Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW40ES Projector

438 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 20 oktober 2015 - 11:23

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Okey, trodde det alltid var önskvärt? Vad blir det för nackdelar på en sådan väv med att ha linsen centrerad?

lite enkelt beskrivet hur det skall vara på en angular reflektiva duk på bilden nedanför, react firehawk med flera använder sig av denna teknik, har du inte rätt vinkel tappar du ljus.
Väljer du däremot en retroreflektiv duk så vill du ha nivån på projektorn så nära ögonen du kan men tror inte de säljs så många av denna typ i Sverige.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  images.jpg   6,61K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av jimjans, 20 oktober 2015 - 11:31.


#152

Postad 20 oktober 2015 - 13:24

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Okey det visste jag inte.

I och med att Sony skjuter bilden rakt utan offset, så innebär det att man måste lensshifta bilden nedåt en hel del. Vilket generellt inte rekommenderas då man använder ytterläget på linsen där den inte är lika skarp.

 

Då får man alltså försöka hitta en balans mellan ljusstyrka och skärpa.



#153

Postad 20 oktober 2015 - 13:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Okey det visste jag inte.
I och med att Sony skjuter bilden rakt utan offset, så innebär det att man måste lensshifta bilden nedåt en hel del. Vilket generellt inte rekommenderas då man använder ytterläget på linsen där den inte är lika skarp.
 
Då får man alltså försöka hitta en balans mellan ljusstyrka och skärpa.

inga större problem jag hade både hw50 och hw55 och de hade inga problem med att sitta i taket med använd lensshift och en skarp bild .

#154

Postad 20 oktober 2015 - 14:57

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Men om jag inte vill lägga en förmögenhet på en React duk, har tänkt köpa en duk som är 106tum och då sticker priset upp över 20.000kr...

Skulle jag köra en vit eller grå Grandview Fantasy? 

 

Förutsättningarna blir väl inte katastrofala om man kör den duken med den här projjen eller?

 

Har även kikat på en mer budget variant av projektor, BenQ W1070, vad tror ni om den?



#155

Postad 20 oktober 2015 - 16:05

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Men om jag inte vill lägga en förmögenhet på en React duk, har tänkt köpa en duk som är 106tum och då sticker priset upp över 20.000kr...
Skulle jag köra en vit eller grå Grandview Fantasy?

Förutsättningarna blir väl inte katastrofala om man kör den duken med den här projjen eller?

Har även kikat på en mer budget variant av projektor, BenQ W1070, vad tror ni om den?

det blir ingen höjdar bild i ett vitt vardagrum urvattnad kontrast.
Då är det nog bättre att leta efter billig begagna projektor och satsa på en bra duk.

Men jag rekommenderar att du åker till tex hembiobutiken och får en visning av både projektorer och dukar.

Redigerat av jimjans, 20 oktober 2015 - 16:08.


#156

Postad 21 oktober 2015 - 09:30

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Men är det tydligt att det inte blir någon höjdarbild? Eftersom jag aldrig haft projektor kanske jag inte är lika petig...

Vart kan jag hitta den billigaste högkontrastduken då? 

 

Har polare som haft vit duk i vitt rum, där han lyckats mörklägga ordentligt, för honom lirar det bra...

 

Vad tror ni om BenQ W1070 projektorn då?



#157

Postad 21 oktober 2015 - 10:51

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Jag har en sony hw50 med vita väggar och vanlig duk just nu, helt ok bild när det är mörkt ute, är solen framme kan jag knappt titta. Har köpt en högkontrast duk som jag ska montera upp när jag renoverat klart min lägenhet.



#158

Postad 21 oktober 2015 - 11:42

Wicap
  • Wicap
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

För vad det är värt... Jag har som första projektor köpt en likadan (tänkte först köpa epson7200, men så hade de en drive i Schweiz innan franken gick bananas så jag slog till på en för 17000kr). Bara hittat ett fel egentligen, den värmer upp ett litet rum rätt rejält, men du verkar ha högre i tak samt gamla tvåglas fönster, så du behöver nog inte oroa dig. 

 

Jag har lika många vita väggar som dig, samt att högerväggen är i kloss med duken nästan. Ändå är jag supernöjd. Visst jag är långt ifrån en expert så min anektod för vad jag tycker kanske inte är värt så mycket. Jag lyckades köpa en "Stuart"-duk beggat, fick den asbilligt då den var så "gammal att den blivit grå". Visade sig vara en Stewart greyhawk... Jag är dock mycket mer nöjd med den jag egentligen beställde. En Projecta hd progressive 0.9, dock så råkade "klantskallarna" skicka en 106":are istälelt för den 98" som jag beställt. Med problemet att den fysiskt inte fick plats på väggen.. Blev rätt sur och när jag såg "stuart" duken till salu på ett avstånd där jag skulle kunna bära hem den så slog jag till. Två månader senare så fick jag ett jättepaket med en 98" duk. Så helt plötsligt hade jag tre dukar.....suck. Stuartduken var sjukt lättsåld. Men har en Projecta till övers i Bern, billigt pris utlovas :)

Förutom mitt dukbesvär, det jag försöker säga är, du kanske blir nöjd med en vanlig vit duk också. 



#159

Postad 21 oktober 2015 - 11:59

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag har en sony hw50 med vita väggar och vanlig duk just nu, helt ok bild när det är mörkt ute, är solen framme kan jag knappt titta. Har köpt en högkontrast duk som jag ska montera upp när jag renoverat klart min lägenhet.

 

 

Vilken duk har du köpt nu då? Märke? Modell? Pris?

 

 

För vad det är värt... Jag har som första projektor köpt en likadan (tänkte först köpa epson7200, men så hade de en drive i Schweiz innan franken gick bananas så jag slog till på en för 17000kr). Bara hittat ett fel egentligen, den värmer upp ett litet rum rätt rejält, men du verkar ha högre i tak samt gamla tvåglas fönster, så du behöver nog inte oroa dig. 

 

Jag har lika många vita väggar som dig, samt att högerväggen är i kloss med duken nästan. Ändå är jag supernöjd. Visst jag är långt ifrån en expert så min anektod för vad jag tycker kanske inte är värt så mycket. Jag lyckades köpa en "Stuart"-duk beggat, fick den asbilligt då den var så "gammal att den blivit grå". Visade sig vara en Stewart greyhawk... Jag är dock mycket mer nöjd med den jag egentligen beställde. En Projecta hd progressive 0.9, dock så råkade "klantskallarna" skicka en 106":are istälelt för den 98" som jag beställt. Med problemet att den fysiskt inte fick plats på väggen.. Blev rätt sur och när jag såg "stuart" duken till salu på ett avstånd där jag skulle kunna bära hem den så slog jag till. Två månader senare så fick jag ett jättepaket med en 98" duk. Så helt plötsligt hade jag tre dukar.....suck. Stuartduken var sjukt lättsåld. Men har en Projecta till övers i Bern, billigt pris utlovas :)

Förutom mitt dukbesvär, det jag försöker säga är, du kanske blir nöjd med en vanlig vit duk också. 

Vad är det för duk du är villig att sälja? Vad har du för mejl så kan vi snacka mer! :)



#160

Postad 21 oktober 2015 - 12:02

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Den jag har köpt är en DNP Supernova 08-85 i 92" har som sagt inte satt upp den ännu så kan inte ge något omdöme på den, men jag kommer skriva om den så fort den sätts upp  :)



#161

Postad 21 oktober 2015 - 12:14

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Den jag har köpt är en DNP Supernova 08-85 i 92" har som sagt inte satt upp den ännu så kan inte ge något omdöme på den, men jag kommer skriva om den så fort den sätts upp  :)

 

Okej, vart beställde du den? Pris? Men din tidigare duk, är det mörkt ute och inne borde väl bilden bli lite mer än okej men den projektorn?



#162

Postad 21 oktober 2015 - 12:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Okej, vart beställde du den? Pris? Men din tidigare duk, är det mörkt ute och inne borde väl bilden bli lite mer än okej men den projektorn?

du får nog räkna med att betala över 20000kr för en dnp duk i 16:9 format.

Du behöver nog åka till någon handlare som kan visa dig olika dukar och projektorer det är väldigt svårt att gissa och bilder säger inte mycket.
Som tex när det gäller benq w1070 så är det en DLP projektor och vissa inklusive mig ser regnbågar när det gäller den tekniken så det kan vara bra att se den först så man vet om man är känslig.

Redigerat av jimjans, 21 oktober 2015 - 12:54.


#163

Postad 21 oktober 2015 - 13:43

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Okej, vart beställde du den? Pris? Men din tidigare duk, är det mörkt ute och inne borde väl bilden bli lite mer än okej men den projektorn?

Ja alltså är det mörkt ute och inne så tycker jag jättemycket om bilden som den ger, samma för alla som jag bjudit hem för en demo, men så fort det är lite för ljust så blir bilden urvattnad. Men har du begränsad budget så skulle jag ha satsat på en beg sony proj i hw serien, en vanlig duk till och börja med. Sen kan du uppgradera eftersom.



#164

Postad 21 oktober 2015 - 13:50

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Ja alltså är det mörkt ute och inne så tycker jag jättemycket om bilden som den ger, samma för alla som jag bjudit hem för en demo, men så fort det är lite för ljust så blir bilden urvattnad. Men har du begränsad budget så skulle jag ha satsat på en beg sony proj i hw serien, en vanlig duk till och börja med. Sen kan du uppgradera eftersom.

 

Tack! Hellre än begagnad Sony proj i HW serien än en BenQ W1070? Lutar åt att jag kör en vanlig vit Grandview Fantasy 106 tum och en VLP-HW40 proj! Visst är det vit duk man ska köra och inte grå?



#165

Postad 21 oktober 2015 - 14:00

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Tack! Hellre än begagnad Sony proj i HW serien än en BenQ W1070? Lutar åt att jag kör en vanlig vit Grandview Fantasy 106 tum och en VLP-HW40 proj! Visst är det vit duk man ska köra och inte grå?

precis helt rätt tänkt, dela gärna med dig av dina synpunkter sen när du köpt och testat grejorna  :)



#166

Postad 21 oktober 2015 - 14:01

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Jag har en hw40 i ett vitt rum med en ljusgrå budgetduk. Visst, det går alltid att få bättre om man har förutsättningarna men jag går på vad jag har möjlighet till och jag är otroligt nöjd med resultatet. Färger, trycket och lugnet i bilden är så bra och jag njuter varje gång jag använder den.


Redigerat av testsmurf, 21 oktober 2015 - 18:55.


#167

Postad 21 oktober 2015 - 14:42

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

precis helt rätt tänkt, dela gärna med dig av dina synpunkter sen när du köpt och testat grejorna  :)

 

Självklart kommer jag dela med mig hur resultatet blir! ;) men det är vit jag ska köra på och inte grå? testsmurf kör tydligen på en grå...

 

 

Jag har en hw40 i ett vitt rum med en ljusgrå budjetduk. Visst, det går alltid att få bättre om man har förutsättningarna men jag går på vad jag har möjlighet till och jag är otroligt nöjd med resultatet. Färger, trycket och lugnet i bilden är så bra och jag njuter varje gång jag använder den.

 

Jasså du kör ljusgrå duk? Hur kommer det sig att du valde den istället för vit? Du kan inte lägga upp en bild hur ditt rum ser ut med projektorn o duken? vore kul o se!!!



#168

Postad 21 oktober 2015 - 18:29

Wicap
  • Wicap
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Vilken duk har du köpt nu då? Märke? Modell?
Vad är det för duk du är villig att sälja? Vad har du för mejl så kan vi snacka mer! :)


Du inser att du måste hämta den i Schweiz, så tillvida du inte hittar ett fraktbolag som hämtar den hos mig. Vilket nog kostar mer än en projecta homescreen deluxe hd progressive 0.9 106" eller om det var 108.

#169

Postad 21 oktober 2015 - 18:46

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag valde grå var pga min gamla projektor som var en gammal 720p och inte på långa vägar orkade med vad HW40 klarar. Jag hade först en vit högkontrastduk från projecta men sedan bytte jag mot en ramspänd budget ljusgrå.

 

Bifogar lite bilder, färgmatchningen är dock inte alls rätt men jag har bara en kompaktkamera och jag orkar inte pillra med att få exakt rätt färger just nu :)

 

Bifogad fil  1a.png   1,4MB   3 Antal nerladdningarBifogad fil  1b.png   1,15MB   2 Antal nerladdningarBifogad fil  2a.png   1,56MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  2b.png   897,32K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  3a.png   1,51MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  3b.png   490,68K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  4a.png   1,56MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  4b.png   1,2MB   0 Antal nerladdningar


Redigerat av testsmurf, 21 oktober 2015 - 18:55.


#170

Postad 22 oktober 2015 - 10:10

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag valde grå var pga min gamla projektor som var en gammal 720p och inte på långa vägar orkade med vad HW40 klarar. Jag hade först en vit högkontrastduk från projecta men sedan bytte jag mot en ramspänd budget ljusgrå.

 

Bifogar lite bilder, färgmatchningen är dock inte alls rätt men jag har bara en kompaktkamera och jag orkar inte pillra med att få exakt rätt färger just nu :)

 

attachicon.gif1a.pngattachicon.gif1b.pngattachicon.gif2a.pngattachicon.gif2b.pngattachicon.gif3a.pngattachicon.gif3b.pngattachicon.gif4a.pngattachicon.gif4b.png

 

Ser riktigt sjysst ut! Men den duken du har nu är alltså ingen högkontrast? Då kmr jag nog köra på Grandview Fantasy 106tum vit! ;)

Sen får det nog bli Sony VLP-HW40 istället för BenQ...



#171

Postad 22 oktober 2015 - 10:54

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Ser riktigt sjysst ut! Men den duken du har nu är alltså ingen högkontrast? Då kmr jag nog köra på Grandview Fantasy 106tum vit! ;)

Sen får det nog bli Sony VLP-HW40 istället för BenQ...

Jag tror inte det är en högkontrast iaf, den heter dock "Invideo 250 Projector Frame Screen Vision Grey 106" " och som jag förstått ska det vara samma som Adeo och jag tror det är den de diskuterar i den här tråden.
https://www.minhembi...howtopic=111490

Jag är iaf väldigt nöjd :)



#172

Postad 22 oktober 2015 - 11:10

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag tror inte det är en högkontrast iaf, den heter dock "Invideo 250 Projector Frame Screen Vision Grey 106" " och som jag förstått ska det vara samma som Adeo och jag tror det är den de diskuterar i den här tråden.
https://www.minhembi...howtopic=111490

Jag är iaf väldigt nöjd :)

 

Sweet! Men vad fick du pröjsa för din och vart köpte du den? Finns liknande duk men som inte är frame screen?



#173

Postad 22 oktober 2015 - 12:13

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Jag köpte den på Datapryl.se för 7 år sedan, kostade 3000kr då. Som sagt, du kan ju alltid få bättre men det kostar ju också, jag har varit nöjd i 7 år och enda anledningen till om jag kommer byta i framtiden är om jag vill ha större bild, 150" hade varit skönt ;)



#174

Postad 24 oktober 2015 - 18:01

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Har börjat köra 3d via den inbyggda ir-sändaren. Nu funkar inte fjärren till BDn (Sony 6200). Nån som har nåt tips förutom att uppgradera till rf eller använda app till BDn? Familjen tycker det är lagom kul att allting ändras hela tiden.

/r

#175

Postad 24 oktober 2015 - 18:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Har börjat köra 3d via den inbyggda ir-sändaren. Nu funkar inte fjärren till BDn (Sony 6200). Nån som har nåt tips förutom att uppgradera till rf eller använda app till BDn? Familjen tycker det är lagom kul att allting ändras hela tiden.

/r

Du kan gå in i service menyn och sänka styrkan på ir synk signalen i projektorn men kan resultera tapp i synk på glasögonen.



#176

Postad 24 oktober 2015 - 19:39

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Du kan gå in i service menyn och sänka styrkan på ir synk signalen i projektorn men kan resultera tapp i synk på glasögonen.

 

Tack! Ska prova å se om det funkar.

 

/r



#177

Postad 25 oktober 2015 - 22:47

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Hittar ingen sån inställning... Har dock kommit fram till att fjärren funkar om man skärmar av med handen. Litet bökigt men det är ju inte så ofta man glor på 3d iaf.

Edit: ahaaaa, servicemenyn...

/r

Redigerat av zephir, 25 oktober 2015 - 22:56.


#178

Postad 03 november 2015 - 09:08

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Nu har jag några nya funderingar! :)

Vad för takfästen använder ni er av eller vilka kan ni rekommendera?
Hur är skillnaden på de olika HDMI kablar som finns på marknaden, vilken är bäst? Behöver en på ca 10m..
Finns det några tillbehör att rekommendera?

Har nu beställt en Sony vpl-hw40 och en grandview 106tums duk! ;)

#179

Postad 03 november 2015 - 09:22

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

@erikd88

 

Chief har bra takfästen. Kör själv med MediaMarkt:s 15m HDMI kabel mellan proj & receiver som funkar perfekt, finns även som 10m.



#180

Postad 03 november 2015 - 09:22

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Kör på detta: https://www.prisjakt...kt.php?p=493049  riktigt bra och stabvilt, värt varje krona.

Sen kör jag med denna sladden : https://www.prisjakt...t.php?p=1616343 funkar hur bra som helst, aldrig haft problem med den. Stöder allt.



#181

Postad 03 november 2015 - 09:54

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Tror jag kmr vilja ha en vit platt hdmi kabel men det lär finnas många alternativ...
Ska definitivt komma in chiefs takfästen! Kmr vilja ha allt i vitt! Men såg att det fanns i både vitt och svart!

#182

Postad 03 november 2015 - 10:09

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hur stor är egentligen skillnaden på hdmi kablar?
Hittade denna på Hembiobutiken men den kostar ju 1300kr för 10m..

https://www.hembiobu...ra-hdmi/?s=Hdmi

Man borde väl kunna hitta en "bra" hdmi kabel i 500kr klassen?

#183

Postad 03 november 2015 - 10:25

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

.


Redigerat av erikd88, 03 november 2015 - 10:40.


#184

Postad 03 november 2015 - 11:00

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Lite sugen att testa 3D på min hw40. Vad använder ni, IR / RF ? Fördelar resp nackdelar? Jag har läst en del om det men blir inte klok på vilket som blir mest (bäst) 3D för pengarna. Vore kul att kunna använda samsungs Bluetooth glasögon jag redan har, men sån tur har man väl inte?



#185

Postad 03 november 2015 - 11:02

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Tror jag kmr vilja ha en vit platt hdmi kabel men det lär finnas många alternativ...
Ska definitivt komma in chiefs takfästen! Kmr vilja ha allt i vitt! Men såg att det fanns i både vitt och svart!

Den jag länkade finns i vit också. Ligger unt 400kr för 10 m.



#186

Postad 03 november 2015 - 21:03

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Lite sugen att testa 3D på min hw40. Vad använder ni, IR / RF ? Fördelar resp nackdelar? Jag har läst en del om det men blir inte klok på vilket som blir mest (bäst) 3D för pengarna. Vore kul att kunna använda samsungs Bluetooth glasögon jag redan har, men sån tur har man väl inte?

 

Kör IR med PS3-glasögon från Ebay och det blir riktigt bra 3d-bild tycker jag. Betydligt bättre än jag upplevt på bio. PS3 glajjorna är billiga (runt 700 för 4st) men tyvärr är de inte särskilt bekväma. Det känns inte så skönt på näsan efter ett tag vilket är en nackdel.

 

/r


Redigerat av zephir, 03 november 2015 - 21:04.


#187

Postad 05 november 2015 - 15:13

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Lite sugen att testa 3D på min hw40. Vad använder ni, IR / RF ? Fördelar resp nackdelar? Jag har läst en del om det men blir inte klok på vilket som blir mest (bäst) 3D för pengarna. Vore kul att kunna använda samsungs Bluetooth glasögon jag redan har, men sån tur har man väl inte?

 

Ja det här undrar jag oxå lite över, vad är skillnaden mellan IR och RF? förutom glasögonen vad måste man mer köpa till för att det ska funka?

Jag har oxå en Samsung 3D TV, det går inte att använda dom glasögonen på något sätt?



#188

Postad 05 november 2015 - 16:12

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Kör IR med PS3-glasögon från Ebay och det blir riktigt bra 3d-bild tycker jag. Betydligt bättre än jag upplevt på bio. PS3 glajjorna är billiga (runt 700 för 4st) men tyvärr är de inte särskilt bekväma. Det känns inte så skönt på näsan efter ett tag vilket är en nackdel.

 

/r

 Tack! Har beställt 2 st från eBay, inkl frakt 485 SEK. Kommer troligen inte titta mycket på 3d så att de är aningens obekväma hoppas jag kunna leva med. Leverans 14-30/11 så skall bli spännande!



#189

Postad 05 november 2015 - 16:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Ja det här undrar jag oxå lite över, vad är skillnaden mellan IR och RF? förutom glasögonen vad måste man mer köpa till för att det ska funka?

Jag har oxå en Samsung 3D TV, det går inte att använda dom glasögonen på något sätt?

Mycket möjligt att de funkar om det är bluetooth modell.. Du behöver en sync modul till din projektor och inte IR modellen finns ett större urval av skönare och bättre 3d glasögon om du väljer bluetooth modellen eller som Sony kallar det RF sändare.



#190

Postad 05 november 2015 - 16:47

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

 Tack! Har beställt 2 st från eBay, inkl frakt 485 SEK. Kommer troligen inte titta mycket på 3d så att de är aningens obekväma hoppas jag kunna leva med. Leverans 14-30/11 så skall bli spännande!

Jag köpte dessa i augusti för $9.99/styck och gratis frakt, så jag fick 4st för totalt 345kr :)
http://www.ebay.com/itm/221792221534
Ser att priset gått upp lite nu men framför allt så ligger den en frakt på nu..



#191

Postad 05 november 2015 - 16:54

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag köpte dessa i augusti för $9.99/styck och gratis frakt, så jag fick 4st för totalt 345kr :)
http://www.ebay.com/itm/221792221534
Ser att priset gått upp lite nu men framför allt så ligger den en frakt på nu..

Fruktansvärt obekväma dock.



#192

Postad 05 november 2015 - 16:55

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Fruktansvärt obekväma dock.

Japp, köpte dem mest för att ha utifall att ett stort behov uppkommer, i normala fall undviker jag 3D.



#193

Postad 07 november 2015 - 12:38

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Jag har oxå en Samsung 3D TV, det går inte att använda dom glasögonen på något sätt?

Ja, de fungerar. Jag köpte en "Sony AD025-RF-X1" adapter igår och det fungerar klockrent. Glasögonen jag använder heter Samsung SSG-5100GB. Sedan sa de att ljusgensomsläppet blir något bättre med Sony's glasögon, hur mycket vet jag inte då jag inte kunnat jämföra.


Redigerat av Unregistered784e0d5d, 07 november 2015 - 12:39.


#194

Postad 09 november 2015 - 15:47

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Ja, de fungerar. Jag köpte en "Sony AD025-RF-X1" adapter igår och det fungerar klockrent. Glasögonen jag använder heter Samsung SSG-5100GB. Sedan sa de att ljusgensomsläppet blir något bättre med Sony's glasögon, hur mycket vet jag inte då jag inte kunnat jämföra.

 

Perfekt! Ja jag har oxå dom brillorna! Skönt att kunna använda dom man har istället för att köpa nya...var köpte du din adapter? :)



#195

Postad 09 november 2015 - 19:44

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Perfekt! Ja jag har oxå dom brillorna! Skönt att kunna använda dom man har istället för att köpa nya...var köpte du din adapter? :)

Jag handlade på Hembiobutiken, https://www.hembiobu...ny-ad025-rf-x1/



#196

Postad 16 november 2015 - 12:05

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Tack! Hörrni vilken HDMI kabel borde jag införskaffa? Jag behöver en som är 10m, sen vill jag gärna att den ska vara vit och platt.

 

Har ni några förslag?

 

Kan det här vara ngt?

 

http://www.kabelbuti...rnet-version1-4



#197

Postad 16 november 2015 - 16:41

erikd88
  • erikd88
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Skippar nog att hitta en platt kabel! Men hittat dessa istället:

 

https://fyndiq.se/pr...iv-ha-ha-1080p/

 

https://fyndiq.se/pr...iv-ha-ha-1080p/

 

De skiljer nästan 200k i pris men jag kan inte hitta ngn info vad som skiljer kablarna åt...kan ni hjälpa mig?

 

Är de förresten ett bra val till HDMI kabel? :)



#198

Postad 17 november 2015 - 16:07

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Skippar nog att hitta en platt kabel! Men hittat dessa istället:

 

https://fyndiq.se/pr...iv-ha-ha-1080p/

 

https://fyndiq.se/pr...iv-ha-ha-1080p/

 

De skiljer nästan 200k i pris men jag kan inte hitta ngn info vad som skiljer kablarna åt...kan ni hjälpa mig?

 

Är de förresten ett bra val till HDMI kabel? :)

Kollade på de två och finns det en skillnad annan än priset framgår inte det. Att en kabel är "aktiv" betyder att den förstärker signalen, vilken man för HDMI normalt behöver på avstånd över 15 meter. Den platta vita i förra inlägget ovan lär funka fint den med.



#199

Postad 27 november 2015 - 16:55

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Ang Playstation 3 3D IR glasögon... Köpte några "CECH-ZEG1U" men får dem inte att fungera. Nåt man behöver ställa in annat än att ladda dem och se till att switchen = on på glasögonen? Har visserligen bara testa med simulerad 3D, men borde väl funka ändå?



#200

Postad 27 november 2015 - 16:57

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Ang Playstation 3 3D IR glasögon... Köpte några "CECH-ZEG1U" men får dem inte att fungera. Nåt man behöver ställa in annat än att ladda dem och se till att switchen = on på glasögonen? Har visserligen bara testa med simulerad 3D, men borde väl funka ändå?

Du måste hålla in power-knappen som är bredvid usb-ingången i några sekunder tills den röda lampan tänds. (känns onödigt med två knappar men ja..så är det iaf).





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.