Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Philips HTS-3115

152 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2006 - 00:38

MartinWebapp
  • MartinWebapp
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0


Tja!!

Hittade denna Philips HTS-3115 med HDMI, ngn som har testat den el kanske Àger den och kan ev rekomendera el stjÀlpa?

Bild
D/A-omvandlare : 12 bitar, 108 MHz
BildförbÀttring : HD (720p, 1080i)

Ljud
D/A-omvandlare : 24 bit, 96 kHz
FrekvensĂ„tergivning : 30–20 000 Hz
Signal/brusförhÄllande : > 65 dB
Ljudsystem : Dolby Digital, Dolby Prologic II, DTS, Stereo
LjudförbÀttring : Digital klass D-FörstÀrkare
Uteffekt (RMS) : 4 x 75 W, 2 x 100 W
Uteffekt (RMS) : 500 W

Videouppspelning
Uppspelningsmedia : CD-R/CD-RW, DVD+R/+RW, DVD-R/-RW, DVD-video, Video CD/SVCD
Komprimeringsformat : MPEG2, MPEG1, Divx 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, DivX 6.0, DivX Ultra
System för videouppspelning : PAL, NTSC

Ljuduppspelning
Uppspelningsmedia : CD, CD-R/RW
Komprimeringsformat : PCM, MP3, Windows Mediaℱ Audio
MP3-bithastighet : 32-256 kbit/s och VBR

Högtalare
Satellithögtalare : Magnetiskt avskÀrmad front
FrekvensomrĂ„de för satellithögtalare : 120–20 000 Hz
Impedans för satellithögtalare : 8 ohm
Drivenhet för satellit-högtalare : 3 tums fullregisterwoofer
Centerhögtalare : Magnetiskt avskÀrmad
FrekvensomrĂ„de (center) : 120–20 000 Hz
Centrumhögtalarimpedans : 4 ohm
Drivenheter för centerhögtalare : 3 tums fullregisterwoofer
Subwoofertyp : Passiv
FrekvensomfĂ„ng för subwoofer : 30–120 Hz
Subwooferimpedans : 4 ohm
Subwooferdrivelement : 6,5 tums högeffektiv woofer

Stillbildsvisning
Uppspelningsmedia : CD-R/RW, DVD+R/+RW
Bildkomprimeringsformat : JPEG

Mottagare/mottagning/sÀndning
Frekvensband : FM-stereo, MW
Antal snabbval : 40

Anslutningar
Andra anslutningar : SCART1 (CVBS, S-video/RGB-utgÄng), Analog ljudingÄng vÀnster/höger, FM-antenn, MW-antenn, Easy-Fit-högtalaranslutningar, HDMI-utgÄng

Tillbehör
Tillbehör : SCART-kabel, FM/MW-antenn, FjÀrrkontroll, Batterier för fjÀrrkontrollen, Snabbstarthandbok, Bruksanvisning, Garantibevis

Övriga data
Strömförsörjning : 200-240 V, 50 Hz
Strömförbrukning i vÀntelÀge : < 1 W

Storlek
Djup : 329 mm
Höjd : 55 mm
Bredd : 435 mm
Centerhögtalare, bredd : 239 mm
Centerhögtalare, höjd : 99 mm
Centerhögtalare, djup : 69 mm
Subwoofer, bredd : 193 mm
Subwoofer, höjd : 265 mm
Subwoofer, djup : 339 mm
Paketbredd : 1194 mm
Pakethöjd : 436 mm
Paketdjup : 412 mm
Centerhögtalare, vikt : 0 72 kg
FrÀmre högtalare, djup : 249,8 mm
FrÀmre högtalare, höjd : 1104 mm
FrÀmre högtalare, vikt : 3,3 kg
FrÀmre högtalare, bredd : 249,8 mm
Bakre högtalare, djup : 99 mm
Bakre högtalare, höjd : 359 mm
Bakre högtalare, vikt : 1 15 kg
Bakre högtalare, bredd : 100 mm
Vikt : 2,96 kg
Subwoofer, vikt : 3,64 kg
Vikt inkl. förpackning : 21,4 kg
Philips HT-3115

Bifogad fil(er)



#2

Postad 12 oktober 2006 - 09:15

Vapo
  • Vapo
  • LĂ€rjunge

  • 446 inlĂ€gg
  • 0
Ingen som köpt den Ànnu och kan ge lite intryck?

#3

Postad 10 november 2006 - 18:05

Jokkoman8515
  • Jokkoman8515
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
jag bestÀller nog en imorgon till min Philips 42PF5521D

tycker paketet matchar bra och Àr prisvÀrt med tanke pÄ HDMI anslutning.

Äterkommer med info dÄ.

#4

Postad 18 november 2006 - 23:09

cebonit
  • cebonit
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0

jag bestÀller nog en imorgon till min Philips 42PF5521D

tycker paketet matchar bra och Àr prisvÀrt med tanke pÄ HDMI anslutning.

Äterkommer med info dÄ.

<{POST_SNAPBACK}>


Köpte du den och vad tyckte du i sÄ fall?
Funderar pÄ en :(

#5

Postad 21 november 2006 - 16:11

Jokkoman8515
  • Jokkoman8515
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
fick den precis idag!, har kopplat in den för 2tim sedan och spelat lite, bÄde vanlig musik frÄn datorn och sett film pÄ den med HDMI till min Plasma (OchsÄ det en philips 42PF5521D).

ljudet Àr rent och klart och kraftfullt för att vara sÄ pass smÄ högtalare, subwoofern Àr liiiite för tunn i vissa lÀgen men för storleken pÄ den sÄ spelar den pÄ riktigt bra vid film osv..


bilden Àr OTROLIGT skarp med hdmi och den upplösningen jag har pÄ tvn (1024x1080).

vart en sÄn förbaskad skillnad motför scart att jag var tvungen att testa den gammla DVDn och scarten igen för att vara sÀker pÄ att jag inte bara inbillade mig!.

jag fick ett toppen pris av technistore pÄ paketet inkl HDMI kabel pga lite strul med min tv som pajjade efter bara 4tim nÀr jag fÄtt den..


kortfattat, kanonljud för pengarna, finns nog inte mkt bÀttre Àn sÄhÀr i den prisklassen med HDMI anslutning skulle jag tro, mkt stilrent och lÀttmöblerat spec eftersom det matchar min tv perfekt.

/mvh jocke

#6

Postad 22 november 2006 - 00:33

cebonit
  • cebonit
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0
LÄter kanon. Tack för infon!

#7

Postad 22 november 2006 - 00:37

MartinWebapp
  • MartinWebapp
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0

fick den precis idag!, har kopplat in den för 2tim sedan och spelat lite, bÄde vanlig musik frÄn datorn och sett film pÄ den med HDMI till min Plasma (OchsÄ det en philips 42PF5521D).

ljudet Àr rent och klart och kraftfullt för att vara sÄ pass smÄ högtalare, subwoofern Àr liiiite för tunn i vissa lÀgen men för storleken pÄ den sÄ spelar den pÄ riktigt bra vid film osv..


bilden Àr OTROLIGT skarp med hdmi och den upplösningen jag har pÄ tvn (1024x1080).

vart en sÄn förbaskad skillnad motför scart att jag var tvungen att testa den gammla DVDn och scarten igen för att vara sÀker pÄ att jag inte bara inbillade mig!.

jag fick ett toppen pris av technistore pÄ paketet inkl HDMI kabel pga lite strul med min tv som pajjade efter bara 4tim nÀr jag fÄtt den..


kortfattat, kanonljud för pengarna, finns nog inte mkt bÀttre Àn sÄhÀr i den prisklassen med HDMI anslutning skulle jag tro, mkt stilrent och lÀttmöblerat spec eftersom det matchar min tv perfekt.

/mvh jocke

<{POST_SNAPBACK}>



Fan tack Jocke, Àntligen gav min trÄd en utdelningen och ett svar som jag hoppades pÄ, du e guld..

/M

#8

Postad 22 november 2006 - 19:21

tuffodum
  • tuffodum
  • LĂ€rjunge

  • 404 inlĂ€gg
  • 0
Tackar för info:n oxÄ!! Blir nog köp pÄ El Gigante...
Hur Ă€r den med o lĂ€sa divx skivor? Är den snabb med att hitta o lĂ€sa in DVD skivor plus brĂ€nda?

#9

Postad 30 november 2006 - 23:34

asdf
  • asdf
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
jag har en frÄga riktad till er som har fÄtt hem detta paket.

Tror ni att det Àr möjligt att montera av högtalarna frÄn stativen och vÀggmontera dom, dÄ de inte passar in hemma hos mig med stativ stÄende.

Vidare Fronhögtalarna finns det nÄgon fiffig liten hylla motsv att fÄ upp dom pÄ vÀggen med ?

Hur Àr anslutningsmöjligheterna till dvdn frÄn datorn ?

det Àr en enda djungel med alla kablar för den glade amatören :angry:


Tack pÄ förhand

#10

Postad 02 december 2006 - 23:06

KiDDan
  • KiDDan
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

jag har en frÄga riktad till er som har fÄtt hem detta paket.

Tror ni att det Àr möjligt att montera av högtalarna frÄn stativen och vÀggmontera dom, dÄ de inte passar in hemma hos mig med stativ stÄende.

Vidare Fronhögtalarna finns det nÄgon fiffig liten hylla motsv att fÄ upp dom pÄ vÀggen med ?

Hur Àr anslutningsmöjligheterna till dvdn frÄn datorn ?

det Ă€r en enda djungel med alla kablar för den glade amatören  :) 


Tack pÄ förhand

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,
Det gÄr utmÀrkt att skruva av stativen och hÀnga upp frontarna pÄ vÀggen. Det gÄr att hÀnga alla högtalare pÄ vÀggen utom subben som man sÄ vill.

Du kan inte koppla datorn till DVDn

#11

Postad 04 december 2006 - 10:33

anla
  • anla
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Har haft detta i ett par veckor nu och blir mer och mer irriterad pÄ smÄsaker.

-Det tar grymt lÄng tid innan den laddar skivor, dvd som audio.
-Den har stora problem att lÀsa brÀnda dvd, typ en av fem som fungerar utmÀrkt pÄ sovrumsdvd:n fungerar inte pÄ HTS:en.
-Det finns ingen coax vilket betyder att om jag ska fÄ ljud frÄn TV:n mÄste jag anvÀnda aux-ingÄngen dÄ TV:n inte skickar ljud via HDMI (Fujitsu Myrica 42" plasma). Det finns dÄ ingen ingÄng kvar förutom USB-hosten (inte provat Ànnu).
-Om jag tittat pÄ TV, och dÄ stÀllt in HTS:en pÄ aux, och sen stoppar i en cd/dvd-skiva sÄ startar skivan automatiskt men för att kunna anvÀnda fjÀrren mÄste man trycka pÄ cd/dvd-knappen innan HTS:en tar emot andra signaler Àn volym.
-Det finns ingen möjlighet att justera ljudet annan Àn via förinstÀllda "Rock", "Jazz" o.s.v.
-Kablarna till högtalarna har en förmonterad kontakt av specialformat och verkar sitt fast bak i högtalarna. Kan bli problem om kablarna inte rÀcker eller skadas - svÄrbytt.
-FjÀrren Àr lite halvbra, största felet Àr att man gÀrna hÄller den bak och fram. Vet inte om det har nÄgot med tyngdpunkt eller liknande att göra men hÀnder dagligen. Just ja, finns ingen open tray-knapp pÄ fjÀrren.

Tröttnade pĂ„ den lĂ„nga laddtiden en gĂ„ng och klatchade till spelaren pĂ„ höger toppsida varpĂ„ det frĂ€ste och blixtrade och hela spelaren tvĂ€rdog. Inte sĂ€rskilt stabilt chassi. Åkte tillbaka till butiken och fick en ny.

Annars Àr den helt ok. Mycket bra bild och rÀtt ok ljud. Basen Àr i klenaste laget, funkar vid jazz, flappar/skramlar vid rock.

#12

Postad 06 december 2006 - 18:40

Galonis
  • Galonis
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0

Just ja, finns ingen open tray-knapp pÄ fjÀrren.

Det gÄr att öppna den genom att hÄlla in stop-knappen pÄ fjÀrrkontrollen ett par sekunder.

#13

Postad 06 december 2006 - 22:21

ACEa
  • ACEa
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Kan man skicka ljud Ät bÄda hÄllen genom HDMI eller mÄste man koppla in SCART/Aux om man vill ha ljudet frÄn tv'n genom högtalarna?

#14

Postad 07 december 2006 - 17:49

Galonis
  • Galonis
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0

Kan man skicka ljud Ät bÄda hÄllen genom HDMI eller mÄste man koppla in SCART/Aux om man vill ha ljudet frÄn tv'n genom högtalarna?

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt manualen ska det gÄ att skicka ljud frÄn tv:n till DVD-spelaren via HDMI.

#15

Postad 07 december 2006 - 20:33

superduffy
  • superduffy
  • Amatör

  • 81 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan. Är detta paketet nĂ„got att sattsa pĂ„? För det Ă€r hĂ€r runt 200 min budget ligger och för det vill jag gĂ€rna fĂ„ med bĂ„de ett 5.1 högtalar sett och en dvd med hdmi om det Ă€r möjligt vilket det iaf Ă€r med detta paket.

Jag kan inget om sÄnt hÀr sÄ vorde bra om ni kunde sÀga hur vida detta Àr nÄgot att sattsa pÄ tv:n jag förmodlingen komemr anvÀnda Àr en https://www.prisjakt...kt.php?p=136883

Tror ni detta dÄ fyller mina behov vill ha det till nÀr jag lirar min xbox360 och dvd och vanlig tv. Hopaps ni kan sÀga om detta Àr vad jag ska sattsa pÄ elelr om ni kan sÀga nÄgot annat.

#16

Postad 07 december 2006 - 23:58

asdf
  • asdf
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Hej jag bestÀllde storebrorn till din tv 300an men det skulle ta för lÄng tid att fÄ den sÄ jag har nu m100 som fÄr vara lillebror.

Jag skaffade hts-3115 till den och fick paketet idag, har vÀl en del grejer att fixa kvar men Àn sÄ lÀnge sÄ har jag inte funnit nÄgra sammarbetsproblem mellan dom tvÄ.

Om det Àr iden hÀr prisklassen du rör dig i sÄ tror jag nog att detta Àr rÀtt paket.

Lycka till med handlandet

#17

Postad 08 december 2006 - 14:09

superduffy
  • superduffy
  • Amatör

  • 81 inlĂ€gg
  • 0

Hej jag bestÀllde storebrorn till din tv 300an men det skulle ta för lÄng tid att fÄ den sÄ jag har nu m100 som fÄr vara lillebror.

Jag skaffade hts-3115 till den och fick paketet idag, har vÀl en del grejer att fixa kvar men Àn sÄ lÀnge sÄ har jag inte funnit nÄgra sammarbetsproblem mellan dom tvÄ.

Om det Àr iden hÀr prisklassen du rör dig i sÄ tror jag nog att detta Àr rÀtt paket.

Lycka till med handlandet

<{POST_SNAPBACK}>


Okej :wub: dÄ fÄr det nog blir att jag sattsar pÄ detta paket. Dvd:n Àr bra eller?

#18

Postad 08 december 2006 - 19:51

asdf
  • asdf
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Det skrevs tidigare att man kunde montera av högtalarna frÄn stativen.

Jag lyckas inte med det Àr det nÄgot speciellt man gör för att fÄ av dom ?

Jag skruvade ur 3 skruvar lÀngst ner pÄ högtalarna men dom sitter fortfarande som berget.

Om det Àr nÄgon som har nÄgot tips sÄ vore jag tacksam

#19

Postad 09 december 2006 - 22:27

Silverfisken
  • Silverfisken
  • ForumrĂ€v

  • 588 inlĂ€gg
  • 0
Tur jag hittade denna trÄden! SÄg paketet Philips HTS-3115 pÄ Elgiganten och tÀnkte frÄga lite om paketet eftersom ni verkar ha testat en del pÄ det:

GĂ„r det att spela xvid filmer?
Fungerar basen bra till musik ÀndÄ sÄ man fÄr okej bas i alla högtalare? Jag lyssnar pÄ pop mest men Àven rock ibland.
Vad kan man koppla till USB ingÄngen?
Är spelaren regionsfri? eller kan den göras det.

Är laddningstiden verkligen störig..?? Har spelaren svĂ„rt att ta brĂ€nda skivor?
Hur Àr det med MP3 CDR - Àr det lÀtt att navigera till mp3 lÄten och visas lÄnga filnamn?
GĂ„r det att spela DVD MP3 skivor?

StÀmmer de kommentarerna som anvÀndare anla skrev tidigare - smÄfelen? Har nÄgon annan uppfattat detta sÄ ocksÄ?

All info Àr jÀtteuppskattat!! - eftersom paketet kommer att inhandlas efter jul kanske, om det inte finns allt för mycket negativt.

#20

Postad 10 december 2006 - 12:11

asdf
  • asdf
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Har haft detta i ett par veckor nu och blir mer och mer irriterad pÄ smÄsaker.

1-Det tar grymt lÄng tid innan den laddar skivor, dvd som audio.
2-Den har stora problem att lÀsa brÀnda dvd, typ en av fem som fungerar utmÀrkt pÄ sovrumsdvd:n fungerar inte pÄ HTS:en.
3-Det finns ingen coax vilket betyder att om jag ska fÄ ljud frÄn TV:n mÄste jag anvÀnda aux-ingÄngen dÄ TV:n inte skickar ljud via HDMI (Fujitsu Myrica 42" plasma). Det finns dÄ ingen ingÄng kvar förutom USB-hosten (inte provat Ànnu).
4-Om jag tittat pĂ„ TV, och dĂ„ stĂ€llt in HTS:en pĂ„ aux,  och sen stoppar i en cd/dvd-skiva sĂ„ startar skivan automatiskt men för att kunna anvĂ€nda fjĂ€rren mĂ„ste man trycka pĂ„ cd/dvd-knappen innan HTS:en tar emot andra signaler Ă€n volym.
5-Det finns ingen möjlighet att justera ljudet annan Àn via förinstÀllda "Rock", "Jazz" o.s.v.
6-Kablarna till högtalarna har en förmonterad kontakt av specialformat och verkar sitt fast bak i högtalarna. Kan bli problem om kablarna inte rÀcker eller skadas - svÄrbytt.
7-FjÀrren Àr lite halvbra, största felet Àr att man gÀrna hÄller den bak och fram. Vet inte om det har nÄgot med tyngdpunkt eller liknande att göra men hÀnder dagligen. Just ja, finns ingen open tray-knapp pÄ fjÀrren.

Tröttnade pĂ„ den lĂ„nga laddtiden en gĂ„ng och klatchade till spelaren pĂ„ höger toppsida varpĂ„ det frĂ€ste och blixtrade och hela spelaren tvĂ€rdog. Inte sĂ€rskilt stabilt chassi. Åkte tillbaka till butiken och fick en ny.

Annars Àr den helt ok. Mycket bra bild och rÀtt ok ljud. Basen Àr i klenaste laget, funkar vid jazz, flappar/skramlar vid rock.

<{POST_SNAPBACK}>



1-Inget som jag upplever (jag byter inte dvd sÄ jÀtte ofta ) ?
2- har inte haft den sÄ lÀnge men har kunnat spela alla hitills.
3-samma problem
4-
5-
6-StÀmmer . dock sÄ rÀckte kablarna för mig
7- stÀmmer att man tar upp den Ät fel hÄll men det Àr vÀl en vanesak. öppnar gör man genom att hÄlla in stop knappen.

#21

Postad 10 december 2006 - 14:20

Silverfisken
  • Silverfisken
  • ForumrĂ€v

  • 588 inlĂ€gg
  • 0
Hur ofta spelar man jazz... sÄ fungerar inte ljudet bra vid pop o rock?

#22

Postad 12 december 2006 - 23:43

savio
  • savio
  • LĂ€rjunge

  • 306 inlĂ€gg
  • 0
Ang. problemet som tvÄ personer i denna trÄd haft med ljud till tv:n mÄste gÄ via aux-ingÄngen.
Citerar:
"-Det finns ingen coax vilket betyder att om jag ska fÄ ljud frÄn TV:n mÄste jag anvÀnda aux-ingÄngen dÄ TV:n inte skickar ljud via HDMI (Fujitsu Myrica 42" plasma). Det finns dÄ ingen ingÄng kvar förutom USB-hosten (inte provat Ànnu)."


DÄ undrar jag hur vanligt det Àr att TV:n inte skickar ljud via HDMI? Och hur ser man det innan köp av tv?
Saken Àr den att jag skall handla en ny tv nu och tÀnkte komplettera med detta system, dÄ vore det ju bra om man tjackar en tv som skickar ljud via HDMI tÀnkte jag...
Tacksam för hjÀlp

#23

Postad 17 december 2006 - 21:51

Unregistered63ba86cf
  • Unregistered63ba86cf
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Tur jag hittade denna trÄden! SÄg paketet Philips HTS-3115 pÄ Elgiganten och tÀnkte frÄga lite om paketet eftersom ni verkar ha testat en del pÄ det:

GĂ„r det att spela xvid filmer?
Fungerar basen bra till musik ÀndÄ sÄ man fÄr okej bas i alla högtalare? Jag lyssnar pÄ pop mest men Àven rock ibland.
Vad kan man koppla till USB ingÄngen?
Är spelaren regionsfri? eller kan den göras det.

Är laddningstiden verkligen störig..?? Har spelaren svĂ„rt att ta brĂ€nda skivor?
Hur Àr det med MP3 CDR - Àr det lÀtt att navigera till mp3 lÄten och visas lÄnga filnamn?
GĂ„r det att spela DVD MP3 skivor?

StÀmmer de kommentarerna som anvÀndare anla skrev tidigare - smÄfelen? Har nÄgon annan uppfattat detta sÄ ocksÄ?

All info Àr jÀtteuppskattat!! - eftersom paketet kommer att inhandlas efter jul kanske, om det inte finns allt för mycket negativt.

<{POST_SNAPBACK}>


Är oxĂ„ intresserad av att fĂ„ svar pĂ„ frĂ„gorna ovan.
Helst innan jul!!
mvh
/
Drexur

#24

Postad 18 december 2006 - 11:39

Unregistered1149
  • Unregistered1149
  • Wannabe

  • 17 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en 42" Panasonic pv60e, den skickar ljud via hdmi..

Köpte detta system förra veckan, Àr nöjd med tanke pÄ priset, köpte för 2069kr pÄ on off.
Nackdelar Àr dock att det inte gÄr att justera ljudinstÀllningar förutom dom förvalda action, drama etc.
Ett annat problem Àr att det inte gÄr att fÄ in 5.1 ljud frÄn datorn till recievern, nÄgon som har förslag pÄ lösning?? Jag skickar bild frÄn dator till tv via datorns dvi utgÄng dvi -> hdmi.

#25

Postad 18 december 2006 - 11:48

Rydan_83
  • Rydan_83
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Vet nÄn om man kan fixa den regionsfri?

#26

Postad 19 december 2006 - 00:57

elakkale
  • elakkale
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende högtalare och sladdar:

Jag blev ocksÄ lite bekymrad över högtalarkontakterna nÀr jag skulle sÀtta upp systemet. NÀr jag börjare pilla lite med dem insÄg jag att kontakterna bara sitter fast med en klÀmma pÄ sladden. KlÀmman kan lossas med fingrarna och sen Àr det bara att ta av den. Jag sjÀlv hade gamla frontar och center frÄn förra Ärtusendet som jag anvÀnder istÀllet för de som hÀngde med. Hade Àven 2,5 mm2 högtalarkabel till högtalarna, vilka inte riktigt fick plats i kontaktens klÀmma, men efter att ha klippt bort nÄgra kardeler funkade Àven dessa.

AlltsÄ: lite krÄngligare att ansluta men sedan gÄr det plÀtt-lÀtt att ta ut och sÀtta i högtalarkabeln ur förstÀrkaren.

Vet inte om det har löst sig med att ta av golvstativen frÄn högtalarna, men det Àr i alla fall bara en skruv som ska lossas. Ta bort tÀckplastbiten, sen sitter skruven i toppen av stativets stÄlrör. Högtalaren sitter sedan ganska hÄrt pÄ stativet, man fÄr dra i högtalaren och hÄlla emot stativet. Var försiktig nÀr du drar ut sladden ur stativet, den hakar lÀtt i.

AngÄende ljudet:

I mitt tycke saknas i princip alltid mellanregistret i sub+satellit-anlÀggningar. Jag ersatte frontarna och centern med nÄgot större högtalare med ett bredare register ner mot basen (JWS 2-vÀgs 6,5"+1" slutna resp. 2*6,5"+1"). Har haft högtalarna i ungefÀr 15 Är och jag kan inte ha gett mer Àn en tusenlapp för dem dÄ.
Ljudet blir av en helt annan karaktÀr, plötsligt hÀnger ljudbilden ihop bÀttre och de hjÀlper Àven upp basen frÄn ett lite dovt muller till att fÄ en mycket klarare definition. Mitt rÄd för bÀttre musikÄtergivning Àr: köp lite bÀttre frontar och eventuellt center. För en tusenlapp extra mÀter sig anlÀggningen lÀtt med hemmabioanlÀggnignar i tiotusenkronorsklassen, ÄtminstÄne gÀllande musiklyssning. Högtalarna behöver inte vara starka i basen, subben klarar detta, men mellanregistret Àr oerhört viktigt sÀrskilt i pop- och rockljudbilder.

Har sjÀlv inte testat regionkodning men jag hittade detta pÄ nÀtet, vore kul att veta om det funkar.

Try: - Open the tray, Press 99990 on the remote, Region 0 will appear on the left of the screen.

Vidare verkar det finnas en firmware-uppdatering pÄ philips hemsida, c22, vad det nu kan vara. NÄgon som installerat?

/Kalle

Redigerat av elakkale, 21 december 2006 - 17:39.


#27

Postad 20 december 2006 - 16:31

Unregistered1149
  • Unregistered1149
  • Wannabe

  • 17 inlĂ€gg
  • 0
RegionsÀndringen funkade för mig

#28

Postad 23 december 2006 - 12:33

Unregistered63ba86cf
  • Unregistered63ba86cf
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Har köpt en HTS 3115 till syrran i julklapp, men var sÄklart tvungen att öppna paket och testa en del funktioner. I butikern jag kollade innan köp stod de som frÄgetecken nÀr jag undrade i fall spelaren skulle klara xvid-formatet...skumt, iaf jag kollade med med en polare som köpt philps dvd med divx-ultra stöd och den skulle klara Àven xvid. SÄ jag bestÀllde av elgiganten

Testresultat:
1. Det viktigaste testet var ifall den skulle klar av att spela upp xvid-filer => OK bÄde frÄn dvd och usb-minne (Har ej haft möjlighet att testa via USB-vagg med riktigt HD)
2. Uppspelnig av brÀnda skivor => 2 av 2 OK
3. Upggradering till senaste firmware V22 => OK
4. Bildspel frÄn USB/dvd funkar kanon.

Kan Äterkomma med mer resultat nÀr hela anlÀggning provats.

Negos upptÀckta i samband med test
1.För divx,xvid,mp3 och bild- filer pÄ dvd eller usb sÄ verkar det vara en maxlÀngd pÄ namnet som visas, typ 25 tecken eller nÄtt... Bra att numrera filerna i början av namnet för att lÀttare veta som Àr vad...tex vid tv-serier utbÀnda pÄ xvid...

GOD JUL!
/Drexur

#29

Postad 25 december 2006 - 01:27

Jokkoman8515
  • Jokkoman8515
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Àr fortf grymmt nöjd med mitt paket med tanke pÄ vad jag betalade för det.

mÀrker inte alls att den Àr seg att ladda skivorna, eller att den inte tar vissa brÀnda skivor, har kunnat spela alla skivor jag stoppat i den, Àven alla dom som inte funkar pÄ nÄn annans spelare annat Àn Xbox360 med en massa chip och svammel i.

men visst, inte Àr det nÄn proffsanlÀggning, men vad fÄr man för 2000kr om man inkluderar, dvd, förstÀrkare, + 5.1 system med HDMI utgÄng, USB IngÄng m.m..

inte mkt som slÄr detta paket i prisvÀrdhet, men har man gott om pengar ska man sjÀlvklart satsa pÄ nÄt annat.

#30

Postad 25 december 2006 - 16:53

cebonit
  • cebonit
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0
GÄr det att spela upp divX-filer frÄn ett USB-minne kopplat till hts 3115, eller kan man
bara visa jpeg?
SÄg att man kunde köpa systemet för 1990:- nu.

#31

Postad 28 december 2006 - 02:36

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

GÄr det att spela upp divX-filer frÄn ett USB-minne kopplat till hts 3115, eller kan man
bara visa jpeg?
SÄg att man kunde köpa systemet för 1990:- nu.

<{POST_SNAPBACK}>

NÄgon som har testat med Divx frÄn USB-hÄrddisk? Och vilka filsystem tar den? NTFS? FAT32?

Redigerat av igelkotten, 28 december 2006 - 02:40.


#32

Postad 29 december 2006 - 22:14

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
FÄr inget ljud nÀr jag ser TV bara nÀr jag ser pÄ DVD. Har anslutit via HDMI kabeln.
TV jag har Àr en Lg 42PC1R.
Blir lite sne dÄ jag vill kunna sitta Ä spela nya zelda med riktigt bra ljud.

NĂ„n fler som haft problem med detta?

#33

Postad 29 december 2006 - 22:21

AcuraJan
  • AcuraJan
  • Wannabe

  • 26 inlĂ€gg
  • 0
Mina förÀldrar köpte detta paket tillsammans med en Philips 32" LCD... inget ljud frÄn TV via HDMI hÀr heller, bara till TVn nÀr man kollar pÄ film osv, men dÄ anvÀnder man ju systemet, kanske det blir tvÀrt om man vÀnder kabeln??
Eftersom de endast har digitaltv löste jag det genom AUX och ljud ut frÄn digitalboxen. (DÄligt att TVn inte har en separat line-out)
En större nackdel Àr att den inte har nÄgon digital ljudingÄng, dÄ skulle man fÄ stöd för 5,1 pÄ vissa TV-kanaler.

I övrigt tyckte jag den verkar riktigt prisvÀrd, nÄgot klent mellanregister i satelliterna men ganska klart och rent ljud, jag har hört klart sÀmre i butiker (burkigt plastigt).

USB, jag testade en MP3-spelare, den godtogs inte.. ett Kingston-minne funkade dock utmÀrkt, med bÄde MP3 och bilder.

#34

Postad 03 januari 2007 - 12:45

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
Har mailat philips. Ljudet fungerar inte via HDMI utgÄngen om man tittar pÄ TV. HDMI utgÄngen kan bara skicka ljud och inte ta imot ljud. SÄ om man vill ha ljud frÄn TV fÄr man anvÀnda sig utav AUDIO OUt. Dock nÀr jag kopplade detta mot min TV sÄ blev ljudet löjligt lÄngt att man var tvungen tokvrida pÄ för att Àns höra nÄgot.
Började fundera. Kan man koppla in HDMI och Àven koppla in Scarten. Eller kommer systemet fÄ problem dÄ. Tanken vore vÀl dÄ att NÀr man ser pÄ tv sÄ kan man anvÀnda scarten att föra överljud. Och om man ser pÄ DVD sÄ anvÀnder den HDMI utgÄngen? Problemet som kan uppstÄ Àr vÀl ifall spelaren inte fattar vilken kabel den ska anvÀnda nÀr man tittar pÄ dvd??

NĂ„gon som provat detta?

#35

Postad 03 januari 2007 - 21:03

savio
  • savio
  • LĂ€rjunge

  • 306 inlĂ€gg
  • 0

Har mailat philips. Ljudet fungerar inte via HDMI utgÄngen om man tittar pÄ TV. HDMI utgÄngen kan bara skicka ljud och inte ta imot ljud. SÄ om man vill ha ljud frÄn TV fÄr man anvÀnda sig utav AUDIO OUt. Dock nÀr jag kopplade detta mot min TV sÄ blev ljudet löjligt lÄngt att man var tvungen tokvrida pÄ för att Àns höra nÄgot.
Började fundera. Kan man koppla in HDMI och Ă€ven koppla in Scarten. Eller kommer systemet fĂ„ problem dĂ„. Tanken vore vĂ€l dĂ„ att NĂ€r man ser pĂ„ tv sĂ„ kan man anvĂ€nda scarten att föra överljud. Och om man ser pĂ„ DVD sĂ„ anvĂ€nder den HDMI utgĂ„ngen?  Problemet som kan uppstĂ„ Ă€r vĂ€l ifall spelaren inte fattar vilken kabel den ska anvĂ€nda nĂ€r man tittar pĂ„ dvd??

NĂ„gon som provat detta?

<{POST_SNAPBACK}>



Det hÀr med ljudet verkar krÄngligt (var precis pÄ vÀg att bestÀlla detta system).

Du skriver att för att fÄ ljud ifrÄn tvn sÄ fÄr man anvÀnda sig av audio-out, hur fungerar det exakt för en som inte ens vet vad det Àr?

#36

Postad 03 januari 2007 - 22:33

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
typ en AUX out alltsĂ„. Är ingen expert pĂ„ detta jag hĂ€ller men du tar typ 2 vanliga audio kablar och pluggar imellan din förstĂ€rkaren och i detta fallet en tv men kan Ă€ven vara en dekoder eller en stereo eller sĂ„. Ifall jag koppla min Dvd/förstĂ€rkare mot dekodern sĂ„ fungerar ljudet pĂ„ normal nivĂ„ men om jag kopplar in det i TV sĂ„ blir det toklĂ„ngt. SĂ„ kan ju vara med TV som Ă€r knĂ€pp ocksĂ„.


Vet ej ifall detta Àr bara pÄ detta system. En pÄ onoff sŽa att HDMI kablar bara kan sÀnda ljud ett hÄll och inte ta imot ljud

#37

Postad 04 januari 2007 - 11:25

cebonit
  • cebonit
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0
Praktiskt tips:
– Om du anvĂ€nder Scart- eller HDMI-anslutningen
kan du trycka pÄ TV pÄ fjÀrrkontrollen sÄ hörs
ljudet via högtalarsystemet nÀr du tittar pÄ TV.


SÄ stÄr det i anvÀndarhandboken. Detta stÀmmer alltsÄ inte?
Funderar pÄ att köpa...

#38

Postad 04 januari 2007 - 11:37

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
Fungerar inte om du anvÀnder HDMI kabeln.
StÄr fel i manualen.

#39

Postad 04 januari 2007 - 11:43

cebonit
  • cebonit
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0

Fungerar inte om du anvÀnder HDMI kabeln.
StÄr fel i manualen.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok.
Har du provat att koppla bÄde HDMI och scart och funkar det i sÄ fall att fÄ ut ljudet?

#40

Postad 04 januari 2007 - 13:02

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr en av sakerna jag sjÀlv skulle vilja veta. Vad hÀnder om man kopplar in bÄda kablarna? Hur vet DVD spelaren att den ska skicka bilden via HDMI nÀr man ser pÄ DVD? UppstÄr det nÄn form av konflikt etc.

#41

Postad 05 januari 2007 - 22:57

delvan
  • delvan
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0

Mina förÀldrar köpte detta paket tillsammans med en Philips 32" LCD... inget ljud frÄn TV via HDMI hÀr heller, bara till TVn nÀr man kollar pÄ film osv, men dÄ anvÀnder man ju systemet, kanske det blir tvÀrt om man vÀnder kabeln??
Eftersom de endast har digitaltv löste jag det genom AUX och ljud ut frÄn digitalboxen. (DÄligt att TVn inte har en separat line-out)
En större nackdel Àr att den inte har nÄgon digital ljudingÄng, dÄ skulle man fÄ stöd för 5,1 pÄ vissa TV-kanaler.

I övrigt tyckte jag den verkar riktigt prisvÀrd, nÄgot klent mellanregister i satelliterna men ganska klart och rent ljud, jag har hört klart sÀmre i butiker (burkigt plastigt).

USB, jag testade en MP3-spelare, den godtogs inte.. ett Kingston-minne funkade dock utmÀrkt, med bÄde MP3 och bilder.

<{POST_SNAPBACK}>



Inget ljud ifrÄn systemet nÀr man kollar pÄ tv alltsÄ, inte bra.
Jag har Àven jag en digitalbox (comhem).
Vad för sladd behöver jag och hur behöver jag koppla för att fÄ tv-ljudet i anlÀggningen?

Funkar bara nÀr man kollar via boxen, nÀr jag vill kolla analogt sÄ Àr det kört eller?

#42

Postad 05 januari 2007 - 23:15

asdf
  • asdf
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Fungerar inte om du anvÀnder HDMI kabeln.
StÄr fel i manualen.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok.
Har du provat att koppla bÄde HDMI och scart och funkar det i sÄ fall att fÄ ut ljudet?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har bÄda i, ingen konflikt.
Men jag har inte nÄgot ljud nÀr jag kolalr pÄ tv, men jag har inte pillat sÄ mycket Àn.

#43

Postad 06 januari 2007 - 00:15

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
men tanken med att ha i bÄda Àr vÀl att fÄ ljud i TV? Eller varför har du kopplat i bÀgge?

#44

Postad 06 januari 2007 - 00:34

cebonit
  • cebonit
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0

men tanken med att ha i bÄda Àr vÀl att fÄ ljud i TV? Eller varför har du kopplat i bÀgge?

<{POST_SNAPBACK}>


Antagligen för att fÄ ut Tv-ljudet i hembions högtalare

#45

Postad 06 januari 2007 - 20:08

sko66
  • sko66
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Är ljudproblemet vanligt bland andra hammabiosystem ocksĂ„, eller Ă€r det hĂ€r speciellt för just det hĂ€r Philips-systemet?
Skickar normalt TV:n ljud via HDMI:n? Med det undrar jag alltsÄ om de flesta hemmabiosystem kan ta emot ljud via HDMI:n?

Tycker annars att systemet ser OK ut men man vill givetvis kunna köra TV-sÀndningarna via biosystemet.

#46

Postad 07 januari 2007 - 13:55

savio
  • savio
  • LĂ€rjunge

  • 306 inlĂ€gg
  • 0

Är ljudproblemet vanligt bland andra hammabiosystem ocksĂ„, eller Ă€r det hĂ€r speciellt för just det hĂ€r Philips-systemet?
Skickar normalt TV:n ljud via HDMI:n? Med det undrar jag alltsÄ om de flesta hemmabiosystem kan ta emot ljud via HDMI:n?

Tycker annars att systemet ser OK ut men man vill givetvis kunna köra TV-sÀndningarna via biosystemet.

<{POST_SNAPBACK}>



Precis det undrar jag ocksÄ, Àr det samma pÄ i princip alla system med HDMI eller Àr detta ett undantag?

Och framförallt, hur gör man exakt för att komma runt problemet?
För om det gÄr att ordna sÄ att man hör tv-ljudet genom anlÀggningen sÄ bestÀller jag ett, annars tveksamt.

#47

Postad 10 januari 2007 - 22:15

swefille
  • swefille
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag har har fÄtt ut ljudet frÄn min tv genom systemet.
Köpte systemet idag och Àr skapligt nöjd faktis.

Det Ànda jag gjorde var att koppla in det med scart:en in till min helt vanliga tv och tryckte pÄ tv pÄ systemetŽs fjÀrkontroll, och nu kom ljudet bara ut ur högtalarna.


Har inte hunnit kollar om man kan se pÄ film genom USB:inÄngen, Àr det möljigt?
LÀser systemet ocksÄ avi filmer? kan jag dÄ ocksÄ lÀgga en sub. brevid filmen och den kommer ÀndÄ att visas med filmen (nÀr man brÀnner ut en avi fil, eller pÄ USB minne)?

Redigerat av swefille, 10 januari 2007 - 22:37.


#48

Postad 11 januari 2007 - 08:34

savio
  • savio
  • LĂ€rjunge

  • 306 inlĂ€gg
  • 0

Jag har har fÄtt ut ljudet frÄn min tv genom systemet.
Köpte systemet idag och Àr skapligt nöjd faktis.

Det Ànda jag gjorde var att koppla in det med scart:en in till min helt vanliga tv och tryckte pÄ tv pÄ systemetŽs fjÀrkontroll, och nu kom ljudet bara ut ur högtalarna.


Har inte hunnit kollar om man kan se pÄ film genom USB:inÄngen, Àr det möljigt?
LÀser systemet ocksÄ avi filmer? kan jag dÄ ocksÄ lÀgga en sub. brevid filmen och den kommer ÀndÄ att visas med filmen (nÀr man brÀnner ut en avi fil, eller pÄ USB minne)?

<{POST_SNAPBACK}>


Om jag har förstÄtt dig rÀtt sÄ anvÀnder du dig inte av HDMI överhuvudtaget?
Problemet mÄnga upplever Àr just det att det inte kommer nÄgot tv-ljud via HDMI.


NÄgon annanstans har jag lÀst att för att fÄ tv-ljudet genom hemmabiosystemet sÄ behöver det finnas en optisk ljudingÄng, som jag kan koppla till min optiska ljudutgÄng pÄ comhem-boxen.

SÄ frÄgan lyder: finns det nÄgon optisk ljudingÄng pÄ hemmabiosystemet?

#49

Postad 11 januari 2007 - 21:20

AcuraJan
  • AcuraJan
  • Wannabe

  • 26 inlĂ€gg
  • 0
Som jag skrev tidigare, systemet har inte nÄgon digital ingÄng för ljud, alltsÄ varken optisk eller coax.
För att fÄ TV-ljud i systemet, nÀr man anvÀnder HDMI, mÄste man anvÀnda en vanlig RCA-sladd via AUX.
Antingen direkt frÄn boxen eller frÄn TVn. Om man anvÀnder TVns analoga tuner (kabelTV utan box) mÄste man koppla frÄn TVn. Bara det att alla TV inte har de utgÄngarna.
PÄ min TV höjer jag nivÄn pÄ volymknappen nÀr jag har ljudet avstÀngt(mute). NÄn hade problem med lÄg nivÄ lÀste jag lÀngre upp.

#50

Postad 12 januari 2007 - 19:51

Beliavski
  • Beliavski
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0
OK jag var pÄ clas ohlson och köpte denna
http://www.clasohlso....aspx?id=383509
DÄ slipper man problemet med att anvÀnda variable audio out pÄ TvŽn. Anledningen till att jag inte vill anvÀnda den pÄverkas av vilken nivÄ man har ljudet pÄ sin TV. Som i mitt fall mÄste jag vÀlja att stÀnga av TV högtalarna och sedan dra upp volumen pÄ riktigt rejÀlt och sedan dra pÄ volymen pÄ philips systemet mer Àn vanligt ocksÄ för att nÄ upp till en normal ljudnivÄ. Scenariot jag ser framför mig Àr ju att man byter tillbaka utan att sÀnka volymen och helt plötsligt har man blÄst ut högtalarna typ. Samt att det Àr omstÀndigt behöva dra pÄ volymen super mycket varje gÄng man vill anvÀnda dem

Kopplar bara in RCA kablarna(rödvita audio kablar alltsÄ) frÄn philips systemet till den adaptern och trycker pÄ AUX and let there be sound.


Edit: Givetvis sÄ funkade det inte pÄ Tv-spelet dÄ det Àr ikopplat via komponent uttag. NÀr jag tÀnker efter sÄ kanske det vÀntat sÄ component har 2 uttag för just ljud. Men det var dÄ fan Suger nÀr man Àr en sÄdan noob pÄ sÄnt hÀr.

Redigerat av Beliavski, 12 januari 2007 - 20:15.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.