Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cardsplitter - Smartwi, Clone+ (eller annan)?

600 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 06 april 2013 - 09:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
bara säg att kortet e felaktigt de kommer skicka ut ett nytt

#202

Postad 06 april 2013 - 09:48

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Även fast de är ett tvillingkort å i en annan stad ? Menar så de inte kan kolla upp det . Å så man vet att man får de nyare kortet?

Redigerat av rajjejosefsson, 06 april 2013 - 10:21.


#203

Postad 06 april 2013 - 10:51

Jimsan75
  • Jimsan75
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Även fast de är ett tvillingkort å i en annan stad ? Menar så de inte kan kolla upp det . Å så man vet att man får de nyare kortet?


Jag förstår nu att du "lånar" någon annans tvillingkort (päronens kanske) ;)
I så fall så säger du till Boxers kundtjänst att du ringer i dina föräldrars ärende och säger att du har skaffat en HDTV, men den funkar inte med det kortet, så du behöver ett nytt. Tyvärr kommer de nog skicka det till den adress som abonnemanget är undertecknad på. När den har anlänt så får du nog be dem att skicka den till dig, om ni inte har möjlighet att träffas.

#204

Postad 06 april 2013 - 11:05

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Tack för de svaret tänkte att de fanns nått å säga till dem, ja det stämmer fast det är så att ja bor granne dörr i dörr med min flickvän å ahh så detta är en liten fuling.haha tack iaf!

#205

Postad 07 april 2013 - 08:52

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Men jag har aldrig hör att någon har blivit av med sitt abonnemang för att de har en kortdelare. Så det absolut värsta som kan hända är att dom drar in ditt abonnemang. Då får väl kompisen, tjejen, frun eller någon annan skaffa ett nytt abonnemang så har du teve ingen :)


"ingen" ... hmmm, du menar nog "igen". :-)

Nåväl, annars är det ju bara att skaffa ett Boxer Kontantkort från vilken Tv-affär som helst, och sen fyller man på det på nätet via sin Internetbank eller via Kontokort bara.

#206

Postad 07 april 2013 - 13:13

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Min flickvän har ringt nu och dom sa att jag inte behövde ett nytt kort nu längre :S bara att jag ser till att ha en "c plusmodul" om jag har HD Tv och inbyggd box. Vad mer ska man säga egentligen?

Redigerat av rajjejosefsson, 07 april 2013 - 14:00.


#207

Postad 07 april 2013 - 14:12

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

Jag förstår nu att du "lånar" någon annans tvillingkort (päronens kanske) ;)
I så fall så säger du till Boxers kundtjänst att du ringer i dina föräldrars ärende och säger att du har skaffat en HDTV, men den funkar inte med det kortet, så du behöver ett nytt. Tyvärr kommer de nog skicka det till den adress som abonnemanget är undertecknad på. När den har anlänt så får du nog be dem att skicka den till dig, om ni inte har möjlighet att träffas.


Nu ringde även jag å han fråga bara massa frågar å har ingen aning vad man ska svara han fråga om de kom upp nått (minns inte va han sa skulle komma upp) på tvn osv å när ja stoppa i ca modulen å att jag befann mig på jobbet så kunde inte kolla de sa jag men blir ju rejält pinsamt nu bara. Å att om kortet var söndrigt skulle ja såklart få ett nytt .så då till frågan ska man säga att de ärknäckt ist? Eller funkar denna bra ist http://www.splitwork...ucts/Cardcaster

Redigerat av rajjejosefsson, 07 april 2013 - 14:34.


#208

Postad 07 april 2013 - 16:18

Jimsan75
  • Jimsan75
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Nu ringde även jag å han fråga bara massa frågar å har ingen aning vad man ska svara han fråga om de kom upp nått (minns inte va han sa skulle komma upp) på tvn osv å när ja stoppa i ca modulen å att jag befann mig på jobbet så kunde inte kolla de sa jag men blir ju rejält pinsamt nu bara. Å att om kortet var söndrigt skulle ja såklart få ett nytt .så då till frågan ska man säga att de ärknäckt ist? Eller funkar denna bra ist http://www.splitwork...ucts/Cardcaster


Jag köpte ett Spitworks Cardcaster, är supernöjd med det. Men jag har ett modell nyaste korten, däremot vet jag inte hur det funkar med de gamla. Om den funkar med HD-kanalerna med äldre kort vet jag inte, inget jag har läst nånstans, däremot står det att Clone+ inte stödjer version 2.0-3.3.
Tycker du ska beställer Spitworks Cardcaster istället, plus ett extra Cardcasterkort och be flickvännen säga upp tvillingkortet.
Test av Cardcaster på EnVecka.se


Nåväl, annars är det ju bara att skaffa ett Boxer Kontantkort från vilken Tv-affär som helst, och sen fyller man på det på nätet via sin Internetbank eller via Kontokort bara.


Kontankort på Boxer är svindyrt att fylla på! Dessutom ingår inte några HD-kanaler. Inget bra alternativ tycker jag...

Redigerat av Jimsan75, 07 april 2013 - 16:25.


#209

Postad 07 april 2013 - 16:44

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Okej låter bra, får köpa en sådan och prova med hd kanalerna i värsta fall får ja väll då säga att kortet spruckigt och få ett nytt.
sen tänkte ja vilken CA modul skall jag ha för att få hd kanalerna till boxer? har en panasonic 55vt50y
denna?
http://www.webhallen...dul_cam_ci_hdtv

Redigerat av rajjejosefsson, 07 april 2013 - 16:54.


#210

Postad 07 april 2013 - 17:17

Jimsan75
  • Jimsan75
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Japp, det är den CI+ modulen du ska ha, fick själv med en sådan när jag tecknade mitt abonnemang på Boxer, funkade bra med min Panasonic innan jag skaffade en Humax-box. Men den funkar bra med Cardcaster också, då jag provade det härom dan.

#211

Postad 08 april 2013 - 09:23

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Nu ringde även jag å han fråga bara massa frågar å har ingen aning vad man ska svara han fråga om de kom upp nått (minns inte va han sa skulle komma upp) på tvn osv å när ja stoppa i ca modulen å att jag befann mig på jobbet så kunde inte kolla de sa jag men blir ju rejält pinsamt nu bara. Å att om kortet var söndrigt skulle ja såklart få ett nytt .så då till frågan ska man säga att de ärknäckt ist? Eller funkar denna bra ist http://www.splitwork...ucts/Cardcaster


Det du ska säga är att du har en DVb-T2 mottagare med CI+ modul och inte får in HD kanalerna.
De kommer då fråga vilken TV du har, säg då bara någon med DVB-T2 mottagare så kommer de skicka ett nytt kort.
För att du måste nämligen ha ett Ver4 Boxer kort för att HD kanalerna ska fungera....

#212

Postad 08 april 2013 - 11:23

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
okej tack, men då är frågan är clone+ eller cardcaster vad är skillnaden på dessa? cardcastern är 300kr billigare. Och han på splitwork cardcaster sa de kan va störningar med plasma tv?

Redigerat av rajjejosefsson, 08 april 2013 - 13:20.


#213

Postad 06 maj 2013 - 15:03

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Ok, Clone+ skall tydligen fungera med Samsung SmT-C7160 (parad box/kort comhem), men kan någon bekräfta att så är fallet?

Vad gäller med Clone+? Vilka har "generalagenturen" egentligen?
Jag vill ha igång en Samsung C7160, 4 CA-moduler och en Humax 5000C. Någon som har en liknande setup?

Kör idag med SmartWi ("lite", äldre versionen) men kan inte få fart på C7160... :blush:

#214

Postad 10 maj 2013 - 18:33

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Clone+ införskaffades och testades på min nuvarande setup.
Laddade in mjukvaruversion v3.2.0.0 enligt den medföljande svenska extrabilagan, eftersom jag har comhem.

Samsung SMT-C7160, senaste mjukvaran, parad med kortet = OK!
Dilog Conax CAM (svart, blått, vitt tryck) = OK!
SMiT Conax CAM (gult, vitt, grönt tryck) PN901647, v1.0 = OK!
SMiT Conax CAM (gult, vitt, grönt tryck) PN901647, v1.1 = OK!
Samsung DCB-270Z, senaste mjukvaran = OK!

Digiality Conax CAM, Item #8025 (blått tryck) = NOK!
Humax CXHD-5000C, senaste mjukvaran = NOK!

#215

Postad 14 maj 2013 - 13:28

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Köpte Cloneplus med 2 st kort på Dustinhome.se för 931:- igår och fick de idag och det fungerade perfekt efter att man följt bruksanvisningen. Min setup består av Comhem med en Motorola VIP 1963 PVR och en Motorola VIP 1920. Inga problem med att se alla kanaler på bägge boxarna och på PVR-boxen fungerade On Demand och PVR utan problem. Tyvärr så kan man inte köra On Demand på bägge boxarna enl begränsning från Comhem som endast tillåter en on demand box per fastighet.

#216

Postad 17 maj 2013 - 17:54

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Uppdaterade Clone+ till v3.9.0.0 och fick Digiality CAM:en att lira!

Dock verkar Humax CXHD-5000C vara en riktig surkart, när man använde Clone+ kortet i den, kraschade den i sin tur båda de TV-apparater som hade CA-moduler (Digiality + Dilog). Struntade jag i Humax:en lirade det på bra.

Jag förmodar att resterande DVB-boxar/TV/CA-moduler fungerar lika bra med v3.9.0.0 som de gjorde med v3.2.0.0.

#217

Postad 13 juni 2013 - 07:56

Katsche
  • Katsche
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Med risk för upprepning....... Är det någon som vet om Boxers kort version 3.5 fungerar med cardsplitter Clone+ ?

Även jag har varit i kontakt med Boxer, för att få ett nytt kort. Men dom verkar vara lite grinigare med att ge ut nya kort, nu för tiden..... Jag sa att jag fick felmedelande att "kortet ej kan läsas" Men han ville ha felkoden. Om man tittar på deras hemsida så står det XXX framför vissa av deras felkoder. Någon som vet vad dom 3 X står för.
För jag antar att dom vill ha hela koden........

#218

Postad 22 juli 2013 - 06:58

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Är detta:
http://www.satshop.t...ne-Home-Edition

Samma som:
http://cdon.se/hemel...2_kort-17050983

? Skiljer ca 200kr (inkl frakt) i pris.

#219

Postad 22 juli 2013 - 10:31

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Är detta:
http://www.satshop.t...ne-Home-Edition

Samma som:
http://cdon.se/hemel...2_kort-17050983

? Skiljer ca 200kr (inkl frakt) i pris.


Ja, det verkar så.

Redigerat av LiMiT, 22 juli 2013 - 10:39.


#220

Postad 24 juli 2013 - 08:54

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 0
Med Cryptoguard fungerar ingenting annat än det som är ihopparat hos operatören som t.ex. Sappa. Man kan alltså ha en kort för Cryptoguard sätta i det i TV:n eller boxen och ingenting går igång förrän ett samtal till opertören om CAM kortets nummer eller boxens nummer och ibland kortnumert. Efter det sker en ihopparning hor opertören och det hela går igång.

Redigerat av hmarkstrom, 24 juli 2013 - 14:19.


#221

Postad 24 juli 2013 - 15:12

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Uppdaterade Clone+ till v3.9.0.0 och fick Digiality CAM:en att lira!

Dock verkar Humax CXHD-5000C vara en riktig surkart, när man använde Clone+ kortet i den, kraschade den i sin tur båda de TV-apparater som hade CA-moduler (Digiality + Dilog). Struntade jag i Humax:en lirade det på bra.

Jag förmodar att resterande DVB-boxar/TV/CA-moduler fungerar lika bra med v3.9.0.0 som de gjorde med v3.2.0.0.


jag har två stycken Humax CXHD-5000C det betyder att denna lösning är inte för mig :(( jag hoppas att det blir bättre vid nästa firmware updateringen så slipper jag flytta kortet värje kväll

#222

Postad 24 juli 2013 - 15:36

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

jag har två stycken Humax CXHD-5000C det betyder att denna lösning är inte för mig :(( jag hoppas att det blir bättre vid nästa firmware updateringen så slipper jag flytta kortet värje kväll


Nej, det verkar inte vara något för ägare till CXHD-5000C ännu. Dock har det kommit en nyare firmwareversion efter mina tester. Då jag inte har kvar Humax-boxen (av förklarliga skäl) kan jag tyvärr inte testa den specifikt med CXHD-5000C.

#223

Postad 26 juli 2013 - 08:14

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Med risk för upprepning....... Är det någon som vet om Boxers kort version 3.5 fungerar med cardsplitter Clone+ ?

Även jag har varit i kontakt med Boxer, för att få ett nytt kort. Men dom verkar vara lite grinigare med att ge ut nya kort, nu för tiden..... Jag sa att jag fick felmedelande att "kortet ej kan läsas" Men han ville ha felkoden. Om man tittar på deras hemsida så står det XXX framför vissa av deras felkoder. Någon som vet vad dom 3 X står för.
För jag antar att dom vill ha hela koden........


Säg att du köpt en TV/BOX som stödjer DVB-T2 och att du nu vill ha möjlighet att se SVTHD, då kommer de fråga vilken TV du har och då är det bara att säga att du har en med T2 stöd. Då skcikar de ett nytt kort då mottagning av HD kanalerna kräver nytt kort. Antar att du har minst Boxer MIX och då ingår Kanal5 HD och tydligen TV3 HD som kräver nytt kort......

Om du på Boxers hemsida klickar dig igenom guiden för att se HD kanaler så kan du komma till denna text:

Du behöver ett nytt programkort




För att se HD-kanalerna behöver du den senaste versionen utav våra programkort. Ring Kundservice på telefonnummer: 0771-21 10 00, för hjälp att byta ut kortet.

#224

Postad 28 juli 2013 - 09:01

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hur får man Smartwi att funka på en Sagemcom RTI95 320HD (Boxer)? Jag har version 8 på korten och vet ej vilket firmware jag har. Kan man kolla detta på något sätt? Var ett antal år sedan jag pillade med detta.

#225

Postad 19 augusti 2013 - 09:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Någon som kör TV via Bredband2? Funkar det med SmartWi?

#226

Postad 26 augusti 2013 - 10:34

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Snabb fråga vad ska jag ha
Jag har Boxer
Ska jag ha Clone+ http://www.dustin.se...lone-cardshare/
eller
smartwi http://www.nettosat....-cardsplitter-2 (inte lite versionen)

Tacksam för svar.

#227

Postad 26 augusti 2013 - 15:08

brageb
  • brageb
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Snabb fråga vad ska jag ha
Jag har Boxer
Ska jag ha Clone+ http://www.dustin.se...lone-cardshare/
eller
smartwi http://www.nettosat....-cardsplitter-2 (inte lite versionen)

Tacksam för svar.


Cardcaster fungerar bra till Boxer.
http://splitworks.se...ucts/Cardcaster

#228

Postad 27 augusti 2013 - 05:54

Katsche
  • Katsche
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
brageb !

Vad har du för version på ditt Boxer kort ?

#229

Postad 27 augusti 2013 - 06:59

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

brageb !

Vad har du för version på ditt Boxer kort ?


NU kommer amatören fram i mig :)
Hur ser jag det ?

#230

Postad 27 augusti 2013 - 07:09

Katsche
  • Katsche
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Det brukar stå på kortet.
Varför jag frågar är att Cardsplitter förespråkar att man har version 3.6 (jag har 3.4) och uppåt.
Citat fån mailsvar jag fick fråm dom :

"Clone+ fungerar alldeles utmärkt med Boxer om ditt Boxer kort inte är för gammalt. Har det ett versions nummer från 3.6 till 4.0 (detta står på baksidan av kortet) så fungerar det kanoners."

Cardcaster gav detta svar:

"Vad vi vet så är vår cardcaster kompatibel med alla boxar och ca-moduler för boxer, så det ska fungera fint. Vill du prova så kan jag skicka ett system mot faktura 30dagar så kan du testa i lugn och ro utan att först lägga ut pengar. Ring eller maila in din beställning isåfall så ordnar vi det."

Redigerat av Katsche, 05 september 2013 - 06:11.


#231

Postad 27 augusti 2013 - 07:32

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Vet inte vilken version av Boxerkort jag har men gammalt är det. Det fungerar ändå helt OK med Clone+. Någon gång har jag varit tvungen att ta ur och sätta i klientkortet om det inte har fungerat. Då har det hoppat igång igen. Men det är sällsynt att jag behöver dra ur/sätta i kortet pga strul. Mycket sällan. Om jag hade ett nyare Boxerkort kanske jag hade sluppit det helt och hållet. Men jag orkar inte byta kort eftersom felet uppstår så sällan och är så lätt att avhjälpa.

#232

Postad 27 augusti 2013 - 07:48

Katsche
  • Katsche
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Vet inte vilken version av Boxerkort jag har men gammalt är det. Det fungerar ändå helt OK med Clone+. Någon gång har jag varit tvungen att ta ur och sätta i klientkortet om det inte har fungerat. Då har det hoppat igång igen. Men det är sällsynt att jag behöver dra ur/sätta i kortet pga strul. Mycket sällan. Om jag hade ett nyare Boxerkort kanske jag hade sluppit det helt och hållet. Men jag orkar inte byta kort eftersom felet uppstår så sällan och är så lätt att avhjälpa.

Vet du ungefär hur gammalt det är ? Mitt är från 2008.

#233

Postad 27 augusti 2013 - 09:24

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Ok
Tackar för svaret kan dock inte se nu vad det är för verra, e på jobbet kollar seanre :)

#234

Postad 27 augusti 2013 - 09:26

brageb
  • brageb
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

brageb !

Vad har du för version på ditt Boxer kort ?



Det är V4.0.

#235

Postad 27 augusti 2013 - 09:31

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Föressten nån som vet om det fungerar bra med oscam och smargo reader + Smartwi :)

#236

Postad 27 augusti 2013 - 09:43

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Föressten nån som vet om det fungerar bra med oscam och smargo reader + Smartwi :)

Visserligen var det inte frågan men jag har inte fått Clone+ att fungera med smargo reader oscam med Clone+. Clone+ verkar inte starta upp. Vet inte om smargo inte ger tillräckligt med ström eller något liknande. Inga dioder lyser, helt dött. Synd :(

Vet du ungefär hur gammalt det är ? Mitt är från 2008.

Skulle tro att mitt är något liknande. Åren går... kommer inte ihåg.

#237

Postad 27 augusti 2013 - 09:44

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Okej då kanske det blir ett smartwi då då kanske fungerar bättre vi får se vi får se :)

Är bara lite vrång på BOXER, fan de som vill använda en htpc istället för box låte dem GÖRA det då för F!"#¤%&/N o så man kan kolla alla dvb-t2 kanaler i datorn men NEJ det ska de inte få göra.

så nu fick jag kräka ur mig det oxå :)

Redigerat av da_king, 27 augusti 2013 - 09:46.


#238

Postad 29 augusti 2013 - 14:12

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Tjohoo alla glada
Jag har version 2.2 på mitt kort det verkar ju vara GANSKA gamalt.
Fungerar det med smartwi ?

#239

Postad 29 augusti 2013 - 14:17

Katsche
  • Katsche
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Kan du prova och meddela mig hur det gick ;)

#240

Postad 31 augusti 2013 - 06:22

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Har en Humax CXHD-1000C i vardagsrummet och köpt en TV till sovrummet. Denna TV har inbyggd digitalbox.
Har ett comhem kort med cmore, viasat och large abonnemang.

Jag kan ju flytta kortet imellan men det kanske blir jobbigt i längden.
Ett tvillingkort är ju också ett alternativ men lite onödigt då endast en TV kommer att vara i gång åt gången.

Är en cardsplitter lösningen på mitt problem?
Vilken ska jag välja då som är kompatibel med Humax CXHD-1000C och en ny Panasonic plasma i st60 serien?

#241

Postad 31 augusti 2013 - 09:23

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Humax är lite speciella. SmartWI 1 (Lite) fungerar kör själv det upplägget till Comhem. SmartWI 2 fungerar inte utan handpåläggning (Ver 1 kort programmeras om till Ver 2 kort)

#242

Postad 31 augusti 2013 - 09:56

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Ok, tack för svar lubbis?
Får nog göra en beställning på lite versionen då.

Måste man sedan "paira" orginalkortet till både humaxboxen och den i teven?
Det fungerar väl med hd-kanaler också?

Någon som har Humax CXHD-1000C och kan bekräfta att det funkar smärtfritt?

#243

Postad 31 augusti 2013 - 17:58

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Jag kan säga att Clone+ lirar INTE med Humax CXHD-5000C, medan SmartWi Lite (v1) gör det.
Å andra sidan lirade inte SmartWi Lite (v1) med en Samsung SMT-C7160 men Clone+ gör det.

#244

Postad 01 september 2013 - 18:21

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Har ni någon rekommenderad återförsäljare av Smartwi lite?

#245

Postad 01 september 2013 - 18:45

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 1
Jag beställde min smartwi från teknikimporten!
Funkar kanon måste jag säga!


#246

Postad 01 september 2013 - 21:24

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Jag beställde min smartwi från teknikimporten!
Funkar kanon måste jag säga!

Blev en beställning från teknikimporten. Hoppas det fungerar :)

#247

Postad 03 september 2013 - 13:50

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
I dag kom den men det visade sig att det var en clone+ istället för smartwi lite.
är det någon ide att packa upp och prova eller bara att skicka tillbaka direkt?

Någon som fått clone+ att fungera med Humax HDPVR-1000C.
Mycket tacksam för svar om ni fått det att fungera. :)

#248

Postad 03 september 2013 - 16:03

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Mycket riktigt så fungerade inte clone+ och humaxboxen HDPVR-1000C.
Får hela tiden "kortet går inte att läsa". Kanske dags att byta ut den gamla boxen
Om det går att få en ny i samband med att man förlänger abonnemang.

Är det någon av comhem boxarna som ni vet fungerar och som har hd?
Det verkar ha Samsung och Motorola. Motorola är någon ondemand box
Men det kanske funkar?

Hjälp ....

#249

Postad 03 september 2013 - 16:14

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Samsung SMT-C7160 fungerar direkt utan labbande med olika programvaror på Clone+. Böt ut min Humax HDPVR-1000C som krånglade hela tiden. Fick ta ut och stoppa in kortet ideligen. Mina två Samsungboxar fungerar perfekt.

En fråga: Vet någon hur det är med de inbyggda digitalboxar som finns numera? Har funderingar på en ny TV från Philips med inbyggd box för DVB-C (ComHem).

#250

Postad 04 september 2013 - 13:26

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Samsung SMT-C7160 verkar inte gå att köpa via comhem längre. Åtminstone inte via deras hemsida.
hade varit bra att få ner priset genom att förlänga not abonemang.
Får väl åka in till HBB.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.