Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Markboxar Från Sagem

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 november 2007 - 15:22

localhost
  • localhost
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om uppdateringen för Navigator kommer att komma för de som har PVR-modellerna också, eller gäller det bara DVR-modeller ? Uppdateringen 14:e november gällde enbart DVR har jag förstått.

Postad 10 december 2007 - 09:11

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Någon som vet när den nya mjukvaran med Navigator kommer att ligga i luften....?

Postad 12 december 2007 - 18:56

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!! :-)

Fick information ifrån HelpDesken idag att mjukvaran kommer att ligga ute på måndag den 17/12.

Nyheter
• 2 olika lägen i den Elektroniska Program Guiden: Grid och List vy.
• Möjlighet att hantera filer i inspelningslistan med: mappar, flytta, byta namn, sammanfoga, mm
• Exportera och Importera inspelningar endast för säkerhetskopiering av egna inspelningar.
• Slow motion läge vid timeshift 1 / 1/4x 1 / 1/2x
• Ta bort PiP i EPG läge för större överblick av kanaler och program
• Sortering efter namn eller datum i Inspelningslistan
• DVR 64160 / 64250 uppgraderade multimedia funktioner: Fotovisning med MP3 musik i bakgrunden, skärmsläckare, Spellistor, fler redigeringsmöjligheter, m m.
• Sleep timer

Boxer Navigator ingår såklart!
Den nya mjukvaran version 0.7.7 BTV ger dig nu också möjlighet att nyttja Boxers nya tjänst. Alla DVR mottagare får denna funktion och blir automatiskt godkända. Som Boxer Navigator- mottagare gäller DVR 6240 / 6280 / 64160 / 64250:

• Datainformation med 7 dagars Elektronisk programguide
• Söka och spela in hela säsongens avsnitt av din favoritserie med ett enda knapptryck
• Sök på Kategori, Titel, Regissör, Skådespelare, Nyckelord
• Filtrera efter Kategorier och kanaler i den Elektroniska programguiden

Postad 12 december 2007 - 21:14

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN!! :-)

Fick information ifrån HelpDesken idag att mjukvaran kommer att ligga ute på måndag den 17/12.

Nyheter
• 2 olika lägen i den Elektroniska Program Guiden: Grid och List vy.
• Möjlighet att hantera filer i inspelningslistan med: mappar, flytta, byta namn, sammanfoga, mm
• Exportera och Importera inspelningar endast för säkerhetskopiering av egna inspelningar.
• Slow motion läge vid timeshift 1 / 1/4x 1 / 1/2x
• Ta bort PiP i EPG läge för större överblick av kanaler och program
• Sortering efter namn eller datum i Inspelningslistan
• DVR 64160 / 64250 uppgraderade multimedia funktioner: Fotovisning med MP3 musik i bakgrunden, skärmsläckare, Spellistor, fler redigeringsmöjligheter, m m.
• Sleep timer

Boxer Navigator ingår såklart!
Den nya mjukvaran version 0.7.7 BTV ger dig nu också möjlighet att nyttja Boxers nya tjänst. Alla DVR mottagare får denna funktion och blir automatiskt godkända. Som Boxer Navigator- mottagare gäller DVR 6240 / 6280 / 64160 / 64250:

• Datainformation med 7 dagars Elektronisk programguide
• Söka och spela in hela säsongens avsnitt av din favoritserie med ett enda knapptryck
• Sök på Kategori, Titel, Regissör, Skådespelare, Nyckelord
• Filtrera efter Kategorier och kanaler i den Elektroniska programguiden

Låter ju helt underbart!! :)
Hoppas bara att det löser problemen med boxarna som hänger sig ibland......

Postad 16 december 2007 - 17:07

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Problemet med att de hänger sig samt fryser bilden är också löst! Enligt tjejen på HelpDesken så har boxarna fått bättre mottagninsförhållanden. Man har programmerat om hela tuner delen. Nyfiken på morgondagen ska ringa och beställa Navigator ifrån Boxer också! <_<

Postad 17 december 2007 - 23:22

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Idag kom mycket riktigt den nya mjukvaran, och visst fanns det trevliga funktioner. Men tyvärr fungerar den inte särskilt bra. Men den nya firmwaren verkar det som att bara en tuner fungerar - det går bara att spela in ett program samtidigt, och om jag har på någon annan kanal än den jag ska spela in på så startar överhuvudtaget inte timerinspelningen.

Om jag har satt på en timerinspelning och har på samma kanal, så startar alltså inspelningen som den ska. Men om jag har på någon annan kanal, så startar den aldrig och ingenting blir inspelat. Om jag sätter på timerinspelning på två kanaler samtidigt, så startar på sin höjd den ena - om jag skulle ha på någon annan kanal, så startar inte ens den. Trycker jag på inspelning manuellt (via REC-knappen), så fungerar det bra på en kanal, men om jag byter kanal och trycker REC så händer ingenting. Det är alltså bara ett program som spelas in.

Jag förmodar att det är fler som måste ha samma problem med den nya mjukvaran? Jag har svårt att tro att det bara skulle vara jag...

Trots hängningarna och frysningarna, så fungerade alltså den gamla mjukvaran (0.5.1) mycket bättre. Det här är riktigt katastrofalt, det måste lösas mycket snabbt!

Postad 17 december 2007 - 23:39

Neelix
  • Neelix
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Håller helt med.

Efter ca 10 minuter hänger sig boxen och man kan inte göra något. Är det en inspelning på gång avbryts den. Enda sättet är att bryta strömmen. Detta är katastrofdåligt.

Nu gäller det att Sagem skyndar sig för att lösa detta innan Tomten kommer. Snart dags att lämna tillbaka boxen och satsa på någon med bättre kvalitet på sin mjukvara.

Postad 18 december 2007 - 00:21

mannedrevert
  • mannedrevert
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Håller helt med om kvaliteten, eller avsaknaden av den, på senaste SW till Sagem-boxen.

Jag får inget stopp i inspelningen när man väl lyckats starta den, men däremot är boxen
låst i REC-läge och tar inte emot några kommandon alls. Får se hur det ser ut imorrn
bitti då jag inte vill avbryta denna inspelning.

Postad 18 december 2007 - 10:47

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Måste säga att det blev katastrof efter nya navigatormjukvaran kom. MIn mottagare låser sig hela tiden , missade inspelningar osv. RIngde sagem som menade att det berodde på min signalstyrka men boxen fungerade klander fritt innan uppdateringen.
Annica

Postad 18 december 2007 - 11:08

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Lite märkligt att vi som postat här inte haft samma problem med den nya firmwaren, utan lite olika sådana. Men att nya programvaran (0.7.7) fungerar uselt råder ingen tvekan.

Det här är fullständigt oacceptabelt, och nu måste verkligen Sagem göra något illa kvickt. Tyvärr verkar de ha en tendens att skylla på signalstyrkan i de flesta fall, vare sig det verkligen är realistiskt eller inte...

Trots hängningarna och frysningarna, så fungerade ju den förra programvaran (0.5.1) 10 gånger bättre än den här. Då var ju i alla fall boxen användbar även om den hängde sig för ofta - nu är den näst intill oanvändbar. Då hjälper inte alla finesser och nya funktioner i världen...

Postad 18 december 2007 - 15:36

anbu
  • anbu
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Boxer hänvisar till Sagems kundtjänst vid problem med uppdateringen. Sagems växel verkar vara överbelastad, då ömsom ingen signal går fram ömsom tutar upptaget. (supportnummer 08-50111805)

Jag har lika problem som er övriga och har fri sikt till tv-masten så inga problem med dålig signal här inte. Tror programmerarna på Sagem får jobba över idag...

Postad 18 december 2007 - 16:01

greger_olsson
  • greger_olsson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, vad är det för skräpmjukvara man fick ned igår?!?
Man får ju rycka sladden hela tiden, inspelningar hänger sig, boxen blir okontaktbar, uppspelningar hänger sig.
Nu har jag iallafall tröttnat på denna box,den har fått sina chanser.. lämnar tillbaka den till handlaren och köper mig en annan DVR box så man kan spela in allt kul som kommer på tv under julhelgen..

Någon som kommit fram till Sagems support och fått en kommentar? Har de inte testat den innan lansering????
Haboso, har du någon aning, du verkar ju ha haft lite "inside" innan lansering.

Redigerat av greger_olsson, 18 december 2007 - 16:12.

Postad 18 december 2007 - 18:36

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Ja jag har samma problem som ni andra. Blev skitglad över allt nytt "lulllull" i Boxen nu, äntligen trodde jag den skulle fungera som den borde gjort från början. Men igår hängde den sig två gånger och svarar inte alls, inte ens den lilla dioden som indikerar att den "hör" fjärren blinkar. Idag har den gjort likadant, tar ca 10 minuter och sedan hänger den. Jag har inte testat inspelningsbristerna, ingen idé det måste ju komma en ny mjukvara för att den skall bli användbar ändå. Får köra på min analoga kabeltv så länge.

Jo en sak till, min box säger signalstyrka 98% och signalkvalitet 98% men lik förbaskat är styrkestapeln röd...???

/Slotrat

Postad 18 december 2007 - 20:32

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Uselt!

Har samma problem som ni andra.
Hänger sig efter 10min, kan bara spela in en kanal och knappt det eftersom den hänger sig efter 10min.

Dom som jobbar med mjukvaruverifiering på Sagem måste ju ha glömt deras viktigaste arbetsuppgift.

Känner mig just nu riktigt besviken då man köpt en av dom dyraste boxarna på marknaden just för att
den kunde spela in 2 prg samtidigt. Och vad har man nu...

Är det någon som kommit fram till Sagem och fått någon vettig förklaring?

Chrille

Postad 18 december 2007 - 20:34

Berguven66
  • Berguven66
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har oxå samma problem. Den låser sig konstant. Vilket skit dom skickar ut, lagom till jul ledigheten.
Skickade mail till Sagem och skall ringa dom imorgon.

:lol:

Postad 18 december 2007 - 20:35

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Jag har oxå samma problem. Den låser sig konstant. Vilket skit dom skickar ut, lagom till jul ledigheten.
Skickade mail till Sagem och skall ringa dom imorgon.

:lol:

Sagem har ju en lång fin tradition av söliga mottagre som krånglar mest hela tiden...

Postad 18 december 2007 - 21:41

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Tidigare ikväll tipsade jag ComputerSweden om denna tråden och problemet med sista Sagem-uppdateringen, hoppas dom börjar gräva i det och att det kan få fart på Sagem så vi får en snabb lösning på problemen.

Postad 18 december 2007 - 22:58

Neelix
  • Neelix
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det absolut bästa tipset jag kan ge är att installera boxen i ett fjärrstyrt vägguttag - ni vet de där små dosorna man köper på jula för 199kr. Då slipper man i alla fall att resa på sig var 10:e minut för att dra ur sladden. :P .

Skall bli mycket intressant att veta vad det är som har gått snett, för så här dåligt testat kan det bara inte vara.

Postad 18 december 2007 - 23:26

Urbo
  • Urbo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fick också samma problem igår med min DVR 64160. Boxern hänger sig efter några minuter och svarar inte på några kommandon från fjärrkontrollen. Nu har vi satt en en fjärrstyrd strömbrytare så man slipper springa upp och rycka ur sladden hela tiden! Helt värdelsöst! Det här måste Sagem fixa snabbt nu!!!
Först hade jag en DVR 64160, den strulade konstant med att den hängde sig när man skulle se på inspelat material,
och efter ett flertal reparationer så fick vi en DVR 64160 i utbyte.
Den fungerade bra i ca 2 veckor fram till den mjukvaran kom igår...

Redigerat av Urbo, 18 december 2007 - 23:26.

Postad 19 december 2007 - 13:37

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Vi vill börja med att be alla som köpt boxen av oss om ursäkt för det inträffade, men det är sådant som vi inte kan råda över. Sagem är naturligtvis ledsna och förtvivlade de med.

Vi håller en mycket tight kontakt med både Sagem och Teracom, de jobbar så det glöder med att lösa problemet.

De har en ännu nyare programvara som de jobbar med i en egen testmiljö, och det ser just nu lovande ut.

Om den passerar alla instanser kommer de att släppa ut den så fort det går.

Vi återkommer så fort vi vet något mer.

//Göran

Postad 19 december 2007 - 21:28

Nike1970
  • Nike1970
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Fick också samma problem igår med min DVR 64160. Boxern hänger sig efter några minuter och svarar inte på några kommandon från fjärrkontrollen. Nu har vi satt en en fjärrstyrd strömbrytare så man slipper springa upp och rycka ur sladden hela tiden! Helt värdelsöst! Det här måste Sagem fixa snabbt nu!!!
Först hade jag en DVR 64160, den strulade konstant med att den hängde sig när man skulle se på inspelat material,
och efter ett flertal reparationer så fick vi en DVR 64160 i utbyte.
Den fungerade bra i ca 2 veckor fram till den mjukvaran kom igår...

Jaha,då fick man reda på varför min box (ca 1 mån) som till uppdateringen, fungerat hyfsat OK, nu helt uppför sig som ovan beskriver. Den hänger sig konstant! Nu hoppas vi att vi får igång den innan jul. Hade varit kul att kunna spela in lite filmer när de nu sänds.....
Kommer prenumerera på denna tråd för att se vad som händer!!

Postad 19 december 2007 - 21:35

Ardbeg
  • Ardbeg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har precis uppdaterat min box. Under vilka omständigheter hänger den sig? Har inte sett det ännu

Postad 19 december 2007 - 22:13

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Har precis uppdaterat min box. Under vilka omständigheter hänger den sig? Har inte sett det ännu

Inga speciella omständigheter, den hänger sig bara man väntar tillräckligt länge. Eller, jo förresten, den skall va På för att det skall hända. Min hänger sig oavsett om jag tittar eller om det är en schemalagd inspelning som går. Inom en timme har den garanterat hängt sig. Oftare inom 10 minuter än inom en längre tid.

Postad 20 december 2007 - 02:21

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Min box hänger sig inte alls så ofta som era, för mig hänger den sig "bara" 1 - 2 gånger per dygn - oftast i samband med uppspelning.

Men det spelar ju ingen större roll, när det är så stora problem med inspelning - man måste ha på samma kanal som man ska spela in på, annars startar aldrig ens inspelningen (och även om man har det, så händer det att inspelningarna ändå inte startar...). För att boxen ska vara någorlunda användbar, så måste man i praktiken spela in på VHS eller DVD, och inte på hårddisken. Då försvinner visserligen poängen med dubbla tuners (men det funkar ju ändå inte med den nya programvaran), men då kan man i alla fall lita på att någonting faktiskt spelas in...

Jag hoppas verkligen att Sagem snabbt kan lösa det här innan jul. Det brukar ju vara så mycket på TV under julhelgen, samtidigt som man har mindre tid att se något live, så då är det ju jätteviktigt med en fungerande box. Och som sagt, mycket sämre programvara än den här är ju inte möjligt att få fram, ens om man skulle försöka...

Postad 20 december 2007 - 08:34

Unregistered2566f2e7
  • Unregistered2566f2e7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla Sagem fans! :P

Jag instämmer med samtliga inlägg om vilka buggar den nya mjukvaran har, redan innan den nya mjukvaran kom ut tänkte jag att detta inte är vad man förväntar sig när man köper en produkt för 3500-4500kr. Jag känner nu att mitt förtroende för Sagem verkligen håller på att rinna ut i sanden.

Är någon här insatt i vad konsumentköplagen säger, kan man släppa "beta" produkter med så undermålig kvalité utan att behöva ta sitt ansvar och bara skylla på eventuellt dåliga signalförhållanden eller att ny firmware skall släppas inom kort.

Jag ger för tillfället upp och byter till min gamla Sagem PVR 160 som iallafall fungerar och hänger sig någon gång i månaden.... =)

Denna produkt skulle passa utmärkt hos Sverker i PLUS.

Kan jag häva köpet till Digitaltvexperten eller är det Sagem som får ta sitt ansvar? :)

mvh
Andreas

Postad 20 december 2007 - 12:59

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Hej Andreas och alla andra!

För det första har vi ingen notering om att någon Andreas köpt en Sagem 64250 av oss, men den kan ju vara såld i något annat namn. Detta är då också troligen orsaken till att du inte får vår kontinuerliga information löpande i detta ärende via mail?

Produkten du köpt var när den såldes, inte någon betaprodukt. Då fungerade den alldeles utmärkt. Annars hade vi inte sålt den. Vi är noga med att testa innan vi säljer.

Buggarna du nu upplever beror på en ny mjukvara till boxen som tillkommit för att lösa vissa problem som bara funnits på några få geografiska platser i Sverige.

Tyvärr har den ju inte löst dessa problem, utan snarare gett samma/andra problem till alla användare.

Produkten i sig är ju fortfarande inte felaktig. Det är mjukvaran som är det.

(Det innebär i och för sig att produkten är i det närmaste obrukbar.)

Du undrar om du kan häva köpet hos oss?

Om du har köpt den av oss så gäller naturligtvis konsumentköplagen, som vi också följer. Vid ett fel på en produkt skall den reklameras till oss. Därefter har vi en viss tid på oss att åtgärda felet. Om vi inte kan åtgärda felet kan vi välja att göra en omleverans, alltså att ge dig en ny produkt. (skulle inte hjälpa mycket just nu) eller att låta dig häva köpet. Vi är övertygade om att felet är åtgärdat snabbare än den normala tidsfrist som gäller för avhjälpande.

När du köpte den här boxen så hoppas och tror vi att du valde den för att den hade attraktiva egenskaper i förhållande till sitt pris. Det finns idag inte några andra boxar/märken på marknaden som motsvarar den i förhållandet pris/prestanda och som fungerar helt buggfritt. Därför är väl frågan om det hade hjälpt särskilt mycket att häva köpet.

Som tidigare nämnts jobbar man i princip dygnet runt med att lösa detta problem, och så fort de kommit med mer info så delger vi den.

Vår tro och förhoppning är att det kommer en ny fungerande mjukvara inom ett par dagar.

Min kollega Magnus håller i det här ärendet och har kontakterna med Sagem och Teracom/Boxer. Vi har en kontakt som rapporterar direkt till oss när det händer något.
För att inte överbelasta Sagems kundsupport med mer eller mindre onödiga samtal mailas all info vi får till de kunder som vi vet har köpt den av oss. Om någon annan vill ha samma mail kan ni kontakta oss. Skicka ett mail till: [email protected] Skriv 64250 i ämnet. Vänligen ställ inga övriga frågor i ämnet eftersom det bara tar tid att svara en och en. När vi har ny info lägger vi den här och mailar de som finns i listan.

Vi vill återigen poängtera hur ledsna vi är över det som hänt, men samtidigt hoppas vi att alla förstår att detta ligger totalt utanför vår kontroll. Det enda vi kan göra nu, och gör med stor kraft, är att påverka Sagem och Teracom att så snabbt som möjligt lösa problemet.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 14:58

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Senaste Nytt då!

Sagem har nu lokaliserat felet i den mjukvara som kom ut den 17/12. Detta innebär att en ny mjukvara nu färdigställs och kommer att vara ute i luften för nedtankning till boxen under torsdagen den 20/12 eller senast under fredagen den 21/12.

För Er som uppdaterat under de senaste dagarna och upplevt problem rekommenderar vi att ni tankar ner den nya när ni får en fråga i boxen om att göra det.

För ER som inte tankat ner den som kom ut i måndags (vi har lyckats att stoppa några när vi upptäckte problemet) rekommenderar vi att Ni avvaktar med att installera den som kommer tills vi sett att den är stabil.

Ni som finns på vår maillista får detta i ett mail inom kort.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 16:45

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vi håller en mycket tight kontakt med både Sagem och Teracom, de jobbar så det glöder med att lösa problemet.

De har en ännu nyare programvara som de jobbar med i en egen testmiljö, och det ser just nu lovande ut.

Hur vore det att rulla tillbaka till förra versionen så länge? Jag hade precis börjat vänja mig vid felen och hängningarna i den programvaran, och nu ska man behöva vänja om sig till något som är sämre...

Postad 20 december 2007 - 16:59

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Mjukvaran ligger ute nu heter 0.7.7b

Verkar fungera för tillfället laddade ner den kl. 16.40!

:-)

Postad 20 december 2007 - 17:40

Berguven66
  • Berguven66
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har uppdaterat mjukvaran. Den har fungerat i 30min vilket är en klar förbättring, skall bli intresant och se hur den fungerar, ser lovande ut.

:P

Postad 20 december 2007 - 17:52

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Hur vore det att rulla tillbaka till förra versionen så länge? Jag hade precis börjat vänja mig vid felen och hängningarna i den programvaran, och nu ska man behöva vänja om sig till något som är sämre...

Det var vårt första förslag till dem så fort vi märkte problemen, men de ville inte det eftersom det är så stora skillnader mellan dem. Dessutom var det ju problem på sina håll med den.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 18:02

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har uppdaterat med 0.7.7B

Än så länge har den inte hängt sig.
Jag kan spela in ett program och titta på ett annat.

MEN jag kan inte spela in 2 program samtidigt.

Chrille

Postad 20 december 2007 - 18:25

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Jag har inga konstigheter att spela in 2 program samtidigt!

Är du säker på att du inte har något program som ligger i timern som kanske blockar
en andra inspelning så att de inte krockar.

Jag gjorde en fabriksinställning efter min uppdatering för säkerhets skull. Min box går
klockrent sedan kl. 16.45 då jag laddade ner mjukvaran.

Postad 20 december 2007 - 18:29

Nike1970
  • Nike1970
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Oj, fick precis besked om en ny uppdatering! Ska bli spännande och se hur det blir....
Funkar detta så har det verkligen gått snabbt..

(bara boxen inte hänger sig under uppdateringen)... :P

/ Niklas

Postad 20 december 2007 - 20:21

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack "haboso"!

Gjorde en fabriksinställning och fick söka upp alla kanaler på nytt och nu fungerar det.

Har testat att exportera ett program till ett USB minne, fungerar bra.
Behöver bara hitta en spelare eller codec som klarar "TS" formatet.
Vet någon något bra program?

Chrille

Postad 20 december 2007 - 20:28

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Då var det vi igen!

Vill bara påpeka en sak. När dessa boxar var helt nya och vi var ute på en del installationsuppdrag märkte vi ibland problem med uppdatering. Om du upplever sådana problem skall du kolla din signalstyrka.

Oavsett vad som sägs/skrivs på olika håll om lämplig signalsyrka så är vår absoluta rekommendation; se till så att du har över 75% signalstyrka och minst 90% signalkvalitet på samtliga muxar. Detta är en nödvändighet för att få den här typen av boxar att fungera på det sätt som det är tänkt.

Behöver du hjälp med dessa siffror/vad man skall göra åt dem/antenner/förstärkare mm. Hör av dig.

maila till: [email protected]

Dock vill vi påpeka att som alla andra i Sverige så tänker vi till och från fira lite Jul, så avancerade antennproblem/diskussioner kommer vi att återkomma till efter helgerna.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 21:44

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
En liten avstickare, men all heder åt digitaltvexperten för er info och support till all i den här tråden, och inte bara till era egna kunder! STARKT JOBBAT!!! :P

Postad 21 december 2007 - 00:45

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag blev erbjuden den nya programvaran först ikväll kl. 23:15 (märkligt att ni andra fått den tidigare, då jag haft boxen på hela aftonen och kvällen). Till att börja med hade jag precis samma problem som Chrillep - ingenting verkade ha förbättrats; det gick fortfarande inte att spela in två program samtidigt och hade man på en annan kanal än den som skulle spelas in på, så startade ingen inspelning alls.

Men efter att ha läst habosos inlägg här, så provade jag att nollställa till fabriksinställningarna (och följaktligen även en ny kanalsökning), och efter det så verkar allt fungera. Jag har inte testat den länge nog för att kunna avgöra hur det ligger till med hängningar och frysningar, men funktionsmässigt verkar det funka. Av någon anledning var jag dock tvungen att nollställa till fabriksinställningarna två gånger - den första gången startade boxen om utan att ha nollställt någonting, så att alla inställningar och kanaler fanns kvar. Men den andra gången funkade det...

Mycket tacksamt att det gick så här pass snabbt att lösa, så att det bör gå bra att spela in allting under julhelgen.

Postad 21 december 2007 - 01:33

Putte99
  • Putte99
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en Sagem PVR-64160T SW och jag har fattat det så att denna ska kunna använda den nya mjukvaran, eller har jag fel? Jag har fortfarande inte fått någon fråga om uppdatering, kör mot Nässjö-sändaren.

Vidare undrar jag över om det är någon annan som har denna box och i menyn under 'mottagarinställningar' är valet 'programvaruhämtning' gråmarkerad och går ej att välja.

Talade med Boxer igår eftersom jag köpte den genom dom för ca 2 månader sedan och några mer otrevliga och okunniga personer har jag aldrig träffat. En tjej sa till mig att du får ringa till Expert i Jönköping. Jag höll på att trilla av stolen. En annan jag talade med försökte hjälpa mig men hade inte ett enda bra svar.

Min firmware är 0.4.5a Boxer TV. Vill gärna uppgradera, finns det ingen möjlighet via usb-portarna?

Verkar vara ett bra forum. :)

Redigerat av Putte99, 21 december 2007 - 01:38.

Postad 21 december 2007 - 08:18

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Japp, fick in nya programvaran lite innan 18 igår, och den tuffade på hela kvällen. Allt verkar fungera bra så här långt. Skönt med en snabb lösning!

Digitaltvexperten kan nog svara på frågan om PVR-boxen, men jag gissar och tror att programvarorna vi pratat om här de senaste dagarna bara berör de nyare DVR-boxarna och inte den äldre modellen som kallades PVR, men jag kan ha fel.

Postad 21 december 2007 - 11:20

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Japp, fick in nya programvaran lite innan 18 igår, och den tuffade på hela kvällen. Allt verkar fungera bra så här långt. Skönt med en snabb lösning!

Digitaltvexperten kan nog svara på frågan om PVR-boxen, men jag gissar och tror att programvarorna vi pratat om här de senaste dagarna bara berör de nyare DVR-boxarna och inte den äldre modellen som kallades PVR, men jag kan ha fel.

Den här mjukvaran är bara avsedd för DVR-boxarna inte PVR.

Vi har förstått att några har fortfarande lite problem med inspelningar efter uppdateringen. Då bör man göra en fabriksåterställning. Och då skall det funka OK efteråt. Inspelningar skall stanna kvar trots återställningen.

//Göran

Postad 21 december 2007 - 11:25

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Hej

Vidare undrar jag över om det är någon annan som har denna box och i menyn under 'mottagarinställningar' är valet 'programvaruhämtning' gråmarkerad och går ej att välja.

Den är gråmarkerad för att det inte finns någon ny programvara ute i luften till din box. De ligger bara ute under en kort period, men om man svarat nej på frågan så skall man manuellt kunna gå in här och hämta så länge den ligger ute.

Du kan alltså inte använda DVR-mjukvara till PVR.

//Göran

Postad 21 december 2007 - 11:59

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Ett tips för att "tvångsuppdatera" en DVR-box är följande (kanske funkar på PVR med? Jag vet inte, har ingen sån själv.):

1. Dra ur strömsladden.
2. Sätt i den igen.
3. Under den korta period som .8.8.8.8. står i displayen tryck först på BLÅ knapp och släpp den och sedan på Meny-knapen M och släpp den.
4. Nu startar en uppdatering direkt (om det finns någon ute i luften). --01, --02, --03, --04 skall det stå i displayen, det kan ta 10-15 minuter.
5. När boxen startar om och det står Init i displayen så sparas den nya mjukvaran till boxen, sedan stängs den av.

Klart, din box är uppdaterad :-)

Postad 22 december 2007 - 08:55

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Hej igen!

Vi vill bara passa på att tacka alla som skrivit här, ringt eller mailat och tackat/berömt oss för vårt engagemang i den här händelsen.

Den uppskattningen visar oss att det vi gör är rätt och betydelsefullt. TACK.

GOD JUL!

Postad 22 december 2007 - 10:30

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Nu har min 64250 tuffat på sen i torsdags utan problem
Uppdatering OCH "återgång till fabriksinställning" gjorde susen

(gjorde först endast uppdateringen men då var den fortfarande lite knasig, men efter återställningen
blev allt bra).

Det blir tid under julen att testa den utförligare

Uppskattar att man nu har 7 dagars EPG.
Hoppas bara att man inte lägger in alltför många finesser i boxen så man tappar användarvänligheten.
Jag valde Sagem just för att den var lätt för hela familjen att hantera.

En eloge till Digitaltvexperten för infon här på forumet.

Postad 22 december 2007 - 17:16

Berguven66
  • Berguven66
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nu testat den i 2 dagar utan att den har låst sig. Den är snabbare när man byter kanaler och den fungerar klanderfritt när man spelar in 1 eller 2 kanaler och kollar på en inspelad film. Forsätter den att funger lika bra i fortsättningen och med dom nya funktionerna så är detta en box man bara måsta haaaaaaa.

:) :unsure: :lol:

Postad 23 december 2007 - 00:33

stefan_o
  • stefan_o
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sagem DVR 64250 SW med senaste mjukvaran distribuerad 20 december som löste en del av problemen som kom med uppdateringen 17 december verkar fungera okej men inte felfritt.
Skall vi summera upptäckta fel så att fransoserna får ännu en chans att leverera en produkt som vi förväntat oss.

KLOCKAN VISAR DEN TID DÅ BOXEN STÄNGDES AV, visar då rätt tid en gång per dygn.....
Fler buggar?

Redigerat av stefan_o, 23 december 2007 - 00:36.

Postad 23 december 2007 - 01:31

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag tycker den nyaste programvaran verkar funka riktigt bra. Än så länge har jag inte upplevt några hängningar eller frysningar - inte ens när jag sett inspelade program samtidigt som jag spelat in, något som förut var mycket problematiskt. Men jag har upptäckt att par buggar:

Det mest allvarliga är att om man lagt in tidsmarginaler vid timerinspelning via EPG (d.v.s. antal minuter före resp. efter som boxen ska starta inspelning) under "Användarinställningar", så går det inte längre att spela in två program direkt efter varandra på samma kanal. Boxen klagar då på konflikt mellan två program, och bara det första går att sätta på inspelning. Med de äldre programvarorna (fram t.o.m. förra veckan, d.v.s. 0.5.1 och tidigare) så hade boxen vett nog att inse att det inte går att använda sig av tidsmarginalerna vid två program efter varann, så att den istället bara använde sig av marginalerna före resp. efter hela blocket (alla programmen). Då det ju är så pass vanligt att kanaler drar över tiden en aning, så vill man ju heller inte gärna ta bort tidsmarginalen efter programmen, utan åtminstone jag föredrar att spela åtminstone ett par minuter längre än utsatt tid. Det är inte katastrofalt, då det ju går bra att manuellt ställa in timerinspelning med rätta tiderna, utan att gå via EPG:n, men likväl irriterande...

Dessutom lyckas inte jag längre att sätta på fördröjd inspelning, d.v.s. att i efterhand spela in på hårddisken det som automatiskt lagrats av aktuell kanal (de senaste två timmarna). När jag spolat tillbaka i direktsändningen och hittat rätt ställe och därefter trycker Rec-knappen, så får jag bara felmeddelandet "Otillräckligt diskutrymme för att spela in buffert" - detta trots att jag absolut borde ha tillräckligt utrymme. Kanske fungerar det här om man mer ledigt utrymme, men jag lyckas i alla fall inte med ca 8 - 10 timmar kvar på hårddisken, vilket borde vara god marginal då ju bufferten bara består av max 2 timmars program... Men det är väl ganska sällsynt att det finns något behov av att spela in buffertlagrade programmen, så det är knappast något jättestort problem.

Däremot har jag inte samma problem med klockan som stefan_o, klockan verkar stämma för mig.

Postad 23 december 2007 - 02:10

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Ja, även jag instämmer med övriga här att boxen nu verkar fungera felfritt.
Köpte min 250gb igår och kopplade in den och efter ca 10 min kom den efterlängtade uppdateringen. Har inte upptäckt någon bugg eller liknaden.... ännu! :(

GOD JUL på er alla,
önskar Didaz!

Redigerat av Dizdaz, 23 december 2007 - 02:11.

Postad 23 december 2007 - 09:19

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kan bara instämma i att boxen äntligen verkar fungera bra efter den senaste uppdateringen!
Jag har förvisso inte provat att spela in 2st program samtidigt ännu.
Däremot märkte jag igårkväll att textningen kom flera minuter fel på Discovery, men om detta beror på sändningen eller mottagaren vet jag inte? Det blev dock bara några sekunder fel efter en omstart av boxen så jag misstänker den?

Och en stor eloge till Digitaltvexperten som ställt upp och lagt upp information här, även för oss som tyvärr inte köpt vår box därifrån.

Mvh
Daniel

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.