Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uncharted: Drake's fortune

595 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Uncharted: Drake's fortune (115 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg.

1. 1 (3 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

2. 2 (2 röster [1.74%])

Procent av omröstning: 1.74%

3. 3 (3 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

4. 4 (38 röster [33.04%])

Procent av omröstning: 33.04%

5. 5 (69 röster [60.00%])

Procent av omröstning: 60.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Uncharted: Drake's Fortune (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,94 (68) 99:-

Postad 07 maj 2009 - 13:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Även jag klarade platinum-trofén, CRUSHING!!!! :)

Snyggt! Det är på Crushing som Uncharted är som bäst. :)

Postad 07 maj 2009 - 14:22

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Tackartackar :)
Jepp, man fick vara lite mer taktisk, och det ledde även till att en del moment gick lättare än första gången på normal.

Postad 28 juli 2009 - 08:16

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt spel för 100kr st så att jag ska kunna byta till mig Uncharted 2 (förhands boka).

Har dock inte spelat 1:an, så jag tänkte jag skulle skaffa det nu. Började titta runt och upptäckte snart att det värkar vara slut på de flesta ställena.

Någon som har något bra tips på vart man kan hitta det? t.ex vad säljer Gamestop och game det för? Begagnat, rea, normal pris?

För köp ska det gärna hamna under 300kr.

Postad 28 juli 2009 - 08:21

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Play.com ca.200kr inkl.frakt

Postad 28 juli 2009 - 08:27

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Play.com ca.200kr inkl.frakt

Tack för VÄLDIGT snabbt svar :) Lägger en beställning nu.

Postad 03 september 2009 - 22:31

atiko
  • atiko
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Skaffade uncharted tillsammans med slimen. En bit in i spelet buggar det ur totalt och bilden fryser, blir tvungen att starta om consolen. Kan inte ta mig vidare... Är det ett känt problem med spelet att det är så instabilt?

Postad 04 september 2009 - 19:52

atiko
  • atiko
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Trist.

Blir till att ha lite tålamod till dess det blir patchat då.

Postad 05 september 2009 - 11:31

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2 776 inlägg
  • 0
då har jag fått förnyade krafter å ger mig på det på cruching igen det funkar lite bättre nu men jag lär ju inte komma i närheten av morlocks 4:11 men jag kommer klara det iaf.

har kommit till kapitel 9 nu så "bara" lite mer än hälften kvar

Postad 05 september 2009 - 12:12

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Lycka till. :)

Finns några 'arenor' som är lite spännande, utanför och i kyrkan t.ex. Jag körde relativt aggresivt och attackerade FI istället för att vänta tills de kom till mig, mycket skadeskjutande från höften sen meleea. Granat åt ena hållet och skjut åt andra. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 september 2009 - 12:13.

Postad 05 september 2009 - 12:49

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2 776 inlägg
  • 0
jo granaterna är bra har jag märkt :) nästan aldrig använt dem innan.
även att inte ta skydd då man exponerar sig för mycket när man siktar från skydd mycket lättare att bara stå bakom å titta ut litegran.

har iaf kommit förbi de ställena som jag kände var kritiska på hard men där är dock endel som är lite jobbigt på slutet oxå

Postad 06 september 2009 - 22:52

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Skaffade uncharted tillsammans med slimen. En bit in i spelet buggar det ur totalt och bilden fryser, blir tvungen att starta om consolen. Kan inte ta mig vidare... Är det ett känt problem med spelet att det är så instabilt?

Hände mig med, men efter ca 5 omstarter så gick det helt plötsligt. Det var på banan "fortress" tror ja.

Postad 08 september 2009 - 15:28

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Samma här. Tänkte hinna spela det här innan tvåan kommer. Mitt hänger sig när man hittar flygplanet.

Postad 08 september 2009 - 15:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Det är ett fel i FW 3.0, sony eller naughty dog borde slänga ut en fix snart.

Postad 16 september 2009 - 09:04

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Sädär ja. 3.01 gjorde susen. Nu kan jag fortsätta.

Postad 12 oktober 2009 - 18:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
I väntan på 2an spelade jag detta för tredje gången och jag påstår det är ett av dom allra bästa spelen till PS3. Jag har spelat tre olika svårighetsgrader lätt, normalt och svårt och har inte upptäckt någon skillnad alls, finns det någon?

Postad 12 oktober 2009 - 20:13

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1 030 inlägg
  • 0

I väntan på 2an spelade jag detta för tredje gången och jag påstår det är ett av dom allra bästa spelen till PS3. Jag har spelat tre olika svårighetsgrader lätt, normalt och svårt och har inte upptäckt någon skillnad alls, finns det någon?

Ja, motståndarna tål massvis med mer skott på svårare svårighetsgrader iaf om man är lika usel med att spela med dosa som mig så man bara lyckas med HS var 10de gång.

Postad 14 oktober 2009 - 23:01

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Ja, motståndarna tål massvis med mer skott på svårare svårighetsgrader iaf om man är lika usel med att spela med dosa som mig så man bara lyckas med HS var 10de gång.

De skillnader jag upptäckt mellan nivåerna var att med högre svårighetsnivå...

...tål man färre skott. På Crushing (Fruktansvärd) tål man typ två träffar innan man dör
...tar längre tid att återhämta sig vid skada
...blir fienderna pricksäkrare (kan vara inbillning dock)

/B

Redigerat av boombaaz, 14 oktober 2009 - 23:02.

Postad 15 oktober 2009 - 08:05

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Kan hålla med på Fruktansvärd är det just detta som händer plus att dom varierar sig ibland. Dom andra nivåerna är rätt likvärdiga med eventuellt små liknande skillnader. Jag har hoppat ner i vattnet just efter kulsprutan på Fruktansvärd och där är det nog stopp :)

Postad 15 oktober 2009 - 15:57

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Fienderna blir även "smartare". På svårighetsgraderna upp till hard har jag för mig att fienderna tog skydd och sedan sköt för att sedan ta skydd igen sittandes på samma ställe. På crushing blev jag flera gånger flankerad från båda håll, detta gjorde det ibland ruskigt svårt.

Postad 15 oktober 2009 - 16:17

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Kan hålla med på Fruktansvärd är det just detta som händer plus att dom varierar sig ibland. Dom andra nivåerna är rätt likvärdiga med eventuellt små liknande skillnader. Jag har hoppat ner i vattnet just efter kulsprutan på Fruktansvärd och där är det nog stopp :P

Jag tror jag höll på i två-tre dagar innan jag kom förbi den delen. Klart en av de svåraste delarna av spelet.

/B

Postad 17 november 2009 - 10:56

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0

Det är ett känt problem med nya Firmware 3.0 och det spelet.

Hände mig med, men efter ca 5 omstarter så gick det helt plötsligt. Det var på banan "fortress" tror ja.

Sädär ja. 3.01 gjorde susen. Nu kan jag fortsätta.

Detta händer mig med, jag var och köpte platinumutgåvan igår för att spela igenom 1:an innan jag ger mig på 2:an, men väl inne i djungeln så låser sig spelet. Efter omstart så kan jag spela 5min och sen låser det sig igen och så håller det på. Jag har nu kommit så att jag flugit till ön efter att polarn blev skjuten och balanserat på två stockar sen låste det sig igen efter att jag dödat 3 snubbar.

Har ett vanligt PS3 (icke slim alltså) och fullt uppdaterat (såvitt jag vet)... har någon några tips eller är det bara haja läget och kasta skiten?

Postad 17 november 2009 - 16:55

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Har du tagit hem firmware 3.01? Det görs nämligen inte automatiskt som de "stora" firmware-uppdateringarna.

Postad 17 november 2009 - 18:55

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0

Har du tagit hem firmware 3.01? Det görs nämligen inte automatiskt som de "stora" firmware-uppdateringarna.

så var fallet, skall testa spelet nu när grabben somnat.

Postad 17 november 2009 - 19:08

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
lycka till, jag håller tummarna. Vore synd om du slängde ett så bra spel :)

Postad 17 november 2009 - 21:23

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0

lycka till, jag håller tummarna. Vore synd om du slängde ett så bra spel :)

funkar kanon efter uppdateringen. :)

Postad 10 januari 2010 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
INTE optimalt att köra Uncharted 2 före Uncharted =P. Man märker allt som förbättrats i tvåan som var sämre i ettan. Drake och co är ju typ fula i jämförelse, får inte alls fram känslorna på samma sätt. Melee mycket sämre, grafiken galet sämre, variationen sämre, striderna sämre, vapnen sämre etc etc etc.

Men men, ändå bra att få reda på storyn (inte varvat än dock) och trots allt en typ åtta. Bara det att Uncharted 2 krossar det. Om de gör samma grafiska lyft till trean så blir det skoj :D

Edit: Just det ja, Jetski? Wtf, sucks.

Fienderna blir även "smartare". På svårighetsgraderna upp till hard har jag för mig att fienderna tog skydd och sedan sköt för att sedan ta skydd igen sittandes på samma ställe. På crushing blev jag flera gånger flankerad från båda håll, detta gjorde det ibland ruskigt svårt.

Man blir flankerad på hard också (från båda håll) men det händer inte ofta.

Redigerat av Zoiler, 10 januari 2010 - 12:10.

Postad 11 januari 2010 - 13:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

INTE optimalt att köra Uncharted 2 före Uncharted =P. Man märker allt som förbättrats i tvåan som var sämre i ettan. Drake och co är ju typ fula i jämförelse, får inte alls fram känslorna på samma sätt. Melee mycket sämre, grafiken galet sämre, variationen sämre, striderna sämre, vapnen sämre etc etc etc.

U2 må vara bättre, mer polerat. Men U1 är ett rejält roligt, underhållande spel. Och fortfarande riktigt snyggt imo.

Postad 11 januari 2010 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
För mig är det ju bara en sämre upplevelse av en nästan oslagbar upplevelse som jag spelade för några månader sen. Mer av samma fast sämre liksom. Som jag sa, en åtta i min värld är ett mycket bra spel, ett spel man kan rekommendera, men jädrar vad chanslöst det är mot tvåan.

Ganska säker på att du skulle säga samma sak om du spelat tvåan först, kan tänka mig att jag skulle säga samma sak som dig om jag spelat ettan först för då skulle det varit mer "Ettan är en wow-upplevelse, tvåan är en putsad, bättre version av ett koncept jag ändå trots allt redan spelat".

Postad 05 mars 2010 - 09:23

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Kan någon förklarar för mig varför detta spel har blivit höjt över skyarna? Har alltid vara sugen på att spela det, lycklig och glad när det kommer ned genom brevlådan. Så sätter jag på det, det första jag ser är extrema pastellfärger, otroligt onaturligt. Karaktärerna rör sig som en 80-årig dam med remautism och ansiktena är helt stela.
Jag tänkte, nåväl, spelet i sig är nog skoj i alla fall! Jag tog mig igenom de första kapitlen som någon slags Indiana Jones på speed. Dessutom får man ju inte direkt styra själv i "hopp momenten". Extremt enformigt, man kommer till en öppen plats - det finns ett gäng lådor överdrivet strategiskt utplacerade och vipps så kommer det in ett gäng pirater (eller vad dem nu är). Och sen så vidare till nästa.

Jag tänkte, nåväl, det kan ju hinna ändras, spelet är ju rätt långt. Den enda direkta ändringen av att det kom ett gäng
Spoiler
. Och efter ungefär 7 timmar spelande på hard, ja då tog spelet plötsligt slut.
Kan nån försöka förklara vad det är jag missar i det hela? Vill gärna frambringa motivation till att ta Platina trophie, men i nuläget känns det bara värdelöst.

Postad 05 mars 2010 - 09:32

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Så du vill att någon ska läsa igenom den här tråden åt dig, sammanställa de bästa argumenten åt dig och servera det åt dig.
Lycka till :D

Redigerat av JockeJ, 05 mars 2010 - 09:33.

Postad 05 mars 2010 - 09:56

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Kan någon förklarar för mig varför detta spel har blivit höjt över skyarna? Har alltid vara sugen på att spela det, lycklig och glad när det kommer ned genom brevlådan. Så sätter jag på det, det första jag ser är extrema pastellfärger, otroligt onaturligt. Karaktärerna rör sig som en 80-årig dam med remautism och ansiktena är helt stela.
Jag tänkte, nåväl, spelet i sig är nog skoj i alla fall! Jag tog mig igenom de första kapitlen som någon slags Indiana Jones på speed. Dessutom får man ju inte direkt styra själv i "hopp momenten". Extremt enformigt, man kommer till en öppen plats - det finns ett gäng lådor överdrivet strategiskt utplacerade och vipps så kommer det in ett gäng pirater (eller vad dem nu är). Och sen så vidare till nästa.

Jag tänkte, nåväl, det kan ju hinna ändras, spelet är ju rätt långt. Den enda direkta ändringen av att det kom ett gäng

Spoiler
. Och efter ungefär 7 timmar spelande på hard, ja då tog spelet plötsligt slut.
Kan nån försöka förklara vad det är jag missar i det hela? Vill gärna frambringa motivation till att ta Platina trophie, men i nuläget känns det bara värdelöst.

Det kan va att du har för svagt batteri i din dualshock. Jag hade först oxå så jag tyckte som du.. men sen blev det bättre när jag laddade min kontroll ordentligt.

Nej men för att ta dig seriöst för en stund så är det nog bara så att alla spel inte är för alla. Detta va tydligen inte för dig? Själv älskar jag det här.. och tycker det mysigt med att få mycket av spelet serverat på ett silverfat. Det är som en skön matiné film på 3an när man är bakis, riktigt bra!

Postad 05 mars 2010 - 11:02

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Nu får du allt ta och lugna dig lite,
Spoiler
??? Uncharted kom ut 2007, alltså före
Spoiler
.

Sen det där med färgerna, jag älskade det du beskriver som pastelfärger. Tyckte att det gav skön atmosfär till djunglerna. Sen använder man ju färgerna för att sätta en viss stämning i spelet på ett väldigt bra sätt tycker jag. Djunglerna i början av spelet är ju väldigt ljusa och glada, däremot är djunglerna senare i spelet betydligt mörkare och sätter en allvarligare prägel på spelet.

Att karraktärerna rörde sig stelt var inget jag tänkte på när jag spelade det och jag blev oerhört imponerad av ansiktsuttrycken och utsikten från t.ex. toppen på
Spoiler
i djungeln, men som sagt, spelet är från 2007 och det har hänt en del sedan dess på teknikfronten :D

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 05 mars 2010 - 11:15.

Postad 05 mars 2010 - 11:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Mycket fail i det där inlägget från muteme i mitt tycke... :D

Postad 05 mars 2010 - 11:28

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
+1 :D

O då spela ja igenom spelet hösten 09 och gillar de skarpt!

Postad 05 mars 2010 - 11:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
fortfarande ett av mina favoritspel. och "pastellfärgerna" tycker jag höjer spelet flera snäpp,, det är ju helmysig grafik i spelet och långt ifrån stelt i alla fall.

men smaken är som baken , vilket nu är bekräftat :D

Postad 05 mars 2010 - 12:20

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Som Morlock säger, så är Uncharted 2 mer polerat, men ettan är fortfarande bra. Spelet är från 2007, så lite förlåtande bör man dock vara. Jag minns det som ett kanonspel när det kom. Riktigt lika bra är det inte i dagens konkurrens, men det tycker jag är förståeligt.

Jag har precis spelat om det och det som stör mest är just sådant som polerats bort i tvåan. Det vill säga, klättrande och hoppande är mer precist. Kasta granater är mer exakt, och det är inte riktigt lika mycket skjuta gäng efter gäng efter gäng, på samma sätt. Och i tvåan slipper man åka jet-ski. Det är f-n största fördelen! :D

Redigerat av Kimpost, 05 mars 2010 - 12:21.

Postad 05 mars 2010 - 13:01

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Fail? Skrev bara det jag tyckte. Om det är fail så varför ens ha ett diskussionsforum? Okej, att skriva
Spoiler
var en smärre felformulering. Jag antar, som de vettigare människorna här har påpekat, att det helt enkelt inte är min typ av spel.

Men var det ingen som tyckte det var för kort? :D

Postad 05 mars 2010 - 13:47

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Kort och kort, tycker det var ganska normallångt för den här typen av spel. Och varför skulle det ha varit längre om du nu tyckte det var enformigt/långtråkigt :)

Postad 05 mars 2010 - 13:55

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Fail? Skrev bara det jag tyckte. Om det är fail så varför ens ha ett diskussionsforum? Okej, att skriva

Spoiler
var en smärre felformulering. Jag antar, som de vettigare människorna här har påpekat, att det helt enkelt inte är min typ av spel.

Men var det ingen som tyckte det var för kort? :)

Jag har faktiskt inte spelat klart det ännu. Men å andra sidan har jag bara haft det i några månder. Jag tror jag köpte det några veckor efter att tvåan kom. Och jag vill ju lira detta först. Men jag älskar det.. och är helt såld. Ska bara hitta tid att spela klart det så jag kan köpa 2an sedan. Men det är mycket att spela nu.. FF13 ligger just nu på posten, Heavy rain håller jag på med för fullt, å så hitta jag dead space för en billig penning iförgår.. å det har jag inte ens provat ännu.
Så just nu känner jag att det är för lååångt ;-) *s*

Postad 05 mars 2010 - 18:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2 097 inlägg
  • 0

Och i tvåan slipper man åka jet-ski. Det är f-n största fördelen! :)

Eh va? Får man inte åka Jetski :P . Det var ju bland det roligaste i Drakes Fortune.

Postad 08 mars 2010 - 18:32

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Jag kör crushing nu, och undrar vad fan det är för fel på fienden? De är ju lätt höga som hus, som de kommer springande för att döda mig. Jag klarade just fighten där man firar ner sig från ett planvrak i ett träd. Det trodde jag inte skulle gå, men det löste sig med lite tur och ren ###### ilska. Skrek som Rambo när jag mejade ner ett par framrusande dårar.

Har de commando, light weight och danger close?

Redigerat av Kimpost, 08 mars 2010 - 18:33.

Postad 08 mars 2010 - 19:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Man får spela betydligt aggresivare på crushing, funkar inte att kampa bakom ett block speciellt länge. :)

Postad 08 mars 2010 - 20:02

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Jag tycker att ettan är svårare än tvåan. Att du grejade det här på 4 timmar är irriterande bra! :)

Postad 10 mars 2010 - 17:37

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Platinan är hemma nu. Crushing var svårast på de första banorna, sen tyckte jag att det flöt på bättre. Att rusa, som du måste ha gjort var nog smart. Själv försökte jag envist campa mig igenom, genom spawn-retreat. Där det inte gick, rusade jag.

Postad 18 december 2014 - 19:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Live Action fanfilm av inledningsscenen. :)

http://youtu.be/bKrdjJ4VFIk

Postad 18 december 2014 - 23:36

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Live Action fanfilm av inledningsscenen. :)

Haha, vad snopet när dom börja snacka norska =)
Men nog hade man viljat sett en hel Uncharted-långfilm.

Redigerat av HenkeEdge, 18 december 2014 - 23:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.