Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för mosbrickan

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2007 - 00:05

Unregistered30a4ced0
  • Unregistered30a4ced0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
stålmannen!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered30a4ced0, 26 March 2007 - 00:39.

Postad 26 March 2007 - 00:07

Unregistered30a4ced0
  • Unregistered30a4ced0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Århundrandets histåria!

när jag bodde i oslo blev mina vänners volvo 340 stulen. 3 dagar senare hittades den igen och de löste ut den hos polisen. kostar multum. men tjuvarna var av den snällare typen. cd'n lät de bli. likaså högtalarna. tydligen så var ändamålet med "kuppen" att sitta i baksätet och knarka med kanyler, vilka de senare, snyggt och prydligt städat ner i en påse tillsammans med ölburkar och andra sopor. som tack för "lånet" hade de lämnat kvar svenska bankcheckar från år 1901-1905! det var 4 stycken och summorna var på omkring 5 svenska riksdaler vardera. MEN. förmodligen kände de att de inte kunde gå tomhänta därifrån, så de monterade ut hatthyllan i baksätet, lämnade högtalarna, låste sedan dörrarna och lämnade bilen med hatthyllan som enda byte. detta är en sann historia och ägde rum i oslo (sinsen, norra delen av oslo), hösten 2003.

det var jag som skjudsade mina vänner till polisstationen vid återfinnandet. jag betraktade bilen och checkarna med mina egna ögon. dock minns jag inte exakt vilka årtal det var på checkarna, men de var med all säkerhet från första årtiondet på 1900-talet och utfärdade på sveriges riksbank.

checkarna såg ut ungefär som på den bifogande bilden. dock är just denna check från 1962...

denna historia är dedikerad till "rekrej" här på minhembio.com

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered30a4ced0, 26 March 2007 - 00:46.

Postad 27 March 2007 - 14:58

troxz
  • troxz
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Århundrandets histåria!

när jag bodde i oslo blev mina vänners volvo 340 stulen. 3 dagar senare hittades den igen och de löste ut den hos polisen. kostar multum. men tjuvarna var av den snällare typen. cd'n lät de bli. likaså högtalarna. tydligen så var ändamålet med "kuppen" att sitta i baksätet och knarka med kanyler, vilka de senare, snyggt och prydligt städat ner i en påse tillsammans med ölburkar och andra sopor. som tack för "lånet" hade de lämnat kvar svenska bankcheckar från år 1901-1905! det var 4 stycken och summorna var på omkring 5 svenska riksdaler vardera. MEN. förmodligen kände de att de inte kunde gå tomhänta därifrån, så de monterade ut hatthyllan i baksätet, lämnade högtalarna, låste sedan dörrarna och lämnade bilen med hatthyllan som enda byte. detta är en sann historia och ägde rum i oslo (sinsen, norra delen av oslo), hösten 2003.

det var jag som skjudsade mina vänner till polisstationen vid återfinnandet. jag betraktade bilen och  checkarna med mina egna ögon. dock minns jag inte exakt vilka årtal det var på checkarna, men de var med all säkerhet från första årtiondet på 1900-talet och utfärdade på sveriges riksbank.

checkarna såg ut ungefär som på den bifogande bilden. dock är just denna check från 1962...

denna historia är dedikerad till "rekrej" här på minhembio.com

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, vilken historia:P lite roligt att läsa:P

Postad 24 May 2009 - 05:52

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

• 760 inlägg
  • 0
haha, gick det att lösa ut dem?

Postad 21 October 2009 - 07:00

Unregistered30a4ced0
  • Unregistered30a4ced0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

haha, gick det att lösa ut dem?

Det tror jag inte. Tror inte de försökte

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.