1. MBL 116 (180.000kr)
2. Usher 6371 (20-25.000kr)
3.
4.
Största besvikelsen var Martin Logan elektrostathögtalare för 130.000kr(!)
Efter Pizza Hut bar det iväg till Ino Audio med förväntningarna i skyn och stor skeptism för den nuvarande halleluja-stämning som råder kring märket. Med andra ord väldigt tuffa förväntningar för Ino Audio. Det var 4 andra personer som skulle på demot som vi mötte utanför lokalen och de var också kritiska. Demot körde igång vid kl 19 och slutade 01. Började med piP och sedan piPs och sist av allt pi60s. Rummet som högtalarna demades hos Ino Audio i var väl isolerade dock så demades även en del av högtalarna tidigare under dagen även i välisolerade rum så omständighetera var relativt jämlika dock med betydligt sämre elektronik för Ino Audio (ex Denon 2105). Vi hade ett par särskilt utvalda låtar för demo som på olika sätt visade fram olika egenskaper hos högtalare.
Slutsatsen var att piP, den enklaste av alla Ino Audios högtalare, spelade skjortan av alla tidigare högtalare vi lyssnat på under dagen med undantag av MBL. piPs var enligt min mening lite fylligare än piP (dock så tyckte vissa att de inte märkte skillnaden). piPs har en annorlunda bas-element än piP och skall vara rappare. pi60 klådde piPs främst på bas och mellanregister men jag tyckte diskanten var marginellt bättre. Skillnaden mellan pi60 och piPs kan beskrivas som att man kan tänka på annat medan man lyssnar på piPs medan man rycks med totalt i musiken med pi60.
Nu kanske det var det var den mycket fördelaktiga miljön som gjorde att Ino högtalarna presterade så bra men man skall ta till beräkning att även många av de andra högtalare spelade i isolerade rum med fördelaktiga förhållanden och dessutom bättre elektronik. Jag är mycket förvånad att Inos högtalare fortfarande imponerade mig trots mina skyhöga förväntningar.
Skulle jag vilja lägga ut pengarna och ha ett eget hus så jag kan spela som jag villa så skulle jag utan tvekan köpa pi60 + center för cirka 30 000kr. Nu är det så att jag bor i lägenhet så det blir piPs + center + stativ för 12.000kr (förmodligen ej surroundhögtalare pga mitt vardagsrums ovanliga design och storlek). Lack blir mattsvart nyans 4.
Skall bli jätteintressant att se hur piPs presterar i ett vanligt rum men det kan inte vara sämre än någon annan högtalare som får presetera i en operfekt miljö. Hoppas man bara inte blir som vissa som monterar skumgummi osv i strävan efter den perfekta ljudet
Vill man inte köpa Ino Audio högtalare skulle jag varmt även rekommendera Usher 6371 eller om man inte har så mycket pengar KEF iQ9 (ej iQ7 pga deras taffliga bas).
Era kommentarer, tyckanden, och erfarenheter?
Redigerat av misc100, 13 September 2006 - 16:27.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?