Sen tycker jag väl Valve av något företag e lite fel o fråga då de är dom som gör de mest skalbara pc-spelen av ALLA utvecklare typ. Alltså du kan spela det "bra" på så gott som vad som helst. (bortsett lost coast osv) så att deras "target" pc maskin är mött på 360 sidan nu är föga förvånande då deras rekommenderade specs på tex hl2 inte var speciellt höga.
Jovisst, Valve är bra på sånt. De fick till och med Half Life 2 att se bra ut på Xbox om än långt ifrån PC versionen och med mycket laddande och hackande i jämförelse.
Å andra sidan är Bethesda inte direkt gudar på att koda till konsol (Morrowwind på Xbox någon?) och de hade länge problem med 360 versionen (säkert mycket beroende på att det var ny hårdvara), de fick t o m skjuta upp releasen flera gånger för att fixa frameraten.
Jag kollade på (via IGN.com) några av 360/PC spelen som släppts hittills och de flesta körs bättre på en snabb PC.
Condemned: "It's a good looking game and actually looks better on the PC than it did on the 360 thanks to some higher resolutions. Though as with F.E.A.R., you'll need a great machine to take advantage of all of the detail and effects the game has to offer."
Prey: "Prey finishes everything off with smart presentation, impressive graphics, and great sound. The game is a little shorter than I had hoped, and the graphics aren't quite as good on the Xbox 360 as they are on the PC"
LOTR: "Visually, BfMe2 is a solid looking title. EA says that the game supports the highest resolution from the PC build, a claim that, if true, doesn't actually translate into a game that looks like the highest resolution on the PC. On the contrary, you'll see low resolution environment textures, sketchy, pixilated shadows, and you'll encounter gnarly, jarring, dumbfounding framerate drops. Even in the very first level of the boxed copy you'll see empty sections that chug and display slowdown that sinks well below 30 FPS. Even the cutscenes display sharp jolts of surprising slowdown. To be fair, all RTS games have slowdown. The biggest battles usually display hundreds of units firing at each other, flames alighting, explosions going off, dozens of death animations, and AI all working furiously at the same time. And in the later levels of BfMe2, you'll get truly massive battles with what looks like hundreds of units engaging in all-out warfare. But where the early levels consistently switch from a high of 30 FPS to lows of 25 FPS, the later levels deal out slowdown that actually prevents you from clicking on or controlling anything for a few seconds. It's rough. In the last two levels of the good and evil campaigns the framerate takes a serious beating."
Football Manager 06: "The Xbox 360 port is impressive, with just about every stat, function and setting available in the PC game being available here.
You'll get frequent pauses while the 360 processes all the stats and works out results, but it's never a problem, and nothing all that different to what you get in the PC game. In fact, unless you have a fast PC, these pauses will probably be a little shorter in the 360 version."
Men
CoD2 kanske redan är en perfekt port?
"The Xbox 360 version is comparable to a high-end PC system running the game, and in some little cases -- like a lit landscape or a full-blown fighting sequence -- the Xbox 360 version looks superior. Call of Duty 2 is easily one of the best looking Xbox 360 games for launch."
Samtidigt ska man inte klaga, det är fortfarande rätt tidigt och PC utvecklarna kommer lära sig 360n bättre ju längre tiden går.
Snart kommer Half Life 2 i en perfekt port (förhoppningsvis
) och dessutom F.E.A.R med t o m bättre grafik än PC versionen hade (det är vad de sagt åtminstone, HDR läggs till på 360 versionen).
Besvarar ju inte direkt huvudfrågan iofs
. Det kommer alltid ha att göra med det du säger; "Allt handlar om vad spelet utvecklas till i grunden och hur mycket pengar o tid de lägger ned på konverteringen".