Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mitt blivande biorum

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 November 2006 - 00:26

Zarim
  • Zarim
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jaha, då var det äntligen dags att dra igång bygget av ett biorum i källaren.
Jag är en glad amatör ( med betoning på "amatör") som nu ämnar avsätta plats i huset för mitt stora filmintresse. Jag kan ingenting om ljuduppsättningar eller projektorer m.m.

Men då jag aldrig varit rädd för att ge mig ut på okänd mark, så skall nog även detta gå vägen. Jag tänker börja med att bygga biorummet, så kommer utrustningen att köpas in allteftersom. Jag har inte lika stor budget som många andra verkar ha, men det fixar sig nog ändå.

Kom gärna med kommentarer under tiden och hjälp mig på vägen. Kan jag t.ex behålla träväggarna i rummet och fortfarande få ett bra ljud???

Kan det vara en god idé att använda sig av absorbenter???
Kan jag ha ett gipstak eller är det akustikplattor som gäller???

/Zarim

Postad 01 November 2006 - 00:31

Zarim
  • Zarim
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Här kommer bilderna på hur rummet ser ut just nu!!!

Jag har väl inte hunnit så mycket mera än att bygga upp en förhöjning till den bakre stolsraden.

/ Zarim

Bifogad fil(er)

Postad 01 November 2006 - 08:35

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Har du kollat närmare på skadorna efter ytterväggen?

Postad 01 November 2006 - 12:27

Zarim
  • Zarim
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0