Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-P 1500 (2400:-)

268 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 25 december 2008 - 09:03

Mars
  • Mars
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0
Prova och se vad som ser bäst ut. Omöjligt att svara på då det beror på många faktorer. Glöm inte att testa 720p.

#152

Postad 25 december 2008 - 17:12

luanda
  • luanda
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Fick en 1500 i julklapp som en första bluerayspelare (tack mamma), men får inte ljudet att lira med hemmabion. Då min receiver (denon avr 1508) inte accepterar ljudet via hdmi har jag fått använda en optisk kabel. När jag skall se på film får jag dock bara tvåkanaligt stereoljud. Vad kan vara fel? Jag har alltså en hdmi till tvn och en optisk till receivern.
I manualen hittade jag texten "vid användning av optisk anslutning går det endast höra skivor med LPCM-ljudspår över de båda främre kanalerna". Detta säger mig dock ingenting. Innebär det att man med optisk kabel endast kan få stereoljud?? Vad är ett LPCM ljudspår? Ljudspåret på en Buerayskiva är väl samma som en DVD. dvs Dolby 5.1 eller dts. Är lite rookie på det här området som kanske märks. Tacksam för hjälp

#153

Postad 25 december 2008 - 17:19

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Gå in i menyn på 1500.an och välj audio options och ändra från PCM till bitstream, du får ut DD och DTS från de olika HD ljudspåren!!

#154

Postad 25 december 2008 - 18:01

luanda
  • luanda
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Henke tack för det snabba svaret. Filmkvällen är räddad. Regeringen höll på strypa mig när jag blåvägrade att starta wall-e för att inte ljudet var det rätta =)
Uppenbarligen får jag läsa på det här med ljudstandarder i blueray. Jag trodde det var exakt lika som på vanlig dvd. Någon som har en länkt till en hemsida som förklarar på ett enkelt sätt? Ljudspår som DD, DTS ets ligger alltså inlagt på ett och samma ljudspår, kallat LPCM?? Är LPCM det som kallas HD ljud?

#155

Postad 26 december 2008 - 01:24

luanda
  • luanda
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Efter filmkväll med div laborerande kan jag konstatera att 3 av 5 bluerayfilmer funkade bra. De andra två ville spelaren inte spela upp. Dessa var "Kung fu panda" och stephen kings "Mist". Menyn börjar laddas men innan man får dra igång filmen så blir allt svart. Filmer som funkar är wall-e samt de två som kom i boxen, "I am legend" och "oceans 13". Blir felsökning i morgon. Just nu känner man sig lite besviken. 3 av 5 är ju ingen vidare statistik.
..och ja jag har uppgraderat till senaste firmwaren utan framsteg. Vad mer kan man göra?
Kan hdmi kabeln ha någon inverkan? De var en billig en från mediamarkt (199kr bulk).

#156

Postad 26 december 2008 - 11:26

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Ja, förvänta dig inte att någon av Nobles filmer fungerar i denna BD spelare. Tyvärr. Enligt Samsung support är det bara vänta på en firmware som kanske hjälper. Enligt Noble har dom gjort allt dom har kunnat och dom har fått hjälp av Sony att verifiera sin släpp.

Men testa med att medan filmerna är i spelare trycka på info knappen och välj kapitel som gör att filmen går igång. Det är det tips jag fick av en här på forumet för att kunna spela filmerna.

Redigerat av Unregistered7805f018, 26 december 2008 - 11:27.


#157

Postad 26 december 2008 - 13:00

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att XviD fungerar (från en DVD+RW) med nya firmwaren.

Så denna spelar har något som de flesta andra blurayspelarna saknar.

#158

Postad 26 december 2008 - 13:40

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Konstigt att din kung fu panda inte fungerande,den fungerar klockrent hos mig :S

#159

Postad 27 december 2008 - 01:20

luanda
  • luanda
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Ja, förvänta dig inte att någon av Nobles filmer fungerar i denna BD spelare. Tyvärr. Enligt Samsung support är det bara vänta på en firmware som kanske hjälper. Enligt Noble har dom gjort allt dom har kunnat och dom har fått hjälp av Sony att verifiera sin släpp.

Men testa med att medan filmerna är i spelare trycka på info knappen och välj kapitel som gör att filmen går igång. Det är det tips jag fick av en här på forumet för att kunna spela filmerna.


Vad!! Detta låter ju helt bedrövligt :) Hur många releaser är det egentligen som kommer från noble då? (% av marknaden?).
Tack för tipset att gå via infomenyn. Jag lyckades få igång filmen på det viset. Allt annat än smidigt, men nu kan man ju se den i alla fall.

Ang Kungfu panda. Det verkade vara en engångshändelse att den låste sig. Den var den sista filmen jag provade igår innan sovadags. När jag provade idag så funkade den. Ljudet lät lite dovt i dolby true hd (som någon annan beskrev tidigare i tråden), men annars riktigt bra film.

#160

Postad 27 december 2008 - 10:47

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Nobles filmer funkar som sagt ingenstans, utom i Sonys maskiner. Det är tur att jag har PS3:an att falla tillbaka på när Samsungen inte vill lira. Dock bör man väl kontakta Samsung och påpeka detta så de kan trycka ut en ny firmware där även Nobles skitutgåvor funkar.

Jag köpte en på mellandagsrean för 1995 och jag är mycket nöjd än så länge. Sen förstår jag inte varför de skriver att inte DVD+RW inte funkar när det gör det, men det är ju bara ett plus. :)

#161

Postad 27 december 2008 - 11:03

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Alla Noble funkar utan problem i min samsung 1400 förutom Mist som hade stora pixel fel under filmens gång men det var ju ett känt rapporterat fel som alla utgåvor led av, vet ej om de släppt nya nu..

#162

Postad 27 december 2008 - 19:56

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Va bra Henke, men i detta forum pratar vi om BD-P 1500, inte 1400.

#163

Postad 28 december 2008 - 10:15

xman68
  • xman68
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej !
Jag köpte en samsung BD-p 1500 på rean . Var nöjd ända till jag jämförde uppskalningen på dvd med min PS3, Var mycket sämre på 1500. lämnade tillbaka den.

#164

Postad 28 december 2008 - 10:22

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Va bra Henke, men i detta forum pratar vi om BD-P 1500, inte 1400.


Om du hänger med lite så påpekar personen i inlägget innan mig att endast SONY:s maskiner kan hantera nobel!!

#165

Postad 28 december 2008 - 10:36

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Va bra Henke, men i detta forum pratar vi om BD-P 1500, inte 1400.



:D Fan då får vi skaffa ett nytt Forum...

#166

Postad 28 december 2008 - 14:54

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Vissa videoredigeringsprogram som t ex Pinnacle Studio 11/12 kan göra AVCHD skivor
blueray -kompatibla med högupplöst videofilm.
Har någon erfarenhet av hur dessa skivor fungerar på samsung 1500 spelare?
har skivors fabrikat betydelse? + eller - ?
(man får plats med melan 35-50 minuter på vanlig dvd -r skiva .längd beror på bithastighet 13 000-17 000mb)

#167

Postad 06 januari 2009 - 20:34

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Kanske bäst att vänta ett tag med köp . samsungs nya 1600 och 2600 modeller väntar-mer info
på CES mässa 8-11 januari. större filstöd mm

#168

Postad 08 januari 2009 - 01:26

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Har problem med att undertexterna för dvd hänger sig så man får välja text med subtitle knappen på fjärren på nytt så funkar det
Kan man lämna tillbaks apparaten och köpa en annan måntro?
Eller finns det någon uppdatering som löser detta?

#169

Postad 08 januari 2009 - 07:16

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Kanske bäst att vänta ett tag med köp . samsungs nya 1600 och 2600 modeller väntar-mer info
på CES mässa 8-11 januari. större filstöd mm

. Det går inte tänka på det sättet om man ska köpa elektronik, för då blir man utan. En kompis letade projektor i sju år (å fortsätter säkert än i sökandet) och han väntade bara på att den han var sugen på skulle bli billigare, och när den blev det hade det kommit en ny... moment 22.

#170

Postad 08 januari 2009 - 16:21

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

. Det går inte tänka på det sättet om man ska köpa elektronik, för då blir man utan. En kompis letade projektor i sju år (å fortsätter säkert än i sökandet) och han väntade bara på att den han var sugen på skulle bli billigare, och när den blev det hade det kommit en ny... moment 22.


Jag vill ha en "alltiallo-spelare" som klarar så mycket som möjligt blueray dvd divx och andra filformat-
problemfritt.hittills verkar "1500" funka så där. Ny uppdaterad firmware idag-ett steg närmare i rätt riktning.

Finns det inte någon som provat AVCHD skivor på någom blueray spelare? dvd med bluerayformat

#171

Postad 09 januari 2009 - 01:52

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Finns det inte någon som provat AVCHD skivor på någom blueray spelare? dvd med bluerayformat

1400 klarar det iaf, har testat ett par på min brors. i något fall ville dock inte textningen fungerar.

#172

Postad 09 januari 2009 - 23:27

Unregistered91f3dbbe
  • Unregistered91f3dbbe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att spelaren missar textningen här och där när man tittar på Blu-ray film? Jag har inte testat mer än tre filmer ännu, men alla har haft detta problem. Någon som har någon lösning på problemet?

/Andreas

#173

Postad 16 januari 2009 - 13:57

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en Panasonic BD35 som jag nu har skickat tillbaka p.g.a. fabrikationsfel. Funderar lite på att köpa mig en Samsung BD-1500 då den är fläktlös. Hur är ljudnivån på den? Är den ljudlös? Vad säger ni som äger den?

Edit: Lagt till bild.

Postad bild

Redigerat av Slasher, 16 januari 2009 - 15:44.


#174

Postad 16 januari 2009 - 15:47

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Den låter rätt livligt när den laddar skivorna men när väl filmen är igång är den då knäpptyst för mig.

#175

Postad 16 januari 2009 - 16:07

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Den låter rätt livligt när den laddar skivorna men när väl filmen är igång är den då knäpptyst för mig.


Att den låter när man startar upp filmen gör mig inget utan det är vid själva filmtittandet som det är viktigt för mig att den inte ska störa. Bra att den är tyst där då detta gör den mer intressant för mig.

#176

Postad 28 januari 2009 - 08:00

Unregisteredda40a10a
  • Unregisteredda40a10a
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte en 1500 igår... bra pris 1790:- Uppdaterade till senaste firmwaren.
Den läser allt jag matar den med helt ok. Lite dålig uppskalning på dvd, men helt ok.

Nu till frågorna:
* Usb porten... någon som vet om det kommer någon uppdatering så att man kan använda usb porten för att se på tex divx?
* Kan jag streama film? 1500:an har ju nätverksport.

Jag vill ju ha en multifunktionsmaskin som tar allt.

Har en Pioneer dvd 410 med usb port. Uppskalning dvd till 1080p. Funkar kanon och tar allt!!! Förutom Bluray då...

/Zak

#177

Postad 29 januari 2009 - 10:13

Svempa11
  • Svempa11
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Har problem med att undertexterna för dvd hänger sig så man får välja text med subtitle knappen på fjärren på nytt så funkar det
Kan man lämna tillbaks apparaten och köpa en annan måntro?
Eller finns det någon uppdatering som löser detta?


tänkte kolla hur undertexterna är för divx, dvs tar den dom svenska bokstäverna å,ä, & ö?

#178

Postad 29 januari 2009 - 20:51

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Är riktigt sugen på den här spelaren nu efter att ha sålt av allt vad HDDVD heter. Är det värt att köpa den här spelaren eller är Samsung på väg ut med några nya modeller som man ska vänta på?

#179

Postad 05 februari 2009 - 22:20

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Nobles filmer funkar som sagt ingenstans, utom i Sonys maskiner. Det är tur att jag har PS3:an att falla tillbaka på när Samsungen inte vill lira. Dock bör man väl kontakta Samsung och påpeka detta så de kan trycka ut en ny firmware där även Nobles skitutgåvor funkar.

Jag köpte en på mellandagsrean för 1995 och jag är mycket nöjd än så länge. Sen förstår jag inte varför de skriver att inte DVD+RW inte funkar när det gör det, men det är ju bara ett plus. :D



Har precis haft problem med 2 st filmer från det ******** skit företaget! Var inne på siba för att försöka lämna tillbaka The mist som inte äns ville starta upp, personalen i butiken ville givetvis testa skivan i sin spelare som var av märket Sony, sjukt otur för mig då filmen givetvis funkade där! Tjatade på dom och sa bestämt att jag inte ville ha något nytt exemplar eftersom att jag att jag hade hört på olika ställen att The Mist från Nobel var en rikitgt skitutgåva som har krånglat hos väldigt många! Efter en liten stund gick dom med på att jag kunde ta någon annan film från Nobles ställ för samma pris. Valde då Righteous Kill eftersom att det var den ända filmen jag kunde tänka mig att se! Men det roliga slutar inte där utan även denna filmen krånglar! Startade nyss en tråd om problemet som ni kan läsa här, https://www.minhembi...howtopic=225598

#180

Postad 05 februari 2009 - 22:37

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Har precis haft problem med 2 st filmer från det ******** skit företaget! Var inne på siba för att försöka lämna tillbaka The mist som inte äns ville starta upp, personalen i butiken ville givetvis testa skivan i sin spelare som var av märket Sony, sjukt otur för mig då filmen givetvis funkade där! Tjatade på dom och sa bestämt att jag inte ville ha något nytt exemplar eftersom att jag att jag hade hört på olika ställen att The Mist från Nobel var en rikitgt skitutgåva som har krånglat hos väldigt många! Efter en liten stund gick dom med på att jag kunde ta någon annan film från Nobles ställ för samma pris. Valde då Righteous Kill eftersom att det var den ända filmen jag kunde tänka mig att se! Men det roliga slutar inte där utan även denna filmen krånglar! Startade nyss en tråd om problemet som ni kan läsa här, https://www.minhembi...howtopic=225598


Förstår din frustration. Håller med om att Nobles utgåvor är dåliga! De fungerar dock i Sonys spelare som du skriver och de fungerar i Panasonics spelare. Ta ut en del av din ilska på Samsungs dåliga support, det är något som är fel med Samsungspelarna då de är klart överrepresenterade när det gäller uppspelnings problem. En stor del ligger säkert hos Noble men då de funkar med andra märken än Samsung så måste en del ligga på dem. Kontakta deras support, låt dem inte komma undan med sin flathet!
Ja, jag ogillar starkt både Noble och Samsungssupport

Sedan tycker jag det är lite onödigt att du postar om ditt problem i tre olika trådar inom en halvtimma, men lätt hänt när man är arg. :D

#181

Postad 05 februari 2009 - 22:39

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Förstår din frustration. Håller med om att Nobles utgåvor är dåliga! De fungerar dock i Sonys spelare som du skriver och de fungerar i Panasonics spelare. Ta ut en del av din ilska på Samsungs dåliga support, det är något som är fel med Samsungspelarna då de är klart överrepresenterade när det gäller uppspelnings problem. En stor del ligger säkert hos Noble men då de funkar med andra märken än Samsung så måste en del ligga på dem. Kontakta deras support, låt dem inte komma undan med sin flathet!
Ja, jag ogillar starkt både Noble och Samsungssupport

Sedan tycker jag det är lite onödigt att du postar om ditt problem i tre olika trådar inom en halvtimma, men lätt hänt när man är arg. :D


Ja jag vet märkte själv att jag kanske skrev i lite för många trådar. Får faktiskt ta och skylla det på min ilska!

:D

Redigerat av tollsjo, 05 februari 2009 - 22:40.


#182

Postad 30 april 2009 - 09:07

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Netonnet tar bara 1390kr för BD-1500 just nu......

//Peter

#183

Postad 18 maj 2009 - 16:24

stathagen
  • stathagen
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
När jag ska spela filmen tears of the sun (uk version), laddar spelaren ett tag sedan kommer det upp, "this disk can not be played". Jag uppgraderade till senaste fw (2.4), men det hjälpte inte. Är det problem med denna filmen eller är spelaren kass?
Det blev samma sak när jag satte i en vanlig dvd-film, antar att spelaren är kass, typiskt...

Redigerat av stathagen, 18 maj 2009 - 16:34.


#184

Postad 08 juni 2009 - 02:43

prooosit
  • prooosit
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Litet tips angående priset på den här spelaren den fins att köpa på http://www.dvdirect.net/ för 950kr + frakt 280kr = totalt 1230kr billigast jag sett, dock står följande: Denna produkt är Begagnad i nyskick! 6 månaders garanti.

har själv nyss beställt en & hoppas den håller mer än 6månader :( annars kanske produktens tillverkare samsung har lite längre garanti inte kollat det än men den var så pass prisvärd tyckte jag så tar en rövare & köper den ändå.

#185

Postad 08 juni 2009 - 07:34

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Litet tips angående priset på den här spelaren den fins att köpa på http://www.dvdirect.net/ för 950kr + frakt 280kr = totalt 1230kr billigast jag sett, dock står följande: Denna produkt är Begagnad i nyskick! 6 månaders garanti.

har själv nyss beställt en & hoppas den håller mer än 6månader :( annars kanske produktens tillverkare samsung har lite längre garanti inte kollat det än men den var så pass prisvärd tyckte jag så tar en rövare & köper den ändå.



Har du fått din spelare från dvdirect ännu? Det är ju ett bra pris för en BD spelare!!

#186

Postad 12 juni 2009 - 14:22

Linkanhq
  • Linkanhq
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min spelare. När jag kollar på film så tappar min TV signalen från spelaren. TVn blir svart och visar den valda källporten (HDMI 1 i detta fallet) och förblir svar 1-2 sekunder och sen återkommer bilden. Ohyggligt irriterande.

Finns det någon annan som haft detta problem eller har någon idé om hur jag kan lösa det?

#187

Postad 02 juli 2009 - 13:11

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Nu 1596:- på Siba inkl 5 BluRay filmer!

Vi skickar med 5 st Blu-ray filmer på köpet!
( Cars, King Arthur, Narnia: Prince Caspian, National treasure och Pirates of Caribbean 3 )


Wohooo! :)

#188

Postad 02 juli 2009 - 21:30

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
vet någon om följande stämmer:om man har en surroundreciever 5,1 med bara en optisk ingång. kan man köra bild OCH ljud från samsung blueraysspelare till samsungtv med hdmi samt från tv köra ut till surroundrcievern optiskt och få ut surround ljud(ej hdljud 7,1)??
går signalen genom tv´n till surroundförstärkaren så det funkar-eller krävs 2 ingångar, tv mottagare o blueray spelaren?
någon nämnde att samsung var unika med denna funktion-stämmer det ??

#189

Postad 06 juli 2009 - 10:45

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Varför inte köra optisk från blurayspelaren till förstärkaren direkt?

#190

Postad 06 juli 2009 - 20:47

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Vill utnyttja både blueray och inbyggda digitalmottagerns surround. Det visadess sig vara fel. det krävdes en kabel från varje.Men netonet har en optisk 3-1 omkopplare 129kr)så den kan ju fungera när man BARA har EN optisk ingång hoppas jag

#191

Postad 07 juli 2009 - 05:57

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Men du har väl fler än en optisk ingång på förstärkaren?
Då kan du väl dra en optisk från både tv och bluray till förstärkare?

#192

Postad 08 juli 2009 - 21:39

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Nu 1596:- på Siba inkl 5 BluRay filmer!


Wohooo! :D



Har bokat ett sånt paket. Film för 1000:- på köptet är ju inte fel.

Hur vet man vilken firmware som är installerad? kan man kolla det innan man laddar hem den senaste?


Har fått den nu och kört igång.. Filmen Bilar startade utan problem.. tyckte inte alls det tog särskilt lång tid att starta, men jag kanske var skrämd av alla kommentarer att jag trodde det skulle ta 5 minuter.

Har laddat ner FW2.4 men jag kan inte lägga in den med USB.. kommer Error efter ett tag. har packat upp den från zip-filen men det blir error ändå.. kan det vara så att den inte gillar att det är ett 16GB USB-minne eller vad gör jag fel?

Skall testa med CD imorgon och se om det går bättre.

Redigerat av clarken, 08 juli 2009 - 21:38.


#193

Postad 10 juli 2009 - 07:06

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
lyckades uppdatera med CDn. 2.4 är installerad nu.

Min förstärkare är en SONY STR 840QS och den har visserligen ett par år på nacken men var fantastisk när den kom.
Har satt inställningarna på Bitstream (re-encode) för att låta förstärkaren göra om det till DTS.

En fråga, under Audio setup har jag valt On på PCM Downsampling och den under. Vad exakt betyder dessa två?

#194

Postad 10 juli 2009 - 20:05

SilverNo1
  • SilverNo1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem med att dom inte får 16:9 format, jag har ställt in min spelare på 16:9 wide, tvn som är en philips 42 LCD på wide screen och kopplat ihopa dessa med HDMI, men får ändå svarta kanter upptill och nertill, tilläggas bör väl att på skivorna (ca: 40st) står det:
BILD: 1080p high definition / 2.35:1 / 16x9
Är det någon som har någon idé om hur man kan få full bild, tacksam för svar.

#195

Postad 11 juli 2009 - 00:16

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
2.35:1 innebär att du får svarta kanter över och under bilden på en 16:9 display. Det enda sättet du kan få full bild är genom att zooma in och därmed förlora bildinformation.

#196

Postad 11 juli 2009 - 20:00

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Vill utnyttja både blueray och inbyggda digitalmottagerns surround. Det visadess sig vara fel. det krävdes en kabel från varje.Men netonet har en optisk 3-1 omkopplare 129kr)så den kan ju fungera när man BARA har EN optisk ingång hoppas jag


Återkom gärna med svar om det funka med omkopplaren, sitter i samma sits, har bara en ingång men 2 enheter som vill nyttja Optiskt.

#197

Postad 11 juli 2009 - 20:04

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Har bokat ett sånt paket. Film för 1000:- på köptet är ju inte fel.

Hur vet man vilken firmware som är installerad? kan man kolla det innan man laddar hem den senaste?


Har fått den nu och kört igång.. Filmen Bilar startade utan problem.. tyckte inte alls det tog särskilt lång tid att starta, men jag kanske var skrämd av alla kommentarer att jag trodde det skulle ta 5 minuter.

Har laddat ner FW2.4 men jag kan inte lägga in den med USB.. kommer Error efter ett tag. har packat upp den från zip-filen men det blir error ändå.. kan det vara så att den inte gillar att det är ett 16GB USB-minne eller vad gör jag fel?

Skall testa med CD imorgon och se om det går bättre.


Har också funderat på detta erbjudande, men är tveksam då en del klagar på spelaren.. tar den inte alla filmer?? Eller hur ligger det till?

En del säger att den är kanon en annan del avråder skarpt från att köpa. 1596:- med 5 filmer tycker jag är ett kanon erbjudande. Men jag vet så lite om detta..

Någon som kan ge info?

P.s Varför kopplade du inte in en ethernet sladd för uppdatering? Står ju att spelaren skall ha en ingång för det..??

#198

Postad 11 juli 2009 - 20:12

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har också funderat på detta erbjudande, men är tveksam då en del klagar på spelaren.. tar den inte alla filmer?? Eller hur ligger det till?

En del säger att den är kanon en annan del avråder skarpt från att köpa. 1596:- med 5 filmer tycker jag är ett kanon erbjudande. Men jag vet så lite om detta..

Någon som kan ge info?

P.s Varför kopplade du inte in en ethernet sladd för uppdatering? Står ju att spelaren skall ha en ingång för det..??


Varför jag inte gjort det är för att jag inte har nån möjlighet till det, men vad jag har läst om på vissa engelska forum så skulle man helst köra på Skiva eller USB. Jag har bara testa filmen Bilar (Blu-Ray) på min, samt en bränd DVD - Båda funkade kanon. De andra 4 filmerna jag fick med sålde jag. Har dock lånat Transformers, Australia och Braveheart på Blu-Ry som skall testas.

Redigerat av clarken, 11 juli 2009 - 20:13.


#199

Postad 11 juli 2009 - 20:48

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Klarar denna spelare även av att spela DVD+R eller klarar den bara DVD-R?

#200

Postad 11 juli 2009 - 21:33

lystriod
  • lystriod
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Har också funderat på detta erbjudande, men är tveksam då en del klagar på spelaren.. tar den inte alla filmer?? Eller hur ligger det till?

P.s Varför kopplade du inte in en ethernet sladd för uppdatering? Står ju att spelaren skall ha en ingång för det..??


Ger nästan lika bra bild på BD som PS3. Jag skaffade en mest för att den var 1: tystare än PS3, (ja 1500 är faktiskt även tystare än alla DVD-spelar jag haft för den delen) 2: billigast. Så den får duga ett tag oavsett om det finns mycket bättre för dubbla priset. DVD-uppspelningen är ok, mycket bättre än min förra DVD (nån Thompson, fråga inte..) men lite sämre än Pioneeren innan den. Har inte haft några problem med filmer på nått av formaten. Nackdelarna ligger mest på att den är relativt funktionsfattig. Det går inte att stänga av display, går inte att se hur långt tid som är kvarvarande, skalar inte upp DVD via komponent, bara sådana småsaker egentligen.

Uppdatering via sladd funkar fint, om man inte har bråttom att se en film just då alltså. Tog dock runt 1 timma att göra det på min av nån anledning. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.