Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Betyg/omdömen för gallerierna

152 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 20 February 2007 - 13:00

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0
Hej

Jag har ett förslag de finns ju popläraste album och just nu osv :blink: Hade vatt skoj med ett album som heter mest sedda album ;)

Edit: fast nu gör de inget för mitt album är de populäraste just nu och på första sidan B) :wacko:

mvh
:blink:

Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 23 February 2007 - 12:09.

Postad 02 March 2007 - 17:05

Unregistered1147
  • Unregistered1147
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!

Har nu hittat rätt forum (och som info använde jag den dynamiska sökfunktionen, men hittade inte hit utan fick leta mig fram) och klipper in mitt inlägg i det som var tänkt som en ny tråd.
Har skummat denna tråd lite och ser att några vart inne på samma spår, men jag låter detta vara mitt inlägg som det är. Tänk på att det var skrivet "ovetnande" om att denna tråd fanns.

Må så gott! / Janne

"Hej!

Har letat runt lite, men kanske inte tillräckligt, och inte hittat en diskussion om kriterier för omdömen.
Om den redan finns får du gärna tipsa mig om var.
Redigerat: (Såg just att jag letade bland "Övrig" och inte här bland "Kommentarer", så nu såg jag att det fanns fler forum. Ska läsa dem, men behåller det här så länge. )

Några grundantaganden för skapandet av denna tråd.

-Jag hade lite tid över (brist på arbetslust med andra ord ).
-Jag inser att det här är lite av en nonsensdiskussion, men det är rätt skönt att ta sig tid med sånt med.
-Att jag trodde när jag gick med att det här var ett hifi- och hembioforum (och inte heminredning/IKEA/PC/spelkonsollforum), vilket iofs inte hindrar att de aspekterna/intressena finns med. Men kanske inte som huvudkriterier för omdömen.
-Att jag egentligen inte tycker att det är så viktigt med omdömen och vad andra tycker om min anläggning, så länge jag själv är nöjd. Men får erkänna att det svider lite när någon ägare av en PC med LogiTech surround "högtalare" ger mig 2 stjärnor i hämnd för att jag utifrån ljud- & bildegenskaper själv gett ett lågt eller medelbetyg.
-Att det är lite irriterande att man skriver att det finns något kvar att fixa och sen får skit för att det inte är gjort. Visst dra av en stjärna eller två, men inte sju!
-Att den här tråden inte ska tas allt för allvarligt, men med ett uns av allvar. Kanske kan den leda till något i framtiden typ en omdömesguide (finns den redan får jag skämmas, men det bjuder jag på ).
-Att det så klart finns olika typer av album och att smaken är som ett nykluvet äpple.

Men om vi nu ska hålla oss till det som jag i alla fall ser som "huvudalbum" (och där föll hela tråden, för det tycker vi säkert olika om) d.v.s. de som visar en hifi- och/eller hembioanläggning, vore det kul att diskutera om det gick att få fram en rekommendation för hur vi ger varandra omdömen. Och då inte för styrd eftersom det till sist ändå handlar om smak och intresse.

Men typ (fan, jag är över 40 och fortfarande både skriver och säger "typ") att en anläggning bedöms efter några olika punkter med olika tygnd.

T.ex.
-Ljud- och bildkomponenter
-Trolig Ljud- och bildkvalitet (är ju lite svårt att veta bara genom att se bilder, men en aning kan man ju få genom att se vad det är för grejer, hur de är uppställda och hur rummet ser ut)
-Uppställning
-Helhetsintryck av anläggningen och rummet

Du blir säkert inte så överaskad om jag säger att tyngdpunkten i omdömet i ett hifi- & hembioforum borde ligga på de två första med kanske 0-7 "poäng" ihop och att uppställning kanske kan vara värd 0-2 samt att det som har mer med färger på soffor, gardiner och om man lämnat en tom chipspåse framme är värt 0-1.

T.ex.
En riktigt bra rigg, dåligt uppställd med chipspåse på bordet och "fula" gardiner borde i alla fall ge 6-7 stjärnor.
Medan en riktigt dålig anläggning, hur "snygga" gardiner/soffor/fjärrar man har, inte kan ge mer än 3 (1+2).

Hoppas nu någon blir lite provocerad av detta så vi får till en diskussion, men visst får du gärna hålla med mig också.

Nå, det var lite tankar för att rensa huvudet från andra tankar mellan två planeringsuppdrag.
"Ställtid" kallade visst Bodil Jönsson detta och tack minhembio.se för hjälpen med ställtid.

Må så gott! / Janne, ljud-&bildnjutare i just den ordningen

Postad 19 March 2007 - 13:31

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Det nya system som vi diskuterat i denna tråd har tagit sina första stapplande steg och vissa förändringar, i syfte att göra övergången enklare, har införts. För mer information hänvisar vi till nyheten: MinHembio: Första steget mot ett nytt betygssystem för gallerierna med tillhörande kommentarstråd.

Redigerat av Tomas_D700, 25 May 2007 - 10:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.