Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2551

Postad 25 april 2012 - 06:26

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Fantastico ComHem. Äntligen går kundens vägar rakt hos er.

Mycket bra med TV4SportXtra as well. HD-kanaler är nog det som eftertraktas mest (jag antar att jag talar för 99 % här på forat)

Nu vill jag ha kanal 5 HD sen är jag nöjd (ett tag iaf)

Bra skit!

#2552

Postad 25 april 2012 - 07:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Fantastico ComHem. Äntligen går kundens vägar rakt hos er.
Mycket bra med TV4SportXtra as well. HD-kanaler är nog det som eftertraktas mest (jag antar att jag talar för 99 % här på forat)
Nu vill jag ha kanal 5 HD sen är jag nöjd (ett tag iaf)

Bra skit!

Kan bara instämma!
Vårt engagemang som kunder har inte varit förgäves. :)
Jag har aldrig klagat på ComHem utan att samtidigt ha konstruktiva förslag. Vi vill alla få ut så mycket som möjligt av våra abonnemang - i synnerhet om man, som jag, inte har någon möjlighet att rigga upp parabol. Nu behövs bara några ytterligare HD-kanaler - i första hand Kanal 5 HD - och sen kan jag lugna mig ett tag.
Full valuta igår kväll för Viasat Premium HD-paketet när jättarna slogs i Barcelona om en finalplats i CL!
Sport på TV när den är som bäst!

#2553

Postad 25 april 2012 - 09:26

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 3
Jag kan ju dock tycka att det är lite snålt att ta 39:-/mån för TV4Sport extra.
39:- /mån för en kanal. Hos många andra, t.ex, Canal Digital så kommer den att ingå i deras befintliga Familjepaket.
Dom kommer dessutom att frivisa den hela sommaren.

#2554

Postad 25 april 2012 - 09:54

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Jag kan ju dock tycka att det är lite snålt att ta 39:-/mån för TV4Sport extra.
39:- /mån för en kanal. Hos många andra, t.ex, Canal Digital så kommer den att ingå i deras befintliga Familjepaket.
Dom kommer dessutom att frivisa den hela sommaren.

+1 på det,man hade kunnat lägga in den i Hd paketet eller ialf ingå i xtra large...som i jämförelse med familjepaketet hos canaldigital typ bara är xtra large ur kostnadssynpunkt.

Redigerat av Unregistered40562de1, 25 april 2012 - 10:52.


#2555

Postad 25 april 2012 - 09:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag kan ju dock tycka att det är lite snålt att ta 39:-/mån för TV4Sport extra.
39:- /mån för en kanal. Hos många andra, t.ex, Canal Digital så kommer den att ingå i deras befintliga Familjepaket.
Dom kommer dessutom att frivisa den hela sommaren.

Tror inte att man kan jämföra Canal Digital med ComHem i detta avseende. Canal Digital, TV4 och Bonniers har ju många affärer ihop så de behöver inte göra som fristående konkurrenter.
Telia ip-tv verkar ha lagt sig på ComHems nivå (eller tvärtom!) dvs 39 kr/mån. TV4 Sport Extra HD är en reklamfri premiumkanal så det är rimligt att den kostar extra - även om det som är "gratis" naturligtvis smakar bättre...
Dessutom har nog ComHem svårt att ta på sig extra kostnader utan att öka intäkterna (se min tidigare utläggning om betydelsen av att hålla uppe bruttomarginalen i %).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 25 april 2012 - 09:56.


#2556

Postad 25 april 2012 - 10:01

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Tror inte att man kan jämföra Canal Digital med ComHem i detta avseende. Canal Digital, TV4 och Bonniers har ju många affärer ihop så de behöver inte göra som fristående konkurrenter.
Telia ip-tv verkar ha lagt sig på ComHems nivå (eller tvärtom!) dvs 39 kr/mån. TV4 Sport Extra HD är en reklamfri premiumkanal så det är rimligt att den kostar extra - även om det som är "gratis" naturligtvis smakar bättre...
Dessutom har nog ComHem svårt att ta på sig extra kostnader utan att öka intäkterna (se min tidigare utläggning om betydelsen av att hålla uppe bruttomarginalen i %).

Canal + ägs väl av tv4 gruppen men canal digital är väl telenor ägt? Är så rörigt allt det där men det får nån annan reda ut.
Men om jag tänker efter har väl mycket tv4 exklusivt lagts på canal digital förut som stora sportevenemang etc så du har nog rätt där.Parabolen känns mer o mer lockande bara jag får till det på balkongen :rolleyes:

Redigerat av Unregistered40562de1, 25 april 2012 - 10:04.


#2557

Postad 25 april 2012 - 10:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Canal + ägs väl av tv4 gruppen men canal digital är väl telenor ägt? Är så rörigt allt det där men det får nån annan reda ut.
Men om jag tänker efter har väl mycket tv4 exklusivt lagts på canal digital förut som stora sportevenemang etc så du har nog rätt där.Parabolen känns mer o mer lockande bara jag får till det på balkongen :rolleyes:

Håller med om att det varit många turer det senaste decenniet kring både operatörer och programbolag. Försök till sammanfattning:
Telenor äger hela Canal Digital sedan 2003 då man tog över den franska andelen i satellit-tv-bolaget - Canal Digital startades 1997 som ett samarbete mellan Canal+ (i form av Canal+ Television AB med rötter i FilmNet) och Telenor.
Canal+ i Skandinavien tillhörde då fortfarande franska betalkanalerna Canal+ - numera är det bara namnet som består sedan fransmännen 2003 sålt av de skandinaviska betalkanalerna till C More Group bildat av riskkapitalister vilka dock redan 2005 sålde vidare till SBS Broadcasting som 2007 gick upp i tyska ProSiebenSat.1.
Puh.

TV4-gruppen är ägare i Canal+ sedan 2008. Då köpte man av ProSiebenSat.1 C More Group där Canal+ i Skandinavien ingår.
2010 sålde TV4 AB vidare en minoritetsandel om 35% i C More Group AB till Telenor och ägarandelen för TV4-gruppen i Canal+ är nu alltså 65%.
TV4-gruppen i sin tur ägs av Bonniergruppen sedan 2007 då man förvärvade samtliga aktier genom köp av Nordic Broadcasting dit Schibsted tidigare sålt sin andel av TV4.

Om Canal Digital har det det senaste året varit många rykten. Telenor skulle ha för avsikt att sälja satellitbiten. Det skulle gälla en budstrid mellan Bonniers, MTG och Nordic Capital:
http://www.resume.se...-har-kort-fast/
Canal Digital Kabel-TV är nu i händerna på Telenor Sverige som gick in när affären mellan ComHem och Canal Digital Sverige AB avseende Canal Digitals svenska kabel-tv stoppades i slutet av förra året.

Att Canal Digital har speciella förmåner hos TV4/Bonniers visade bl a när Bonnierägda TV4 News lanserades. Då hade Canal Digital eget avtal från början:
http://www.bonnier.s...remiar-tv4-news
Fast det hade ju ComHem också. Rätt ska vara rätt. :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 25 april 2012 - 16:27.


#2558

Postad 25 april 2012 - 10:34

mrfrozen
  • mrfrozen
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Måste bara skriva av mig! Comhems kundtjänst och kundvård är verkligen sämst!!!!!!!!!

Följande scenario utspelas.
1. TV-abbonemanget slutar fungera för ca 2veckor sedan
2. Ringer fram och tillbaka 15ggr utan att få det att funka (JA, jag har dragit in och ut strömsladden 1000ggr)
3. Får SMS att det nu skall vara åtgärdat (vilket vi alla vet att det inte är)

Comhems lösning efter två veckor och 15 samtal är att skicka en tekniker mellan 12 och 14 på en vardag tidigast den 8 maj(????) vilket ju inte fungerar för oss vanliga dödliga.

Då jag informerar om att jag inte kan ta emot tekniker under dagtid på vardagar får jag till svar följande:

"Då vi erbjudit dig en tekniker kan vi inte erbjuda kompensation eller ge dig rätt att avsluta dina tjänster."

Summa summarum, jag måste enlig dem betala men får ingenting.

Förslag på hur man går tillväga? Är det bara att lämna över till konsumentverket på en gång eller?

#2559

Postad 25 april 2012 - 16:19

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

1. TV-abbonemanget slutar fungera för ca 2veckor sedan

Har du uppdaterat ditt nätversnummer/nätverks-id?

Tor

#2560

Postad 25 april 2012 - 18:13

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Jag kan ju dock tycka att det är lite snålt att ta 39:-/mån för TV4Sport extra.
39:- /mån för en kanal. Hos många andra, t.ex, Canal Digital så kommer den att ingå i deras befintliga Familjepaket.
Dom kommer dessutom att frivisa den hela sommaren.


Måste hålla med där, om Comhem skal börja ta betalt för varje kanal som läggs till, skjuter dom sig själva i foten. Tycker att redan nu är taket på avgifter väl högt.
Om man vill ha Canal + och Viasats tilläggs-paket, + div strökanaler, och uppe på det ett par Syskonabb.....D e fan ente billigt.

#2561

Postad 25 april 2012 - 18:16

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
mrfrozen har du testat att göra en ny kanalsökning i din digitalbox?

#2562

Postad 25 april 2012 - 18:29

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Måste hålla med där, om Comhem skal börja ta betalt för varje kanal som läggs till, skjuter dom sig själva i foten. Tycker att redan nu är taket på avgifter väl högt.
Om man vill ha Canal + och Viasats tilläggs-paket, + div strökanaler, och uppe på det ett par Syskonabb.....D e fan ente billigt.

Antar att det du beskriver i dagsläget kostar ca 1200 kr/mån. Det blir 40 kr/dag eller 1/3 biobiljett.
Hur mycket mindre tycker du att det skulle kosta?

#2563

Postad 25 april 2012 - 18:45

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Det är väl dock tv4 som är boven i detta fall,dom plockar ur innehåll från tex tv4sport nu då italienska ligan, till en premium kanal ytterligare förutom alla canal+ sport kanaler.Vanliga tv4sport känns det ju som kan lika gärna lägga ner...inte tusan visar dom sport ialf.Enligt deras egen utsago ska ju kanalen kosta 39-59kr/mån så antar canal digital fått special behandling som vanligt.

#2564

Postad 25 april 2012 - 19:52

bollman1
  • bollman1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
Äntligen, VS Motor HD, den absolut viktigaste HD-kanalen för mig. Tackar för den ComHem.

#2565

Postad 25 april 2012 - 20:17

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Comhem är det någon bindningstid på nya kanalen TV4 Sport Extra? Ni brukar även ha frivisning på nya kanaler?

#2566

Postad 25 april 2012 - 23:10

bdmtrfngr
  • bdmtrfngr
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Trevligt! :)

Kanalen kommer att finnas på kanalplats 131 och ingå i Viasat Sport HD, Viasat Premium HD och i Viasat Guld HD.


...

Vi kan samtidigt också meddela att TV10 från och med 3 maj kommer att inkluderas i Viasat Sportpaket (SD/HD), i Viasat Premium (SD/HD) och i Viasat Guld (SD/HD).



Två nya kanaler i dessa paket? Men vad blir månadsavgiften?

#2567

Postad 26 april 2012 - 00:12

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Trevligt! :)


Två nya kanaler i dessa paket? Men vad blir månadsavgiften?


Då vi blivit av med lördagsmatcher i PL så ser jag detta som kompensation för dessa

Redigerat av Unregistered60ec3204, 26 april 2012 - 00:14.


#2568

Postad 26 april 2012 - 00:22

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Antar att det du beskriver i dagsläget kostar ca 1200 kr/mån. Det blir 40 kr/dag eller 1/3 biobiljett.
Hur mycket mindre tycker du att det skulle kosta?


Visst, eller 120 bärs, alt. 10 vinare, alt. 3-4 pavor Whisky...........eller full tank på bilen.

Kosta o kosta.... de e för dyrt för att "bara se på TV".

Redigerat av Stagger Lee, 26 april 2012 - 00:24.


#2569

Postad 26 april 2012 - 05:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Visst, eller 120 bärs, alt. 10 vinare, alt. 3-4 pavor Whisky...........eller full tank på bilen.

Kosta o kosta.... de e för dyrt för att "bara se på TV".

Ja, det finns många sätt att jämföra kostnader...
Fast tv-tittande idag är naturligtvis långt ifrån vad det var förr. Då kanske man kunde tala om att tv inte skulle kosta mer än mottagaravgiften ("tv-licensen") som mest. Resten finansierades via skattsedeln - definitionen på public service.
Idag är tv en nöjesindustri med ett enormt utbud av olika program för olika intressen och smakriktningar. Många människor livnär sig på denna industri och många ska ha betalt för sitt arbete, fysiskt och intellektuellt. TV-rättigheter för sportevenemang, musik och film tenderar att bli allt dyrare.
Och många mellanhänder ska ha betalt för distribution, satellitlänkar och nät. Sedan ska staten i slutänden lägga på sina 25% moms.
Jag misstänker att det aldrig kommer att bli billigare än nu att "titta på tv". Vill man hålla nere kostnaden får man börja stryka i utbudet och fundera på vad man vill prioritera. Kanske kan man t ex avstå från kanaler som riktar sig till ungdomarna i familjen? I den kategorin är tv-tittande i traditionell mening idag nästan obefintligt enligt många undersökningar (och min egen erfarenhet).
Och en del anser streamingalternativ via internet (Viaplay, CSports, VOD/BOD...) är "bättre" än fasta kanalpaket med ofta hög månadskostnad och där kanske inte alla kanaler är av intresse heller. Fast kvalitetsmässigt när det gäller bild och ljud har ip-lösningar svårt att konkurrera med tv via kabel eller satellit.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 26 april 2012 - 06:47.


#2570

Postad 26 april 2012 - 06:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Hur lång tid brukar det ta för comhem o uppdatera EPG'n? ESPN america har bytt hela morgontablån men inte comhem...

#2571

Postad 26 april 2012 - 08:18

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Comhem är det någon bindningstid på nya kanalen TV4 Sport Extra? Ni brukar även ha frivisning på nya kanaler?


Enligt Comhem på Facebook är det tre månaders bindningstid, eller rättare sagt tre månaders uppsägningstid, vilket ju är samma sak som tre månaders bindningstid fast det låter bättre med uppsägningstid.

#2572

Postad 26 april 2012 - 11:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Enligt Comhem på Facebook är det tre månaders bindningstid, eller rättare sagt tre månaders uppsägningstid, vilket ju är samma sak som tre månaders bindningstid fast det låter bättre med uppsägningstid.

Tillsvidareavtal (avtal som aldrig haft bindningstid eller avtal där bindningstiden löpt ut utan uppsägning) på grundabonnemang, tillvalspaket och tillvalskanaler har hos ComHem tre månaders uppsägningstid men bara om uppsägningen görs den sista i månaden.
Avtalet upphör nämligen att gälla vid utgången av tredje kalendermånaden som följer efter den månad uppsägningen gjordes.

Ett avtal som sägs upp den 1 maj löper alltså ut först 31 augusti.
Sägs avtalet upp 30 april löper det ut 31 juli.
I värsta fall kan det alltså bli fyra månaders uppsägningstid.
Villkoren finns här:
https://www.comhem.s...64/-/index.html

#2573

Postad 26 april 2012 - 11:39

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Tillsvidareavtal (avtal som aldrig haft bindningstid eller avtal där bindningstiden löpt ut utan uppsägning) på grundabonnemang, tillvalspaket och tillvalskanaler har hos ComHem tre månaders uppsägningstid men bara om uppsägningen görs den sista i månaden.
Avtalet upphör nämligen att gälla vid utgången av tredje kalendermånaden som följer efter den månad uppsägningen gjordes.

Ett avtal som sägs upp den 1 maj löper alltså ut först 31 augusti.
Sägs avtalet upp 30 april löper det ut 31 juli.
I värsta fall kan det alltså bli fyra månaders uppsägningstid.
Villkoren finns här:
https://www.comhem.s...64/-/index.html


Så Tillvalskanaler har tre månaders uppsägning nu också? Tidigare var det en månad. Eller bindningstid som det korrekta språkbruket borde vara. Jag hoppas att detta också kommer att bli tydligare i och med att KO krävt upprensning och förtydlingar med hur avtal ska se ut i branschen. Skriver man ingen bindningstid i reklam och det sen är upp till fyra månaders uppsägningstid så är det ju bara ännu ett sätt att lura konsumenten.

Redigerat av Brel, 26 april 2012 - 11:43.


#2574

Postad 26 april 2012 - 11:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Så Tillvalskanaler har tre månaders uppsägning nu också? Tidigare var det en månad. Eller bindningstid som det korrekta språkbruket borde vara. Jag hoppas att detta också kommer att bli tydligare i och med att KO krävt upprensning och förtydlingar med hur avtal ska se ut i branschen. Skriver man ingen bindningstid i reklam och det sen är upp till fyra månaders uppsägningstid så är det ju bara ännu ett sätt att lura konsumenten.

Har det inte länge varit tre månaders uppsägningstid på tillvalskanaler?
En del tillvalskanaler kan också ha bindningstid i samband med erbjudanden - t ex Viasat Golf som nu kostar 99 kr/mån om man binder sig för 12 månader (med tre månaders uppsägningstid!).
Det är tre månaders uppsägningstid både på tillvalspaket och enskilda tillvalskanaler:
Jag har sagt upp HD-paketet och tillvalskanalen Mezzo under mars månad.
Jag får betala för april, maj och juni. Sista fakturan är alltså den som ska betalas i slutet av maj eftersom ComHem förfakturerar kommande månad.

#2575

Postad 26 april 2012 - 12:32

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jag har för mig att det var en månads bindningstid/uppsägningstid för typ ett år sedan men jag kan minnas fel. Kan man beställa nya TV4-kanalen på ngt vis än?

Redigerat av Brel, 26 april 2012 - 12:32.


#2576

Postad 26 april 2012 - 12:37

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Jag har för mig att det var en månads bindningstid/uppsägningstid för typ ett år sedan men jag kan minnas fel. Kan man beställa nya TV4-kanalen på ngt vis än?

Kanske ska avvakta o se vilken tablå den ståtar med? B)
Känns ju som emellan de få rättigheter de har luktar det polisjakter ala' tv4sport :D

#2577

Postad 26 april 2012 - 13:43

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Kanske ska avvakta o se vilken tablå den ståtar med? B)
Känns ju som emellan de få rättigheter de har luktar det polisjakter ala' tv4sport :D


Det får vi verkligen inte hoppas... Frågan är om det kommer att visas olika i TV4 HD och Den nya kanalen som jag redan glömt namnet på ;-) Jag tänkte närmast på Hockey-VM då.

#2578

Postad 26 april 2012 - 14:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det får vi verkligen inte hoppas... Frågan är om det kommer att visas olika i TV4 HD och Den nya kanalen som jag redan glömt namnet på ;-) Jag tänkte närmast på Hockey-VM då.

Eftersom TV4 har rättigheterna till VM i ishockey så kommer sändningarna att fördelas över de kanaler och plattformar TV4 har inkl TV4 Play, CSports och Canal+.
Om TV4 Sport Xtra HD tillför något får var och en avgöra mht vilka matcher man vill se. Iofs är HD-kvaliteten intressant för de matcher som inte kommer att gå i TV4 HD.

De 27 matcher som kommer att gå i TV4 Sport Xtra kommer därutöver inte att sändas i någon annan av TV4-kanalerna utan bara i TV4 Play Premium. Och det rör sig om matcher som kanske inte heller intresserar särskilt många tittare.
Här är sändningstider för VM i ishockey 2012:
http://aom99.wordpre...-vm-2012-i-tv4/

"Samtliga Sveriges VM-matcher från och med VM 2012, samt ytterligare ett antal av turneringens toppmatcher, kommer att sändas i TV4. Stora delar av turneringen kommer också att sändas i TV4-Gruppens övriga tv-kanaler, samt via webbtjänsten Csports.se."
http://www.tv4.se/1....ey_vm_2012_2017

"TV4 Sport Xtra har premiär i samband med hockey-VM och kommer visa hela 27 matcher från mästerskapet."
http://www.tv4.se/1...._tv4_sport_xtra

Redigerat av Unregistered558ade6e, 26 april 2012 - 14:47.


#2579

Postad 27 april 2012 - 08:18

mrfrozen
  • mrfrozen
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Har du uppdaterat ditt nätversnummer/nätverks-id?

Tor


Detta skedde efter kanalomläggningen, allt är uppdaterat. Till och med Comhem har ju erkänt att det är ett fel som måste lösas på plats.

#2580

Postad 27 april 2012 - 09:40

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Comhem är det någon bindningstid på nya kanalen TV4 Sport Extra? Ni brukar även ha frivisning på nya kanaler?


Hej,

Det är ingen bindningstid på kanalen men däremot den vanliga uppsägningstiden på tre kalendermånader. TV4 Sport Xtra kommer inte att frivisas hos oss.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Trevligt! :)


..

Två nya kanaler i dessa paket? Men vad blir månadsavgiften?


Hej,

Det finns inga planerad prisförändringar i dagsläget utan det är samma pris som idag som gäller även vid lansering av de nya kanalerna.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2581

Postad 27 april 2012 - 09:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Vad gäller hockey-VM och Sveriges matcher så sänds dom såklart också i TV4HD.

#2582

Postad 27 april 2012 - 10:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Det finns inga planerad prisförändringar i dagsläget utan det är samma pris som idag som gäller även vid lansering av de nya kanalerna.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Viasat-paketen är redan prishöjda från 1 februari 2012.
Viasat Motor HD borde ha ingått redan tidigare eftersom ComHems pris på Viasat Sport HD utan Viasat Motor HD har varit detsamma som Telia tagit för Viasat Sport HD inklusive Viasat Motor HD dvs 288 kr/mån.
Och TV10 har väl de flesta redan som nu får kanalen "en gång till" i Viasat-paketen genom att de har Large eller XL-abonnemang. Så bara tanken att Viasat skulle ta betalt två gånger för samma kanal är ju befängd.
Enda vinnare är de som har Medium 8 Favoriter (eller ett äldre Small-paket) och dessutom ett Viasat Sport/Premium/Guld-paket. De får nu TV10 utan extra kostnad. :)

#2583

Postad 27 april 2012 - 10:17

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Vad gäller hockey-VM och Sveriges matcher så sänds dom såklart också i TV4HD.

Ja den som har TV4 SD/HD kommer inte att missa Sveriges matcher. De kommer också att visas i TV4 Play.
Här är hela listan över sändningar från Ishockey-VM 2012:
http://aom99.wordpre...-vm-2012-i-tv4/
Som synes är det 27 udda matcher som kommer att gå i TV4 Sport Xtra-kanalen och då även i TV4 Play Premium dvs den avgiftsbelagda Play-kanalen.
En handfull matcher visas i Canal+ Hockey och några i TV4 Sport.

#2584

Postad 27 april 2012 - 10:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
varför så mycket tjat och nya sportkanaler i HD tycker de finns nog av sport ... vill se mer av andra kanaler i HD allt går så trögt kommer det nått så e det bara sport :(

#2585

Postad 27 april 2012 - 11:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

varför så mycket tjat och nya sportkanaler i HD tycker de finns nog av sport ... vill se mer av andra kanaler i HD allt går så trögt kommer det nått så e det bara sport :(

Det finns drygt 30 HDTV-kanaler anpassade för den svenska marknaden. Av dessa är det faktiskt bara ett tiotal som är renodlade sportkanaler. Resten är allmänna kanaler som SVT, TV3, TV4 och Kanal 5, dokumentär- och naturkanaler och filmkanaler.
Men visst, sportkanaler i HD är efterfrågade eftersom så många är intresserade av sport.
Film kan man ju se på andra sätt än på tv. I Stockholm har t ex nyöppnats en biograf i dagarna. :)
Efter sport i HD det säkert fler filmkanaler i HD som efterfrågas. ComHem kan fortfarande bara erbjuda ett fåtal rena filmkanaler i HD men det beror delvis på Viasat och Canal+ som inte tillhandahåller fler. Det ryktas om TNT HD som nästa filmkanal hos ComHem.
Tyvärr har vi som ComHem-kunder inte (ännu?) tillgång till Viasat Films nya HD-kanaler. Och Canal+ har egentligen bara en HD-kanal för film som sänder hela veckan - Canal+ Hits HD sänder ju inte under helgerna vilket är konstigt med tanke på att tittarna då kan tänkas vilja se filmer på kvällen och kanske även på natten.
I USA lär det finnas 130 HDTV-kanaler på olika plattformar och med egen parabol kan man även i Sverige plocka ned en hel del okodade HDTV-kanaler om man inte behöver svensk text.
Att efterfrågan på fler HDTV-kanaler kommer att öka är självklart. Finns ingen anledning att inte utnyttja den ökade bandbredden som kommer i och med att fler och fler får tillgång till fiberbaserade nät.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 27 april 2012 - 14:33.


#2586

Postad 27 april 2012 - 13:47

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Detta skedde efter kanalomläggningen, allt är uppdaterat. Till och med Comhem har ju erkänt att det är ett fel som måste lösas på plats.

Jag förstår inte vad Comhem skulle kunna göra hemma hos dig som inte innefattar: Kontroll/nyinläggning av nätverksnummer samt nysökning av digitalkanalerna.
Det troliga är nog ändå att din utrustning inte har samma nätverksnummer som ditt kabelnät.

Edit. Vad har du för mottagare?
/Tor

Redigerat av Åskviggen, 27 april 2012 - 19:26.


#2587

Postad 27 april 2012 - 14:31

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Enda vinnare är de som har Medium 8 Favoriter (eller ett äldre Small-paket) och dessutom ett Viasat Sport/Premium/Guld-paket. De får nu TV10 utan extra kostnad. :)

Precis. Ibland har man (undertecknad) lite flyt åtminstone. B)

#2588

Postad 27 april 2012 - 21:04

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 0
Fördröjning av textning!!!

Har haft problem med "National Geographic HD" senaste vecka.Textning ligger 3-4 sekunder efter ljudet.En hel mening lyckas avslutas innan översättning kommer,det är inte alls synkat.
Och det är konstant hela tiden.Mycket,mycket irriterande!

Är det någon mer än jag som har detta problem med "National Geographic HD"?


Edit: nu funkar det som vanligt.

Redigerat av Noah06, 28 april 2012 - 19:04.


#2589

Postad 29 april 2012 - 21:58

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Holy macaronni. Skjut mig med med en skottkärra.

Det tog bara 2504 inlägg i tråden innan ComHem lyckades komma med en nyhet som var positiv och som jag brydde mig om. Man har så låga förväntningar att det tar lång tid mellan besöken i tråden numera.

Formel 1 i HD, yah

#2590

Postad 30 april 2012 - 11:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Fråga till ComHem:
När kommer man att kunna beställa TV4 Sport Xtra på Mina sidor? Kanalen ska ju starta 3 maj (eller 4 maj enl TV4).
Kanalen finns ännu inte upplagd på er hemsida bland tv-kanaler - hittar inte Viasat Motor HD heller men den kanalen får jag genom mitt Viasat Premium HD-paket.
Varför hänger inte Mina sidor och hemsidan med? Ni har inte så många glada nyheter att presentera så när det händer något positivt för oss kunder borde ni väl vara på hugget?

(F ö märkte jag att jag numera kan logga in på Mina sidor utan att behöva begära nytt lösenord. Sedan ett tag tillbaka minns Mina sidor det lösenord jag senast bytte till. Tog visserligen ett halvår att fixa problemet - som tydligen gällde fd UPC-kunder - men jag vill gärna påpeka att jag har noterat att problemet är löst. Jag har skrivit här om svårigheten att logga in på Mina sidor sedan i höstas).

#2591

Postad 30 april 2012 - 11:52

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
En fråga till Comhem, Jag abonnerar bara på Viasat Motor (för 149:-/mån), får jag Viasat Motor HD då?

#2592

Postad 30 april 2012 - 13:07

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Fråga till ComHem:
När kommer man att kunna beställa TV4 Sport Xtra på Mina sidor? Kanalen ska ju starta 3 maj (eller 4 maj enl TV4).
Kanalen finns ännu inte upplagd på er hemsida bland tv-kanaler - hittar inte Viasat Motor HD heller men den kanalen får jag genom mitt Viasat Premium HD-paket.
Varför hänger inte Mina sidor och hemsidan med? Ni har inte så många glada nyheter att presentera så när det händer något positivt för oss kunder borde ni väl vara på hugget?

(F ö märkte jag att jag numera kan logga in på Mina sidor utan att behöva begära nytt lösenord. Sedan ett tag tillbaka minns Mina sidor det lösenord jag senast bytte till. Tog visserligen ett halvår att fixa problemet - som tydligen gällde fd UPC-kunder - men jag vill gärna påpeka att jag har noterat att problemet är löst. Jag har skrivit här om svårigheten att logga in på Mina sidor sedan i höstas).


Hej,

TV4 Sport Xtra HD startar 2012-05-04 och först då alternativt dagen innan kan vi lägga upp kanalen på vår sida, för att man inte skall tro att man beställer den och sedan fundera över varför man inte har tillgång till kanalen. Samma gäller med Viasat Motor HD, fast som du säger så ingår den i ett paket. Men skulle vi lägga in Viasat Motor HD i kanalpaketet innan lansering så skulle det komma funderingar på varför den inte fungerar och med anledning av detta läggs den upp först dagen den lanseras alternativt dagen innan.

Information om kanal-lanseringen finns på i dagsläget på Minhembio, Facebook, Twitter och Com Hem-bloggen.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

En fråga till Comhem, Jag abonnerar bara på Viasat Motor (för 149:-/mån), får jag Viasat Motor HD då?


Hej,

Nej, Viasat Motor HD ingår endast i Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD samt Viasat Guld HD. Du kan med fördel uppgradera Viasat Motor till någon av dessa paketering för att ta del av Viasat Motor HD om du så önskar.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2593

Postad 30 april 2012 - 13:20

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Hej,

Nej, Viasat Motor HD ingår endast i Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD samt Viasat Guld HD. Du kan med fördel uppgradera Viasat Motor till någon av dessa paketering för att ta del av Viasat Motor HD om du så önskar.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice


Rättså intressant att jag måste betala 139kr/mån till, bara för att få HD, när kanalen kostar 149kr/mån! Ni har själva sagt att Viasat Motor HD inte är en riktig kanal utan bara en spegling av SD-kanalen och ändå kan man inte "få med" den när jag abonnerar på Viasat Motor SD.

Under våren är också den efterfrågade barnkanalen Boomerang och TNT 7 HD på väg in i vårt utbud.
När det kommer till HD-kanaler är det viktigt för oss att ta in HD-kanaler som verkligen är just HD-kanaler. Än så länge finns det en del HD-kanaler på marknaden som sänder mycket lite HD-innehåll utan där det handlar om uppskalat SD-innehåll. Vi ser inte att det finns något stor mervärde för våra kunder för sådana kanaler. Vi vill kunna säga att de HD-kanaler vi har i vårt utbud är riktiga HD-kanaler och inget annat.

Frågan om Viasat Motor HD har vi under en längre tid tittat på och vi vet att det finns ett stort intresse för den hos vissa kunder. Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud. Viktigt att poängtera är att själva innehållet i kanalen finns i vårt utbud i form av Viasat Motor, HD-kanalen är enbart en spegling av den kanalen vi redan har.
...
Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Riktigt uselt Comhem

#2594

Postad 30 april 2012 - 13:48

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Rättså intressant att jag måste betala 139kr/mån till, bara för att få HD, när kanalen kostar 149kr/mån! Ni har själva sagt att Viasat Motor HD inte är en riktig kanal utan bara en spegling av SD-kanalen och ändå kan man inte "få med" den när jag abonnerar på Viasat Motor SD.

Under våren är också den efterfrågade barnkanalen Boomerang och TNT 7 HD på väg in i vårt utbud.
När det kommer till HD-kanaler är det viktigt för oss att ta in HD-kanaler som verkligen är just HD-kanaler. Än så länge finns det en del HD-kanaler på marknaden som sänder mycket lite HD-innehåll utan där det handlar om uppskalat SD-innehåll. Vi ser inte att det finns något stor mervärde för våra kunder för sådana kanaler. Vi vill kunna säga att de HD-kanaler vi har i vårt utbud är riktiga HD-kanaler och inget annat.

Frågan om Viasat Motor HD har vi under en längre tid tittat på och vi vet att det finns ett stort intresse för den hos vissa kunder. Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud. Viktigt att poängtera är att själva innehållet i kanalen finns i vårt utbud i form av Viasat Motor, HD-kanalen är enbart en spegling av den kanalen vi redan har.
...
Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Riktigt uselt Comhem



Hej,

När vi skrev den där informationen så var det så det såg ut vid det tillfället och vi trodde inte att kanalen skulle komma in i vårt utbud, nu har vi dock fått kanalen till vårt utbud, vilket vi ser som något väldigt positivt och baserad på många kunders reaktioner så har det varit en väldigt uppskattad förändring.

När vi tar in nya kanaler i vårt utbud så handlar det alltid om avtal för vart och till vilket pris den skall finnas. I detta fall så har vi fått placera in kanalen i tre olika paketeringar, utan att priset i sig höjs, förutom att Viasat nyligen gjort en prishöjning. Kunder som idag har Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD samt Viasat Guld HD kan således tillgodoräknas sig Viasat Motor HD (och även TV10).


Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2595

Postad 30 april 2012 - 13:59

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Jag kommer iallafall inte lägga 1668:-, eftersom det blir 12mån bindningstid på Viasat Sport HD som är det billigaste alternativet (139kr x 12mån =1668kr) utöver det jag redan betalar för kanalen i SD.

#2596

Postad 30 april 2012 - 14:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag kommer iallafall inte lägga 1668:-, eftersom det blir 12mån bindningstid på Viasat Sport HD som är det billigaste alternativet (139kr x 12mån =1668kr) utöver det jag redan betalar för kanalen i SD.

Priset på "lösa" Viasat-kanaler är medvetet satt högt så att man ska abonnera på ett kanalpaket istället. Skulle man t ex välja Viasat Motor för 149 kr/mån och Viasat Fotboll för 189 kr/mån blir det tillsammans 338 kr/mån dvs betydligt dyrare än Viasat Sport-paketet för 219 kr/mån (där Viasat Hockey och Viasat Sport dessutom ingår).
Det är kanske ovanligt att man bara är intresserad av en enstaka sportkanal som i ditt fall. Beklagar att du inte får glädje av Viasat Motor HD-kanalen till det pris du betalar idag. Man hade ju kunnat tänka sig att höja priset på Viasat Motor SD med HD för dem som bara vill ha Viasat Motor men som sagt, både ComHem och Viasat är naturligtvis snarare intresserade av att så många som möjligt tecknar sig för Viasat Sport HD-paketet.

#2597

Postad 30 april 2012 - 14:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

TV4 Sport Xtra HD startar 2012-05-04 och först då alternativt dagen innan kan vi lägga upp kanalen på vår sida, för att man inte skall tro att man beställer den och sedan fundera över varför man inte har tillgång till kanalen. Samma gäller med Viasat Motor HD, fast som du säger så ingår den i ett paket. Men skulle vi lägga in Viasat Motor HD i kanalpaketet innan lansering så skulle det komma funderingar på varför den inte fungerar och med anledning av detta läggs den upp först dagen den lanseras alternativt dagen innan.

Information om kanal-lanseringen finns på i dagsläget på Minhembio, Facebook, Twitter och Com Hem-bloggen.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack för svar med klarläggande. Hur man än vänder sig har man ändan bak...
Det är kanske så att många kunder hos ComHem inte är lika uppdaterade på nyheter och detaljer som vi som är aktiva här i detta insiktsfulla forum. :)
Å andra sidan kan man väl tänka sig att de två kommande kanalerna kan presenteras på hemsidan med uppgift om lanseringsdatumet - det ligger ju bara några få dagar in i framtiden. De allra flesta som är intresserade av TV4 Sport Xtra HD och söker information alt. vill beställa kanalen är nog medvetna om att det är en ny kanal som har premiär i samband med Ishockey-VM.
TV4 Sport Xtra har första sändning kl 11:05 fredag 4 maj i samband med att Ishockey-VM startar. Om syftet är att undvika att kunder ringer kundtjänst och frågar efter kanalen så förstår jag inte riktigt hur man undviker detta genom att undanhålla både information och beställningsmöjlighet på hemsidan till strax innan kanalen är igång.
Är inte detta snarare ett bra sätt att få kunder att ringa och fråga hur man får tillgång till kanalen från första stund?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 30 april 2012 - 14:46.


#2598

Postad 30 april 2012 - 15:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tack för svar med klarläggande. Hur man än vänder sig har man ändan bak...
Det är kanske så att många kunder hos ComHem inte är lika uppdaterade på nyheter och detaljer som vi som är aktiva här i detta insiktsfulla forum. :)
Å andra sidan kan man väl tänka sig att de två kommande kanalerna kan presenteras på hemsidan med uppgift om lanseringsdatumet - det ligger ju bara några få dagar in i framtiden. De allra flesta som är intresserade av TV4 Sport Xtra HD och söker information alt. vill beställa kanalen är nog medvetna om att det är en ny kanal som har premiär i samband med Ishockey-VM.
TV4 Sport Xtra har första sändning kl 11:05 fredag 4 maj i samband med att Ishockey-VM startar. Om syftet är att undvika att kunder ringer kundtjänst och frågar efter kanalen så förstår jag inte riktigt hur man undviker detta genom att undanhålla både information och beställningsmöjlighet på hemsidan till strax innan kanalen är igång.
Är inte detta snarare ett bra sätt att få kunder att ringa och fråga hur man får tillgång till kanalen från första stund?


Nu när du säger det så gick jag in på vår hemsida och kollade runt lite och på första sidan finns det ett flöde som heter "Nyheter" där bland annat TV4 Sport Xtra HD samt Viasat Motor HD framgår. Direkt länk till sidan här, så informationen har tydligen funnits på sidan. Som du säger så kan vi helt klart bli tydligare i information av kanaler så jag tar det vidare. Denna gång tror jag inte att vi hinner skjuta ut men helt klart värt att tänka på vid framtida lanseringar. Tackar!

Samtidigt kan jag passa på att säga att det finns goda och konkreta synpunkter i detta forum, inte bara från dig utan även från andra som befinner sig i forumet. Det uppskattar vi!

Med vänlig hälsningar
Johan Åström
Kundservice

#2599

Postad 30 april 2012 - 15:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1

Nu när du säger det så gick jag in på vår hemsida och kollade runt lite och på första sidan finns det ett flöde som heter "Nyheter" där bland annat TV4 Sport Xtra HD samt Viasat Motor HD framgår. Direkt länk till sidan här, så informationen har tydligen funnits på sidan. Som du säger så kan vi helt klart bli tydligare i information av kanaler så jag tar det vidare. Denna gång tror jag inte att vi hinner skjuta ut men helt klart värt att tänka på vid framtida lanseringar. Tackar!

Samtidigt kan jag passa på att säga att det finns goda och konkreta synpunkter i detta forum, inte bara från dig utan även från andra som befinner sig i forumet. Det uppskattar vi!

Med vänlig hälsningar
Johan Åström
Kundservice

Visst, det finns bra med information om både Viasat Motor HD och TV4 Sport Xtra för den som håller sig à jour med ComHem på t ex ComHem-bloggen, Facebook eller nyhetsfeeden (som jag själv). Även TV4 och nyhetsmedia i allmänhet har puffat en vecka nu för den nya kanalen. (En del har också lämnat arga kommentarer i media och bloggar eftersom man upplever att TV4 lyfter ut utbud för att ta separat betalt).
Min synpunkt gällde hur den ska bete sig som vill beställa TV4 Sport Xtra för att med säkerhet veta att kanalen är igång hos honom/henne på fredag 4 maj kl 11. I min värld så tänkte jag mig att man väl borde kunna göra en beställning på Mina sidor redan nu och sedan "glömma" det hela ungefär som man kan förbeställa en bok eller en DVD som sedan skickas när det är dags för release. Är man medveten om att det är en förbeställning borde det inte vara något problem.

#2600

Postad 01 maj 2012 - 21:08

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Jag har märkt att efter kanalomläggningen så har jag fått en massa program på 3:an och 5:an som sänds i 4:3, de gjorde de inte innan. Handlar mest om de program som går dagligen... Vart är felet? Hos mig eller i sändningen?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.