Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frÄgor

9396 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 maj 2011 - 08:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr i första hand intresserad av danska kanaler, sÄsom DR1, DR2, TV2.
I familjepaketet idag finns ju ett antal norska kanaler (kristna program) som jag gÀrna byter ut
mot nÀmnda danska kanaler.
GÄr det att se dom pÄ nÄgot sÀtt ?


Hej KimKom

Vi saknar rÀttigheter att sÀnda danska kanaler sÄsom DR1 & DR2 via satellit i Sverige. Vi hade dessa som Select kanaler tidigare och förhandlar stÀndigt om nya kanaler i vÄrat utbud.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Mikael

#102

Postad 06 maj 2011 - 08:44

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

  • 866 inlĂ€gg
  • 0

DÄ det finns ett antal andra satteliter och kanaler som Àr intressanta undrar jag varför ni inte kan öppna boxen för DISEqC 1.0 och dÀrmed kunna fÄ fria kanaler frÄn valfria satelliter. Nu har jag tvÄ boxar nÀr det kunde rÀcka med en.

Jag misstÀnker att minnet i boxen Àr för litet för att hantera tusentals kanaler.

#103

Postad 06 maj 2011 - 09:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

En konkret sak som varit pÄ tapeten nÄgra gÄnger Àr ju hur CD stÀller sig till alla de som köpt den inspelningsbara HD-boxen. Ni sjÀlva Àr ju vÀldigt medvetna om problemen som redan frÄn början varit, och fortsÀtter vara, stora.

Kommer ni att ge alla som köpt problemboxen möjlighet att byta in dessa mot nya boxar till rabatterade priser, nÀr dessa till slut lanseras, eller ska vi skriva upp pengarna för detta pÄ blÄs-kontot (d v s att den gamla boxen under sin produktcykel aldrig kunnat leverera enligt specifikation, och ingen kompensation kommer att utgÄ för detta)?


Hej nop4e71

Vi beklagar dina problem och hoppas kunna komma med mer information om senaste mjukvaran i början pÄ nÀsta vecka.

GÀllande ADB boxen har vi Ànnu inget lanseringsdatum samt ej heller prisbild pÄ denna box dÀrför kan vi inte svara pÄ din frÄga just nu.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Mikael

#104

Postad 06 maj 2011 - 10:23

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0
Hej Mikael,

Tack för ditt svar. Jag förstÄr att ni inte har nÄgot lanseringsdatum eller pris Ànnu.
Men jag tror det Àr mÄnga som Àr intresserade av hur ni ser pÄ detta, och vilken vÀg ni kommer att ta hÀr.

Jag hoppas att vi kan vara rÀtt överens om historien, beskriven sÄ hÀr:
1. Ni lanserar den aktuella boxen. (Och har den fortfarande som det enda alternativet till inspelningsbar hd-box, för 1995 kr, om jag förstÄtt rÀtt, eller finns det en annan box man kan köpa med er rekommendation?)
2. Boxen har frÄn lanseringen dragits med buggar och problem, som gjort det svÄrt för anvÀndarna att anvÀnda den pÄ det sÀttet som det Àr beskrivet i informationen frÄn er.
3. Ett antal patchar pÄ den gamla mjukvaran rÀttade en hel del av dessa problem.
4. Ni tar ett mycket gott initiativ till att lansera en helt ny mjukvara för boxen, för att rÀtta ÄterstÄende problem, samt att kunna erbjuda nya tjÀnster som t ex on-demand.
5. Den nya mjukvaran skickas ut i en tvingande uppdatering till boxarna (som kunderna Àger, inte CD, vilket Àr intressant f ö).
6. Den nya mjukvaran visar sig ha brister och problem som Àr svÄrlösta, vilket pÄ ett allvarligt sÀtt inverkat menligt pÄ funktionen hos mÄnga anvÀndare av boxarna.
7. Problemen Àr fortfarande inte lösta.

Om vi kan vara överens om detta sÄ uppstÄr ett par intressanta frÄgor.
1. Ni tvingade kunderna att uppdatera boxarna, vilket i praktiken försĂ€mrade dem kraftigt. Även om jag inte tvivlar pĂ„ att uppsĂ„tet var gott sĂ„ Ă€r frĂ„gan hur rĂ€ttslĂ€get Ă€r hĂ€r – det Ă€r ju trots allt inte ni som Ă€ger boxarna. Men kan ju jĂ€mföra med hur det skulle se ut om Sony tvingade ut en uppdatering av Playstation 3 som gjorde dem obrukbara.

2. En del av boxarna Àr inom garanti, Àven om det Àr mycket snÄrigt vad som faller under hÄrdvara/mjukvara dÀr, men mÄnga Àr det inte. Det Àr förstÄs en öppen tolkning av rÀttslÀget, men inte helt oÀvet att samtliga som köpt en box och har garanti helt sonika skulle kunna skicka in dem till er och stÀlla in betalning för sina abonnemang till dess att boxen fungerar enligt spec. De utan garanti har förstÄs inte nÄgon sÄdan möjlighet.

SÄ, förlÄt det lÄnga resonemanget, men med detta i Ätanke, tror jag att mÄnga skulle önska en avsiktsförklaring frÄn CD gÀllande ansvarsfrÄgan hÀr.

Tycker ni att ni har ett ansvar i detta, och givet att ni aldrig kommer att fÄ fason pÄ boxen (vilket Àr ganska rimligt att anta efter sÄ lÄng tid), har ni för avsikt att kompensera era drabbade kunder genom att subventionera nya boxar (till exempel genom ett inbytesprogram)? Utan att gÄ in pÄ specifika belopp och datum.

Med vÀnliga hÀlsningar,
NOP

#105

Postad 06 maj 2011 - 10:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0
Hej allihopa,

Idag lanseras Canal Digital GO till alla vÄra parabolkunder. GO Àr vÄr webbaserad On Demand-tjÀnst som ger er tillgÄng till hyrfilmer och TV-program nÀr ni vill och vart ni vill. MÄnga av TV-programmen ingÄr som en del utav ditt vanliga abonnemang och en del program finns att köpa till via tjÀnsten Premium Play. HyrfilmtjÀnsten innehÄller över 2000 titlar, frÄn de allra nyaste till de senaste Ärens toppfilmer, av alla olika genres. GO fungerar bÄde via PC och Mac.

Mer om denna tjÀnst och hur ni kommer igÄng med den hittar ni hÀr: https://www.canaldig...and-via-datorn/.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#106

Postad 06 maj 2011 - 12:20

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Hej allihopa,

Idag lanseras Canal Digital GO till alla vÄra parabolkunder. GO Àr vÄr webbaserad On Demand-tjÀnst som ger er tillgÄng till hyrfilmer och TV-program nÀr ni vill och vart ni vill. MÄnga av TV-programmen ingÄr som en del utav ditt vanliga abonnemang och en del program finns att köpa till via tjÀnsten Premium Play. HyrfilmtjÀnsten innehÄller över 2000 titlar, frÄn de allra nyaste till de senaste Ärens toppfilmer, av alla olika genres. GO fungerar bÄde via PC och Mac.

Mer om denna tjÀnst och hur ni kommer igÄng med den hittar ni hÀr: https://www.canaldig...and-via-datorn/.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

Kul Miriam.
Skönt att ni jobbar pÄ och inte ger upp.
Att lÀsa om dessa tjÀnster kÀnns lite som att ge en ny LCD i 40 Ärspresent till sin blinde vÀn, eller att höra att cirkusen delar ut gratis sockervadd till alla barn som Àr diabetiker.

#107

Postad 06 maj 2011 - 12:40

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlĂ€gg
  • 0
Bröd och skÄdespel.

#108

Postad 06 maj 2011 - 13:15

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

GÀllande ADB boxen har vi Ànnu inget lanseringsdatum samt ej heller prisbild pÄ denna box dÀrför kan vi inte svara pÄ din frÄga just nu.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Mikael

Hej Mikael.
Jag förstÄr att ni eller er tekniskasuport inte vet nÀr ADB boxen kommer att lanseras. Det har ni pÄpekat mÄnga gÄnger nu. Men jag hoppas ni ser till att infon om vad era kunder tycker om vÀntetiden nÄr fram till dom som vet nÄtt, och kan fatta beslut om att kanske försöka skynda pÄ lite.
Även ni som jobbar pĂ„ CD borde se fram mot den dagen dĂ„ SAGEM förpassas till Ă„tervinningsstationerna.

#109

Postad 06 maj 2011 - 13:19

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 384 inlĂ€gg
  • 0

Hej Mikael.

...text...

Även ni som jobbar pĂ„ CD borde se fram mot den dagen dĂ„ SAGEM förpassas till Ă„tervinningsstationerna.


DÄ blir alla i supporten arbetslösa...

#110

Postad 06 maj 2011 - 13:29

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

DÄ blir alla i supporten arbetslösa...

HeHe..
Aha, det Àr dÀr skon klÀmmer. Det Àr en av CDs kunder finnanserad arbetsmarknads ÄtgÀrd.

#111

Postad 06 maj 2011 - 14:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

DÄ det finns ett antal andra satteliter och kanaler som Àr intressanta undrar jag varför ni inte kan öppna boxen för DISEqC 1.0 och dÀrmed kunna fÄ fria kanaler frÄn valfria satelliter. Nu har jag tvÄ boxar nÀr det kunde rÀcka med en.




Hej Huddingebo

I bestÀllningen av denna box sÄ bestÀmde man att boxen endast skulle hantera kanaler frÄn Canal Digital och dÀrför har man inte lagt in nÄgon funktionalitet för att hantera DiSEqC och dÀrmed sÄ kan den inspelningsbara hd-boxen inte ta emot signaler frÄn andra satelliter.

Vi har framfört ditt önskemÄl till ansvarig.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Sandra

#112

Postad 08 maj 2011 - 12:48

marswe
  • marswe
  • Amatör

  • 79 inlĂ€gg
  • 0
Hej CD!

Jag har sedan snart ett Är varit kund hos er via mitt stadsnÀt (Opennet Sthlm). Jag har sÄledes Motorola-boxen som klarar HD, dÀremot sÄ Àr det vÀldigt svajigt med hur ni hanterar Dolby Digital ljudet, det Àr nÀmligen vÀldigt sÀllan det fungerar. Jag hade tidigare Boxer och vet att SVT framförallt sÀnder vÀldigt mycket med stöd för DD 5.1. Det Àr i princip bara ett fÄtal program dÀr ni klarar att leverera 5.1.

Enligt SVT sjÀlva sÄ skickar de ut ljudet rÀtt, sÄ jag misstÀnker var i kedjan felet Àr.
http://svt.se/2.1521....2408782/expert

#113

Postad 08 maj 2011 - 22:40

Meckler
  • Meckler
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla,

Är inte direkt aktiv hĂ€r men snubblade över den hĂ€r intressanta trĂ„den nyss. Kul (men Ă€ven oroande) lĂ€sning eftersom jag sjĂ€lv just bytt frĂ„n Viasat till CD för bara nĂ„gra dagar sedan.

Har Ànnu inte stött pÄ nÄgra problem med min inspelningsbara HD-box sÄ det kan jag inte sÀga sÄ mycket om. Vid en första anblick kan jag dÀremot omedelbart konstatera att Viasats inspelningsbara HD-box faktiskt Àr klart snabbare och dessutom ger den en mycket bÀttre överblick över bÄde pÄgÄende och kommande program, ffa i EPGn. I övrigt verkar resten ganska lika. Min HD-box kraschade dÀr ocksÄ med trassel och utbyte som följd sÄ det verkar inte heller vara nÄgon direkt skillnad.

DÀremot vill jag gÀrna höja ett varningens finger till de hÀr som tror att "grÀset Àr grönare pÄ andra sidan". För det finns INGA som Àr sÄ jÀvliga pÄ att ta ut extra avgifter som Stenbeck/MTG/Viasat. Tro inget annat. Du mÄste pynta extra för allt, inklusive 99 kr/mÄn för HD-kanalerna (vilka Àr klart fÀrre Àn hos CD), du mÄste t.o.m. betala extra för att kunna se deras egna TV3 i HD!?

Kan iofs inte pĂ„stĂ„ att jag Ă€r direkt imponerad av CDs prissĂ€ttning och "kortavgifter" Ă€r djĂ€vulens avkomma. Oavsett var man Ă€r kund. SjĂ€lv bytte jag bara för att komma Ă„t Allsvenskan/Elitserien. Det var absolut den enda anledningen till bytet. ÅterstĂ„r att se om vi blir nöjda med resten. Kan i övrigt bara konstatera att det Ă€r ganska mĂ„nga kanaler hos CD som du inte ser röken av hos Viasat samt att Canal+ filmkanaler Ă€r mil bĂ€ttre!!

Slutligen. För att inte hamna helt OT. Som feedback till CD vill jag gÀrna se att ni bör jobba pÄ EPGn och ser till att den blir bÄde snabbare, tydligare och bÀttre. Jag Àr helt övertygad om att ni har koll pÄ konkurrenterna och ibland kan det absolut vara vÀrt att se och lÀra frÄn dessa.

Mvh

Redigerat av Unregistered19e1d4d0, 15 maj 2011 - 08:59.


#114

Postad 09 maj 2011 - 10:07

ulfis
  • ulfis
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0

GO fungerar bÄde via PC och Mac.


Betyder det att jag som har en PC som kör Linux att jag kan anvÀnda mig av tjÀnsten?

#115

Postad 09 maj 2011 - 11:08

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlĂ€gg
  • 0

Hej KimKom

Vi saknar rÀttigheter att sÀnda danska kanaler sÄsom DR1 & DR2 via satellit i Sverige. Vi hade dessa som Select kanaler tidigare och förhandlar stÀndigt om nya kanaler i vÄrat utbud.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Mikael

Hej, Àr ocksÄ ute efter de danska kanalerna. Tele 2 kör ju dessa via kabel och Telia via internet för runt 20-25Kr per kanal, eftersom utbudet via satelit Àr styrkt med kort sÄ borde det kunna sÀkra upp spridningen kan man tycka

#116

Postad 09 maj 2011 - 12:34

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Betyder det att jag som har en PC som kör Linux att jag kan anvÀnda mig av tjÀnsten?

PÄ CDs hemsida stÄr det info om det:
http://go.canaldigit...out/help?page=5

#117

Postad 09 maj 2011 - 13:25

ulfis
  • ulfis
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0

PÄ CDs hemsida stÄr det info om det:
http://go.canaldigit...out/help?page=5

Tack, jag vet, men jag blir bara lite sur nÀr man Àr sÄ klantig att man sÀger PC fast man egentligen menar Windows.

#118

Postad 09 maj 2011 - 14:42

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Tack, jag vet, men jag blir bara lite sur nÀr man Àr sÄ klantig att man sÀger PC fast man egentligen menar Windows.

Ja, tÀnkte inte pÄ det men att skriva att det gÄr till bÄde "PC och Mac" Àr ju lite som att skriva att det kan visas pÄ bÄde TV och LCD.

#119

Postad 09 maj 2011 - 14:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hej CD!

Jag har sedan snart ett Är varit kund hos er via mitt stadsnÀt (Opennet Sthlm). Jag har sÄledes Motorola-boxen som klarar HD, dÀremot sÄ Àr det vÀldigt svajigt med hur ni hanterar Dolby Digital ljudet, det Àr nÀmligen vÀldigt sÀllan det fungerar. Jag hade tidigare Boxer och vet att SVT framförallt sÀnder vÀldigt mycket med stöd för DD 5.1. Det Àr i princip bara ett fÄtal program dÀr ni klarar att leverera 5.1.

Enligt SVT sjÀlva sÄ skickar de ut ljudet rÀtt, sÄ jag misstÀnker var i kedjan felet Àr.
http://svt.se/2.1521....2408782/expert


Hej marswe,

Dolby 5.1 har varit inaktiverat pÄ SVT kanalerna pÄ grund av att vi har haft problem med en av vÄra andra boxar som inte kan hantera den signaleringen. De kunderna har blivit utan ljud nÀr dolby har varit aktiverat och dÀrför har vi valt att inte ha dolby aktiverat.

Nu Àr dolby 5.1 aktiverat igen och tester ska köras under dagen för kontroller sÄ allt fungerar. Vi kan Äterkomma med mera information i veckan om utfallet pÄ testerna.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Mikael

#120

Postad 09 maj 2011 - 15:10

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

MÄnga av TV-programmen ingÄr som en del utav ditt vanliga abonnemang och en del program finns att köpa till via tjÀnsten Premium Play.


Hej,

Det hÀr Àr verkligen nÄgot jag skulle uppskatta och betala för som en premiumtjÀnst, om det görs ordentligt.
Men om jag inte har missat nÄgot vÀsentligt, sÄ ser det ut sÄ hÀr för TV-serier (Serie, antal avsnitt):

Canal + This is England 4
Scener ur ett Àktenskap 6
Funny or Die 1
Ricky Gervais Show 1
Carlos 1
Kungamordet 4
Ronja Rövardotter 2
Weeds 12

Discovery Channel Weird Creatures 8
Animal Cops 5
Murder Shift 5
Project Puppy 13
After the Catch 5
Ultimate Survival 9
Mythbusters 4
Extreme Engineering 5
Whale Wars 4
Real Heroes of Telemark 3
Deadliest Catch 4

D v s för Canal+ abg sÄ fÄr man i princip Scener ur ett Àktenskap, samt en sÀsong Weeds. Och för 39 kr per mÄnad nÄgra ströavsnitt pÄ nÄgra serier och en sÀsong pÄ nÄgra andra.

Som jag skulle anvÀnda en sÄdan hÀr tjÀnst, sÄ mÄste serierna publiceras sÀsongsvis, annars Àr det precis samma bekymmer som att försöka lÄta boxen spela in dem (och i praktiken fÄ tag i mellan 30 och 60 procent av avsnitten).
Skulle det finnas fler sÀsonger, och hela sÄdana skulle jag gÀrna betala mer för detta. GrÀnssnittet behöver stÀdas ocksÄ, men finns det inget att se pÄ sÄ blir det ganska underordnat.

Om man vill hyra film, varför ska man göra det hÀr och inte pÄ http://sfanytime.com/?

Jag hoppas fortfarande pÄ ett svar pÄ mitt inlÀgg #104 Àven om det bara blir ett mycket Àrligt TLDR.

Mvh,
NOP

#121

Postad 09 maj 2011 - 16:10

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 384 inlĂ€gg
  • 0
Ytterligare ett varför?:

Sf anytime: http://sfanytime.com....mvc/Movie/5380 OBS 39:-

Canal Digital Go: http://go.canaldigit...ideo/?id=908303 OBS 49:-

#122

Postad 09 maj 2011 - 17:37

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlĂ€gg
  • 0

Hej, Àr ocksÄ ute efter de danska kanalerna. Tele 2 kör ju dessa via kabel och Telia via internet för runt 20-25Kr per kanal, eftersom utbudet via satelit Àr styrkt med kort sÄ borde det kunna sÀkra upp spridningen kan man tycka

Va kul med Ätminstone EN till som Àr intresserad av danska kanaler ;)
Även om inte min danska Ă€r den bĂ€sta, sĂ„ tycker jag att dom har mĂ„nga bra, intressanta program i DK.
Hade tillgÄng till DR1 via Comhem tidigare, men DR2 och TV2 har bÀttre program som tycks vara helt omöjliga
att fÄ tillgÄng till om man inte bor i SkÄne. Intresset bland tittare skulle nog höjas avsevÀrt om vi fick se danska, norska och finska "kvalitetskanaler" med bl.a. utlÀndska serier, sport och dokumentÀrer.
Kanalutbytet i Norden Àr ju i dagslÀget katastrofalt dÄligt och jag tycker att CD borde ha en unik möjlighet
att fÄ oss tittare att ta del av vÄra grannlÀnders tv program med tanke pÄ att CD finns i hela Norden.
Kanske det kunde skilja CD's programutbud frÄn bl.a Viasat och Comhem, som idag Àr i det stora rÀtt lika.

#123

Postad 10 maj 2011 - 09:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Slutligen. För att inte hamna helt OT. Som feedback till CD vill jag gÀrna se att ni bör jobba pÄ EPGn och ser till att den blir bÄde snabbare, tydligare och bÀttre. Jag Àr helt övertygad om att ni har koll pÄ konkurrenterna och ibland kan det absolut vara vÀrt att se och lÀra frÄn dessa.

Mvh



Hej Meckler,

Kul att du har valt Canal Digital!

Man kan vÀlja mellan tvÄ olika presentationer av EPG via menyn, listvy eller tidslinje . Du vÀxlar mellan dessa genom att trycka pÄ blÄ knapp. LÀmna gÀrna nÄgot exempel pÄ vad du saknar i EPG:n.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Mikael

#124

Postad 10 maj 2011 - 13:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla,

Det glÀdjer oss att trÄden börjar ta fart. I vÄr företagstrÄd tar vi gÀrna emot synpunkter, förslag samt önskemÄl. Vi har dock inte alltid möjlighet att svara pÄ alla inlÀgg pÄ detaljnivÄ. I vÄr policy som finns tillgÀnglig pÄ hemsidan hittar ni Ànnu mer information. Vi vill vara sÄ tydliga som möjligt och har tagit fram den för att ni ska kunna fÄ kÀnnedom om hur vi arbetar med era synpunkter.
http://www.canaldigi...Sociala-medier/

Exempel pÄ uppgifter som vi inte kan kommentera:

* PÄgÄende förhandlingar och sÀndningsrÀttigheter. Detta gÀller dÄ allt frÄn kanaler till ex sportarrangemang. SÄ fort vi har signerat ett avtal ger vi er information om det.
* Vid enskilda fakturaÀrenden behöver vi ytterligare kunduppgifter för att kunna hjÀlpa er.
* Teknisk support och felsökningar tar vi bÀst hand om via kundservice dÄ vi ofta behöver mer information och tillsammans med er kunna hitta en lösning.
* Nya uppdateringar och tekniska produkter kan vi först kommentera nÀr lansering och villkor Àr klara. Det Àr en omfattande process och för att inte ge er fel information innan förutsÀttningarna Àr klara kan vi inte spekulera.

Vi lÀser alla inlÀgg och tackar för all feedback som inkommit hittills.
Hoppas att ni Àven i fortsÀttningen hör av er till oss.

BÀsta hÀlsningar,
Mikael

#125

Postad 10 maj 2011 - 16:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hej Mikael,

Tack för ditt svar. Jag förstÄr att ni inte har nÄgot lanseringsdatum eller pris Ànnu.
Men jag tror det Àr mÄnga som Àr intresserade av hur ni ser pÄ detta, och vilken vÀg ni kommer att ta hÀr.

Jag hoppas att vi kan vara rÀtt överens om historien, beskriven sÄ hÀr:
1. Ni lanserar den aktuella boxen. (Och har den fortfarande som det enda alternativet till inspelningsbar hd-box, för 1995 kr, om jag förstÄtt rÀtt, eller finns det en annan box man kan köpa med er rekommendation?)
2. Boxen har frÄn lanseringen dragits med buggar och problem, som gjort det svÄrt för anvÀndarna att anvÀnda den pÄ det sÀttet som det Àr beskrivet i informationen frÄn er.
3. Ett antal patchar pÄ den gamla mjukvaran rÀttade en hel del av dessa problem.
4. Ni tar ett mycket gott initiativ till att lansera en helt ny mjukvara för boxen, för att rÀtta ÄterstÄende problem, samt att kunna erbjuda nya tjÀnster som t ex on-demand.
5. Den nya mjukvaran skickas ut i en tvingande uppdatering till boxarna (som kunderna Àger, inte CD, vilket Àr intressant f ö).
6. Den nya mjukvaran visar sig ha brister och problem som Àr svÄrlösta, vilket pÄ ett allvarligt sÀtt inverkat menligt pÄ funktionen hos mÄnga anvÀndare av boxarna.
7. Problemen Àr fortfarande inte lösta.

Om vi kan vara överens om detta sÄ uppstÄr ett par intressanta frÄgor.
1. Ni tvingade kunderna att uppdatera boxarna, vilket i praktiken försĂ€mrade dem kraftigt. Även om jag inte tvivlar pĂ„ att uppsĂ„tet var gott sĂ„ Ă€r frĂ„gan hur rĂ€ttslĂ€get Ă€r hĂ€r – det Ă€r ju trots allt inte ni som Ă€ger boxarna. Men kan ju jĂ€mföra med hur det skulle se ut om Sony tvingade ut en uppdatering av Playstation 3 som gjorde dem obrukbara.

2. En del av boxarna Àr inom garanti, Àven om det Àr mycket snÄrigt vad som faller under hÄrdvara/mjukvara dÀr, men mÄnga Àr det inte. Det Àr förstÄs en öppen tolkning av rÀttslÀget, men inte helt oÀvet att samtliga som köpt en box och har garanti helt sonika skulle kunna skicka in dem till er och stÀlla in betalning för sina abonnemang till dess att boxen fungerar enligt spec. De utan garanti har förstÄs inte nÄgon sÄdan möjlighet.

SÄ, förlÄt det lÄnga resonemanget, men med detta i Ätanke, tror jag att mÄnga skulle önska en avsiktsförklaring frÄn CD gÀllande ansvarsfrÄgan hÀr.

Tycker ni att ni har ett ansvar i detta, och givet att ni aldrig kommer att fÄ fason pÄ boxen (vilket Àr ganska rimligt att anta efter sÄ lÄng tid), har ni för avsikt att kompensera era drabbade kunder genom att subventionera nya boxar (till exempel genom ett inbytesprogram)? Utan att gÄ in pÄ specifika belopp och datum.

Med vÀnliga hÀlsningar,
NOP


Hej nop4e71,

Vi vet om och förstÄr att ni har frÄgor. Vi kan inte annat Àn att beklaga för problem och meddela er att ni fÄr mer information om nya uppdateringar och produkter sÄ fort vi har mer information. Ifall ni vill ta vidare ett specifikt Àrende fÄr ni kontakta oss via kundservice sÄ tar vi hand om det pÄ bÀsta möjliga sÀtt. Det tar tyvÀrr tid att fÄ nya uppdateringar pÄ plats och vi Àr tacksamma för ert tÄlamod.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#126

Postad 10 maj 2011 - 16:44

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlĂ€gg
  • 0
3 Ärs tÄlamod Àr nog mer Àn de flesta faktiskt har.
Ta fram en box som fungerar utan er specialprogramvara i sÄ att vi kan anvÀnda det betalar för, lÄs dem inte heller till CD:s utbud enbart lÄt oss som vill ha Astra ha möjligheten att sitta med EN box.
Jag betalar gladeligen 3000-4000 för en sÄdan box.

Just nu sitter jag med en box imprterad frÄn Tyskland som fungerar med HD+ OCH Canal Digital med inspelning via USB-disk som kostade 1500:- inkl frakt, hur svÄrt kan det vara...

Samsung-TV:n i sovrummet har en inbyggd mottagare för Canal Digital den funkar ocksÄ utmÀrkt och har aldrig krÄnglat, dessutom funkar den ocksÄ med Astra-parabolen.

Be Samsung om hjÀlp om inte annat, de har ju som sagt utmÀrkt funktion pÄ den mottagare som sitter inbyggd i TV:n.

#127

Postad 11 maj 2011 - 07:10

Fralle
  • Fralle
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Hej Canal Digital!

NÀr kommer ni börja erbjuda e-faktura som betalningsÀtt?

#128

Postad 11 maj 2011 - 08:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hej Canal Digital!

NÀr kommer ni börja erbjuda e-faktura som betalningsÀtt?


Hej Fralle,

Vi tittar för nÀrvarande pÄ möjligheten att erbjuda e-faktura samt Äterkommer med mer information sÄ snart vi vet vad som beslutats. De betalningsalternativ vi erbjuder idag Àr Faktura samt Autogiro.

Med vÀnlig hÀlsning,
Mikael

#129

Postad 11 maj 2011 - 10:04

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 384 inlĂ€gg
  • 0

Ytterligare ett varför?:

Sf anytime: http://sfanytime.com....mvc/Movie/5380 OBS 39:-

Canal Digital Go: http://go.canaldigit...ideo/?id=908303 OBS 49:-


Canal Digital. Eftersom ni valde att hoppa över detta inlÀgg stÀller jag en mer direkt frÄga.

Hur kommer det sig att ni tar 10:- mer för att hyra samma film pÄ ert GO Àn vad SF Anytime gör pÄ sin sajt?

#130

Postad 11 maj 2011 - 10:37

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0
Hej lwarsson,

Tack för att du bidrar till utveckling av vÄra spÀnnande on demand lösningar. Vi kan inte annat Àn beklaga att priser finns ibland.
Idag har vi ingen information om vilka priser andra leverantörer av strömmande film tjÀnster erbjuder, men kolla gÀrna pÄ vÄr hemsida efter uppdaterad information. Dessutom Àr det emot vÄr policy att ge faktiska svar pÄ frÄgor som stÀlls.
Idag erbjuder vi strömmande-film-tjÀnster via tcp/ip-paket till mikrodatorer.

Med vÀnlig hÀlsning,
NOP (sÄ slipper CD svara sjÀlva) :P

P.S. CD lÀs - Om ni ÀndÄ inte tÀnker svara pÄ nÄgra frÄgor, utan hÀnvisar till framtid, hemsida och policy sÄ tror jag inte att att "trÄden kommer ta fart". Vilket Àr synd, för om ni kommunicerade litet klokare skulle ni troligen bygga en die-hard fan-base hÀr som skulle vara dödligt lojala till CD och goda ambassadörer. De som Àr pÄ de hÀr formen Àr i allmÀnhet de teknikgurus som "slÀkten" frÄgar: Gurra, vad ska man ha nu da? Boxer/Viasat eller CD?

#131

Postad 11 maj 2011 - 14:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla,

Imorgon Torsdag 12/5 kl 12:00 kommer vi att skicka ut nya programvaruversionen 0.8.9_H.

Programvaruversion 0.8.9_H kommer att ÄtgÀrda följande problem:
‱ Boxen startar om nĂ€r man trycker pĂ„ tv-guide-, mytv- eller on demand-knappen
‱ Problem med inspelningar av efterföljande program med marginalinstĂ€llningar
‱ Flera stabilitetsförbĂ€ttringar gjorda
‱ NĂ€r man bryter strömmen sĂ„ skall boxen Ă„tergĂ„ till det lĂ€get den hade innan man bröt strömmen.
Dvs att man skall slippa starta boxen tvÄ gÄnger.

Vid testningen av programvaruversion 0.8.9_H sÄ har vi haft hjÀlp av vÄr testgrupp och responsen dÀr har varit vÀldigt bra och hjÀlpt oss vid beslut om lansering. Vi arbetar redan med en ny mjukvara som vi hoppas kunna lansera innan sommaren som ska lösa ytterligare buggar.

Mera information finner ni via http://www.canaldigi...se/Kundservice/

Med vÀnlig hÀlsning
Canal Digital

#132

Postad 11 maj 2011 - 20:09

Darkie
  • Darkie
  • LĂ€rjunge

  • 263 inlĂ€gg
  • 0

Hej alla,

Imorgon Torsdag 12/5 kl 12:00 kommer vi att skicka ut nya programvaruversionen 0.8.9_H.

Programvaruversion 0.8.9_H kommer att ÄtgÀrda följande problem:
‱ Boxen startar om nĂ€r man trycker pĂ„ tv-guide-, mytv- eller on demand-knappen
‱ Problem med inspelningar av efterföljande program med marginalinstĂ€llningar
‱ Flera stabilitetsförbĂ€ttringar gjorda
‱ NĂ€r man bryter strömmen sĂ„ skall boxen Ă„tergĂ„ till det lĂ€get den hade innan man bröt strömmen.
Dvs att man skall slippa starta boxen tvÄ gÄnger.

Vid testningen av programvaruversion 0.8.9_H sÄ har vi haft hjÀlp av vÄr testgrupp och responsen dÀr har varit vÀldigt bra och hjÀlpt oss vid beslut om lansering. Vi arbetar redan med en ny mjukvara som vi hoppas kunna lansera innan sommaren som ska lösa ytterligare buggar.

Mera information finner ni via http://www.canaldigi...se/Kundservice/

Med vÀnlig hÀlsning
Canal Digital


Vilka boxar gÀller detta?
Parabol, kabel, IP-tv eller Àr det samtliga?

Redigerat av Darkie, 11 maj 2011 - 20:10.


#133

Postad 11 maj 2011 - 20:36

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 384 inlĂ€gg
  • 0

Hej lwarsson,

Tack för att du bidrar till utveckling av vÄra spÀnnande on demand lösningar. Vi kan inte annat Àn beklaga att priser finns ibland.
Idag har vi ingen information om vilka priser andra leverantörer av strömmande film tjÀnster erbjuder, men kolla gÀrna pÄ vÄr hemsida efter uppdaterad information. Dessutom Àr det emot vÄr policy att ge faktiska svar pÄ frÄgor som stÀlls.
Idag erbjuder vi strömmande-film-tjÀnster via tcp/ip-paket till mikrodatorer.

Med vÀnlig hÀlsning,
NOP (sÄ slipper CD svara sjÀlva) :P

P.S. CD lÀs - Om ni ÀndÄ inte tÀnker svara pÄ nÄgra frÄgor, utan hÀnvisar till framtid, hemsida och policy sÄ tror jag inte att att "trÄden kommer ta fart". Vilket Àr synd, för om ni kommunicerade litet klokare skulle ni troligen bygga en die-hard fan-base hÀr som skulle vara dödligt lojala till CD och goda ambassadörer. De som Àr pÄ de hÀr formen Àr i allmÀnhet de teknikgurus som "slÀkten" frÄgar: Gurra, vad ska man ha nu da? Boxer/Viasat eller CD?


Haha, ja den var bra! :P

I sista stycket slÄr du huvudet pÄ spiken, sÄ sant som det Àr sagt.

#134

Postad 12 maj 2011 - 08:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Vilka boxar gÀller detta?
Parabol, kabel, IP-tv eller Àr det samtliga?


Hej Darkie,

Mjukvaru uppdateringen gÀller den inspelningsbara HDboxen för parabolkunder.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#135

Postad 12 maj 2011 - 14:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
Hoppas verkligen det fungerar att boxen startar upp automatiskt, Àr sÄ less pÄ att behöva trycka flera gÄnger nÀr jag har stÀngt av strömmen vilket jag gör varje kvÀll, framförallt Àr det drygt nÀr man kör med sin Logitech 1100 fjÀrr. DÄ mÄste jag trycka pÄ hjÀlp varje gÄng nÀr jag ska starta upp eftersom den inte vill gÄ igÄng automatiskt, ett bekymmer borta dÄ iaf, jag vet det, det Àr ett ilands problem :P

#136

Postad 12 maj 2011 - 14:16

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

  • 866 inlĂ€gg
  • 0

‱ NĂ€r man bryter strömmen sĂ„ skall boxen Ă„tergĂ„ till det lĂ€get den hade innan man bröt strömmen.
Dvs att man skall slippa starta boxen tvÄ gÄnger.


Jag var nyss till en kund och efter att nya programvaran hade laddats in sa jag till kunden att nu ska i alla fall ett av dina problem vara borta. :P

Jag satte igÄng att visa hur bra det har blivit.....
TV4 HD var pÄ och jag bröt strömmen till boxen.
Slog pÄ strömmen (brytaren pÄ sladden)
Boxen gÄr faktiskt igÄng pÄ TV4 HD igen, men det gick inte att byta kanal. Hur jag Àn försökte Ätergick den bara till TV4 HD. Tillslut fick jag starta om boxen med fjÀrrens ON/OFF knapp. Sen funkade den igen.

Slutsats, kunden tycker fortfarande att det Àr en skitbox. :P

Till Canal digital, - gör om gör rÀtt!

Redigerat av AC3, 12 maj 2011 - 14:16.


#137

Postad 12 maj 2011 - 14:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Jag var nyss till en kund och efter att nya programvaran hade laddats in sa jag till kunden att nu ska i alla fall ett av dina problem vara borta. :P

Jag satte igÄng att visa hur bra det har blivit.....
TV4 HD var pÄ och jag bröt strömmen till boxen.
Slog pÄ strömmen (brytaren pÄ sladden)
Boxen gÄr faktiskt igÄng pÄ TV4 HD igen, men det gick inte att byta kanal. Hur jag Àn försökte Ätergick den bara till TV4 HD. Tillslut fick jag starta om boxen med fjÀrrens ON/OFF knapp. Sen funkade den igen.

Slutsats, kunden tycker fortfarande att det Àr en skitbox. :P

Till Canal digital, - gör om gör rÀtt!


Allvarligt, Àr det verkligen sant ??
Det Àr ju nÀstan Ànnu vÀrre om det Àr pÄ detta sÀtt ju!
Ja ja, ska snart byta till en Dreambox eller nÄgot annat mÀrke, Vu+ kanske, dÄ Äker Canal digital boxen ner i sovrummet.

#138

Postad 12 maj 2011 - 14:52

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

  • 866 inlĂ€gg
  • 0

Allvarligt, Àr det verkligen sant ??
Det Àr ju nÀstan Ànnu vÀrre om det Àr pÄ detta sÀtt ju! ....


TyvÀrr Àr det sant. :P

#139

Postad 15 maj 2011 - 23:08

SwedBear
  • SwedBear
  • LĂ€rjunge

  • 253 inlĂ€gg
  • 0
En kommentar pÄ detta som jag hoppas ni verkligen för vidare in i er organisation.
Detta beslut sÄg till att HDD-boxen blev oanvÀndbar för mig. Jag har tvÄ paraboler med quad-huvuden + en 8-1 switch som delar ut det till 8 kablar i huset. Er "billiga" SD-box har inga problem med det. Er gamla HD-box har inget problem med det. Men er HDD box fÄr visserligen in alla CD-kanaler i kanallistan men alla kanaler som ligger ovanför en viss frekvens fungerar helt enkelt inte. Vi tog hit en installatör och betalade dyra pengar för att fÄ hjÀlp att fixa det dÄ vi trodde felet satt hos oss men han sÄg att allt fungerade perfekt fram till boxen.

Är det inte dags att ni börjar följa Boxer-modellen och faktiskt certifiera fler boxar frĂ„n olika tillverkare istĂ€llet för att hela tiden hĂ„lla pĂ„ att försöka skapa "officiella" CD-boxar? Just nu har jag en Technisat-box som klarar av alla era kanaler men dĂ€r jag har lite problem med att fĂ„ in EPG'n. Varför inte jobba ihop med Technisat för att certifiera nĂ„gra boxar? NĂ„nting mĂ„ste ni Ă€ntligen göra. Det finns ju massor av boxar ute pĂ„ marknaden som sĂ€kert med relativt smĂ„ medel skulle kunna certifieras och fĂ„s att fungera ihop med er EPG och med era kanallistor.

Till skillnad frÄn mÄnga hÀr sÄ har jag inga planera att gÄ till Viasat dÄ jag vill ha Discovery och inte Viasats ersÀttare men det finns en grÀns hur lÀnge man orkar vÀnta pÄ att ni fÄr ordning pÄ boxar. Att det gÄtt 3 Är sedan ni slÀppte HDD-boxen och ni faktiskt inte fÄtt ut nÄgra nyare boxar Àr pinsamt. Det Àr kanske dags att titta över hur hi hantera boxar.

/Björn

Hej Huddingebo

I bestÀllningen av denna box sÄ bestÀmde man att boxen endast skulle hantera kanaler frÄn Canal Digital och dÀrför har man inte lagt in nÄgon funktionalitet för att hantera DiSEqC och dÀrmed sÄ kan den inspelningsbara hd-boxen inte ta emot signaler frÄn andra satelliter.

Vi har framfört ditt önskemÄl till ansvarig.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Sandra



#140

Postad 17 maj 2011 - 12:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Är det inte dags att ni börjar följa Boxer-modellen och faktiskt certifiera fler boxar frĂ„n olika tillverkare istĂ€llet för att hela tiden hĂ„lla pĂ„ att försöka skapa "officiella" CD-boxar? Just nu har jag en Technisat-box som klarar av alla era kanaler men dĂ€r jag har lite problem med att fĂ„ in EPG'n. Varför inte jobba ihop med Technisat för att certifiera nĂ„gra boxar? NĂ„nting mĂ„ste ni Ă€ntligen göra. Det finns ju massor av boxar ute pĂ„ marknaden som sĂ€kert med relativt smĂ„ medel skulle kunna certifieras och fĂ„s att fungera ihop med er EPG och med era kanallistor.

/Björn


Kompletterande svar:
Hej Björn,
Tack för dina tips och synpunkter. Vi har inlett ett samarbete med ADB och kommer förhoppningsvis i slutet av Äret lansera en inspelningsbar HD box frÄn dem.

För att kunna leverera vÄr tjÀnst har vi har valt vissa tillverkare och boxar dÄ dessa Àr testade och godkÀnda. Vi mÄste samtidigt kunna ge er en fullgod support via vÄr tekniska avdelning pÄ kundservice. DÀrför har vi koncentrerat oss pÄ ett antal boxar.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#141

Postad 17 maj 2011 - 12:36

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

För att kunna leverera vÄr tjÀnst har vi har valt vissa tillverkare och boxar dÄ dessa Àr testade och godkÀnda. Vi mÄste samtidigt kunna ge er en fullgod support via vÄr tekniska avdelning pÄ kundservice. DÀrför har vi koncentrerat oss pÄ ett antal boxar.



Nu var det ju inte det som Björn undrade, utan om ni inte kan tÀnka er att dumpa arbetssÀttet med CD-brandade-boxar? Och vad dÄ ett antal? Det finns 1 inspelningsbar box och 1 hd-box, eller har jag fel dÀr?

Vad tillför CD-brandningen för oss kunder?
Nackdelarna Àr ju enkla att lista:
- FÄtal boxar (som ju inte alltid har varit sÄ lyckade)
- SÀtter konkurrensen ur spel (om nÄgon annan produkt fungerat lika illa som nuvarande Sagem-boxen hade den försvunnit ur hyllorna illa kvickt)
- Fördröjer uppdateringar (eftersom det ska meckas pÄ CD-brandning och testas separat)
- Blockerar befintlig funktionalitet (som DiSEqC pÄ Sagem-boxen)

JÀmför med Telekom-marknaden, dÀr det hade varit förbannat svÄrt, pÄ ren Svenska, att idag fÄ folk att acceptera att man mÄste ha en Telia-mobil för att ringa Telia, och den ska ha en simkortsavgift pÄlagd pÄ abonnemangskostnaden.

Men jag förstĂ„r egentligen inte varför jag postar. Det kommer ju Ă€ndĂ„ inte att komma ett svar, med innehĂ„ll, frĂ„n er hĂ€r


Mvh,
/NOP

#142

Postad 17 maj 2011 - 13:15

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

  • 866 inlĂ€gg
  • 0

För att kunna leverera vÄr tjÀnst har vi har valt vissa tillverkare och boxar dÄ dessa Àr testade och godkÀnda.

Ni kan inte ha speciellt höga krav om Sagem HD-PVR boxen har klarat era kvalitetskrav. :) Det Àr faktiskt inte roligt lÀngre att vÀnta pÄ ny mjukvara som ska lösa de mest kÀnda buggarna. Ni tar dessutom en stor ekonomisk risk genom att ni tröttar ut sÀljare, konsumenter och installatörer. Det finns vÀl ingen idag som helt Àrligt kan rekommendera Canal digitals HD-PVR box?

....Vi mÄste samtidigt kunna ge er en fullgod support via vÄr tekniska avdelning pÄ kundservice. DÀrför har vi koncentrerat oss pÄ ett antal boxar.

Jag kan förstÄ om ni vill ha en enkel zapperbox sÄ att supporten kan hjÀlpa Agda 93 att hitta TV4+ pÄ tjockTV'n, men till de mer avancerade boxarna behövs ingen support överhuvudtaget, för den kategorin kunder hittar svaren och hjÀlpen sjÀlva pÄ Internet. HÀr pÄ minhembio t.ex. finns massor av kunnigt folk som kan hjÀlpa den mest okunnige novisen att fÄ igÄng vilken apparat som helst. :)

Redigerat av AC3, 17 maj 2011 - 13:16.


#143

Postad 18 maj 2011 - 06:27

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0

Nu var det ju inte det som Björn undrade, utan om ni inte kan tÀnka er att dumpa arbetssÀttet med CD-brandade-boxar? Och vad dÄ ett antal? Det finns 1 inspelningsbar box och 1 hd-box, eller har jag fel dÀr?

Vad tillför CD-brandningen för oss kunder?
Nackdelarna Àr ju enkla att lista:
- FÄtal boxar (som ju inte alltid har varit sÄ lyckade)
- SÀtter konkurrensen ur spel (om nÄgon annan produkt fungerat lika illa som nuvarande Sagem-boxen hade den försvunnit ur hyllorna illa kvickt)
- Fördröjer uppdateringar (eftersom det ska meckas pÄ CD-brandning och testas separat)
- Blockerar befintlig funktionalitet (som DiSEqC pÄ Sagem-boxen)

JÀmför med Telekom-marknaden, dÀr det hade varit förbannat svÄrt, pÄ ren Svenska, att idag fÄ folk att acceptera att man mÄste ha en Telia-mobil för att ringa Telia, och den ska ha en simkortsavgift pÄlagd pÄ abonnemangskostnaden.

Men jag förstĂ„r egentligen inte varför jag postar. Det kommer ju Ă€ndĂ„ inte att komma ett svar, med innehĂ„ll, frĂ„n er hĂ€r


Mvh,
/NOP


Klockrent det dÀr med simkortsavgift, jag anser att kortavgift Àr stöld. Jag pröjsar över 500 pix i mÄn och för det skall jag ha vad jag betalar för.Jag vet inte vad jag fÄr för mina 60 kr kortavgift i mÄn mer en ett hÄl i kontot. NÀ stöld och kartellbildning handlar detta om. det kan inte vara ett orimligt krav att krÀva nÄt för mina pengar.

#144

Postad 18 maj 2011 - 06:56

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

För att kunna leverera vÄr tjÀnst har vi har valt vissa tillverkare och boxar dÄ dessa Àr testade och godkÀnda. Vi mÄste samtidigt kunna ge er en fullgod support via vÄr tekniska avdelning pÄ kundservice. DÀrför har vi koncentrerat oss pÄ ett antal boxar.

Fast nu klarar ni inte ens av att ge hyffsad support pÄ en box sÄ det kÀnns som ett vÀldigt svagt argument.

#145

Postad 18 maj 2011 - 09:42

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 384 inlĂ€gg
  • 0

Ytterligare ett varför?:

Sf anytime: http://sfanytime.com....mvc/Movie/5380 OBS 39:-

Canal Digital Go: http://go.canaldigit...ideo/?id=908303 OBS 49:-



Canal Digital. Eftersom ni valde att hoppa över detta inlÀgg stÀller jag en mer direkt frÄga.

Hur kommer det sig att ni tar 10:- mer för att hyra samma film pÄ ert GO Àn vad SF Anytime gör pÄ sin sajt?



Fast nu klarar ni inte ens av att ge hyffsad support pÄ en box sÄ det kÀnns som ett vÀldigt svagt argument.


Det blir bara mer och mer tydligt ni bara fokuserar pÄ intÀkter... Jag tycker att ett företag som levererar nÄgot som kunder Àr villiga att betala för ska tjÀna pengar, vi lever ju i en kapitalism. Men nu Àr det uppenbart att ni inte klarar av att leverera det kunderna vill ha lÀngre, och kan man inte konkurrera med innehÄll dÄ fÄr man konkurrera med pris eller en högre grad av service. Min uppfattning Àr att ni just nu och under en lÀngre tid inte lyckats med nÄgot av ovanstÄende... Att vara kund hos er saknar mervÀrde nu.

För mig har ni lyckats trolla bort en underbar bild, gjort boxen buggigare, lagt till VOD till ett högre pris Àn konkurrenterna, negligerar frÄgor i er egna företagstrÄd.

Är det inte meningen att man ska bli bĂ€ttre med tiden?

MÄnga har bÄde i denna trÄden och trÄden om er pvr-box stÀllt frÄgan om varför vi skall stanna kvar hos er som kunder utan en tillstymmelse till svar frÄn er. Vad har ni för agenda för att komma tillrÀtta med det hÀr?

Till en moderator:

Jag vill utföra en röstning angÄende Canal Digital, jag har pmat tvÄ av er utan svar. VÀnligen ta kontakt med mig via pm för information tack.

#146

Postad 18 maj 2011 - 10:26

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Tre enkla frÄgor till. Kanske mina sista.
1. Om jag förstĂ„r rĂ€tt, sĂ„ finns inga kortavgifter i Norge. I Danmark skryter ni ocksĂ„ om att de Ă€r avskaffade ”Du betaler ingen kortafgift eller skjulte gebyrer”. Hur kommer det sig dĂ„ att de finns kvar i Sverige? Är det billigare att kryptera Norsk/Dansk data, eller betalar vi i Sverige för vĂ„ra grannars kort?

2. I Sverige betalar vi, om jag inte tar fel, 80 kr/mĂ„n för varje extra TV i abonnemanget. I Danmark ingĂ„r tre extra rum utan kostnad ” Du kan se Family i op til 3 ekstra rum i dit hjem. Det koster ikke noget ekstra pr. mĂ„ned.”. I Norge kan du för 99 nkr/mĂ„n se utbudet i tre extra rum.

3. I Norge kan jag inte se information om bindningstider för lÀnken Àr nere. (https://parabol.cana...nementsvilkaar/) I Danmark verkar den vara 12 mÄnader. I Sverige Àr den 27 mÄnader.

AngĂ„ende punkt 2 och 3: Varför verkar vi svenska kunder vara era strykpojkar nĂ€r det gĂ€ller avtalsvillkor? Är det för att Sverige har för svag lagstiftning, och sĂ„ lĂ€nge inte lagen förbjuder det sĂ„, eller Ă€r det för att de svenska kunderna accepterar dessa dĂ„liga villkor och dĂ„ kör ni pĂ„?

Mvh,
/NOP

Redigerat av Unregistered4eff8a47, 18 maj 2011 - 16:12.


#147

Postad 18 maj 2011 - 20:59

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0
OM det stÀmmer att vÄra brödrafolk fÄr tillgÄng till samma (om inte bÀttre) utbud utan kortavgifter sÄ mÄste det vÀl vara att betrakta som utpressning,"fÄr vi inte 60 spÀnn till sÄ fÄr du inte se vad du köpt". Förmodligen tillÄter vÀl vÄran lagstiftning som Àr till för de gynnade att det gÄr till sÄhÀr,sÄ det mÄste naturligtvis utnyttjas vare sig det behövs eller inte. Finns det ingen jurist hÀr bland oss? Plus?

#148

Postad 18 maj 2011 - 22:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlĂ€gg
  • 0
Det vore mycket mer hederligare att baka in kortavgiften i abonnemangskostnaden Àn att som i detta fall ta ut tvÄ avgifter för samma tjÀnst. Men Canal Digital har vÀl alltid varit mer intresserade av att tjÀna pengar Àn att fÄ nya kunder och i sitt slÀptÄg har de Viasat samt Boxer. Nu har jag Canal Digital, men kommer att byta till den som först tar bort kortavgiften. VÄgar de andra tvÄ utmana Canal Digital och fÄ nya kunder?

#149

Postad 18 maj 2011 - 23:21

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

  • 527 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Tre enkla frÄgor till. Kanske mina sista.
1. Om jag förstĂ„r rĂ€tt, sĂ„ finns inga kortavgifter i Norge. I Danmark skryter ni ocksĂ„ om att de Ă€r avskaffade ”Du betaler ingen kortafgift eller skjulte gebyrer”. Hur kommer det sig dĂ„ att de finns kvar i Sverige? Är det billigare att kryptera Norsk/Dansk data, eller betalar vi i Sverige för vĂ„ra grannars kort?

2. I Sverige betalar vi, om jag inte tar fel, 80 kr/mĂ„n för varje extra TV i abonnemanget. I Danmark ingĂ„r tre extra rum utan kostnad ” Du kan se Family i op til 3 ekstra rum i dit hjem. Det koster ikke noget ekstra pr. mĂ„ned.”. I Norge kan du för 99 nkr/mĂ„n se utbudet i tre extra rum.

3. I Norge kan jag inte se information om bindningstider för lÀnken Àr nere. (https://parabol.cana...nementsvilkaar/) I Danmark verkar den vara 12 mÄnader. I Sverige Àr den 27 mÄnader.

AngĂ„ende punkt 2 och 3: Varför verkar vi svenska kunder vara era strykpojkar nĂ€r det gĂ€ller avtalsvillkor? Är det för att Sverige har för svag lagstiftning, och sĂ„ lĂ€nge inte lagen förbjuder det sĂ„, eller Ă€r det för att de svenska kunderna accepterar dessa dĂ„liga villkor och dĂ„ kör ni pĂ„?

Mvh,
/NOP


det Àr nog snarare sÄ att vi svenskar Àr för mjÀkiga helt enkelt ... sÀger ett företag att sÄ Àr det, dÄ vÀnder vi baken till och blir ......

#150

Postad 19 maj 2011 - 02:04

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 679 inlĂ€gg
  • 0
Det verkar som om kortavgiften INTE Ă€r pĂ„ nĂ„t sĂ€tt inbakad hos vĂ„ra grannars paket om man ser till priserna pĂ„ kanalpaketen,dessa Ă€r dessutom billigare dĂ€r Ă€n hĂ€r. Det kostar en svensk fler arbetstimmar per kanalpaket + en skattad timme för att fĂ„ tillgĂ„ng till sitt köp.Man fĂ„r vara tacksam över att man slipper stĂ„ med kepsen i hand och buga och tacka för ynnesten att fylla redan feta krĂ€vor. Är Sverige vĂ€steuropas siste feodalsamhĂ€lle?



2 anvÀndare lÀser detta Àmne

1 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar


    TR6
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.