Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5

4030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (244 medlem(mar) har röstat)

Fint som snus eller liknar kattskit?

  1. Kattskit (10 röster [4.10%])

    Procent av omröstning: 4.10%

  2. Kattpiss (10 röster [4.10%])

    Procent av omröstning: 4.10%

  3. Lagom (27 röster [11.07%])

    Procent av omröstning: 11.07%

  4. Bra (61 röster [25.00%])

    Procent av omröstning: 25.00%

  5. Riktigt jefvla bra! (136 röster [55.74%])

    Procent av omröstning: 55.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 2 9,2 (44) Inga priser
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Sony PlayStation Eye (PS3) (Övriga speltillbehör) 2 7,23 (12) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3) (Rattar & pedaler) 1 (0) Inga priser
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3) (Handkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Driving Force GT (PS3) (Rattar & pedaler) 6 8,36 (27) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC) (Rattar & pedaler) 1 7 (1) Inga priser
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 5 9,34 (34) Inga priser
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6,6 (4) Inga priser
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,2 (4) Inga priser
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4) (Rattar & pedaler) 5 7,25 (3) Inga priser
21 relaterade trådar
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg) 8 år sedan
Playseat challenge (21 inlägg) 8 år sedan
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg) 12 år sedan
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg) 13 år sedan
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg) 13 år sedan
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg) 13 år sedan
Playstation eye (13 inlägg) 13 år sedan
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg) 14 år sedan
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg) 14 år sedan
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg) 14 år sedan
Driving Force GT (11 inlägg) 14 år sedan
G25 pedaler (5 inlägg) 15 år sedan
Ny g25? (0 inlägg) 15 år sedan
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg) 15 år sedan
Sony Eye (16 inlägg) 15 år sedan
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg) 15 år sedan
Eye toy till ps3 (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg) 15 år sedan
Frågor om playstation eye (3 inlägg) 16 år sedan
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg) 16 år sedan
Playstation Eye (8 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 08 september 2009 - 08:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Release: 24/11 2010!

http://www.gran-turismo.com/
Postad bild
https://www.minhembi...c_id=312742.jpg
http://www.gtplanet....splay.php?f=156

Installationsalternativ:

Hey guys,
I just thought I'd give you a quick heads-up about the GT5 install.

There are 2 install options available to you:
1. Bulk install

2. Install on the fly


1. Bulk install is just a straight up install option. This will install 6.4GB of data to your HDD drive. That data is information that would otherwise take a long time to load from a Blu-Ray; such as cars, textures and tracks.

2. Install on the fly will install the same data as described above, but will only do so once you access that data. In other words, install on the fly wont install the Nurburgring track to your HDD until the first time you try to load it. This makes accessing new menus, cars and tracks slow - but only for the first time you access them.

Obviously, if you're hideously excited and can't bear to wait 40 minutes for the bulk install, go for on the fly. However, I highly recommend you set some time aside to do the bulk install - especially before you go online. Just set it going, then make yourself a nice hot meal - it'll probably be the last one you eat for a few days after starting GT5 anyway :smileywink:

Of course, you can also choose to 'stop installing data' from the options menu. This will force your PS3 to load all data from the Blu-Ray instead of installing it.
Whatever you choose, enjoy Gran Turismo 5 when you get your hands on it - and I'll see you in my Viper SRT-10 on Nurburgring :smileywink:

MB



Kolla första sidan för senaste nytt:
http://www.gtplanet.net/

Officiell Trailer:
Höj volymen och kolla i HD/fullscreen:
http://www.youtube.c...h?v=l2uQ2ayvvWY

Models included
1,000 vehicles
170 Premium new models (full interior modeling, the interior corresponds to vehicle damage)
830 kinds of standard model (some are from Gran Turismo 4 that have been carried over to GT5) [Read: Cars we have seen in GT4 before ]

Courses
60 courses confirmed with 20 or more to be revealed

Physical simulation of vehicles
Physics system simulation is brand new
Represented is full fall in vehicles [possibly rollover]
Damage representation (reproduced in full by real-time collision deformation)
faithfully reproducing the behavior of electric cars, i.e. Prius, Insight, hybrid cars and the latest Tesla model

Arcade Mode
Single Race
2 player battle

GT Mode
World Map
My Garage
Car Dealer
Tuning Shop (parts, tires)
Car Washes/Oil Change
Race Championship (Series system, point system)
License Test

Online
Open Lobby
Text / Voice Chat
Private rooms
Online Photo Album
Online Replay Album
YouTube replay output

Photo Mode
Photo Drive (Circuit)
Photo stage (Stage Photo mode only)

Gran Turismo TV
Video output to a PSP or PSP Go®
Progressive Download
Improved user interface
Continuous Play for videos

Museums
The Gran Turismo 5 Prologue version, + more information at TGS

Sound
Custom soundtracks (Use songs from your PS3 hard-drive)
Dolby Digital 5.1 and 7.1

User Interface
The Gran Turismo 5 Prologue, and the same design concept. The icons change color
Able to track the movement of Cockpit Camera interface (confirmed in full 3-D. The camera can be fully manipulated and you can opt to have your head tracked by the PSEye)
http://www.eurogamer...king-blog-entry

Redigerat av BrittBastard, 24 november 2010 - 20:00.


#2

Postad 08 september 2009 - 08:54

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Läckert om det kommer redan i september!

Simplygames har också 25 september som release-datum:
http://www.simplygam...Turismo-5--PS3-

#3

Postad 08 september 2009 - 08:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Själv hade jag gissat, när jag har mina mest positiva dagar, på andra halva av November men om detta för-bra-för-att-vara-sant rykte stämmer så gör det ju inget... :)

Är det falskt blir det tjära och fjäder i mängder till PSBeyond och "extremely reliable source"-snubben... :)

#4

Postad 08 september 2009 - 09:00

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Som realist (eller var det pessimist?) tror jag fortfarande att spelet kommer att dröja till nästa år.

Inte förrän jag ser spelet på butikshyllorna kommer jag tro att det släpps denna månad (vilketjag anser vara rätt osannolikt, då två andra stora racingspel släpps denna månad).

#5

Postad 08 september 2009 - 09:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Som realist (eller var det pessimist?) tror jag fortfarande att spelet kommer att dröja till nästa år.

Inte förrän jag ser spelet på butikshyllorna kommer jag tro att det släpps denna månad (vilketjag anser vara rätt osannolikt, då två andra stora racingspel släpps denna månad).


Jag håller med dig, jag är också skeptisk. Men man kan alltid hoppas!
Men när du säger två andra "stora" racingspel så håller jag inte med dig. Mest synd om dom andra 2 spelen då.
Dom kommer nog inte ens i närheten, volymmässigt, av GT 5.

#6

Postad 08 september 2009 - 09:05

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Mja. Det är nog bara "psbeyond" som vill ha extra trafik till sin sida.

Kazunori Yamauchi har ju redan sagt att gran turismo psp släpps 1 okt och GT5 strax därefter.

Är ganska säker på december release. Alla tidigare GT spel har släppts i dec(japan) med undantag för GT3.

#7

Postad 08 september 2009 - 11:52

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Om den här tråden ska skilja sig från Prologue-tråden, genom att handla enbart om Gran Turismo 5, varför listar man då en massa features från Gran Turismo 5 Prologue i första inlägget? :)

Jag tror för övrigt på en release i december detta år. Det har sagts så många "säkra" datum under en tid nu, så jag lyssnar bara på Yamauchis "this year".

#8

Postad 08 september 2009 - 12:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Om den här tråden ska skilja sig från Prologue-tråden, genom att handla enbart om Gran Turismo 5, varför listar man då en massa features från Gran Turismo 5 Prologue i första inlägget? :)

Jag tror för övrigt på en release i december detta år. Det har sagts så många "säkra" datum under en tid nu, så jag lyssnar bara på Yamauchis "this year".


Därför att många features, som är kända idag, är exakt dom samma. Men du vet ju lika väl som jag att GT5 kommer sklija sig en hel del från GT5 Prologue, det var ju ett tag sen GT5 Prologue släpptes. Konstigt vore det om det INTE hade några andra och fler features. "Car damage" är ju bara en skillnad bland features.
Nej, listan är inte komplett. Hjälp gärna till. Jag fyller på vart efter jag hittar ny fakta.

#9

Postad 08 september 2009 - 12:15

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Någon som vet om split-screen från Prologue följer med till GT5 HD, alltså om det är bekräftat?

#10

Postad 08 september 2009 - 13:39

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Förutsätter att splitscreen finns kvar.

#11

Postad 08 september 2009 - 17:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Sony lär ha gett besökarna flyers under Gamescom där det stod att GT 5 skulle komma innan årets slut. Jag tror att detta mycket väl kan stämma, Forza 3 kan vara en bidragande faktor tillsammans med de övriga bilspelen som kommer i år.
Angående datumen som PSBeyond nämner så har jag väldigt svårt att se att det skulle komma då men har gärna fel=).

Däremot skulle jag inte bli direkt förvånad om det är ännu ett "demo" men jag har svårt att tänka mig att de skulle släppa detta så nära inpå tänkt lansering.

Redigerat av Jack of all trades, 08 september 2009 - 19:25.


#12

Postad 08 september 2009 - 18:08

TobbeT
  • TobbeT
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Har en fråga ang. spelet. Har försökt ta reda på om det kommer finnas någon Lamborghini i spelet? Hittade en lista men känns inte så pålitlig. Finns en hel del bilder men på de flesta är det antingen ferarri eller audi i fokus. Någon som vet något?

#13

Postad 08 september 2009 - 18:26

paltrude
  • paltrude
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Jag gissar November, de sa fjärde kvartalet under Gamescom så det låter väl inte orimligt...

#14

Postad 08 september 2009 - 19:05

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
Tror inte på relle detta året!
Man har ju änna vant sig vid alla GT-förseningar nu...

#15

Postad 08 september 2009 - 19:15

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
to the game säger TBA, dom brukar vara riktigt uppdaterade
http://www.tothegame...=...amp;x=0&y=0

Hoppas dock att det kommer innan årets slut.

#16

Postad 08 september 2009 - 20:26

latsius
  • latsius
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Verkar inte ensam om att vara en aning skeptisk till september-release. Och ärligt talat vore det inte alls bra om det kom nu för egen del, WET-realease om någon vecka, Uncharted 2 i oktober, och nu då kanske måste-spelet GT5! (Vilket även inkluderar en G25:a). Är man student blir detta väldigt tufft. :unsure:

#17

Postad 08 september 2009 - 21:31

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Vi kommer antagligen att få vet mer konkret information på TGS i slutet av september. Tror de föredrar att presentera feta nyheter när de är på hemmaplan och allt!

#18

Postad 09 september 2009 - 00:04

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Jag gissar på 4 dec...

#19

Postad 09 september 2009 - 00:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag gissar på 4 dec...

Ja, ett envist rykte säger det datumet så jag håller med dig.

#20

Postad 09 september 2009 - 03:08

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
"envist rykte"
Det mest trovärdiga iaf, men PD lär ju sätta allt tillrätta vid TGS...
Med tanke på SCEE och NF, så får vi väl vara väldigt glada om vi får det senast 17 Dec här i Sverige, annars drar det nog över till 2010 här ändå...

Sen trådtiteln, car damage är knappast spelets säljande punkt, låter inte så bra om detta ska vara en officiell tråd. "The real driving simulator" är GT-seriens ledpunkt, kolla videon nedan och fundera över hur många gånger den killen kör sönder sin R8:
http://www.youtube.c.../22/CDGRg5vf1_8
(den stora TGS-nyheten kanske blir realistiskt väder, om man ska tro denna killen)

Snälla, ändra trådtiteln och ta bort prolouge-infon. Ta bort ryktet och lägg in lite matnyttig info, här är lite hjälp:
EDIT: Tack för ditt samarbete Britt78. Rykterna kan du gärna ta bort helt, invänta TGS istället...

Det är 1000 bilar, varav 170 har damage, det är 80 banor inklusive reverse och varianter av dessa. Nya spellägen är WRC och Nascar. All info finns här hos gtplanet, GT5 forumet är här:
http://www.gtplanet....splay.php?f=156
Kolla första sidan för senaste nytt:
http://www.gtplanet.net/

Officiell Trailer:
Höj volymen och kolla i HD/fullscreen:
http://www.youtube.c...h?v=l2uQ2ayvvWY

EDIT: RENSADE BORT INFON HÄR NU NÄR FÖRSTA INLÄGGET ÄR UPPDATERAT ISTÄLLET!

Den "kodade" infon låg ute på den officiella sidan, men plockades ner, så det tillkommer förmodligen detaljer.

För att svara TobbeT, så ja, Lamborghini ska finnas med, med denna reservation "Cars in black have been seen in screenshots or have been confirmed by Polyphony through lists", den mest korrekta listan hittar du här: http://www.gtplanet....ead.php?t=95734

Countach LP400 ('74)
Countach 25th Anniversary Edition ('88)


Redigerat av Fredag, 09 september 2009 - 08:06.


#21

Postad 09 september 2009 - 06:33

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
En liten undran från någon som inte spelat G.T på säkert sju år...

Kommer man kunna spela multiplayer på delad skärm - dvs. fler spelare samtidigt på samma konsoll?
Det har jag för mig man kunde när man spelade sist på nån supergammal föregångare

#22

Postad 09 september 2009 - 06:40

TobbeT
  • TobbeT
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Tack för ett bra svar och ett nyttigt inlägg! :unsure:

#23

Postad 09 september 2009 - 07:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Första inlägget uppdaterat, tack Fredag för hjälpen!
Och nej, "car damage" är verkligen inte den säljande grejen. Du har helt rätt.
Som det verkar i dagsläget så är det en ytterst sparsam "car damage" som används.

Redigerat av BrittBastard, 09 september 2009 - 07:25.


#24

Postad 09 september 2009 - 07:53

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Har varit sugen på att köpa playseat med G25 ratt o pedaler länge, trots att jag inte är så förtjust i bilspel, men detta kan bli spelet som gör att plånboken blir våldtagen.. :unsure: ;)

#25

Postad 09 september 2009 - 08:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Har varit sugen på att köpa playseat med G25 ratt o pedaler länge, trots att jag inte är så förtjust i bilspel, men detta kan bli spelet som gör att plånboken blir våldtagen.. :unsure: ;)



Hahaha! "...att plånboken blir våldtagen!" Word!
Också lite sugen på G25:an faktiskt!

Ett annat skönt "uttryck" angående pengar (och krogen):
"Hade jag kul igår?" och så tittar man i plånboken och ser att den är tom, eller full med massa kvitton.
"Ja, det hade jag tydligen"

#26

Postad 09 september 2009 - 08:36

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Kan tipsa om denna. http://www.wheelstan....com/order.html

Köpte den med en G25, gick på 3500kr ungefär. Grymt att man kan ställa undan den.

Ska lägga upp bilder i galleriet senare.

#27

Postad 09 september 2009 - 09:31

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Snålat lite och beställt mig en Driving Force GT istället, behöver bygga mig någon form av ställning till den för att kunna sitta i soffan innan allt är perfekt. Och det vill jag ju inte gärna hålla på med när GT är släppt, så lika bra att ordna det på en gång. :unsure:

#28

Postad 09 september 2009 - 12:20

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0

Kan tipsa om denna. http://www.wheelstan....com/order.html

Köpte den med en G25, gick på 3500kr ungefär. Grymt att man kan ställa undan den.

Ska lägga upp bilder i galleriet senare.

Vad kostar bara ställningen? Jag har redan ratten nämligen. :)

#29

Postad 09 september 2009 - 12:48

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Vad kostar bara ställningen? Jag har redan ratten nämligen. :)

Ratten går ju på lite över 2000 kr så den borde kosta mellan 1500 och 2000 kr kan jag tänka mig.

Till er som är sugna på en G25 så säljer WH den till ett bra pris, köpte själv min för snart 3 år sedan för ungefär samma pris. Kanske börjar bli dags för mig att använda den nu då den legat i kartong enda sedan jag köpte den. Det är så typiskt mig, köper en massa men använder knappt hälften=).

Redigerat av Jack of all trades, 09 september 2009 - 12:57.


#30

Postad 09 september 2009 - 17:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Polyphony confirms GT5 head-tracking

#31

Postad 09 september 2009 - 17:44

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Vad kostar bara ställningen? Jag har redan ratten nämligen. :)

betalade 125 € alltså cirka 1300kr inklusive hemleverans. Beställde min på söndagskvällen och fick paketet tidigt på onsdagsmorgonen. Bra service med kollinummer och leveransrapporter.

#32

Postad 09 september 2009 - 18:11

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Ratten går ju på lite över 2000 kr så den borde kosta mellan 1500 och 2000 kr kan jag tänka mig.

Till er som är sugna på en G25 så säljer WH den till ett bra pris, köpte själv min för snart 3 år sedan för ungefär samma pris. Kanske börjar bli dags för mig att använda den nu då den legat i kartong enda sedan jag köpte den. Det är så typiskt mig, köper en massa men använder knappt hälften=).



Fatta vad skönt det är att läsa att fler är som jag, dvs. köper en massa, men ibland knappt packar upp det! :)

#33

Postad 09 september 2009 - 18:17

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Polyphony confirms GT5 head-tracking



Jaha, ännu mer prylar som jag bara "måste" köpa! :)

#34

Postad 09 september 2009 - 18:49

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Jaha, ännu mer prylar som jag bara "måste" köpa! :)



Phett!
Grymt bra att implettera denna funktion, saknat denna länge! Fast skulle väl tycka att den skulle kunna passa bättre i ett FPS-spel, men men. Det kommer säkert!


Men det känns som om playstation eye kommer bli ett måste nästa år.. Man måste ju testa deras nya motionkontroller.

#35

Postad 09 september 2009 - 21:04

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0

betalade 125 € alltså cirka 1300kr inklusive hemleverans. Beställde min på söndagskvällen och fick paketet tidigt på onsdagsmorgonen. Bra service med kollinummer och leveransrapporter.

Aha. Man beställer alltså direkt från tillverkaren eller? Finns inga återförsäljare?

#36

Postad 09 september 2009 - 21:43

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Aha. Man beställer alltså direkt från tillverkaren eller? Finns inga återförsäljare?

Exakt, du kan ju googla runt lite på reviews och sånt, var det som övertalade mig att beställa iaf.

#37

Postad 09 september 2009 - 23:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Och den är tillräckligt stabil för att hålla när man är lite hårdhänt med ratten?

#38

Postad 10 september 2009 - 08:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Head tracking explained!

Coolt!

Redigerat av BrittBastard, 10 september 2009 - 08:26.


#39

Postad 10 september 2009 - 08:34

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Öhhh... Kan någon förklara poängen med headtracking?

När man vrider på huvudet i tex ett billspel och ska titta åt sidan så måste man ju fortfarande ha ögonen på skärmen. Är ju helt klart smidigare med ett knapptryck.
Ser inte riktigt syftet med det förutom att det är en häftig gimmick.

Desutom känns det som stor risk för åksjuka för dom som är känsliga.

#40

Postad 10 september 2009 - 08:36

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Öhhh... Kan någon förklara poängen med headtracking?

När man vrider på huvudet i tex ett billspel och ska titta åt sidan så måste man ju fortfarande ha ögonen på skärmen. Är ju helt klart smidigare med ett knapptryck.
Ser inte riktigt syftet med det förutom att det är en häftig gimmick.

Desutom känns det som stor risk för åksjuka för dom som är känsliga.


Är nog beredd att hålla med dig. Men cool teknik som sagt var!
Intervju med Kazunori Yamauchi

G4: What are your plans for Tokyo Game Show?

Yamauchi: At E3, we showed a concept video and this time at Games-Com, we have a playable demo with damage, and I think you can expect a similar major advancement at TGS.


Redigerat av BrittBastard, 10 september 2009 - 08:37.


#41

Postad 10 september 2009 - 09:49

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Öhhh... Kan någon förklara poängen med headtracking?

När man vrider på huvudet i tex ett billspel och ska titta åt sidan så måste man ju fortfarande ha ögonen på skärmen. Är ju helt klart smidigare med ett knapptryck.
Ser inte riktigt syftet med det förutom att det är en häftig gimmick.


Det där med head tracking är inte någon nyhet bland folk(?) som håller på med flygsimulatorer. Riktigt coolt, men det funkar ju såklart bäst när man har mer än en skärm...

#42

Postad 10 september 2009 - 10:08

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

När man vrider på huvudet i tex ett billspel och ska titta åt sidan så måste man ju fortfarande ha ögonen på skärmen. Är ju helt klart smidigare med ett knapptryck.


Dom "överdriver" så att bilden vrids mer i spelet än du vrider huvudet i verkligheten så att man skall kunna hålla ögonen på skärmen utan problem.

#43

Postad 10 september 2009 - 12:55

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Snålat lite och beställt mig en Driving Force GT istället, behöver bygga mig någon form av ställning till den för att kunna sitta i soffan innan allt är perfekt. Och det vill jag ju inte gärna hålla på med när GT är släppt, så lika bra att ordna det på en gång. ;)

DFGT är ju iofs speciellt tilltänkt för GT5 och ska vara mycket bra. I princip lika bra som G25 med undantag för plastiga pedaler som det verkar. Jag kommer nog köpa en DFGT också när GT5 kommer. Tills dess använder jag min DFP, den funkar väldigt bra också.

#44

Postad 10 september 2009 - 15:32

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

DFGT är ju iofs speciellt tilltänkt för GT5 och ska vara mycket bra. I princip lika bra som G25 med undantag för plastiga pedaler som det verkar. Jag kommer nog köpa en DFGT också när GT5 kommer. Tills dess använder jag min DFP, den funkar väldigt bra också.

Jo, fast det faktum att G25, till skillnad från DFGT har koppling och sexväxlad "H-låda" kan inte förbises.

#45

Postad 10 september 2009 - 15:53

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Klart sugen på G25:an, men kändes lite väl mycket för en första ratt när jag inte är säker på hur mycket jag kommer använda den. Lägger de 1500 kronorna på något annat så länge, får man blodad tand så blir det väl till att öppna plånboken om jag vill växla manuellt. ;)

#46

Postad 10 september 2009 - 16:06

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Jag antar att grafiken inte kommer att skilja sig jättemycket mot Prologue (förutom bilskadorna). Hur snyggt är Prologue jämfört med tex Dirt 2 eller Race Driver Grid?

#47

Postad 10 september 2009 - 21:47

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Fick hem ratten idag och har spelat en hel del GT5P, nog är det svårt för mig att ställa om från handkontroll men riktigt skön känsla.
Ratten i sig känns gedigen och bra precision. Kan hålla med om att pedalerna är det som drar ner den något, lite för lätta och plastiga. Men de fungerar ändå väl, så nöjd med mitt köp.

När det gäller grafiken så tycker jag personligen inte att Grid är så vackert alls, GT5P har iofs lite "tråkigare" grafik då det är mer statiskt och aningen sterilt, men de vackra bilarna och 60fps väger tyngre i mitt tycke.
Med Dirt 2 har dock Codemasters lyckats väl, med grus och bråte som flyger, nog detaljerade bilar etc. Och plus för att de tack och lov har dragit ner på nivån av bloom från första Dirt, så att grusvägar inte bländar mer. Mer en smaksak där, bilarna är snyggare i GT dock. :)

Redigerat av Ghorun, 10 september 2009 - 21:48.


#48

Postad 14 september 2009 - 20:36

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jo, fast det faktum att G25, till skillnad från DFGT har koppling och sexväxlad "H-låda" kan inte förbises.

Ja det är sant. Jag ville gärna köpa G27 för den har fler knappar än G25 men när jag fick höra att det inte fanns någon sekvensiell låda så gick det bort för mig. G25 kan man ju skifta mellan lägena men den har för få knappar för min smak :P

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 14 september 2009 - 20:37.


#49

Postad 15 september 2009 - 19:16

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Kommer skadorna på bilarna uppstå i alla spellägen eller bara rally delen?

#50

Postad 15 september 2009 - 19:36

latsius
  • latsius
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Jag kommer garanterat, här råder ingen tvivel alls, köpa Gran Turismo 5 vid release, men jag är inte alls säker på att jag kommer bli nöjd. Tycker det finns så väldigt många frågetecken från fyran som jag helt enkelt anser är måsten att förbättra, och som jag inte hört ett ljud om i princip. Någon annan kanske gjort detta dock?:

1. Motorljuden. Att allting i princip låter likadant, oavsett motortyp, håller absolut inte. Motorljud är något av det absolut viktigaste i ett bilspel enligt mitt tycke, och här var GT4 uselt, totalt uselt. Inte bara att det mesta låter likadant, bilarna verkar i de allra flesta av fallen låta långt, långt ifrån hur de låter i verkligheten.

2. Modifieringar har inte alls den effekt på bilens uppträdande som de skulle haft "i verkligheten". Så klart svårt att göra så realistiskt som möjligt, men när en maxlättad bil, i dåläget vägandes kanske, tjaa, 900kg, och med över 200 hk, grepp inget problem, knappt går snabbare rakt fram än en standardvagn från 90-talets mitt, då är något helt fel. Det är framförallt viktförbättringar som måste göras mer realistiskt.

3. Understyrningstendenserna. Alla bilar understyr, men när bakhjulsdrivna monsterbilar med ett X antal hundra extra hästkrafter i motorn knappt går att lätta på baken med vid fullt gaspådrag i kurvor är även här något helt fel. Det ska inte behöva ställas in hur mycket som helst, en bil av denna typ t ex förväntas helt enkelt uppföra sig på ett sätt som inte märks av i spelet.

Finns mycket annat jag önskar av GT5, men detta tycker jag är det som intresserar mig själv mest. Tyvärr verkar GT-skaparna, som vanligt, (?), mest skryta över hur många olika bilar de har med, (visst, men 100 varianter av samma 80-talsjaps är inget roligt i vilket fall som helst), och showa med dylika egentlingen onödiga gimmicks som i exemplet några inlägg ovan. Jag förstår att det säljer, men jag tycker helt enkelt det är synd att inte mer fokus verkar läggas på sådant som faktiskt skulle förbättra själva körupplevelsen väsentligt, det är ju faktiskt därför de flesta iaf antar jag köper spelet från början.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.