Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Varning för Datorgallerian.com!

98 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 September 2005 - 10:44

Mackan2
  • Mackan2
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde en TV pÄ datorgallerian.com för över en vecka sedan. Skulle skickas till mig med hempaket (kostade 200kr extra) men skickades som postpaket.
Nu vill posten ha 180 kr av mig eller dem, innan paketet skickas hem till mig.

Har skrivit 3 mail till datorgallerian, inga svar. Försöker jag ringa Àr det upptaget, de lÀgger av luren nÀr de kommer pÄ morgonen. Idag var det nÄgon som svarade innan 11, han sa att de öppnar kl 11 och skulle ringa mig dÄ. De har inte ringt och försöker jag nu Àr det upptaget.

Mitt rÄd till er Àr: Handla inte pÄ Datorgallerian.com!!!

Postad 14 September 2005 - 10:52

Sammen
  • Sammen
  • LĂ€rjunge

• 412 inlĂ€gg
  • 0
Noterat.

NÄn mer som handlat/försökt handla av dom?

Postad 14 September 2005 - 11:25

Mephisto
  • Mephisto
  • LĂ€rjunge

• 498 inlĂ€gg
  • 0
Har du provat att mejla?

Sen skulle det vara dÄligt utav DG, om de inte sköter sin "support" bit, med tanke pÄ att de anvÀnder prisjakt.

Redigerat av Mephisto, 14 September 2005 - 11:29.

Postad 15 September 2005 - 15:45

Unregistered8609f5b0
  • Unregistered8609f5b0
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Har varit ute för exakt samma sak med DatorGallerian.
BestÀllde en del datorprylar för ngn mÄnad sen. För det första verkar de inte ha nÄgonting i lager utan allt bestÀlls frÄn leverantör sÄ det tog över 2 veckor innan jag fick grejorna.
Sen var jag tvungen att skicka tillbaka grafikkortet pga felköp. Det gjorde jag för 3 veckor sen och jag har fortfarande inte fÄtt pengarna. De svarar vÀldigt sÀllan pÄ mail och ringa dem Àr inte ens att tÀnka pÄ. Svarar dom sÄ hÀnvisar de bara till mailen. FÄr inrycket av ett de Àr vÀldigt oseriösa. I vilket fall som helst sÄ har de fruktansvÀrt dÄlig kundservice. Mitt tips Àr att lÀgga till lite pengar och ta en annan butik om man funderar pÄ att handla dÀr.

Postad 16 September 2005 - 09:59

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • ForumrĂ€v

• 583 inlĂ€gg
  • 0

Har du provat att mejla?

<{POST_SNAPBACK}>

Han skriver ju att han har skickat 3 mail..

Postad 16 September 2005 - 22:10

adsl-man
  • adsl-man
  • Amatör

• 92 inlĂ€gg
  • 0
Har liknande erfarenheter med telesupport, ALLTID upptaget. Fick dock svar snabbt pÄ mail sÄ det löste sig den vÀgen........

Postad 26 September 2005 - 15:46

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • LĂ€rjunge

• 476 inlĂ€gg
  • 0
:wub:

Jag betalade in pengar i förskott för en "billig" dvd-spelare, dÄ nÀr dom hade fel pÄ sin hemsida.

Ja har skickat massor av mail, fax, men dom hör inte av sej och pengarna betalar dom INTE tillbvaka.

STOR SKAM

Redigerat av Unregistered94bbe618, 26 September 2005 - 15:47.

Postad 26 September 2005 - 15:49

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1088 inlĂ€gg
  • 0
Kolla pÄ deras framsida. Det Àr lite konkursvarning över det dÀr. Speciellt i kombination med att de inte har fÄtt nÄgra produkter levererade sen i vÄras.

Postad 03 October 2005 - 19:51

lunkens
  • lunkens
  • LĂ€rjunge

• 437 inlĂ€gg
  • 0
Datorgallerian Àr nÄgot lustiga (lÀs olustiga)

För nÄgra mÄnader sedan bestÀllde jag en Panasonic s97. Det var dÄ den enda butiken som hade denna i lager. Kanon tyckte jag och betalade direkt via internetbank.

Efter nÄgon vecka började jag fundera pÄ vart min DVD tagit vÀgen och försökte kontakta dem via mail. Satt i funderingar pÄ att köpa en Philips DVP-9000s (blev den tillslut). NÄvÀl, inget svar. Försökte ringa men det blev inget direkt svar dÀr heller.

Det Ă€r ofta upptaget. Men precis som en föregĂ„ende talare kom jag fram nĂ„gongĂ„ng pĂ„ förmiddagen. DĂ€r sade en enligt mig mycket distrĂ€ och barsk röst till mig att personalen kommer inte förĂ€n 11. Ringde efter utsatt tid men inget svar. Provade dagen efter ganska precis 5minuter över 11. DĂ„ svarar samma person som dagen innan. -Är det nu du igen, fatta du inte att dom börjar klockan 11. Mycket otrevligt bemötande. Var jag i min tur tappade humöret och svarade sprydigt.
Tydligen fatta personen att han var totalt imbesill och ursÀkta sig med att personalen precis kom in genom dörren.

Efter detta fick jag reda pÄ att spelaren var restad i en dryg mÄnad. DÄ bad jag dem föra över pengarna direkt. Men nejdÄ, det skulle skickas mail. Efter nÄgra veckor. Ganska nyligen dök Àntligen mina pengar upp pÄ kontot igen. Men detta var först efter mÄnga mail och telefonsamtal.

Jag rekomenderar starkt frÄn att göra affÀrer med dessa mÀnniskor/företag. DÄ jag anser att deras service Àr riktigt dÄlig. Kompetensen verkar vara i botten sÄ att sÀga.

HÀrligt att fÄ spy lite galla emellanÄt :D

/K

Postad 08 October 2005 - 19:22

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • LĂ€rjunge

• 360 inlĂ€gg
  • 0
De Àr ju helt vÀrdelösa.

BestÀllde en kontakt till min infocus projje M1->dvi för ett bra tag sedan.

Dagarna gick och gick, svÄra att fÄ tag pÄ.

Till slut dök en kabel upp istÀllet för en liten kontakt, men de var ok tÀnkte jag tills jag sÄg att det var en med vgakontakt! :)

GÀllde 400kr sÄ jag orkade inte bry mig mer...

Postad 11 October 2005 - 13:25

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Hej Alla

DÄ kan jag börja med att försöka förklara vad "alla" dess kunder genomgÄtt.
Jag vill naturligtvis inte börja spekulera i detalj vad som hÀnt var och en av
kunderna, men jag ska försöka ge en sÄ klar bild av det hela.

Nr 1 Mackan2

Du valde hempaket, vilket vi skickade som, men som Posten tydligen inte kunde
ta emot, eftersom paketet vÀgde över 50kg. Du fick paketet till ditt nÀrmaste servicestÀlle, men valde att inte hÀmta ut det, du tog kontakt med oss ( du har ej
skickat och 3 mail som vi inte svarade pÄ, sÄ jag vet inte varför du skulle vilja
skriva det, men aja. ) Du sa att det enligt ditt postkontor skulle kosta ytterligare
180kr att fÄ det hemkört, vilket vi gick med pÄ. Vi ringde till Posten och fick det
bekrÀftat efter mycket men och om. Vi ringer dig och sÀger att det Àr helt okej
och att vi betalar de extra 180kr, men sÄ sÀger du att vi nu ska betala 360kr
helt plötsligt, vilket vi naturligtvis inte gÄr med pÄ dÄ de tydligt ska och kostar 180kr. Hoppas att ni hÀngde med ;)

Nr 2 rfrep01

Vi har ett eget lager, dÄ vi har en butik. Men vi skickar inget frÄn butiken utan
skickar som sagt frÄn vÄran Leverantör i UpplandsVÀsby, vilket vi ocksÄ skriver
pÄ vÄran hemsida, sÄ det Àr inget vi "humar" om sÄ att sÀga. AngÄende tillbaka
betalningen sÄ Àr det nÄgot som inte "tillhör" vanliga uppgifter sÄ det Àr nÄgot
som vÄran ekonomiansvarige sköter, och han har enligt vÄra villkor 4 veckor
pÄ sig att betala tillbaka, naturligtvis ska det inte ta sÄ lÄng tid, men han har
olika mycket att göra varje vecka, sÄ det beror mycket pÄ det ocksÄ.

Nr 3 Hawk...

Återigen, hur lĂ€nge sen var det du annullerade ordern?

Nr 4 clevername

Tycker du kommer med allvarliga anklagelser dÄ du absolut inte har en endast
aning om hur vÄrat företag "mÄr" och nÀr vi har skickat eller inte skickat ut varor, sÄ jag tycker inte att du ska prata om nÄtt du inte har en aning om.

Nr 5 lunkens

S97 har inte funnits pÄ marknaden sÄ lÀnge, faktum Àr att vi ocksÄ har fÄtt vÀnta
pÄ den lika lÀnge som du, vi kan trots allt inte trolla fram en produkt, trots att flera
personer tycks tro det :blink: , sen sÄ Àr det sÄ att man ALLTID och lÀs ALLTID
kan man begÀra sina pengar tillbaka, det Àr absolut inget vi lÄser eller nÄgot
sÄdant. ( Den har inte funnits pÄ lager, utan den fanns i sortimentet, stor skillnad )

Nr 6 Oberg

Ditt fall kÀnner jag inte till, men som jag sa sÄ Àr det inte vi som paketerar vÄra
produkter, utan de skickas direkt frÄn vÄran leverantör, hade du tagit kontakt med
oss, sÄ hade vi naturligtvis byt ut varan till dig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas att alla har fÄtt nÄgorlunda svar pÄ sina frÄgor/undran.

AngÄende att vi inte skulle svara pÄ mail, Àr absolut befÀngt dÄ vi svara pÄ ALLA mail inom 24h och det Àr alltid, gÀller Àven helger.

Telefonen Àr en annan, sak. Det Àr sÄhÀr att vi Àr en butik, och inte ett rent internetföretag, dvs vi har kunder i butiken och har telefonen i butiken, men vi
har bara sÄ mÄnga armar som vi har, och vi kan inte ta emot alla telefonsamtal
nÀr vi tex har en kund i butiken (Äterigen en sÄdan sak som vi tar upp pÄ hemsidan ).

SÄ var jag klar för nu, vill ni skicka PM sÄ finns jag hÀr.

Postad 11 October 2005 - 14:32

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlĂ€gg
  • 0
Ja ni pÄ DG, har ni hört talsprÄket: Kunden har alltid rÀtt?

//Lorryquai

Postad 11 October 2005 - 14:32

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • MĂ€stare

• 3254 inlĂ€gg
  • 0
Alltid trevligt att höra frÄn bÄda sidor men... Varför har ni pÄ datorgallerian tagit sÄ lÄng tid pÄ er att (för)svara hÀr?

Det kan naturligtvis vara positivt för er att hÄlla till pÄ ett forum men dÄ behövs det nog uppdateras lite oftare. En fras som "har inte full koll pÄ detta men skall undersöka och Äterkommer sÄ snart som möjligt" Àr underskattad tycker jag. :)

Postad 11 October 2005 - 17:08

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Lorryquai kunden har tyvÀr inte alltid rÀtt, Àven om man som kund gÀrna vill tro
det. Är sjĂ€lv kund sĂ„ jag vet vad jag pratar om.

Jag visste helt enkelt inte om trÄden, annars hade jag svarat direkt :D

Jovisst Àr frasen bra :) men jag vill gÀrna kunna ge lite bÀttre svar
Àn sÄ eller vad tycker du :(

Postad 11 October 2005 - 18:38

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • MĂ€stare

• 3254 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Lorryquai kunden har tyvÀr inte alltid rÀtt, Àven om man som kund gÀrna vill tro

Jag visste helt enkelt inte om trÄden, annars hade jag svarat direkt  ;)

Jovisst Àr frasen bra  :)  men jag vill gÀrna kunna ge lite bÀttre svar
Àn sÄ eller vad tycker du  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jo - det var det "bÀttre" svaret som skulle följa strax dÀrpÄ. "Frasen" skall inte vara tÀnkt som en ursÀkt att "slippa undan".
Att ni postat ganska frekvent i slutet pÄ Juli för att sedan tvÀrt "hÄlla tyst" i den trÄden (trots en del missnöje) spÀdde tyvÀrr pÄ snacket som var igÄng.

Kan inte bedömma de olika fallen men tycker inte att kunden alltid har rÀtt. Den svÄra konsten Àr att fÄ kunden att inse detta pÄ ett bra sÀtt. :D

Redigerat av Unregistered1013, 11 October 2005 - 18:39.

Postad 11 October 2005 - 21:06

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1088 inlĂ€gg
  • 0
Fair enough, Àven om varningstecknen har funnits dÀr. Jag ber vÀldigt mycket om ursÀkt.

Postad 12 October 2005 - 11:13

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende att vi postat frekvent i slutet av Juli Àr att över sommrarna sÄ
har man mycket mer tid till andra saker Àn just försÀljningen över internet ;)
( internetförsÀljning har en tendens att klinga av dÄ tyvÀr )
SÄfort jag fick reda pÄ trÄden sÄ skrev jag, sÄ det Àr inte sÄ att vi inte velat
skriva eller nÄgot sÄdant, men visst Àr det sÄ som du sÀger att det hade
varit bÀttre ifall vi skrivit lite tidigare.

Det som Àr svÄra som du sÀger, att fÄ kunden att inse att kunden faktiskt inte
har rÀtt i alla fallen, Àr konsten sÄ att sÀga. TyvÀr Àr det ganska svÄrt i mÄnga
fall dÄ folk vÀgrar att lyssna utan kör pÄ sitt race, som inte leder nÄgonvart tyvÀr.

Mvh Edin / DatorGallerian

Hej

Jag visste helt enkelt inte om trÄden, annars hade jag svarat direkt  :D

Jovisst Àr frasen bra  :)  men jag vill gÀrna kunna ge lite bÀttre svar
Àn sÄ eller vad tycker du  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jo - det var det "bÀttre" svaret som skulle följa strax dÀrpÄ. "Frasen" skall inte vara tÀnkt som en ursÀkt att "slippa undan".
Att ni postat ganska frekvent i slutet pÄ Juli för att sedan tvÀrt "hÄlla tyst" i den trÄden (trots en del missnöje) spÀdde tyvÀrr pÄ snacket som var igÄng.

Kan inte bedömma de olika fallen men tycker inte att kunden alltid har rÀtt. Den svÄra konsten Àr att fÄ kunden att inse detta pÄ ett bra sÀtt. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 12 October 2005 - 14:50

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Jag visste helt enkelt inte om trĂ„den, annars hade jag svarat direkt  :D

Jovisst Ă€r frasen bra  ;)  men jag vill gĂ€rna kunna ge lite bĂ€ttre svar
Ă€n sĂ„ eller vad tycker du  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas ni vet bredden pÄ talsprÄket. Alltid Àr givetvis inte alltid. :P

//Lorryquai

Postad 12 October 2005 - 17:00

DatorGallerian
  • DatorGallerian
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Hehe jovisst vet jag om bredden, men mÄnga Àr inte medvetna om att det Àr
ett avtal de ingÄr i nÀr de genomför ett köp, ett avtal med bÄde skyldigheter
och rÀttigheter, att bara krÀva och krÀva bara för att man betalat pengar
( hur mycket eller lite det Àn mÄ vara ) Àr fel, som sagt bara för att man betalt
pengar sÄ tycks konsumenter tro att de har rÀtt till allting och det Àr fel ;)
Återigen sĂ„ försöker vi alltid göra rĂ€tt och bedömer frĂ„n fall till fall, och vi gĂ„r
alltid med attityden att försöka hjÀlpa kunden oavsett. Men vissa fall gÄr
helt enkelt inte att lösa pÄ ett sÄ smidigt sÀtt som möjligt för kunden, tex sÄ
tror kunden att en vara som gÄtt sönder ska bytas ut pÄ samma dag och utan
egentligen att behöva skicka tillbaka den vara som Àr sönder. ( Nu pratar jag
naturligtvis inte om alla, men vi har haft sÄdana fall ocksÄ :P )

Hej

Jovisst Àr frasen bra  :P  men jag vill gÀrna kunna ge lite bÀttre svar
Àn sÄ eller vad tycker du  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas ni vet bredden pÄ talsprÄket. Alltid Àr givetvis inte alltid. ;)

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 October 2005 - 23:18

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlĂ€gg
  • 0
mycket intressant att höra en butiks version, alla som fick svar frÄn datorgallerian hÀr i trÄden har inte postat nÄtt sen dess.

nÀr man lÀser trÄdar som denna för man genast inblicken av att butiken skött Àrendet mycket dÄligt och speciellt nÀr fler har samma erfarenhet.

sÄ det Àr vÀldigt intressant med datorgallerians svar och det ger en HELT annan bild pÄ det hela.

jag vet inte vem som har rÀtt men alltid kul med bÄda sidornas versioner :P

Redigerat av ZoomAir, 13 October 2005 - 23:19.

Postad 14 October 2005 - 11:41

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlĂ€gg
  • 0

mycket intressant att höra en butiks version, alla som fick svar frÄn datorgallerian hÀr i trÄden har inte postat nÄtt sen dess.

nÀr man lÀser trÄdar som denna för man genast inblicken av att butiken skött Àrendet mycket dÄligt och speciellt nÀr fler har samma erfarenhet.

sÄ det Àr vÀldigt intressant med datorgallerians svar och det ger en HELT annan bild pÄ det hela.

jag vet inte vem som har rÀtt men alltid kul med bÄda sidornas versioner :P

<{POST_SNAPBACK}>

InstÀmmer med dig ZoomAir, men jag tycker att DG kunde ha skött sig lite mer proffsigare/kunvÀnligare. MÄnga av dagens internetbutiker har svÄrt med det och DG Àr enligt mig inget undantag.

Noterbart Àr att jag aldrig har handlat dÀr utan att jag gör min bedömning frÄn fakta ur denna trÄd.

//Lorryquai

Postad 14 October 2005 - 11:57

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • LĂ€rjunge

• 360 inlĂ€gg
  • 0

Som jag skrev i mitt inlÀgg handlade det bara om 400 kr vilket jag inte orkade skicka varan fram o tebax maila/ringa och Äka till posten o hÀmta ut det och lÀmna in det osv osv osv med allt vad det innebÀr. DG kanske hade rÀttat till det som blev fel, för det var trots allt fel produkt. Men det fÄr vi aldrig reda pÄ för jag orkade som sagt inte lÀgga ner mer energi pÄ Àrendet.

SÄ jag tyckte inte det var vidare intressant att skriva i trÄden förens du skrev detta inlÀgget pga att det nu kunde riktas misstanke om att det var jag som gjort fel...

Men nu vet du hur det ligger till.

Postad 14 October 2005 - 12:06

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlĂ€gg
  • 0

Som jag skrev i mitt inlÀgg handlade det bara om 400 kr vilket jag inte orkade skicka varan fram o tebax maila/ringa och Äka till posten o hÀmta ut det och lÀmna in det osv osv osv med allt vad det innebÀr. DG kanske hade rÀttat till det som blev fel, för det var trots allt fel produkt. Men det fÄr vi aldrig reda pÄ för jag orkade som sagt inte lÀgga ner mer energi pÄ Àrendet.

SÄ jag tyckte inte det var vidare intressant att skriva i trÄden förens du skrev detta inlÀgget pga att det nu kunde riktas misstanke om att det var jag som gjort fel...

Men nu vet du hur det ligger till.

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, det fattade jag nÀr du skrev inlÀgget att du inte orkade bry dig för 400 :lol:

sedan sÄ hoppas jag ingen tolkar mitt inlÀgg som att man skall kasta misstankar pÄ nÄgon utan jag vet inte vem som har rÀtt bara det att det var kul att höra bÄda sidors versioner.

det brukar ju annars alltid vara kunden som skriver, vilket kanske ibland ger en felaktig bild av hÀndelsen :P

sedan kan jag Àven hÄlla med om att tonen frÄn DG inte var den kundvÀnligaste :P

Redigerat av ZoomAir, 14 October 2005 - 12:07.

Postad 14 October 2005 - 12:15

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • LĂ€rjunge

• 360 inlĂ€gg
  • 0
Kanon dÄ Àr vi överens :P

Postad 11 December 2005 - 16:08

Unregistered9b3a66b8
  • Unregistered9b3a66b8
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0
SÄ lite possitivt att sÀga om Datorgallerian !

Jag bestÀllde i mÄndags en skrivare (400-500 koronr billigare Àn andra butiker). I fredags fick jag skrivaren - inga problem över huvudtaget - jag Àr jÀttenöjd. Betalar dessutom med faktura.

Postad 12 December 2005 - 09:56

unpoor
  • unpoor
  • AnvĂ€ndare

• 101 inlĂ€gg
  • 0

Hehe jovisst vet jag om bredden, men mÄnga Àr inte medvetna om att det Àr
och rÀttigheter, att bara krÀva och krÀva bara för att man betalat pengar
( hur mycket eller lite det Àn mÄ vara ) Àr fel, som sagt bara för att man betalt
pengar sÄ tycks konsumenter tro att de har rÀtt till allting och det Àr fel :rolleyes:
Återigen sĂ„ försöker vi alltid göra rĂ€tt och bedömer frĂ„n fall till fall, och vi gĂ„r
alltid med attityden att försöka hjÀlpa kunden oavsett. Men vissa fall gÄr
helt enkelt inte att lösa pÄ ett sÄ smidigt sÀtt som möjligt för kunden, tex sÄ
tror kunden att en vara som gÄtt sönder ska bytas ut pÄ samma dag och utan
egentligen att behöva skicka tillbaka den vara som Àr sönder. ( Nu pratar jag
naturligtvis inte om alla, men vi har haft sĂ„dana fall ocksĂ„  :lol:  )

Hej

Jovisst Àr frasen bra  ;)  men jag vill gÀrna kunna ge lite bÀttre svar
Àn sÄ eller vad tycker du  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas ni vet bredden pÄ talsprÄket. Alltid Àr givetvis inte alltid. ;)

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du, inte för att jag pekar ut Ert företag som nÄgot exempel i detta fall, men hemelektroniks branchen Àr ju knappast banbytare nÀr det gÀller att spela med öppna kort mot konsumenter eller hur..

NÀr du dÀrför sÀger att "mÄnga Àr inte medvetna om att det Àr
och rÀttigheter, att bara krÀva och krÀva bara för att man betalat pengar" sÄ menar jag dÀrför att du troligen fÄr vad du förtjÀnar nÀr det gÀller denna typ av situationer eftersom det bara kryllar av * och finstilta texter i den branch dÀr ni verkar.

Börja med att köra med raka puckar istÀllet för att trixa till det sÄ lÀr det nog bli bÀttre.

För övigt tycker jag att det var sjysst att kommentera inlÀggen i forumet men din komentar att "kunden har tyvÀrr inte alltid rÀtt" förpassar dessvÀrre Ert företag i papperkorgen nÀr det gÀller mina framtida inköp.

SkÀlet, Àr för att det uttalandet visar att ni har ett lite omoget och prestigefullt förhÄllningssÀtt gentemot kunder. Hur du Àn virder pÄ det (och tro mig, jag vet ocksÄ att "kunder" inte bara kan ha fel utan Àven vara helt dumma i huvudet) sÄ Àr det ÀndÄ sÄ att det Àr dom som har pengarna.

Dvs. alla kunder oavsett om de har rÀtt eller fel, klarar sig utmÀrkt utan Datorgallerian, men Datorgallerian klarar sig inte utan kunder.

SjÀlv handlar jag i första hand hos företag som ser en missnöjd kund som ett stort misslyckande och som ett sÀtt att förbÀttra sig, Àven om det kanske Àr orimliga krav denne stÀllt, sÄ mÄste ÀndÄ utgÄngspunkten ÀndÄ vara att det Àr NI som inte kan, har tid, tycker det Àr roligt, Àr bra pÄ, har resurser, har kunskap eller av nÄgot annat skÀl inte kan leverera det kunden vill ha.

Postad 10 January 2006 - 16:52

trickyhed
  • trickyhed
  • ForumrĂ€v

• 940 inlĂ€gg
  • 0
Datorgallerian Àr ett j*vla skitföretag.
BestÀllde en xbox 360 premium i början av december. Skulle fÄ den denna veckan. Nu vÀgrar de svara pÄ email. Kommer skita i att hÀmta ut xboxen om de nu nÄnsin kommer skicka den. TÀnker bestÀlla den frÄn ett riktigt företag istÀllet. SÄ hÄll er borta frÄn datorgallerian.
VÀrsta företaget jag har haft att göra med.
:) B)

Postad 11 January 2006 - 17:25

metaljohan
  • metaljohan
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllt en Pioneer PDP-436XDE plasma av Datorgallerian i Malmö den 6 December. Först skulle den komma 12 December men det kom ingen tv. Jag hade mailkontakt (eftersom dom inte svara i telefon) med dem och dom sa att det inte skulle vara nÄgra problem med leveranserna av den tvn, leveransproblemen gÀllde Pioneers 50"are. Efter ytterligare en veckas vÀnta mailade jag igen och fick snabbt svar att jag tyvÀrr inte skulle fÄ tvn förrÀn den 11/1 2006. Jag frÄgade om det var helt sÀkert att jag skulle fÄ tvn dÄ för annars ville jag avbestÀlla den men han försÀkrade att den skulle komma dÄ. Förra veckan sÄ mailade jag till dem och frÄgade att det var samma datum som gÀllde fortfarande och fick svaret att det var det. Nu sitter jag hÀr (11/1 2006) utan tv. Har försökt maila till dem hela veckan och frÄgat sÄ att allt Àr grön men har inte fÄtt nÄgot svar. Nu undrar jag om det Àr fler hÀr pÄ prisjakt som har blivit lovade tvn av Datorgalleian till dagens datum och om ni har fÄtt den eller om nÄgon har fÄtt svar pÄ ett mail frÄn Datorgallerian denna vecka. Jag har ju förskottsbetalat den (dum som man var) sÄ man blir ju lite orolig.

TrÄdar sammanslagna. //AgentFlynt

Redigerat av AgentFlynt, 11 January 2006 - 17:42.

Postad 11 January 2006 - 23:41

trickyhed
  • trickyhed
  • ForumrĂ€v

• 940 inlĂ€gg
  • 0

BestÀllt en Pioneer PDP-436XDE plasma av Datorgallerian i Malmö den 6 December. Först skulle den komma 12 December men det kom ingen tv. Jag hade mailkontakt (eftersom dom inte svara i telefon) med dem och dom sa att det inte skulle vara nÄgra problem med leveranserna av den tvn, leveransproblemen gÀllde Pioneers 50"are. Efter ytterligare en veckas vÀnta mailade jag igen och fick snabbt svar att jag tyvÀrr inte skulle fÄ tvn förrÀn den 11/1 2006. Jag frÄgade om det var helt sÀkert att jag skulle fÄ tvn dÄ för annars ville jag avbestÀlla den men han försÀkrade att den skulle komma dÄ. Förra veckan sÄ mailade jag till dem och frÄgade att det var samma datum som gÀllde fortfarande och fick svaret att det var det. Nu sitter jag hÀr (11/1 2006) utan tv. Har försökt maila till dem hela veckan och frÄgat sÄ att allt Àr grön men har inte fÄtt nÄgot svar. Nu undrar jag om det Àr fler hÀr pÄ prisjakt som har blivit lovade tvn av Datorgalleian till dagens datum och om ni har fÄtt den eller om nÄgon har fÄtt svar pÄ ett mail frÄn Datorgallerian denna vecka. Jag har ju förskottsbetalat den (dum som man var) sÄ man blir ju lite orolig.

TrÄdar sammanslagna. //AgentFlynt

<{POST_SNAPBACK}>

Hade samma problem som dig fast med xbox 360. Blev lovad Ă„ fĂ„ den den 7:e januari. VĂ€grar svara pĂ„ mail nu. Jag skickade ett mail Ă„ avbokade den Ă„ gick till tradition Ă„ köpte en 360 idag istĂ€llet. Å skickar datorgallerian xboxen vid ett senare tillfĂ€lle likförbannat sĂ„ tĂ€nker jag tammefasen inte hĂ€mta ut den dĂ„ jag i 2 email till dom sagt att jag avbokar den.
Handla INTE frÄn datorgallerian!

Postad 12 January 2006 - 10:16

metaljohan
  • metaljohan
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
LÀst pÄ Pricerunner att Datorgallerian har blivit polisanmÀld och anmÀld till ARN.

Postad 12 January 2006 - 10:29

trickyhed
  • trickyhed
  • ForumrĂ€v

• 940 inlĂ€gg
  • 0

LÀst pÄ Pricerunner att Datorgallerian har blivit polisanmÀld och anmÀld till ARN.

<{POST_SNAPBACK}>

Àr inte förvÄnad...

Postad 12 January 2006 - 17:05

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Har precis samma problem som dig men det gÀller en LG RZ-42PX5R. Jag bestÀllde den 7/12 och har konstant fÄtt leveranstiden framflyttad. Först mellandagarna, sedan vecka 1, senaste budet vecka 2. NÀr jag tryckte pÄ lite och ville ha leveransinformation fick jag veta att skÀrmarna skulle levereras till Datorgallerian den 5/1 och dyka upp hos mig veckan efter, dvs denna vecka. FrÄga mig dock inte varför de inledningsvis meddelade att den skulle levereras innan nyÄr....

Fram till den hÀr veckan har jag dock alltid fÄtt snabba svar via mail Àven om det varit totalt omöjligt att komma fram pÄ telefon. Under veckan har jag dÀremot skickat flera mail utan fÄ nÄgot svar alls.

Vi kan vÀl rapportera i den hÀr trÄden om det sker nÄgra framsteg för nÄgon av oss, det kÀnns ju som sagt sÄdÀr bra att man har förhandsbetalat pengar till det hÀr företaget.

Postad 13 January 2006 - 13:01

nemnok
  • nemnok
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
Jag tÀnker inte försvara DG pÄ nÄtt sÀtt, men för er som har problem med leveranser, sÄ tÀnk pÄ att sÀkert sÄ sitter DG med samma problem som er. DG tjÀnar inga pengar pÄ att hÄlla inne leveranser och lön vill de nog gÀrna ha.

RÀntelÀget Àr ju inte sÄdant att man blir FET pÄ att hÄlla inne med leveranser. Ser man tiden man fÄr lÀgga ner pÄ att svara i telefon och mail pÄ oroliga kunder som inte fÄr sina pengar mot de kronorna man fÄr in i rÀnta, sÄ kan jag inte tÀnka mig att det motiverar utdragna leveranser och att hÄlla pengarna extra tid pÄ sitt konto.

Sitter sjÀlv och sÀljer till företagskunder och har sjÀlv företaget i Upplands-VÀsby som leverantör. Inget ont om dem, de Àr helt ok, men Àven för dem kan bekrÀftade leveranstider dra ut pÄ tiden.

Hur det Àn blir, sÄ Àr det slutkunden som blir lidande och sista sÀljaren i ledet som fÄr skulden. Fast i de flesta fall sÄ kan inte sista sÀljaren göra ett smack, dÄ det kanske Àr 2 led innan honom som ska levererar.

Bara min Äsikt i det hela... har aldig handlat av DG sÄ jag har ingen aning om hur de Àr...

Postad 13 January 2006 - 14:34

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick min Pioneer-plasma levererad nÄgon vecka senare Àn vad som utlovats, och har trots stora svÄrigheter att komma fram pÄ telefon alltid fÄtt svar via mail samma dag som jag skickat frÄgan.

Redigerat av Audiovector, 14 January 2006 - 20:29.

Postad 17 January 2006 - 20:07

snoop
  • snoop
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Har samma problem vad gÀller DG,

Har jagat dom vi mail i 5 dagr nu utan resultat.
Har oxo smetat förskott för en 506 XDE med berÀknad lev i den 20 Januari.
Grejen Àr att jag ska fixa frakten sjÀlv mm. Men inte ett ord har jaghört trots att jag innan min bestÀllning hade kontakt via mail under ett par dagar för att försÀkra mig om att dom var nÄbara pga allt skrivande omdessa gossar.

Om nÄn fÄr napp, eller ett namn, sÄ att man fÄr lite info om vad som komma skall sÄ vore jag tacksam annars fÄr man tjacka en flygplÄt och hÀlsa pÄ för att stÀmma av lÀget.

thx

Postad 17 January 2006 - 21:22

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag tÀnker nu, efter att ha försökt fÄ kontakt med Datorgallerian i över en vecka via mail och telefon utan att lyckas, vÀnda mig till ARN. Jag fick efter att tryckt pÄ om leveransinformation en kopia pÄ en orderbekrÀftelse frÄn DG:s leverantör. OrderbekrÀftelsen sade att ett parti skÀrmar skulle levereras till DG den 5/1 för vidare leverans till mig veckan efter. DÄ det inte dök upp nÄgon TV förra veckan tog jag kontakt med denna leverantör och de har inga register pÄ den hÀr bestÀllningen...

Jag kommer jobba hÄrt för att fÄ tillbaka mina pengar, det Àr ÀndÄ hyfsat stora belopp det handlar om. Hoppas verkligen att alla som funderar pÄ att bestÀlla nÄgot frÄn det hÀr stÀllet tar sig en rejÀl funderare....

Postad 19 January 2006 - 21:25

snoop
  • snoop
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jimmy,

Jag börjar oxo ruttna och inser att loppet verkar kört dĂ„ jag fortfarande inte har fĂ„tt tag pĂ„ nĂ„n efter otaliga försök. Jag kommer at fightas till dödagar för att fĂ„ loss mina kulor har du nĂ„got tips om vilken leverantör dom anvĂ€nder sig av vad gĂ€ller 506 xde? sĂ„ att man kan börja jaga information from i morgon. Är det nĂ„n som vet om det Ă€r nĂ„gon kotte i butiken överhuvudtaget, eller har dom schappat? Annars mĂ„ste man Ă„ka ner till Malmö, och det Ă€r inte för att möta vĂ„ren.

Postad 19 January 2006 - 23:24

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Jimmy,

Jag börjar oxo ruttna och inser att loppet verkar kört dĂ„ jag fortfarande inte har fĂ„tt tag pĂ„ nĂ„n efter otaliga försök. Jag kommer at fightas till dödagar för att fĂ„ loss mina kulor har du nĂ„got tips om vilken leverantör dom anvĂ€nder sig av vad gĂ€ller 506 xde? sĂ„ att man kan börja jaga information from i morgon. Är det nĂ„n som vet om det Ă€r nĂ„gon kotte i butiken överhuvudtaget, eller har dom schappat? Annars mĂ„ste man Ă„ka ner till Malmö, och det Ă€r inte för att möta vĂ„ren.

<{POST_SNAPBACK}>

DG pÄstod att SMG (smg.net) skulle leverera min TV men nÀr jag tog kontakt med dem visste de inte nÄgot om nÄgon bestÀllning. Men du kan ju alltid kolla upp med dem.

Jag kommer imorgon att polisanmÀla mannen bakom Datorgallerian, bolaget drivs som enskild firma/handelsbolag. Har tagit reda pÄ vem personen bakom firman Àr och Àr du intresesserad av att fÄ veta det kan du skicka ett pm till mig. Jag kommer som sagt var inte heller att ge mig lÀttvindigt!

Postad 20 January 2006 - 17:35

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
PolisanmÀlan mot Datorgallerian gjord, fortsÀttning följer...

Postad 26 January 2006 - 12:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlĂ€gg
  • 0
Skulle vara vÀldigt roligt att se pÄ vilka grunder du gjort en polisanmÀlan. Just butiker brukar vara svÄra att stÀlla till svars pÄ ett juridiskt sÀtt dÄ du oftast ingÄtt ett avtal med dem i samband med att du bestÀllde en vara - ett avtal du med största sannolikhet inte lÀst igenom dÄ de tenderar att skriva dem med smÄ bokstÀver pÄ baksidan pÄ kvitton osv. I detta avtal reglerar de olika saker sÄ som dröjesmÄl, serviceÄtaganten och hur situationer skall hanteras dÄ de uppstÄr. Oftast Àr dessa avtal av standard 1A och Àr rÀtt lika oavsett vilken butik du handlar frÄn...

Postad 30 January 2006 - 16:41

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Skulle vara vÀldigt roligt att se pÄ vilka grunder du gjort en polisanmÀlan. Just butiker brukar vara svÄra att stÀlla till svars pÄ ett juridiskt sÀtt dÄ du oftast ingÄtt ett avtal med dem i samband med att du bestÀllde en vara - ett avtal du med största sannolikhet inte lÀst igenom dÄ de tenderar att skriva dem med smÄ bokstÀver pÄ baksidan pÄ kvitton osv. I detta avtal reglerar de olika saker sÄ som dröjesmÄl, serviceÄtaganten och hur situationer skall hanteras dÄ de uppstÄr. Oftast Àr dessa avtal av standard 1A och Àr rÀtt lika oavsett vilken butik du handlar frÄn...

<{POST_SNAPBACK}>

I det hÀr fallet Àr det rÀtt enkelt:

1) Företaget har inte levererat produkten inom utlovad tid.
2) Företaget har inte betalat tillbaka pengar vid annullering av köpet.
3) Företaget har gjort sig oantrÀffbart.

Helt enkelt bedrÀgeri.

Statusen just nu Àr att polisanmÀlan och reklamation till banken gjorts. Efter detta utlovades Äterbetalning av inbetalad summa, nÄgra pengar har dock inte betalats tillbaka.

Postad 30 January 2006 - 17:52

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • MĂ€stare

• 3254 inlĂ€gg
  • 0
Vet inte om ni sett det men detta finns att lÀsa pÄ deras hemsida:

Situationen och
PDP-506XDE/PDP-436XDE

Vi börjar med att be om ursÀkt för att svaren per mail har missköts den senaste tiden.
TyvÀrr sÄ finns det ingen ursÀkt, men det finns en anledning. Och den Àr att i dagslÀget
med ombyggnaden av butiken, sÄ har vi blivit av med en medarbetare, vilket fick
tillföljd att vi med en redan hÄrt arbetande styrka, reducerades rejÀlt, vilket gjorde
att butikens ombyggnad och hemsidans ombyggnad fick oss att prioritera vissa saker
och vissa fick prioriteras mindre, som tex telefonen, och senare tyvÀrr Àven mailen.
Nu har fÄr vi förstÀrkning av ett par medarbetare pÄ mÄndag, och kommer dÄ att kunna besvara bÄde era frÄgor per telefon mycket snabbare och per mail.

Nu till apparater som Àr kvar att levereras. Situationen pÄ de olika modellerna skiljer sig ifrÄn varandra, men det vi vet i dagslÀget Àr att. Datumet pÄ de
apparaterna som omfattas av PDP+ garantin Àr sÄdan hÀr. Dvs den 7 Mars
sÄ ska alla som har bestÀllt under Dec och Januari som inte fÄtt vara hittills och
som inte har fÄtt nÄgot annat datum, kan rÀkna med leveranserna dÄ.
Återigen ber vi om ursĂ€kt för det som bestĂ€llningarna av de hĂ€r apparaterna
orsakat, det enda vi kan göra just nu Àr rÀtt för oss, sÄ att bÄda parterna blir
i alla fall nÄgot nöjda.

Pioneer Plasma-TV 43" Digitalbox HD-Read
2006-03-06
2006-03-07
Pioneer Plasma-TV 50" Digitalbox HD-Read
2006-02-24
// Personalen - 2006-01-20

Postad 30 January 2006 - 21:01

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Vet inte om ni sett det men detta finns att lÀsa pÄ deras hemsida:

Situationen och
PDP-506XDE/PDP-436XDE
.......

I mina ögon Àr det dÀr bara ett sÀtt att köpa sig ytterligare tid. SjÀlv skulle jag inte acceptera detta, chansen att nya besked om förseningar kommer i mars kÀnns överhÀngande....

Postad 31 January 2006 - 17:23

Unregistered373cd0e4
  • Unregistered373cd0e4
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Hej, jag Àr oxÄ i sittsen att jag har lagt ut pengar pÄ 50"aren och Àr sjÀlv jÀvligt förbannad över alla förseningar. Funderade nyligen pÄ att begÀra pengarna tillbaka, med tog och sökte runt lite pÄ vilka andra som har tv:n inne just nu.

Det visade sig inte vara sÄ mÄnga, slut hos bla dustin, inwearhouse, webbhallen mf. Minst 1mÄn lev tid hos dessa eller sÄ var det inte satt nÄgot lev datum.
Det Àr det enda som hÄller mitt hopp uppe att det kan vara lev problem kanske till fler butiker i sverige? Jag hÄller tummarna och vÀntar, annars fÄr man ju Äka ner...

Postad 02 February 2006 - 14:06

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • LĂ€rjunge

• 310 inlĂ€gg
  • 0
TÀnk pÄ att vid en eventuell konkurs Àr era surt förvÀrvade förskottspengar rökta.

NÀr ett företag tar emot förskottsinbetalningar och Àr sena med att betala tillbaka dem nÀr leveransen uteblir (av vilket skÀl det Àn mÄ vara) sÄ tyder det pÄ att företaget har likviditetsproblem.
Som det sagts tidigare i denna trÄd; det Àr knappast rÀntepengarna som Àr skÀlet till att Äterbetalningen dröjer.

Postad 10 February 2006 - 19:14

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlĂ€gg
  • 0
Undrar just varför dem INTE svara hÀr lÀnge.
Otroligt dÄlig internet butik.
Eller ja otroligt Àr f*n inte rÀtt ord. ItŽs way worse than that! :)

JimmyF- Hur har det gÄtt ???

Min mamma bestÀllde med en LG PX5. Och det var samma visa som för dig.Lovade datum som bara sköts fram mer och mer.
Men helt plötsligt fick hon ett mail om att ordern blivit annulerad.
Detta 1 timme efter det att dem mailat henne och sagt att den skulle komma nÀsta vecka.
Va f*n e det för bolag ?!
Det sÀger ju bara hur seriösa dem Àr eller INTE.
Ne BOJKOTTA dem, har inget mer att sÀga.

Och Àn en gÄng varför svara inte DG hÀr lÀngre.
(Antar att dem inte kan stÄ till svars för vad dem lovar)

Redigerat av alexander_e_b, 10 February 2006 - 20:05.

Postad 10 February 2006 - 20:33

MYSTIQUE
  • MYSTIQUE
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Datorgallerian pÄ observationslistan idag pÄ pricerunner.

Postad 11 February 2006 - 11:34

JimmyF
  • JimmyF
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Undrar just varför dem INTE svara hÀr lÀnge.
Otroligt dÄlig internet butik.
Eller ja otroligt Àr f*n inte rÀtt ord. ItŽs way worse than that! :)

JimmyF- Hur har det gÄtt ???

Kör en liten uppdatering.

PolisanmÀlan gjorde att vÄr vÀn pÄ Datorgallerian fick ett besök frÄn farbror blÄ. DÄ gick svarstiden pÄ mail ner frÄn att jag har blivit totalignorerad i 2 veckor till att de Äterkom som senast en timme efter inkommet mail, hmm.... Samtidigt gavs löften om Äterbetalning, en Äterbetalning som skulle ske senast den 7/2. Givetvis kom det inte in nÄgra pengar, dock lama bortförklaringar. Situationen kÀnns igen och jag Àr tillbaka i ignoreringsstadiet ...

Nu i helgen kommer jag att ansöka om betalningsförelÀggande hos kronofogden dÄ företaget vid min bestÀllning drevs som enskild firma. Dessutom har polisen fÄtt upp ögonen för Àrendet och jag tror och hoppas att de inte bara kommer att lÄta saken bero.

Hur som helst hoppas jag att ni som för en brÄkdel av en sekund funderade pÄ att göra affÀrer med Datorgallerian har kommit pÄ andra tanker. VÀrre företag tror jag inte gÄr att hitta hur man Àn letar, ni som ligger ute med förskottsbetalningar tycker jag ska aggera genast. Med det hÀr beteendet finns inte företaget kvar lÀnge till, och just det Àr kanske planen de har...

Postad 11 February 2006 - 12:52

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1088 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr inte jÀtteförvÄnande om man har tittat pÄ deras site (som jag har skrivit tidigare) eftersom det inte brukar vara otur som gör att ÄterförsÀljare har ihÄllande leveransproblem.

Postad 11 February 2006 - 18:37

ghb
  • ghb
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Fan ocksÄ!!! RÄkade bestÀlla ett moderkort frÄn dem förra veckan! 550 kr med frakt! Dem pengarna kommer jag ju aldrig se igen, och inget moderkort heller för den delen! Skickade just in ett mail om att dem skulle avbestÀlla ordern, men jag hÄller inte hoppet uppe... Skulle bli ytterst förvÄnad om jag sÄg mina pengar pÄ kontot igen...

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.