Jag var där också i söndags med en kompis!
Skriver lite kortfattat hur jag upplevde mässan. Vill också poängtera att vi inte hade tid att gå igenom alla rum.
Utan några större svårigheter lyckades vi ta oss fram till lärarhögskolan och väl inne råkar vi hamna direkt på Krells demoföreställning. Efter en längre genomgång hur all utrustning fungerar med personal från både Krell, Wisdom Audio och Nordost snurrade CD-skivorna igång.
Visst lät det bra men varken jag eller min polare blev överväldigad av ljudet med tanke på vilka prisnivåer det handlar om. Tror jag uppfattade en kille längre fram, besviken viskar till sin kamrat " Men så här låter det ju nästan hemma hos mig också "
Därefter blev det snabbvisit i ett antal rum. Det man reflekterade ganska snabbt över var utställarnas envishet att köra jazz i alla dess former samt den mest besynnerliga pling plong musik som skulle få min sambo att ringa direkt till killarna i vita rockar om jag spelade skivorna hemma.
Här kommer en liten lista över utställare som berörde mig mest.
B&W:s monsterhögtalare 800D med Classe teknik- Wow mycket bra ljud när det spelades 2 kanal musik och från en live inspelning. Men när det kom till en filmslinga från FACE/OFF blev vi oerhört besvikna. Den nästan 100 kg tunga centerhögtalaren lät inte bra, på gränsen till burkigt och vasst.
Mycket konstigt!
Kommer inte ihåg vilket rum det var men en SIM2 projektor fanns på plats i ett av rummen. Mycket bra svärta och djup men skärpan var faktiskt inte i topp.
Canseda- Vento golhögtalare

Jisses vilka monster

Det lät stort och maffigt men inte riktigt min melodi.
Midgård audio - Uscher Tyckte också om ljudet även om basen och diskanten kunde spreta iväg emellanåt. Kan tänka mig att många gillar detta sound.
P.l. audio - blää vad synd, Focal profile fanns där men inte inkopplad. Fick nöja mig med att smeka dom lite och dräggla över designen.
Tonkraft- Dynaudio Helt klart det bästa rummet. Alpha_28! Synd för dig att du inte fick lyssna på Conour serien. Jisse vilken silkeslen diskant. Blev aldrig jobbigt när det kom till partier med mycket diskantljud. Väldigt medryckande och öppet ljud. Nyanserad bas. Både jag och min polare gillade Contour 3.4 skarpt. Men musiken som spelades var bedrövlig. Vi satt där en längre stund och höll tummarna på normal musik. Men nej! Det var hopplöst.
Värsta rummet - Audioactive Vad har dom gjort med rummet och utrustningen?
Det lät skit rent ut sagt. System Audios nya golvare SA Explorer spelade högt och riktigt obehagligt. Ett onaturligt ljud som är svår att beskriva med ord. Vi kunde inte vistas där mer än ett par sekunder. Det var en ren fröjd att gå tillbaka till Dynaudio och njuta lite till innan det var dax att åka hem.
Tog ett par suddiga bilder på contour 3.4 i valnöt
PICT0107.JPG 673.14K
41 Antal nerladdningar
PICT0104.JPG 120.26K
39 Antal nerladdningar
Redigerat av Mr Muskel, 07 February 2006 - 01:41.