Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Styra Nexa RFbrytare med Pyramid IRförlängare.

186 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 16 november 2008 - 13:47

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har ett paket oanvända pyramider från Teknikmagasinet till salu om någon är intresserad.
Skicka ett mail till mig bara.

#152

Postad 19 november 2008 - 09:48

tobias77
  • tobias77
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Kan man lära en URC 8206 (oneforall) fjärrkontroll koderna som genererar rätt RF signal när man skjuter mot sin pyramid? Tänkte att jag skulle få in mina koder via den vägen sedan skjuta över dem nos mot nos till min RC9800i.
I URC8206 går det att knappa in 4-siffriga koder (endast sifffror) De produkter som ska styras är nexas första version av brytare med huskoder PA3-3300 samt LWMR-210 / Dimmer mottagare
Hur ser mina möjligheter ut?

Mvh
Tobias

#153

Postad 22 november 2008 - 08:29

krambriw
  • krambriw
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej,

Din enda chans är att du får in de rätta pronto-koderna för Nexa modulerna i någon av dina fjärrkontroller.

Tror din Philips RC9800i är bästa kandidaten och har störst chans att lära sig dessa via nos mot nos men du måste hitta en "kompis" som har en fjärr med dessa redan inlärda/inlagda. Tex en Harmony 525

Eller skaffa själv en Harmony 525. För ett tag sedan hade Kjell & Company en drive då dom sålde dessa för typ 295:-
Tyder väl på att priset är på väg ner....

Med Harmonyn kanske du kan lära upp de andra fjärrarna men det kan vara trixigt och det kan vara möjligt att det inte går alls ;(

Det bästa är naturligtvis att ha en nyare Philips Pronto som stöder anslutning av en pronto editor, tex en sådan där mysig TSU9800. Men priset är ju hemskt. I sådana fall vore det enkelt, kopiera önskade pronto koder från excel-arket till editorn och ladda ned dessa.

mvh

#154

Postad 17 december 2008 - 23:44

johane77
  • johane77
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har införskaffat dessa komponenter men har ej kunskap nog även om jag läser tråd efter tråd så förstår jag inte var jag ska börja för att få min HARMONY ONE att fungera med NEXA PA3-3300 samt clas-ohlssons pyramider.

Jag har köpt totalt 4st 1000W fjärrbrytare samt 2 med dimmerfunktion.

Det måste vara fler än jag som har en harmony one samt dessa komponenter.

Vad ska jag göra med dessa koder som klistrats in i denna tråd.

Kan jag styra alla 6 brytarna individuellt samt sätta på alla samtidigt?

Om någon vill svara eller gå så långt att skicka ett mail med telefonnummer så skulle jag kunna ringa upp.

Tack i förhand och snälla säg inte att jag ska börja läsa trådarna, det har jag redan gjort :huh:

Min email [email protected]

#155

Postad 18 december 2008 - 12:51

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Läs trådarna :huh:

Du har ju ställt samma fråga i en annan tråd. Kanske läge att läsa forumreglerna också?

#156

Postad 05 mars 2009 - 18:51

vorenus
  • vorenus
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej!

Jag använder en Logitech Harmony 525 tillsammans med Powermid för att styra Nexa-strömbrytare och för att överföra IR till förstärkare med mera. Detta fungerar men jag stör mig på att pyramiderna är så riktningskänsliga. Jag har testat att flytta runt Powermid-sändaren för att utesluta att det rör sig om störningar. Är detta något som alla har problem med?

Hursomhelst har jag börjat fundera på andra lösningar. En lösning skulle kunna vara att skaffa en IR-Bender och att placera Powermid-sändaren i tv-bänken för att även fortsatt kunna styra belysningen. Det jag skulle vilja veta då är hur riktningskänslig IR-Bender är? Har läst både positivt och negativt om detta. Kanske beroende på vilken fjärr som används?

Annars skulle det ju gå att använda RF-batterielösningen men jag är inte så sugen på att behöva byta ut batteriet hela tiden. Som jag fattat det får man byta ganska ofta (1 gång i veckan?). Om man nu skulle välja denna lösning vilken produkt är i så fall bäst? Vad jag vet finns det två att välja mellan, One for All SV 1100 och Digiality Remote Extender.

#157

Postad 06 mars 2009 - 19:14

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Pyramider till salu om någon är sugen, oanvända, skulle använt dem till min Harmony 1000 men det har inte blivit av.

#158

Postad 13 mars 2009 - 08:16

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Har du inte fått sålt dem ännu :-D Langa hit dem då!

#159

Postad 25 mars 2009 - 12:45

Doman
  • Doman
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Angående de här IR/RF-pyramiderna, och koppling till Nexa. Jag gör om frågeställningen helt o hållet jämför me förut...

Jag har nu Nexas LYC-brytare, här kan jag bara byta mellan
Kanal I – 1,2,3,4
Kanal II – 5,6,7,8
Kanal III – 9,10,11,12
Kanal IV – 13,14,15,16

Är detta Enhetskos då?
Jag kan alltså inte ange huskod.

Hur vet jag vilka av Daniel-p´s A1, A2 osv-koder jag då ska använda mig av?
Säg att jag tex satt brytaren på Kanal 1... sen då? =)

Bästa hälsningar
/Doman

Redigerat av Doman, 30 mars 2009 - 15:30.


#160

Postad 02 maj 2009 - 23:53

elbjörn
  • elbjörn
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har en liten fråga Angående Pyramiderna ir förlängare!
Som jag har förstått det så skickar man in en ir signal från en fjärr i ir mottagaren som sen omvandlar signalen till Rf 433Mhz samma frekvens som nexa, som sen Rf mottagaren gör om till en ir signal.

Min fråga är om jag har en Rf fjärr på 433Mhz och trycker på den, skickar då Rf mottageren en Ir signal som man kan använda vid learning mode på en ir fjärr kontroll?

#161

Postad 03 maj 2009 - 12:01

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Det finns de som påstår sig ha lyckats med vissa typer av RF-enheter. Det verkar dock som att det är svårt att få rena RF-koder och det verkar dessutom som att många RF-protokoll har s.k. revolving codes, dvs rullande koder. Det gör att det troligen krävs någon typ av script för att kunna emulera originalfjärren.

#162

Postad 03 maj 2009 - 21:13

elbjörn
  • elbjörn
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Oki, men typ som rf signalen från Nexa kan väl inte skifta frekvens?
Har både nexa och en fjärr till projektorduken som jag skulle vilja ha in i min ir fjärrkontroll!

#163

Postad 04 maj 2009 - 10:40

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0

Oki, men typ som rf signalen från Nexa kan väl inte skifta frekvens?
Har både nexa och en fjärr till projektorduken som jag skulle vilja ha in i min ir fjärrkontroll!


Spontant... Nexa finns det koder till redan, det är bara att lägga in. RF till projektorduk nej, revolving codes. Kräver ombyggnad, IR eller annan mer eller mindre krånglig lösning.

Kingpin har en adapter som man sätter på sladden som gör det möjligt att göra en massa skoj.

http://www.kingpinsc...sv_20090127.pdf

Redigerat av Installera, 04 maj 2009 - 10:42.


#164

Postad 06 maj 2009 - 20:12

joz
  • joz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Någon som lyckats styra LWMR-210 inbyggnadsmottagare med pyramid?
Jag har testat alla sätt jag kan komma på att lära dessa mottagare koden jag vill den ska tändas med utan framgång.
första försöket: med nexa fjärren lära brytaren A1 koden.
Slutsats: det går att tända samt släcka med nexa fjärren. Men försöker jag tända med min multifjärr (pronto tsu-9600) händer inget. sätter jag en av mina proove brytare på A1 tänds den så hex-koden är rätt och RF-pyramiden fungerar.
andra försöket: ställa brytaren i learning mode och skicka koden från multifjärren direkt till LWMR-210
Slutsats: ingenting händer. Brytaren fortsätter blinka som den gör i learning mode ett tag innan den slutar och den svarar inte på komandot från multifjärren.

Finns det någon som kan svara på varför jag kan styra andra (ej selflearning brytare) med RF pyramiden men inte de nya (selflearning)?

Är det rullande koder?

Tacksam för svar!

/joZ

#165

Postad 07 maj 2009 - 07:52

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Hej,

Nej det är inte rullande koder. Jag styr mina med min gamla RU990. Funkar klockrent. Det måste vara något som händer på vägen via pyramiden.

#166

Postad 07 maj 2009 - 16:57

joz
  • joz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hej,

Nej det är inte rullande koder. Jag styr mina med min gamla RU990. Funkar klockrent. Det måste vara något som händer på vägen via pyramiden.


Det är ju sjukt märkligt. Jag kan ju styra mina andra brytare med de koder jag lägger in i pronton. (daniel-p's koder verkar ju vara de bästa men jag har testat många olika.)
hur gjorde du när du lärde in koderna? använde du pronton eller nexa fjärren?

/joZ

#167

Postad 07 maj 2009 - 17:02

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Från pronton. Äger inte ens en Nexa-fjärr :-D

#168

Postad 09 maj 2009 - 08:11

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Dessvärre måste jag säga att jag inte är riktigt nöjd med min pyramid. Den fungerar bra i "perioder". Just nu fungerar TV-brytaren dåligt.

JAg kan ju se en sak: att avstånd mellan fjärr och pyramid är viktigt. Ofta får jag gå fram till "0 cm" för att den ska fungera. MEN, det gör även skillnad att flytta själva pyramiden närmare brytaren!

Så nu undrar jag, fungerar dessa verkligen bra för folk som kör med logitechs fjärrar? Jag börjar nästan fundera på om man ska öppa pyramiden och försöka "hacka" in högre rf-signalstyrka! Börjar bli jävligt jobbigt. Jag undrar lite om det kan vara jag som kör med fel koder i logitechs databas, kanske finns andra koder som funkar bättre.

Redigerat av sandos, 09 maj 2009 - 08:47.


#169

Postad 09 maj 2009 - 10:37

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Ok, jag kom på vad "problemet" är: RF-pyramiden har "analog" förstärkning! Alltså, om jag står lååångt bort med IR-fjärren så blir RF-styrkan lägre!!! Gah.

Jag får helt enkelt flytta mina NEXA-brytare närmare pyramiden, då blir IR-mottagningen bättre. Totalt värdelöst, men men. Jag trodde den på något vis var "digital" så att om den detekerade IR-bärvåg med signalre så skickade den max styrka ut på RF, men icke.

Det här förklarar för övrigt också varför vissa har problem med att original-fjärren inte fungerar längre: förmodligen så förstärken pyramiden helt enkelt "IR-brus" till RF-brus. Riktigt dåligt.

Jag öppnade höljet och tog av den genomskinliga pyramidplasten. Den funkade mycket bättre utan. Men nu när jag sätter tillbaka den så räcker den fortf 5-10m mot att förut ha räckt 40cm! Jag tror nog att min antenn ev. kan vara glapp, det ser väldigt klent ut både i lödväg och kabelväg. Nu vet jag iaf att jag kan fixa den :)

Redigerat av sandos, 09 maj 2009 - 10:51.


#170

Postad 14 juli 2009 - 13:00

joz
  • joz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Det är ju sjukt märkligt. Jag kan ju styra mina andra brytare med de koder jag lägger in i pronton. (daniel-p's koder verkar ju vara de bästa men jag har testat många olika.)
hur gjorde du när du lärde in koderna? använde du pronton eller nexa fjärren?

/joZ


slängde ut min pyramid och köpte en billigare omvandlare på mediamarkt. Nu fungerar det klockrent.

/joZ

Redigerat av joz, 14 juli 2009 - 13:00.


#171

Postad 15 juli 2009 - 07:01

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Märke och modell är säkert några intresserade av...

#172

Postad 15 juli 2009 - 18:48

joz
  • joz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Digiality, jag köpte enbart transmittern.
https://www.prisjakt...kt.php?p=145487

/joZ

#173

Postad 25 augusti 2009 - 20:54

SaphiR
  • SaphiR
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det är ju sjukt märkligt. Jag kan ju styra mina andra brytare med de koder jag lägger in i pronton. (daniel-p's koder verkar ju vara de bästa men jag har testat många olika.)
hur gjorde du när du lärde in koderna? använde du pronton eller nexa fjärren?

/joZ



Hello!

Har precis samma LWMR-210 och har samma bekymmer som du. Testade att lära den med Nexa fjärren men funkar bara med den, testade att lära via Pronto - Pyramid.

Du menar alltså att det räckte med att byta till annan IR-RF sändare? Räckte det att lära med Nexas fjärr och sedan funkade det direkt?

För övrigt funkar alla Nexa brytare/dimmrar med manuell kodratt grymt bra.

Riktigt rolig tråd :)

#174

Postad 26 augusti 2009 - 17:43

SaphiR
  • SaphiR
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag kastade ut min Pyramid (PowerMid) Köpte en annan IR-RF som Media Markt säljer under namnet HQ någonting ^_^ Samma produkt säljer Kjell & Company under namnet IR Remote-Link. Funkar perfekt, går också att lära Nexas Self Learning produkter ifrån denna. PERFEKT!!!
:rolleyes:

#175

Postad 26 augusti 2009 - 18:06

joz
  • joz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hello!

Har precis samma LWMR-210 och har samma bekymmer som du. Testade att lära den med Nexa fjärren men funkar bara med den, testade att lära via Pronto - Pyramid.

Du menar alltså att det räckte med att byta till annan IR-RF sändare? Räckte det att lära med Nexas fjärr och sedan funkade det direkt?

För övrigt funkar alla Nexa brytare/dimmrar med manuell kodratt grymt bra.

Riktigt rolig tråd ^_^


Japp, kasta powermiden och köp en annan. Jag la in koderna i prontoEdit via en kodgenerator. kommer inte ihåg vad den heter just nu, men den finns här på forumet någonstans.

Skönt att det löste sig för dig.

/joZ

Redigerat av joz, 26 augusti 2009 - 18:09.


#176

Postad 04 september 2009 - 14:50

d0b
  • d0b
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!
Jag vill bara försöka försäkra mig innan jag går ut och shoppar...
Om jag inhandlar den ir-förlängare Kjell & Co säljer, IR Remote-Link, kan jag då lära en Logitech Harmony koder från en Nexa LYC sändare?
Vill gärna undvika använda standardkoderna.

Tack,
d0b

:edit
Jag kunde inte hålla mig, så jag gick och köpte ir-förlängaren på Kjell & Co.
Tyvärr verkar det inte fungera att lära min Logitech Harmony 785 koder från en NEXA sändare via ir-förlängaren.

Redigerat av d0b, 06 september 2009 - 17:02.


#177

Postad 10 april 2010 - 18:49

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Undrar om de (manuella, inte självlärande) fjärrströmbrytare som Rusta säljer har koder kompatibla med Nexa eller några andra som folk fått att fungera...? De är kinesiska (Zhejiang Kangtai...), ställs in med DIP-switchar, och har system/hus-koder 1-5 och enhetskoder A-E. Så lite fler koder än Nexas billigaste, samtidigt som 3+fjärr kostar 149:-.

Något fler koder är ju bra, men om man inte har möjlighet att lära RF/sniffa koder så tar det ju en hel del tid att testa de här strömbrytarnas 25 olika inställningar * alla befintliga Nexa-koder + andra koder, så jag tänkte om någon redan testat...

Verkar som om Harmony-databasen har koder för "Kangtai 2603", får testa dem med ett RF-batteri i fjärren...

Nej, Kangtai 2603 finns som enhet men den har inga koder inlagda. Får hoppas att någon Nexa-kod kan hittas och fås att funka.

Redigerat av tommypeters, 10 april 2010 - 22:11.


#178

Postad 10 april 2010 - 21:23

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
Har ett gäng nexa LYCR eller vad dom heter till salu... om någon behöver kan du ju kasta iväg ett pm.

#179

Postad 08 maj 2010 - 20:43

Roothpest
  • Roothpest
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 1
Jag fick allt att fungera på min harmony one på första försöket idag. Dom här använde jag: Nexa självlärande fjärrströmbrytare och IR Remote-Link.
Nexa
Ir remote-link

Jag skrev först in nexa modellen i harmony programmet "neycr1000", använde dom koderna som kom fram, sparade det på fjärren.
Kopplade in en nexa brytare i väggen, tryckte på lära knappen och sedan "10On" på harmony fjärren.
Sedan fungerade allt :)

Trodde inte att det skulle vara så lätt, när man har läst vilka problem många har med att få det att fungera.

#180

Postad 07 september 2010 - 00:16

Thorbearswe
  • Thorbearswe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag fick allt att fungera på min harmony one på första försöket idag. Dom här använde jag: Nexa självlärande fjärrströmbrytare och IR Remote-Link.
Nexa
Ir remote-link

Jag skrev först in nexa modellen i harmony programmet "neycr1000", använde dom koderna som kom fram, sparade det på fjärren.
Kopplade in en nexa brytare i väggen, tryckte på lära knappen och sedan "10On" på harmony fjärren.
Sedan fungerade allt :)

Trodde inte att det skulle vara så lätt, när man har läst vilka problem många har med att få det att fungera.


gjorde PRECIS som du beskrev det, funkade på en gång! tack för den fina förklaringen =D

#181

Postad 19 oktober 2010 - 22:50

jonas-bergman
  • jonas-bergman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag fick allt att fungera på min harmony one på första försöket idag. Dom här använde jag: Nexa självlärande fjärrströmbrytare och IR Remote-Link.
Nexa
Ir remote-link

Jag skrev först in nexa modellen i harmony programmet "neycr1000", använde dom koderna som kom fram, sparade det på fjärren.
Kopplade in en nexa brytare i väggen, tryckte på lära knappen och sedan "10On" på harmony fjärren.
Sedan fungerade allt :D

Trodde inte att det skulle vara så lätt, när man har läst vilka problem många har med att få det att fungera.


Kan meddela att jag köpte en Harmony 600 och en Ir remote-link igår..
Och la bara till "belysningsenhet" eller vad det nu stod, valde iaf: Nexa. och: Par-1000. och fick då bara A-1 till A-4 (On & Off), men jag brydde mig inte om det, just då, använder bara 2 kanaler för tillfället iaf, så det räcker!!

Och vilken räckvidd mellan kontrollen och IR-förlängaren!! Kan t.o.m. vara i rummet bredvid, bara rikta ut genom dörren!! Helt otroligt! Fungerar lika bra som Nexa´s egen kontroll!! Ska tilläggas att den ena Nexa:n är på nedervåningen, och fungerar perfekt..

Skall vid tillfälle pröva byta till den du la till, och även se om det finns flera, som kan leverera flera kanaler..

#182

Postad 05 december 2010 - 21:55

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Var köper man "pyramider" idag?
Jag har en pyramid för omvandlig av ir till rf, men har slängt själva rf ir sändare som man även fick med.
Nu behöver jag en sådan men hittar inte något ställe som säljer dem...

#183

Postad 10 oktober 2011 - 16:29

Unregistered9dd78446
  • Unregistered9dd78446
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Undrar om de (manuella, inte självlärande) fjärrströmbrytare som Rusta säljer har koder kompatibla med Nexa eller några andra som folk fått att fungera...? De är kinesiska (Zhejiang Kangtai...), ställs in med DIP-switchar, och har system/hus-koder 1-5 och enhetskoder A-E. Så lite fler koder än Nexas billigaste, samtidigt som 3+fjärr kostar 149:-.

Något fler koder är ju bra, men om man inte har möjlighet att lära RF/sniffa koder så tar det ju en hel del tid att testa de här strömbrytarnas 25 olika inställningar * alla befintliga Nexa-koder + andra koder, så jag tänkte om någon redan testat...

Verkar som om Harmony-databasen har koder för "Kangtai 2603", får testa dem med ett RF-batteri i fjärren...

Nej, Kangtai 2603 finns som enhet men den har inga koder inlagda. Får hoppas att någon Nexa-kod kan hittas och fås att funka.



Har precis köpt mig såna brytare som du pratar om, fick du fram någon lösning?
Har de tidigare rusta brytarna Proove och det funkar ju med Nexa koderna och Prooves egna.
Men hur jag ska kunna styra dessa Kangtai får jag inte riktigt ihop.

Någon som vet?

#184

Postad 13 oktober 2011 - 17:12

Unregistered1b7717ae
  • Unregistered1b7717ae
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0



Har precis köpt mig såna brytare som du pratar om, fick du fram någon lösning?
Har de tidigare rusta brytarna Proove och det funkar ju med Nexa koderna och Prooves egna.
Men hur jag ska kunna styra dessa Kangtai får jag inte riktigt ihop.

Någon som vet?


Har också dessa och IR-link från Kjell.
Tänkte att man kunde lära RF koderna från fjärren som följde med brytarna.
Det verkar dock inte gå att lära harmony one något via IR-linken (testat med en vanlig fjärr också).
Har dock läst om andra som lyckats lära RF koder genom en delen av IR-linken.... Skumt

Någon som vet hur man får igång Rusta brytarna eller måste jag köpa NEXAs?

Redigerat av Unregistered1b7717ae, 13 oktober 2011 - 17:12.


#185

Postad 25 oktober 2011 - 00:38

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Ville bara tacka för instruktionerna i denna tråden från Ticko och koderna från Daniel-P.
Köpte en Ir-Link från Kjell och några Nexa strömbrytare idag.
Tog inte lång tid innan jag var igång och kunde styra dessa med min MX-950, lysande!!
Nu hägrar att även kunna styra taklampor etc, såg att nexa har en lampa med inbyggd mottagare, någon som testat?
Annars vill man ju gärna ha en lampknapp som både kan stänga av och sätta på normalt plus med fjärr.. Något som någon vet om det finns?

#186

Postad 30 december 2011 - 13:06

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Hej

Kul att det finns lösningar till det mesta :). Själv håller jag på och sätter upp en fattigmans Pronto med hjälp av en gammal Ipag 3630. Denna kör jag Linux samt lirc på. Är det någon som vet hur man konverterar dessa koder så de fungerar med Lirc? Har sökt lite på nätet med inte hitta något än :(

Mvh
Staffan


Jag skulle också uppskatta om det finns några tips på att styra nexa från lirc!

#187

Postad 30 december 2011 - 14:26

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Jag lyckades använda irrecord för att kopiera koderna från harmonys databas, se här för en enkel config-fil för lirc, den täcker bara 2 knappars av/på dock:

https://gist.github.com/1539844

Med denna config (och iaf min mceusb) så fungerar "IRSEND -#20 send_once t1 btn_3" tex för att så på brytare nr2.

Redigerat av sandos, 30 december 2011 - 14:27.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.