9)
Två analoga styrspakar
Styrkors
A/B/Y/X-knappar
L/R-knappar
ZL/ZR-knappar
Gyroskop
Accelerometer
Sensorstrip
Rumble
Högtalare
Mikrofon
Webbkamera
Uppladdningsbart batteri
Trådlös anslutning
Övrigt Full bakåtkompatibiltet med spel och tillbehör för Wii
Mått handkontroll Ca. 46 x 267 x 173 mm
Lansering År 2012

Redigerat av Rumpnisse, 08 juni 2011 - 16:06.


#165

Postad 08 juni 2011 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

jo det är klart att bf3 kommer http://games.ign.com...3/993655p1.html
http://bf3blog.com/tag/wii-u/

typ alla tredje parts som inte är exclusive kommer att komma i stort sett

dom har ju utlovat några riktiga överaskningar framöver oxo så blir nog mycket skojiga titlar som dyker upp

som sagt många av utvecklarna verkar smått lyriska över möjligheterna med denna konsoll när man ser olika intervjuver


Det där stämmer inte. Jag såg nintendos presentation. Ingen gång under presentationen sa EAs snubbe att de skulle släppa BF3 till Wii U. Du har länkat till en artikel från 2009 också :)

#166

Postad 08 juni 2011 - 14:20

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Det där stämmer inte. Jag såg nintendos presentation. Ingen gång under presentationen sa EAs snubbe att de skulle släppa BF3 till Wii U. Du har länkat till en artikel från 2009 också :)


hhe jo såg det nu vafan hände ? hehe ska leta reda på den riktiga...

men hur som helst så sas det senare igår i intervjuver på gametrailers oxo


men om man tänker på att bf3 släpps i november 2011 om jag minns rätt och kanske wii u så sent som till hösten/vintern 2012 så kanske det är för lång tid imellan så det inte är nån ide ens att släppa det

Redigerat av Rumpnisse, 08 juni 2011 - 14:34.


#167

Postad 08 juni 2011 - 14:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Aha ok. Jag vet att de visade ett klipp och att EAs president eller vad han nu är för ngt sa att battelfield i ngn form var intressant för Wii U. Han sa aldrig att just bf3 skulle släppas till wii u. Det jag menade :)
bf3 kommer vara ett år gammalt då så ngt annat exklusivt kanske är mer intressant.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 juni 2011 - 14:24.


#168

Postad 08 juni 2011 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Zoiler>>

Sa dom så?

Läste det på GAF.

#169

Postad 08 juni 2011 - 18:28

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
fågel tech demot va tydligen mycket längre synd på kvaliten nu vart man sugen att se den i riktigt bra kvalite
http://www.youtube.c...h?v=6OHUwDShrD4

läste nånstans att det ska vara epic som gjort det tyder kanske på att dom oxo kommer börja stöda wii u

Redigerat av Rumpnisse, 08 juni 2011 - 18:31.


#170

Postad 08 juni 2011 - 19:36

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
http://www.gamereact...
Aktiemarknaden gillar inte vad den ser.

#171

Postad 08 juni 2011 - 21:29

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
En sak jag undrar är om Nintendo kommer lägga till achievements/trophies. Tror dom kommer tappa jävligt många köpare som har flera konsoler annars. Finns ju många som samlar på såna och väljer då hellre Xbox/PS3 versionen om dom har möjlighet.

#172

Postad 08 juni 2011 - 21:40

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

En sak jag undrar är om Nintendo kommer lägga till achievements/trophies. Tror dom kommer tappa jävligt många köpare som har flera konsoler annars. Finns ju många som samlar på såna och väljer då hellre Xbox/PS3 versionen om dom har möjlighet.


Känns inte som om Wii U är så mycket för hardcore spelarna som samlar trofeér, utan med för casualspelarna som vill lira lite då och då och kanske kunna ta fram den på förfesten. En direkt uppföljare till Wii med andra ord.

Jag hoppas dock på en bättre multiplayerdel med den här generationens Nintendo konsol.

Redigerat av kinjon, 08 juni 2011 - 21:43.


#173

Postad 08 juni 2011 - 21:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

fågel tech demot va tydligen mycket längre synd på kvaliten nu vart man sugen att se den i riktigt bra kvalite
http://www.youtube.c...h?v=6OHUwDShrD4

läste nånstans att det ska vara epic som gjort det tyder kanske på att dom oxo kommer börja stöda wii u


Ja unreal engine 3 kommer användas på Wii U

En sak jag undrar är om Nintendo kommer lägga till achievements/trophies. Tror dom kommer tappa jävligt många köpare som har flera konsoler annars. Finns ju många som samlar på såna och väljer då hellre Xbox/PS3 versionen om dom har möjlighet.


Seriöst. Folk bryr sig alltså om sånt?


http://www.gamereact...
Aktiemarknaden gillar inte vad den ser.


3DS säljer kass. Är nog mest därför

#174

Postad 08 juni 2011 - 21:52

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Seriöst. Folk bryr sig alltså om sånt?


Det ser man ju överallt, finns ju trådar här på minhembio där dom tävlar mot varann tex.

#175

Postad 08 juni 2011 - 21:57

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
vill man ha konsolen är knappast achievements en dealbreaker :)

#176

Postad 08 juni 2011 - 22:09

Unregistered29143e6f
  • Unregistered29143e6f
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Måste säga, nintendofanatiker till trots, att jag inte riktigt är övertygad än.
Vill se lite mer av hur spel o dyl kommer funka.



Luigi's Mansion 2 gjorde dock mitt E3 :)

#177

Postad 08 juni 2011 - 22:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Måste säga, nintendofanatiker till trots, att jag inte riktigt är övertygad än.
Vill se lite mer av hur spel o dyl kommer funka.



Luigi's Mansion 2 gjorde dock mitt E3 :)


Det är iofs till 3DS

#178

Postad 08 juni 2011 - 22:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det är iofs till 3DS

Det vet han nog om han är Nintendofan =P.

Ska bli skitkul att se hur spel som framförallt Zelda och Metroid kommer se ut, eller varför inte 2D-spel som Donkey Kong och NSMB (inte det vi såg alltså, det var inte representativt). Vi vet hur grymt bra Nintendo är på att göra grafik liksom. Smash Bros med ett ORDENTLIGT ONLINESYSTEM, typ 2 mot 2.. jag behöver inget mer spel än det i stort sett =P.

#179

Postad 09 juni 2011 - 00:29

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Ett klipp med lite close up på bl.a. konsollen.

http://kotaku.com/58...k stained-hands

#180

Postad 09 juni 2011 - 01:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Today at E3, AMD (NYSE: AMD) announced its support for Nintendo’s newly-announced Wii U™ system, as a new way to enjoy HD console gaming entertainment. The custom AMD Radeon™ HD GPU reflects the best characteristics of AMD’s graphics technology solutions: high-definition graphics support; rich multimedia acceleration and playback; and multiple display support. As an industry leader, AMD has supplied the game console market with graphics expertise and ongoing support for more than 10 years.

“We greatly value our synergistic relationship with the AMD design team. The AMD custom graphics processor delivers the best of AMD’s world-class graphics expertise. AMD will support our vision of innovating play through unique entertainment experiences," said Genyo Takeda, senior managing director, Integrated Research & Development of Nintendo Co. Ltd.

“AMD shares Nintendo’s excitement for the new HD entertainment experience planned for the Wii U console,” said David Wang, corporate vice president of Silicon Engineering, AMD. “We’re proud to provide our leading-edge HD multimedia graphics engine to power the new entertainment features of the console. Nintendo is a highly-valued customer and we look forward to the launch in 2012.”

AMD custom graphics enable the new Nintendo system to provide exciting, immersive game play and interaction for consumers around the world. The AMD custom graphics processor features a modern and rich graphics processing core, allowing the new console to shine with new graphics capabilities.



#181

Postad 09 juni 2011 - 05:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tycker det är lite lustigt med folk som säger "Vem ska köpa den här när 360/PS3 är ungefär lika bra?"
Har folk helt glömt bort de 80+ miljoner som köpt den första Wii? Det är den kundbasen de vill behålla i första hand.

#182

Postad 09 juni 2011 - 05:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Verkar som att det kan vara grafikchip från AMD's 5000 eller 6000 serie.

It has been confirmed that the Wii U GPU will be made by AMD and is custom made based on the AMD Radeon HD brand. We also know that is has multi-display functionality.

Since multi-display functionality was introduced starting with the Radeon HD 5000 series, we can probably conclude the Wii U GPU is based on the 5000 or 6000 series.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 juni 2011 - 05:56.


#183

Postad 09 juni 2011 - 07:31

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Nintendo's E3 2011 keynote yesterday gave the world its first official look at the all-new Wii U hardware plus (we thought) a glimpse at the graphical capabilities of its next console. As it turns out, the impressive list of upcoming games for the 2012-bound console was just that, a list, with the visuals we saw on screen coming from PS3 and Xbox 360 versions of said titles. Nintendo of America chief Reggie Fils-Aime has confirmed that to be the case in an interview with GameTrailers, where he also points out that the eventual Wii U games will look at least as good as their PS3 / 360 counterparts. Which is why, in his eyes, it's okay to show us those games being played on the competition's (current-gen) hardware. He does remind us that the Wii U will be delivering graphics at a 1080p resolution, and points to the garden tech demo that also graced E3 as an indicator of what can be done with Nintendo's next console. That's all well and good, but maybe tell us in advance next time, Reggie?


Inte helt oväntat och inget nytt. Om det nu i slutändan visar sig att den presterar bättre än/lika med 360:n och PS3:an så kvittar det väl antar jag.

#184

Postad 09 juni 2011 - 07:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Rätt kul för när Nintendo hade sin presentation så gnällde massa folk över att grafiken såg sämre ut än 360/PS3 och nu när det kommit fram att det var 360/PS3 i klippen de visade så gnäller samma personer på att de inte visade vad Wii U klarar av :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 juni 2011 - 07:39.


#185

Postad 09 juni 2011 - 08:30

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Rätt kul för när Nintendo hade sin presentation så gnällde massa folk över att grafiken såg sämre ut än 360/PS3 och nu när det kommit fram att det var 360/PS3 i klippen de visade så gnäller samma personer på att de inte visade vad Wii U klarar av :)

Det är vad jag definerar neysayers. :)

Det är ingen snack om saken för min del, den maskinen startas upp i mitt hem samma dag som den släpps.

Som jag ser det flätar dom ihop tre saker till ett integrerat system:

-Traditionella hem konsol systemet ("klassiskt" kontroller, spelar vid tv etc)
-Dual screen fördelarna från DS/3DS (t ex flytta bort all UI crap från huvudskärmen)
-Touchscreen gameplay (Ipad, Smartphone gaming etc)

Sen hänger jag inte upp mig på hur kraftig den kommer vara. Av det jag fått sett/läst/hört så kommer det vara tillfredställande för mig.

#186

Postad 09 juni 2011 - 09:12

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Blir detta en hit så vet vi ju nu i alla fall hur nästa generation från MS och Sony kommer se ut... :)

#187

Postad 09 juni 2011 - 09:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
tror inte microsoft kommer satsa lika mycket på hårdvaran denna gång. sony däremot är jag mer osäker på. dom verkar också ha dom fansen som mest tycker att "HÅRDVARA ÄR ALLT" med så det är klurigt.

#188

Postad 09 juni 2011 - 09:38

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Verkar som att det kan vara grafikchip från AMD's 5000 eller 6000 serie.

It has been confirmed that the Wii U GPU will be made by AMD and is custom made based on the AMD Radeon HD brand. We also know that is has multi-display functionality.

Since multi-display functionality was introduced starting with the Radeon HD 5000 series, we can probably conclude the Wii U GPU is based on the 5000 or 6000 series.



låter troligt det...
men är ju ett custom chip så dom kan ju tillämpat det på ett äldre kort oxo men det kanske är dyrare krångligare att göra så...

men är det så så är det native dx11 då jublar speltillverkarna kan jag lova då kommer wii u få massivt tredjeparts stöd och då jublar jag =)

men hoppas på mycket minne nu det har nästan tillverkarna börjat kräva... där största flaskhalsen är idag

ojojoj snälla låt det va 5-6k serien då är den inte bara så lite mycket bättre en 360 och ps3 utan riktigt grym

#189

Postad 09 juni 2011 - 09:44

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

tror inte microsoft kommer satsa lika mycket på hårdvaran denna gång. sony däremot är jag mer osäker på. dom verkar också ha dom fansen som mest tycker att "HÅRDVARA ÄR ALLT" med så det är klurigt.


Njae det var väl Xbox 1 fansen som va mest hårdvaru-stolta men sen när ps3:an blev starkare än xbox 360 svängde det... Tror lite att den maskin som är starkast kommer ha fans som hävdar betydelsen av hårdvara... Men många hävdar ju att 360 är starkare...

#190

Postad 09 juni 2011 - 09:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Tror lite att den maskin som är starkast kommer ha fans som hävdar betydelsen av hårdvara...


så kan det ju iförsig vara. men med tanke på den vägen microsoft går just nu så tror jag inte dom kommer satsa så mycket på att göra en enorm förbättring på hårdvaran.

#191

Postad 09 juni 2011 - 09:54

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Tycker det är lite lustigt med folk som säger "Vem ska köpa den här när 360/PS3 är ungefär lika bra?"
Har folk helt glömt bort de 80+ miljoner som köpt den första Wii? Det är den kundbasen de vill behålla i första hand.


ja verkligen håller med men vi kan nog räkna med att den blir kraftfullare tillomed

#192

Postad 09 juni 2011 - 09:56

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Men va i **** finns det inget optiskt ut på konsolen? Skämtar Nintendo eller?

Inte fan tar min tv tillvara på det optiska ljudet från HDMI kabeln och skickar vidare ljudet till förstärkaren.

Hur fasen ska man göra nu då....

#193

Postad 09 juni 2011 - 09:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Men va i **** finns det inget optiskt ut på konsolen? Skämtar Nintendo eller?

Inte fan tar min tv tillvara på det optiska ljudet från HDMI kabeln och skickar vidare ljudet till förstärkaren.

Hur fasen ska man göra nu då....


Som alla andra gör dvs HDMI till förstärkaren :)

#194

Postad 09 juni 2011 - 10:04

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
http://cdon.se/spel/...

Nån som forbokat? :) frågan är hur bra den säljer om det priset stämmer.

#195

Postad 09 juni 2011 - 10:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

http://cdon.se/spel/...

Nån som forbokat? :) frågan är hur bra den säljer om det priset stämmer.


Självklart inte. Det priset är helt uppåt väggarna. Halvera det så kommer man närmare sanningen.

#196

Postad 09 juni 2011 - 10:10

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
bara att lyfta på hatten åt nintendo dom har gort allt så smart så rätt först med wii säljer gammalt skräp till massorna snordyrt (ala apple) :) och sen nu först ut med nästa som troligen kommer vara bättre en ps3 och 360 och ligga ett år före dom andra och sälja en hel del innan dom andra hinner ut...

blir svettigare för dom andra nu dom har satsat så hårt på hårdvaran tidigare...
så skulle dom helt plötsligt inte göra en utan monsterhårdvara så skulle många som hakar upp sej på hårdvaran vara förlorade

så det är nästan ett måste att dom fortsätter prestanda kriget för att inte nintendo ska ta ennu mer marknadsandelar

#197

Postad 09 juni 2011 - 10:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Men va i **** finns det inget optiskt ut på konsolen? Skämtar Nintendo eller?

Inte fan tar min tv tillvara på det optiska ljudet från HDMI kabeln och skickar vidare ljudet till förstärkaren.

Hur fasen ska man göra nu då....


...och sen är det ju värt att notera att design och allt annat inte är helt spikat.

#198

Postad 09 juni 2011 - 10:49

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Undrar lite om orsaken till att de vägrar uppge vad som sitter i maskinen? Kan det vara så att det inte är spikat än? Visst, de vill säkerligen inte ge några hintar till konkurrenterna. De skulle kunna blåsa MS och Sony rejält med att toktoppa burken med idiotprestanda?!?

#199

Postad 09 juni 2011 - 11:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tror aldrig Nintendo gått ut ett år i förväg och visat upp specarna på sina grejjer så varför skulle de göra det nu? :)

#200

Postad 09 juni 2011 - 12:20

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Som alla andra gör dvs HDMI till förstärkaren :)


Har en ganska gammal förstärkare men fruktansvärt bra och välljudande, den lanserades 2003, så jag har inga HDMI ingångar alls på den. Har bara en optisk ingång så jag använder en optisk switch.

Och jag känner inte för att köpa en ny då jag annars är fruktansvärt nöjd med den ljudmässigt sett.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.