Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HighEnd 06

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 January 2006 - 12:49

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
HighEnd 06 går av stapeln för 5:e året i rad och denna gång har mässan förflyttat sig till Lärarhögskolan på Kungsholmen.  Även  representanter från minhembio.com  kommer att vara på plats för att njuta, titta och lyssna.

Peter McGrath från Wilson Audio och Peter Mackay  från Krell kommer även de att vara på plats.

Öppetider
Lördag 4:e februari 10-18
Söndag 5:e februari 10-16

Entré: 100:- (Båda dagarna)
Ungdom under 12 år går in gratis i vuxens sällskap.

OBS. Undvik att ta bilen till mässan, Ta T-banan, buss eller taxi istället.

Postad 19 January 2006 - 12:18

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Jag funderar starkt på att besöka (första ljudmässan för mig isf). Om någon här har vägarna förbi borlänge dit kan väl någon PMa, samåkning ? :P

Hur tar man sig sedan från centralen där tåget ankommer .. till stället, busslinjer etc?

Noll koll :o

//Loofy

Postad 19 January 2006 - 12:59

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

OBS. Undvik att ta bilen till mässan, Ta T-banan, Bilen eller taxi istället.

:-)

Postad 19 January 2006 - 13:11

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag kan läsa... men om man samåker så tycker jag nog man kan motivera att ta bilen.

Annars blir det tåg och buss för min del. Men jag tänkte OM någon hade vägarna förbi, så är ju det SMART att åka två istället för en.

//Loofy

Postad 19 January 2006 - 13:20

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Ska bli sanslöst skoj att besöka denna mässa.

Jag och min sambo blir av med mäss oskulden :P

Postad 19 January 2006 - 13:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag kan läsa... men om man samåker så tycker jag nog man kan motivera att ta bilen.

Annars blir det tåg och buss för min del. Men jag tänkte OM någon hade vägarna förbi, så är ju det SMART att åka två istället för en.

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

Var inte menat till dig, tänkte mest på att man ska undvika att ta BILEN och sedan skriver man att man ska ta BILEN. :-)

Postad 19 January 2006 - 16:32

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Ligger en tråd i 'off topic' som handlar om detta också.

Att åka med kommunala medel: Ta buss 62 mot Fredhäll - stannar utanför stället, buss 1 stannar i närheten. T-bana Thorildsplan är väl närmast om man åker tunnelbana. Har för mig att Gignos Audio har lite mer info på sin sajt.

Postad 19 January 2006 - 21:21

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

Var inte menat till dig, tänkte mest på att man ska undvika att ta BILEN och sedan skriver man att man ska ta BILEN. :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo hehe, förstod nästan det oxå. Till saken hör att jag kände på mig att en sån här kommentar skulle komma direkt på mitt inlägg hehe. (var lite taggad :P )

//Loofy

Ligger en tråd i 'off topic' som handlar om detta också.

Att åka med kommunala medel: Ta buss 62 mot Fredhäll - stannar utanför stället, buss 1 stannar i närheten. T-bana Thorildsplan är väl närmast om man åker tunnelbana. Har för mig att Gignos Audio har lite mer info på sin sajt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för det. Ytterligare fråga: vilken är den smartaste biljetten att köpa? (gissar på att lösbiljetter blir snordyrt, som i hemstaden gbg)

//Loofy

Postad 20 January 2006 - 08:32

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Du tjänar helt klart på att köpa en remsa ifall ni är ett par stycken. Då får ni 20 "klipp" för 145 kronor, istället för 20 kronor per klipp...

Postad 01 February 2006 - 10:19

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Nu börjar det dra ihop sig, i helgen smäller det! ;) Notera att på Gignos Audios sajt ser man vilka byggnader som är aktuella för High End '06, länk högre upp i tråden. Kan ju vara bra att veta...

Postad 01 February 2006 - 13:01

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0
Intresset verkar inte vara på topp eller så har knappt några hittat hit till denna tråd ;)

Postad 01 February 2006 - 22:54

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Jomenvisst ska man dit! :)

Postad 03 February 2006 - 13:32

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Skall bli intressant att höra vad Krell-gubbarna har att visa upp. Synd att inte Ljudtema deltar...

Postad 04 February 2006 - 22:05

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
!¤#%&!]$! Här ligger man hemma och är magsjuk, och kan inte gå på mässan. Please, rapportera lite ni som varit där. Och tanka upp bilderna också! Kom igen nu alla som var där!!!

Redigerat av skrotfot, 05 February 2006 - 22:27.

Postad 06 February 2006 - 16:30

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
men hallå, vakna!
det sket sig för mig så jag kunde inte åka till mässan men någon måste väl ha lite kul att berätta därifrån
gärna lite bilder också

ps
verkar inte vara någon febril aktivitet i den här delen av forumet, undrar om inte fler hade noterat tråden om det hade fortsatts i den tråd jag startade i off-topic, jag vart länkad hit från den tråden och för mig är det första gången i den här delen av forumet
eller också var det inga från hembio där, vad vet jag

Redigerat av mattek, 06 February 2006 - 18:16.

Postad 06 February 2006 - 19:57

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tjena!

Letar febrilt efter en tråd om denna mässa men det enda jag hittar om man söker är "High end 06 - fotoreportage (Artikelkommentarer)" men det blir bara nåt FEL när jag klickar där. Nåt med "Tyvärr, några nödvändiga filer saknas. Om du ville läsa ur ett ämne är det möjligt att den är flyttad eller raderad. Backa och försök igen". Vad göra?!?!?

Jag var på mässan i alla fall och gillade skarpt ljudet från Uscher (hette de så?) för 35000 kr per par samt VIFA reference för 30000 kr per par.

Ni då?

Postad 06 February 2006 - 20:15

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
ok ok :) jag var förbi med sambon en sväng i lördags tyvärr utan kamera, som vanligt så var det mycket folk dvs fullt i vissa rum samt vissa var man tvungen att anpassa tiden efter för lyssning bl.a hifiklubben m. fl.Höll mest till i bakgrunden, tyvärr är ju sikten inte lika bra där så det blev mest snabbvisiter då jag ogillar trängsel.

Men lite info kan man väl förmedla ;) bl.a så fanns ju martin logan (summit tror ja det var) för lyssning, visst lät de för att ha en så unik konstruktion men inte min smak direkt.

Cantons feting vento 1DC som LÄT riktigt bastant och är bastant med för den delen.

Även Von Schweikert var där med vad jag tror var VR-4Senior :P

Tonkrafts rum var ju bland det största, där spelades nya focus 220 när vi var där, riktigt riktigt bra tyckte jag.Vid sidan av stod förstås även nå´n ifrån contour serien fast spelades inte då vi var där.

Kikade även in till Wharfedale där spelades en ny serie ifrån Heco nämnligen Elan 800 som tydligen har fått riktigt bra kritik, förstår det med för de lät riktigt bra trots mässans sämsta rum som hade en takhöjd på ca 3,6m samt en fönstervägg, ytterligare en kandidat till listan för min uppgradering, skulle vara intressant att läsa en test mot liknande golvare i samma klass typ mi3, rs8 m.fl.

Lyssnade även till infinitys nya cascade serie som faktist imponerade, kanske inte basmässigt el. dynamiskt men rent å fint ljud.Kan tänka mig att de är som gjorda för dvd-audio även filmtittande med en sub, men till stereo endast så tror jag att rena hederliga golvare lämpar sig bättre :)

Även kef`s reference var imponerande stort, vet ej vilken modell det var :)

Finelektroniken fanns ju i de flesta om inte alla rum med ;)

Gillade Midgard Audios monosteg faktist, rent utseénde mässigt, hoppas någon fotade dessa samt lägger ut de för beskådning.

Ni får nöja er med en riktig amatörmässig information tills de "riktiga" kommer.
Håll ut <_<

Postad 06 February 2006 - 22:16

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Ingen mer som har något att kommentera? :)

Postad 06 February 2006 - 22:21

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0
Var en hel drös ifrån oss som driver forumet som var där, 7st om jag inte minns fel :)

Postad 07 February 2006 - 01:33

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Jag var där också i söndags med en kompis!
Skriver lite kortfattat hur jag upplevde mässan. Vill också poängtera att vi inte hade tid att gå igenom alla rum.
Utan några större svårigheter lyckades vi ta oss fram till lärarhögskolan och väl inne råkar vi hamna direkt på Krells demoföreställning. Efter en längre genomgång hur all utrustning fungerar med personal från både Krell, Wisdom Audio och Nordost snurrade CD-skivorna igång.
Visst lät det bra men varken jag eller min polare blev överväldigad av ljudet med tanke på vilka prisnivåer det handlar om. Tror jag uppfattade en kille längre fram, besviken viskar till sin kamrat " Men så här låter det ju nästan hemma hos mig också " :)

Därefter blev det snabbvisit i ett antal rum. Det man reflekterade ganska snabbt över var utställarnas envishet att köra jazz i alla dess former samt den mest besynnerliga pling plong musik som skulle få min sambo att ringa direkt till killarna i vita rockar om jag spelade skivorna hemma. :P

Här kommer en liten lista över utställare som berörde mig mest.
B&W:s monsterhögtalare 800D med Classe teknik- Wow mycket bra ljud när det spelades 2 kanal musik och från en live inspelning. Men när det kom till en filmslinga från FACE/OFF blev vi oerhört besvikna. Den nästan 100 kg tunga centerhögtalaren lät inte bra, på gränsen till burkigt och vasst.
Mycket konstigt!

Kommer inte ihåg vilket rum det var men en SIM2 projektor fanns på plats i ett av rummen. Mycket bra svärta och djup men skärpan var faktiskt inte i topp.

Canseda- Vento golhögtalare ;) Jisses vilka monster :) Det lät stort och maffigt men inte riktigt min melodi.

Midgård audio - Uscher Tyckte också om ljudet även om basen och diskanten kunde spreta iväg emellanåt. Kan tänka mig att många gillar detta sound.

P.l. audio - blää vad synd, Focal profile fanns där men inte inkopplad. Fick nöja mig med att smeka dom lite och dräggla över designen.

Tonkraft- Dynaudio Helt klart det bästa rummet. Alpha_28! Synd för dig att du inte fick lyssna på Conour serien. Jisse vilken silkeslen diskant. Blev aldrig jobbigt när det kom till partier med mycket diskantljud. Väldigt medryckande och öppet ljud. Nyanserad bas. Både jag och min polare gillade Contour 3.4 skarpt. Men musiken som spelades var bedrövlig. Vi satt där en längre stund och höll tummarna på normal musik. Men nej! Det var hopplöst.

Värsta rummet - Audioactive Vad har dom gjort med rummet och utrustningen?
Det lät skit rent ut sagt. System Audios nya golvare SA Explorer spelade högt och riktigt obehagligt. Ett onaturligt ljud som är svår att beskriva med ord. Vi kunde inte vistas där mer än ett par sekunder. Det var en ren fröjd att gå tillbaka till Dynaudio och njuta lite till innan det var dax att åka hem.

Tog ett par suddiga bilder på contour 3.4 i valnöt
Bifogad fil  PICT0107.JPG   673.14K   41 Antal nerladdningarBifogad fil  PICT0104.JPG   120.26K   39 Antal nerladdningar

Redigerat av Mr Muskel, 07 February 2006 - 01:41.

Postad 07 February 2006 - 01:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag har en 300 bilder nånting som kommer upp framöver :)

Mina intryck allmänt är ungefär tvärt emot Örebromannens. ;)
B&W 800D med kringutrustning .. usch och fy, lät som filtar över högtalarna. Ibland kunde man nästan tro att det vara Genexxa eller Proson man lyssnade på :P
Wlison & Krell .. ja det var den mäktigaste ljudupplevelse jag har varit med om, helt sanslöst bra.
Usher, electrocompaniet och midgard audio var enligt mig det mest prisvärda systemet, lät myyycket bra!
Tonkraft- Dynaudio: Ett av de klart sämsta rummen om man ser till priset på utrustningen.

Postad 07 February 2006 - 01:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Kan bjussa på en liten teaser på en trevlig burmeistermaskin:

Bifogad fil  PICT0156.jpg   107.64K   0 Antal nerladdningar

Postad 07 February 2006 - 01:45

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Men Martin då! :)
Vi är iallafall överens om att Uscher lät bra.
Men så illa var det inte med B&W tills filmen kördes då jag tyckte det lät anus också ;)

Redigerat av Mr Muskel, 07 February 2006 - 01:47.

Postad 07 February 2006 - 01:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Näeh lite överdrev jag där med B&W .. men jag tycker mitt system hemma låter bättre.
Dock lät det riktigt fint på high-end 05!
Men filmljudet var som sagt helt bedrövligt :)

Postad 07 February 2006 - 01:51

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Vad var det som gjorde att du inte gillade contour förutom priset då?

Postad 07 February 2006 - 02:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Det var platt, livlöst och total avsaknad av bas!
Såg att många på hififorum tyckte ungefär likadant :)

edit: Har hört dom under andra förhållanden och då har det låtit väldigt bra. Bäst att skriva det för tydlighetens skull. Dock så skriver jag bara här hur jag uppfattade saker och ting under mässan.

Redigerat av Martin.M, 07 February 2006 - 03:47.

Postad 07 February 2006 - 08:20

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Här hittar ni en artikel om High End 06-mässan.

Postad 07 February 2006 - 13:17

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Äntligen lite action i tråden!!! Abstinensen är och har varit stor...

Postad 07 February 2006 - 22:02

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Vart e alla fina bilder....Väntar tålmodigt på godbitarna!

Postad 08 February 2006 - 11:17

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Varför blir kommer ett felmeddelande när man försöker gå in i tråden ovan? Funkar det för er?

Postad 08 February 2006 - 11:32

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

Varför blir kommer ett felmeddelande när man försöker gå in i tråden ovan? Funkar det för er?

Sorry, det var jag som flyttade tråden till artiklar och den återfinns numera här:

High End 06 - Stockholms hifi- och hembiomässa (Klicka sedan på texten "Diskutera vidare här" för att komma till tråden)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.