Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50

906 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD30 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,8 (4) Inga priser
Panasonic DMP-BD30 (Blu-ray-spelare) 1 8,95 (20) Inga priser
Panasonic DMP-BD50 (Blu-ray-spelare) 1 9,38 (7) Inga priser
5 relaterade trådar

#801

Postad 05 oktober 2008 - 19:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Funkar inte att uppdatera, köper en annan spelare :)

Thomas


Ja sälj den och köp någon av de nya Panasonic eller kanske Denon 2500 :P

#802

Postad 05 oktober 2008 - 20:31

Mums
  • Mums
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Fick hem en BD50 med posten i veckan :) Trodde att modellen var utgången men den verkar finnas i lager hos ett flertal återförsäljare nu :blink:

Hade inga problem med uppdatering av firmware :P

Nån som vet om det sålts olika varianter av denna spelare i Sverige? Min har modellbeteckning DMP-BD50EG-K och är tillverkad i Slovakien.

#803

Postad 05 oktober 2008 - 22:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Härligt Mums!

Min är tydligen också från slovakien, trodde aldrig att dom har så bra kompetens därborta för min är ur bra :)

#804

Postad 05 oktober 2008 - 22:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Funkar inte att uppdatera, köper en annan spelare :)

Alltså har du fått IP adresser?
Kanske är det nåt fel på nät anslutningen?
Det går att ställa in hastighet på nätet också.

#805

Postad 06 oktober 2008 - 13:38

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Funkar inte att uppdatera, köper en annan spelare :)

Thomas

Vad har du för bredbandsleverantör ?
Du ska ha dynamisk IP adress ( DHCP ) dvs du blir tilldelad IP adress automatisk.

#806

Postad 07 oktober 2008 - 12:36

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Ny FW till BD30 2.0
Playability and Stabilit
Även till BD50 FW 1.3


Någon mer än jag som har problem med att få hem (nerladdnings hastighet mindre än 100byte/s) Versionen till BD30??? har försökt i ett par dagar nu...:D

#807

Postad 07 oktober 2008 - 12:50

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med att få hem (nerladdnings hastighet mindre än 100byte/s) Versionen till BD30??? har försökt i ett par dagar nu...:D

Pansonic ska ha ändrat server för us-versionen... så kolla eu-länken igen.

#808

Postad 09 oktober 2008 - 07:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jahapp, då var även jag en ägare av en BD50.
Hade funderingar på de nya spelarna från Panasonic och Sony, men denna är ju betydligt snyggare än de andra.

Spelaren är hyffsat tyst. Ungefär som PS3:an, 40 giggaren. Däremot så kan den ha olika fläktlägen på olika filmer. Vissa filmer som jag provade igår var den helt knäpptyst, medans i vissa andra gick fläkten på rätt bra.
Jag hör dock ljudet från alla spelare rätt bra då jag har mitt mediaställ precis till vänster om soffan på väggen, dvs inte framme vid TVn som de flesta har.

Annars tycker jag spelaren är hyffsat snabb vid uppstart och avläsning av filmer. Däremot så verkar det som om den är lite seg när man ska utföra vissa funktioner, komma in i menyer osv. Då jämför jag med Samsung BD-P1400 (som jag även har) och PS3 (som jag har haft).

Men nu har man en spelare som jag hoppas ska vara hyffsat framtidssäker och att jag inte behöver skaffa en ny inom de närmaste åren.

#809

Postad 09 oktober 2008 - 08:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Jahapp, då var även jag en ägare av en BD50.
Hade funderingar på de nya spelarna från Panasonic och Sony, men denna är ju betydligt snyggare än de andra.

Grattis!
Och visst är den snygg :)

Det finns ny FW att ladda ner.

#810

Postad 09 oktober 2008 - 08:46

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Jahapp, då var även jag en ägare av en BD50.
Hade funderingar på de nya spelarna från Panasonic och Sony, men denna är ju betydligt snyggare än de andra.

Spelaren är hyffsat tyst. Ungefär som PS3:an, 40 giggaren. Däremot så kan den ha olika fläktlägen på olika filmer. Vissa filmer som jag provade igår var den helt knäpptyst, medans i vissa andra gick fläkten på rätt bra.
Jag hör dock ljudet från alla spelare rätt bra då jag har mitt mediaställ precis till vänster om soffan på väggen, dvs inte framme vid TVn som de flesta har.

Annars tycker jag spelaren är hyffsat snabb vid uppstart och avläsning av filmer. Däremot så verkar det som om den är lite seg när man ska utföra vissa funktioner, komma in i menyer osv. Då jämför jag med Samsung BD-P1400 (som jag även har) och PS3 (som jag har haft).

Men nu har man en spelare som jag hoppas ska vara hyffsat framtidssäker och att jag inte behöver skaffa en ny inom de närmaste åren.


Vad kommer det sig att du köpte en BD50 nu? 55:an som ska vara bättre är ju bara tre veckor bort och du har ju redan två BD-spelare. Någon butik som säljer ut BD50 och därför motiverar att köpa den "gamla"? :)

#811

Postad 09 oktober 2008 - 09:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Vad kommer det sig att du köpte en BD50 nu? 55:an som ska vara bättre är ju bara tre veckor bort och du har ju redan två BD-spelare. Någon butik som säljer ut BD50 och därför motiverar att köpa den "gamla"? :)


Tycker BD50 ser bättre ut helt enkelt.
Sedan är det inga andra funktioner som jag behöver än de som finns på just denna maskin. Visst kommer de nya vara något billigare, men jag fick ett bra pris på denna så där skiljer det inte så mycket.


Grattis!
Och visst är den snygg :)

Det finns ny FW att ladda ner.


Det var det första jag gjorde! ;)

#812

Postad 09 oktober 2008 - 09:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
BD50 presterar så bra att jag har blivit beroende, kan helt enkelt inte låta bli att köpa filmer :)

#813

Postad 09 oktober 2008 - 20:01

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Tycker BD50 ser bättre ut helt enkelt.
Sedan är det inga andra funktioner som jag behöver än de som finns på just denna maskin. Visst kommer de nya vara något billigare, men jag fick ett bra pris på denna så där skiljer det inte så mycket.



Ok, du måste ha den väldigt synlig antar jag. Skulle aldrig lägga extra pengar på en sämre spelare bara för att jag tycker den är snyggare på utsidan. Alla är vi olika och tur är väl det! :)

#814

Postad 09 oktober 2008 - 20:57

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Ok, du måste ha den väldigt synlig antar jag. Skulle aldrig lägga extra pengar på en sämre spelare bara för att jag tycker den är snyggare på utsidan. Alla är vi olika och tur är väl det! :)


Jo, jag har den synlig och tycker att design är en viktig sak (dock inte den viktigaste, men i kombination med andra saker så).
Men sen på vilka områden BD50 kommer att vara sämre på än BD35/55 spelar nog ingen roll för mig. Bilden kommer säkert att vara lika bra (har inte märkt av någon skillnad mellan BD-P1400, BD50 och PS3). Jag avkodar alla ljudformat i spelaren och skickar dem som PCM via HDMI då min Marantz SR7001 inte kodar av de nya ljudformaten.
Så egentligen skulle en BD35 fungera för mig, men som sagt tidigare så är BD50 bra mycket snyggare än den.

#815

Postad 12 oktober 2008 - 17:36

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med kombinationen bd30/bd50.
Jag har två stycken Panasonic BD spelare...en BD30 och en BD50. BD30 kör jag region A filmer på. Men fjärrarna verkar styra båda spelarna? kan kan lösa det genom att köpa en multifjärr ?? lite störande att båda spelarna startar när man ska starta en av spelarna....

#816

Postad 12 oktober 2008 - 17:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Bifogad fil  namnl_s.JPG   96,54K   0 Antal nerladdningar

#817

Postad 12 oktober 2008 - 17:44

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Palle: oh i like :)

#818

Postad 12 oktober 2008 - 19:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
HDTVtest.co.uk (som är ungefär 1000 ggr bättre än Bild&Ljud...) har testat. Som väntat kass deinterlace av PAL DVD-film. Iövrigt najs.
http://www.hdtvtest....20081010132.htm

Hoppas de lyckas bättre med 55:an.

Redigerat av pacman, 12 oktober 2008 - 19:34.


#819

Postad 12 oktober 2008 - 19:38

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Enligt de tester som jag har läst så har alla utom en angett att BD35 och 55 är bättre på dvd än tidigare 30/50. Se BD35/55 tråden.

#820

Postad 12 oktober 2008 - 19:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Som väntat kass deinterlace av PAL DVD-film. Iövrigt najs.
Hoppas de lyckas bättre med 55:an.

Inte helt oväntat alltså.

Enligt de tester som jag har läst så har alla utom en angett att BD35 och 55 är bättre på dvd än tidigare 30/50. Se BD35/55 tråden.

Frågan är om de matchar de bättre dvd spelarna.

#821

Postad 12 oktober 2008 - 19:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

HDTVtest.co.uk (som är ungefär 1000 ggr bättre än Bild&Ljud...) har testat. Som väntat kass deinterlace av PAL DVD-film....


Vilken tur att jag inte köpte spelaren för att spela upp SD-DVD då :)
Kör mina SD-DVD i min gamla HD DVD spelare istället :)

#822

Postad 12 oktober 2008 - 23:44

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Frågan är om de matchar de bättre dvd spelarna.


Matchar nog inte de bästa men säkert de bättre. Det verkar som de har blivit bättre än sina föregångare i alla fall.

Vilken tur att jag inte köpte spelaren för att spela upp SD-DVD då :)
Kör mina SD-DVD i min gamla HD DVD spelare istället :)


Fast jag vill ersätta min HD DVD spelare med en Blu-ray spelare, därför är det intressant hur den presterar på dvd.
Tror de finns fler än jag som önskar ha en enhet istället för två.

#823

Postad 12 oktober 2008 - 23:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Fast jag vill ersätta min HD DVD spelare med en Blu-ray spelare, därför är det intressant hur den presterar på dvd.
Tror de finns fler än jag som önskar ha en enhet istället för två.


Självklart vore det skönt med färre apparater, dock verkar inte tillverkarna lägga nån större kraft på att utveckla DVD delen. Skulle dom göra det så är det vi som konsumenter som får betala tyvär :)
Tror precis som Audio Code 3 att även de bästa BD spelarna har svårt att matcha en bra renodlad DVD spelare.

#824

Postad 13 oktober 2008 - 05:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Enligt de tester som jag har läst så har alla utom en angett att BD35 och 55 är bättre på dvd än tidigare 30/50. Se BD35/55 tråden.

Testad av nån EU-sajt som kört PAL DVD?

Det är rätt ofta spelare gör ett bra jobb med NTSC DVD och så "glömmer" de bort PAL (det omvända förekommer oxå iofs). Så vad man kan säga är att om man är intresserad av PAL DVD-prestanda så bör man inte fästa allt för stor vikt på amerikanska sajter då de endast kör NTSC DVD och det som framkommer där behöver inte alls vara applicerbart på PAL DVD.

Skulle aldrig köpa en standalone som inte har god 2:2 pulldown detection (dvs att den kan identifiera att det är PAL-film på skivan, slå samman halvbilderna på rätt sätt, och ge "äkta" 576p upplösning ut).

Typisk Panasonic grej det där, deras Tv-apparater är lika dåliga på 2:2 detection.

Redigerat av pacman, 13 oktober 2008 - 06:01.


#825

Postad 13 oktober 2008 - 16:12

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Typisk Panasonic grej det där, deras Tv-apparater är lika dåliga på 2:2 detection.

Wow, du och panasonic verkar inte dra jämt, men alltid trevligt att få höra dina visdoms ord B)

#826

Postad 14 oktober 2008 - 08:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Jag har inget emot Panasonic, det är avsaknad av 2:2 detection jag inte drar jämt med. :)

Nån kanske undrar hur viktigt det är. Vad som händer i praktiken när man misslyckas med detta är att man i rörelser (och film/video rör ju på sig rätt mkt) tappar halva upplösningen, rätt obra mao.

#827

Postad 14 oktober 2008 - 10:15

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Detta är ju väldigt viktig information! Tack Pacman för klargörandet! :)

Jag har för min del har gladeligen läst tester som nog egentligen har avsett NTSC-maskiner utan
att förstå den här kanske avgörande skillnaden. Det gäller både spelare & bildvisare.

#828

Postad 14 oktober 2008 - 12:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Gut. :) Desto mer folk som vet desto bättre, produkter som mobbar EU ska bojkottas. :)

Hemmabiotidningen påpekade detta felet på BD30 och såga dess DVD playback pga det, Ljud&Bild gav den "Bäst i test"...(vilket iofs inte behöver betyda att den är bra...:D) säger endel om olika tidningars kompetens...

Har en sån liten tv så jag faller jag inte ihop och tokdör när jag ser det idag, det var värre när jag hade proj... Men för den extrakostnad en standalone skulle innebära för mig (för på BD sidan lär man inte vinna mkt) så är kravet tipptopp PAL deinterlace, varför byta till nått som inte ger nån prestandavinst lixom?

Detekteringen är ju bara en delmängd i den slutgiltliga bilden så den subjektiva bedömmningen kan diffa rätt duktigt pga en rad andra orsaker men i min värld så är det på nått sätt steg 1A att få till detta rätt.

Det är samma med de där HQV-testerna som jänkarna envisas med. Tycker de inte säger så mkt, speciellt då inte för PAL-film. Den testskivan (har den själv för såväl NTSC som PAL) tycker jag har fått lite för mkt "status" om man säger så.


parantes: PS3 verkar vara lite omvänt, jag har inte kört nån NTSC på den men den fick mkt kritik för helkass 3:2 detektering (dvs det som krävs för att sköta NTSC film rätt). Vet inte om den är så dålig i praktiken med NTSC för folk "over there" verkar inte helt knäckta iaf.

Jag körde iaf lite 2:2 tester (Peter Finzel testdisc, skönhet på tyska :D) på min PS3 och sålänge Mpeg-strömmen är korrekt flaggad fixar den 2:2 korrekt, även vid extrem detaljnivå där så många namnkunniga går bet, det går dock betydligt sämre när man kör felflaggat material dock...

Redigerat av pacman, 14 oktober 2008 - 12:25.


#829

Postad 16 oktober 2008 - 18:22

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Jag köpte min BD30 för att se Blu Ray och inget annat, skiter fullständigt i hur bilden är ifrån dvd filmer, de var inte för att titta på dvd som jag köpte den.

Jag har min Pioneer 668 för dvd tittande och den kommer jag nog aldrig att byta bort, och sedan har jag en Pioneer till med 250gb HD som jag använder som video, alltså 3 olika spelare för 3 olika saker, alla är bäst på just sin grej.

Den dagen vi får en maskin som är bäst på allt så står jag först i kön, men den dagen lär nog aldrig komma.

#830

Postad 16 oktober 2008 - 19:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Vad bra för dig då. :)

#831

Postad 16 oktober 2008 - 20:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Men enligt...var det HCC så är BD50 den enda spelaren som presterar bättre på blu-ray än ps3, det är alltid nåt :)

#832

Postad 16 oktober 2008 - 20:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Den dagen vi får en maskin som är bäst på allt så står jag först i kön, men den dagen lär nog aldrig komma.


Jo den dagen verkar ha kommit med Denon 2500BT,den ska slå Denon dvd 3910 och det säger inte lite.

#833

Postad 17 oktober 2008 - 04:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Jo den dagen verkar ha kommit med Denon 2500BT,den ska slå Denon dvd 3910 och det säger inte lite.

Och jag tycker min 2910 är grym :unsure:

#834

Postad 17 oktober 2008 - 09:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det är en sak jag inte riktigt blir klok på i manualen för BD50

Det är under de stycken i manualen som beskriver Secondary Audio via PCM.
Nu har inte jag manualen framför mig så jag kan inte riktigt citera från den.

Men på flera ställen i manualen så står det att väljer jag Secondary Audio "on" och kör det som PCM så kommer ljudet att nedmixas till 5.1 Dolby Digital.
Men på andra ställen så står det att så länge inget Secondary Audio skickas ut så kommer ljudet att vara "oförändrat".
Tittar man sedan på ett annat avsnitt i manualen angående PCM downconversion (eller downmixing eller vad det står) så står det att ljudet ALLTID kommer att mixas ned från Dolby TrueHD, DTS-HD osv till 48 kHz Dolby Digital 5.1 när jag har Secondary Audio påslaget.

Hur ska man tolka detta?

Redigerat av Bergan, 17 oktober 2008 - 09:22.


#835

Postad 17 oktober 2008 - 15:04

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Har det med filmerna att göra?
Dom har ju primär ljudspår och sedan kommar andra alternativ.

Det enda jag kan tänka mig är då när man kör BD-Live och PiP, då används sekundärt ljudspår.

#836

Postad 17 oktober 2008 - 15:31

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det är just det som är så dåligt beskrivet.
Det står inte alls om det gäller för PiP, eller liknande.

Om du tittar på sidan 17 i manualen under avsnittet "Upplev High Bit Rate-ljud och video med BD-Video".
Där står det såhär: Vid uppspelning av BD-video utan sekundärt ljud eller klickande ljud kommer ljudet ut i samma format som om "BD-video Secondary Audio" varit inställt på Off.
Detta står även upprepat några gånger på samma sida.

Kollar man även på sidan 27 under "Sound" så står det att man ska välja PCM om sin utrustning inte klarar av att koda av de nya ljudformaten.
Lite längre ned står det på BD-Video Secondary Audio; "On: Det primära ljudet och den sekundära bilden mixa och kommer ut. Samplingsfrekvensen konverteras till 48kHz."
"Off: Klickljudet i menyn och det sekundära ljudet kommer inte ut."

Strax under har vi förklaringen av PCM Down Conversion: Välj hur ljudet ska komma ut med en samplingsfrekvens på 96 kHz. Signalerna konverteras till 48 kHz oavsett inställningarna i följande fall:
- När signalerna har en samplingsfrekvens över 96 kHz
- När skivan har kopieringsskydd
- När "BD-video Secondary Audio" är inställd på "on"

Längst ned på sidan 32 står det såhär: När "BD-video Secondary Audio" är inställt på "on", konverteras Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD och DTS-HD till 48 kHz Dolby Digital och avges. LPC 7.1-kanaligt ljud konverteras till 5.1-kanligt ljud.

Som jag tolkar detta så får jag en "sämre" ljudbild om jag väljer secondary audio på, även om det för tillfället inte sänd ut något ljud.
Ingen annan som kan hjälpa mig att tolka?
Med PS3:an behövde man inte hålla på att ställa in dessa alternativ! :(

#837

Postad 17 oktober 2008 - 19:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Jag köpte min BD30 för att se Blu Ray och inget annat, skiter fullständigt i hur bilden är ifrån dvd filmer, de var inte för att titta på dvd som jag köpte den.
............................................................
Den dagen vi får en maskin som är bäst på allt så står jag först i kön, men den dagen lär nog aldrig komma.


Word! :(

#838

Postad 17 oktober 2008 - 19:31

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Word! :(

Håller med fullständigt!
Man måste vara galen att tro att dagens Blu-ray-spelare är lika bra på att spela upp dvd som t.ex. Denon 2930 eller högre, Oppo eller Panasonic S97 eller bättre.
Man köper en Blu-ray-spelare för att spela upp HD-filmer och inte SD-filmer.
De nya Blu-ray-spelarna är slöa och har inte minne för att komma ihåg var man stannade dvd-filmen.
Det är bara att inse, söker man en ny Blu-ray-spelare som kan allting så får man vänta länge...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 17 oktober 2008 - 19:35.


#839

Postad 17 oktober 2008 - 19:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Håller med fullständigt!
Man måste vara galen att tro att dagens Blu-ray-spelare är lika bra på att spela upp dvd som t.ex. Denon 2930 eller högre, Oppo eller Panasonic S97 eller bättre.


Läs mitt inlägg högre upp. Denon 2500BT spöar 2930, och direct comparison with our Award-winning Marantz DV7001 DVD player went resoundingly in the Denon’s favour.
It probably spells the end for higher-end DVD players, too.

Redigerat av jonasprivate, 17 oktober 2008 - 19:58.


#840

Postad 17 oktober 2008 - 19:58

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Läs mitt inlägg högre upp. Denon 2500BT spöar 2930, och direct comparison with our Award-winning Marantz DV7001 DVD player went resoundingly in the Denon’s favour.

Okey, jag har några frågor...
Hur snabbt laddas dvd-filmerna på en Denon 2500BT?
Min Panasonic S99 laddar en dvd-film på ca 5s...
Har Denon 2500BT något minne så att man kan sätta in en DVD-film och den spelas upp när man sist stoppade filmen?
Min dvd-spelare har 5 st minnen...

#841

Postad 18 oktober 2008 - 01:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Okey, jag har några frågor...
Hur snabbt laddas dvd-filmerna på en Denon 2500BT?
Min Panasonic S99 laddar en dvd-film på ca 5s...
Har Denon 2500BT något minne så att man kan sätta in en DVD-film och den spelas upp när man sist stoppade filmen?
Min dvd-spelare har 5 st minnen...


Jag ska ta reda på hur snabbt den laddas, och om den spelas upp där man stoppade filmen.

#842

Postad 18 oktober 2008 - 12:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Denonen går bort för min del, dels känns prislappen lite hårt satt samt den saknar möjligheten att internt avkoda hd-ljuden :(

Då återstår ju bara 3800BD, men 17998kr är mer än jag är villig att lägga på en BD spelare som kanske bara är marginellt bättre än BD50 på Blu-ray.
Man får många filmer för mellanskillnaden (13000kr) :)

#843

Postad 18 oktober 2008 - 12:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Panasonic’s BD50 is currently the best-performing Blu-ray deck you can buy. It offers unmatched levels of picture clarity (edging past the PS3) and comes with a future-proof specification. That BD Live has yet to develop into a worthwhile attraction is hardly Panasonic’s fault – at least the internet connection will make upgrading firmware a simple task. If you want the best performing standalone Blu-ray player available, this is the machine to get.
:(

#844

Postad 19 oktober 2008 - 22:42

KingX
  • KingX
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Kanske ngn som redan postat det här.. men om det e ngn som missat
finns iaf en firmware v2.0 för både BD30 och BD50 på panasonics hemsida nu.

#845

Postad 20 oktober 2008 - 13:26

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Kanske ngn som redan postat det här.. men om det e ngn som missat
finns iaf en firmware v2.0 för både BD30 och BD50 på panasonics hemsida nu.

Version 2.0 är bara för BD30.

#846

Postad 20 oktober 2008 - 15:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jo BD50 har en ny FW.

#847

Postad 20 oktober 2008 - 16:48

KingX
  • KingX
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
yepp även BD50 har v2.0 att hämta jag skrev inte fel

#848

Postad 21 oktober 2008 - 06:58

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Posta länk till denna firmware, för jag hittar den då inte. Hittar bara 1.3 här: http://panasonic.jp/.../bd50_euro.html

#849

Postad 21 oktober 2008 - 07:06

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Posta länk till denna firmware, för jag hittar den då inte. Hittar bara 1.3 här: http://panasonic.jp/.../bd50_euro.html


Hittar bara 1.3 jag med, hittar ingen annan heller om jag försöker uppdatera direkt via spelaren.

#850

Postad 21 oktober 2008 - 16:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Hittar bara 1.3 jag med, hittar ingen annan heller om jag försöker uppdatera direkt via spelaren.

1.3 är den nya :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.