Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1670 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 juli 2019 - 06:16

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0

8 Måste vara Tommy Lee Jones. Film?

Fick ett tips om att det kan vara The Betsy (1978), förstår inte hur jag kunde miss Tommy Lee Jones.

Postad 22 juli 2019 - 14:22

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
En uppdatering på min tidigare efterlysning.
Tack vare alla tips här, i formuläret och även från annat forum där jag postade frågan så är där betydligt färre hål i klippet nu. Har även uppdaterat videon med scrollande text på de ställen där det förekommer. Ser ut som nedan.
https://youtu.be/G_SNjkRUxS0

Saknar fortfarande klipp #1, #3, #4 och #7.
Stort tack till de som tog sig tid, och skulle ni råka känna igen något av de saknade klippen, tjoa till!

Postad 22 juli 2019 - 14:47

GriffDeLaGriff
  • GriffDeLaGriff
  • Mästare

• 3 170 inlägg
  • 0
Damn det var svårt, får bara gissa (dåligt) för har inget å komma med.

1. James Bond
4. Terminal Entry
7. Rosa pantern

Postad 22 juli 2019 - 14:50

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 800 inlägg
  • 0
Edit: Kikade på helt fel klipp ☺️

Redigerat av Takeo, 26 juli 2019 - 07:55.

Postad 19 oktober 2019 - 21:45

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 678 inlägg
  • 0

Svårt att ha koll på klippen men några idéer.

1: Bond, Älskade spion

3/4: War games

7: Någon Rosa Pantern film eller Dirty Harry

Postad 19 oktober 2019 - 22:17

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 119 inlägg
  • 0

Svårt att ha koll på klippen men några idéer.

1: Bond, Älskade spion

3/4: War games

7: Någon Rosa Pantern film eller Dirty Harry

Fel, du kollar på fel klipp.

Redigerat av Lactoferrin, 19 oktober 2019 - 22:20.

Postad 20 oktober 2019 - 18:19

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 678 inlägg
  • 0

Fel, du kollar på fel klipp.

OK, det var TS egen numrering på klippen som avsågs och den följde inte YouTube videon. 

Redigerat av Mr_Tom, 20 oktober 2019 - 18:19.

Postad 29 juli 2020 - 14:52

Dogie
  • Dogie
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Leter efter en film där två män går in i fiende land för att hitta en guld phoenix eller en hawk. Och sen när dom snor tillbaka den så blir de jagade

riddar stil över filmen

Postad 29 juli 2020 - 15:37

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0

Leter efter en film där två män går in i fiende land för att hitta en guld phoenix eller en hawk. Och sen när dom snor tillbaka den så blir de jagade
riddar stil över filmen

The Eagle?
https://www.imdb.com/title/tt1034389/

Postad 29 juli 2020 - 18:19

Dogie
  • Dogie
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

japp det är den. Tackar

Postad 01 augusti 2020 - 01:05

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Letar efter en film som jag såg som ung på 90 talet delar av och minns fragment av. Den gick på Filmnet minns jag, inte att det skulle va relevant men det är det jag minns.  

Filmkategorin var lite speciell, det var definitivt en komedi, men det var filmad som en dokumentär utan att va en dokumentär om ni förstår. Skådespelarna läste från manus men på ett sätt som verkade amatöraktigt. 

Av handlingen minns jag att den handlade om en regissör som skulle spela in sin första film med en studio och han var övertygad att filmen skulle bli en given klassiker.  Han var supernöjd med slutresultatet, problemet var att ingen annan tyckte det. Filmen var så dålig så den blev känd som den absolut sämsta filmen genom tiderna istället.  Men trots det fick filmen ett 20 tal hängivna fans som tyckte precis som han, att det var den absolut bästa film som någonsin gjorts.   Så resten av filmen handlar om hur fansen förföljer regissören och till en början säkert kändes charmerande men utvecklade sig till något osunt och sjukt.    

Nåja, kan säkert va superenkelt får någon då det är så specifik handling. Men för mig är det helt omöjligt att ta reda på filmtiteln efter så många år. jag minns inga skådespelare, kan mycket möjligt varit ett gäng amatörer som gjort filmen?  Men den gick på FILMNET! 

Postad 01 augusti 2020 - 07:08

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Letar efter en film som jag såg som ung på 90 talet delar av och minns fragment av. Den gick på Filmnet minns jag, inte att det skulle va relevant men det är det jag minns.  

Filmkategorin var lite speciell, det var definitivt en komedi, men det var filmad som en dokumentär utan att va en dokumentär om ni förstår. Skådespelarna läste från manus men på ett sätt som verkade amatöraktigt. 

Av handlingen minns jag att den handlade om en regissör som skulle spela in sin första film med en studio och han var övertygad att filmen skulle bli en given klassiker.  Han var supernöjd med slutresultatet, problemet var att ingen annan tyckte det. Filmen var så dålig så den blev känd som den absolut sämsta filmen genom tiderna istället.  Men trots det fick filmen ett 20 tal hängivna fans som tyckte precis som han, att det var den absolut bästa film som någonsin gjorts.   Så resten av filmen handlar om hur fansen förföljer regissören och till en början säkert kändes charmerande men utvecklade sig till något osunt och sjukt.    

Nåja, kan säkert va superenkelt får någon då det är så specifik handling. Men för mig är det helt omöjligt att ta reda på filmtiteln efter så många år. jag minns inga skådespelare, kan mycket möjligt varit ett gäng amatörer som gjort filmen?  Men den gick på FILMNET! 

Kan det va denna?https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0

Som handlar om inspelningen av dennahttps://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0

Postad Igår, 00:56

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

nej, det var inte svart vitt. inga större kändisar, det hade jag mints. 

Postad Igår, 07:18

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 119 inlägg
  • 0

Det är inte Zingo?

https://www.youtube....h?v=gR_BZfofssU

Postad Igår, 12:33

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Amerkansk film såklart. inge svensk skit. 

Redigerat av dealerovski, Igår, 12:33.

Postad Igår, 12:58

Filmsamlaren1
  • Filmsamlaren1
  • Mästare

• 2 542 inlägg
  • 1

Är väl inte såklart om du inte påpekar det från början? Finns massor av bra film från andra länder än USA... :)

Närmsta jag kan komma att tänka på är  Living in Oblivion, men den gick på TV1000 under 90-talet. Barton Fink vet jag annars gick på Filmnet.

Postad Igår, 16:13

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

trevliga kandidater men tyvärr inte den jag letar efter. 

tänk skakig hand kamera, dålig scenografi, okonventionell klippning, gatu scener (tror det var New York), skådisar tittar in i kameran, ibland för att dom intervjuas, ibland för att det ska se ut som en amatör dokumentär.  

vid ett tillfälle samlas alla fans i en bokhandel för att få träffa regissören, han dyker upp med kamera team som intervjuar en del beökare och dom har alla gemensamma drag av personlighetsstörningar, eller supernördar. 

tror budskapet intervjuaren ville ha fram var, om dom enda som gillade filmen är utvecklingsstörda nördar, vad säger det om filmen egentligen?

Redigerat av dealerovski, Igår, 16:27.

Postad Igår, 20:01

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0

Om det inte vore för att det inte skulle vara några stora namn, så skulle jag gissa på "An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn"

Postad Igår, 21:05

arcspin
  • arcspin
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Redigerat av arcspin, Igår, 21:22.

Postad Igår, 21:10

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 800 inlägg
  • 0

Kan filmen du frågar efter vara American Sniper?

https://www.youtube....h?v=99k3u9ay1gs

Det vore trist om ingen lyckades tipsa honom om vilken film det var sedan november 2016, då ditt citerade inlägg är från ;)

Redigerat av Takeo, Igår, 21:11.

Postad Igår, 21:20

arcspin
  • arcspin
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

haha, jag sitter och läser igenom tråden baklänges och har tydligen inte koll på årtalen.

Rolig tråd som får en att minnas en mängd härliga 80- och 90-tals rullar.

Jag tar bort mitt inlägg.

Redigerat av arcspin, Igår, 21:24.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.