Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG vs Philips

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 januari 2007 - 16:55

Peter w
  • Peter w
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej!Har köpt mig ett hembio syst.Det är ett LG-551TB.Så fråga är om jag inte skulle ha köpt Philips

syst.3115 istället med tanke på att det är både billigare samt att LG saknar HDMI utgång.

Eftersom jag är okunnig på området så vore jag tacksam för lite förklaringar på vad detta innebär.

(Köpte även en LG-42" plasma)

Tror ni att man i så fall kan lämna tillbaka det jag har köpt för att byta till Philips med tanke på att jag har kvar kartongen men slängt frigoliten på insidan??

:)
Tack på förhand!!/Peter

#2

Postad 15 januari 2007 - 12:04

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Har du släng frigoliten så är det kört.

#3

Postad 17 januari 2007 - 20:26

Jokkoman8515
  • Jokkoman8515
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
behöver inte vara det, den här frågan hör egentligen inte hemma på forumet om du frågar mig, detta är en fråga för butiken i sig.. vissa är snällare/mer serviceintriktade... och andra mer fasta i sin policy, det kan variera nåt fruktansvärt, samtidigt beror det på dig ochså.. fick du en bra kontakt med säljaren?... en personlig kontakt kan göra otroligt mkt när man har problem...


så frågan borde ställas till det aktuella inköpstället, ingen här kan svara med 100% säkerhet vad som händer annars...

#4

Postad 18 januari 2007 - 00:20

JOKER021
  • JOKER021
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
kan ju bara svara för dom kedjor ja jobbat för..
men ja brukar ta hänsyn till om kunden är ute efter ny vara ..hos våran kedja..
o därmed dra av lite mindre..
enligt lag så har du ju inte rätt o öppna o lämna tillbaka om ja inte minns helt fel så har ud ju inte ens rätt o lämnatillbaka..den.. å med andra ord är de helt o hållet upp till ställena o ställa sig hur dom vill til lfrågan..

men om du säger som de är till stället o förklarar vad u vill o säger du vill lägga till en slant.. o går med på ett visst avdrag...
..tänk så här.. minsta lilla märke o kunder föreslår oofta om ja köper den här frå ja rabbat då.. (då pratar vi minsta lilla rivmärke lr likn på förpackning..
..så de kan snitta på 10% öppnat 10-25% med en viss anv o ev nåt som vi kan emballera med själva utan at det ska vara alltför öppenbart de blir "second hand"..

men är man trevlig o inte skriker o är oförskämd så är de såå mycket lättare o hjälpa en kund..
så ja tycker du ska gå dit du köpte den o förklara..

...mvh 021

#5

Postad 18 januari 2007 - 12:19

Jokkoman8515
  • Jokkoman8515
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
precis, jobbar själv inom servicebranschen, och en trevlig och bra kund, kan man sträcka på gränserna ganska så mkt för, iaf om man tror att det är en kund som kommer vara lojal och trogen..


en stamkund är värd många hundralappar i förlust på 1 enda sak om man går över 1 års period för dom flesta kedjor, från livsmedel till elektronik.

så in och prata med den aktuella butiken, att föredra är att få tag i samma säljare du köpte produkten av.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.