Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Få informativ hjälp med parabolfrågor här?

220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 09 april 2003 - 13:37

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Force har hittat felet och har en rättelse på gång i nästa release, så ja, det stämmer. Men jag vet inte om det bara gäller s-video.

#152

Postad 09 april 2003 - 14:45

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Nicely done...

#153

Postad 09 april 2003 - 17:59

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
En fråga?

Vet någon när viasat lanserar Fox News som utlovat? Har de börjat sända ännu? 1, 2 ,svt24 och barnkanalen sänder de ju redan... men Fox News?

Tja det blev snarare tre st frågor men principen är densamme...[:)]

Mvh Jen

#154

Postad 09 april 2003 - 19:38

Unregistered0eecee72
  • Unregistered0eecee72
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jen: Det är väl Tv8 som sänder Fox News?

#155

Postad 09 april 2003 - 19:41

Unregistered0eecee72
  • Unregistered0eecee72
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jo jag hade rätt. För mer information, http://www.tv8.se/in...&document=25917

#156

Postad 09 april 2003 - 19:51

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
JA det hade du sannerligen.... [:)]

Tack för upplysningen!
Nu är jag lite visare på det också, såg deras loga nånstans och försökte komma på det själv men har inte sett den själv, jag kollade väl bara inte tillräckligt noga.

Tack igen...[;)]

Mvh Jen

#157

Postad 10 april 2003 - 11:34

Unregisteredbb027c1b
  • Unregisteredbb027c1b
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Hej Jen

Funderar på att köpa ett boxerpaket då jag tycker att det skulle vara fult med en parabol på vårt hus.

Skilljer det mycket mellan de olika fabrikaten, ljudkvalitet, bildkvalitet snabbhet o.s.v.??

Tacksam för svar.[:)]

#158

Postad 10 april 2003 - 13:14

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Funderar på att handla (Samsung DSR 9500AZ-paket) från www.netto.nu, någon som har något positivt eller negativt att säga om dem?

#159

Postad 10 april 2003 - 13:52

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Det är just den modellen jag testat (9500AZ och 9510AZ) . Så om någon modell har buggen är det denna... Men, som sagt, jag kan ha haft extrem otur.

#160

Postad 10 april 2003 - 14:10

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
I och för sig så kom det precis in en ny modell som skall heta 9500AX, men ljudbuggen måste givetvis kollas upp... Vad har ni för positivt eller negativt att säga om www.netto.nu då?

#161

Postad 10 april 2003 - 20:55

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by ahagman

Funderar på att köpa ett boxerpaket då jag tycker att det skulle vara fult med en parabol på vårt hus.

Skilljer det mycket mellan de olika fabrikaten, ljudkvalitet, bildkvalitet snabbhet o.s.v.??

Tacksam för svar.[;)]


Den bästa tunern har Nokia 212S. Den visar en felfri bild vid endast 28 dB. Så lågt värde är inte ens mätbart med de flesta instrument. Handhavandemässigt är den snabbast också. RF utgång.[;)]

Triax och Thomson är i stort sett likadana och spelar i division 2. Ej RF utgång.[xx(]

#162

Postad 10 april 2003 - 21:25

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by EmuMannen
[Vad har ni för positivt eller negativt att säga om www.netto.nu då?

Jag har handlat av dem.Bara positivt,bra hemsida ,snabba leveranser .Köpte min Triax Unique parabol av dom,trevliga i telefon,kunniga,av mig får dom toppbetyg.

#163

Postad 11 april 2003 - 00:18

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Hakon, jag fick ett mycket bra intryck av dem per telefon. Trevliga och kunniga, något som är allt för ovanligt i dessa tider. Tack för svaret, jag tänkte att det var bäst att kolla med "forumet" innan jag handlade av dem... [:x]

#164

Postad 11 april 2003 - 12:43

jhh
  • jhh
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Tänkte dra in kabel från parabolen men vill helst inte borra i väggar eller dylikt då jag bor i hyresrätt, så jag undrar om någon testat någon liknande pryl för att dra kabeln genom dörr- eller fönsterkarm.
Finns bl.a. på http://www.clasohlson.se/ med artikelnummer 32-3232
Verkar tyvärr inte gå att länka direkt till en produkt, sök bara på artikelnumret för att få fram den.

#165

Postad 11 april 2003 - 15:54

Unregistered0eecee72
  • Unregistered0eecee72
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
jhh> Jag har provat den. Den funkar, men försök låt bli att öppna och stänga fönstret för mycket.
Öppnar och stänger du för ofta , så går den delen som ligger i kläm sönder.

#166

Postad 11 april 2003 - 16:37

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om att Viaskvat ska byta kodningssytem till samma som sky?
Detta innebär utbyte av dekoder som man bara skall kunna få från Viaskvat.

#167

Postad 11 april 2003 - 17:22

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
widescreen4, jag har pratat med bland annat www.netto.nu om det. Enligt dem så skall i alla fall de senare modellerna av till exempel Samsung 9500 ha processorkraft nog att mjukvaruppgraderas till det nya systemet (NDS VideoGuard)...

Om inte mottagaren kan mjukvaruppgraderas så borde det väl räcka med en ny CA för NDS, förutsatt att man har ett ledig CI, eller?

Jag har också läst att VIASAT redan har börjat implementera den nya tekniken men det kan ta flera år innan det går att använda fullt ut, för bland annat basutbudet. Det kommer dock att kunna tas i bruk mycket tidigare för filmkanalerna och pay-per-view etc.

Referenser:
http://www.netto.nu/...D=8...8&sok[]=%
http://mtg.client.sh...aseType=General
http://www.nds.com/n...asat_310303.pdf

#168

Postad 11 april 2003 - 17:49

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Hej Jen

Funderar på att köpa ett boxerpaket då jag tycker att det skulle vara fult med en parabol på vårt hus.

Skilljer det mycket mellan de olika fabrikaten, ljudkvalitet, bildkvalitet snabbhet o.s.v.??

Tacksam för svar."

Ahagman: Det finns ju små skillnader men ingen superstor skillnad.

Humax har jag för mig ska vara lite mer high quality än de andra. Nokia är spärrad mot guldkort. Thomson har finare design än triax som i övrigt har samma fabrikör.

Och annars är det väl inget anmärkningsvärt... I humaxen använder man självkart viaccess modul då den inte är inbyggd.

Mvh Jen

#169

Postad 11 april 2003 - 17:58

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Vad tycker ni om att Viaskvat ska byta kodningssytem till samma som sky?
Detta innebär utbyte av dekoder som man bara skall kunna få från Viaskvat"

Innebär inte byte av dekoder då dem inte byter kortläsarsystem. De fortsätter köra på Viaccess men med videoguard krypterings system.

De byter helt enkelt kodningsystemet och inte hela accessen.

Mvh Jen [8)]

#170

Postad 11 april 2003 - 18:03

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Brist på RF utgång hos triax och thomson går för övrigt att lösa med en RF modulator.

Humax och Nokia 212s har inbyggd RF modulator...

[^]

#171

Postad 11 april 2003 - 18:20

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"änkte dra in kabel från parabolen men vill helst inte borra i väggar eller dylikt då jag bor i hyresrätt, så jag undrar om någon testat någon liknande pryl för att dra kabeln genom dörr- eller fönsterkarm.
Finns bl.a. på http://www.clasohlson.se/ med artikelnummer 32-3232
Verkar tyvärr inte gå att länka direkt till en produkt, sök bara på artikelnumret för att få fram den."

Så länge du inte ska göra en lång anslutning har det ingen åverkan på resultatet av signalen men tänk på att du skarvar sladden på varje håll med 2 extra f-kontakter vilket påverkar kvaliten av kabelns förmåga att leda ström. En orörd kabel är alltid bättre än en skarvad.[V]

Mvh Jen

#172

Postad 11 april 2003 - 18:28

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Jen
"Vad tycker ni om att Viaskvat ska byta kodningssytem till samma som sky?
Detta innebär utbyte av dekoder som man bara skall kunna få från Viaskvat"

Innebär inte byte av dekoder då dem inte byter kortläsarsystem. De fortsätter köra på Viaccess men med videoguard krypterings system.

De byter helt enkelt kodningsystemet och inte hela accessen.

Mvh Jen [8)]


Jo men jag har läst att mottagare endast ska gå att få via Viasat för att hindra pirat tittandet..Om dom då inte byter kortläsare så spelar det ju ingen roll eller hur.

#173

Postad 11 april 2003 - 18:46

jhh
  • jhh
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Balthezor: Måste tyvärr dra den genom balkongdörren och den öppnar man ju titt som tätt, är dock en lite större glipa i överkanten på dörren så det klarar sig nog. Gick din sönder eller?

Jen: Är väl mycket väl medveten om detta, är dock ingen längre installation det handlar om. Huset är dessutom k-märkt så hyresvärden blir nog nöjd om jag inte borrar och grejar för mycket [;)]

#174

Postad 11 april 2003 - 19:11

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Jo men jag har läst att mottagare endast ska gå att få via Viasat för att hindra pirat tittandet..Om dom då inte byter kortläsare så spelar det ju ingen roll eller hur."

Nej... det är ju inte kortläsarna piratkopiorna görs av... de kopierar ju korten. Samma kort som just nu byter kodnings system för att man inte ska kunna läsa av och klona osv. Det har inte med systemet att göra. Sen kan det vara så att mjukvaran i mottagarna ska bytas ut men det har inget att göra med viaccess systemet. Det enda som byts är sättet korten är uppbyggda på, själva kodnings systemet!!!

Mvh Jen

#175

Postad 11 april 2003 - 19:13

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Jen: Är väl mycket väl medveten om detta, är dock ingen längre installation det handlar om. Huset är dessutom k-märkt så hyresvärden blir nog nöjd om jag inte borrar och grejar för mycket "

Ja det blir ju enklare också....

Hoppas det ordnar sig! Mvh Jen

#176

Postad 11 april 2003 - 20:06

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
Okey! Då blir det en enkel nöt för oss *ler*

#177

Postad 12 april 2003 - 00:40

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Ang NDS,det finns inga "superdupersäkra" kodsystem för digitalsändningar.Datorerna utvecklas hela tiden, till slut hinner kraftfulla datorer ifatt dagens kodsystem och knäcker även NDS.Det e datorer som kodar så då kan datorer även tillslut avkoda ett "superdupersäkert" system.Ju mer ett kodsystem används ju fler vill knäcka det.Ända sen dom kom med D2mac så har det sagts att det inte går att knäcka kodsystemet som användes till D2mac,det tog inte så lång tid,sen var det knäckt.Nu e allt digitalt det går inte att knäcka!!!Men hallå vad hände?Jo så gott som allt e knäckt.Av vem ?Jo hackers som alltid ser det som en sport att knäcka koder och dyligt.Först att knäcka en kod blir ju kung,och vem vill inte bli kung.

#178

Postad 12 april 2003 - 11:57

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Hakon, jag vet inte hur mycket du vet om kryptosystem men jag tycker att du gör det lite för enkelt för dig. Dagens system lider av stora brister som ganska enkelt kan åtgärdas rent tekniskt. Problemet är själva infrastrukturen på klientsidan (antalet kunder och den distribuerade hårdvaran).

Givetvis kan i princip alla system knäckas på ett eller annat sätt men utvecklingen går framåt och i vissa fall så spelar det ingen roll om du lyckas knäcka kryptot eller ej. Låt säga att du har ett kryto bestående av en nyckel som byts en gång om året. Låt oss vidare anta att det tar 15 sekunder att knäcka nyckeln. I ett sådant system så är tiden det tar att knäcka nyckeln försumbar men låt säga att vi använder samma krypto men byter nyckel en gång i minuten. I så fall skulle 25% av materialet försvinna om du skall dekryptera i realtid, inte lika roligt. I och för sig skulle den krypterade dataströmmen kunna mellanlagras på disk och på så sätt skulle vi kunna se allt i realtid men med en viss fördröjning. Det finns som sagt alltid en lösning men det skulle kräva betydligt mer från både hårdvara, den som knäcker och tittaren än de system som används idag.

Detsamma gäller nycklar och nyckelhantering. Om man använder en hierarkisk struktur så räcker det ju med att äga huvudnyckeln för att snabbt kunna knäcka allt material. Här finns det ett antal lösningar som skulle göra det möjligt att unikt identifiera varje klient och undanröja möjligheten att använda huvudnycklar med mera. Det handlar ju inte om att göra ett 100% vattentätt system utan bara att skapa ett system som kräver så mycket att knäcka så att det är enklare att leva som betalande kund... [:x]

#179

Postad 12 april 2003 - 20:56

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Jag har inte satt mig in i hur kryptering och dess tekniska uppbyggnad,vart jag vill komma e att förr eller senare dekrypteras även NDS.Vad som jag tycker e fel e att priserna för alla dessa olika abbonemang e tok för dyra.Sänk priserna istället för att hålla på och byta till ett nytt kodsystem ,detta byte kostar massor av stålar.Ett nytt kodsystem som kommer att knäckas,för som sagt så länge det finns koder finns det hackers.Sen e vi ju tillbaks på ruta ett igen ,eller hur?Jag e en betalande kund ingen hacker.Sen får framtiden visa hur länge man e villig att betala dessa höga avgifter,jag börjar tröttna i alla fall.Så jag vill inte utge mig som expert på kryptosystem,jag hade bara en åsikt.Min åsikt grundar sig på tidigare uttalan på D2mac tiden och dagens kodsytem.

#180

Postad 12 april 2003 - 23:37

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
Jen:)

Måste ju kolla ifall det stämmer att du är av det kvinliga könet,läste det på nån av dom föregående sidorna.Skitkul isåf tycker jag. Det är ju helt offtopic men kul att veta ändå tycker jag.

#181

Postad 13 april 2003 - 20:06

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Jen kan du tipsa om riktigt bra Lnb.Typ 0,4dB som märkbart skiljer sig från 0,6dB.Jag undrar eftersom jag nu testat min Triaxparabols kapacitet.Det gick som jag tänkt att mata den med fler Lnb.Det går att ha sex st Lnb men jag behöver ett bättre Lnb till 28gr öst (lägre än 0,6dB)för att se om jag kan vinna lite mer signalstyrka.Mvh Hakon

#182

Postad 13 april 2003 - 20:20

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"
Jen:)

Måste ju kolla ifall det stämmer att du är av det kvinliga könet,läste det på nån av dom föregående sidorna.Skitkul isåf tycker jag. Det är ju helt offtopic men kul att veta ändå tycker jag. "

Sist jag kollade var jag tjej och har för närvarande inga planer på att utföra någon operation eller dylikt som skulle ändra på det... *ler*

Kul att du uppskattar det! Det gör jag också!!!

[:(]

Mvh Jen

#183

Postad 13 april 2003 - 20:25

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hakon: Tyvär så har jag inte gjort några ordentliga tester på olika märken men vad jag vet av känningar inom Humax företaget så är de flesta 0,4db och 0,5db samma lnb men med olika klistermärke...

Då menar jag självklart märken med samma design på lnb´na. T.ex Humax, maximum, digistar osv. Ända som skiljer dem åt är priserna.

Mvh Jen

#184

Postad 14 april 2003 - 14:08

Unregistered0eecee72
  • Unregistered0eecee72
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by jhh
Balthezor: Måste tyvärr dra den genom balkongdörren och den öppnar man ju titt som tätt, är dock en lite större glipa i överkanten på dörren så det klarar sig nog. Gick din sönder eller?



Köpte den från Classe, men tyckte det såg fult ut att ha i fönstret, så jag gav bort min till en kompis. Han hade sin i dörren, och till slut gick den sönder.

Själv så gjorde jag på följande vis. Borrade hål nere vid golvet och sen går kablarna in i en golvlist, som jag har fräst ur på baksidan.

#185

Postad 14 april 2003 - 18:02

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hakon vet du någon trevlig hemsida med bra info om just satelit tv?

Mvh Jen

#186

Postad 14 april 2003 - 19:33

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Behöver läsa upp mig om PVR.(personal video recorder) Och satelit mottagare med två tuner.... Har någon nåt bra förslag???

Mvh Jen

#187

Postad 14 april 2003 - 22:48

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Hej Jen testa dessa länkar där finns det fler länkar att leta vidare på http://home.online.n...orce/force.html
http://www.satlex.de...&mid=11&page=1r
Den sista e på på tyska/engelska men du kan kanske greppa det ändå,kolla gärna på Triax Unique multimatad .Jag fick nya ideer för att få plats med ännu fler Lnb på min TRiax Unique.Kolla även under Wave Frontier sid 2(DiSEqE uppsättningen) Fasen jag blir mer och mer sugen på en Wave Frontier,ganska fantastikt bara 3 graders skillnad på Lnb positionerna
Du kan även testa denna länk lite av en "bibel" för Force ägare .Ett bra forum.
http://www.saxtv.dk/forumDk/
http://www.satkurier.com/

#188

Postad 15 april 2003 - 13:03

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
Jag har en Digiality 104 som inte går att stänga av.Jag stänger av den på knappen eller via fjärren,men den hoppar igång efter ca 10-12sek igen.Jag kan lova er alla att det är mkt irriterande.När jag börjar kolla på DVD så hoppar TV bilden igång utanvidare bara för att den inte vill hålla sig avstängd [};)].

Varför blir det sådär utan vidare? Det kan eventuellt ha uppkommit efter den sista uppgraderingen som jag gjorde men jag är inte riktigt säker på det.OM det skulle vara så,kan man ta bort den senaste uppgr.?

#189

Postad 15 april 2003 - 20:01

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
H/K Janne:

Är du säker på att ir porten som styr din mottagare inte sänder på samma frekvens som t.ex tv eller dvd osv. Testa och lägg undan fjärrkontrollerna och stäng av boxen manuellt för att sedan koppla över till dvd´n med power knappen på dvd spelaren. Om problemet kvarstår kan jag säkert lurka fram någon lösning!!! [;)]

Mvh Jen

#190

Postad 15 april 2003 - 20:08

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tack Hakon... Intressant material. Satkurier köper jag dock ofta så den kände jag till men med ett litet kortslutet minne av tyska lektionerna i nian så klurade jag ut dem tyska sidorna också tillslut....

Du är en pärla!

Mvh Jen

#191

Postad 18 april 2003 - 09:17

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Glad påsk

#192

Postad 18 april 2003 - 19:23

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Glad påsk på dig också.... [;)][:)][:D]

Lite offtopic så är det dags att importera en bil från tyskland... En c70 cabriolet eller opel Astra Coupe´ (bertoni)


Någon som har bra www tips?[^]

Mvh Jen

#193

Postad 19 april 2003 - 21:10

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jen.

Hur blir det när Canal Digital går över till nytt kodsystem.
Dom skulle också byta till något bolag eller system med tre bokstäver( i namnet ).
Vad jag har hört internt är att ändast Canal digital boxar typ 9321 klarar deras ny system.
Har du hört något som är i parabol svängen.

#194

Postad 20 april 2003 - 01:36

Unregistered55c9380c
  • Unregistered55c9380c
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
OT-varning ! Bara ett enkelt svar på Jen's fråga.

Jen:

Kolla på www.mobile.de (största siten), eller på www.autoscout24.com.

Eller leta på "gammaldags vis", köp den tyska annonstidningen D A Z hos nån som säljer utländska blaskor.

Den utkommer varannan vecka, och är tjock nog att räcka som "dasslektyr" i en hel vecka !

I den tidningen kan du också hitta många adresser till andra siter att leta på.


[8D] //Maths [8D]

#195

Postad 20 april 2003 - 19:22

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
En fråga till.
Hur många LNB klarar min 9902s och min 9802s
Jag har en Europaskål med twin LNB idag men vill ta några satelliter till.
Vill inte använda motor då de lätt går sönder och det blir så segt när man Zappar och så blir det svårt när jag har två digital boxar.

#196

Postad 21 april 2003 - 19:40

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Vill du ha tips ang Tysklandsimport så kan jag kanske hjälpa dig .Jag har själv köpt ett antal bilar i Tyskland.Har en del bra kontakter,e i branschen(jobbar som bilskadereperatör[V]).Har nyligen gått från Saab/Opel till Volvo[:)] Mobile e klart störst sök där men det e inte speciellt billigt just nu.Det e fel tid att köpa cab,men försöka går ju.Mvh Hakon

#197

Postad 21 april 2003 - 19:50

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by classe_bmw
En fråga till.
Hur många LNB klarar min 9902s och min 9802s
Jag har en Europaskål med twin LNB idag men vill ta några satelliter till.
Vill inte använda motor då de lätt går sönder och det blir så segt när man Zappar och så blir det svårt när jag har två digital boxar.
Jag har en svag aning om att den klarar endast fyra Lnb.Lite sunkigt med tanke på att Force ,Samsung mfl klarar upp till 16 lnb

#198

Postad 22 april 2003 - 11:47

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tack TILT...

#199

Postad 22 april 2003 - 12:19

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Classe BMW: Jag har inte hört något definitivt om när CD byter system men några kollegor har sagt att dem smygbyter kunders kort... Sen tror jag ju inte direkt på allt jag hör men det skulle nog va ett naturligt steg att byta system för cd också då piraterna öppnat deras kanaler.

Att det bara skulle vara en viss dekoder som kommer funka efteråt låter inte särskild troligt eftersom cd säljer flera modeller som är godkända.... Jag tror inte man behöver oroá sig för det!

Mvh Jen

#200

Postad 22 april 2003 - 13:32

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Nokia mottagare 9800/9802/9902s har inbyggd multisatelit konfiguration för fyra Lnb´n som Hakon påpekade. Det är max antalet som du kan installlera i mottagaren även fast du har fler på parabolen...

Mvh Jen



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.