Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba kombospelare

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 januari 2008 - 10:51

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite efter beskedet från Warner att bli Blu-ray exklusiva och jag tror det bästa just nu vore om Toshiba skulle lansera en riktigt bra och billig kombospelare, då kan alla vi som redan äger en massa HD DVD filmer fortsätta att njuta av våra filmer, men även alla nya Blu-ray filmer.
Någon som tror att det finns en möjlighet att Toshiba kommer lansera en kombospelare??

#2

Postad 05 januari 2008 - 11:30

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Detta vore ju att utropa Bluray till segrare, och jag tror inte att detta blir verklighet förrän formatstriden verkligen är över.
Men jag hoppas på det.

#3

Postad 05 januari 2008 - 12:36

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
i slutänden tror jag att dem gör en kombospelare så vi kan se deras filmer "from the past"

#4

Postad 05 januari 2008 - 12:40

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Istället för att lägga pengar på en dyr kombospelare är det väl bättre att behålla sin HDDVD för att se sina hddvd-filmeroch inom en snar famtid inrikta sig på att köpa en vanlig bluray-spelare när priset är rätt (som 1990kr för Hd-E1). Då kan du ju spela bägge formaten, man kommer ju ändå inte få många kronor om man säljer sin spelare när formatkriget är över...

#5

Postad 05 januari 2008 - 12:49

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Nej visst. Men det vore ju lämpligt att ändå kunna köra det framtidssäkert.

#6

Postad 05 januari 2008 - 12:51

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Vem vet.... Toshiba kanske kommer med en BD spelare framöver... även om det låter osannolikt så skulle det ju sitta som en fläskläpp med en spelare + 5 filmer för 1995:- :)

#7

Postad 05 januari 2008 - 13:12

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Varför skulle Toshiba kunna sälja en riktigt billig och bra Combospelare när ingen annan kan det?? :)
Då är det väl större chans att någon annan kommer göra det långt för Toshiba tror jag i alla fall.
Och jag tror knappast att Toshiba är intresserade av att skicka med pengar (läs dumpa priserna) på en ev. combo som dom antagligen har gjort med HD DVD.

#8

Postad 05 januari 2008 - 15:24

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Varför skulle Toshiba kunna sälja en riktigt billig och bra Combospelare när ingen annan kan det?? :)
Då är det väl större chans att någon annan kommer göra det långt för Toshiba tror jag i alla fall.
Och jag tror knappast att Toshiba är intresserade av att skicka med pengar (läs dumpa priserna) på en ev. combo som dom antagligen har gjort med HD DVD.


Om ett vapenstillestånd skulle uppnås i formatkriget så är jag ganska övertygad om att motståndet mot kombo-maskiner kommer att minska och det blir lättare att bygga kombo-spelare till bra pris. Sedan tror jag att Toshiba är rätt företag att bygga en bra och prisvärd BD-spelare, det är lite ont om det på marknaden just nu.

#9

Postad 05 januari 2008 - 15:28

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Om det ska tillverkas combo-spelare så vill det ju till att det släpps filmer på bägge format annars känns det ju rätt meningslöst att köpa en sån....

#10

Postad 05 januari 2008 - 16:01

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Om det ska tillverkas combo-spelare så vill det ju till att det släpps filmer på bägge format annars känns det ju rätt meningslöst att köpa en sån....


Glöm inte att det finns ett antal människor som har köpt på sig HD-DVD filmer och som gärna ser att de går att spela i en ny spelare.

#11

Postad 05 januari 2008 - 16:04

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Varför skulle Toshiba kunna sälja en riktigt billig och bra Combospelare när ingen annan kan det?? :)
Då är det väl större chans att någon annan kommer göra det långt för Toshiba tror jag i alla fall.
Och jag tror knappast att Toshiba är intresserade av att skicka med pengar (läs dumpa priserna) på en ev. combo som dom antagligen har gjort med HD DVD.


Om ett vapenstillestånd skulle uppnås i formatkriget så är jag ganska övertygad om att motståndet mot kombo-maskiner kommer att minska och det blir lättare att bygga kombo-spelare till bra pris. Sedan tror jag att Toshiba är rätt företag att bygga en bra och prisvärd BD-spelare, det är lite ont om det på marknaden just nu.

Det är självklart att det blir möjligt att bygga billigare combospelare.
Så är det med all elektronik, oavsett formatkrig eller inte.
Sen är antagligen Toshiba inte rätt företag att bygga en billig och bra combo då de redan är en bra bit på efterkälken på BD-sidan.
Bra och prisvärda BD-spelare är väl en högst subjektiv åsikt och många menar att de redan finns.
Jag har en själv.

Redigerat av JockeJ, 05 januari 2008 - 16:06.


#12

Postad 05 januari 2008 - 16:34

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Det är självklart att det blir möjligt att bygga billigare combospelare.
Så är det med all elektronik, oavsett formatkrig eller inte.


Nej, inte riktigt. Det finns en radda licenser som måste betalas när man bygger BD- eller HD-DVD spelare, både för hårdvaran och mjukvaran (för t ex interaktiva funktioner).

Sen är antagligen Toshiba inte rätt företag att bygga en billig och bra combo då de redan är en bra bit på efterkälken på BD-sidan.


Jag tror att Toshiba kan plocka fram en HD-DVD med BD-möjlighet rätt snabbt, det har kunskaperna och de behöver inte börja från noll, det finns många oem-tillverkare, partners och underleverantörer som de samarbetar med som kan BD.

Bra och prisvärda BD-spelare är väl en högst subjektiv åsikt och många menar att de redan finns.
Jag har en själv.


Ja, det var et exempel på en subjektiv åsikt! :)

Det finns väldigt få mogna och prisvärda BD-spelare som klarar ALLT, d v s även DTS HD Master, och som inte kostar 7+ tkr. Nu får man acceptera en pinsamt långsam spelare som inte klarar HD-ljud för 4-5 tkr eller betala ännu mer för en spelare som fortfarande är trög men klarar alla ljudformat. Det finns definitivt utrymme för kraftiga förbättringar.

Redigerat av Tomas L, 05 januari 2008 - 16:35.


#13

Postad 05 januari 2008 - 16:42

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Det är självklart att det blir möjligt att bygga billigare combospelare.
Så är det med all elektronik, oavsett formatkrig eller inte.


Nej, inte riktigt. Det finns en radda licenser som måste betalas när man bygger BD- eller HD-DVD spelare, både för hårdvaran och mjukvaran (för t ex interaktiva funktioner).

Sen är antagligen Toshiba inte rätt företag att bygga en billig och bra combo då de redan är en bra bit på efterkälken på BD-sidan.


Jag tror att Toshiba kan plocka fram en HD-DVD med BD-möjlighet rätt snabbt, det har kunskaperna och de behöver inte börja från noll, det finns många oem-tillverkare, partners och underleverantörer som de samarbetar med som kan BD.

Bra och prisvärda BD-spelare är väl en högst subjektiv åsikt och många menar att de redan finns.
Jag har en själv.


Det finns väldigt få mogna och prisvärda BD-spelare som klarar ALLT, d v s även DTS HD Master, och som inte kostar 7+ tkr. Nu får man acceptera en pinsamt långsam spelare som inte klarar HD-ljud för 4-5 tkr eller betala ännu mer för en spelare som fortfarande är trög men klarar alla ljudformat. Det finns definitivt utrymme för kraftiga förbättringar.

'
Naturligtvis.
Men det betyder inte att det inte redan nu finns prisvärda Blu-ray spelare.
En spelare måste inte klara ALLT för att vara prisvärd. Var t.e.x. inte Toshiba för 1990kr prisvärd? Är väl massor som den inte klarar jämfört med de bästa HD DVD spelarna som kostar 8000kr om du vill ha en som klarar allt.
Och naturligtvis sjunker priserna oavsett licenser eller inte, bara blåögt att tro annat.

En icke-diskussion egentligen, men jag reagerade på att trådskaparen nästan inte tycktes medveten om att det redan finns flera tillverkare av combo-spelare och av någon, fortfarande oklar, anledning trodde att just Toshiba skulle göra det som dom dom andra stora tillverkarna ännu inte lyckats med.

#14

Postad 05 januari 2008 - 16:44

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Det finns väldigt få mogna och prisvärda BD-spelare som klarar ALLT, d v s även DTS HD Master, och som inte kostar 7+ tkr. Nu får man acceptera en pinsamt långsam spelare som inte klarar HD-ljud för 4-5 tkr eller betala ännu mer för en spelare som fortfarande är trög men klarar alla ljudformat.

Från min BD-spelare får jag ut alla ljudformat (inkl DTS HD-MA) och den är varken dyr eller pinsamt långsam.

#15

Postad 05 januari 2008 - 16:47

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Från min BD-spelare får jag ut alla ljudformat (inkl DTS HD-MA) och den är varken dyr eller pinsamt långsam.


Mera subjektiva kommentarer :) men det säger inte så mycket om du inte berättar vilken spelare du har...?

#16

Postad 05 januari 2008 - 16:52

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Tar mig friheten o svara!!

Vi har samma jag och J99 nämligen BDP1400, typ den bästa BD spelaren
för det lägsta priset just nu !!

#17

Postad 05 januari 2008 - 16:54

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Bra och prisvärda BD-spelare är väl en högst subjektiv åsikt och många menar att de redan finns.
Jag har en själv.


Ja, det var et exempel på en subjektiv åsikt! :)

Uttalat efter grundliga objektiva bedömningar :)

Redigerat av JockeJ, 05 januari 2008 - 16:54.


#18

Postad 05 januari 2008 - 17:04

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Tar mig friheten o svara!!

Vi har samma jag och J99 nämligen BDP1400, typ den bästa BD spelaren
för det lägsta priset just nu !!


OK, den klarar att skicka DTS HD master via HDMI, men då krävs det en receiver som klarar att koda av formatet, d v s minimum Onkyo 605, så lägg till minst 6 tkr. Det finns som sagt utrymme för förbättringar... :)

#19

Postad 05 januari 2008 - 17:42

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

OK, den klarar att skicka DTS HD master via HDMI, men då krävs det en receiver som klarar att koda av formatet, d v s minimum Onkyo 605, så lägg till minst 6 tkr. Det finns som sagt utrymme för förbättringar... B)

Visst finns det utrymme för förbättringar. Det hade varit väldigt trist annars.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.