Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 vs Pc

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 augusti 2006 - 19:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hur står sig xbox 360 mot en riktigt bra pc ??
Finns det nåra typ 3d mark tester ?? el funkar det bara att göra såna på dator ??

Är det 3,2 GHz totalt el är det 3 kärnor på 3,2 GHz vardera ?? :huh:

#2

Postad 25 augusti 2006 - 21:16

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Den spöar väll än så länge dom flesta Hemdatorer.
Och är väldigt kraftfull för sin prisklass.
Men en riktigt fin (dyr) high end Pc är bättre.
och det är 3x3,2GHz

#3

Postad 26 augusti 2006 - 13:44

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Än så länge är 360 bättre pga att det inte finns några spel som är gjorda för PC som utnyttjar de senaste grafikkorten fullt ut eller utnyttjar Microsoft kommande DirectX10 (finns dock som beta och kommer till Windows Vista)

#4

Postad 26 augusti 2006 - 14:54

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Enda man antagligen kan jämföra är väl Oblivion som utvecklats i tanke med 360 men du kan få det mycket snyggare på en bra pc. 360 versionen (som jag har) är det rejält nedskalat på grafiken för att behålla en hyffsat framerate.

Sen har jag hört att några av bilspelsversionerna inte är lika bra heller som på pc...(snackar grafiskt nu och inte känsla)

Sen prey vore det kul o se en jämförelse med då quake 4 var helt uselt till 360.

Sen kan ms försöka intala mig med sitt försäljningssnack att det är en super pc blabla. Allt handlar om vad spelet utvecklas till i grunden och hur mycket pengar o tid de lägger ned på konverteringen. Hittils har de inte imponerat.

#5

Postad 26 augusti 2006 - 19:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
*nickar* men det brukar väl ta ett tag innan utvecklarna kan utnyttja en konsoll fullt ut..

Ser man på tex god of war el shadow of colossus till ps2 så är det riktigt bra grafik..
Kan knappt tro att det är en ps2 man spelar :rolleyes:

Ska bli kul att se vad xbox 360 kan leverera..Kommer väl en hel del tunga titlar innan jul..

#6

Postad 26 augusti 2006 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Vi hade en väldigt rolig ( ;) ) tråd om detta för länge sedan. Det var tider det :D

Valve (HL2 utvecklarna) sa så här igår:

GI: Are the console versions being developed neck and neck with the PC game or is the PC version much farther along?

Lombardi: I wouldn’t say it’s much farther along. Again, we’re trying to build the tools and technology set so that as soon as something comes up on the PC we’re able to get it over to the consoles. For example, if we were in Seattle right now we could go over to the side of the office where the 360 version’s being built and you could play all of the way through Portal in the exact same state that it is on the PC. We haven’t gotten our toolset as mature on the PS3 yet. We’re still figuring that out and getting over the ramp, but we’ve gotten to a good place on the 360 where the PC and the 360 are almost completely in tandem right now.

GI: How does the 360 hardware compare to PC? In the regular Xbox version of Half-Life 2 there was such an abundance of loading compared to the original.

Lombardi: The memory on the Xbox 1 was a pretty small pipe to jump through and we really weren’t designing Half-Life 2 with that as top of mind. We did the best we could to implement streaming technology to make those level loads as short as we could. Right now though we’re in a totally different world where the 360 is pretty close to on par with our target platform for the PC.
It’s a totally different world now that we’ve landed in the next generation and I think specifically for Episode Two we’re at a sweet point where there is parity between the different platforms. As time goes on we may find ourselves in that same situation when we’re targeting DirectX 12 or whatever is going to come three years from now and the 360 hasn’t moved forward. So we may have to revisit that problem that we just got away from, but for the next year or two I think our releases are going to be very comparable on the different platforms.

GI: Is there anything that you haven’t been able to do on the 360?

Lombardi: Mmm mmm [no].


Och vi har fått och kommer få portar från flera PC spel framöver, där vissa blev sämre och vissa blev/blir bättre än sina PC versioner. Jag tror det kommer komma rätt många PC portar framöver, vilket är bra.

De exklusiva spelen till 360, gjorda av talangfulla utvecklare, kommer vara snyggare än de flesta PC spel i ett par år framöver, sedan kommer PC spelen ta över halvvägs, är min gissning.

Crysis kommer 2007, den motorn håller på att konverteras till 360 och PS3. Det vi ser nu är bara början av 360-generationens grafik :rolleyes:

Men vid slutet, om ca 4 år, kommer PC spelen dragit ifrån och vi kommer sitta och titta/dregla på screenshots av Xbox 720 och längta =P.

#7

Postad 27 augusti 2006 - 11:17

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Mjo, spelen till 360 kommer vara snuskigt snygga om 1-2 år, precis som det är med alla konsoler, det tar ett tag innan alla utvecklarna har lärt sig hur de ska ta till vara på allt som går att få.

#8

Postad 27 augusti 2006 - 14:21

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Sen tycker jag väl Valve av något företag e lite fel o fråga då de är dom som gör de mest skalbara pc-spelen av ALLA utvecklare typ. Alltså du kan spela det "bra" på så gott som vad som helst. (bortsett lost coast osv) så att deras "target" pc maskin är mött på 360 sidan nu är föga förvånande då deras rekommenderade specs på tex hl2 inte var speciellt höga.

Skulle hellre vilja se epic med gears of war och ut2007 eller liknande företag va dom har och säga. Dock tror jag aldrig vi kommer få den rena sanningen då det ligger mycket pengar i fickorna hos utvecklingsföretagen från de stora som ati, nvidia, intel, amd och så vidare. Såklart de inte kan säga, "ja ni tyvärr som råkar ha fel märke på konsollen/grafikkortet. Denna konvertering kommer bli usel" för då skulle de bli sparkade illa kvickt. Utan detta verkar vara nåt som vi kunder får upptäcka själva vilket är synd men jag förstår det "lite".

En perfekt pc <>360/ps3 konvertering tror jag på när jag ser den :P

#9

Postad 27 augusti 2006 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sen tycker jag väl Valve av något företag e lite fel o fråga då de är dom som gör de mest skalbara pc-spelen av ALLA utvecklare typ. Alltså du kan spela det "bra" på så gott som vad som helst. (bortsett lost coast osv) så att deras "target" pc maskin är mött på 360 sidan nu är föga förvånande då deras rekommenderade specs på tex hl2 inte var speciellt höga.

Jovisst, Valve är bra på sånt. De fick till och med Half Life 2 att se bra ut på Xbox om än långt ifrån PC versionen och med mycket laddande och hackande i jämförelse.

Å andra sidan är Bethesda inte direkt gudar på att koda till konsol (Morrowwind på Xbox någon?) och de hade länge problem med 360 versionen (säkert mycket beroende på att det var ny hårdvara), de fick t o m skjuta upp releasen flera gånger för att fixa frameraten.

Jag kollade på (via IGN.com) några av 360/PC spelen som släppts hittills och de flesta körs bättre på en snabb PC.

Condemned: "It's a good looking game and actually looks better on the PC than it did on the 360 thanks to some higher resolutions. Though as with F.E.A.R., you'll need a great machine to take advantage of all of the detail and effects the game has to offer."

Prey: "Prey finishes everything off with smart presentation, impressive graphics, and great sound. The game is a little shorter than I had hoped, and the graphics aren't quite as good on the Xbox 360 as they are on the PC"

LOTR: "Visually, BfMe2 is a solid looking title. EA says that the game supports the highest resolution from the PC build, a claim that, if true, doesn't actually translate into a game that looks like the highest resolution on the PC. On the contrary, you'll see low resolution environment textures, sketchy, pixilated shadows, and you'll encounter gnarly, jarring, dumbfounding framerate drops. Even in the very first level of the boxed copy you'll see empty sections that chug and display slowdown that sinks well below 30 FPS. Even the cutscenes display sharp jolts of surprising slowdown. To be fair, all RTS games have slowdown. The biggest battles usually display hundreds of units firing at each other, flames alighting, explosions going off, dozens of death animations, and AI all working furiously at the same time. And in the later levels of BfMe2, you'll get truly massive battles with what looks like hundreds of units engaging in all-out warfare. But where the early levels consistently switch from a high of 30 FPS to lows of 25 FPS, the later levels deal out slowdown that actually prevents you from clicking on or controlling anything for a few seconds. It's rough. In the last two levels of the good and evil campaigns the framerate takes a serious beating."

Football Manager 06: "The Xbox 360 port is impressive, with just about every stat, function and setting available in the PC game being available here.

You'll get frequent pauses while the 360 processes all the stats and works out results, but it's never a problem, and nothing all that different to what you get in the PC game. In fact, unless you have a fast PC, these pauses will probably be a little shorter in the 360 version."

Men CoD2 kanske redan är en perfekt port?

"The Xbox 360 version is comparable to a high-end PC system running the game, and in some little cases -- like a lit landscape or a full-blown fighting sequence -- the Xbox 360 version looks superior. Call of Duty 2 is easily one of the best looking Xbox 360 games for launch."

Samtidigt ska man inte klaga, det är fortfarande rätt tidigt och PC utvecklarna kommer lära sig 360n bättre ju längre tiden går.

Snart kommer Half Life 2 i en perfekt port (förhoppningsvis :P ) och dessutom F.E.A.R med t o m bättre grafik än PC versionen hade (det är vad de sagt åtminstone, HDR läggs till på 360 versionen).

Besvarar ju inte direkt huvudfrågan iofs :D . Det kommer alltid ha att göra med det du säger; "Allt handlar om vad spelet utvecklas till i grunden och hur mycket pengar o tid de lägger ned på konverteringen".



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.