Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny inloggning på Prisjakt och ändring av funktionalitet på Min Hembio

62 svar till detta ämne Prisjakt
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 september 2023 - 08:47

stefanq
  • stefanq
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hej!
 

I oktober byter vi inloggningssystem på Prisjakt, vilket också kommer att påverka Min Hembio. Bland annat behöver vi separera användardata och viss funktionalitet kopplad till användarna, bland annat Poängtoppen men även andra funktioner, kommer att påverkas.


Vi återkommer med mer information inom kort.
 

Bästa hälsningar,
 

Stefan på Prisjakt



#2

Postad 02 oktober 2023 - 17:18

k-i
  • k-i
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 4

Är det här främst för användarna av Minhembio, eller för Schibsted för att kunna överanalysera användarnas beteende över alla sina kanaler?



#3

Postad 02 oktober 2023 - 18:44

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 2

Med tanke på att det verkar innebära att den användbara delen av Prisjakt (Classic) stängs ned, så verkar det vara dags att till sist byta till konkurrenten vid månadsskiftet. Får tacka för den här tiden :)



#4

Postad 02 oktober 2023 - 19:00

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 3
Har också svårt att förstå vad som skulle vara bra för mig som användare med detta

#5

Postad 02 oktober 2023 - 19:04

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 4

Tack och hej. När Classic Prisjakt försvinner så försvinner jag med för gott. 



#6

Postad 02 oktober 2023 - 19:35

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 6

Finns det någon som gillar eller använder nya Prisjakt..????



#7

Postad 02 oktober 2023 - 20:09

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 3

Synd att Prisjakt classic stängs ner.

Jag tycker att den är betydligt mer överskådlig när man kollar prisjakt på datorn.

Sen förstår jag att nya prisjakt är mycket bättre mobilanpassad och att det är där större delen av surfandet sker idag.

 

Men men, trist hur som helst!


Redigerat av Hassepower, 02 oktober 2023 - 20:09.


#8

Postad 02 oktober 2023 - 21:32

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 3

Finns det någon som gillar eller använder nya Prisjakt..????

Inte jag iaf!

Nu hittar jag inte ens länken till att använda "gamla Prisjakt"...

Sicket jäkla skräp!



#9

Postad 02 oktober 2023 - 21:35

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Inte jag iaf!

Nu hittar jag inte ens länken till att använda "gamla Prisjakt"...

Sicket jäkla skräp!

 

https://classic.prisjakt.nu/



#10

Postad 02 oktober 2023 - 21:36

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 2

Finns det någon som gillar eller använder nya Prisjakt..????

Använder alltid Classic.



#11

Postad 02 oktober 2023 - 21:39

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Tack!

Hittade tidigare länken längst ner på sidan, men nu verkan den ha försvunnit.



#12

Postad 02 oktober 2023 - 22:50

eriklin
  • eriklin
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 1

Men... Prisjakt. Classic är ju användbar, den nya är helt omöjlig att få någon vettig översikt i.

 

I den nya ser bevakningar och egna skapade listor ut som något jag kodade 1985, saker ligger snett och får inte plats, det går knappt att se priserna för de står inte ut mot allt annat. Allt är så mycket större och märkligt placerat. Jämförelser blir hopplösa att försöka följa när de ligger på flera rader, i oformliga kolumner. Rubriken över recensioner är "Användare" (?) osv osv. Classic är gjord för desktop, kan den inte få vara det? Det finns ju en prisjakt-app för mobilanvändare.



#13

Postad 02 oktober 2023 - 23:00

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 1

Jag loggade in i nya Prisjakt och stöter på problem direkt. Jag brukar gå in på mina bevakningar flera gånger i veckan via en direktlänk från webbläsarens snabbknappar (https://classic.pris...ist.php?l=Watch) men det enda jag hittar i nya Prisjakt är en smal sidomeny som kräver att jag klickar på "visa mer" tre (!) gånger för att se hela listan. Hur får jag upp min bevakningslista som en helsida med alla kolumner som är av intresse (Produkt, Kategori, Betyg, Pris, Rank, Senaste ändring, Tid)?


Redigerat av head, 02 oktober 2023 - 23:03.


#14

Postad 03 oktober 2023 - 09:41

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 0

Har jobbat inom IT innan pensionen och förundrats över hur mycket nya programidéer allt för ofta gör saker krångligare än lättare.
Har jobbat med OpenVMS som räknas som världen mest stabila serverprogram där enskilda datorer har snurrat i över 10 år. Det är stabilt för det är ett enkelt operativsystem som de flesta som jobbar inom IT kan lära sig på 2 veckor.

Det är idag VMS Software som utvecklar OpenVMS och är ägt av svenska Teracloud i Malmö.

 

Där har ni en svensk nyhet som det flesta inte hade en aning om.



#15

Postad 03 oktober 2023 - 09:44

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Var står uttryckligen att classic försvinner? 



#16

Postad 03 oktober 2023 - 10:55

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 2

Var står uttryckligen att classic försvinner? 

https://classic.prisjakt.nu/  (Stor fet, orange blaffa högst upp på skärmen)


Redigerat av PH2000, 03 oktober 2023 - 10:56.


#17

Postad 03 oktober 2023 - 12:24

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 3

https://classic.prisjakt.nu/  (Stor fet, orange blaffa högst upp på skärmen)

 

Så tror jag inte det såg ut för några dagar sedan, men jo, ganska tydligt. Väldigt tråkigt, känns som slutet på en era. Som andra konstaterat, nya prisjakt fyller inte alls samma behov. 



#18

Postad 03 oktober 2023 - 12:39

tobasama
  • tobasama
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 3

Tips på alternativ nu när classic försvinner?

Har använt Prisjakt dagligen i många år men hatar innerligt den nya designen.

 

Eller kan nån hacker knåpa ihop ett plugin som classicifierar nya prisjakt till gamla?  :wub:



#19

Postad 04 oktober 2023 - 15:54

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 2

Tips på alternativ nu när classic försvinner?

Har använt Prisjakt dagligen i många år men hatar innerligt den nya designen.

 

Eller kan nån hacker knåpa ihop ett plugin som classicifierar nya prisjakt till gamla?  :wub:

Folk håller på knapar ihop en ny hemsida med classic modellen =)

 

Annars är väl det Pricerunner som gäller.



#20

Postad 05 oktober 2023 - 07:24

tobasama
  • tobasama
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 1

Pricerunner är ju om möjligt ännu sämre. Håller tummarna för Folkets Prisjakt! :D



#21

Postad 05 oktober 2023 - 14:29

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 0

Om man nu ska ta ned classic.prisjakt.nu så se då till att när vi klickar på någon apparat i någons galleri att vi hamnar på nya prisjakt. Det gör vi inte idag.



#22

Postad 10 oktober 2023 - 07:32

stefanq
  • stefanq
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hej igen,

Som jag informerade ovan i denna tråd håller vi på att modifiera Min Hembio för att kunna isolera den lite mer från Prisjakt. Funktioner som kommer försvinna eller ändras inom kort som påverkar Min Hembio är:

  • Marknaden - tas bort från minhembio.com

  • Poängtoppen - tas bort

  • Möjlighet att kunna sätta egna betyg på produkter och butiker tas bort

  • "Visningsstatistik" för album och artiklar tas bort

​/Stefan på Prisjakt



#23

Postad 10 oktober 2023 - 09:50

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 1

Hej igen,

Som jag informerade ovan i denna tråd håller vi på att modifiera Min Hembio för att kunna isolera den lite mer från Prisjakt. Funktioner som kommer försvinna eller ändras inom kort som påverkar Min Hembio är:

  • Marknaden - tas bort från minhembio.com

  • Poängtoppen - tas bort

  • Möjlighet att kunna sätta egna betyg på produkter och butiker tas bort

  • "Visningsstatistik" för album och artiklar tas bort

​/Stefan på Prisjakt

 

Kommer ni göra om detta till ett rent forum? 
Har ni några långsiktiga planer för minhembio.com? 

 

Ska ni utveckla eller avveckla?



#24

Postad 10 oktober 2023 - 10:09

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 2

Hej igen,

Som jag informerade ovan i denna tråd håller vi på att modifiera Min Hembio för att kunna isolera den lite mer från Prisjakt. Funktioner som kommer försvinna eller ändras inom kort som påverkar Min Hembio är:

  • Marknaden - tas bort från minhembio.com

  • Poängtoppen - tas bort

  • Möjlighet att kunna sätta egna betyg på produkter och butiker tas bort

  • "Visningsstatistik" för album och artiklar tas bort

​/Stefan på Prisjakt

Ska ingenting läggas till?
 



#25

Postad 10 oktober 2023 - 10:44

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 1

Är det något lustigt med Album för går inte lägga upp bilder alls nu.

 

Hoppas verkligen man försöker utveckla forumet då det är så få forum kvar.
Finns inget värre än FB grupperna.



#26

Postad 11 oktober 2023 - 12:49

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 1

Tyvärr är det så att 9 av 10 gånger jag hamnar här inne nu för tiden så är det via "Diskussions­forum" rutan med senaste inlägg på classic.prisjakt.nu. Och den rutan saknas ju som bekant på nya prisjakt. Så jag skulle tro att aktiviteten här kommer att sjunka ytterligare. 



#27

Postad 11 oktober 2023 - 13:11

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Tyvärr är det så att 9 av 10 gånger jag hamnar här inne nu för tiden så är det via "Diskussions­forum" rutan med senaste inlägg på classic.prisjakt.nu. Och den rutan saknas ju som bekant på nya prisjakt. Så jag skulle tro att aktiviteten här kommer att sjunka ytterligare. 

99 av 100 ggr för mig! Lättaste sättet att se om det är nåt nytt.



#28

Postad 11 oktober 2023 - 15:30

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Schibstedt är förmodligen inte heller särskilt intresserade av att driva forum där inga pengar genereras åt dem. Så frågan är om de kommer lägga ner forumet när skilsmässan är överstökad.



#29

Postad 11 oktober 2023 - 15:46

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 1

Provade att logga in på Blocket som är ett Schibstedt konto och är det rena amatörprogrammerare som sköter det. Fel lösenord men vad man klickar på så får man "E-posten är redan verifierad" även på "Glömt lösenordet"!!!!

 

Trots jag pensionär måste jag nog börja om som programmerare och lära dagens IT folk hur man kollar sin programmering och inte låter den stora skaran vara felsökare för dålig programmering, alltså den stora gruppen som ska använda det hela. 



#30

Postad 12 oktober 2023 - 07:16

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 6

Jag tror att vi kan vara ganska säkra på att Prisjakts ägare som är ett företag med lönsamhetskrav inte kommer satsa en krona på att vidareutveckla Minhembio. Sajten genererar inga intäkter (minimalt med annonser) utan kostar bara pengar. Nedläggningen av Prisjakt classic innebär att Minhembio blir helt frikopplad från (nya) Prisjakt och de behöver inte längre underhålla gammal teknik (och behålla kompetens) utan kan enbart satsa på den ”nya” plattformen.

 
Mitt tips är att några eldsjälar med kunskap och intresse av att förvalta och vidareutveckla Minhembio uppvaktar Prisjakt med ett seriöst förslag om att ta över sajten. Förhoppningsvis kan den överlåtas utan kostnad då värdet borde vara noll för Prisjakt. Enda sättet för Minhembio att överleva är att den drivs som en community utan lönsamhetskrav tror jag.


#31

Postad 12 oktober 2023 - 10:13

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 1

Kan inte annat än hålla med!
Sverige behöver ett forum och hoppas det kan utökas mera och ta tillbaka projekt osv från mycket annat.

 

Jag tror att vi kan vara ganska säkra på att Prisjakts ägare som är ett företag med lönsamhetskrav inte kommer satsa en krona på att vidareutveckla Minhembio. Sajten genererar inga intäkter (minimalt med annonser) utan kostar bara pengar. Nedläggningen av Prisjakt classic innebär att Minhembio blir helt frikopplad från (nya) Prisjakt och de behöver inte längre underhålla gammal teknik (och behålla kompetens) utan kan enbart satsa på den ”nya” plattformen.

 
Mitt tips är att några eldsjälar med kunskap och intresse av att förvalta och vidareutveckla Minhembio uppvaktar Prisjakt med ett seriöst förslag om att ta över sajten. Förhoppningsvis kan den överlåtas utan kostnad då värdet borde vara noll för Prisjakt. Enda sättet för Minhembio att överleva är att den drivs som en community utan lönsamhetskrav tror jag.

 



#32

Postad 12 oktober 2023 - 10:14

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 1

Ah, Schibstedt konto, lösningen som alltid loggar ut mig, ger mig felmeddelanden vid inloggning osv.

Ser fram emot att förlora alla listor jag någonsin sparat på Prisjakt.



#33

Postad 14 oktober 2023 - 15:50

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 2
Vi kanske kan få ett subforum på byggahus.se, hembio är ju trots allt en del av huset 😀

#34

Postad 16 oktober 2023 - 13:26

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Tyvärr är det så att 9 av 10 gånger jag hamnar här inne nu för tiden så är det via "Diskussions­forum" rutan med senaste inlägg på classic.prisjakt.nu. Och den rutan saknas ju som bekant på nya prisjakt. Så jag skulle tro att aktiviteten här kommer att sjunka ytterligare. 

 

Och idag verkar rutan försvunnit även från classic. 



#35

Postad 16 oktober 2023 - 16:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Nu efter uppdateringen har även nyhetsflödet från SweClockers tagits bort (vet faktiskt inte vad för sorts samarbete Minhembio och SweClockers har haft innan Prisjakt tog över Minhembio).



#36

Postad 16 oktober 2023 - 21:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Marknaden verkar tyvärr ha försvunnit också :(


Redigerat av Loco.spk, 16 oktober 2023 - 21:53.


#37

Postad 18 oktober 2023 - 06:27

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 1

På nya prisjakt syns bara 4 produkter åt gången. Lägger man till fler behöver man klicka på en pil för att se dem. På prisjakt classic jämför jag f n 8 produkter utan problem. Classic upplever jag dessutom betydligt överskådligare. (Kör på en iPad).



#38

Postad 21 oktober 2023 - 18:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 1

Varför i **** tog ni bort marknaden??

 

Detta var ju en "fri zon" för oss som inte vill ha nåt att göra med social media ****t.

Går inte att föra vettiga diskussioner där, jämfört med ett forum som detta.

 

Som sagt så hoppas jag att några eldsjälar tar över Minhembio.

Blir inget mer användande av prisjakt iaf.

 

Schibstedt är skräp.


Redigerat av Svante Skoog, 21 oktober 2023 - 18:09.


#39

Postad 22 oktober 2023 - 09:18

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 1

Varför i **** tog ni bort marknaden??

 

Detta var ju en "fri zon" för oss som inte vill ha nåt att göra med social media ****t.

Går inte att föra vettiga diskussioner där, jämfört med ett forum som detta.

 

Som sagt så hoppas jag att några eldsjälar tar över Minhembio.

Blir inget mer användande av prisjakt iaf.

 

Schibstedt är skräp.

En liten hint kan vara att Schibstedt även äger Blocket.



#40

Postad 01 november 2023 - 08:12

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Än så länge finns classic kvar!

Edit: Nu var det slut på det roliga. 


Redigerat av jaQoB, 01 november 2023 - 10:58.


#41

Postad 01 november 2023 - 13:11

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Än så länge finns classic kvar!

Edit: Nu var det slut på det roliga. 

Japp! Vi tackar för alla år med Prisjakt Classic. 



#42

Postad 04 november 2023 - 23:13

pjodr666
  • pjodr666
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Antar att det är därför ingenting fungerar längre, filmsamlingen är i oordning, går inte att lägga till filmer osv.

#43

Postad 05 november 2023 - 20:08

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 3

Helt ofattbart att ingen i ledningen drog i handbromsen utan lät Prisjakt kasta bort sin enda egentliga konkurrensfördel. En prisjämförelsesajt som verkligen fokuserade på datat (informationen) och lät användarna borra ner sig i alla detaljerade produktegenskaper och presentera information och jämföra produkter i ett överskådligt och exemplariskt tydligt gränssnitt. Om några år kommer Prisjakt platsa på listan över historiens sämsta affärsbeslut.



#44

Postad 10 november 2023 - 11:26

tobasama
  • tobasama
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Några dagar senare och jag har verkligen försökt att fortsätta gå in dagligen på prisjakt.
Men varje gång slås jag av hur uselt det är jämfört med classic.

 

Håller tummarna för att nån driven kunnig person fixar upp något som påminner iaf lite om classic.



#45

Postad 10 november 2023 - 18:18

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Helt ofattbart att ingen i ledningen drog i handbromsen utan lät Prisjakt kasta bort sin enda egentliga konkurrensfördel. En prisjämförelsesajt som verkligen fokuserade på datat (informationen) och lät användarna borra ner sig i alla detaljerade produktegenskaper och presentera information och jämföra produkter i ett överskådligt och exemplariskt tydligt gränssnitt. Om några år kommer Prisjakt platsa på listan över historiens sämsta affärsbeslut.

Jag håller med! Tror inte Prisjakt finns länge till, det har utvecklas från ett suveränt verktyg för oss shoppingnördar, till att bli totalt odugligt skräp.



#46

Postad 15 november 2023 - 10:00

tobasama
  • tobasama
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Kan inte ens logga in på nya prisjakt idag. Inte med lösenord, inte med FB och inte ens med Shitsted-kontot. 

Helt j*vla bedrövligt misskött.



#47

Postad 16 november 2023 - 13:34

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Hade visst redan Schibsted-konto från Blocket men glömt lösenordet, när jag frågar efter nytt så står det "E-posten är redan verifierad". Gick inte lämna feedback/chatta med support heller, "Något gick fel" :D Bra timing inför Black Friday...



#48

Postad 16 november 2023 - 14:51

stefanq
  • stefanq
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Halloj,
Stefan här igen - om ni har problem med inloggningen kan det bero på ett par saker, oftast är det en liten glitch att man inte har använt sitt Schibsted-konto på ett tag och detta då inaktiverats. I den kontexten finns det ett par case där användare hamnat lite i limbo. Det kan vi såklart lösa. Ta kontakt med oss på Prisjakt via denna länk så ser vi till att lösa de problem ni har: https://www.prisjakt.nu/?intercom=open
 



#49

Postad 16 november 2023 - 15:43

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 0

Nu är det rörig igen. Firfefox får snabbt upp "Hej vad kan vi hjälpa till med", I Edge och Goggle Corme så händer det inte utan nere i högra hörnet snurrar det utan att något händer. Sedan fungerar Schipsted inloggningen dåligt i Firefox för där får man "E-posten är redan verifierad" vad än man klickar på.


Redigerat av hmarkstrom, 16 november 2023 - 19:27.


#50

Postad 17 november 2023 - 19:16

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlägg
  • 0

Nu får Schipsted byta programmerare för de som finns försämrar saker helt tiden. Det felet i Firefox att man fick "E-posten är redan verifierad" vad än man tryckte på gäller nu även för Edge och Goggle Crome.


Redigerat av hmarkstrom, 17 november 2023 - 19:16.





Även taggad med Prisjakt

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.