Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Toshiba HD-E1/ XE1/EP10 *

1789 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 30 november 2006 - 22:40

jesper1
  • jesper1
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fråga när E1 skulle komma, och villka butiker i gbg som skulle få den.
Hej Jesper

Kommer mitten December till HiFi-klubben

Best Regards \ Med vänlig hälsning


Henrik Johansson
Toshiba Visual Products
TOSHIBA TEC NORDIC AB
Box 1488
171 28 Solna
[email protected]
www.toshiba.se
Phone +46 (0)8-734 46 68
Fax +46 (0)8-27 46 27
Mobile +46 (0)73-719 36 05

#152

Postad 01 december 2006 - 09:33

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Klarar E1 & XE1 NTSC och PAL HD-DVD filmer ?

<{POST_SNAPBACK}>


Finns inget som heter PAL/NTSC i HD världen, Det är 24/25fps som gäller nu istället....

Och ja, HD-E1 samt XE1 klarar både 24/25fps skivor, dvs båda.

Dessutom klarar den vanliga SD-DVDs på både PAL/NTSC

<{POST_SNAPBACK}>


Dock endast Region 2 på SD-DVD, än så länge.

#153

Postad 01 december 2006 - 11:04

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Om den bara hade varit regionsfri för dvdfilmer med, då hade det inte varit långt till plånboken.

#154

Postad 02 december 2006 - 03:12

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Ny broschyr från Toshiba.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  page2.jpg   397,35K   105 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  page1.jpg   173,34K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Likvid, 02 december 2006 - 03:14.


#155

Postad 02 december 2006 - 12:18

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Då kanske den är på ingång då. :)

// Hifighost

#156

Postad 02 december 2006 - 13:01

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Den broshyren fick jag redan på Arken-mässan i september. Är knappast en indikation på att något nytt har hänt, tyvärr.

#157

Postad 02 december 2006 - 13:38

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Den broshyren fick jag redan på Arken-mässan i september. Är knappast en indikation på att något nytt har hänt, tyvärr.

<{POST_SNAPBACK}>



Alla kanske inte har varit på Arken mässan som du har :)

#158

Postad 02 december 2006 - 16:26

Unregisteredc4057429
  • Unregisteredc4057429
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Klarar E1 & XE1 NTSC och PAL HD-DVD filmer ?

<{POST_SNAPBACK}>


Finns inget som heter PAL/NTSC i HD världen, Det är 24/25fps som gäller nu istället....

Och ja, HD-E1 samt XE1 klarar både 24/25fps skivor, dvs båda.

Dessutom klarar den vanliga SD-DVDs på både PAL/NTSC

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, så då klarar min Toshiba HD-A1 Engelska HD-DVD ?

#159

Postad 02 december 2006 - 17:29

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Yes det gör den Micke!!!

Den kommer spela ALLA HDDVD som du kan få tag i!! USA ,ASIEN eller Europa spelar ingen roll.

Mvh Mikael

#160

Postad 02 december 2006 - 17:58

Unregisteredc4057429
  • Unregisteredc4057429
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Aha, då säljer jag inte min spelare :)

#161

Postad 02 december 2006 - 18:28

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Jag har köpt hem Harry Potter och några andra filmer från UK och de funkar Klockrent!!

Lite dyra men vad gör det om 100 år :) .

#162

Postad 02 december 2006 - 18:37

Unregisteredc4057429
  • Unregisteredc4057429
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Själv beställde jag The Brothers Grimm och Equilibrium från Japan.
Där kan vi prata om dyra priser :)

#163

Postad 07 december 2006 - 12:21

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Hur går det, finns det något datum för dem? Varit tyst ett bra tag nu :D

#164

Postad 07 december 2006 - 14:33

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Indikationerna från "min" HIFI-klubb är demo-ex i mitten på december och lagervara i mellandagarna. Detta gäller då HD-E1.

Fasen vilken beslutsångest jag har. HD-E1 eller Denon 2930. Om jag hoppar på HD-DVD-tåget, ska jag gynna svenska Toshiba och få köp-tryggheten, eller köpa från Tyskland och spara pengar på inköpet men potentiella problem vid garanti-åtgärder (tycker ganska stor andel av mina elektronikprylar har varit i behov av garantiåtgärder).
Hade Denon 2930 funnits i lager idag så hade det nog blivit en sådan, men min projektor tigger om att få bli matad med HD-film.

#165

Postad 07 december 2006 - 14:50

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]

Indikationerna från "min" HIFI-klubb är demo-ex i mitten på december och lagervara i mellandagarna. Detta gäller då HD-E1.

Fasen vilken beslutsångest jag har. HD-E1 eller Denon 2930. Om jag hoppar på HD-DVD-tåget, ska jag gynna svenska Toshiba och få köp-tryggheten, eller köpa från Tyskland och spara pengar på inköpet men potentiella problem vid garanti-åtgärder (tycker ganska stor andel av mina elektronikprylar har varit i behov av garantiåtgärder).
Hade Denon 2930 funnits i lager idag så hade det nog blivit en sådan, men min projektor tigger om att få bli matad med HD-film.

<{POST_SNAPBACK}>


sitter i exakt samma båt, något nytt ska köpas in men frågan är vad, denna kan ju allt och förhoppningsvis gör den det bra också, men denna väntan på allt just nu är sjutton jobbig! om grejerna ändå fanns som demos så man kunde åtminstone titta på dom och bilda sig en uppfattning.

#166

Postad 07 december 2006 - 16:55

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Fick svar igår om när release sker.

I Sverige kommer försäljningen av E1 i slutet av December.

EX1 beräknas levereras i slutet av Januari.

Best Regards \ Med vänlig hälsning

Toshiba Visual Products
TOSHIBA TEC NORDIC AB
Box 1488
171 28 Solna


#167

Postad 07 december 2006 - 17:43

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Indikationerna från "min" HIFI-klubb är demo-ex i mitten på december och lagervara i mellandagarna. Detta gäller då HD-E1.

Fasen vilken beslutsångest jag har. HD-E1 eller Denon 2930. Om jag hoppar på HD-DVD-tåget, ska jag gynna svenska Toshiba och få köp-tryggheten, eller köpa från Tyskland och spara pengar på inköpet men potentiella problem vid garanti-åtgärder (tycker ganska stor andel av mina elektronikprylar har varit i behov av garantiåtgärder).
Hade Denon 2930 funnits i lager idag så hade det nog blivit en sådan, men min projektor tigger om att få bli matad med HD-film.

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på A1:ans kvalitet vid uppskalning av DVD-film tror jag knappast du blir besviken om du väntar på E1...dessutom har du ju som sagt möjligheten att spela HD-DVDs också vilket gör att du kan utnyttja projjens fulla kapacitet :P

#168

Postad 07 december 2006 - 18:14

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Med tanke på A1:ans kvalitet vid uppskalning av DVD-film tror jag knappast du blir besviken om du väntar på E1...dessutom har du ju som sagt möjligheten att spela HD-DVDs också vilket gör att du kan utnyttja projjens fulla kapacitet :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har ju testat en E1 med A2:ans grejer under skalet (förserieex.) och den var väldigt bra på NTSC-DVD-filmer. Den spelade tyvärr inte PAL alls. Det går tyvärr inte dra någon som helst slutsats hur den riktiga E1 kommer hantera PAL eftersom det är en helt annan sak än NTSC, men visst kan man hoppas.
Inom ett par veckor vet jag förhoppningsvis. Tänkte bosätta mig på HIFI-klubben i väntan på deras demo-ex.

#169

Postad 09 december 2006 - 09:58

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlägg
  • 0
Nu kanske den här frågan inte hör hemma i den här tråden men jag känner att jag måste fråga ändå :rolleyes:

Kommer andra tillverkare att tillverka HD DVD spelare eller är Toshiba ensam om detta? Har inte hört ett knyst om att exempelvis Denon skulle börja tillverka.
Vill man ha Blu-Ray finns ju en del märken att välja mellan just nu (Pioneer, Panasonic, Sony, Samsung), och helt ärligt så är Toshiba inte det märket jag skulle köpa om jag ens ville ha en ny DVD-spelare (snarare bland det sista jag skulle kunna tänka mig köpa).

#170

Postad 09 december 2006 - 10:36

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Nu kanske den här frågan inte hör hemma i den här tråden men jag känner att jag måste fråga ändå :rolleyes:

Kommer andra tillverkare att tillverka HD DVD spelare eller är Toshiba ensam om detta? Har inte hört ett knyst om att exempelvis Denon skulle börja tillverka.
Vill man ha Blu-Ray finns ju en del märken att välja mellan just nu (Pioneer, Panasonic, Sony, Samsung), och helt ärligt så är Toshiba inte det märket jag skulle köpa om jag ens ville ha en ny DVD-spelare (snarare bland det sista jag skulle kunna tänka mig köpa).

<{POST_SNAPBACK}>


Passar nog bättre i den stora tråden omHD-DVD och Blu-Ray, men...
Jag tror att om HD-DVD ska slå så måste det dyka upp någon annan stor tillverkare av spelare för hembiobruk. Denon hade ju varit perfekt att få med på spåret. Ska bli väldigt spännande att få rapporter från CES-mässan i januari.
Nu finns bara Toshiba men det har ju visat sig att deras spelare är väldigt bra. När nu generation 2 kommer så verkar det som dom matchar det senaste från den andra sidan (Blu-Ray) när det gäller HD-material. När det gäller att spela upp vanliga DVD-filmer så är Toshiban överlägsen på NTSC-filmer och blir den det även på PAL-filmer så kan den ersätta en vanlig stationär DVD-spelare också vilket är ett stort plus.
Sen att du kan köpa budgetversionen för en rimlig peng tycker jag gör att jag än så länge kan acceptera att det bara finns en tillverkare. Själv köper jag troligen en HD-E1 och ett mindre antal HD-filmer. Om sedan formatet floppar så har jag i alla fall en bra DVD-spelare i E1:an och kan se de filmer jag köpt till den för att invänta Denons intåg i HD-världen.

#171

Postad 11 december 2006 - 16:41

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Tycker det är lite skumt att ingen har fått tag på ett förserieex att recensera av den europeiska modellen....för att hissa förväntningarna inför releasen så att säga....

10 dar kvar.... :blink:

#172

Postad 11 december 2006 - 16:50

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Tycker det är lite skumt att ingen har fått tag på ett förserieex att recensera av den europeiska modellen....för att hissa förväntningarna inför releasen så att säga....

10 dar kvar.... :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns ett första ex på ett shoppingcenter i Southhamtpon i England :o

#173

Postad 11 december 2006 - 17:23

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Med lite tur kan "min" HIFI-klubb få in ett förserie-ex denna veckan. Om jag förstått det rätt så kommer det ha detfelet som gjorde att dom sköt upp lanseringen, men det var väl ett mindre fel.

Jag är mest nyfiken på hur den spelar upp vanliga PAL-DVD eftersom det blir mest det jag kommer se på den.

#174

Postad 11 december 2006 - 17:36

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Jag är mest nyfiken på hur den spelar upp vanliga PAL-DVD eftersom det blir mest det jag kommer se på den.

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt, USA varianten klarade ju sig bra på SD-DVD biten så man hoppas ju på en bra PAL uppspelning på denna...

Ingen som har hittat nån recension eller liknande nånstans??

Redigerat av Unregistered4b026b86, 11 december 2006 - 17:36.


#175

Postad 11 december 2006 - 18:03

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Det är en oliiidlig väntan :blink:

#176

Postad 11 december 2006 - 22:35

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Vilka butiker tar emot förhandsbeställningar? Nu j*vlar börjar man att bli sugen :blink:

#177

Postad 12 december 2006 - 07:25

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Vilka butiker tar emot förhandsbeställningar? Nu j*vlar börjar man att bli sugen ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, om nu HD-1E visar sig vara acceptabel på att spela SD läggs det snabbt en beställning även från mig, men var (i första hand hos en svensk pålitlig leverantör)?

Och var köper man HD-DVD region2 med svensk text, lämpligen?
Finns det en listniong någonstans på vad som släpts på reg2, med svensk text?

#178

Postad 12 december 2006 - 11:48

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Vilka butiker tar emot förhandsbeställningar? Nu j*vlar börjar man att bli sugen ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Och var köper man HD-DVD region2 med svensk text, lämpligen?
Finns det en listniong någonstans på vad som släpts på reg2, med svensk text?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är HD-DVD region 2 för något? Alla HD-dvd skivor är ju regionsfria hoppas du menar med svensk text?
// Hifighost

#179

Postad 12 december 2006 - 13:09

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Vilka butiker tar emot förhandsbeställningar? Nu j*vlar börjar man att bli sugen ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, om nu HD-1E visar sig vara acceptabel på att spela SD läggs det snabbt en beställning även från mig, men var (i första hand hos en svensk pålitlig leverantör)?

Och var köper man HD-DVD region2 med svensk text, lämpligen?
Finns det en listniong någonstans på vad som släpts på reg2, med svensk text?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, förlåt jag var lite otydlig. Jag menar HD-DVD-film med svensk text.
HD-DVD spelarna idag är regionsfria men det är inte Blu Ray om jag förstått rätt.
Det är väl inte helt klart om det i framtiden kommer regionslåsta HD-DVD spelare och regionslåsta HD-DVD-filmer.

#180

Postad 13 december 2006 - 11:30

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Vilka butiker tar emot förhandsbeställningar? Nu j*vlar börjar man att bli sugen :)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, om nu HD-1E visar sig vara acceptabel på att spela SD läggs det snabbt en beställning även från mig, men var (i första hand hos en svensk pålitlig leverantör)?

Och var köper man HD-DVD region2 med svensk text, lämpligen?
Finns det en listniong någonstans på vad som släpts på reg2, med svensk text?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, förlåt jag var lite otydlig. Jag menar HD-DVD-film med svensk text.
HD-DVD spelarna idag är regionsfria men det är inte Blu Ray om jag förstått rätt.
Det är väl inte helt klart om det i framtiden kommer regionslåsta HD-DVD spelare och regionslåsta HD-DVD-filmer.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet att Discshop har några HD-DVD filmer med svensk text men annars är det ganska dåligt utbud än så länge.

#181

Postad 13 december 2006 - 23:16

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Hur står sig Toshiba HD-E1 som vanlig DVD-spelare i jämförelse med t.ex Denon 1930?

#182

Postad 14 december 2006 - 11:54

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Hur står sig Toshiba HD-E1 som vanlig DVD-spelare i jämförelse med t.ex Denon 1930?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det beskedet som många väntar på.

Det vi vet är att HD-A1 stod sig väldigt bra mot 1920 i våras (ansågs vara något bättre), dock klarar ju HD-A1 bara NTSC material så PAL är ju ännu ett osäkert kort.

#183

Postad 14 december 2006 - 17:08

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Hur står sig Toshiba HD-E1 som vanlig DVD-spelare i jämförelse med t.ex Denon 1930?

<{POST_SNAPBACK}>


Det förserie-ex av E1 jag provat med NTSC-DVD jämförde jag med just Denon 1930. Där vann Toshiban med stor marginal (det lilla jag hade möjlighet att jämföra, vilket var med Super Speedway på regionsfri film). Ingen aning ännu hur det blir med PAL.

#184

Postad 15 december 2006 - 00:13

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Tack för era svar! :wub: Hoppas innerligt att utfallet blir gynnsamt då spelarna börjar dyka upp. Det vore bra att slippa köpa både dvd och hddvd. :unsure:

#185

Postad 15 december 2006 - 14:49

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Jag var Precis på Media Markt i GBG!

Där köpte jag TROY HDDVD för 220Kr. :wub: . Europeisk utgåva.

De har ca 15 Titlar PÅ HDDVD och 4 på BD alla för 220Kr/st.

Harry potter osv.... Samma antal ungefär som finns på Amazon.UK.

Så om de håller depriserna ser jag ju ingen anledning till att handla Från Amazon längre :unsure:.

Pratade även med en säljare och han sade att de skulle satsa mer och mer,och ta in allt de kan få tag i på HDDVD och BD!!


Mvh Mikael

Redigerat av mikee, 15 december 2006 - 14:53.


#186

Postad 15 december 2006 - 23:14

jesper1
  • jesper1
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag var Precis på Media Markt i GBG!

Där köpte jag TROY HDDVD för 220Kr. ;) . Europeisk utgåva.

De har ca 15 Titlar PÅ HDDVD och 4 på BD alla för 220Kr/st.

Harry potter osv.... Samma antal ungefär som finns på Amazon.UK.

Så om de håller depriserna ser jag ju ingen anledning till att handla Från Amazon längre :P.

Pratade även med en säljare och han sade att de skulle satsa mer och mer,och ta in allt de kan få tag i på HDDVD och BD!!


Mvh Mikael

<{POST_SNAPBACK}>

Var på mediamarkt i dag.. var finns HD filmerna ? vet du när dom får in HD Spelare?

#187

Postad 15 december 2006 - 23:41

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

Jag var Precis på Media Markt i GBG!

Där köpte jag TROY HDDVD för 220Kr. ;) . Europeisk utgåva.

De har ca 15 Titlar PÅ HDDVD och 4 på BD alla för 220Kr/st.

Harry potter osv.... Samma antal ungefär som finns på Amazon.UK.

Så om de håller depriserna ser jag ju ingen anledning till att handla Från Amazon längre :P.

Pratade även med en säljare och han sade att de skulle satsa mer och mer,och ta in allt de kan få tag i på HDDVD och BD!!


Mvh Mikael

<{POST_SNAPBACK}>


Hur står det till med BD diskarna i Sverige och Mediamarkt? är dom regionlåsta och är alla det?

Tänkte dra ut till Kungens Kurva imorrn köpa ett gäng annars...

#188

Postad 16 december 2006 - 00:24

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Frågan är knappast relevant för tråden, men jag svarar ändå.

Jag var nämligen i KK i dag. De hade 5-6 BD-titlar. Samtligta region B. Panasonicspelaren var uppkopplad mot en Panasonic 65PV500 och det såg fördjävligt ut. Judder, bandning (kolla Violets näsrygg 1:22) och pixlighet i fina detaljer.

Jag glömde fråga om de tänker ta in HD DVD-spelare och filmer. Men hoppas de gör det då jag är lite sugen på en XE1.

#189

Postad 16 december 2006 - 00:33

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

Frågan är knappast relevant för tråden, men jag svarar ändå.

Jag var nämligen i KK i dag. De hade 5-6 BD-titlar. Samtligta region B. Panasonicspelaren var uppkopplad mot en Panasonic 65PV500 och det såg fördjävligt ut. Judder, bandning (kolla Violets näsrygg 1:22) och pixlighet i fina detaljer.


<{POST_SNAPBACK}>


Måste varit något fel på deras setup helt klart.

#190

Postad 16 december 2006 - 00:52

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Jag vet då jag själv harfilmen på BD och har sett den i min setup . Spelare och film går fri förutom judder (spelaren klarar inte1080p@24).

Men detta hör verkligen inte hemma här så det blir min sista kommentar angående detta.

#191

Postad 16 december 2006 - 10:13

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Jisses vad man är sugen att kolla in XE1! Någon som kollat in ljudkvalitén för CD ljud? Står i valet & kvalet om man skall satsa på XE1 eller Yamahas nya DVD 2700, som verkar ha snustorrt på CD-ljudsfötterna...

Mot detta står en XE1 + ev ny CD spelare istället.


//erikli

#192

Postad 16 december 2006 - 11:53

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Vad sysslar egentligen Toshiba Sverige med...
- Det är ungefär en vecka kvar till deras första HD DVD-spelare kommer till butikerna i Sverige men jag har sett absolut noll marknadsföring om detta (OK, dom delade ut mini-broshyrer på Arken-mässan).
- Inte en enda film har annonserats ut, allt som verkar finnas är importfilmer från England varav en del med svensk textning. Jag betvivlar att det kommer att gå att hyra några filmer om det inte bli svenska/nordiska utgåvor.
- Och jag vågar knappt ta upp Toshibas svenska hemsida som är det största skämt jag skådat.

Jag blir inte speciellt sugen på att köpa en spelare genom svenska Toshiba när dom dessutom håller alldeles för höga priser. I USA får man en HD-A2 för 500$ och då får man med tre filmer på köpet, dessutom har den redan börjat levereras.
En hel del kan iofs förklaras med den lilla ankdamm som Sverige är, men HD DVD-lägret borde bry sig om hur det går i europa.

Nä, jag blir mer o mer sugen på att köpa en Denon 2930 och krama ur DVD-formatet till sista pixeln för att låta marknaden för HD-formaten få lite styrfart.

#193

Postad 16 december 2006 - 12:03

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Vad sysslar egentligen Toshiba Sverige med...
- Det är ungefär en vecka kvar till deras första HD DVD-spelare kommer till butikerna i Sverige men jag har sett absolut noll marknadsföring om detta (OK, dom delade ut mini-broshyrer på Arken-mässan).
- Inte en enda film har annonserats ut, allt som verkar finnas är importfilmer från England varav en del med svensk textning. Jag betvivlar att det kommer att gå att hyra några filmer om det inte bli svenska/nordiska utgåvor.
- Och jag vågar knappt ta upp Toshibas svenska hemsida som är det största skämt jag skådat.

Jag blir inte speciellt sugen på att köpa en spelare genom svenska Toshiba när dom dessutom håller alldeles för höga priser. I USA får man en HD-A2 för 500$ och då får man med tre filmer på köpet, dessutom har den redan börjat levereras.
En hel del kan iofs förklaras med den lilla ankdamm som Sverige är, men HD DVD-lägret borde bry sig om hur det går i europa.

Nä, jag blir mer o mer sugen på att köpa en Denon 2930 och krama ur DVD-formatet till sista pixeln för att låta marknaden för HD-formaten få lite styrfart.

<{POST_SNAPBACK}>


jag tror dessutom inte att det blir någon HD-DVD detta året då det är mitten av januari och dylikt som verkar gälla i england, och tror knappast vi skulle vara före dom. men vem vet.

efter att ha läst om hur pass grym bild hulken har på HD-DVD och om denna som DVD spelare kan spöa 1930, så lutar jag STARKT åt denna rackare just nu, vore dessutom himla skönt att bara ha en spelare hemma för alla filmer.

men denna väntan på allting just nu är ju oliiiiiiiidlig! :-)

#194

Postad 16 december 2006 - 12:25

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Det faktum att E1/XE1 eventuellt kan bli riktigt bra som DVD-spelare (eller rättare sagt även på PAL-DVD) är just nu det enda som kan motivera mig att köpa en. Jag är grymt otålig på att få testa det. Hoppas på en bild som hamnar närmare Denon 2930 än 1930. Dock återstår det att se om dom går att göra regionsfria på DVD-sidan också. Annars får jag lägga till kostnaden för att köpa ett gäng Reg2-filmer på inköpspriset av hårdvaran.
Frågan är också hur mycket pengar man är beredd att lägga på HD DVD-filmer med tanke på risken att det efter ett år kan visa sig att HD DVD inte har någon framtid. Då står man med sin spelare och filmer tills spelaren lägger av och då kan man ha filmerna som underlägg eller mini-frisbees typ.

Tänker vänta med beslut åtminstonde tills CES-mässan har varit, så tills dess kanske det finns E1 och XE1 att köpa.

#195

Postad 16 december 2006 - 15:45

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
HD-E1 har redan släppts i england, tyskarna får spelaren nästa vecka.
Antar att spelaren går att köpa i sverige senast första veckan i januari...
HD-EX1 bör släppas någongång i januari.

#196

Postad 16 december 2006 - 21:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

HD-E1 har redan släppts i england, tyskarna får spelaren nästa vecka.
Antar att spelaren går att köpa i sverige senast första veckan i januari...
HD-EX1 bör släppas någongång i januari.

<{POST_SNAPBACK}>


ja det verkar hända grejer just nu

http://www.gottatosh...d/product/hd-e1

#197

Postad 17 december 2006 - 01:52

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Det faktum att E1/XE1 eventuellt kan bli riktigt bra som DVD-spelare (eller rättare sagt även på PAL-DVD) är just nu det enda som kan motivera mig att köpa en. Jag är grymt otålig på att få testa det. Hoppas på en bild som hamnar närmare Denon 2930 än 1930. Dock återstår det att se om dom går att göra regionsfria på DVD-sidan också. Annars får jag lägga till kostnaden för att köpa ett gäng Reg2-filmer på inköpspriset av hårdvaran.
Frågan är också hur mycket pengar man är beredd att lägga på HD DVD-filmer med tanke på risken  att det efter ett år kan visa sig att HD DVD inte har någon framtid. Då står man med sin spelare och filmer tills spelaren lägger av och då kan man ha filmerna som underlägg eller mini-frisbees typ.

Tänker vänta med beslut åtminstonde tills CES-mässan har varit, så tills dess kanske det finns E1 och XE1 att köpa.

<{POST_SNAPBACK}>


Du har i princip rätt men vad är egentligen risken att spelaren ska lägga av i första taget? Har under 9 år haft 8 (tror jag) DVD-spelare. De flesta finns kvar i bekantskapskretsen och används fortfarande. Ingen har vad jag känner till "lagt av". Skulle en spelare i ett "utdött" format (HD-DVD eller Blu Ray) lägga av så lär det ju inte vara några problem att köpa en begagnad väldigt billigt.

Räknar kallt med att kunna spela mina HD skivor i många år framåt oavsett hur det går. Äger redan fler HD skivor än vad jag har SD skivor.

#198

Postad 17 december 2006 - 16:04

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Hittade följande inlägg på Avsforum om HD-A2. Får väl som vanligt ta det med en stor nypa salt, men låter lovande. Fortfarande gäller det NTSC-DVD.

The only SD DVD I've watched so far on the A2 is Underworld Evolution; watched about 10 minutes just to see how good the A2 is with SD.
I also have a Deon 2930CI, which is outstanding with SD DVD's. The A2 is every bit as good as the Denon. I haven't done an a/b comparison, but the very short test I did tells me the A2 is terrific with SD.



#199

Postad 17 december 2006 - 17:00

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Hittade följande inlägg på Avsforum om HD-A2. Får väl som vanligt ta det med en stor nypa salt, men låter lovande. Fortfarande gäller det NTSC-DVD.

The only SD DVD I've watched so far on the A2 is Underworld Evolution; watched about 10 minutes just to see how good the A2 is with SD.
I also have a Deon 2930CI, which is outstanding with SD DVD's. The A2 is every bit as good as the Denon. I haven't done an a/b comparison, but the very short test I did tells me the A2 is terrific with SD.

<{POST_SNAPBACK}>


Du ska nog ta sådana uttalande med ett antal kilo salt. Hur troligt är det att Toshiban kan mäta sig på SD med tanke på vilket chip som sitter i 2930.

#200

Postad 17 december 2006 - 17:18

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Hittade följande inlägg på Avsforum om HD-A2. Får väl som vanligt ta det med en stor nypa salt, men låter lovande. Fortfarande gäller det NTSC-DVD.

The only SD DVD I've watched so far on the A2 is Underworld Evolution; watched about 10 minutes just to see how good the A2 is with SD.
I also have a Deon 2930CI, which is outstanding with SD DVD's. The A2 is every bit as good as the Denon. I haven't done an a/b comparison, but the very short test I did tells me the A2 is terrific with SD.

<{POST_SNAPBACK}>


Du ska nog ta sådana uttalande med ett antal kilo salt. Hur troligt är det att Toshiban kan mäta sig på SD med tanke på vilket chip som sitter i 2930.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är nöjd om E1/XE1 klarar vanliga dvdn som HD-A1, har haft en själv och den var inte sämre än min Panasonic S97...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.