Blu-ray eller HD DVD?
7496 svar till detta ämne
Postad 07 November 2007 - 19:32
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
 vill bara säga jag läser, men har ej tid att svara ordentligt - men det kommer, eftersom jag har rätt somvanligt.
Har förresten övervägt tosh med fem filmer som budgetspelare tills det kommer bra blårejer med HDD, men det bli nog inte av, vill ha en link-spelare å då blir det nog sony.
Alltså gott folk - svar kommer - för toler är den som inte glömmer angrepp mot den smala blålasern. Ska även svara i liknande tråd om dvd. men jag måste prioritera - mycket att göra - jag är ej troll - det räcker med att vara allvarlig........
Redigerat av toler, 09 November 2007 - 01:03.
Postad 08 November 2007 - 10:48
Sunstrider
-
Sunstrider
-
Amatör
-
-
82 inlägg
 Format war gets more warlike: http://www.engadgeth...s-more-warlike/"Get a life" gäller nog för många i den här frågan...
Postad 09 November 2007 - 04:01
Unregistered32aa326d
-
Unregistered32aa326d
-
Användare
-
-
103 inlägg
Struntar om en av dessa två vinner eller om båda kommer att finnas kvar på marknaden. Kommer inte köpa någon blå/hd-spelar på flera år, eftersom båda är "hackade" så uppstår det inget problem.
Men en sak jag inte förstår är varför många här lägger ned så mycket energi på att tala illa om det ena. Vad spelar det för roll om båda finns? Iofs ingen skillnad på den här diskussionen eller den som Volvoraggarna har med Saabentusiasterna, eller ”Min pappa är starkare än din”.
Lycka till med diskussionen. Nu ska jag se på Ratatouille i 720p som visst råkar vara ifrån Blue-ray.
Postad 09 November 2007 - 04:03
Zyrell
-
Zyrell
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ni måste ju ändå medge att det är sjukt roligt att knappt 1/10 av befolkningen vet hur BD stavas ;D
Postad 09 November 2007 - 04:30
Unregistered32aa326d
-
Unregistered32aa326d
-
Användare
-
-
103 inlägg
Så det stavas Blu-ray. Då har man lärt sig något idag med.
Postad 09 November 2007 - 07:56
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Skulle "Blårej" bli Svensson's uttal så hoppas jag verkligen HD-DVD vinner.  Jag är irriterad över att det är två format för jag skulle vilja skaffa en spelare och några filmer, men det kommer inte hända så länge det är två format. Skulle vara helt ok för mig att de körde två format om de släppte varenda film på båda formaten så man kunde välja som man ville. I dagsläget skulle jag lätt ta HD-DVD på grund av billigare spelare och absolut ingen sämre bild eller sämre funktioner än blu-ray.
Däremot skulle båda formaten kosta lika mycket så skulle jag välja blu-ray på grund av att utrymmet möjligör massor med extramaterial utan extra skivor.
Redigerat av altair4, 09 November 2007 - 07:56.
Postad 09 November 2007 - 08:22
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Skulle "Blårej" bli Svensson's uttal så hoppas jag verkligen HD-DVD vinner. Jag är irriterad över att det är två format för jag skulle vilja skaffa en spelare och några filmer, men det kommer inte hända så länge det är två format. Skulle vara helt ok för mig att de körde två format om de släppte varenda film på båda formaten så man kunde välja som man ville. I dagsläget skulle jag lätt ta HD-DVD på grund av billigare spelare och absolut ingen sämre bild eller sämre funktioner än blu-ray.
Däremot skulle båda formaten kosta lika mycket så skulle jag välja blu-ray på grund av att utrymmet möjligör massor med extramaterial utan extra skivor.
Kör med Blu-Röj som uttal då istället.
Postad 10 November 2007 - 15:46
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
BD funkar fint annars
Hatar när folk förkortar HD DVD till "HD" dock, HD filmer klingar väl bra, men inte fan kan man använda det till HD DVD som format när det kan syfta till vilket Hi-def format som helst.
Postad 10 November 2007 - 15:48
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
HD-DVD Ja dem vinner ju 
Sen har vi detta återstånde av det sjunkande skeppet at le åt 
Är det bara jag som vill veta vem drygungen nabbkakan verkligen var? Har mina misstankar men vet inte säkert
Postad 10 November 2007 - 18:49
Threepwood
-
Threepwood
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Efter att inte ha läst ett enda inlägg förutom det sista så måste ja säga detta.
Jag börjar tro mer o mer på HD-DVD.
Är iofs inte så påläst men ja tycker dom flesta verkar föruspråka blu-ray pga det får plats mer.
Visst, det är ju bra till backup men ja tycker till film spelar det ju ingen större roll då en film iaf får plats på en skiva oavsett format.
Sen börjar väl HD-dvd komma med mer plats nu?
Sen det ja tycker är bra med HD-DVD är ju att det inte har någon region.
Min mätare har iaf flyttats mot HD-DVD efter att ha vart i mitten enda från start =)
Fast igentligen bryr a mig inte så länga det finns spelare som klarar båda formaten.
EDIT:
bör det inte finnas ett val för oss som stöder båda?
Redigerat av Threepwood, 10 November 2007 - 18:51.
Postad 11 November 2007 - 23:54
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
HD-DVD Ja dem vinner ju 
Sen har vi detta återstånde av det sjunkande skeppet at le åt 
Är det bara jag som vill veta vem drygungen nabbkakan verkligen var? Har mina misstankar men vet inte säkert 
Men vi har ju fått King Cat istället
Postad 12 November 2007 - 00:47
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Hd-dvd-soittimen saa Amerikassa satasellaÖversättning: man får en HD DVD spelare i amerika för en hundring Kort sagt: Ca$h is King Och i Frankrike får man en HD DVD spelare med filmer för en Femtilapp Nice i like
Postad 23 November 2007 - 23:16
Linn 9000
-
Linn 9000
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Kolla här: http://mikrodatorn.i...2.1030/1.132160 och i the perfect vision på sidan 73 för statistik http://www.avguide.c...-perfect-vision Det ser lovande ut för HD-DVD
Postad 23 November 2007 - 23:34
Arvin
-
Arvin
-
Användare
-
-
106 inlägg
Efter att inte ha läst ett enda inlägg förutom det sista så måste ja säga detta. Jag börjar tro mer o mer på HD-DVD. Är iofs inte så påläst men ja tycker dom flesta verkar föruspråka blu-ray pga det får plats mer. Visst, det är ju bra till backup men ja tycker till film spelar det ju ingen större roll då en film iaf får plats på en skiva oavsett format. Sen börjar väl HD-dvd komma med mer plats nu? Sen det ja tycker är bra med HD-DVD är ju att det inte har någon region.
Min mätare har iaf flyttats mot HD-DVD efter att ha vart i mitten enda från start =) Fast igentligen bryr a mig inte så länga det finns spelare som klarar båda formaten.
EDIT: bör det inte finnas ett val för oss som stöder båda?
Finns en LG maskin som tar båda formaten och som jag tror är släppt och Toshiban tillverkar fortfarande hd-dvd maskiner, sen finns det ju andra alternativ som du någongång i snar framtid kommer att garanterat köpa en BD spelare och där finns aktörer som Panasonic, Philips, LG, Smasung, Sharp, Pioneer och självklart Sony då. Och nu kan hyra i närmaste mack som Bilisten.
Postad 23 November 2007 - 23:35
Arvin
-
Arvin
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hyra Blue-Ray filmer menar jag i den föregående inlägg
Postad 01 December 2007 - 14:25
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2349 inlägg
hur går formatkriget?
Vill snart ta steget till HD men vilket av dem. Vill inte göra ännu en dvd-a respektivt sacd så man sitter med en massa skivor sen.
blu eller HDdvd?
finns det en rimlig multispelare ute ännu eller på G?
såg att videomix börjat ta in en massa bluray filmer nyligen.
Redigerat av Unregistered973, 01 December 2007 - 14:37.
Postad 01 December 2007 - 21:31
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
..
Redigerat av henke007, 01 December 2007 - 21:32.
Postad 01 December 2007 - 22:03
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
..
Henke, jag fick orginalmeddelandet du skrev, men det är inte så lätt. Om vi stänger av någon, spärrar en ip-adress eller kanske en stor ip-range så kommer dom som förstör alltid tillbaka i nya skepnader på ett eller annat sätt, oerhört tråkigt. Vi är inte avs-forum, det har du rätt i. Men fortfarande har vi annat att göra än att leka dagis-poliser, så oerhört onödigt arbete! Allt sker ju på frivillig basis också, hade vi fler personer som hjälpte till att hålla ordning så vore allt mycket lättare. //M
Redigerat av Martin, 01 December 2007 - 22:06.
Postad 01 December 2007 - 22:26
necrio
-
necrio
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
förstår inte vad som fick bägaren att rinna över, tycker folk över lag har lugnat sig betydligt på senaste tiden?
Postad 01 December 2007 - 23:11
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Håller med, tyckte det var rätt lugnt och sansat nu på sistone. Kanske jag har fel?
Postad 01 December 2007 - 23:29
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Det kan bero på att vi har hårdbevakat forumet för att se hurvida min uppmaning som jag postade den 28 november följdes eller ej.
Under tiden så dolde vi de inlägg som var prvocerande och inte hörde hemma i tråden.
Så man kan säga att det var som det brukade.
Vi tröttnade och stängde helt sonika ner forumdelen precis som jag skrev i mitt "varningsinlägg" den 28/11.
Orsak och konsekvens lär jag mina barn här hemma men de är 4,5 och 2,5 år gamla så att de behöver lära sig det är inte så konstigt men att vuxna(?) inte förstår vad man skriver/säger tycker jag är så dåligt så jag finner knappt ord.
Postad 01 December 2007 - 23:45
necrio
-
necrio
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
jag förstår. visst man kanske själv varit provocerande ibland men oftaste efter man fått något kastat i ansiktet. jag tycker många av alla trådar som just är skapade för att få fram irritation kommer från en liten klick users, är det inte lättare att bara ge dom semester? ja menar börja med en vecka, sen händer det igen från samma person blir det en månad, sedan 3,6,9? borde vara rätt avskräckande. tråkigt att just en väldigt liten klick ska förstöra för så många av oss som just bor i det sub-forumet.
Postad 01 December 2007 - 23:54
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
tycker forumet har vart rätt dött på senaste, de såkallade döljda inläggen har de skett nattetid eller
har ej lagt märke till några och så snabba är inte ni moddar oftast!!!
Postad 02 December 2007 - 00:30
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Jahapp, där rök en av anledningarna för mig att fortsätta besöka det här forumet. Det är ju typ bara HD-avdelningen jag brukar kolla in. Pajkastningen tycker jag man kan lösa utan att stänga av en hel avdelning som förstör en hel del för andra männsikor som inte tar del av den. Personligen tycker jag inte att den var speciellt störande (i viss mån).
Postad 02 December 2007 - 00:30
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
tycker forumet har vart rätt dött på senaste, de såkallade döljda inläggen har de skett nattetid eller har ej lagt märke till några och så snabba är inte ni moddar oftast!!! 
Jag sitter ju här 21-06, så oftast går det rätt så fort att dölja
Postad 02 December 2007 - 00:52
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Personligen så tycker jag det räcker att stänga BD och HD DVD nyhetstrådarna och görs övertramp
i nån annan tråd mest möjligt i BD / HD DVD film trådarna så stäng av DE/den personerna..
Jag skiter i format kriget köpte mig en BD spelare och alla filmer jag ville ha och så var det löst, sen om nåt
försvinner so be it kan ändå njuta av filmerna eller sälja dem eller göra vad f'n som helst..
De som nu har fortsatt , nämner inga namn, att posta dessa diagram över vecko sales
och samtidigt öst ur sig onödigheter som HD DVD är dött och ja där satt sista spiken i HD DVD:s
kista och HD DVD såljer skit trots bogo sales osv stäng av dem bara !!!
I 8 fall av 10 är det påhopp på HD DVD , varav jag skrev mkt skit tillbaka om BD men orkar inte
längre...
Öppna HD forumet öppna osv (lol)
Postad 02 December 2007 - 01:07
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Postad 02 December 2007 - 01:13
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag förstår ingenting...
Det är pga allt jobb som vi har lagt på att försöka städa undan allt larv och det har gått rätt så bra, men vi känner nu att vi orkar inte längre. Tack till alla som anmält inlägg dock, utan er hade det gått åt skogen för länge sen. Och stänger vi av användare/spärrar ip så kommer dom snabbt tillbaka i ett helt nytt ip-range och börjar spamma igen... och så stänger vi av dom ... och det kommer en ny användare.. osv osv. Men vi får väl ta ett snack om någon slags varaktig lösning... vi får väl kanske göra som andra forum, man får skicka in en personlig ansökan när man blir medlem, mer personnummer, adress, telefonnummer osv.. Jag vet inte, har ni någon lösning på det hela så säg gärna till.
Postad 02 December 2007 - 01:14
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Fortsätter som vanligt i dena tråden p.g.a ert fjanteri  . PS: Ironi ironiGjorde precis en liten beställning till från Mr.Glen 1 x Stardust (2007) (HD DVD) (Pre-order/Dec 18) 1 x Eastern Promises (HD DVD) (Pre-order/Dec 26) 1 x lord Of War (HD DVD) Dutch import 1 x Balls Of Fury (HD DVD) (Pre-order/Dec 18) 1 x Kingdom (HD DVD) (Pre-order/Dec 26) PS: Razter Me lovy lovy u ToOo!!
Postad 02 December 2007 - 01:19
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
HAHA
bra Kinky cat håll grytan kokande, du glömde reservoir dogs  nice order..
Ser fram emot Bourne Ultimatum själv i veckan!!
HDMS har 7 % på tisdag då de fyller år "1year" tror ja koden var så du/ni vet!!
de flesta får väl kundmail därifrån ??!!
Postad 02 December 2007 - 01:26
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
HAHA
bra Kinky cat håll grytan kokande, du glömde reservoir dogs nice order..
Ser fram emot Bourne Ultimatum själv i veckan!!
HDMS har 7 % på tisdag då de fyller år "1year" tror ja koden var så du/ni vet!!
de flesta får väl kundmail därifrån ??!!
Funderade faktiskt på filmen Reservoir dogs, men med lite eftertanke så kom jag på att jag såg den för femtielfte gången förr förra veckan hehe, blir en order på den nästa gång jag har lust att se den igen  . Bourne Ultimatum är ett givet köp i framtiden också, såg dock den också för inte så länge sen  . Men du lär knappast bli besviken, nonstop action rakt igen hela filmen Får kundmail varannan dag tycker jag hehe
Redigerat av KingCat, 02 December 2007 - 01:27.
Postad 02 December 2007 - 03:57
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Postad 02 December 2007 - 04:43
hankmander
-
hankmander
-
Användare
-
-
100 inlägg
Att HD-DVD-spelare är regionsfria vet jag. Men kan de spela upp gamla hederliga DVD:s från samtliga regioner? Känns rätt viktigt för mig att veta i detta läge.
Postad 02 December 2007 - 08:44
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Att HD-DVD-spelare är regionsfria vet jag. Men kan de spela upp gamla hederliga DVD:s från samtliga regioner? Känns rätt viktigt för mig att veta i detta läge.
Ja, det går att ladda hem regionsfria firmware till dom flesta (alla?) Toshiba HD DVD spelare. Se t.ex. denna tråd för mer information om hur man gör Toshiba HD-EP10 regionsfri som just nu går att köpa för 3290:- här i Sverige inkl. 5 filmer. http://www.avforums....ad.php?t=646964
Postad 02 December 2007 - 09:27
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Stäng av trollen i stället för att stänga forumet. De allra flesta som frekventerar Blu-ray och HD DVD-sektionerna sköter sig exemplariskt. Det är väldigt få som förstör väldigt mycket för väldigt många.
Postad 02 December 2007 - 09:34
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Addex, du ger dig inte va?. HD DVD kommer inte försvinna bara för du spyr ut dig BD-sörja. Samma gäller tvärtom såklart. Hade varit betydligt bättre o mer lärorikt om man hjälper folk hitta in till den nya tekniken oavsett om det är hd dvd eller blu ray.
Med tanke på att majoriteten som köpte hd dvd-spelare på "black friday" i USA, köpte den på Walmart som inte är med i någon försäljningsstatistik (eller är jag helt ute och cyklar?) säkert även köpte en del filmer därifrån fick såklart övriga försäljningssiffror för hd dvd att gå ner.
Förstår inte denna inställning att proklamera för ett format som det vore en universell lösning på alla världens problem.
Postad 02 December 2007 - 10:36
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Jag tycker att beslutet att stänga hela forumdelen är uselt. Det löser inga problem och kommer göra att folk försvinner iväg till andra forum. Istället för att stänga av/varna medlemmar i ett tidigt skede så drar man nu alla över en kam.
Postad 02 December 2007 - 10:58
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Jag fattar ingenting?? Är alla trådar rörande HD DVD och BD (förutom denna då) helt stängda??! Ehh, OK... Kul att man inte ens kan diskutera nya filmsläpp längre, tack så hemskt mkt... Nä, detta känns faktiskt riktigt löjligt, det MÅSTE ju gå att stänga av de enskilda sk "trollen" istället? Edit: men vaaaaaa??? Hur kan denna tråd vara låst?!?! https://www.minhembi...s...6926&st=180Detta kan väl ändå inte stämma?? Finns ju inte tillstymmelse till "ordkrig" eller "pajkastning" i den??! Jag vill ju läsa nyheter om Toshibas nya spelare, snyft...
Redigerat av ajzman, 02 December 2007 - 11:17.
Postad 02 December 2007 - 11:25
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Kanske borde man flytta denna "Off Topic" tråd till HD DVD/Blu-ray forumet och döpa om den till Smackdown så de som vill kan larva sig och syssla med sandlådelekarna i en enda tråd och sen se till att de övriga trådarna fyller sina funktioner med att ge tips/råd/hjälp och nyanserade "samtal"?
Postad 02 December 2007 - 11:33
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Problemet är att det går inte att ha nyanserade samtal med en del medlemmar. De bryr sig helt enkelt inte om vad man säger/gör.
Det är ju bara att kika lite högre upp i denna tråden där Addex postar ett inlägg som bara gjuter eld på lågorna. Det är precis den sortens beteende som vi vill slippa ifrån.
Men inte ens nu så går ju vårt budskap fram eller hur?
Sköt er i denna tråden så kanske vi öppnar upp forumdelen igen inom kort, missköt er och de förblir stängd.
Återige, orsak och konsekvens. trodde det var förhållandevis vuxna människor som vi hade att göra med men man blir bevisad på motsatsen dagligen.
Man kan fortfarande läsa i forumdelen bara inte posta nya inlägg.
Det är tid för eftertanke just nu mina vänner så här i juletid.
Redigerat av Berggren, 02 December 2007 - 11:35.
Postad 02 December 2007 - 11:41
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Jag förstår iof inte hur man driva ett seriöst forum och inte ha en avd för HD DVD och BD, då lär ju varenda kotte
leta upp ett nytt forum att hänga i och minhembio lär självdö...
Är det verkligen så farligt med lite snick snack hit & dit som f.ö har minskat kopiöst på senare
tid!!?
Det var ju nåt stolpskott som skrev igår att har HD DVD tagit självmord?? med typ 11 inlägg,
stäng av han och liknande fall, så vi andra seriösa kan fortsätta posta news och prata HD??!!!
Postad 02 December 2007 - 11:48
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Som det besvisligen verkar, så finns det ett starkt behov av att ha en tråd med Smackdown så folk kan kasta pajer och står på barrikaderna och försvara "sitt" format. Genom att endast tillåta propaganda, säljstatistik m.m i en enda tråd och vi medlemmar ser till att hålla rent i alla andra trådar, håller oss till ämnena och inte tolerera att det fjantas så kan vi självsanera bort strulet genom att det ligger i vårt eget intresse...?
Postad 02 December 2007 - 11:50
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
henke007: Jag håller helt med dig.
De personer som har skapat de mesta av problemen är väldigt få (3-4 st?) och varför skall vi andra då lida för detta? Det känns konstigt att ett forum som vill vara seriöst inte kan lösa detta på ett smidigare sätt än att hindra alla från att diskutera ett av de mer intressanta ämnena inom hemmabio för tillfället.
Postad 02 December 2007 - 11:53
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Problemet är ju bara att varenda tråd som öppnats som en slags propaganda tråd har
låsts omgående utan utvärdering eller "effort", det är väl lättare att ha en sådan tråd i HD forumet och anmäla och hålla
rent i den, så att andra trådar hålls rena..
Sen tycker jag själv att det är alldeles för mkt trådar som öppnas för att fråga vilken HD spelare ska ja köpa
och bla bla, frågor som kan ställas i befintlig tråd. Sånt irriterar mig mera men där är inte moddar snabba med
att stänga ner och hänvisa till befintlig tråd etc..
Inte i hellskotta ska alla intressanta trådar lida av detta..
Nej nu styr vi upp detta tycker jag!!
Postad 02 December 2007 - 12:16
necrio
-
necrio
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
film trådarna samt trådarna om alla hd-spelarna bör öppnas om något ivf, nu är man ju deprimerad då man inte har någonstans att posta
Postad 02 December 2007 - 12:18
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Men alltså ärligt talat är det ingen, varken mod eller användare som fattar att om de som gillar Bluray håller sig i sina trådar och klappar varandra på ryggen och de som gillar HDDVD håller sig i sina och klappar varandra på ryggen så blir det inget tjaffs!
Nu är det ingen ide att gå in på vilka som ställer till det mest då även det kommer spåra ur och alla kommer skylla på varandra, men varje gång som modsen gått in och varnat för offtopic och bett folk skriva i rätt tråd så brukar det lugna ner sig.
Det stora problemet är det som ni mods beskriver själva... Ni bryr inte om den här diskussionen. Jag förstår inte hur det kan vara ett försvar om jag skall vara ärlig, för det ser väldigt illa ut i våra ögon när en mod kommer in och man märker att han har noll koll och börjar stänga av och varna folk som INTE började med tjaffset.
Och det beror såklart på att ni inte är inne och läser för det intresserar er inte. Men om de mods som är intresserade bara såg till att man skrev i rätt trådar... HDDVD trådarna får vara fulla med "blöj--röj" kommentarer, rör mig inte ryggen, men låt mig slippa dom i Bluray trådarna.
Någon mod skrev att det fanns inget intresse att läsa och hålla koll på alla HD trådar, men det är inte ens jobbigt att läsa de få inlägg som skrivs. Måste finnas någon som är neutral med intresse som kan vara mod?
Oj, det blev långt...
Postad 02 December 2007 - 12:42
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Vi har under ett par veckor haft meddelanden i forumen om att vi söker nya moderatorer men intresset för detta har varit väldigt svagt. Mig veterligen så har ingen av er som skriver att det så lätt att moderera kommit med några egna ansökningar så det måste ju vara något annat som hindrar då att bli moderator eller? Eller kan det vara så att det är lättare i slutänden att "klaga" och komma med spydiga kommentarer om hur dåliga vi är på att moderera än att göra något åt saken själv och faktiskt hjälpa till genom att dra sitt strå till stacken? Men jag håller med Henke007 när han säger att vi ska försöka hitta en lösning på det hela och försöka få till det så bra som möjligt. Det är för övrigt något som jag tror att de allra flesta ställer upp på. Men alltså ärligt talat är det ingen, varken mod eller användare som fattar att om de som gillar Bluray håller sig i sina trådar och klappar varandra på ryggen och de som gillar HDDVD håller sig i sina och klappar varandra på ryggen så blir det inget tjaffs! 
Detta som du skriver här Thetias tror jag är ironi annars så vet jag inte vad du menar, det är precis det här som inte fungerar. Folk postar inlägg i BD-delen som är nedlåtande mot dem och tvärtom i HDDVD-delen. Folk beter sig barnsligt helt enkelt.
Postad 02 December 2007 - 12:51
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Enkel enkät det är mer smackdowns och löjligheter riktade mot HD DVD än mot BD av medlemmar??!
JA / NEJ
Postad 02 December 2007 - 12:57
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2349 inlägg
410 sekunder på 8 mbit bredband för att ladda denna tråden. ni kanske borde splitta ner den i mindre bitar tycker jag...
Postad 02 December 2007 - 12:58
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Addex, du ger dig inte va?. HD DVD kommer inte försvinna bara för du spyr ut dig BD-sörja. Samma gäller tvärtom såklart. Hade varit betydligt bättre o mer lärorikt om man hjälper folk hitta in till den nya tekniken oavsett om det är hd dvd eller blu ray.
Med tanke på att majoriteten som köpte hd dvd-spelare på "black friday" i USA, köpte den på Walmart som inte är med i någon försäljningsstatistik (eller är jag helt ute och cyklar?) säkert även köpte en del filmer därifrån fick såklart övriga försäljningssiffror för hd dvd att gå ner.
Det jag postade var fakta som är bekräftad av tredje part, samt med hänvisning till källan. Förstår inte denna inställning att proklamera för ett format som det vore en universell lösning på alla världens problem.
Vart gör jag det? Jag är för att om HDM på skiva skall gå från ett hobbyformat till att ta över efter DVD så måste vi ha ett format. Om det blir Blu-ray eller HD DVD spelar ingen roll då båda är bättre än DVD, så länge vi får ett format.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|