Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1051

Postad 19 december 2013 - 15:12

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Guacamelee! på vita. Riktigt skön blandning av action och platform och kul humor dessutom. Ett av de bättre vita-spelen man fått genom PS+.

#1052

Postad 20 december 2013 - 21:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Guacamelee! på vita. Riktigt skön blandning av action och platform och kul humor dessutom. Ett av de bättre vita-spelen man fått genom PS+.


Drinkbox Studios has announced a slew of news for thirsty fans. Set for a spring 2014 launch, Guacamelee! Super Turbo Champion Edition will land on the Xbox One and PlayStation 4.

According to Drinkbox Studios' Chris McQuinn, the next generation Guacamelee will feature two brand new worlds, new enemies, a "chicken-bomb ability," and reworked visuals with enhanced particle effects.



#1053

Postad 04 januari 2014 - 01:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Last of Us

Oväntat bra, jag trodde att jag som vanligt skulle bli besviken efter all hype, men det här är det bästa spelet i den här "genren" sedan Chronicles of Riddick. Det var fängslande, varierande, hade vackra miljöer, läskuga sektioner, spännande sektioner och ett soundtrack som får mig att sukta efter en välbyggd nylonsträngad akustisk gitarr.

#1054

Postad 04 januari 2014 - 09:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Dead Rising 3.

Bästa spelet jag spelat från 2013. Men det säger mer om hur många spel från 2013 jag spelat. :)

Hade låga förväntningar, men spelet drar in en och fungerar otroligt bra. Det 'japanska' har helt försvunnit och kvar är en zombie-sandbox. Knyter ihop säcken från Dead Rising 1 och 2 på ett skönt sätt också.

Även om absolut sista uppdraget var en rejäl drag. Spelet är inget svårt heller. Dog några gånger på första bossen, men efter att man har levlat upp sig lite så får man göra något riktigt dumt om man ska dö. Kanske Nightmare mode är mer utmanande?

#1055

Postad 05 januari 2014 - 12:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Ja, det inget spel, jag vet, det är dlc tll Borderlands 2. Men det är ett långt extramaterial, det tog två dagar av långa sträckspelningssessioner att ta mig igenom (ca 15 timmar) och jag ville skriva nåt :)

I alla fall var det väldigt, väldigt bra. Som vanligt massor med igenkännande och träffsäker humor som när Brick under rollspelet valde att slå ihjäl
Spoiler
. Och så fick jag tag på en bra VLADAF assault rifle som jag perkade upp eldhastighet och damage ännu mer på och så det bara rasslade till när någon kom i vägen. Sånt är alltid väldigt stämningshöjande.

Och så älskade jag musiken när eftertexterna rullade. Damtadadam tadadam tada DAM DAM DAM DAM tadadam ja ni fattar, ganska mäktigt iafa :wub:

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 05 januari 2014 - 23:56.


#1056

Postad 05 januari 2014 - 15:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lirar du till ps3 alltidxx?

#1057

Postad 05 januari 2014 - 18:55

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Nä Borderlands 2 kör jag på PC för grafikens skull. Ettan spelade jag på PS3.

#1058

Postad 05 januari 2014 - 23:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fäck :/

#1059

Postad 06 januari 2014 - 11:28

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Lirade första delen av Wolf Among Us mellan jul och nyår. Samma utvecklare som bakom The Walking dead och det märks även om detta har en betydligt fräschare setting. Fem stjärnor till storyn och helt klart det bästa jag körde under 2013. Rekommenderas hårt!

#1060

Postad 06 januari 2014 - 11:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Tänkte vänta tills alla delarna var ute, men ja; Wolf Among Us är super-intressant.

#1061

Postad 06 januari 2014 - 11:37

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Körde igenom Dragon Age: Origins på högsta svårighetsgraden. Lite synd att man inte fick någon achievement för det men spelet är ju såpass bra att det är belöning nog. Min kvinnliga Warden inledde en romans med Leliana som jag missade plocka in i gänget i min första genomspelning. Initialt känns hon verkligen genomtorr men under ytan döljer sig en betydligt mer intressant karaktär. Hade en del strul med att trigga hennes personliga quest så fick läsa på en del på internet för att hitta rätt (i slutänden fick jag göra slut för att öppna upp dialogen som triggar questen). Intressant att du genom dina dialogval i vissa situationer kan få både Leliana och Alistair att bli ändra personlighet och bli tuffare karaktärer. Hade länge glömt hur bra det här är (samt hur mycket micromanagement som krävs för att dina medhjälpare inte ska bete sig som idioter).

#1062

Postad 06 januari 2014 - 11:41

Unregistered8e0f536d
  • Unregistered8e0f536d
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
För er som gillar retrospel rekommenderar jag PS 1 spelet Castlevania Symphony of the night. Hade helt glömt hur underhållande det var (spelade det på vita). Släpptes på sent nittiotal tror jag och finns som dl för ps3 samt ps vita.

#1063

Postad 06 januari 2014 - 11:42

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Tänkte vänta tills alla delarna var ute, men ja; Wolf Among Us är super-intressant.

Självplågaren i mig gillar att längta efter nästa del. Lite som när man var liten och väntade på tomten... ;)

#1064

Postad 06 januari 2014 - 11:43

Unregistered8e0f536d
  • Unregistered8e0f536d
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Körde igenom Dragon Age: Origins på högsta svårighetsgraden. Lite synd att man inte fick någon achievement för det men spelet är ju såpass bra att det är belöning nog. Min kvinnliga Warden inledde en romans med Leliana som jag missade plocka in i gänget i min första genomspelning. Initialt känns hon verkligen genomtorr men under ytan döljer sig en betydligt mer intressant karaktär. Hade en del strul med att trigga hennes personliga quest så fick läsa på en del på internet för att hitta rätt (i slutänden fick jag göra slut för att öppna upp dialogen som triggar questen). Intressant att du genom dina dialogval i vissa situationer kan få både Leliana och Alistair att bli ändra personlighet och bli tuffare karaktärer. Hade länge glömt hur bra det här är (samt hur mycket micromanagement som krävs för att dina medhjälpare inte ska bete sig som idioter).


Grym spel med ett fantastiskt stridssystem. Har för mig att jag läste att 3:e delen kommer att bygga på origins stridssystem!

#1065

Postad 06 januari 2014 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läste att 3:e delen kommer att bygga på origins stridssystem!

En blandning skulle det väl vara.

Intressant att du genom dina dialogval i vissa situationer kan få både Leliana och Alistair att bli ändra personlighet och bli tuffare karaktärer.

Ja det var det Dragon Age var så bra på, sedan blev de sämre och sämre på att göra dialoger som påverkade ju fler spel de gjorde (Bioware).

#1066

Postad 08 januari 2014 - 10:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Dead Nation
"De som inte håller sig lugna tas omhand" (kommunikation från rådet för de överlevandes säkerhet)

Det var länge sen jag påbörjade Dead Nation men nu är jag klar. Jag fastnade på kyrkogården och blev så frustrerad att jag slutade spela under lång tid. Men som så ofta förr när man kör fast så kan det lösa sig efter en paus och man provar igen med nästan omedvetet ny approach. Det som kändes väldigt svårt och stressande blev inte alls lika klurigt när man väl gjorde lite annorlunda.

Jag tycker spelet är väldigt läckert iallafall. Kul och simpelt och snyggt och väldigt bra inramning (musik, intro och menyer). Ganska cool story också det lilla som fanns, passande sådan.

Mitt tips för att klara sista etappen av kyrkogården för de som behöver:
Spoiler


8/10

Körde igenom Dragon Age: Origins

Jag har det på listan och det rankar rimligt högt så om ett halvår kanske... :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 08 januari 2014 - 14:39.


#1067

Postad 08 januari 2014 - 12:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Dead Nation
"De som inte håller sig lugna tas omhand"

Det var länge sen jag påbörjade Dead Nation men nu är jag klar. Jag fastnade på kyrkogården och blev så frustrerad att jag slutade spela under lång tid. Men som så ofta förr när man kör fast så kan det lösa sig efter en paus och man provar igen med nästan omedvetet ny approach. Det som kändes väldigt svårt och stressande blev inte alls lika klurigt när man väl gjorde lite annorlunda.

Jag tycker spelet är väldigt läckert iallafall. Kul och simpelt och snyggt och väldigt bra inramning (musik, intro och menyer). Ganska cool story också det lilla som fanns, passande sådan.

Mitt tips för att klara sista etappen av kyrkogården för de som behöver:

Spoiler


8/10


Jag har det på listan och det rankar rimligt högt så om ett halvår kanske... :)

Dead Nation är ett av de bättre spelen att lira om man har en polare med också :) Grymt underhållande och man springer och skjuter hejvilt!
Kyrkogården var riktigt svår, är ju många fler zombies när man är två spelare också...

#1068

Postad 08 januari 2014 - 14:48

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Dead Nation är ett av de bättre spelen att lira om man har en polare med också :) Grymt underhållande och man springer och skjuter hejvilt!
Kyrkogården var riktigt svår, är ju många fler zombies när man är två spelare också...

Ja jag har spelat halva i co-op kanske. Ett hett tips till dig isf (om du inte redan spelat det) är verkligen att prova Renegade Ops som är liknande spel och lika kul i co-op. Den stora skillnaden är splitscreen. Det har jag nött så mycket att jag i single player nästan klarat det på hardcore svårighetsgrad. Och det blir lättare i co-op. Bara sista banan kvar, sluttampen är förjäklig :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 08 januari 2014 - 14:51.


#1069

Postad 08 januari 2014 - 14:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja jag har spelat halva i co-op kanske. Ett hett tips till dig isf (om du inte redan spelat det) är verkligen att prova Renegade Ops som är liknande spel och lika kul i co-op. Den stora skillnaden är splitscreen. Det har jag nött så mycket att jag i single player nästan klarat det på hardcore svårighetsgrad. Och det blir lättare i co-op. Bara sista banan kvar, sluttampen är förjäklig :)

Tack för tipset!

#1070

Postad 09 januari 2014 - 10:06

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Crysis 3 (PS3).
Tyckte om 2:an och tredje spelet är mer av det goda. Handlingen är väl måttligt intressant men spelmekaniken är väldigt finslipad. Tillsammans med de olika krafterna dräkten har och en drös med olika vapen blir det ett av de mest varierade och välspelande FPS:en jag spelat den här generationen.
Tveklöst värt de 60 kronor jag gav för det (januari-rean på PSN).

#1071

Postad 12 januari 2014 - 12:47

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Warhammer 40 000: Dawn of War

Ja det här var helt klart inte särskilt bra. Dålig grafik, stökiga kontroller och ett enda virrvarr. Plus för att kropparna blir liggandes kvar på marken, jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få till i andra spel . Lite roligt med storskaligt också. Annars så är detta långt sämre än DoW2.

5/10

#1072

Postad 12 januari 2014 - 16:13

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Stanley's parable
Väldigt intressant upplevelse som förstörs om man läser på om det innan.
12€ är kanske i mesta laget för ett spel som är så pass kort som detta är, men jämfört med ett biobesök är det klart prisvärt.
Rekomenderas!


Har även spelat igenom stora delar av Batman: Arkham Asylum, men kan inte riktigt säga att jag förstod hypen.
Visst är det en helt ok historia, men tycker det blev alldeles för repetitivt.

Redigerat av jaQoB, 12 januari 2014 - 16:15.


#1073

Postad 12 januari 2014 - 17:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Har även spelat igenom stora delar av Batman: Arkham Asylum, men kan inte riktigt säga att jag förstod hypen.
Visst är det en helt ok historia, men tycker det blev alldeles för repetitivt.

Det lustiga är att jag inte heller gillade ettan men tyckte både City och Origins var mycket bra :)

#1074

Postad 12 januari 2014 - 17:47

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Det lustiga är att jag inte heller gillade ettan men tyckte både City och Origins var mycket bra :)


Då kanske vi ska ge även city en chans alltså, men det får nog vänta tills nästa steamrea :)

#1075

Postad 12 januari 2014 - 19:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Warhammer 40 000: Dawn of War

Ja det här var helt klart inte särskilt bra. Dålig grafik, stökiga kontroller och ett enda virrvarr. Plus för att kropparna blir liggandes kvar på marken, jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få till i andra spel . Lite roligt med storskaligt också. Annars så är detta långt sämre än DoW2.

5/10

Bara första kampanjen? I så fall planer på att spela Winter Assualt, Soulstorm och Dark Crusade? Nu var det en två-tre år sedan jag spelade igenom första kampanjen men jag gillade den. Dock är Winter Assualt roligare för Imperial Guard är så annorlunda mot Space Marine.

#1076

Postad 12 januari 2014 - 19:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Uncharted 3 nyss avklarad.
Bra äventyrsspel med matinékänsla. Varierade miljöer . Gillade det här bättre än tvåan då detta var mer lik första som är det bästa i serien.
Ganska jobbiga kontroller ibland bara men det kan jag leva med.

#1077

Postad 17 januari 2014 - 23:32

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Metro: Last Light

Vansinnigt bra grafik, det snyggaste jag sett, ok story och gameplay. Finslipat tekniskt, lite nya vapen och de sexigaste, mest välsvarvade kvinnorna jag sett. Vem hade trott att slitna Ryssar som äter gamla slamdjur, dricker T-Röd och aldrig ser solen hade så fräscha donnor? Men långa transportsträckor som är ordentligt dryga vid en andra spelning och inte lika bra spelkänsla eller spänning som föregångaren tyvärr.

7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 17 januari 2014 - 23:33.


#1078

Postad 17 januari 2014 - 23:46

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Saints Row 4 (single player) 8/10
Svårt att sätta fingret på något, men det kändes inte riktigt lika vasst som trean. Kanske för att det ändå var rätt likt. Dock blev det aldrig heller långtråkigt med superkrafterna. Knasgalen story med många referenser till de tidigare spelen. Och fantastisk antagonist!

Antichamber
Kul litet hjärnvrickarspel. Men efter att ha irrat runt de sista två timmarna av de dryga fyra jag spelade det så kunde jag inte längre hitta fram till pusslen jag skulle lösa. Helt jäkla lost i labyrinten. Orkade inte med det längre då. Jag får helt enkelt erkänna mig besegrad. Så iom att jag inte blev färdig så får jag väl avstå från betyg. :/

#1079

Postad 18 januari 2014 - 01:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Guacamelee har jag och en kompis nyss klarat. vi spelade båda sluten för att vi var nyfikna :)
Ett riktigt roligt spel men alldeles för svårt för min del. Utan min sidekick hade jag aldrig klarat det då han fick göra alla svåra grejer :P

men som sagt, riktigt underhållande.

#1080

Postad 18 januari 2014 - 07:51

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 1
Uncharted: Golden Abyss (PS Vita)

Första Uncharted-spelet jag någonsin spelat, känner med en gång att jag får sätta mig med Uncharted på PS3 snarast möjliga!

7/10

#1081

Postad 26 januari 2014 - 01:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ni No Kuni
Bästa JRPG jag spelat sedan Final Fantasy 7. Trots att storyn inte var dess starka sida. Allt annat kompenserar för det. Riktigt bra! Blir nog att plocka ner Xenoblade från hyllan under 2014 så har jag avverkat last gens bästa jrpger.

#1082

Postad 26 januari 2014 - 10:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
prototype 2 klarades av igår. kändes inte riktigt lika bra som ettan, men fanns iallafall nya najsa krafter som jag inte minns var med i det spelet. bio-bomb var riktigt skoj, även om jag inte förstår hur dom kan undgå att se att jag "slår" till nån när dom står precis jämte. jaja...

#1083

Postad 26 januari 2014 - 11:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Heavy Rain

Det är inte så mycket spel överhuvudtaget men ändå väldigt bra. En kanonstory som är spännande och med många spännande karaktärer.
Spoiler
. Plus för att musiken i tunga stunder liknade den i slutet på Rambo 4.

Trailern är ovanligt cool också tycker jag
http://www.youtube.com/watch?v=fMK6sTnMxBI

8/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 26 januari 2014 - 12:05.


#1084

Postad 26 januari 2014 - 20:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Tomb Raider
Ett bra spel som kunde varit fantastiskt om det inte kastat så mycket bulletspongekanonmat ala Uncharted på en hela tiden. Jag gillar grittigare stilen, men hade hellre sett mer smyga/överlista för att överleva än Nathan Drake-massmörda för att överleva. Sen, var inte Underworld snyggare än det här eller minns jag fel?

#1085

Postad 27 januari 2014 - 02:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Tomb Raider
Sen, var inte Underworld snyggare än det här eller minns jag fel?

Det var snyggt för sin tid, men kom igen. Kanske de olika miljöerna du tänker på?

Lara från 2008 ser ut som en leksak i jämförelse.

#1086

Postad 27 januari 2014 - 08:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ja, det måste varit miljöerna. Nu var det bara brunt och plottrigt med aliasing på.

#1087

Postad 28 januari 2014 - 05:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
A Wolf Among Us - episode 1.

Inte mycket till spel. Mer som en interaktiv serietidning, men en fantastisk bra sådan.

Finns några saker jag retar mig på både innehållsmässigt (
Spoiler
) och gameplay-mässigt (svårt att styra, ibland fick man klicka både en och tio gånger innan den aktiverade en punkt och att ens tal-alternativ ibland inte alls gav det resultatet man var ute efter) men dessa punkter är så små i jämförelse med helheten där story, värld, grafik, röst-skådespel och karaktärer flyter samman i en underbar rätt där man inte kan göra annat än att längta till nästa episod.

Själv tänkte jag spendera väntan på episod 2 med att läsa serierna som världen i spelet är baserat på.

#1088

Postad 28 januari 2014 - 20:15

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Bioshock Infinite

Ett av tidernas bästa spel i fråga om atmosfär, djup, inlevelse och cinematiskt värde. Fullständigt lysande story som kan idisslas i evigheter och fortfarande kännas nydanande. De har mer eller mindre satt upp en mall för efterföljande titlar som inte kommer kännas som ett ok, för jag kan ta ett ganska standardiserat och opersonligt gameplay om jag får ett så högklassigt inramande som Infinite tillför och erbjuder. Elizabeth är en av de få kvinnliga karaktärer i detta mediet som lyckats beröra mig på ett så pass personligt plan.

Lite träig AI och ett som sagt ganska typiskt gameplay bleknar i storheten som är det cinematiska i Infinite. Är en definitiv följare tills nästa titel kommer ut.

9/10

#1089

Postad 05 februari 2014 - 21:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Brothers - A tale of two sons

Skön resa. Josef Fares spel är långt intressantare än någon av hans filmer.

#1090

Postad 08 februari 2014 - 21:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors

Oväntat bra, fräschaste berättarstilen ever; påminner närmast om Phoenix Wright, men bättre. Tog 20h innan jag fick ett lyckligt slut. Rekommenderas varmt om du är sugen på ett storytungt spel med lätta pussel här och där.


Zero Escape: Virtue's last reward

T.o.m. bättre än 999, tog 43h att spela igenom och förmodligen det bästa spelet jag spelat på 3DS (finns till PSVita också) än så länge.
Hoppas på ett tredje spel nu, berättartekniken är det fräschaste på länge och storyn höjer ribban för spel i allmänhet.

Även om det inte är nödvändigt att spela 999 innan Virtue så hänger de ihop på ett sätt som gör slutet mer tillfredställande om man spelat 999 först.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 februari 2014 - 21:11.


#1091

Postad 09 februari 2014 - 17:09

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Körde klart Dawn of War 2 idag. Underhållande men också ganska enformigt och nästan lite tråkigt efter ett tag. Mer variation på uppdragen hade inte skadat. Och det kunde bli rätt så rörigt under de sista uppdragen med alla trupper.

#1092

Postad 14 februari 2014 - 11:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Assassins creed: black flag

Kändes som alla andra assassins creed-spel, men utan ett par småsaker. Overall ett upplyft från dom senaste två spelen, men fortfarande inte det bästa i serien.
3 av 5

Dynasty warriors next

Kul hack and slash som jag alltid är intresserad av. Hacka sig igenom tusentals fiender är min melodi.
4 av 5

#1093

Postad 14 februari 2014 - 12:44

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Har också precis kört igenom Assassins creed: black flag till PS4.
Aldrig kört dom spelen förut och kände att det var på tiden att testa denna serie.

Jag tyckte i helhet det var ett bra spel. Finns väldigt mycket att göra på sidan så känner man att man inte är nöjd efter man spelat ut main story så har man minst lika mycket att göra där. Man kan ju självklart göra sidouppdragen medans man betar av main storyn med. Många uppdrag är ju väldigt lika varandra men det går ju tyvärr inte att komma ifrån. Tex smyg efter denna kille å sedan döda honom. Men man är ju en assassin så :)

Men tja.. 7/10 får det iaf :)

#1094

Postad 14 februari 2014 - 13:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Har gett en av fem stjärnpr åå alla jädrans smyg efter snubbe utan att bli upptäckt-uppdrag. Hata!

#1095

Postad 14 februari 2014 - 16:07

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Dragons Dogma: Dark Arisen.
Över förväntan, faktiskt. Jag gillar Fallout och TES-serien (västerländska rpgs alltså) men detta var oväntat bra av capcom. Man har i och för sig sneglat mycket på oblivion tror jag och därmed slipper man små barn med stora ögon och spikey haircuts. Skönt!

Nu är det Xcom the bureau som rullar.

To do before next-gen:
-The Bureau
-Lost Planet 3
-Bioshock infinite
-GTA 5
-Guard Dogs (eller vahettere?)

#1096

Postad 14 februari 2014 - 16:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

-Guard Dogs (eller vahettere?)

The Last Guardian.

#1097

Postad 14 februari 2014 - 18:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

-Guard Dogs (eller vahettere?)

Sleeping Dogs

#1098

Postad 14 februari 2014 - 21:42

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

-Guard Dogs (eller vahettere?)


Watch Dogs.

#1099

Postad 15 februari 2014 - 15:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Xcom: Enemy Within

Det är som Enemy Unknown fast med mycket mer saker att forska på, fler manicker att leka med, fler uppgraderingar, en till fiende och en ny soldatklass (en mech) som är skitkul och fungerar som komplement. Så det är ett slags Xcom 2.0 för kampanjen är i övrigt likadan. Så för alla som inte hunnit med Xcom: Enemy Unknown skulle jag rekommendera att köra Enemy Within direkt istället. Mycket bra spel såklart och nu med ännu mer roligt. Jag provade igår att börja spela Classic Ironman svårighetsgrad men jag vet inte hur långt jag kommer, för det smäller direkt där. Känns inte som man kommer hinna levla soldater betydligt innan de dör. Vi får se hur det går. Spela igenom spelet två gånger har tagit nästan 100 timmar.

8,5/10

#1100

Postad 15 februari 2014 - 20:08

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

-Guard Dogs (eller vahettere?)


Blood hound gang?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.