Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Akustik fundering?

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 maj 2009 - 20:39

TODA
  • TODA
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Akustik fundering (titeln får ändras senare ev.)

Har byggt ut en vägg istället för att ha högtalarna ut stickande ifrån väggen (se bilder)
Djupet på vägen är 40cm och 2,70m brett, har inte satt ditt eller gjort klart väggen pga. uppgradering av högtalarna då jag vill testa systemet och se att inte hela väggen blir som en stor trumma, väggen är fylld delvis idag med glasull och mittskivan kan tas bort (se bild) då allt inte är färdig ställt.
Hela väggen över högtalarna kommer att skymmas av en projektor duk, så frågan är om det är bättre att låta det vara öppet bakom duken, isolering inne i väggen och sedan ett skyddande tyg och sedan duken över det, om ni förstår vad jag menar…

Googlade lite på basabsorbenter då jag såg att Hembio tidningen hade ett DIY om basabsorbent, förstod kortfattat vad det handlade om, men jag köpte inte tidningen :)
Tänkte om man skulle bygga in absorbent i det utrymmet som ej är färdigställt ännu eller om det blir menlöst pga. Att duken sitter i vägen.

Hittade massor med sök ifrån googlingen men intet jag gått in på undersökt noggrannare, rummet kommer att dämpas ifrån klappljud med glasfiberplattor klädda med ett trevligt typ, då det ekar ganska mycket nu och då kom jag in på något som hette bass traps, e det något man kan ha för mycket? Hade tänkt att göra 45mm isolering klädd med tyg ca. 3-6 m2 totalt för att minska klappljud, e det något negativt med att ha för mycket?

Ge mig lite input hur ni föreslår att jag skall fortsätta bygget eller förslag.

Bifogad fil  1.jpg   84,29K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  2.jpg   69,45K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  3.jpg   92,91K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  4.jpg   186,45K   0 Antal nerladdningar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.