Skyll dej själv om du går till hallbäcks

.
Dom står INTE högt i kurs hos mej, eller rättare sagt "en viss person" hos hallbäcks står inte högt i kurs hos mej (det finns faktiskt flera riktigt duktiga och trevliga säljare där också)...
Såhär är det när det gäller problemet med inbränningar.
PROBLEMET FINNS!
Beviset för detta är bl.a. alla dessa människor som har och har haft problem med inbränningar.
Det tråkiga är att problemet inte hade behövt vara så utbrett och så stort om t.ex. butiker som hallbäcks tog sitt ansvar och inte "mörkade" problemen.
Det finns nämligen lösningar på detta problem också...
Jag kan inte svara för exakt hur man tvättar bort inbränningar, men jag har hört från pålitliga källor (inte hallbäcks då alltså) att det ska gå och att det dessutom är ganska enkelt...
Att dagens plasmor skulle vara befriade från problemet med inbränningar tror jag inte på alls. Men många nyare plasma-skärmar har en funktion som heter "white wash" (eller liknande) som i princip ska "tvätta bort" eventuella inbränningar OM dom uppstår. Det är en funktion som kanske saknas i äldre plasma-skärmar (såvida man inte leker med servicemenyer eller liknande).
När det gäller vad dom sa på hallbäcks om garantin, så är det egentligen inte något du behöver bry dej om. Konsumentköplagen ger dej rätt att reklamera en plasmaskärm som helt plötsligt har inbränningar om inte säljaren upplyser dej om hur du ska använda skärmen för att inte få inbränningar.
Å andra sidan så hade jag nog inte köpt en plasma på hallbäcks eftersom dom gladeligen struntar i konsumentköplagen om den innebär att de själva får bära kostnaden gentemot kunden...
Man kan inte lita på dom...
Jag gjorde det tills jag fick problem en gång och sen dess är mitt förtroende för hallbäcks kört i botten...