Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för Datorgallerian.com!

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 september 2005 - 10:44

Mackan2
  • Mackan2
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Beställde en TV på datorgallerian.com för över en vecka sedan. Skulle skickas till mig med hempaket (kostade 200kr extra) men skickades som postpaket.
Nu vill posten ha 180 kr av mig eller dem, innan paketet skickas hem till mig.

Har skrivit 3 mail till datorgallerian, inga svar. Försöker jag ringa är det upptaget, de lägger av luren när de kommer på morgonen. Idag var det någon som svarade innan 11, han sa att de öppnar kl 11 och skulle ringa mig då. De har inte ringt och försöker jag nu är det upptaget.

Mitt råd till er är: Handla inte på Datorgallerian.com!!!

Postad 14 september 2005 - 10:52

Sammen
  • Sammen
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Noterat.

Nån mer som handlat/försökt handla av dom?

Postad 14 september 2005 - 11:25

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Har du provat att mejla?

Sen skulle det vara dåligt utav DG, om de inte sköter sin "support" bit, med tanke på att de använder prisjakt.

Redigerat av Mephisto, 14 september 2005 - 11:29.

Postad 15 september 2005 - 15:45

Unregistered8609f5b0
  • Unregistered8609f5b0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har varit ute för exakt samma sak med DatorGallerian.
Beställde en del datorprylar för ngn månad sen. För det första verkar de inte ha någonting i lager utan allt beställs från leverantör så det tog över 2 veckor innan jag fick grejorna.
Sen var jag tvungen att skicka tillbaka grafikkortet pga felköp. Det gjorde jag för 3 veckor sen och jag har fortfarande inte fått pengarna. De svarar väldigt sällan på mail och ringa dem är inte ens att tänka på. Svarar dom så hänvisar de bara till mailen. Får inrycket av ett de är väldigt oseriösa. I vilket fall som helst så har de fruktansvärt dålig kundservice. Mitt tips är att lägga till lite pengar och ta en annan butik om man funderar på att handla där.

Postad 16 september 2005 - 09:59

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Har du provat att mejla?

<{POST_SNAPBACK}>

Han skriver ju att han har skickat 3 mail..

Postad 16 september 2005 - 22:10

adsl-man
  • adsl-man
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Har liknande erfarenheter med telesupport, ALLTID upptaget. Fick dock svar snabbt på mail så det löste sig den vägen........

Postad 26 september 2005 - 15:46

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
:wub:

Jag betalade in pengar i förskott för en "billig" dvd-spelare, då när dom hade fel på sin hemsida.

Ja har skickat massor av mail, fax, men dom hör inte av sej och pengarna betalar dom INTE tillbvaka.

STOR SKAM

Redigerat av Unregistered94bbe618, 26 september 2005 - 15:47.

Postad 26 september 2005 - 15:49

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1 088 inlägg
  • 0
Kolla på deras framsida. Det är lite konkursvarning över det där. Speciellt i kombination med att de inte har fått några produkter levererade sen i våras.

Postad 03 oktober 2005 - 19:51

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Datorgallerian är något lustiga (läs olustiga)

För några månader sedan beställde jag en Panasonic s97. Det var då den enda butiken som hade denna i lager. Kanon tyckte jag och betalade direkt via internetbank.

Efter någon vecka började jag fundera på vart min DVD tagit vägen och försökte kontakta dem via mail. Satt i funderingar på att köpa en Philips DVP-9000s (blev den tillslut). Nåväl, inget svar. Försökte ringa men det blev inget direkt svar där heller.

Det är ofta upptaget. Men precis som en föregående talare kom jag fram någongång på förmiddagen. Där sade en enligt mig mycket disträ och barsk röst till mig att personalen kommer inte förän 11. Ringde efter utsatt tid men inget svar. Provade dagen efter ganska precis 5minuter över 11. Då svarar samma person som dagen innan. -Är det nu du igen, fatta du inte att dom börjar klockan 11. Mycket otrevligt bemötande. Var jag i min tur tappade humöret och svarade sprydigt.
Tydligen fatta personen att han var totalt imbesill och ursäkta sig med att personalen precis kom in genom dörren.

Efter detta fick jag reda på att spelaren var restad i en dryg månad. Då bad jag dem föra över pengarna direkt. Men nejdå, det skulle skickas mail. Efter några veckor. Ganska nyligen dök äntligen mina pengar upp på kontot igen. Men detta var först efter många mail och telefonsamtal.

Jag rekomenderar starkt från att göra affärer med dessa människor/företag. Då jag anser att deras service är riktigt dålig. Kompetensen verkar vara i botten så att säga.

Härligt att få spy lite galla emellanåt :D

/K

Postad 08 oktober 2005 - 19:22

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
De är ju helt värdelösa.

Beställde en kontakt till min infocus projje M1->dvi för ett bra tag sedan.

Dagarna gick och gick, svåra att få tag på.

Till slut dök en kabel upp istället för en liten kontakt, men de var ok tänkte jag tills jag såg att det var en med vgakontakt! :)

Gällde 400kr så jag orkade inte bry mig mer...

Postad 11 oktober 2005 - 13:25

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej Alla

Då kan jag börja med att försöka förklara vad "alla" dess kunder genomgått.
Jag vill naturligtvis inte börja spekulera i detalj vad som hänt var och en av
kunderna, men jag ska försöka ge en så klar bild av det hela.

Nr 1 Mackan2

Du valde hempaket, vilket vi skickade som, men som Posten tydligen inte kunde
ta emot, eftersom paketet vägde över 50kg. Du fick paketet till ditt närmaste serviceställe, men valde att inte hämta ut det, du tog kontakt med oss ( du har ej
skickat och 3 mail som vi inte svarade på, så jag vet inte varför du skulle vilja
skriva det, men aja. ) Du sa att det enligt ditt postkontor skulle kosta ytterligare
180kr att få det hemkört, vilket vi gick med på. Vi ringde till Posten och fick det
bekräftat efter mycket men och om. Vi ringer dig och säger att det är helt okej
och att vi betalar de extra 180kr, men så säger du att vi nu ska betala 360kr
helt plötsligt, vilket vi naturligtvis inte går med på då de tydligt ska och kostar 180kr. Hoppas att ni hängde med ;)

Nr 2 rfrep01

Vi har ett eget lager, då vi har en butik. Men vi skickar inget från butiken utan
skickar som sagt från våran Leverantör i UpplandsVäsby, vilket vi också skriver
på våran hemsida, så det är inget vi "humar" om så att säga. Angående tillbaka
betalningen så är det något som inte "tillhör" vanliga uppgifter så det är något
som våran ekonomiansvarige sköter, och han har enligt våra villkor 4 veckor
på sig att betala tillbaka, naturligtvis ska det inte ta så lång tid, men han har
olika mycket att göra varje vecka, så det beror mycket på det också.

Nr 3 Hawk...

Återigen, hur länge sen var det du annullerade ordern?

Nr 4 clevername

Tycker du kommer med allvarliga anklagelser då du absolut inte har en endast
aning om hur vårat företag "mår" och när vi har skickat eller inte skickat ut varor, så jag tycker inte att du ska prata om nått du inte har en aning om.

Nr 5 lunkens

S97 har inte funnits på marknaden så länge, faktum är att vi också har fått vänta
på den lika länge som du, vi kan trots allt inte trolla fram en produkt, trots att flera
personer tycks tro det :blink: , sen så är det så att man ALLTID och läs ALLTID
kan man begära sina pengar tillbaka, det är absolut inget vi låser eller något
sådant. ( Den har inte funnits på lager, utan den fanns i sortimentet, stor skillnad )

Nr 6 Oberg

Ditt fall känner jag inte till, men som jag sa så är det inte vi som paketerar våra
produkter, utan de skickas direkt från våran leverantör, hade du tagit kontakt med
oss, så hade vi naturligtvis byt ut varan till dig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas att alla har fått någorlunda svar på sina frågor/undran.

Angående att vi inte skulle svara på mail, är absolut befängt då vi svara på ALLA mail inom 24h och det är alltid, gäller även helger.

Telefonen är en annan, sak. Det är såhär att vi är en butik, och inte ett rent internetföretag, dvs vi har kunder i butiken och har telefonen i butiken, men vi
har bara så många armar som vi har, och vi kan inte ta emot alla telefonsamtal
när vi tex har en kund i butiken (återigen en sådan sak som vi tar upp på hemsidan ).

Så var jag klar för nu, vill ni skicka PM så finns jag här.

Postad 11 oktober 2005 - 14:32

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ja ni på DG, har ni hört talspråket: Kunden har alltid rätt?

//Lorryquai

Postad 11 oktober 2005 - 14:32

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Alltid trevligt att höra från båda sidor men... Varför har ni på datorgallerian tagit så lång tid på er att (för)svara här?

Det kan naturligtvis vara positivt för er att hålla till på ett forum men då behövs det nog uppdateras lite oftare. En fras som "har inte full koll på detta men skall undersöka och återkommer så snart som möjligt" är underskattad tycker jag. :)

Postad 11 oktober 2005 - 17:08

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej

Lorryquai kunden har tyvär inte alltid rätt, även om man som kund gärna vill tro
det. Är själv kund så jag vet vad jag pratar om.

Jag visste helt enkelt inte om tråden, annars hade jag svarat direkt :D

Jovisst är frasen bra :) men jag vill gärna kunna ge lite bättre svar
än så eller vad tycker du :(

Postad 11 oktober 2005 - 18:38

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Hej

Lorryquai kunden har tyvär inte alltid rätt, även om man som kund gärna vill tro

Jag visste helt enkelt inte om tråden, annars hade jag svarat direkt  ;)

Jovisst är frasen bra  :)  men jag vill gärna kunna ge lite bättre svar
än så eller vad tycker du  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jo - det var det "bättre" svaret som skulle följa strax därpå. "Frasen" skall inte vara tänkt som en ursäkt att "slippa undan".
Att ni postat ganska frekvent i slutet på Juli för att sedan tvärt "hålla tyst" i den tråden (trots en del missnöje) spädde tyvärr på snacket som var igång.

Kan inte bedömma de olika fallen men tycker inte att kunden alltid har rätt. Den svåra konsten är att få kunden att inse detta på ett bra sätt. :D

Redigerat av Unregistered1013, 11 oktober 2005 - 18:39.

Postad 11 oktober 2005 - 21:06

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1 088 inlägg
  • 0
Fair enough, även om varningstecknen har funnits där. Jag ber väldigt mycket om ursäkt.

Postad 12 oktober 2005 - 11:13

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Angående att vi postat frekvent i slutet av Juli är att över sommrarna så
har man mycket mer tid till andra saker än just försäljningen över internet ;)
( internetförsäljning har en tendens att klinga av då tyvär )
Såfort jag fick reda på tråden så skrev jag, så det är inte så att vi inte velat
skriva eller något sådant, men visst är det så som du säger att det hade
varit bättre ifall vi skrivit lite tidigare.

Det som är svåra som du säger, att få kunden att inse att kunden faktiskt inte
har rätt i alla fallen, är konsten så att säga. Tyvär är det ganska svårt i många
fall då folk vägrar att lyssna utan kör på sitt race, som inte leder någonvart tyvär.

Mvh Edin / DatorGallerian

Hej

Jag visste helt enkelt inte om tråden, annars hade jag svarat direkt  :D

Jovisst är frasen bra  :)  men jag vill gärna kunna ge lite bättre svar
än så eller vad tycker du  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jo - det var det "bättre" svaret som skulle följa strax därpå. "Frasen" skall inte vara tänkt som en ursäkt att "slippa undan".
Att ni postat ganska frekvent i slutet på Juli för att sedan tvärt "hålla tyst" i den tråden (trots en del missnöje) spädde tyvärr på snacket som var igång.

Kan inte bedömma de olika fallen men tycker inte att kunden alltid har rätt. Den svåra konsten är att få kunden att inse detta på ett bra sätt. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 12 oktober 2005 - 14:50

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Hej

Jovisst är frasen bra  ;)  men jag vill gärna kunna ge lite bättre svar
än så eller vad tycker du  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas ni vet bredden på talspråket. Alltid är givetvis inte alltid. :P

//Lorryquai

Postad 12 oktober 2005 - 17:00

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hehe jovisst vet jag om bredden, men många är inte medvetna om att det är
ett avtal de ingår i när de genomför ett köp, ett avtal med både skyldigheter
och rättigheter, att bara kräva och kräva bara för att man betalat pengar
( hur mycket eller lite det än må vara ) är fel, som sagt bara för att man betalt
pengar så tycks konsumenter tro att de har rätt till allting och det är fel ;)
Återigen så försöker vi alltid göra rätt och bedömer från fall till fall, och vi går
alltid med attityden att försöka hjälpa kunden oavsett. Men vissa fall går
helt enkelt inte att lösa på ett så smidigt sätt som möjligt för kunden, tex så
tror kunden att en vara som gått sönder ska bytas ut på samma dag och utan
egentligen att behöva skicka tillbaka den vara som är sönder. ( Nu pratar jag
naturligtvis inte om alla, men vi har haft sådana fall också :P )

Hej

Jovisst är frasen bra  :P  men jag vill gärna kunna ge lite bättre svar
än så eller vad tycker du  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas ni vet bredden på talspråket. Alltid är givetvis inte alltid. ;)

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 oktober 2005 - 23:18

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
mycket intressant att höra en butiks version, alla som fick svar från datorgallerian här i tråden har inte postat nått sen dess.

när man läser trådar som denna för man genast inblicken av att butiken skött ärendet mycket dåligt och speciellt när fler har samma erfarenhet.

så det är väldigt intressant med datorgallerians svar och det ger en HELT annan bild på det hela.

jag vet inte vem som har rätt men alltid kul med båda sidornas versioner :P

Redigerat av ZoomAir, 13 oktober 2005 - 23:19.

Postad 14 oktober 2005 - 11:41

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

mycket intressant att höra en butiks version, alla som fick svar från datorgallerian här i tråden har inte postat nått sen dess.

när man läser trådar som denna för man genast inblicken av att butiken skött ärendet mycket dåligt och speciellt när fler har samma erfarenhet.

så det är väldigt intressant med datorgallerians svar och det ger en HELT annan bild på det hela.

jag vet inte vem som har rätt men alltid kul med båda sidornas versioner :P

<{POST_SNAPBACK}>

Instämmer med dig ZoomAir, men jag tycker att DG kunde ha skött sig lite mer proffsigare/kunvänligare. Många av dagens internetbutiker har svårt med det och DG är enligt mig inget undantag.

Noterbart är att jag aldrig har handlat där utan att jag gör min bedömning från fakta ur denna tråd.

//Lorryquai

Postad 14 oktober 2005 - 11:57

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Som jag skrev i mitt inlägg handlade det bara om 400 kr vilket jag inte orkade skicka varan fram o tebax maila/ringa och åka till posten o hämta ut det och lämna in det osv osv osv med allt vad det innebär. DG kanske hade rättat till det som blev fel, för det var trots allt fel produkt. Men det får vi aldrig reda på för jag orkade som sagt inte lägga ner mer energi på ärendet.

Så jag tyckte inte det var vidare intressant att skriva i tråden förens du skrev detta inlägget pga att det nu kunde riktas misstanke om att det var jag som gjort fel...

Men nu vet du hur det ligger till.

Postad 14 oktober 2005 - 12:06

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Som jag skrev i mitt inlägg handlade det bara om 400 kr vilket jag inte orkade skicka varan fram o tebax maila/ringa och åka till posten o hämta ut det och lämna in det osv osv osv med allt vad det innebär. DG kanske hade rättat till det som blev fel, för det var trots allt fel produkt. Men det får vi aldrig reda på för jag orkade som sagt inte lägga ner mer energi på ärendet.

Så jag tyckte inte det var vidare intressant att skriva i tråden förens du skrev detta inlägget pga att det nu kunde riktas misstanke om att det var jag som gjort fel...

Men nu vet du hur det ligger till.

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, det fattade jag när du skrev inlägget att du inte orkade bry dig för 400 :lol:

sedan så hoppas jag ingen tolkar mitt inlägg som att man skall kasta misstankar på någon utan jag vet inte vem som har rätt bara det att det var kul att höra båda sidors versioner.

det brukar ju annars alltid vara kunden som skriver, vilket kanske ibland ger en felaktig bild av händelsen :P

sedan kan jag även hålla med om att tonen från DG inte var den kundvänligaste :P

Redigerat av ZoomAir, 14 oktober 2005 - 12:07.

Postad 14 oktober 2005 - 12:15

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Kanon då är vi överens :P

Postad 11 december 2005 - 16:08

Unregistered9b3a66b8
  • Unregistered9b3a66b8
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Så lite possitivt att säga om Datorgallerian !

Jag beställde i måndags en skrivare (400-500 koronr billigare än andra butiker). I fredags fick jag skrivaren - inga problem över huvudtaget - jag är jättenöjd. Betalar dessutom med faktura.

Postad 12 december 2005 - 09:56

unpoor
  • unpoor
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Hehe jovisst vet jag om bredden, men många är inte medvetna om att det är
och rättigheter, att bara kräva och kräva bara för att man betalat pengar
( hur mycket eller lite det än må vara ) är fel, som sagt bara för att man betalt
pengar så tycks konsumenter tro att de har rätt till allting och det är fel :rolleyes:
Återigen så försöker vi alltid göra rätt och bedömer från fall till fall, och vi går
alltid med attityden att försöka hjälpa kunden oavsett. Men vissa fall går
helt enkelt inte att lösa på ett så smidigt sätt som möjligt för kunden, tex så
tror kunden att en vara som gått sönder ska bytas ut på samma dag och utan
egentligen att behöva skicka tillbaka den vara som är sönder. ( Nu pratar jag
naturligtvis inte om alla, men vi har haft sådana fall också  :lol:  )

Hej

Jovisst är frasen bra  ;)  men jag vill gärna kunna ge lite bättre svar
än så eller vad tycker du  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas ni vet bredden på talspråket. Alltid är givetvis inte alltid. ;)

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du, inte för att jag pekar ut Ert företag som något exempel i detta fall, men hemelektroniks branchen är ju knappast banbytare när det gäller att spela med öppna kort mot konsumenter eller hur..

När du därför säger att "många är inte medvetna om att det är
och rättigheter, att bara kräva och kräva bara för att man betalat pengar" så menar jag därför att du troligen får vad du förtjänar när det gäller denna typ av situationer eftersom det bara kryllar av * och finstilta texter i den branch där ni verkar.

Börja med att köra med raka puckar istället för att trixa till det så lär det nog bli bättre.

För övigt tycker jag att det var sjysst att kommentera inläggen i forumet men din komentar att "kunden har tyvärr inte alltid rätt" förpassar dessvärre Ert företag i papperkorgen när det gäller mina framtida inköp.

Skälet, är för att det uttalandet visar att ni har ett lite omoget och prestigefullt förhållningssätt gentemot kunder. Hur du än virder på det (och tro mig, jag vet också att "kunder" inte bara kan ha fel utan även vara helt dumma i huvudet) så är det ändå så att det är dom som har pengarna.

Dvs. alla kunder oavsett om de har rätt eller fel, klarar sig utmärkt utan Datorgallerian, men Datorgallerian klarar sig inte utan kunder.

Själv handlar jag i första hand hos företag som ser en missnöjd kund som ett stort misslyckande och som ett sätt att förbättra sig, även om det kanske är orimliga krav denne ställt, så måste ändå utgångspunkten ändå vara att det är NI som inte kan, har tid, tycker det är roligt, är bra på, har resurser, har kunskap eller av något annat skäl inte kan leverera det kunden vill ha.

Postad 10 januari 2006 - 16:52

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0
Datorgallerian är ett j*vla skitföretag.
Beställde en xbox 360 premium i början av december. Skulle få den denna veckan. Nu vägrar de svara på email. Kommer skita i att hämta ut xboxen om de nu nånsin kommer skicka den. Tänker beställa den från ett riktigt företag istället. Så håll er borta från datorgallerian.
Värsta företaget jag har haft att göra med.
:) B)

Postad 11 januari 2006 - 17:25

metaljohan
  • metaljohan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Beställt en Pioneer PDP-436XDE plasma av Datorgallerian i Malmö den 6 December. Först skulle den komma 12 December men det kom ingen tv. Jag hade mailkontakt (eftersom dom inte svara i telefon) med dem och dom sa att det inte skulle vara några problem med leveranserna av den tvn, leveransproblemen gällde Pioneers 50"are. Efter ytterligare en veckas vänta mailade jag igen och fick snabbt svar att jag tyvärr inte skulle få tvn förrän den 11/1 2006. Jag frågade om det var helt säkert att jag skulle få tvn då för annars ville jag avbeställa den men han försäkrade att den skulle komma då. Förra veckan så mailade jag till dem och frågade att det var samma datum som gällde fortfarande och fick svaret att det var det. Nu sitter jag här (11/1 2006) utan tv. Har försökt maila till dem hela veckan och frågat så att allt är grön men har inte fått något svar. Nu undrar jag om det är fler här på prisjakt som har blivit lovade tvn av Datorgalleian till dagens datum och om ni har fått den eller om någon har fått svar på ett mail från Datorgallerian denna vecka. Jag har ju förskottsbetalat den (dum som man var) så man blir ju lite orolig.

Trådar sammanslagna. //AgentFlynt

Redigerat av AgentFlynt, 11 januari 2006 - 17:42.

Postad 11 januari 2006 - 23:41

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

Beställt en Pioneer PDP-436XDE plasma av Datorgallerian i Malmö den 6 December. Först skulle den komma 12 December men det kom ingen tv. Jag hade mailkontakt (eftersom dom inte svara i telefon) med dem och dom sa att det inte skulle vara några problem med leveranserna av den tvn, leveransproblemen gällde Pioneers 50"are. Efter ytterligare en veckas vänta mailade jag igen och fick snabbt svar att jag tyvärr inte skulle få tvn förrän den 11/1 2006. Jag frågade om det var helt säkert att jag skulle få tvn då för annars ville jag avbeställa den men han försäkrade att den skulle komma då. Förra veckan så mailade jag till dem och frågade att det var samma datum som gällde fortfarande och fick svaret att det var det. Nu sitter jag här (11/1 2006) utan tv. Har försökt maila till dem hela veckan och frågat så att allt är grön men har inte fått något svar. Nu undrar jag om det är fler här på prisjakt som har blivit lovade tvn av Datorgalleian till dagens datum och om ni har fått den eller om någon har fått svar på ett mail från Datorgallerian denna vecka. Jag har ju förskottsbetalat den (dum som man var) så man blir ju lite orolig.

Trådar sammanslagna. //AgentFlynt

<{POST_SNAPBACK}>

Hade samma problem som dig fast med xbox 360. Blev lovad å få den den 7:e januari. Vägrar svara på mail nu. Jag skickade ett mail å avbokade den å gick till tradition å köpte en 360 idag istället. Å skickar datorgallerian xboxen vid ett senare tillfälle likförbannat så tänker jag tammefasen inte hämta ut den då jag i 2 email till dom sagt att jag avbokar den.
Handla INTE från datorgallerian!

Postad 12 januari 2006 - 10:16

metaljohan
  • metaljohan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Läst på Pricerunner att Datorgallerian har blivit polisanmäld och anmäld till ARN.

Postad 12 januari 2006 - 10:29

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

Läst på Pricerunner att Datorgallerian har blivit polisanmäld och anmäld till ARN.

<{POST_SNAPBACK}>

är inte förvånad...

Postad 12 januari 2006 - 17:05

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har precis samma problem som dig men det gäller en LG RZ-42PX5R. Jag beställde den 7/12 och har konstant fått leveranstiden framflyttad. Först mellandagarna, sedan vecka 1, senaste budet vecka 2. När jag tryckte på lite och ville ha leveransinformation fick jag veta att skärmarna skulle levereras till Datorgallerian den 5/1 och dyka upp hos mig veckan efter, dvs denna vecka. Fråga mig dock inte varför de inledningsvis meddelade att den skulle levereras innan nyår....

Fram till den här veckan har jag dock alltid fått snabba svar via mail även om det varit totalt omöjligt att komma fram på telefon. Under veckan har jag däremot skickat flera mail utan få något svar alls.

Vi kan väl rapportera i den här tråden om det sker några framsteg för någon av oss, det känns ju som sagt sådär bra att man har förhandsbetalat pengar till det här företaget.

Postad 13 januari 2006 - 13:01

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Jag tänker inte försvara DG på nått sätt, men för er som har problem med leveranser, så tänk på att säkert så sitter DG med samma problem som er. DG tjänar inga pengar på att hålla inne leveranser och lön vill de nog gärna ha.

Ränteläget är ju inte sådant att man blir FET på att hålla inne med leveranser. Ser man tiden man får lägga ner på att svara i telefon och mail på oroliga kunder som inte får sina pengar mot de kronorna man får in i ränta, så kan jag inte tänka mig att det motiverar utdragna leveranser och att hålla pengarna extra tid på sitt konto.

Sitter själv och säljer till företagskunder och har själv företaget i Upplands-Väsby som leverantör. Inget ont om dem, de är helt ok, men även för dem kan bekräftade leveranstider dra ut på tiden.

Hur det än blir, så är det slutkunden som blir lidande och sista säljaren i ledet som får skulden. Fast i de flesta fall så kan inte sista säljaren göra ett smack, då det kanske är 2 led innan honom som ska levererar.

Bara min åsikt i det hela... har aldig handlat av DG så jag har ingen aning om hur de är...

Postad 13 januari 2006 - 14:34

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Jag fick min Pioneer-plasma levererad någon vecka senare än vad som utlovats, och har trots stora svårigheter att komma fram på telefon alltid fått svar via mail samma dag som jag skickat frågan.

Redigerat av Audiovector, 14 januari 2006 - 20:29.

Postad 17 januari 2006 - 20:07

snoop
  • snoop
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har samma problem vad gäller DG,

Har jagat dom vi mail i 5 dagr nu utan resultat.
Har oxo smetat förskott för en 506 XDE med beräknad lev i den 20 Januari.
Grejen är att jag ska fixa frakten själv mm. Men inte ett ord har jaghört trots att jag innan min beställning hade kontakt via mail under ett par dagar för att försäkra mig om att dom var nåbara pga allt skrivande omdessa gossar.

Om nån får napp, eller ett namn, så att man får lite info om vad som komma skall så vore jag tacksam annars får man tjacka en flygplåt och hälsa på för att stämma av läget.

thx

Postad 17 januari 2006 - 21:22

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag tänker nu, efter att ha försökt få kontakt med Datorgallerian i över en vecka via mail och telefon utan att lyckas, vända mig till ARN. Jag fick efter att tryckt på om leveransinformation en kopia på en orderbekräftelse från DG:s leverantör. Orderbekräftelsen sade att ett parti skärmar skulle levereras till DG den 5/1 för vidare leverans till mig veckan efter. Då det inte dök upp någon TV förra veckan tog jag kontakt med denna leverantör och de har inga register på den här beställningen...

Jag kommer jobba hårt för att få tillbaka mina pengar, det är ändå hyfsat stora belopp det handlar om. Hoppas verkligen att alla som funderar på att beställa något från det här stället tar sig en rejäl funderare....

Postad 19 januari 2006 - 21:25

snoop
  • snoop
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jimmy,

Jag börjar oxo ruttna och inser att loppet verkar kört då jag fortfarande inte har fått tag på nån efter otaliga försök. Jag kommer at fightas till dödagar för att få loss mina kulor har du något tips om vilken leverantör dom använder sig av vad gäller 506 xde? så att man kan börja jaga information from i morgon. Är det nån som vet om det är någon kotte i butiken överhuvudtaget, eller har dom schappat? Annars måste man åka ner till Malmö, och det är inte för att möta våren.

Postad 19 januari 2006 - 23:24

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jimmy,

Jag börjar oxo ruttna och inser att loppet verkar kört då jag fortfarande inte har fått tag på nån efter otaliga försök. Jag kommer at fightas till dödagar för att få loss mina kulor har du något tips om vilken leverantör dom använder sig av vad gäller 506 xde? så att man kan börja jaga information from i morgon. Är det nån som vet om det är någon kotte i butiken överhuvudtaget, eller har dom schappat? Annars måste man åka ner till Malmö, och det är inte för att möta våren.

<{POST_SNAPBACK}>

DG påstod att SMG (smg.net) skulle leverera min TV men när jag tog kontakt med dem visste de inte något om någon beställning. Men du kan ju alltid kolla upp med dem.

Jag kommer imorgon att polisanmäla mannen bakom Datorgallerian, bolaget drivs som enskild firma/handelsbolag. Har tagit reda på vem personen bakom firman är och är du intresesserad av att få veta det kan du skicka ett pm till mig. Jag kommer som sagt var inte heller att ge mig lättvindigt!

Postad 20 januari 2006 - 17:35

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Polisanmälan mot Datorgallerian gjord, fortsättning följer...

Postad 26 januari 2006 - 12:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Skulle vara väldigt roligt att se på vilka grunder du gjort en polisanmälan. Just butiker brukar vara svåra att ställa till svars på ett juridiskt sätt då du oftast ingått ett avtal med dem i samband med att du beställde en vara - ett avtal du med största sannolikhet inte läst igenom då de tenderar att skriva dem med små bokstäver på baksidan på kvitton osv. I detta avtal reglerar de olika saker så som dröjesmål, serviceåtaganten och hur situationer skall hanteras då de uppstår. Oftast är dessa avtal av standard 1A och är rätt lika oavsett vilken butik du handlar från...

Postad 30 januari 2006 - 16:41

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Skulle vara väldigt roligt att se på vilka grunder du gjort en polisanmälan. Just butiker brukar vara svåra att ställa till svars på ett juridiskt sätt då du oftast ingått ett avtal med dem i samband med att du beställde en vara - ett avtal du med största sannolikhet inte läst igenom då de tenderar att skriva dem med små bokstäver på baksidan på kvitton osv. I detta avtal reglerar de olika saker så som dröjesmål, serviceåtaganten och hur situationer skall hanteras då de uppstår. Oftast är dessa avtal av standard 1A och är rätt lika oavsett vilken butik du handlar från...

<{POST_SNAPBACK}>

I det här fallet är det rätt enkelt:

1) Företaget har inte levererat produkten inom utlovad tid.
2) Företaget har inte betalat tillbaka pengar vid annullering av köpet.
3) Företaget har gjort sig oanträffbart.

Helt enkelt bedrägeri.

Statusen just nu är att polisanmälan och reklamation till banken gjorts. Efter detta utlovades återbetalning av inbetalad summa, några pengar har dock inte betalats tillbaka.

Postad 30 januari 2006 - 17:52

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Vet inte om ni sett det men detta finns att läsa på deras hemsida:

Situationen och
PDP-506XDE/PDP-436XDE

Vi börjar med att be om ursäkt för att svaren per mail har missköts den senaste tiden.
Tyvärr så finns det ingen ursäkt, men det finns en anledning. Och den är att i dagsläget
med ombyggnaden av butiken, så har vi blivit av med en medarbetare, vilket fick
tillföljd att vi med en redan hårt arbetande styrka, reducerades rejält, vilket gjorde
att butikens ombyggnad och hemsidans ombyggnad fick oss att prioritera vissa saker
och vissa fick prioriteras mindre, som tex telefonen, och senare tyvärr även mailen.
Nu har får vi förstärkning av ett par medarbetare på måndag, och kommer då att kunna besvara både era frågor per telefon mycket snabbare och per mail.

Nu till apparater som är kvar att levereras. Situationen på de olika modellerna skiljer sig ifrån varandra, men det vi vet i dagsläget är att. Datumet på de
apparaterna som omfattas av PDP+ garantin är sådan här. Dvs den 7 Mars
så ska alla som har beställt under Dec och Januari som inte fått vara hittills och
som inte har fått något annat datum, kan räkna med leveranserna då.
Återigen ber vi om ursäkt för det som beställningarna av de här apparaterna
orsakat, det enda vi kan göra just nu är rätt för oss, så att båda parterna blir
i alla fall något nöjda.

Pioneer Plasma-TV 43" Digitalbox HD-Read
2006-03-06
2006-03-07
Pioneer Plasma-TV 50" Digitalbox HD-Read
2006-02-24
// Personalen - 2006-01-20

Postad 30 januari 2006 - 21:01

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vet inte om ni sett det men detta finns att läsa på deras hemsida:

Situationen och
PDP-506XDE/PDP-436XDE
.......

I mina ögon är det där bara ett sätt att köpa sig ytterligare tid. Själv skulle jag inte acceptera detta, chansen att nya besked om förseningar kommer i mars känns överhängande....

Postad 31 januari 2006 - 17:23

Unregistered373cd0e4
  • Unregistered373cd0e4
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, jag är oxå i sittsen att jag har lagt ut pengar på 50"aren och är själv jävligt förbannad över alla förseningar. Funderade nyligen på att begära pengarna tillbaka, med tog och sökte runt lite på vilka andra som har tv:n inne just nu.

Det visade sig inte vara så många, slut hos bla dustin, inwearhouse, webbhallen mf. Minst 1mån lev tid hos dessa eller så var det inte satt något lev datum.
Det är det enda som håller mitt hopp uppe att det kan vara lev problem kanske till fler butiker i sverige? Jag håller tummarna och väntar, annars får man ju åka ner...

Postad 02 februari 2006 - 14:06

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Tänk på att vid en eventuell konkurs är era surt förvärvade förskottspengar rökta.

När ett företag tar emot förskottsinbetalningar och är sena med att betala tillbaka dem när leveransen uteblir (av vilket skäl det än må vara) så tyder det på att företaget har likviditetsproblem.
Som det sagts tidigare i denna tråd; det är knappast räntepengarna som är skälet till att återbetalningen dröjer.

Postad 10 februari 2006 - 19:14

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Undrar just varför dem INTE svara här länge.
Otroligt dålig internet butik.
Eller ja otroligt är f*n inte rätt ord. It´s way worse than that! :)

JimmyF- Hur har det gått ???

Min mamma beställde med en LG PX5. Och det var samma visa som för dig.Lovade datum som bara sköts fram mer och mer.
Men helt plötsligt fick hon ett mail om att ordern blivit annulerad.
Detta 1 timme efter det att dem mailat henne och sagt att den skulle komma nästa vecka.
Va f*n e det för bolag ?!
Det säger ju bara hur seriösa dem är eller INTE.
Ne BOJKOTTA dem, har inget mer att säga.

Och än en gång varför svara inte DG här längre.
(Antar att dem inte kan stå till svars för vad dem lovar)

Redigerat av alexander_e_b, 10 februari 2006 - 20:05.

Postad 10 februari 2006 - 20:33

MYSTIQUE
  • MYSTIQUE
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Datorgallerian på observationslistan idag på pricerunner.

Postad 11 februari 2006 - 11:34

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Undrar just varför dem INTE svara här länge.
Otroligt dålig internet butik.
Eller ja otroligt är f*n inte rätt ord. It´s way worse than that! :)

JimmyF- Hur har det gått ???

Kör en liten uppdatering.

Polisanmälan gjorde att vår vän på Datorgallerian fick ett besök från farbror blå. Då gick svarstiden på mail ner från att jag har blivit totalignorerad i 2 veckor till att de återkom som senast en timme efter inkommet mail, hmm.... Samtidigt gavs löften om återbetalning, en återbetalning som skulle ske senast den 7/2. Givetvis kom det inte in några pengar, dock lama bortförklaringar. Situationen känns igen och jag är tillbaka i ignoreringsstadiet ...

Nu i helgen kommer jag att ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogden då företaget vid min beställning drevs som enskild firma. Dessutom har polisen fått upp ögonen för ärendet och jag tror och hoppas att de inte bara kommer att låta saken bero.

Hur som helst hoppas jag att ni som för en bråkdel av en sekund funderade på att göra affärer med Datorgallerian har kommit på andra tanker. Värre företag tror jag inte går att hitta hur man än letar, ni som ligger ute med förskottsbetalningar tycker jag ska aggera genast. Med det här beteendet finns inte företaget kvar länge till, och just det är kanske planen de har...

Postad 11 februari 2006 - 12:52

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1 088 inlägg
  • 0
Det är inte jätteförvånande om man har tittat på deras site (som jag har skrivit tidigare) eftersom det inte brukar vara otur som gör att återförsäljare har ihållande leveransproblem.

Postad 11 februari 2006 - 18:37

ghb
  • ghb
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fan också!!! Råkade beställa ett moderkort från dem förra veckan! 550 kr med frakt! Dem pengarna kommer jag ju aldrig se igen, och inget moderkort heller för den delen! Skickade just in ett mail om att dem skulle avbeställa ordern, men jag håller inte hoppet uppe... Skulle bli ytterst förvånad om jag såg mina pengar på kontot igen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.