Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-Ray som kan skicka ljudet analogt (RCA) samtidigt som bilden via HDMI

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 februari 2013 - 18:08

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Behöver en spelare för våra CD-skivor och DVD-filmer, samtidigt något att spela upp BD-hyrfilmer med. Allt saknas i hemmet sedan år tillbaka...

Har använt en extern USB DVD-brännare men den tar så fruktansvärt lång tid på sig att hitta skivorna, så de kan spelas upp. (börjar tro att den sjunger på sista versen).

Så för att slå flera flugor i en smäll tänkte vi skaffa en Blu-ray spelare men kravet är att den ska kunna skicka ljudet till vår gamla stereoförstärkare som endast har analoga ingångar men föredrar HDMI till TV:n

Har sett att vissa BD-spelare inte ens har Analogt ljud-ut och andra har det tillsammans med komposit video?

Behöver inget DLNA eller Wifi, fast inget fel om det finns. Gärna med ett pris under 2000kr och att den i framtiden kan användas i ett stereorack som CD-spelar surrogat :)

#2

Postad 04 februari 2013 - 18:27

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Min Oppo (BDP-83) fixar detta, och det gör även 93 ch 95, såvitt jag vet, men de nya verkar sakna analoga utgångar.
Nöjer du dig med stereo ut (Oppo har multikanal) tror jag du har ännu fler varianter att välja på...

#3

Postad 04 februari 2013 - 19:23

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Tack för svar mikaels
Ja, visst räcker det stereo ut. Ska iaf kolla upp Oppo 93 och 95, även om jag har för mig, att Oppo tar skamligt betalt för sina spelare.


Red: Kollade upp Oppo-spelarna 93 och 95 och måste säga att de är för dyra.

Redigerat av Station, 04 februari 2013 - 19:32.


#4

Postad 04 februari 2013 - 20:07

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Har kollat in Prisjakt och Nettonnet och hittat två spelare som passar plånboken och har iaf RCA audio kontakter.
Asus O!Play BDS-700


LG BD670N.


Vad tror ni, kan de passa för våra krav/behov.

Red: När jag ber om hjälp, kan jag ju underlätta genom att länka till spelarna.

Redigerat av Station, 04 februari 2013 - 20:13.


#5

Postad 08 februari 2013 - 10:44

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Oj, det trodde jag alla kunde göra, men så kanske inte är fallet. Kan ta en titt på min budgetspelare ikväll och se vilka inställningar den har.

Om inte annat så finns denna, inte helt billig, men med lite bonusfunktioner :P



#6

Postad 08 februari 2013 - 11:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Oj, det trodde jag alla kunde göra, men så kanske inte är fallet.

Jo, RCA-stereo ut brukar finnas på alla apparater ut oavsett pris. Att det sedan inte är så många som har analoga flerkanals-utgångar är en annan sak.

#7

Postad 08 februari 2013 - 11:28

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Jo, RCA-stereo ut brukar finnas på alla apparater ut oavsett pris. Att det sedan inte är så många som har analoga flerkanals-utgångar är en annan sak.


Jo, men just det som trådskaparen nämner, att vissa kanske bara kör ut analogt ljud när man använder analog bild.

#8

Postad 08 februari 2013 - 11:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jo, men just det som trådskaparen nämner, att vissa kanske bara kör ut analogt ljud när man använder analog bild.

Nja, det tror jag inte. Det brukar alltid ligga en stereo-signal på RCA-utgången, oavsett vad andra utgångar är inställda på.

#9

Postad 11 februari 2013 - 23:06

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Nja, det tror jag inte. Det brukar alltid ligga en stereo-signal på RCA-utgången, oavsett vad andra utgångar är inställda på.


Det låter toppen.
Fast det finns en uppsjö budget BD-spelare med bara HDMI-ut. Antar att de spara in på komponenter som Audio-DAC, utan analog ljudsignal ut.


@n_sandstrom
Nää... någon PS kan jag inte tänka mig, det är längesen jag var intresserad av TV-spel.

#10

Postad 12 februari 2013 - 08:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det låter toppen.
Fast det finns en uppsjö budget BD-spelare med bara HDMI-ut. Antar att de spara in på komponenter som Audio-DAC, utan analog ljudsignal ut.

Jo, det är klart. Tillverkarna räknar med att om kunden köper en lågbudget-spelare så kopplar man den endast till TVn och har knappast en receiver.

Redigerat av agpath, 12 februari 2013 - 08:14.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.