Jag har precis lagt in lite bilder på mitt system.
Redigerat av Unregistered803f725b, 30 November 2005 - 22:18.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 30 November 2005 - 22:17
Välkommen till min gästbok
Jag har precis lagt in lite bilder på mitt system. Redigerat av Unregistered803f725b, 30 November 2005 - 22:18. Postad 10 December 2005 - 23:17
Mycket snyggt. Ett eller två Spiderrack är något jag blir tvungen till att inhandla så snart som jag börjar få ordning på grejerna och skaffat lite nytt. Keep up the good work.
Postad 15 January 2006 - 15:25
tack, jag är rätt nöjd med racket nu, men ett tag hade jag problem med att det skevade. Det gick att justera efter lite möda.
Nästa projekt blir nog att prova med finare rör samt en ny nätsladd (FP-gold) till cdspelaren. Den låter alldeles utmärkt nu, men man måste ju testa... Postad 17 January 2006 - 17:59
Jag la in några bilder på hur insidan av Original A8t ser ut i galleriet
Edit: Jag har satt in nya rör i cd:n, det blev de kända Telefunken Ecc82 smooth plates. Mellanregistret blev mer framträdande och mer detaljer hördes hos röster och många instrument. Basen blev stramare, men också lite mindre framträdande. Nu gör det inte så mycket eftersom Rc-l har bas så det räcker.
A8t_nya_r_r_5140liten.jpg 121.42K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered803f725b, 19 January 2006 - 19:53. Postad 12 February 2006 - 17:56
Efter lite inspelning tycker jag Teefunken har lika mycket bas som de gamla rören.
Jag har mätt upp basregionen hos mina fronthögtalare (Canton rcl) med och utan box (längst ner på gallerisidan), ifall nån skulle vara intresserad. Andra nyheter är att jag precis köpt ett par Canton Digital 1 som ska ersätta rc-l, de låter väldigt snarlikt rc-l:erna, men har bättre möjlighet till rumskorrektion. Eftersom jag är rätt låst vid hur jag har möblerat, så behöver jag det för att komma till rätta med basresonanserna. Nackdelen är att jag inte kan använda mig av cdns rörutgång längre, utan måste köra digitalt mellan cd och box (boxens DAC används). Jag kanske skaffar en extern DAC med rör senare för att mjuka upp diskanten lite. Postad 14 February 2006 - 07:28
Hej Egill!
Nja, nästan rätt. piP i sig själv ersätter redan idag Digital 1.1-orna. Baslådorna är en blandning av att det kändes som en kul grej när gruppköpet på basarna (på Faktiskt.se) kom samt att vissa personer tyckt att piP inte var fysisk nog även om basdjupet ljudmässigt finns där. I mina öron är piP och kalibrerade Digital 1.1 väldigt lika, men piP låter för mig något lite naturligare och har en bättre diskant. Men det är till att vara petig i kanten alltså. Med basarna kommer jag kunna spela högre, djupare och mer dynamiskt och så får jag en god anledning att bygga om lyssningsrummet. Mycket nöje med dina Digital 1! Postad 15 February 2006 - 01:57
Jo, Cantons diskant kan upplevas lite hård ibland, men tillsammans med varmare elektronik eller rör i kedjan balanseras det fint tycker jag. En lite bild på de gamla och nya högtalarna. Jag får ta och sätta ut en annons på de gamla vid tillfälle, men det tar emot lite.
canton_digital_o_rcl.jpg 195.14K
1 Antal nerladdningar
Postad 04 March 2006 - 18:18
Holy Cow
Kul med korrigeringen ialf , tycker du som jag att ljudskillnaden mellan rc-l och digital är liiten.. men inte djupbasen till 1.1 favör. Ska nog införskaffa en likadan cd som du har "A8T" så småningom. Mvh Postad 21 April 2006 - 19:47
Mycket uppgraderingar gjorda, en ny skivspelare Opus 3, nytt RIAA steg Lehmann black cube SE och en extern DAC Lite dac 60. Pga digitalkorrigeringsboxen så används cd:n bara som transport numer. Jag har lagt in nya bilder på det hela i mitt galleri.
Postad 22 January 2007 - 07:46
Jovisst kan man försöka sig på sådant, men att få förändringarna av samma magnitud och på samma ställe frekvensmässigt kräver extrem mätkunskap eller en jäkla tur. Min gamle golftränare sade alltid att man inte skall kompensera ett fel med ett annat och så angriper jag min hifi också. Dessutom - ju fler saker man tar in för att kompensera mot, ju mer målar man in sig i ett hörn... för sen går det inte att byta utrustning när man vill, för då plötsligt funkar saker inte ihop och så får man ut en ny sväng efter utrustning... Att byta en neutral komponent mot en annan neutral (med t.ex. mer effekt) förändrar däremot inget. Postad 12 March 2007 - 23:07
Min Lite dac 60 som inköptes för nåt år sedan har nu moddats av min lokala hifireparatör+att jag köpt andra rör till den. Jag har laddat upp lite bilder före och efter operationen.
Postad 19 April 2007 - 13:43
Jag har lagt in ytterligare några bilder på pickup och tonarm samt på filmsamlingen.
Postad 01 August 2007 - 20:15
Nya högtalare (Montana EPS2) har kommit och en rumskorrigeringsenhet/försteg (Tact 2.0S)
Postad 31 October 2008 - 15:45
Ett nytt slutsteg har hämtats, en Mcintosh 402, sen har XTZ 99.26 köpts som surroundare
Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered803f725b, 31 October 2008 - 16:28. Postad 20 November 2008 - 13:46
Jag tycker Montana är såpass bra att jag kommer hålla mig inom Montanafamiljen, det blir ett par Montana XP med tillhörande center. De ser ut som min brors, men saknar träskivan fram och har platt front.
Sen har jag fortfarande kvar mina Canton digital 1. De får jag nog ta och sälja snart också, de står bara i klädskrubben och tar plats. Postad 18 January 2009 - 14:06
Jo, Xp och två centrar har kommit för en vecka sedan. Tyvärr var det en liten fraktskada på den ena XP-högtalaren och PBN ska skicka ett nytt par. Jag kan i alla fall visa en bild på hur de har stått vid inspelningen. Centrarna står under högar av madrasser och filtar för inspelning och dem har jag inte tagit några kort på
Postad 13 September 2013 - 03:17
Gjorde en lite uppdatering av mitt galleri. De två översta bilderna visar hur det ser ut nu med min nybbygda stereobänk. Den är i princip en flexibänk med rör som täcker gängstängerna.
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |